Ik rook niet ...quote:Op zondag 3 december 2006 10:21 schreef BrauN het volgende:
Je pa en jullie moeten iets minder smoken, mafkees.
Was het mistig buiten? Wonen jullie in een tent?quote:Op zondag 3 december 2006 10:21 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ik rook niet ...
En het waren echt super grote kringen...
Nee en nee. Hoe wil ik dan computerenquote:Op zondag 3 december 2006 10:22 schreef BrauN het volgende:
[..]
Was het mistig buiten? Wonen jullie in een tent?
Wifi ?quote:Op zondag 3 december 2006 10:24 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Nee en nee. Hoe wil ik dan computeren![]()
We hebben niks afgesproken misschien tantes van mij wel die zijn wat spiritueler...quote:Op zondag 3 december 2006 10:25 schreef scrub_nurse het volgende:
en waarom zou die kring positief zijn? niet als sarcasme bedoelt maar puur interesse. Ik neem aan dat wanneer dit een verschijning van je opa was, hij heus met goede bedoelingen kwam. Hebben jullie iets met je opa afgesproken over tekens? Ik had met mijn oma afgesproken dat ze mij een teken zou geven als dat mogelijk was. Ik heb nooit wat gemerkt, tot een paar jaar geleden, heb ik 2x echt n zeer realistische droom gehad waar ik een heel lang gesprek met mijn oma heb. Ik kon zelfs haar zachte rimpelhuidje voelen![]()
Necrofiel!quote:Op zondag 3 december 2006 10:25 schreef scrub_nurse het volgende:
[..] Ik kon zelfs haar zachte rimpelhuidje voelen![]()
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 3 december 2006 10:26 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Onder blijven zitten?!?! Wanneer leren jullie het nou!Het is beneden!
Natuurlijk.quote:
We hebben op hem geproost en de hele avond gehad hoe leuk hij was. We zijn met de hele familie gegaan hoor. Waar moet je het anders aan uit geven een nieuwe pc ofzo? Dan gingen wij liever uit eten en hem een beetje herdenken. We hebben zelfs een minuut stilte gehouden.quote:Op zondag 3 december 2006 10:35 schreef papernote het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Dood = dood. Je opa gaat echt niet als een kringeltje rook boven het hoofd van je vader zweven omdat hij het zo leuk vond dat jullie van de erfenis uit eten zijn geweest.
Blijf eens van die paddo's af!!quote:Op zondag 3 december 2006 10:02 schreef Teunebeun het volgende:
Ik kon vannacht niet goed slapen. Ik liep naar beneden om naar de wc te gaan. Daar zag ik mijn vader en moeder zitten. Mijn moeder vertelde dat ze een kring had gezien bij mijn vader.
Dus bleef ik ff beneden zitten na wat te hebben besproken van het uit eten
gisteravond van de centen van mijn opa,
die dit jaar dood is gegaan zag ik nu ook een kring
van een soort rookachtig iets boven het hoofd van mijn vader.
Wat kan het zijn geweest?
Dat is ook echt iets om je als dooie opa druk over te maken...quote:Op zondag 3 december 2006 10:16 schreef Teunebeun het volgende:
Ik denk dat het ook mijn opa was maar dat hij positief reageerde op het uit eten.
vraag ik me ook af, ik wil ook uit eten !quote:Op zondag 3 december 2006 10:39 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Hoe groot was de erfenis?
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien.quote:
Dat gaat je niks aanquote:Op zondag 3 december 2006 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
vraag ik me ook af, ik wil ook uit eten !
17 x 1 euro Kroket bij de Feboquote:Op zondag 3 december 2006 10:49 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Dat gaat je niks aan![]()
Het was genoeg om met 17 man te uit eten
nee ik draag geen lenzenquote:Op zondag 3 december 2006 10:50 schreef ThaSandman het volgende:
Ik zie weleens regenboogkringen rondom lampen. Halo's heet dat. Draag je soms lenzen?
Het was meer denk maar een paar hondertjes meerquote:Op zondag 3 december 2006 10:50 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
17 x 1 euro Kroket bij de Febo
17 x 2 euro milkshake febo
17 x 2,50 patat speciaal febo.je kreeg 93,50 van je opa!?
Ik draai het om....ga eens dood en kom dan nog eens hier posten...dan heb jij voor mij overtuigend bewijs geleverd dat het wel zo is.quote:Op zondag 3 december 2006 10:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien.
Bewijs maar eens !!
En dat is in rookkringen opgegaan?quote:Op zondag 3 december 2006 10:52 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Het was meer denk maar een paar hondertjes meer![]()
je kletst steeds dommer uit je nek.quote:Op zondag 3 december 2006 10:53 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik draai het om....ga eens dood en kom dan nog eens hier posten...dan heb jij voor mij overtuigend bewijs geleverd dat het wel zo is.
Blak splinterquote:
wat is dan voor jou bewijs dat dood niet dood is?quote:Iemand die niet kan posten is dus het bewijs dat dood dood is ??
en andersom ?
Dus?quote:* Mirage plukt iemand uit het revalidaticentrum die beide handen verloren heeft.
och jeee.... ik heb mijzelf eerlijk gezegd nog niet op dom lullen betrapt en zeker niet op het opdringen van mijn mening en het uitschelden van andersdenkenden.quote:
waar heb ik gezegd in dit topic dat ik denk dat dood niet dood isquote:[..]
wat is dan voor jou bewijs dat dood niet dood is?
[..]
dusquote:Dus?
En wat doe je nu dan?quote:Op zondag 3 december 2006 11:08 schreef Mirage het volgende:
och jeee.... ik heb mijzelf eerlijk gezegd nog niet op dom lullen betrapt en zeker niet op het opdringen van mijn mening en het uitschelden van andersdenkenden.
Dus?quote:Ik heb toch al verschillende posts over drugs, dom en leugenaars gezien hierboven.
Die waren niet van mij !
waar zeg ik dat jij dat zegt?quote:waar heb ik gezegd in dit topic dat ik denk dat dood niet dood is
want?quote:Zuig jij altijd zaken uit je duim ?
Dat maak jij ervan.quote:" dus jij denkt dat je het al dan niet op FOK! kunnen posten een leven na de dood kan bevestigen of weerleggen ?
wodkaquote:![]()
wat heb jij gezopen gisteravond ?
Iemand die beide handen verloren heeft kan nog altijd een audiobericht posten.quote:Op zondag 3 december 2006 10:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
je kletst steeds dommer uit je nek.
Iemand die niet kan posten is dus het bewijs dat dood dood is ??
en andersom ?
* Mirage plukt iemand uit het revalidaticentrum die beide handen verloren heeft.
nogmaals !!quote:Op zondag 3 december 2006 11:22 schreef Secretus het volgende:
[..]
Iemand die beide handen verloren heeft kan nog altijd een audiobericht posten.
Er is geen enkel bewijs voor leven na de dood, alle "bewijzen" zijn wetenschappelijk weerlegd; En in talloze gevallen is er de observatie dat de persoon die overleden was, niet meer terugkwam, geen signalen meer gaf, en niet leefde.
Als je zo graag wilt bewijzen dat er wél leven na de dood is, ligt de bewijsplicht bij jou, en dan is het niet aan jou om de andere persoon uit te dagen om bewijs te geven voor zijn stelling, en dat als eventueel bewijs voor je eigen stelling te gebruiken (als hij geen bewijs heeft gegeven of kan geven)
Het lijkt wel alsof je een argumentum ad ignorantiam gebruikt om het leven na de dood te "bewijzen": "Ja, kan niet aantonen dat hij _niet_ leeft, daarom..."
Dit is alsof ik zou beweren dat ik God was, bewijs maar eens dat het niet zo is !
Of dat een rechter je zou verwijten voor een perfecte misdaad, bewijs maar eens dat je die niet hebt gedaan (Alles wat daarop zou wijzen is dan door jou geplant) --> Je kunt het niet bewijzen, dus de bak in.
Afgaande op al het bewijs dat we nu hebben, is een dode persoon echt dood in alle vlakken, leuk dat je in iets anders gelooft, maar iemand die dus in _echt_ bewijs gelooft klets echt niet dom uit zijn nek.
het spijt mij erg voor topicstarter en meestal negeer ik dit gezwam, maar ik kon het even niet nalaten om op hun post te reageren zoals ze normaal gesproken ook op die van anderen doen.quote:Op zondag 3 december 2006 11:25 schreef scrub_nurse het volgende:
jongens jongens jongens moet dit gezeik nou?
open er een eigen topic over zou ik zeggen
als er iemand in mijn omgeving dood gaat is tie voor mij gewoon hardstikke dood en komt ook nooit meer terug in wat voor vorm dan ookquote:Op zondag 3 december 2006 11:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
nogmaals !!
Ik heb hier niet beweerd dat er leven na de dood is, ik heb hier niet beweerd dat er geen leven na de dood is.
Ik val over de respectloze en alwetende posts die geen ruimte over houden voor de mening van een ander hier in dit topic van mensen die zelf hun eigen beweringen niet eens kunnen bewijzen.
![]()
Ze zei dat ze het mijn opa kon zijn meer zei ze niet daana hebben we even gepraat en zag ik een kring boven het hoofd van mijn vaderquote:Op zondag 3 december 2006 11:32 schreef Mirage het volgende:
Teunebeun, hoe heeft je moeder hetgeen ze heeft gezien geinterpreteerd ?
Voor mij was het niet zo vreselijk, ik dacht er niet over na het "was" gewoon zoals het was...quote:
de enige keer dat jij je dat kan VOORstellenquote:Op zondag 3 december 2006 11:34 schreef bonke het volgende:
[..]
als er iemand in mijn omgeving dood gaat is tie voor mij gewoon hardstikke dood en komt ook nooit meer terug in wat voor vorm dan ook
mijn mening is: dat als anderen er anders over denken, ze niet goed bij hun hoofd zijn
ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn oma als een rond pufje rond mijn vaders hoofd verschijnt
de enige keer dat dat zou kunnen is: als ik a: labiel zou zijn, b: teveel heb gedronken, c: ziek ben, d: bewust hallicunerende stoffen tot me neem, e: een grote fantast ben, f: mee wil lopen met de rest
take your pick
ow en lui die gaan zitten zeuren over foutjes in een post kunnen helemaal ....quote:Op zondag 3 december 2006 11:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
de enige keer dat jij je dat kan VOORstellen
ik geloof niet dat dat een (type)foutje was.quote:Op zondag 3 december 2006 11:39 schreef bonke het volgende:
[..]
ow en lui die gaan zitten zeuren over foutjes in een post kunnen helemaal ....
Het eten heeft gesmaak en het was ook nog gezelligquote:Op zondag 3 december 2006 10:45 schreef Mirage het volgende:
Stom volk
@ TS, geen idee wat het geweest is.
Als het goed voelde voor jou, dan zou ik er gewoon ook van uit gaan dat het iets goeds is.
JIj denkt dat het met je opa te maken heeft,
ik denk dat de gedachte die je hebt op zo'n moment ook de juiste is.
ik hoop dat het eten gesmaakt heeft.
Wachten duurt gevoelsmatig altijd langquote:Op zondag 3 december 2006 11:44 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Het eten heeft gesmaak en het was ook nog gezellig![]()
Maar ben nu op iemand aan het wachten en het duurt lang....![]()
Ik ben normaal niet ongeduldig maar dit duurt erg lang. Ik heb haar gister avond niet gesproken.quote:Op zondag 3 december 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wachten duurt gevoelsmatig altijd lang
Tip: probeer niet te wachten, ga iets doen ( en erger je dan dat diegene voor je gevoel weer te snel op komt dagen)
Ai, als ze die schim inmiddels herkent als "voorbode" van de dood dan geeft dat een ontzettend onheilspellend gevoel.quote:Op zondag 3 december 2006 12:17 schreef ThaSandman het volgende:
Om het verhaal compleet te maken. Mijn oma kwam altijd eten met kerst en op zondag. De eerste kerst na haar overlijden lagen er allemaal kalkstukjes onder aan de trap. Normaal zou je zeggen dat deze van een plafond ofzo kwamen, maar ons plafond was van ander materiaal gemaakt en deze stukjes kwamen niet uit ons huis. Ook heeft mijn moeder een schim gezien in de huiskamer op de dag voordat mijn oma overleed en nog een keer toen haar oma overleed.
Je kunt erin geloven of niet. Iemand zei dat er geen bewijs is dat er iets na de dood is, maar er is ook geen bewijs dat er niks is na de dood.
En zo'n posts insinueren dat totaal niet hoor? :quote:Op zondag 3 december 2006 11:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
nogmaals !!
Ik heb hier niet beweerd dat er leven na de dood is, ik heb hier niet beweerd dat er geen leven na de dood is.
quote:Op zondag 3 december 2006 10:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien.
Bewijs maar eens !!
ik dacht dat dat een normale zin was ?quote:Op zondag 3 december 2006 14:29 schreef Secretus het volgende:
[..]
En zo'n posts insinueren dat totaal niet hoor? :
[..]
Mijn moeder is er niet zo bang voor. Ze dacht eerst dat er iemand in de kamer was en riep ook nog, maar mijn vader lag op de bank te slapen. Achteraf dacht ze dat het mijn overleden opa was die mijn oma kwam halen.quote:Op zondag 3 december 2006 12:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ai, als ze die schim inmiddels herkent als "voorbode" van de dood dan geeft dat een ontzettend onheilspellend gevoel.
Ikzelf ruik vaak een bepaalde bloemengeur in de dagen voordat iemand dicht bij mij overlijdt.
Die geur ben ik gaan herkennen en zodra ik die ruik draait mijn maag al om.
Meestal heb ik ook wel een idee wie het zal zijn.
Nouja, als je had willen stellen dat jij vindt dat exacte wetenschappen nooit 100% kunnen bewijzen dat iemand dood/niet dood is, en dat beide kanten niet helemaal kunnen worden bewezen had je het wel ander kunnen formulerenquote:Op zondag 3 december 2006 14:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik dacht dat dat een normale zin was ?
Hij wordt zo vaak gebruikt hier binnen Truth.
maar hij mag maar 1 richting op gesteld worden ?
In limburg is het onderquote:Op zondag 3 december 2006 10:26 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Onder blijven zitten?!?! Wanneer leren jullie het nou!Het is beneden!
Hoe weet jij dat dood dood is?quote:Op zondag 3 december 2006 10:35 schreef papernote het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Dood = dood. Je opa gaat echt niet als een kringeltje rook boven het hoofd van je vader zweven omdat hij het zo leuk vond dat jullie van de erfenis uit eten zijn geweest.
pssssst... tijd voor je pilletjequote:Op zondag 3 december 2006 19:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dood dood is?
Ik denk daar heel anders over.
Ik vind het dus altijd zo frapant dat mensen beweringen doen en dan ook nog heel erg overtuigd zijn van beweringen. Zeker iets als de dood wat niet eens goed te verklaren valt.
Hoe kun je iets verklaren dat niet helemaal te plaatsen is?
Leven = leven kan ik het mee eens zijn.
Dood = dood dus niet.
Hoe weet jij dus zo zeker dat dood = dood.
Wie weet is bij jou dood = dood. Kan zijn dat ieder mens een andere dood beleeft. Wie weet is het zo dat je dood staat voor waar jij voor staat in het leven. Als je gelooft in leven na de dood dat je dan leven na de dood krijgt. En dan niet eens geloven maar doen. Overtuigd zijn van leven na de dood en met overtuiging kiezen voor een leven na de dood. Kan voor jou belachelijk klinken natuurlijk. Voor mij zijn het hele reeele gedachtes dit. Ligt maar hoe diep je kunt nadenken over het verschijnsel de dood. Hoe diep je kunt gaan in het nadenken over de dood.
Je bent wat je denkt te zijn. En je wordt het dan ook.
Ik ben dus echt van mening dat je zelf kiest. Je hebt nu de keuze gemaakt om tot leven te komen in dit bestaan en straks kies je weer nog een keer, en daarna kies je nog eens en nog eens en nog eens.
Kies je na dit leven om niet meer te willen leven dan kan het inderdaad zijn dat je dood blijft. En wie weet kun je dan ieder willekeurig moment uit de dood opstaan weer. Dat je even 10 jaar dood bent, en gaat de dood vervelen dan zoek je weer leven.
Ik kan nu ook gaan schrijven over hoe je leven gaat kiezen. Als ik me probeer in te beelden hoe het is om dood te zijn dan kan ik gaan nadenken over het kiezen van een bestaan. Niet dat je dan in de supermarkt loopt en gaat uitzoeken maar toch op dat gebied. Alleen ben je misschien in het donker actief met zoeken naar een bestaan dat bij je past. En of het donker is dat is ook de vraag. Wie weet is de dood wel onzichtbaar te noemen. Wie weet gaat het kiezen wel vanzelf, dat je helemaal geen keuze hoeft te maken. Dat er een juist link is met iets, en dat jij verbonden wordt met die link. Lichaam en geest ontstaan en ziel en bewustzijn.
In de vorm van wat dan ook. Van mijn part een aap
Psssttttt tijd om te zwijgen.quote:
Rookt ie?quote:Op zondag 3 december 2006 10:02 schreef Teunebeun het volgende:
Wat kan het zijn geweest?
ah kut 10 uur te laatquote:Op zondag 3 december 2006 10:21 schreef BrauN het volgende:
Je pa en jullie moeten iets minder smoken, mafkees.
Leuke denkwijze, maar probeer er maar eens bewijs voor te vinden. Filosofisch gezien een leuke discussie die geen bewijs nodig heeft, maar als je echte verklaringen zoekt is TRU, waar wetenschappelijk bewijs niet echt wordt gebruikt, misschien niet de juist plek om een vraag te stellen.quote:Op zondag 3 december 2006 19:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dood dood is?
Ik denk daar heel anders over.
Ik vind het dus altijd zo frapant dat mensen beweringen doen en dan ook nog heel erg overtuigd zijn van beweringen. Zeker iets als de dood wat niet eens goed te verklaren valt.
Hoe kun je iets verklaren dat niet helemaal te plaatsen is?
Leven = leven kan ik het mee eens zijn.
Dood = dood dus niet.
Hoe weet jij dus zo zeker dat dood = dood.
Wie weet is bij jou dood = dood. Kan zijn dat ieder mens een andere dood beleeft. Wie weet is het zo dat je dood staat voor waar jij voor staat in het leven. Als je gelooft in leven na de dood dat je dan leven na de dood krijgt. En dan niet eens geloven maar doen. Overtuigd zijn van leven na de dood en met overtuiging kiezen voor een leven na de dood. Kan voor jou belachelijk klinken natuurlijk. Voor mij zijn het hele reeele gedachtes dit. Ligt maar hoe diep je kunt nadenken over het verschijnsel de dood. Hoe diep je kunt gaan in het nadenken over de dood.
Je bent wat je denkt te zijn. En je wordt het dan ook.
Ik ben dus echt van mening dat je zelf kiest. Je hebt nu de keuze gemaakt om tot leven te komen in dit bestaan en straks kies je weer nog een keer, en daarna kies je nog eens en nog eens en nog eens.
Kies je na dit leven om niet meer te willen leven dan kan het inderdaad zijn dat je dood blijft. En wie weet kun je dan ieder willekeurig moment uit de dood opstaan weer. Dat je even 10 jaar dood bent, en gaat de dood vervelen dan zoek je weer leven.
Ik kan nu ook gaan schrijven over hoe je leven gaat kiezen. Als ik me probeer in te beelden hoe het is om dood te zijn dan kan ik gaan nadenken over het kiezen van een bestaan. Niet dat je dan in de supermarkt loopt en gaat uitzoeken maar toch op dat gebied. Alleen ben je misschien in het donker actief met zoeken naar een bestaan dat bij je past. En of het donker is dat is ook de vraag. Wie weet is de dood wel onzichtbaar te noemen. Wie weet gaat het kiezen wel vanzelf, dat je helemaal geen keuze hoeft te maken. Dat er een juist link is met iets, en dat jij verbonden wordt met die link. Lichaam en geest ontstaan en ziel en bewustzijn.
In de vorm van wat dan ook. Van mijn part een aap
Het is ook niet te bewijzen hoe het is om dood te gaan, ik bedoel daarmee, bewijzen dat er leven na de dood is dus, je kunt niet even dood gaan en opnieuw leven krijgen en beseffen dat je een nieuwe leven hebt, en zeker kun je niet terug keren zo snel, wie weet dat het kan met veel oefening, maar als je het dan gaat beweren dan is het eerder een persoonlijke ervaring geweest. Je kunt een dood zelf opwekken dus ook. Ik heb dat een keer gedaan. En dan gaat de vlam uit. Je voelt je wegzakken terwijl je wakker bent. Het is een andere manier van in slaap vallen.quote:Op zondag 3 december 2006 20:53 schreef Secretus het volgende:
[..]
Leuke denkwijze, maar probeer er maar eens bewijs voor te vinden. Filosofisch gezien een leuke discussie die geen bewijs nodig heeft, maar als je echte verklaringen zoekt is TRU, waar wetenschappelijk bewijs niet echt wordt gebruikt, misschien niet de juist plek om een vraag te stellen.
Ik kan nu ook wel stellen dat ik geloof dat je na de dood in Teletubbieland belandt, en dat zou een leuke discussie zijn. Maar of het echte dingen verklaart ? Nope.
Je verwart wel even de TRU (filosofische manier) van "bewijzen" met de wetenschappelijke.quote:Op zondag 3 december 2006 21:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het is ook niet te bewijzen hoe het is om dood te gaan, ik bedoel daarmee, bewijzen dat er leven na de dood is dus, je kunt niet even dood gaan en opnieuw leven krijgen en beseffen dat je een nieuwe leven hebt, en zeker kun je niet terug keren zo snel, wie weet dat het kan met veel oefening, maar als je het dan gaat beweren dan is het eerder een persoonlijke ervaring geweest. Je kunt een dood zelf opwekken dus ook. Ik heb dat een keer gedaan. En dan gaat de vlam uit. Je voelt je wegzakken terwijl je wakker bent. Het is een andere manier van in slaap vallen.
Toen ik die dood in scene heb gezet kreeg ik overigens wel het idee dat het een definitief einde was. Ik ging dus meteen weer terug naar het leven. Het voelde trouwens niet prettig aan wat ik toen deedAlles ging weg en ik voelde mezelf gewoon opgaan in het niets met mijn geest en bewustzijn. In slaap vallen was het niet, bij in slaap vallen val je dus in een slaap, je valt in een diepe slaap. Toen ik die dood in scene had gezet was het zo dat ik gewoon weg was helemaal, ik bestond niet meer, in ieder geval stopte mijn bestaan en loste ik op. Ik voelde me opgaan in het niets. Transformeren tot minder dan lucht. En toen trok ik ff aan de handrem en was ik weer back on eart
Als ik dat proces toen had laten doorgaan dan was het tever gegaan.
Maar goed. Het valt niet te bewijzen. Zelfs al heb je een vorig leven gehad dan kun je het niet bewijzen. Je kunt wel overtuigd zijn van. En dan is die overtuiging voor jezelf genoeg om mee te leven.
En is het belangrijk om te weten of dood echt dood is? Je gaat toch dood, en als je tot leven komt dan kom je toch tot leven weer. Alleen zul je niet beseffen dat je opnieuw tot leven komt zo snel.
Als je in dit bestaan dood gaat dan is de dood ook echt dood denk ik toch. En sta je dan vervolgens op uit de dood in de vorm van een andere persoon, dan weet je dat niet van jezelf. Je bent je dan wel bewust van je nieuwe persoonlijkheid. Maar goed, wat wil ik zeggen. Bij een nieuw leven is het een nieuw leven. Een nieuw besef en een nieuwe geboorte. Het is dan dood van alles wat je had. Je kunt dan misschien helemaal opnieuw beginnen ook.
Maar wat jij zegt over bewijzen, dat kan bij de dood nooit.
Daarom zei ik net even dat mensen niet goed kunnen beweren dat dood ook echt dood is. Net zoals je niet kunt beweren dat er leven na de dood is.
Als er 1 iets is dat je niet goed kunt verklaren in het bestaan dan is het de dood wel.
Praat je bij een wetenschappelijke dood niet over een klinische dood?quote:Op zondag 3 december 2006 22:04 schreef Secretus het volgende:
[..]
Je verwart wel even de TRU (filosofische manier) van "bewijzen" met de wetenschappelijke.
In de wetenschap is het bewezen dat dood = dood. Hoe ? Er is geen bewijs voor leven na de dood, en geen bewijs voor een ziel. Wel voor de lichamelijke functies van het hart, hersenen etc. die stoppen bij de dood. Als je dan Occam's razor toepast en geen onnodige erbijhaalt, is dood echt dood.
In dat opzicht weinig aan te veranderen.
Maar weer, in filosofisch opzicht kun je speculeren zoveel je wil.
Je zegt het zelf juist: het is een overtuiging. Een persoonlijke overtuiging die alles kan zijn en per persoon verschilt.
Ik ben wel aan het mierenneuken, maar even kort samengevat.
Wetenschappelijk is dood=dood wél bewezen.
Maar als je in een filosofische stroming gelooft die wetenschappelijke bewijzen verwerpt/gelooft in fundamenteel onbewijsbare dingen heeft deze wetenschappelijke richting van denken weinig te zeggen.
Zo'n denkwijze kan de facto (fundamenteel onbewijsbaar) echter nooit als tegen-bewijs dienen voor een wetenschappelijke theorie.
Dit is gewoon een fundamenteel verschil tussen denkwijzen, en laat me voor de 100ste keer afvragen waarom ik TRU nog niet uit mijn AT heb verwijderd.
Ik ga nu wat lezen, kijk morgen wel voor replies.
Daar kan de mens niet bij...die denken uniek en bijzonder te zijn dus dat het over is met de dood kan er niet in bij velen.quote:Dood is dood is te simpel.
Ik krijg de hele tijd beelden van de chocolade fabriek als ik je nick lees..quote:Op zondag 3 december 2006 22:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Daar kan de mens niet bij...die denken uniek en bijzonder te zijn dus dat het over is met de dood kan er niet in bij velen.
En de enige manier van leven na de dood is dat de energie die iemand als mens vormt weer de wereld ingaat en op een of andere manier weer opgaat in iets ander levends. Ook de energie die een persoonlijkheid vormde. Of die laatste dingen mee kan nemen of nog ergens invloed kan uitoefenen weet ik niet. Ik voor mij weet wel dat daar geen bewustzijn achter zit.
Mensen zijn vaak hetzelfde inderdaad, mensen tonen overeenkomsten maar ik vind het bestaan te uniek. Het bestaan is wel uniek te noemen. Ik vind het bestaan gewoon te uniek om te laten doen dat dood dood is.quote:Op zondag 3 december 2006 22:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Daar kan de mens niet bij...die denken uniek en bijzonder te zijn dus dat het over is met de dood kan er niet in bij velen.
En de enige manier van leven na de dood is dat de energie die iemand als mens vormt weer de wereld ingaat en op een of andere manier weer opgaat in iets ander levends. Ook de energie die een persoonlijkheid vormde. Of die laatste dingen mee kan nemen of nog ergens invloed kan uitoefenen weet ik niet. Ik voor mij weet wel dat daar geen bewustzijn achter zit.
Ik ben zo'n zoet jochie.quote:Op zondag 3 december 2006 22:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik krijg de hele tijd beelden van de chocolade fabriek als ik je nick lees..
dat is niet goed voor de mijn lijn !
![]()
He alleen mafketels geloven in dit soort ongein. Gezonde mensen zoeken een rationele verklaring.quote:Op zondag 3 december 2006 10:45 schreef Mirage het volgende:
Stom volk
@ TS, geen idee wat het geweest is.
Als het goed voelde voor jou, dan zou ik er gewoon ook van uit gaan dat het iets goeds is.
JIj denkt dat het met je opa te maken heeft,
ik denk dat de gedachte die je hebt op zo'n moment ook de juiste is.
ik hoop dat het eten gesmaakt heeft.
Wat reken jij onder gezond?quote:Op zondag 3 december 2006 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
He alleen mafketels geloven in dit soort ongein. Gezonde mensen zoeken een rationele verklaring.
Dat kwam vast van een hele grote sigaar die je moeder zat te paffenquote:Op zondag 3 december 2006 10:21 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ik rook niet ...
En het waren echt super grote kringen...
*ik ben een mafketel*quote:Op zondag 3 december 2006 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
He alleen mafketels geloven in dit soort ongein. Gezonde mensen zoeken een rationele verklaring.
Ontkennen is zinloos. Het leuke van de verklaringen in dit forum is dat ze hartstikke fantasievol zijn, maar het is niet meer dan dat.quote:Op zondag 3 december 2006 23:34 schreef Mirage het volgende:
[..]
*ik ben een mafketel*
ow nee !!!!!!
Ik ben een vliegtuig.
[afbeelding]
ow dromenvanger, bednkt voor de mail. ...en weer terug![]()
ook jij hebt recht op een meningquote:Op zondag 3 december 2006 23:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ontkennen is zinloos. Het leuke van de verklaringen in dit forum is dat ze hartstikke fantasievol zijn, maar het is niet meer dan dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |