quote:Op zondag 3 december 2006 15:56 schreef Roquefort het volgende:
In afwachting van uw afwijzing verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
...
quote:Ik denk dat ik voor deze functie een geschikte kandidaat ben gezien mijn capaciteiten en mijn werkervaring. Uiteraard ben ik van harte bereid deze brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
quote:Op zondag 3 december 2006 16:20 schreef mariskasl het volgende:
Bij deze hoop ik u voldoende te hebben geinformeerd, uiteraard zou ik graag mijn sollicitatie brief in een persoonlijk gesprek willen komen toelichten.
Ik zou het woord "hoop" niet gebruiken.... beter is het woord "vertrouw" m.i.quote:Op zondag 3 december 2006 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv. Hopelijk nodigt u mij uit voor een nader gesprek, zodat ik mijn sollicitatie kan toelichten.
quote:Op zondag 3 december 2006 16:22 schreef Skorpija het volgende:
Ik vind het woord 'hoop' nooit erg mooi staan :-)
Dat lijkt alsof je onzeker bent.
Dan vind ik zoiets beter:
"Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, wacht ik uw reactie af."
succes met wachtenquote:Op zondag 3 december 2006 16:22 schreef Skorpija het volgende:
Ik vind het woord 'hoop' nooit erg mooi staan :-)
Dat lijkt alsof je onzeker bent.
Dan vind ik zoiets beter:
"Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, wacht ik uw reactie af."
Ik doe altijd:quote:Op zondag 3 december 2006 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Graag zou ik het een en ander willen toelichten in een gesprek.
In afwachting van uw reaktie verblijf ik,
Bloes.
(bijlage CV)
Beide kunnen prima.... overigens wordt je maar erg weinig beoordeeld op een sollicitatiebrief.quote:Op zondag 3 december 2006 16:48 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Ik doe altijd:
Uiteraard ben ik graag bereid een en ander mondeling toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
naam
In afwachting van uw reactie is zo stijf en niet meer helemaal van deze tijd.
Dat kun je beter gebruiken als je ergens een klacht indient ofzo.
quote:
Hopelijk klinkt gewoon niet.quote:Hopelijk nodigt u mij uit voor een nader gesprek, zodat ik mijn sollicitatie kan toelichten.
Precies, ik selecteer zelf altijd op ervaring etc etc, niet op de mail/briefquote:Op zondag 3 december 2006 16:52 schreef Rekkie het volgende:
Beide kunnen prima.... overigens wordt je maar erg weinig beoordeeld op een sollicitatiebrief.
Inhoud van je cv is belangrijker.
Ik lees de brieven wel, maar vorm mijn oordeel daar niet op.
Ja dan niet hoorquote:
Ja, stom hè, bijna net zo erg als 'quote:Op zondag 3 december 2006 18:47 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja dan niet hoor
Hopelijk nodig je me uit, waarom hopen? Klinkt nogal kansloos. Zeg dan zoiets als "graag licht ik dit toe in een gesprek" of "ik kom met plezier langs" of weet ik veel wat. Hopelijk is het gewoon niet.
En dan kan je gaan zitten'en maar je gaat wel zitten PMen dat je een uitleg wilt. Dus wat is het nou? Hopelijk kan je me dat vertellen
![]()
Hoezo?quote:Op zondag 3 december 2006 18:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stom hè, bijna net zo erg als ''. En dan maar raden wat er niet goed is. Oh, 'het klinkt gewoon niet'. Blablabla, Slarioux!
![]()
Psies.quote:Op zondag 3 december 2006 18:51 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dat klinkt idd niet, en straalt weinig zelfvertrouwen uit
Ja, de hele sollicitatie loopt natuurlijk spaak op dat ene woordje in de afsluitende alinea. Gut, wat jammer.quote:Op zondag 3 december 2006 18:51 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dat klinkt idd niet, en straalt weinig zelfvertrouwen uit
Dat kun je, als je een beetje nadenkt, toch zelf wel bedenkenquote:Op zondag 3 december 2006 18:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stom hè, bijna net zo erg als ''. En dan maar raden wat er niet goed is. Oh, 'het klinkt gewoon niet'. Blablabla, Slarioux!
![]()
Tussen 100 solli's? Of 50? Ja hoor. Na de brieven met spelfouten, dus wie weet maak je nog kans.quote:Op zondag 3 december 2006 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de hele sollicitatie loopt natuurlijk spaak op dat ene woordje in de afsluitende alinea. Gut, wat jammer.
Ik heb al een baan.quote:Op zondag 3 december 2006 18:55 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dat kun je, als je een beetje nadenkt, toch zelf wel bedenken
En op internet zijn zoveel vb sollicitatiebrieven te vinden. Ik zou zeggen, bekijk er een zooi. En vorm je eigen afsluit zin. Een sollicitatie brief moet immers wel een beetje persoonlijk zijn.
Sorry, nou neem ik je echt niet meer serieus.quote:Op zondag 3 december 2006 18:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Tussen 100 solli's? Of 50? Ja hoor. Na de brieven met spelfouten, dus wie weet maak je nog kans.
Een brief bij een sollicitatie hoort perfect te zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de hele sollicitatie loopt natuurlijk spaak op dat ene woordje in de afsluitende alinea. Gut, wat jammer.
Nou en? Jij vraagt om mijn meningquote:Op zondag 3 december 2006 18:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, nou neem ik je echt niet meer serieus.
Moet je wel eerst op gesprek zien te komen hequote:Op zondag 3 december 2006 18:52 schreef -Angelus- het volgende:
Je gesprek is het belangrijkst, niet je CV of je brief.
Ik zeur niet, Slarioux zeurt. Jij zeurt. Jullie zoeken slakken op laag water!quote:
Nee, zo ging het niet helemaal. Jij vraagt om mijn mening, in een PM. Die geef ik, vervolgens lach ik je uit omdat je er zo debiel op reageert, en daarna zijn mensen het met me eens. En dan zeur ik?quote:Op zondag 3 december 2006 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeur niet, Slarioux zeurt. Jij zeurt. Jullie zoeken slakken op laag water!
quote:Op zondag 3 december 2006 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeur niet, Slarioux zeurt. Jij zeurt. Jullie zoeken slakken op laag water!
Ja.quote:Op zondag 3 december 2006 19:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, zo ging het niet helemaal. Jij vraagt om mijn mening, in een PM. Die geef ik, vervolgens lach ik je uit, en daarna zijn mensen het met me eens. En dan zeur ik?![]()
Hopelijk geef je de volgende keer direct een enigszins inhoudelijke reactie in plaats van alleen een hoofdschuddende smiley.quote:Op zondag 3 december 2006 19:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
I rest my case. Gelukkig heb je al een baan.
Oh, je bent nu de rest al vergeten?quote:Op zondag 3 december 2006 19:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hopelijk geef je de volgende keer direct een enigszins inhoudelijke reactie in plaats van alleen een hoofdschuddende smiley.
Da's alleen maar jouw mening, Slarioux.quote:Op zondag 3 december 2006 19:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Oh, je bent nu de rest al vergeten?. Dat van het niet zelfverzekerd overkomen met "hopelijk"?
Uhuh. En daar vroeg je om. Weet je nog?quote:Op zondag 3 december 2006 19:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's alleen maar jouw mening, Slarioux.![]()
Dus?quote:Op zondag 3 december 2006 19:10 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Uhuh. En daar vroeg je om. Weet je nog?
Ik ben er al uit hoor Heatwave.
quote:Op zondag 3 december 2006 19:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Oh, je bent nu de rest al vergeten?. Dat van het niet zelfverzekerd overkomen met "hopelijk"?
Mag ik nou evenquote:Op zondag 3 december 2006 18:58 schreef Lienekien het volgende:
Jullie zoeken slakken op laag water!
wat zei du nu weer?quote:Op zondag 3 december 2006 19:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
ONZ is ergens anders..
Zonder de alternatieve hippiespelling en met een witregel zou dit best netjes zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Graag zou ik het een en ander willen toelichten in een gesprek.
In afwachting van uw reaktie verblijf ik,
Bloes.
(bijlage CV)
quote:U hebt gezocht op reaktie:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Muggesivterquote:Op zondag 3 december 2006 19:30 schreef heiden6 het volgende:
Zonder de alternatieve hippiespelling en met een witregel zou dit best netjes zijn.
Aparte afsluit zinquote:Op zondag 3 december 2006 19:38 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hiermee heb ik onlangs een sollicitatiebrief afgesloten:
Ik denk dat er van beide kanten nog genoeg te vragen en te vertellen is, daarom hoop ik dat u mij in de gelegenheid zult stellen om verder te praten in een persoonlijk gesprek.
Hoogachtend,
Dat gesprek kwam er en de baan heb ik inmiddels ook.
Ik begin er pas op 1 februari.quote:Op zondag 3 december 2006 19:43 schreef whosvegas het volgende:
Aparte afsluit zin
Is het een beetje een leuke baan?
Of wil je er nu al weer weg?
quote:Op zondag 3 december 2006 18:52 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Je gesprek is het belangrijkst, niet je CV of je brief.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 3 december 2006 19:49 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik begin er pas op 1 februari.De meeste van die standaard afsluitzinnen vind ik zo stom en voorspelbaar en saai. Veel te formeel en ook onorigineel. Overigens was het in mijn geval echt zo dat ik zelf veel te vragen had, ik heb in het eerste sollicitatiegesprek bijna meer vragen aan hen gesteld dan andersom.
zoiets klinkt al een heel stuk beterquote:Op zondag 3 december 2006 21:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
Graag zal ik het een en ander nog toelichten in een persoonlijk gesprek.
Dit kan echt niet!quote:Op zondag 3 december 2006 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv. Hopelijk nodigt u mij uit voor een nader gesprek, zodat ik mijn sollicitatie kan toelichten.
Dat kan jou wel geleerd zijn maar ik vind het onzin. Wel vind ik "ik hoop" mooier dan "hopelijk", maar dat is een kwestie van smaak.quote:Op zondag 3 december 2006 21:11 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heb op school geleerd dat je nooit "hopen" mag gebruiken.
Het gaat om het woord hopen ten opzichte van vertrouwen of een ander woord dat meer zelfverzekerdheid uitstraalt.quote:Op zondag 3 december 2006 22:08 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat kan jou wel geleerd zijn maar ik vind het onzin. Wel vind ik "ik hoop" mooier dan "hopelijk", maar dat is een kwestie van smaak.
Dat snapt Floddertje wel, hoor.quote:Op zondag 3 december 2006 22:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het gaat om het woord hopen ten opzichte van vertrouwen of een ander woord dat meer zelfverzekerdheid uitstraalt.
Niet om de verschillende vormen van hopen, of hopelijk
quote:Mijne heren,
Reagerende op uw advertentie waarin u personeel vraagt, overwegende en aanvaardende zulks door u omschreven, mede overwegende voetnoot 2 van uw vacature, en wel zodanig dat derhalve concluderende als ondergetekende een dergelijke functie te ambiëren, verblijf ik.
Hopende dat ik hiermee een sollicitatiebrief heb geschreven, teken ik,
In afwachting van uw afwijzing,
Lienekien had gelijk, ik weet best om welke reden men vindt dat je geen 'hopen' moet gebruiken en nogmaals, ik vind dat dus onzin. Dat soort zelfverzekerdheid komt bij mij ofwel over als arrogantie (vind ik geen leuke eigenschap), ofwel als de regeltjes die je op school geleerd hebt te klakkeloos overnemen.quote:Op zondag 3 december 2006 22:24 schreef Rekkie het volgende:
Het gaat om het woord hopen ten opzichte van vertrouwen of een ander woord dat meer zelfverzekerdheid uitstraalt.
Niet om de verschillende vormen van hopen, of hopelijk
Ja, een daarom dus deze zin:quote:Op zondag 3 december 2006 22:39 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Lienekien had gelijk, ik weet best om welke reden men vindt dat je geen 'hopen' moet gebruiken en nogmaals, ik vind dat dus onzin. Dat soort zelfverzekerdheid komt bij mij ofwel over als arrogantie (vind ik geen leuke eigenschap), ofwel als de regeltjes die je op school geleerd hebt te klakkeloos overnemen.
Bluezz had hierboven ergens een link gezet naar een site met voorbeeldbrieven. Eén van die brieven eindigt zo:
Met spanning wacht ik op uw reactie. Ik ben ervan overtuigd dat ik door de selectie heen kom, omdat ik geloof dat als u mij niet in dienst neemt, u een goede werknemer laat schieten.
Pfffff, dat soort arrogantie zou bij mij vooral averechts werken.
Maar waarom niet dan? 'Dat heb ik op school zo geleerd' en 'dat klinkt onzeker' vind ik geen overtuigende argumenten.quote:Op zondag 3 december 2006 22:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, een daarom dus deze zin:
"Graag zal ik het een en ander nog toelichten in een persoonlijk gesprek."
Alle vormen van hopen gewoon niet gebruiken maar natuurlijk ook geen arrogante taal gaan uitslaan. Maar dat is natuurlijk duidelijk.
Maar als het een krachtig geschreven sollicitatiebrief is, dan lees je dat niet zo. Je kunt volgens mij nooit zo veel ophangen aan deze ene formulering.quote:Op zondag 3 december 2006 22:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nee, mijn argument is ook niet dat ik het op school geleerd heb. Die zin die ik noemde heb ik dan ook niet uit een boekje maar omdat ik het zelf vind.
En dat hopen, sja, of dat nou in een boek staat of niet, het klinkt toch niet! Ik vind het zoals ook anderen hier zeggen erg onzeker overkomen. Of onzeker, ik weet niet of dat het juiste woord is.
Als ik lees "ik hoop dat u mij uitnodigt voor een gesprek" dan lees ik "ahhh geef me alsjeblieft een kans".
Ja, dat kan, ik wil ook niet voor niets in dat soort branches werken. Als je echt zo goed bent, hoef je dat niet zelf hardop uit te spreken, daar komt een ander als het goed is snel genoeg achter.quote:Op zondag 3 december 2006 22:43 schreef Lienekien het volgende:
Misschien komen de 'strenge' reacties van users die werken in branches waar je wel zo arrogant móet zijn.
Als het een krachtig geschreven sollicitatiebrief is, sluit je dus ook niet af met die zin, omdat die dan alle kracht van die brief weer in het niets laat verdwijnen.quote:Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als het een krachtig geschreven sollicitatiebrief is, dan lees je dat niet zo. Je kunt volgens mij nooit zo veel ophangen aan deze ene formulering.
Zeker, het blijft een mening.quote:Op zondag 3 december 2006 22:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Als het een krachtig geschreven sollicitatiebrief is, sluit je dus ook niet af met die zin, omdat die dan alle kracht van die brief weer in het niets laat verdwijnen.
Bij een krachtig geschreven sollicitatiebrief hoort OOK een krachtige afsluiting, en dat is de zin die ik nu voor de 3e keer ga typen: "Graag zal ik het een en ander nog toelichten in een persoonlijk gesprek."
Dit blijft natuurlijk een mening en geen feit.
Ik ga slapen, weltrusten!![]()
En wat zijn arrogante branches dan volgens jou?quote:Op zondag 3 december 2006 22:43 schreef Lienekien het volgende:
Misschien komen de 'strenge' reacties van users die werken in branches waar je wel zo arrogant móet zijn.
Precies! Hoe een zinsnede overkomt, hangt helemaal van de context af. Als je ook maar een beetje taalgevoel hebt, dan weet je dat. Als je ieder woord in een brief als op zichzelf staand gaat bekijken, dan doe je die brief als geheel gewoon geen recht (en de briefschrijver ook niet). Als de brief inhoudelijk goed is, met sterke argumenten, is er geen enkele reden om de briefschrijver onzekerheid te verwijten, enkel en alleen op basis van de zinsnede 'ik hoop dat u mij in de gelegenheid zult stellen... etc'.quote:Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Maar als het een krachtig geschreven sollicitatiebrief is, dan lees je dat niet zo. Je kunt volgens mij nooit zo veel ophangen aan deze ene formulering.
Tja dat kun je wel vinden.... mijn ervaring is dat mensen op basis van zulke afsluitingen botweg worden afgewezen.quote:Op zondag 3 december 2006 23:05 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Precies! Hoe een zinsnede overkomt, hangt helemaal van de context af. Als je ook maar een beetje taalgevoel hebt, dan weet je dat. Als je ieder woord in een brief als op zichzelf staand gaat bekijken, dan doe je die brief als geheel gewoon geen recht (en de briefschrijver ook niet). Als de brief inhoudelijk goed is, met sterke argumenten, is er geen enkele reden om de briefschrijver onzekerheid te verwijten, enkel en alleen op basis van de zinsnede 'ik hoop dat u mij in de gelegenheid zult stellen... etc'.
Nee. Zoals hierboven gezegd is dat een kwestie van ervaring.quote:Op zondag 3 december 2006 23:05 schreef Lienekien het volgende:
Consultancy, bijvoorbeeld.
Ik vind het zo arrogant om gebruik van 'hopen' gelijk te stellen aan gebrek aan zelfvertrouwen. Kun je dat nou niet een béétje genuanceerder zien?
Jouw ervaring, ja. Meer niet.quote:Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee. Zoals hierboven gezegd is dat een kwestie van ervaring.
Overigens werk ik niet in de consultancy
Ach man, schei nou toch uit.quote:Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Rekkie het volgende:
Nee. Zoals hierboven gezegd is dat een kwestie van ervaring.
Nou, meer dan dat hoor.quote:
Nee niet echt. Ik bedoel dan ervaringen na het voeren van gesprekkenquote:Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ach man, schei nou toch uit.Je leest erin wat je erin wílt lezen, hoor.
Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.quote:Op zondag 3 december 2006 23:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo arrogant om gebruik van 'hopen' gelijk te stellen aan gebrek aan zelfvertrouwen. Kun je dat nou niet een béétje genuanceerder zien?
Ook dat is slechts een mening.quote:Op zondag 3 december 2006 23:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.
Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??quote:Op zondag 3 december 2006 23:10 schreef Rekkie het volgende:
Nou, meer dan dat hoor.
Ik heb tevens bij een Werving en Selectiebureau gewerkt en ook daar had men een dergelijke ervaring.
Nee tuurlijk niet, maar lees de rest van mijn reactie ook maar.quote:Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??
Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.quote:Op zondag 3 december 2006 23:15 schreef Rekkie het volgende:
Natuurlijk hangt grotendeels toch af van de CV, maar als ik daar al over twijfel en iemand komt met een dergelijke afsluiting in een brief, wordt deze persoon wel afgewezen.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen.quote:Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Mij overtuig je niet. Ook niet door te schermen met je ervaring en die van anderen.
Ik ben geen werver. En wat jij over mij denkt is niet echt relevant.quote:Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.
Nah goed ik ga het niet nog een keer uitleggen. Selectief lezen prima, maar ga dan niet in discussiequote:Op zondag 3 december 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
Nee, wat ik denk is niet relevant, maar we zijn hier op een forum aan het discussiëren, daarom geef ik m'n mening. En je kunt wel denken dat je goed selecteert, maar je weet niet of je nog capabelere mensen hebt laten lopen door ze om zo'n onzinreden af te wijzen.
Dat je dat op mij weerlegt.quote:Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef _Floddertje_ het volgende:
Je schreef letterlijk "mijn ervaring is dat mensen op basis van zulke afsluitingen botweg worden afgewezen". Dan mag je mij uitleggen in welk opzicht ik dan selectief lees.
quote:Op zondag 3 december 2006 23:20 schreef Rekkie het volgende:
Zoals al gezegd, bij iemand met een uistekend CV zal het me een zorg (bij wijze van) zijn wat hij in zijn brief schrijft als afsluitingszin.
Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?quote:Op zondag 3 december 2006 23:44 schreef Lienekien het volgende:
Is het dan niet meer belangrijk om te toetsen of iemand een behoorlijk stukje tekst kan produceren?
Het was een retorische vraag, eigenlijk.quote:Op zondag 3 december 2006 23:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?
Overigens kun je naar aanleding van een goed CV nog altijd een motivatiebrief vragen
Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?quote:Op zondag 3 december 2006 23:42 schreef Rekkie het volgende:
Overigens zie je tegenwoordig steeds vaker sollicitatiemogelijkheden via internet waarbij je alleen je CV hoeft te versturen.
Goede zaak imo
Geen ervaring en een carriereswitch?quote:Op zondag 3 december 2006 23:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?
Dat laatste stukje zal zeker goed doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:55 schreef Tha-CheF het volgende:
hoe kun je het beste een solicitatie brief afsluiten?
bijvoorbeeld zo :
-Hopend op een positieve reactie verblijf ik met vriendelijke groet - Tha-Chef-
Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.quote:Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen ervaring en een carriereswitch?
Hoe bedoel je dat?
Voor startersfuncties verwachten wij van kandidaten dat ze juist geen ervaring hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 23:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.
Relevante werkervaring, schreef ik.quote:Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:
Geen ervaring en een carriereswitch?
Hoe bedoel je dat?
Ja ookquote:Op maandag 4 december 2006 00:01 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Relevante werkervaring, schreef ik.
Ja kan uitstekend natuurlijk.quote:Op maandag 4 december 2006 00:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, mensen kunnen toch iets totaal anders willen doen? En daar ook geschikt voor zijn? Terwijl je als je enkel naar hun CV kijkt ws. denkt: wat moet die nou hier bij ons? Bijv. iemand is altijd groepsleider geweest in een tehuis voor moeilijk opvoedbare jongeren en solliciteert nu naar een verkoopbaan in de buitendienst van een groot bedrijf. Ik roep maar wat.
hahaha ik lig hier in een deuk!quote:Op zondag 3 december 2006 15:57 schreef Piovan het volgende:
mzzl jong jewaids
bel me voor de baan
hazzla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |