Eenschquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:49 schreef Tamaartje het volgende:
Wat een gedoe over een conciërge.. dat heeft er toch helemaal niets mee te maken?
Laat staan dat die conci:erge op de wc zat.. of buiten liep in de schuur of whatever..
Die man had het echt niet kunnen voorkomen ofzo..
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodstekenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen.![]()
Idd, zelfs als je van alle scholen een gevangenis maakt kan het gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, wat gebeurd is is echt extreem, maar als we nu alles gaan afsluiten dat gaat ook ver. En niet alles is te voorkomen
Mee eens.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Litpho het volgende:
Nee. Voor hun is het natuurlijk "hét geval" (als je me de niet bijzonder respectvolle term geval wil vergeven), maar dat wil niet zeggen dat er nu plotseling in de media moord en brand geschreeuwd moet gaan worden over elk schoolgebouw wat minder goed bewaakt wordt dan Fort Knox. Het enige wat dat oplevert is dat mensen zich onveiliger gaan voelen (maar niet zijn) omdat ze dagelijks op de what-ifs worden gewezen door een sensatiebeluste media.
of dan gebeurt het op een schoolplein, of op het speelveldje op de hoek van de straat. Of het winkelcentrum, of bij de kapper. Dus dan op elke hoek van de straat het leger neerzetten, zelfs dan kan het nog gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Idd, zelfs als je van alle scholen een gevangenis maakt kan het gebeuren.
Iemand die wil kan dan wel naar binnen glippen, izch voordoen als ouder en dan wachten tot er een leerling naar het toilet gaat.
Maar van een school moet je echt geen gevangenis makenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Iemand die wil kan dan wel naar binnen glippen, izch voordoen als ouder en dan wachten tot er een leerling naar het toilet gaat.
Uhm, dat kon altijd al.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodsteken![]()
Hier in de buurt wordt een middelbare school een ware gevangenis. Waarom? Diefstallen, bedreigingen, ruzies, wapens die soms gevonden worden in de zakken/tassen van leerlingen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Kan jij ook met je aardappelschilmesje hoor....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodsteken![]()
Eens. Maar dan moet je voor lief nemen dat je verder van absolute veiligheid (die toch al niet haalbaar is) af zit en dat een gebeurtenis als vandaag dus wel mogelijk is (alhoewel nog steeds erg onwaarschijnlijk).quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Maar van een school moet je echt geen gevangenis maken![]()
Jup, waarschijnlijk was zijn actie van vanmorgen gewoon een actieve zelfmoordactiequote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Hoe-dan-ook, degene die hiervoor veroordeeld gaat worden kan z'n borst nat maken in de gevangenis.
Iets met zn vader denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Ik ga hier niet meedoen met speculeren zonder dat er meer feiten bekend zijn. Maar een roofmoord die uit de hand liep lijkt niet erg waarschijnlijk. Welke kneus gaat er nou onder schooltijd proberen in te breken? Wacht dan op het weekend ofzo.
Aan de andere kant kan ik me geen motief bedenken wat iemand er toe kan brengen een kind van 8 de keel door te snijden. Dan moet je gewoon heel ziek zijn in je hoofd.
Hoe-dan-ook, degene die hiervoor veroordeeld gaat worden kan z'n borst nat maken in de gevangenis.
Euh, hoe wou je dat gaan voorkomen dan? Van elke school een fort met bewapende bewakers maken? Omdat 1 gek een kind vermoord?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Sextreme het volgende:
Het gaat wel echt te ver dat je in Nederland gewoon een basisschool kan binnenlopen en daar zomaar een kind kan doodtvermoorden
Dat was ik, ondanks het feit dat ik zelf links heb gestemd. Wíe het gaat doen, is eigenlijk niet zo relevant maar in mijn beleving kwamen de meeste kamervragen over dit soort incidenten van links, en FH was maar een voorbeeld. Nogmaals, het doet niet zoveel ter zake wie die kamervragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens, (geen idee meer wie het postte) spoeddebatterende Femke Halsema's? De eersten van wie ik een hoop bangmakerige moord-en-brand-schreeuwerij verwacht is Klein Rechts. Ook als de dader geen allochtoon is.
Daar geloof ik nou eens helemaal niks van.quote:
Dat je van een school geen gevangenis met beveiliging van hier tot en met moet gaan maken. Een school moet een plaats zijn waar kinderen onbezorgd kunnen leren en spelen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kan jij ook met je aardappelschilmesje hoor....
Wat is nou je punt?
Als het echt de bedoelingen zijn om een kind te vermoorden wel ja, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Je kan het niet voorkomen door van een school een ware gevangenis te maken. Dan wacht men het kind wel buiten de poort op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |