abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2006 @ 15:58:27 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44080973
iedere keer als ik er aan denk, denk ik
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_44080986
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:37 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Hij is half Antilliaan, ik ken die gozer die dat heeft gedaan.
Erg triest wat er is gebeurd en ik hoop dat hij de nodige psychische hulp zal krijgen in de gevangenis.
Hij heeft het nodig.
Wat die klootzak nodig heeft is een honkbalknuppel in het gezicht
Ik zou het wel weten als het mijn zoontje/broertje/neefje was. Ik zou die klootzak niet vermoorden... maar wel zwaar verminken zodat hij een leven lang vol pijn en ellende tegemoet ziet.
Medelijden hebben met iemand die op een gruwelijke manier een 8 jarig kind de keel door snijdt is echt zo serieus walgelijk en misplaatst
pi_44081071
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:59 schreef Refragmental het volgende:

Medelijden hebben met iemand die op een gruwelijke manier een 8 jarig kind de keel door snijdt is echt zo serieus walgelijk en misplaatst
Ook als ie een of andere vette psychose heeft?
Lees het verhaaltje hierover even...

Kan me namelijk niet voorstellen dat je dit bij je volle verstand doet.
pi_44081125
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Hoe kun je medelijden hebben met iemand die een 8jarig kind op een zeer gruwelijke wijze om het leven brengt?
Psychose is geen reden om te moorden... en ook geen reden om medelijden te krijgen.
En als ouder zou ik daar al helemaal geen boodschap aan hebben.
pi_44081154
quote:

[..]

maar wtf deed hij dan op een basisschool? of heb ik dat gemist:?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 16:11:10 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44081169
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heb ik wel. En het heeft ook lekker veel nut als je elk topic weer gaat lopen zeggen dattie eeuwig moet branden in de hel.
Klopt, dus kan je even in de andere topics aanwijzen waar ik dat zeg?
quote:
Het enige wat de betreffende user duidelijk wou maken is dat het een bekende van hem was die ingestort is en dat het niks met afkomst te maken heeft, jouw reactie was totaal niet nodig en berhoolijk nutteloos.
Nee, want er wordt sympathie gekweekt voor de dader hetgeen ik sterk misplaats vind.
pi_44081182
Hij had in zn "psychose" lekker een kogel door zn eigen kop moeten schieten ipv een 8jarig onschuldig kind te vermoorden
pi_44081189
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoe kun je medelijden hebben met iemand die een 8jarig kind op een zeer gruwelijke wijze om het leven brengt?
Psychose is geen reden om te moorden... en ook geen reden om medelijden te krijgen.
En als ouder zou ik daar al helemaal geen boodschap aan hebben.
Idd, ik kan er echt geen medelijden mee hebben. Psychose of geen psychose, opsluiten die vent. Zo lang mogelijk.
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:29:52 #160
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44081470
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klopt, dus kan je even in de andere topics aanwijzen waar ik dat zeg?
[..]

Nee, want er wordt sympathie gekweekt voor de dader hetgeen ik sterk misplaats vind.
mjwa, sympathie kweekt ie niet, het is meer dat er een wrang gevoel is ontstaan bij iemand die een jongen wel goed kent en er goed mee overweg kon en nu opeens met dit geconfronteerd wordt. ik zou ook zo een twee drie niet zo hard kunnen oordelen over iemand als het een vriend van mij was...
put
your
clothes
on!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 16:37:28 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44081621
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:29 schreef Jerruh het volgende:

[..]

mjwa, sympathie kweekt ie niet, het is meer dat er een wrang gevoel is ontstaan bij iemand die een jongen wel goed kent en er goed mee overweg kon en nu opeens met dit geconfronteerd wordt. ik zou ook zo een twee drie niet zo hard kunnen oordelen over iemand als het een vriend van mij was...
Ik heb het niet specifiek over een persoon maar over het feit dat er plotseling een pagina lang diverse 'excuses' stonden voor de dader.

wat de aanleiding ook mag zijn IK heb er geen respect dan wel begrip voor.
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 16:37:32 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44081623
mjah hij heeft geen supermarkt overvallen!

iemand die kleine kindertjes doodsteekt is per direct geen vriend meer van mij ... althans dat hoop ik dan toch want dat heb ik natuurlijk nog niet meegemaakt
ik zou me wel hardop afvragen hoe het zoveer heeft kunnen komen (had ik het kunnen voorkomen enzo)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44081627
Stond er al ergens dat hij aan de schapendreef woonde? De verdachte dus?
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:40:16 #164
3542 Gia
User under construction
pi_44081676
quote:

[..]

Dan weet je dus ook dat dit in de toekomst nog eens kan gebeuren, als zo iemand bijvoorbeeld zijn medicijnen niet inneemt. M.a.w. levenslang opsluiten die persoon. En nooit meer eruit. Ook niet op proefverlof.
pi_44081756
Waarom moet het zo kinderlijk of-of zijn? Als je het triest vindt dat iemand zo kan doordraaien dat hij zo iets verschrikkelijks doet, betekent dat toch niet dat het minder erg is wat er is gebeurd, of dat je minder medelijden hebt met Jesse en zijn familie en vriendjes?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 16:46:01 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44081815
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:43 schreef thaleia het volgende:
Waarom moet het zo kinderlijk of-of zijn? Als je het triest vindt dat iemand zo kan doordraaien dat hij zo iets verschrikkelijks doet, betekent dat toch niet dat het minder erg is wat er is gebeurd, of dat je minder medelijden hebt met Jesse en zijn familie en vriendjes?
Wat mij betreft is het heel of-of. Er zijn zat mensen die om welke reden ook doordraaien en meestal op een bankje in het park eindigen. DAT vind ik triest. Iemand die doordraait en een ander vermoord heb ik al erg weinig begrip voor. Iemand die doordraait en een kind vermoord heb ik geen enkel begrip voor.
pi_44081933
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef liefbeesje het volgende:
Een kennis van me werkt in een TBS-kliniek. Zij vertelde me ooit over een patient die zijn iemand op gruwelijke wijze had vermoord. Hij bleek op het moment dat hij dat deed knetterpsychotisch te zijn, hij was doodsbang omdat hij de hele dag stemmen in z'n hoofd hoorde die hem vreemde opdrachten gaven. Nadat hij opgenomen werd, schizofrenie werd vastgesteld, hij medicijnen kreeg en weer bij kennis kwam, besefte hij wat voor iets vreselijks hij had gedaan. Daar moet hij nu mee leven.

Mensen in psychoses kunnen rare dingen doen. Waarbij ik niet wil beweren dat het in deze situatie aan de hand is. Maar het maakt wel dat ik drie keer nadenk voordat ik roep dat ik iemand de hel of de dood in wens zonder dat ik ook maar enigzins weet wat er met die persoon aan de hand is.
Het verwensen van dit soort personen is primitief. En het wraak nemen op deze mensen zoals hier veel mensen voorstander van zijn is net zo primitief als de moslim wetgeving.
Dit betekent niet dat er geen harde maatregelen genomen moeten worden. Ik ben voor euthanasie voor dit soort ongeneeslijke en voor de maatschappij gevaarlijke mensen en misschien doen we de persoon (en niet te vergeten de familie van die persoon) er ook nog een "plezier" mee.
maar het is een beladen onderwerp, wegens de onterechte parrallel met WO 2
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_44081955
Dat is ook niet wat ik aankaartte

Jouw goed recht om geen enkel begrip te hebben, als je dat graag wilt. Maar ik vind het te ver gaan om er moeilijk over te gaan doen dat anderen misschien net iets genuanceerder denken, en de dader kenden, en om te gaan klagen dat er "pagina's lang aan 'excuses' staan"

Ik krijg daardoor nl het gevoel dat mensen hier vinden dat iedereen die hier niet "hij moet branden in de hel!" roept het slachtoffertje in de steek laat. En daar ben ik het niet mee eens. Dat is wat ik bedoelde met of-of. Iemand die niet "aan de hoogste boom opknopen!" roept heeft niet per definitie minder medelijden met Jesse dan iemand die het wel roept.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 16:56:05 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44082026
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:52 schreef thaleia het volgende:
Dat is ook niet wat ik aankaartte

Jouw goed recht om geen enkel begrip te hebben, als je dat graag wilt. Maar ik vind het te ver gaan om er moeilijk over te gaan doen dat anderen misschien net iets genuanceerder denken, en de dader kenden, en te klagen dat er "pagina's lang aan 'excuses' staan"
Ah, ik zat al te wachten op het waardeoordeel. Ik vind het vervelend dat wanneer je geen stille tocht loopt en 1 keer (ja, lees de vorige 6 topics er maar op terug) de wens uitspreekt dat de dader van deze gruwelijke daad een zeer pijnlijk lot treft het als 'kinderlijk' en 'ongenuanceerd' bestempelt wordt. Nee..., ik zou het zelfs bekrompenheid van maatschappelijk correct denken willen noemen.
quote:
Ik krijg bijna het gevoel dat mensen hier vinden dat iedereen die hier niet "hij moet branden in de hel!" roept het slachtoffertje in de steek laat. En daar ben ik het niet mee eens. Dat is wat ik bedoelde met of-of.
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Wat mij betreft verlies je inderdaad het slachtoffer uit het oog wanneer je sympathie voor de dader hebt.
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 16:59:45 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44082117
wat mij betreft is er bij het doodsteken van een 8jarig kind op een basisschool geen enkele nuance mogelijk ... als je zo naar de klote bent moet je politieagenten neer proberen te steken dan ben je er snel genoeg vanaf
pi_44082190
Deze staatsgevaarlijke verdient levenslang en een isoleercel .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:05:59 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44082233
Is het al zeker dat de verdachte de dader is?
pi_44082290
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:05 schreef peaceman het volgende:
Is het al zeker dat de verdachte de dader is?
Hij ontkent.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:10:58 #174
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44082318
Dan is hij voor alsnog onschuldig.
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 17:14:23 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44082410
true
pi_44082417
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, ik zat al te wachten op het waardeoordeel. Ik vind het vervelend dat wanneer je geen stille tocht loopt en 1 keer (ja, lees de vorige 6 topics er maar op terug) de wens uitspreekt dat de dader van deze gruwelijke daad een zeer pijnlijk lot treft het als 'kinderlijk' en 'ongenuanceerd' bestempelt wordt. Nee..., ik zou het zelfs bekrompenheid van maatschappelijk correct denken willen noemen.
Ik heb ergens in de eerste topics of op de frontpage ook doodverwensingen aan het daders adres geplaatst, het ging mij meer om het feit van de plaats waar je het deed, namelijk na de quote van die user, en dat vond ik trollerig overkomen
quote:
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Wat mij betreft verlies je inderdaad het slachtoffer uit het oog wanneer je sympathie voor de dader hebt.
Ik vind het stellen dat de dader een aardige jongen was die door een psychose of wat dan ook tot deze gruwelijke daad kwam, niks te maken hebben met sympathie hebben. Dat is slechts het zoeken naar een oorzaak.

Maar laten we deze discussie afsluiten, het is behoorlijk ongepast
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 17:18:10 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44082496
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:14 schreef Me_Wesley het volgende:

Maar laten we deze discussie afsluiten, het is behoorlijk ongepast
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 17:19:48 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44082534
daar kan ik op zich nog wel in meekomen maar ik kan me geen psychose bedenken waarbij het enigszins aannemelijk is dat je met mes en al een basisschool binnenstapt om een leerling dood te maken

eigenlijk hoop ik toch op een roofoverval gone very bad of iets dergelijks
pi_44082616
Mensen als de dader hebben geen baat bij psychische hulp. Mijn zus werkt in een soort jeugd TBS waar het vol zit van de Antillianen. Haar eigen woorden? Ze kunnen beter opgeruimd worden. Bij het eerste verlof gaan ze weer te keer. Sommige mensen zijn niet te repareren. Het enige wat er nu gebeurd is dat we ons blauw betalen om die mensen daar op te sluiten en ze hulp te bieden. Waarom? Omdat dat politiek correct is. Niemand heeft baat bij een terugkeer in de samenleving van mensen die in en uit een psychose schieten, niemand. Maar we doen het, omdat dat 'humaan' is.

Wat is er nou eigenlijk humaan aan een levensgevaarlijk iemand terug laten keren in de maatschappij?

Mensen zoals deze dader horen niet meer te leven, dat is het beste voor ons allemaal.
pi_44082901
De media moet je ook niet geloven. Ik heb nu gehoord dat hij op 2 andere plekken gearresteerd is terwijl een agent vanmiddag heeft bevestigd dat de man die voor het huis van mijn oma werd gearresteerd de hoofdverdachte is. Hoe ze bij die andere plekken komen is mij een raadsel.
Houd van een lijntje.
pi_44082925
Politiek correct?? Ieder individu is voor een groot deel zelf voor zijn daden verantwoordelijk maar als maatschappij heb je toch ook je verantwoordelijkheid naar dit soort zwakkeren toe. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat er zoveel mensen in een TBS kliniek zitten. Ik bedoel ze zijn toch niet kierewiet omdat ze het zo leuk vinden
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:34:41 #182
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_44082946
Uit BN/DeStem:
quote:
De verdachte ontkent dat hij het misdrijf heeft gepleegd. Dat zegt zijn advocaat Henk van Hasselt, die kort na het eerste politieverhoor met de man heeft gesproken. De raadsman wil geen enkele bijzonderheid over de verdachte en de omstandigheden rond diens aanhouding kwijt.

Onderzoek van deze krant maakt duidelijk dat de verdachte oorspronkelijk uit Den Haag komt, langere tijd in Bergen op Zoom heeft gewoond en nu in de gemeente Woensdrecht verbleef. Hij is van Antilliaanse afkomst. Hij zou naar de school in Hoogerheide zijn gegaan om een broertje of ander familielid te zien.

Jesse Dingemans, leerling van groep 5, was vrijdagmorgen even na elven met zijn klasgenootjes aan het werk in de aula van de school. „Omdat hij al klaar was met zijn werkstuk, kreeg hij van de juf de opdracht om in de klas wat spulletjes te pakken. Jesse was al even weg toen de juf dacht: 'Hij is nogal klein, misschien kan hij er niet bij.' Toen ze ging kijken, zag ze Jesse liggen", zegt directeur Michel Brouwer.

Het slachtoffertje, ernstig verwond aan de hals, was toen al dood. Nadat de school alarm had geslagen, opende de politie in de directe omgeving van de school de jacht op de mogelijke dader: een man in een lange grijze jas met capuchon. Bij de zoektocht werd ook een helikopter ingezet. Om 12.15 uur, een uur na het misdrijf, wist de politie de 22-jarige verdachte te arresteren.Vermoedelijk heeft zich al die tijd in de buurt schuil gehouden, aan de rand van het bos.

De 22-jarige verdachte verzette zich niet bij zijn arrestatie. „Hij maakte een rustige indruk", zegt politiechef Fred Stegman, die verder erg terughoudend is met het vrijgeven van informatie. „Ik besef dat er heel veel vragen zijn, maar het onderzoek is nog vers. De verdachte wordt nu verhoord. We hebben op dit moment geen wapen en geen motief", zei hij tijdens een persconferentie die in de namiddag op het gemeentehuis werd belegd.
Dat gaat een mooie worden vrees ik...
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_44083269
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
ik zou het zelfs bekrompenheid van maatschappelijk correct denken willen noemen.
Dat is grappig, want ik vind het een voorbeeld van overdreven correctheid waar het slachtoffer of zijn omgeving bepaald niet bij gebaat zijn als mensen die noch dader, noch slachtoffer kennen om het hardst lopen te schreeuwen om harde maatregelen, er pissig op reageren -dat is vooral wat me stoorde- als iemand aangeeft dat het voor ALLE betrokkenen een uiterst trieste zaak is, condoleanceregisters tekenen en op tv gaan huilen en dat allemaal om maar vooral te laten zien wat een betrokken en meelevende goede burger ze zijn, in tegenstelling tot die slechte, slechte mensen die het slachtoffertje bruut in de steek laten door het voor alle betrokkenen uitermate triest te vinden.

Maar laat ik me niet verder opwinden.

Ik lees dat de verdachte ontkent. Dat kon nog wel eens lastig gaan worden, ook al heeft ie (aannemende dat dit de figuur is over wie mensen melden dat ie in de dagen ervoor een erg verwarde indruk maakte) de schijn wel tegen. Heeft er iemand al iets gelezen over of het wapen gevonden is, of misschien gewoon naast het slachtoffertje lag?
pi_44083307
politie hoeft geen bekentenis, hij zat volgens getuigen immers onder het bloed. sporenonderzoek lijkt me doorslaggevend
pi_44083357
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:49 schreef bbstreams het volgende:
hij zat volgens getuigen immers onder het bloed.
Dat had ik nog niet meegekregen. Dan gaat het wel lukken.
pi_44083390
quote:
politie hoeft geen bekentenis, hij zat volgens getuigen immers onder het bloed.
Houd van een lijntje.
pi_44083414
quote:
politie hoeft geen bekentenis, hij zat volgens getuigen immers onder het bloed. sporenonderzoek lijkt me doorslaggevend
Dat maakt het al een stuk makkelijker om het technisch bewijs rond te krijgen....wellicht voldoende voor een veroordeling...
pi_44083496

Waarom dit menneke, waarom toch?
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 18:00:40 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44083551
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat maakt het al een stuk makkelijker om het technisch bewijs rond te krijgen....wellicht voldoende voor een veroordeling...
nou dat lijkt me wel ja
pi_44083583
Die kleautzak moet dood!
pi_44083586
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat lijkt me wel ja
Zelfs zonder bekentenis....

En misschien zelfs wel zonder amper strategisch bewijs.....
pi_44083612
Verschrikkelijk,

Kan iemand me uitleggen waarom we nu in godsnaam op tv en de media lullen over " Hoe kon die man de school binnenkomen"

Ik werk op een school en daar lopen de hele dag mensen in en uit. Docenten en directie hebben afspraken met personen, ouders komen op gesprek, stagiaires en hulpverleners komen en gaan. Etc Etc.
pi_44083655
Ik heb niks gehoord over dat getuigen bloed hebben gezien.
Houd van een lijntje.
pi_44083693
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:02 schreef _The_General_ het volgende:
Verschrikkelijk,

Kan iemand me uitleggen waarom we nu in godsnaam op tv en de media lullen over " Hoe kon die man de school binnenkomen"

Ik werk op een school en daar lopen de hele dag mensen in en uit. Docenten en directie hebben afspraken met personen, ouders komen op gesprek, stagiaires en hulpverleners komen en gaan. Etc Etc.
Het lijkt mij dat de school met magneetpassen moet gaan werken......

dit mag nooit meer gebeuren, hoe klen die kans ook is...
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:12:19 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44083874
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:02 schreef _The_General_ het volgende:
Verschrikkelijk,

Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Vandaag kopt dezelfde Volkskrant met chocolade letters over deze zaak.
Lekker omzet maken en hypen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44083985
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de school met magneetpassen moet gaan werken......

dit mag nooit meer gebeuren, hoe klen die kans ook is...
Onzin, je laat je te veel emotioneel meeslepen in mijn idee. Natuurlijk is dit vreselijk, maar om over de dood van dit arme jongetje ervoor te zorgen dat scholen in angst gaan leven en op forten moeten gaan lijken is ook onwenselijk. De school moet een plek zijn die openheid uitstraalt.
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:17:02 #197
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_44084013
Nog geen reactie van Wilders?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_44084071
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Idd, zo voel ik er ook over. Men wordt te emotioneel betrokken en kan niet meer rationeel denken (naar mijn idee, wil je geen worden in de mond leggen). Onderzoek instellen, dader berechten, Jesse een plaatsje in de maatschappij geven (een steen met zijn naam erop bij de school ofzo), maar niet doen alsof dit gelijk gevaar betekend voor de hele maatschappij.
pi_44084077
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:15 schreef Xith het volgende:

[..]

Onzin, je laat je te veel emotioneel meeslepen in mijn idee. Natuurlijk is dit vreselijk, maar om over de dood van dit arme jongetje ervoor te zorgen dat scholen in angst gaan leven en op forten moeten gaan lijken is ook onwenselijk. De school moet een plek zijn die openheid uitstraalt.
Het is het klasieke dilemma als het om veiligheid gaat.....
pi_44084101
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"How to Watch TV-News" Neil Postman.
Door te trekken naar alle media. Goed boek.

De krant is er niet om jou te informeren, maar om je geld uit je zakken te kloppen. En ze hebben geleerd dat dramatische gruwelijke gebeurtenissen ontzettend goed verkopen. Soms creeëren de media zelfs hun eigen nieuws wanneer nodig door zaken onnodig veel aandacht te geven of feiten e.d. te verdraaien waardoor er uit de nasleep een nieuwe item tevoorschijn komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')