1 geval.....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Deels wel terecht vind ik. Past in het rijtje Van Gogh, Fortuyn. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar als je kleine kinderen op school al niet eens meer veilig zijn.
Volslagen onbekende hoeft natuurlijk ook niet he. Maar dat zijn speculaties.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Sextreme het volgende:
Dit is bijna nog het ergste denk ik:
volgens de politiewoordvoerder is er "geen familierelatie tussen dader en slachtoffer". De aangehouden verdachte betreft een 22-jarige man.
Een volslagen onbekende vermoordt je kind op school
Er wordt veel ingebroken op basisscholen hoorquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:38 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Rooftocht, in een basisschool? Naar wat. Iig geen geld van de kids, want dat hebben ze vaak (nog) niet op die leeftijd. Het is natuurlijk zo dat bijna ieder lokaal in een basisschool nu wel een pc heeft staan e.d. (ook beetje overdreven vind ik), maar ik heb zo het idee dat het geen rooftocht was.
"geen familierelatie" is niet automatisch een 'totaal onbekende' hoor. De buurman heeft ook geen familierelatie, maar die kent hem heus wel.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Sextreme het volgende:
volgens de politiewoordvoerder is er "geen familierelatie tussen dader en slachtoffer". De aangehouden verdachte betreft een 22-jarige man.
Waar staat dat het een volslagen onbekende is? Er zijn meer mogelijke relaties dan alleen een familierelatie. Buurman, vriend van ma/pa/ex/weetikveel. Of nieuwe vlam van moederlief. Weet geen mens. Komen we nog wel ooit achter. Of niet. Tot die tijd kunnen we gokken wat we willen, doch volslagen nutteloos.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Sextreme het volgende:
Hoezo? Ik mag toch posten wat ik observeer? Of mag jij dat alleen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Komt hij ook weer aan.
KAP DAAR NOU EENS MEE!
Omdat het er niet toe doet. Die vraag kwam vast van een Telegraaf reporter.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:39 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Wat deed de politie-woordvoerder toch maar vaag over de achtergrond van de dader.....
Heb jij al geruchten gehoord over een mogelijke stille tocht?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Disorder het volgende:
Ik vind dit erg en verschrikkelijk om te horen, maar alsjeblieft, ga geen stille tocht houden waarbij honderden/duizenden mensen zich aansluiten die niets, maar dan ook niets, met dat kind te maken hebben. Rouwen doe je maar lekker voor jezelf.
Daar heb je me even geroflpwndquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waar staat dat het een volslagen onbekende is? Er zijn meer mogelijke relaties dan alleen een familierelatie. Buurman, vriend van ma/pa/ex/weetikveel. Of nieuwe vlam van moederlief. Weet geen mens. Komen we nog wel ooit achter. Of niet. Tot die tijd kunnen we gokken wat we willen, doch volslagen nutteloos.
Waar zeg ik dat dit niet verschrikkelijk is?!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de ouders van dat kind.
Of het is een Nederlandse Marsman die wraak neemt omdat Katholieken niet de evolutie-theorie onderschrijven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, misschien is het wel een Nederlandse Turk die boos is op de Paus en daarom een katholieke basisschool inloopt om daar een kind te doden.
Je weet het niet, hè?
Ja,het komt triest genoeg heel vaak voor. Ik doel ook meer op de media-aandacht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:38 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Nou hallo... je doet net of het iets is wat wel vaker voorkomt..![]()
Het slaat nergens op. Je mag posten wat je wil. Maar als het enig draagvlak heeft zou een hoop frustratie schelen hier.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Hoezo? Ik mag toch posten wat ik observeer? Of mag jij dat alleen?
Lekker speculerenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er wordt veel ingebroken op basisscholen hoor.
Tegenwoordig zijn er de nodige laptops, tft's e.d. te vinden.
Daarnaast zal het vast niet al te snugger helder persoon zijn geweest, anders hadtie wel gewerkt ipv. met een mes in een basisschool rond gelopen. En wat actie betreft. Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Mij zou het iig niet verbazen.
Daar was het me inderdaad om te doen ja.quote:
nee die zijn door het huidige kabinet wegbezuinigdquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:31 schreef Bommel12 het volgende:
Liep er geen concierge? op elke school lopen er toch wel 1 a 2 stuks?
Precies, daarom blijft het gissen naar de ware toedracht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of het is een Nederlandse Marsman die wraak neemt omdat Katholieken niet de evolutie-theorie onderschrijven.
Je weet het niet.
Mijn basisschool had ook geen concierge hoor, dat zie je eigenlijk nooit bij kleinere scholen met 8 klasjes kinderen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nee die zijn door het huidige kabinet wegbezuinigd![]()
Nee. Voor hun is het natuurlijk "hét geval" (als je me de niet bijzonder respectvolle term geval wil vergeven), maar dat wil niet zeggen dat er nu plotseling in de media moord en brand geschreeuwd moet gaan worden over elk schoolgebouw wat minder goed bewaakt wordt dan Fort Knox. Het enige wat dat oplevert is dat mensen zich onveiliger gaan voelen (maar niet zijn) omdat ze dagelijks op de what-ifs worden gewezen door een sensatiebeluste media.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de ouders van dat kind.
Ik vind het wel goed..quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja,het komt triest genoeg heel vaak voor. Ik doel ook meer op de media-aandacht.
Je kan er zo wat zeker van zijn dat die er komt. Tenzij die ouders heftig gaan protesteren ertegen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Heb jij al geruchten gehoord over een mogelijke stille tocht?
En als ze niet wegbezuinigd waren, dan was dit niet gebeurd?!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee die zijn door het huidige kabinet wegbezuinigd![]()
Er zijn grenzen. En "het is vast een roofmoord" is gewoon wel erg vergezocht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:44 schreef PeRi het volgende:
Doet niemand dat hier dan?
Precies, de komende dagen talloze reportages over "hoe veilig zijn onze scholen".quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Voor hun is het natuurlijk "hét geval" (als je me de niet bijzonder respectvolle term geval wil vergeven), maar dat wil niet zeggen dat er nu plotseling in de media moord en brand geschreeuwd moet gaan worden over elk schoolgebouw wat minder goed bewaakt wordt dan Fort Knox. Het enige wat dat oplevert is dat mensen zich onveiliger gaan voelen (maar niet zijn) omdat ze dagelijks op de what-ifs worden gewezen door een sensatiebeluste media.
Wat zou een stille tocht toevoegen denk jij? Mijns inziens toch niks, het doel achter stille tochten heeft met dit geval niks te maken lijkt mijquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je kan er zo wat zeker van zijn dat die er komt. Tenzij die ouders heftig gaan protesteren ertegen...
Hoezo massahysterie? Het is extreem schokkend wat er gebeurd is en gelukkig nauwelijks vaker gebeurd, dus is het logisch dat mensen zich ermee bezighouden en erop reageren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:36 schreef gelly het volgende:
Het is heel erg natuurlijk, maar mijn God, wat een massahysterie weer.
Goed punt, en daarnaast is het risico op spoeddebatterende kamervragenstellende Femkehalsema's mij ook veel te groot. Ideale gebeurtenis om weer een idioot pak regelgeving op basisscholen af te sturen over deursloten en toiletterende kinderen. Hopen dat dát ons, en vooral de scholen, onderwijzers en kinderen, blijft bespaard.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Voor hun is het natuurlijk "hét geval" (als je me de niet bijzonder respectvolle term geval wil vergeven), maar dat wil niet zeggen dat er nu plotseling in de media politiek moord en brand geschreeuwd moet gaan worden over elk schoolgebouw wat minder goed bewaakt wordt dan Fort Knox. Het enige wat dat oplevert is dat mensen zich onveiliger gaan voelen (maar niet zijn) omdat ze dagelijks op de what-ifs worden gewezen door een sensatiebeluste media.
hmm de mijne wel die hadden er zelfs 2 op 9 klassen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mijn basisschool had ook geen concierge hoor, dat zie je eigenlijk nooit bij kleinere scholen met 8 klasjes kinderen.
quote:Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 16:35
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.25 uur een 8-jarig jongetje om het leven gebracht. De 22-jarige dader is door de politie aangehouden. Hij heeft het kind uit groep vier met messteken gedood. Dat heeft de politie tijdens een persconferentie bekendgemaakt.
Het jongetje zat volgens de politie in groep 4 van de Klim-Op basisschool in Hoogerheide
De jongen werd rond 11.25 uur met ernstige verwondingen in de halsstreek aangetroffen in een lokaal van de school, aldus de politie. Stegman bevestigde dat het gaat om de 8-jarige Jesse Dingemans. Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. Burgemeester Fränzel sprak van een "verschrikkelijk bericht".
Alarm
De school heeft meteen groot alarm geslagen na de gruwelijke vondst. Getuigen zeggen dat ze de dader gehuld in capuchon en lange jas hebben zien weglopen in de richting van het nabijgelegen gemeentehuis.
De man werd rond 14.00 uur aangehouden. Volgens de politie is er geen familierelatie tussen de dader en het slachtoffer. Schooldirecteur Brouwers van de Klim-Op benadrukte tijdens de persconferentie dat "medeleerlingen het slachtoffer niet hebben gezien."
Bankdirecteur
Het slachtoffertje zou het zoontje zijn van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd maar trok de verklaring later weer in. "Het is niet zeker. We onderzoeken het." Meer informatie over de achtergronden bij de dood van het kind kon zij nog niet geven
Opvang
Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. De ouders worden opgevangen in het gemeentehuis. Ze worden bijgepraat over wat zich heeft afgespeeld en er is voor nazorg geregeld. De gemeente wil voorkomen dat de ouders worden lastiggevallen door de aanwezige media.
Van der Hoeven
Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.
Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.
En dan nog.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mijn basisschool had ook geen concierge hoor, dat zie je eigenlijk nooit bij kleinere scholen met 8 klasjes kinderen.
Nee, het was of toch gewoon gebeurd, of we hadden een lijk extra.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hmm de mijne wel die hadden er zelfs 2 op 9 klassen.
Verder had een congierge niets kunnen doen waarschijnlijk.
En precies in dat deel van het gebouw.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef 61neorej het volgende:
[..]
En dan nog.
Mijn basischool had er wel een.
maar dat was een school met bijna 800 leerlingen verdeeld over 3 locaties.
Die kon dus ook onmogelijk altijd aanwezig zijn op elk gebouw.
jij was me al voor zie ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Sextreme het volgende:
Even een kleine samenvatting
leek me wel zo handig![]()
Update1: Volgens onbevestigde berichten van Omroep Brabant zou het kind de keel zijn doorgesneden. De dader is het bos in gevlucht.
Update2: Omroep Brabant meldt dat er een verdachte is aangehouden
Update 3: Voor zover bekend waren er geen andere kinderen in de buurt tijdens de moord, aldus de politiewoordvoerder.
Update 4: Volgens BN De Stem is het slachtoffer het zoontje van een bankdirecteur.
Update 5: Het slachtoffertje van het drama op de school in Hoogerheide is het zoontje van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd. Het jongetje zat in groep 4.
Update 6: volgens de politiewoordvoerder is er "geen familierelatie tussen dader en slachtoffer". De aangehouden verdachte betreft een 22-jarige man.
Update 7: Het slachtoffer is de 8-jarige Jesse Dingemans. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.
Dat zeggen politie-woordvoerders ook als het er wél toe doet.quote:
Nou, wat gebeurd is is echt extreem, maar als we nu alles gaan afsluiten dat gaat ook ver. En niet alles is te voorkomenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Sextreme het volgende:
Het gaat wel echt te ver dat je in Nederland gewoon een basisschool kan binnenlopen en daar zomaar een kind kan doodtvermoorden
Inderdaad schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Sextreme het volgende:
Het gaat wel echt te ver dat je in Nederland gewoon een basisschool kan binnenlopen en daar zomaar een kind kan doodtvermoorden
Eenschquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:49 schreef Tamaartje het volgende:
Wat een gedoe over een conciërge.. dat heeft er toch helemaal niets mee te maken?
Laat staan dat die conci:erge op de wc zat.. of buiten liep in de schuur of whatever..
Die man had het echt niet kunnen voorkomen ofzo..
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodstekenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen.![]()
Idd, zelfs als je van alle scholen een gevangenis maakt kan het gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, wat gebeurd is is echt extreem, maar als we nu alles gaan afsluiten dat gaat ook ver. En niet alles is te voorkomen
Mee eens.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef Litpho het volgende:
Nee. Voor hun is het natuurlijk "hét geval" (als je me de niet bijzonder respectvolle term geval wil vergeven), maar dat wil niet zeggen dat er nu plotseling in de media moord en brand geschreeuwd moet gaan worden over elk schoolgebouw wat minder goed bewaakt wordt dan Fort Knox. Het enige wat dat oplevert is dat mensen zich onveiliger gaan voelen (maar niet zijn) omdat ze dagelijks op de what-ifs worden gewezen door een sensatiebeluste media.
of dan gebeurt het op een schoolplein, of op het speelveldje op de hoek van de straat. Of het winkelcentrum, of bij de kapper. Dus dan op elke hoek van de straat het leger neerzetten, zelfs dan kan het nog gebeuren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Idd, zelfs als je van alle scholen een gevangenis maakt kan het gebeuren.
Iemand die wil kan dan wel naar binnen glippen, izch voordoen als ouder en dan wachten tot er een leerling naar het toilet gaat.
Maar van een school moet je echt geen gevangenis makenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Iemand die wil kan dan wel naar binnen glippen, izch voordoen als ouder en dan wachten tot er een leerling naar het toilet gaat.
Uhm, dat kon altijd al.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodsteken![]()
Hier in de buurt wordt een middelbare school een ware gevangenis. Waarom? Diefstallen, bedreigingen, ruzies, wapens die soms gevonden worden in de zakken/tassen van leerlingen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Kan jij ook met je aardappelschilmesje hoor....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee, het is niet schandalig dat je zomaar een school kunt binnenlopen! Wel dat je daar zomaar iemand kan doodsteken![]()
Eens. Maar dan moet je voor lief nemen dat je verder van absolute veiligheid (die toch al niet haalbaar is) af zit en dat een gebeurtenis als vandaag dus wel mogelijk is (alhoewel nog steeds erg onwaarschijnlijk).quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Maar van een school moet je echt geen gevangenis maken![]()
Jup, waarschijnlijk was zijn actie van vanmorgen gewoon een actieve zelfmoordactiequote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Hoe-dan-ook, degene die hiervoor veroordeeld gaat worden kan z'n borst nat maken in de gevangenis.
Iets met zn vader denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Ik ga hier niet meedoen met speculeren zonder dat er meer feiten bekend zijn. Maar een roofmoord die uit de hand liep lijkt niet erg waarschijnlijk. Welke kneus gaat er nou onder schooltijd proberen in te breken? Wacht dan op het weekend ofzo.
Aan de andere kant kan ik me geen motief bedenken wat iemand er toe kan brengen een kind van 8 de keel door te snijden. Dan moet je gewoon heel ziek zijn in je hoofd.
Hoe-dan-ook, degene die hiervoor veroordeeld gaat worden kan z'n borst nat maken in de gevangenis.
Euh, hoe wou je dat gaan voorkomen dan? Van elke school een fort met bewapende bewakers maken? Omdat 1 gek een kind vermoord?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Sextreme het volgende:
Dat was ik, ondanks het feit dat ik zelf links heb gestemd. Wíe het gaat doen, is eigenlijk niet zo relevant maar in mijn beleving kwamen de meeste kamervragen over dit soort incidenten van links, en FH was maar een voorbeeld. Nogmaals, het doet niet zoveel ter zake wie die kamervragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens, (geen idee meer wie het postte) spoeddebatterende Femke Halsema's? De eersten van wie ik een hoop bangmakerige moord-en-brand-schreeuwerij verwacht is Klein Rechts. Ook als de dader geen allochtoon is.
Daar geloof ik nou eens helemaal niks van.quote:
Dat je van een school geen gevangenis met beveiliging van hier tot en met moet gaan maken. Een school moet een plaats zijn waar kinderen onbezorgd kunnen leren en spelen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kan jij ook met je aardappelschilmesje hoor....
Wat is nou je punt?
Als het echt de bedoelingen zijn om een kind te vermoorden wel ja, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Je kan het niet voorkomen door van een school een ware gevangenis te maken. Dan wacht men het kind wel buiten de poort op.
Dus het sluiten van deuren tijdens de lessen is hetzelfde als een gevangenis maken van een school.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Je kan het niet voorkomen door van een school een ware gevangenis te maken. Dan wacht men het kind wel buiten de poort op.
Lees mijn voorlaatste post!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, hoe wou je dat gaan voorkomen dan? Van elke school een fort met bewapende bewakers maken? Omdat 1 gek een kind vermoord?
Juist. En dat betekend dus dat er ook gekken naar binnen kunnen komen met scherpe voorwerpen, vuisten of schoenvetersquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Dat je van een school geen gevangenis met beveiliging van hier tot en met moet gaan maken. Een school moet een plaats zijn waar kinderen onbezorgd kunnen leren.
Misschien interesseerde die persoon het niet of er nu getuigen waren of niet. Als je behoorlijk doorgedraait bent ga je daar niet over nadenken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Daar geloof ik nou eens helemaal niks van.
Waarom zou je nou een kind op school gaan vermoorden omdat je iets met z'n vader te maken hebt? Er zijn 100 betere plekken te vinden om dat kind dan iets aan te doen, met minder getuigen.
Of tijdens de pauze op het schoolplein.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Als het echt de bedoelingen zijn om een kind te vermoorden wel ja, dan heb je helemaal gelijk.
Als diezelfde gekken de scholen niet inkunnen omdat ze zijn afgesloten dan komen ze gewoon sportzalen, voetbalvelden, speelpleintjes of achtertuinen in. Of zullen we daar ook maar overal hekken en tralies omheen zetten?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Juist. En dat betekend dus dat er ook gekken naar binnen kunnen komen met scherpe voorwerpen, vuisten of schoenveters
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het sluiten van deuren tijdens de lessen is hetzelfde als een gevangenis maken van een school.![]()
Maakt niet uit hoe, dan zoeken ze wel een manier.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:58 schreef schatje het volgende:
[..]
Of tijdens de pauze op het schoolplein.
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Misschien had de dader afgesproken met de concierge want hij zou een atoombom van de concierge overkopen, dat jongetje wat een undercover AIVD-er was zag het, wilde ingrijpen, toen liep de wc over en de rest weten we.....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien interesseerde die persoon het niet of er nu getuigen waren of niet. Als je behoorlijk doorgedraait bent ga je daar niet over nadenken.
Het helpt wel een beetje.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.
Precies.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe, dan zoeken ze wel een manier.
Lees even mijn voorgaande berichten doorquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als diezelfde gekken de scholen niet inkunnen omdat ze zijn afgesloten dan komen ze gewoon sportzalen, voetbalvelden, speelpleintjes of achtertuinen in. Of zullen we daar ook maar overal hekken en tralies omheen zetten?
Kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Heb jij al geruchten gehoord over een mogelijke stille tocht?
Vooral als er brand uitbreek!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
[..]
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.
Het sluiten van deuren zou ik casu wellicht geholpen hebben of een extra hindernis hebben gevormd voor de dader om naar binnen te komen. Dat er buiten de school dit alsnog plaats had kunnen vinden is een tweede.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.
Zucht, er zijn ook deuren die alleen niet van buiten zo maar openkunnen, misschien een idee om al dit soort ideeen in aparte threads te bespreken want wordt warrig hierquote:
Lees het topic even door, daar is allang over gepraat.quote:
Het enige wat je er mee tegenhoudt (vermoedelijk) zijn relatief korte vlagen van verstandsverbijstering. Een langere vlaag of een geplande moord/kidnap/wat dan ook verplaatst zich dan gewoon een paar honderd meterquote:
Wellicht wel ja, ik denk sowieso dat de basisschool een of andere bijeenkomst zal organiseren.quote:
Klopt wel ja, en dat zijn niet alleen de politiek en de media. Het is echt iets van deze tijd dat voor elk onheil dat iemand door een droevig toeval overkomt er iets of iemand verantwoordelijk gesteld moet worden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:55 schreef hooibaal het volgende:
Het is de laatste jaren een trend om allerlei wetgeving in het leven te roepen na een gebeurtenis die vermoedelijk niet te voorkomen was geweest.
Daar heb je dus speciale deuren voor die al deccenia lang gebruikt worden op de meeste scholen.quote:
De gemiddelde ouder heeft tot nu toe altijd wel een veilig gevoel gehad bij het naar school brengen van zijn kind(eren), omdat een school nu eenmaal een school is of was. Er zijn 2 mogelijkheden volgens mij:quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
[..]
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.
Die tweede is best wel belangrijkquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het sluiten van deuren zou ik casu wellicht geholpen hebben of een extra hindernis hebben gevormd voor de dader om naar binnen te komen. Dat er buiten de school dit alsnog plaats had kunnen vinden is een tweede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |