Wat die klootzak nodig heeft is een honkbalknuppel in het gezichtquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:37 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hij is half Antilliaan, ik ken die gozer die dat heeft gedaan.
Erg triest wat er is gebeurd en ik hoop dat hij de nodige psychische hulp zal krijgen in de gevangenis.
Hij heeft het nodig.
Ook als ie een of andere vette psychose heeft?quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:59 schreef Refragmental het volgende:
Medelijden hebben met iemand die op een gruwelijke manier een 8 jarig kind de keel door snijdt is echt zo serieus walgelijk en misplaatst
Hoe kun je medelijden hebben met iemand die een 8jarig kind op een zeer gruwelijke wijze om het leven brengt?quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ook als ie een of andere vette psychose heeft?
Lees het verhaaltje hierover even...
Kan me namelijk niet voorstellen dat je dit bij je volle verstand doet.
maar wtf deed hij dan op een basisschool?quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lees het verhaaltje hierover even...
Kan me namelijk niet voorstellen dat je dit bij je volle verstand doet.
Klopt, dus kan je even in de andere topics aanwijzen waar ik dat zeg?quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat heb ik wel. En het heeft ook lekker veel nut als je elk topic weer gaat lopen zeggen dattie eeuwig moet branden in de hel.
Nee, want er wordt sympathie gekweekt voor de dader hetgeen ik sterk misplaats vind.quote:Het enige wat de betreffende user duidelijk wou maken is dat het een bekende van hem was die ingestort is en dat het niks met afkomst te maken heeft, jouw reactie was totaal niet nodig en berhoolijk nutteloos.
Idd, ik kan er echt geen medelijden mee hebben. Psychose of geen psychose, opsluiten die vent. Zo lang mogelijk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe kun je medelijden hebben met iemand die een 8jarig kind op een zeer gruwelijke wijze om het leven brengt?
Psychose is geen reden om te moorden... en ook geen reden om medelijden te krijgen.
En als ouder zou ik daar al helemaal geen boodschap aan hebben.
mjwa, sympathie kweekt ie niet, het is meer dat er een wrang gevoel is ontstaan bij iemand die een jongen wel goed kent en er goed mee overweg kon en nu opeens met dit geconfronteerd wordt. ik zou ook zo een twee drie niet zo hard kunnen oordelen over iemand als het een vriend van mij was...quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klopt, dus kan je even in de andere topics aanwijzen waar ik dat zeg?
[..]
Nee, want er wordt sympathie gekweekt voor de dader hetgeen ik sterk misplaats vind.
Ik heb het niet specifiek over een persoon maar over het feit dat er plotseling een pagina lang diverse 'excuses' stonden voor de dader.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:29 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mjwa, sympathie kweekt ie niet, het is meer dat er een wrang gevoel is ontstaan bij iemand die een jongen wel goed kent en er goed mee overweg kon en nu opeens met dit geconfronteerd wordt. ik zou ook zo een twee drie niet zo hard kunnen oordelen over iemand als het een vriend van mij was...
Dan weet je dus ook dat dit in de toekomst nog eens kan gebeuren, als zo iemand bijvoorbeeld zijn medicijnen niet inneemt. M.a.w. levenslang opsluiten die persoon. En nooit meer eruit. Ook niet op proefverlof.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het heel of-of. Er zijn zat mensen die om welke reden ook doordraaien en meestal op een bankje in het park eindigen. DAT vind ik triest. Iemand die doordraait en een ander vermoord heb ik al erg weinig begrip voor. Iemand die doordraait en een kind vermoord heb ik geen enkel begrip voor.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:43 schreef thaleia het volgende:
Waarom moet het zo kinderlijk of-of zijn? Als je het triest vindt dat iemand zo kan doordraaien dat hij zo iets verschrikkelijks doet, betekent dat toch niet dat het minder erg is wat er is gebeurd, of dat je minder medelijden hebt met Jesse en zijn familie en vriendjes?
Het verwensen van dit soort personen is primitief. En het wraak nemen op deze mensen zoals hier veel mensen voorstander van zijn is net zo primitief als de moslim wetgeving.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef liefbeesje het volgende:
Een kennis van me werkt in een TBS-kliniek. Zij vertelde me ooit over een patient die zijn iemand op gruwelijke wijze had vermoord. Hij bleek op het moment dat hij dat deed knetterpsychotisch te zijn, hij was doodsbang omdat hij de hele dag stemmen in z'n hoofd hoorde die hem vreemde opdrachten gaven. Nadat hij opgenomen werd, schizofrenie werd vastgesteld, hij medicijnen kreeg en weer bij kennis kwam, besefte hij wat voor iets vreselijks hij had gedaan. Daar moet hij nu mee leven.
Mensen in psychoses kunnen rare dingen doen. Waarbij ik niet wil beweren dat het in deze situatie aan de hand is. Maar het maakt wel dat ik drie keer nadenk voordat ik roep dat ik iemand de hel of de dood in wens zonder dat ik ook maar enigzins weet wat er met die persoon aan de hand is.
Ah, ik zat al te wachten op het waardeoordeel. Ik vind het vervelend dat wanneer je geen stille tocht loopt en 1 keer (ja, lees de vorige 6 topics er maar op terug) de wens uitspreekt dat de dader van deze gruwelijke daad een zeer pijnlijk lot treft het als 'kinderlijk' en 'ongenuanceerd' bestempelt wordt. Nee..., ik zou het zelfs bekrompenheid van maatschappelijk correct denken willen noemen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:52 schreef thaleia het volgende:
Dat is ook niet wat ik aankaartte
Jouw goed recht om geen enkel begrip te hebben, als je dat graag wilt. Maar ik vind het te ver gaan om er moeilijk over te gaan doen dat anderen misschien net iets genuanceerder denken, en de dader kenden, en te klagen dat er "pagina's lang aan 'excuses' staan"
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Wat mij betreft verlies je inderdaad het slachtoffer uit het oog wanneer je sympathie voor de dader hebt.quote:Ik krijg bijna het gevoel dat mensen hier vinden dat iedereen die hier niet "hij moet branden in de hel!" roept het slachtoffertje in de steek laat. En daar ben ik het niet mee eens. Dat is wat ik bedoelde met of-of.
Hij ontkent.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:05 schreef peaceman het volgende:
Is het al zeker dat de verdachte de dader is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |