Welke?quote:Op woensdag 20 december 2006 11:09 schreef Autoreply het volgende:
Een regelrechte tvp; echt een paar geweldige raadsels, vooral die van die twee getallen onder de 100.
Ik geloof dat het oorspronkelijke artikel in 5 dimensies handelde. Ze hadden simpelweg niet meer vrijheidsgraden nodig om de vectorpotentiaal in de metriek op te nemen, dus waarom zou je n dimensies nemen? Dan moet je alleen maar gaan bedenken hoe je nou die potentiaal in een n-dimensionale metriek moet gaan stoppen. Het idee was, om elektromagnetisme via zwaartekracht te beschrijven, dus om de vectorpotentiaal in de metriek van je ruimte-tijd op te nemen, en daarmee vervolgens weer dezelfde standaard variaties uit te voeren. Erg mooie aanpak, met verrassende resultatenquote:Op woensdag 13 december 2006 10:12 schreef thabit het volgende:
Waarom niet in n dimensies?
Omdat het altijd beter werkt om een theorie eerst zo algemeen mogelijk te proberen te formuleren en daarna pas te gaan kijken wat er in speciale gevallen gebeurt.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik geloof dat het oorspronkelijke artikel in 5 dimensies handelde. Ze hadden simpelweg niet meer vrijheidsgraden nodig om de vectorpotentiaal in de metriek op te nemen, dus waarom zou je n dimensies nemen?
quote:Op zondag 3 december 2006 00:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook nog een bijdrage, om niet alleen een smiley te plaatsen. Wel even 'Engels denken':
Why do so many math majors confuse Halloween and Christmas?fuck, welke schrijver schreef daar ook alweer een kort verhaal over? asimov?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Kweet niet of dat altijd beter werkt. Het artikel van Kaluza en Klein was puur een nieuwsgierige poging om te kijken wat er gebeurt als je je ruimte-tijd met 1 dimensie uitbreidt, en die dimensie gebruikt voor je vectorpotentiaal. Waarom het aantal ruimte-tijd dimensies dan 5 was, dat was verder gewoon ad-hoc. Maar op die manier kun je nog met bepaalde redenaties die vectorpotentiaal in je metriek kwijt. Ik zou zelf geen idee hebben hoe je dat uitbreidt naar een willekeurig aantal dimensies.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Omdat het altijd beter werkt om een theorie eerst zo algemeen mogelijk te proberen te formuleren en daarna pas te gaan kijken wat er in speciale gevallen gebeurt.
Jaja, ik kap alquote:Op woensdag 20 december 2006 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
Kunnen we het nu weer over moppen gaan hebben?
Het is wiskunde he, dat is te moeilijk voor een bepaald wat dichter bij de apen staand publiek.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef thabit het volgende:
Dat er nog geen cartoonrellen zijn ontstaan naar aanleiding van dit topic is toch wel frappant.
zooooooooo slechtquote:Op donderdag 21 december 2006 19:44 schreef boeiuh het volgende:
Begin deze maand schreef mijn leraar op het bord:
y = sin (t) + π t
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de gigantische redeneringsfout cq clou van de grap die hier zitquote:Op donderdag 21 december 2006 21:24 schreef Kwezel het volgende:
3 jongens krijgen per persoon 10 euro van hun ouders om gezamenlijk een bal te gaan kopen. ze rekenen 30 euro af bij de kassa en lopen blij naar buiten. de verkoper komt erachter dat de bal eigenlijk 25 euro koste. hij stuurt een medewerker met 5 euro achter hen aan. de medewerker denk, ja dag, ik geef ze lekker maar 1 euro per persoon terug want dan kan ik van de rest nog een lekker broodje kopen tussen de middag.
de jongens hebben nu per persoon 9 euro betaald. dat is 3 x 9 = 27 euro, hierbij komt de 2 euro voor het broodje, dat maakt 29 euro. de jongens hadden 10 euro per persoon gekregen, dat is 3 x 10 = 30 euro. 30 - 29 = 1 euro.
waar is die euro gebleven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Dan ook maar de kamelenvariant:quote:Op donderdag 21 december 2006 21:24 schreef Kwezel het volgende:
3 jongens krijgen per persoon 10 euro van hun ouders om gezamenlijk een bal te gaan kopen. ze rekenen 30 euro af bij de kassa en lopen blij naar buiten. de verkoper komt erachter dat de bal eigenlijk 25 euro koste. hij stuurt een medewerker met 5 euro achter hen aan. de medewerker denk, ja dag, ik geef ze lekker maar 1 euro per persoon terug want dan kan ik van de rest nog een lekker broodje kopen tussen de middag.
de jongens hebben nu per persoon 9 euro betaald. dat is 3 x 9 = 27 euro, hierbij komt de 2 euro voor het broodje, dat maakt 29 euro. de jongens hadden 10 euro per persoon gekregen, dat is 3 x 10 = 30 euro. 30 - 29 = 1 euro.
waar is die euro gebleven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
quote:Op donderdag 21 december 2006 21:39 schreef MPG het volgende:
[..]
In de gigantische redeneringsfout cq clou van de grap die hier zitDeze had ik vroeger een keer gehoord maar begreep deze eerst nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat een stom onbevredigend antwoord.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |