abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44148401
Strawberry Fields Take 27 - de volledige snelle versie
Nee.
  maandag 4 december 2006 @ 23:10:00 #53
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44149474
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:41 schreef PimD het volgende:
Strawberry Fields Take 27 - de volledige snelle versie
Ik ga voor remix 25 van take 15 en 24 - de instrumentale versie met strijkers en blazers.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_44149845
Het probleem met verschillende versies hebben we al omzeild door maar één versie te kiezen.
Anders hadden we ook alle verschillende Anthology-versies mee moeten laten tellen.
pi_44155705
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemd, ik zie Come and Get It niet in de lijst staan

Ik zal hem toevoegen
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_44177599
Tjonge, hoe maak je iets simpels ingewikkeld... Ik zou doodsimpel alle nummers van de officiele Beatle-albums in de lijst zetten (dus voor het gemaak incl MMT), plus alles wat op Past Masters staat. Dus alleen de officiele nummers. Keuze genoeg, lijkt me.
Daarnaast kan je ook kiezen om iedereen een top 10 (in willekeurige volgorde of niet) te laten maken: je telt alles bij elkaar op en klaar. Maar ja, zal wel te simpel zijn.
Probleem met groepen is dat je dan misschien voor onmogelijke keuzes komt te staan. En helemaal als het gaat om twee nummers tegenover elkaar: dat is haast onmogelijk en vragen om problemen. Zowat elk nummer dat het tegen A Day In The Life moet opnemen is kansloos...

Maar ach, jullie hebben dit eerder zo gedaan dus zal het nu wel weer zo gaan...

Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd wat er gebeurt als je niet vraagt welk nummer men het beste vind, maar welk nummer men het meest draait...! Daar zit nogal eens een heel interessant verschil in, denk ik.
pi_44178745
Een ander voorstel is om te beginnen zonder Strawberry Fields forever en A day in the life.
Een later te bepalen eliminatieronde zodat er uieindelijk 10 nummers overblijven.
Bij die 10 voegen we dan Strawberry Fields forever en A day in the life.
In die finale poule met 12 nummers kan iedereen een top 3 maken (4,2&1punten voor 1ste, 2de en derde plaats).
Na afloop van deze stemronde mah het nummer met meeste stemmen zich "Top of The Beatles" noemen!!

In de hoop geen voorspelbare finale tussen 2 bovengenoemde nummers te krijgen...
pi_44179254
Of we hernoemen die nummers tot Marco Borsato Forever (past ook nog melodisch gezien! ) en Anouk In The Life en sluiten ze uit van deelneming. Pas dan wordt het echt spannend, denk ik. (Hm, ik heb nu het idee dat ik even mijn mond moet spoelen want M.B. en A. vermengen met The Beatles, op wat voor manier dan ook, is eigenlijk een schande...!)

Trouwens, beide nummers staan niet in mijn top drie... maar ik let dan ook meer (zoals ik al aangaf) op nummers die ik het meest draai of neurie of fluit, dan op welk nummer het 'mooist' is... Zo zing of fluit ik al jarenlang zowat elke dag wel een keertje 'I Will', dus tja, die staat dan ook hoog in mijn lijst. En ik kan me herinneren dat Help! het eerste nummer was waarbij ik dacht 'Dus dit zjin The Beatles... wow...' Dat gevoel wat dat nummer me gaf (die werkelijk geniale tweede stemmen!) zit zo diep: die blijft dus ook hoog staan. En bij een top tien van mooiste of beste nummers denk ik eigenlijk niet zo snel aan I Me Mine, maar elke keer als ik LiB draai, gaat bij dat nummer het volume een stuk hoger en geniet ik elke keer weer met volle teugen! Maar dan heb je het dus niet meer over 'mooist' of 'beste' eigenlijk. Alhoewel ze dat natuurlijk wel zijn!
pi_44182527
Hoi mensen,

Ik ga donderdag voor het eerst op bedevaartstoch naar Liverpool tot en met zondag. Zaterdag bezoeken we een concert van The Bootleg Beatles (zo fucking vet, heb ze al n keer eerder gezien, zo leuk!). Maar ik zoek nu even reisbeschrijvingen of tips van anderen wat je absoluut gezien moet hebben. Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 01:21:48 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44182905
Oeh vertel eens meer over de Bootleg Beatles dan? Zag dat ze ook in Tivoli komen binnenkort maar heb geen flauw idee wat het inhoudt maar ben wel erg benieuwd
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_44183216
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Hoi mensen,

Ik ga donderdag voor het eerst op bedevaartstoch naar Liverpool tot en met zondag. Zaterdag bezoeken we een concert van The Bootleg Beatles (zo fucking vet, heb ze al n keer eerder gezien, zo leuk!). Maar ik zoek nu even reisbeschrijvingen of tips van anderen wat je absoluut gezien moet hebben. Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!
Jane heeft welles van dat soort handige stukjes gepost. Ze moeten érgens rondzwemmen tussen al die Beatles topics, maar ik kan ze ook zo snel niet vinden
Hier een stukje dan
  woensdag 6 december 2006 @ 10:23:52 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44186249
quote:
Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?
Van mij staat iig hier een verslagje: Het Grote Beatles Topic - Deel 10
En vanaf hier wat tips enzo: Het Grote Beatles Topic - Deel 12

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 6 december 2006 @ 11:39:25 #63
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44188132
quote:
Hoi mensen,

Bij voorbaat dank!
Ik was in Oktober heen met me vader, echt heel leuk!
The Magical Mysery Tour moet je uiteraad gedaan hebben, alleen ik weet niet of die nu nog steeds bezig is.... dat zou heel jammer zijn want dan zie je een beetje alles wat met The Beatles te maken heeft in Liverpool.

Je moet ook zeker naar het museum(The Beatles Story) gaan, heel mooi museum waar je replica's ziet van o.a. Mattew Street, Yellow Submarine, John Lennon's white room etc.

Op donderdagavond zou ik naar de Cavern Club gaan, als het goed is staat elke donderdag daar een band wat alleen maar Bealte-muziek speelt, ook heel gezellig. Sowiezo is Mattew Street wel ene leuke straat met allemaal dingen van The Beatles.

Dit zijn een beetje mijn dingen die ik heb gedaan daar. Ik ben ook nog naar een wedstrijd van Liverpool F.C. geweest, maar dat is iets buiten The Beatles.

Het probleem in Liverpool is wel dat je nergens lekker kan eten .

Succes !!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:58:49 #64
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44188709
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:21 schreef MaJo het volgende:
Oeh vertel eens meer over de Bootleg Beatles dan? Zag dat ze ook in Tivoli komen binnenkort maar heb geen flauw idee wat het inhoudt maar ben wel erg benieuwd
www.bootlegbeatles.com

Op 20 Januari zijn ze in Haarlem en 21 Januari in Utrecht. Ik ga naar Haarlem de 20e, lijkt me erg leuk Ik ben al naar 3 verschillende Tribute bands van The Beatles geweest, maar deze lijken mij toch de beste... We zullen het zien
pi_44190173
Ik ben tegen de uiitsluiting van SFF en ADITL, dat zou hetzelfde zijn als Radio 2 BohRhap uitsluit. Als die nummers ook dit jaar weer populair genoeg zijn dan is dat zo
pi_44191923
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben tegen de uiitsluiting van SFF en ADITL, dat zou hetzelfde zijn als Radio 2 BohRhap uitsluit. Als die nummers ook dit jaar weer populair genoeg zijn dan is dat zo
Precies mijn gedachte.
Áls je dan om die nummers heen wilt, kijk je wat het favoriete nummer ná SFF of ADITL is.
pi_44194401
Ik moet eerlijk bekennen; ik ken weinig van de Beatles buiten de hits om... Ik wil wel graag eens wat meer van de band leren kennen. Niet door middel van een "Greatest Hits" (waar ik sowieso een hekel aan heb), maar via een kenmerkend Beatles-album. Welk album is de ultieme opwarmer?
  woensdag 6 december 2006 @ 15:27:48 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44194582
Het ligt er net aan van welk soort muziek je houdt... Dat vind ik juist het mooie van The Beatles, ze hebben zoveel verschillende nummers, dat je helemaal niet zou denken dat ze allemaal van hun zijn... Ik vind persoonlijk Rubber Soul en Abbey Road heel mooi.

Maar toen ik begon met Beatle muziek te luisteren, begon ik met de begin jaren. Nummers zoals 'Love Me Do', 'Please Mister Postman', 'I Wanna Hold Your Hand', 'Help' enz. vond ik leuke en gezellige nummertjes.

Op dat moment vond ik bijv. het albums zoals Abbey Road en Revolver niet veel aan, maar nu vind ik die gewoon heel goed, beter als die adere hits die ik net opnoemde... Je moet het leren luisteren zeggen ze wel eens

ik weet nog wel dat ik Something een irritant nummer vond, nou vind ik hem geweldig
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 15:58:03 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44195545
Ik ben zelf Beatles fan geworden toen ik Magical Mystery Tour hoorde. Wat een geweldig album Maar ik vind Rubber Soul en Revolver zelf de mooiste albums, gevolgd door Abbey Road ook. Ik denk niet dat je per se bij de beginjaren hoeft te beginnen, dat heb ik ook niet gedaan. Noem anders eens een paar van je favoriete Beatles nummers? Dan kunnen we misschien beter een cd aanraden om mee te beginnen (hoewel het toch wel Rubber Soul is hoor )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 6 december 2006 @ 16:18:48 #70
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44196207
Rubber Soul, Revolver, Abbey Road
  woensdag 6 december 2006 @ 16:19:56 #71
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44196245
Mmm dat vind ik te makkelijk gezegd. Als jij het tenmiste als tip voor five2one bedoelt...

maar ik vind die 3 inderdaad ook heel goed

[ Bericht 32% gewijzigd door satecl op 06-12-2006 16:25:54 ]
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 16:23:55 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44196364
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:18 schreef Hankster het volgende:
Rubber Soul, Revolver, Abbey Road
Precies mijn top 3 Met een gedeelde derde plaats voor Magical Mystery Tour omdat ik daardoor van de Beatles ben gaan houden
pi_44197259
Je kúnt bijna geen Top 3 van Beatles-albums maken....
Ik bedoel: Rubber Soul, Revolver, Abbey Road....je kunt ze allemaal niet passeren.
Maar The White Album ook niet....en Sgt. Pepper ook niet....en ook álle nummers op Magical Mystery Tour zijn goed. En oooooh, waarom zou je Help! niet als beste album noemen als 'Ticket To Ride' en al die andere klassiekers er op staan? AHDN, 13 geweldige nummers...
En ook Please Please Me en With The Beatles zijn van begin tot eind goed!
Ik zou echt geen keuze kunnen maken...
We hebben ooit in dit topic een persoonlijk lijstje gemaakt met één favoriet nummer per album, en dát is al moeilijk. Maar als beginnerstip zou ik 'Help!' aanraden. Dan heb je een geweldig album te pakken, maar liggen andere klassieke albums nog in het verschiet. Ondertussen ook naar de 1963-1964 singles en albums luisteren, voor het complete overzicht. En daarna langzaamaan richting Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper, enz.
pi_44197630
Btw, de berichten met de 'favoriet nummer per album' lijstjes begonnen hier.
pi_44197901
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben ook tegen uitsluiten van deze twee nummers. Ik zou ze enkel uit de eerste rondes houden.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:18:22 #76
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44202220
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:39 schreef Price het volgende:
Sinterklaas was mij weer gunstig gezind en kreeg van hem een prachtige 50 cm. grote John Lennon-pop.
Hij kan zelfs twee zinnen zeggen:
"Power to the people" en "All we are saying is give peace a chance."
Leuk! Heb je misschien een foto?

Over het Beatles Tournament, ik denk ook dat het zeker niet verstandig is om A Day In The Life en Strawberry Fields uit te sluiten van deelname. In poules indelen lijkt me zo slecht nog niet, ookal moet je dan keuzes maken. Houdt juist de afwisseling er een beetje in, lijkt me?

Nobody loves you (when you're down and out)
Signatuur enzo.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:57:10 #77
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44203590
Nier zeuren, beginnen met die compititie
  woensdag 6 december 2006 @ 20:06:30 #78
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44203969
Op de website van Youtube is een vrij zeldzaam nummer van The Beatles te horen.

Het gaat om Watching Rainbows, dat weliswaar werd gerepeteerd tijdens de sessies voor Let It Be, maar niet officieel werd opgenomen. Het nummer verscheen wel op bootlegs en wordt op Youtube voorzien van beelden uit de film Let It Be. Toch leuk.

Het nummer is hier te zien en te horen: http://www.youtube.com/watch?v=QDNpfKzdbQs

Herstelt

[ Bericht 3% gewijzigd door satecl op 06-12-2006 21:14:44 ]
  woensdag 6 december 2006 @ 20:39:30 #79
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_44205206
het linkje werkt niet....
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_44205806
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:39 schreef green_machine het volgende:
het linkje werkt niet....
Er staat een punt achter, vandaar. Klik
pi_44210099
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef satecl het volgende:
Nier zeuren, beginnen met die compititie
Aankomende maandag start ie (of misschien zondag avond)
  woensdag 6 december 2006 @ 23:35:32 #82
41286 Price
pi_44210625
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:18 schreef Nonnel het volgende:

[..]

Leuk! Heb je misschien een foto?
...
And here it is...

pi_44211417
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:06 schreef satecl het volgende:

Het nummer is hier te zien en te horen: http://www.youtube.com/watch?v=QDNpfKzdbQs

Herstelt
Leuk! Klinkt erg rauw en onaf, maar toch ook weer stijlvol. Bedankt voor de link.

Coole pop Price.
  donderdag 7 december 2006 @ 13:14:07 #84
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44220718
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:35 schreef Price het volgende:

[..]

And here it is...

[afbeelding]
pfff heel mooi gemaakt... toch niet stuk gemaakt he...(om je kadootje van binnen te pakken )
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 17:02:04 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44228026
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:06 schreef satecl het volgende:

Het gaat om Watching Rainbows, dat weliswaar werd gerepeteerd tijdens de sessies voor Let It Be, maar niet officieel werd opgenomen. Het nummer verscheen wel op bootlegs en wordt op Youtube voorzien van beelden uit de film Let It Be. Toch leuk.

Herstelt
Leuk om materiaal te horen wat ik nog niet ken Klinkt inderdaad lekker rauw
  donderdag 7 december 2006 @ 21:40:17 #86
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44234543
Leuk, een Beatles-topic!

Gelijk een vraagje: ik ben op zoek naar een boek (biografie) over de Beatles. Nu dacht ik aan de onlangs verschenen biografie van Bob Spitz. Heeft iemand deze biografie gelezen, of heeft iemand wellicht een andere suggestie? Alvast bedankt!
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 22:56:31 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44236653
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:40 schreef TNA het volgende:
Leuk, een Beatles-topic!

Gelijk een vraagje: ik ben op zoek naar een boek (biografie) over de Beatles. Nu dacht ik aan de onlangs verschenen biografie van Bob Spitz. Heeft iemand deze biografie gelezen, of heeft iemand wellicht een andere suggestie? Alvast bedankt!
De Anthology blijft toch het beste, omdat ze daarin zelf vertellen hoe ze alles ervaren hebben. Prachtig naslagwerk ook nog eens met allemaal foto's uit hun eigen collectie
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:16:59 #88
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44241137
Ik heb ook de Anthology, zeker een aanrader!

Edit: Oja, in het kader van boeken, dit jaar verscheen ook McCartney. Heeft iemand die gelezen? Is het wat?
Signatuur enzo.
pi_44243313
McCartney is genomineerd voor een grammy
quote:
Best Male Pop Vocal Performance
(For a solo vocal performance. Singles or Tracks only.)

You're Beautiful
James Blunt
Track from: Back To Bedlam
[Custard/Atlantic]

Save Room
John Legend
Track from: Once Again
[Columbia/GOOD/Sony Urban]

Waiting On The World To Change
John Mayer
Track from: Continuum
[Aware/Columbia]

Jenny Wren
Paul McCartney
Track from: Chaos And Creation In The Backyard
[Capitol]

Bad Day
Daniel Powter
Track from: Daniel Powter
[Warner Bros.]
http://www.grammy.com/GRAMMY_Awards/49th_Show/list.aspx

Jenny Wren
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:04:43 #90
41286 Price
pi_44252136
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:14 schreef satecl het volgende:

[..]

pfff heel mooi gemaakt... toch niet stuk gemaakt he...(om je kadootje van binnen te pakken )
Dat laatste ontgaat mij even
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:32:58 #91
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44253085
Je heb vaak me suprises dat het kadootje in de suprise zit, en dat je daarom je suprise kapot moet maken, zonde vind ik dat altijd..
Edit: ik zie nu dat het gewoon een pop was ik dacht een suprise

Ik kreeg trouwens gister een mailtje van beatlesfanclub.nl
quote:
Beste Stef,

Jij bent één van de prijswinnaars die twee kaartje hebben gewonnen voor de documentaire "The US vs John Lennon". Heel hartelijk gefeliciteerd daarmee. De vouchers worden je toegestuurd via de distributeur RCV en zullen dan ook één dezer dagen in je brievenbus glijden.

Heel veel plezier met het bekijken van de docu-film. En horen wij nog van je wat je van de film vond?

Namens RCV en het Team Beatlesfanclub.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door satecl op 08-12-2006 15:40:35 ]
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:37:38 #92
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44253269

9-10-1940 – 8-12-1980
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 16:06:18 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44254314
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:
McCartney is genomineerd voor een grammy
[..]

http://www.grammy.com/GRAMMY_Awards/49th_Show/list.aspx

Jenny Wren
Oh wat goed Jenny Wren is echt briljant inderdaad Als die stomme James Blunt er maar niet mee vandoor gaat
pi_44255624

John
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:12:17 #95
41286 Price
pi_44256666
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:32 schreef satecl het volgende:
Je heb vaak me suprises dat het kadootje in de suprise zit, en dat je daarom je suprise kapot moet maken, zonde vind ik dat altijd..
Edit: ik zie nu dat het gewoon een pop was ik dacht een suprise
Ha! duidelijk.
quote:
Ik kreeg trouwens gister een mailtje van beatlesfanclub.nl
[..]
Gefeliciteerd!
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:50:58 #96
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44258261
John
Opdat je vrede reeds hebt gevonden.
Signatuur enzo.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 19:27:51 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44259042
RIP John
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:15:09 #98
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44272497
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:16 schreef Nonnel het volgende:
Ik heb ook de Anthology, zeker een aanrader!

Edit: Oja, in het kader van boeken, dit jaar verscheen ook McCartney. Heeft iemand die gelezen? Is het wat?
Laatst even ingekeken, het eerste wat ik las was The Loud And Winding Road... Het leek me verder een beetje een sensatieboek, waarin de auteur probeert te verkopen door sensatieverhalen uit te melken.
  zondag 10 december 2006 @ 13:48:17 #99
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44300459
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:11 schreef warpozio het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen uitsluiten van deze twee nummers. Ik zou ze enkel uit de eerste rondes houden.
Je zou kunnen denken aan een voorronde waarbij je punten kan toekennen aan nummers. De nummers met x aantal punten kunnen in de vroege rondes niet tegen elkaar loten.
pi_44300731
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:48 schreef nipeng het volgende:

[..]

Je zou kunnen denken aan een voorronde waarbij je punten kan toekennen aan nummers. De nummers met x aantal punten kunnen in de vroege rondes niet tegen elkaar loten.
Maar uiteindelijk heeft het allemaal hetzelfde resultaat met dezelfde winnaar aan het einde, het enige verschil kan de mede finalist zijn. Voor diegenen die nu eens een andere winnaar willen kan ik alleen zeggen dat ze dan gewoon niet op ADitL of SFF gaan stemmen, als genoeg mensen dat doen dan krijgen we wel een andere winnaar
  zondag 10 december 2006 @ 14:01:55 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44301018
Over dat toernooi... Jullie mogen natuurlijk doen wat je wilt, maar zou het (ook) niet leuk zijn om voor de verandering een keer een McCartney solo-toernooi of een Lennon solo-toernooi te doen of zo?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 10 december 2006 @ 14:13:24 #102
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44301528
Of een Yoko Ono toernooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')