abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:48:19 #101
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_46540757
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Hetgeen wat hij zelf heeft verteld is dat hij de 1e 40 dagen in een kerker heeft gezeten van 5 bij 2m. Hij zat daar met nog 20 mannen, allemaal gehukrt in het pikkedonker. Ze hadden een gat in de vloer om te schijten. Hij zat daar met misdadigers van het ergste niveau. Na 40 dagen mocht hij daaruit, hij kon daglicht niet meer verdragen en was graatmager. Hij werd geketend (aan andere gevangenen) overgebracht naar het gevangenis ziekenhuis. Wat hij vertelde is dat iedereen die bij het ziekenhuis aankwam daar eigenlijk kwam om te sterven er waren namelijk geen doctoren aanwezig. Hij heeft daar mensen dood zien gaan en s'nachts bonkte ze op de deuren van de pijn enz. Ook een oudere man die hem een 'hart onder riem' had gestoken in de kerker storf daar. Toen hij uit het ziekenhuis kwam werd hij geketend acherin een politie auto gegooid en in een soort van container gegooid samen met weer andere gevangen. In die container is hij 3 dagen/ nachten verkracht doro politieagenten. Johan huilt Ze hebben hem daar geprobeerd te castreren, door met een mes tussen zijn ballen te snijden (zoiets was het volgens mij, kon het niet goed verstaan door het huilen) Toen is hij weer overgebracht naar een andere gevangenis en is daar mishandeld/ in elkaar geslagen enz enz. Dit was zijn verhaal, hierna ging de rechters en zijn collega's naar achter, om de schorsing van voorarrest en het gedeeltelijk laten vervallen van het voorarrest.
Ach, hij kan het ook hebben verzonnen, flink hebben aangedikt om zielig over te komen om zo een lagere straf te krijgen.
schorriemorie
pi_46541011
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef Danzig het volgende:

[..]

Ach, hij kan het ook hebben verzonnen, flink hebben aangedikt om zielig over te komen om zo een lagere straf te krijgen.
Nou geloof dat maar niet hoor....De omstandigheden aldaar zijn idd vreselijk......Wat hier omschreven is , is daar niet abnormaal....
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:14:50 #103
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_46541639
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou geloof dat maar niet hoor....De omstandigheden aldaar zijn idd vreselijk......Wat hier omschreven is , is daar niet abnormaal....
Ik neem de verhalen van Stellingwerf met een flink aantal korreltjes zout, maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.
schorriemorie
pi_46541735
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:14 schreef Danzig het volgende:

[..]
maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.

Had ie maar niet naar Brazilië moeten vluchten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_46542019
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dus jij vind dat iemand die vrouwen verkracht en daardoor vernederd er vanaf moet komen met een paar maandjes in de bajes met kabeltv en een uurtje luchten en in het elkaar zetten van wasknijpers? Om daarna zijn leven weer te kunnen oppakken?
Een paar maandjes is natuurlijk wel erg kort....Overigens straft Nederland bepaald niet mild hoor als het gaat om verkrachtingszaken. Op enkelvoudige verkrachting staat een maximale celstraf van 12 jaren...dat is bepaald niet niks...

De meeste verkrachters krijgen ook TBS met dwangverpleging opgelegd....Ik zou het je niet aanraden, zo'n maatregel met een open eind en tot in lengte van jaren kan duren tot mogelijk levenslang als behandeling niet mogelijk blijkt....(dan ben je dus levenslang de sigaar)

Ik zeg wel dat de rechter best gevraagd mag worden rekening te houden met de ontberingen hij daar heeft meegemaakt als het tot strafvordering uitdraait. ik geloof ook nog in mensenrechten, ja zelfs voor potentiele misdadigers....
quote:
Als iemand zo laag is om een vrouw te verkrachten dan vind ik het zeer terecht dat degene hetzelfde mag meemaken.
Nu weet hij hoe het voelt om vernederd en verkracht te worden. En nu weet ie ook wat zijn slachtoffers door maken.
Nee daar geloof ik niet in. Mogelijk is Johan psychisch niet gezond....De rechter stuurt Johan niet voor niets naar het PBC om aldaar psychisch te worden onderzocht. Daar wordt dan ook onderzocht of er evt gevonden psychische klachten in verband kan worden gebracht met de vermeende delicten.....

Totdat de rechter heeft gesproken en het PBC rapport in het vonnis heeft meegenomen, vind ik het chique om Johan als verdachte en niet als dader te bestempelen.....Als hij nog geen dader is vind ik elk oordeel als oog om oog tand om tand prematuur en niet passend.....Als oog om oog tand om tand uberhaupt al passen zou zijn......maar dat is mijn persoonlijke opvatting uiteraard..

We moeten denk ik wel blijven geloven in onze rechtstaat....De rechter houdt echt wel rekenig met gevoelens van de vermeende slachtoffers en terecht natuurlijk .....Het is niet voor niets een totaal vonnis wat straks uitrolt, waarmee belangen van de samenleving, vermeende slachtoffers en Johan worden gediend.
pi_46542113
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dus jij vind dat iemand die vrouwen verkracht en daardoor vernederd er vanaf moet komen met een paar maandjes in de bajes met kabeltv en een uurtje luchten en in het elkaar zetten van wasknijpers? Om daarna zijn leven weer te kunnen oppakken?

Als iemand zo laag is om een vrouw te verkrachten dan vind ik het zeer terecht dat degene hetzelfde mag meemaken. Nu weet hij hoe het voelt om vernederd en verkracht te worden. En nu weet ie ook wat zijn slachtoffers door maken.
Populistisch geblaat

Overigens geloof ik weinig van het verhaal van Johan S, het is wel erg dik aangezet. Anderzijds moeten de gevangenissen in Brazilië een hel zijn.
pi_46542245
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:26 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Populistisch geblaat

Overigens geloof ik weinig van het verhaal van Johan S, het is wel erg dik aangezet. Anderzijds moeten de gevangenissen in Brazilië een hel zijn.
Populistisch geblaat?
Ooit van een mening gehoord?
Nee laten we zijn hele jeugd even analyseren en alles wat er mis is gegaan in zijn leven. Misschien vinden we dan nog ergens een klein excuus voor zijn daden. En misschien, heel misschien kunnen we dan zeggen: "Rot voor die jongen he? Dat ie door bepaalde voorvallen zo diep is gezonken. Ja heb toch een beetje medelijden". Alsjeblieft zeg.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_46542254
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:14 schreef Danzig het volgende:

[..]

Ik neem de verhalen van Stellingwerf met een flink aantal korreltjes zout
Uiteraard moet elk verhaal op z'n merites worden beoordeeld. Maar ik hoor meer verhalen overtoestanden daar; ik vind het dus niet ongeloofwaardig...Het gaat daar wel iets anders aan toe dan hier..Andere normen en waarden...Ook met gedetineerden...
quote:
, maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.
Nee, ik vind het niet irrelevant...De rechter zal dat bij de strafoplegging naar mijn inschatting wel degelijk meenemen bij het vonnis wijzen. En terecht naar mijn idee. Immers de periode en omstandigheden aldaar maken deel uit van de voorlopige hechtenis. Deze wordt namelijk in mindering beracht met de strafoplegging. Omstandigheden lijken daarbij wel degelijk relevant...

En soul79: gevangeinssien is Brasil zijn echt een hel....Zeker.
pi_46542305
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee daar geloof ik niet in. Mogelijk is Johan psychisch niet gezond....De rechter stuurt Johan niet voor niets naar het PBC om aldaar psychisch te worden onderzocht. Daar wordt dan ook onderzocht of er evt gevonden psychische klachten in verband kan worden gebracht met de vermeende delicten.....
Hij is intelligent genoeg om te weten dat zijn gedrag niet door de beugel kon. Hij was immers ook zo slim te vluchten. Als je weet dat je drang hebt iets te doen waarvan je weet dat het niet mag, geef jezelf dan aan! Chack jezelf in bij de psych of zo. Hij wist écht wel dat 'ie iets verkeerds deed.
pi_46542580
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Ik wil de vermeende slachtoffers niets te kort doen, maar geloof niet in oog om oog , tand om tand....En ik haast me maar weer te zeggen dat Johan nog niet is veroordeeld doch verdachte is....Laat de rechter recht spreken....
waarom voel je dan wel meteen mee als meneer zelf met een verhaal komt ?
je bent zo op de letter, maar als Johan FS begint te miepen over VERMEENDE misdragingen daar, schiet je bekant vol en komt dan later pas, na reacties van anderen,met een slag om de arm.

die knul heeft in zijn leven ws veel moeten liegen om zo makkelijk zoveel slachtoffers te maken, incluis zijn familie, die ook slachtoffer zijn in zekere zin, dus ik zou zijn verhaal met een zak zout nemen.

het verbaast me dat je veel sneller met medeleven komt voor hem, dan voor zijn slachtoffers, daarmee blijf je maar hameren dat het eerst bewezen moet worden en hou je nauwgelet het woordje vermeend en verdachte in de gaten .

apart wel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46542684
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:30 schreef Cyan het volgende:

[..]

Populistisch geblaat?
Ooit van een mening gehoord?
Nee laten we zijn hele jeugd even analyseren en alles wat er mis is gegaan in zijn leven. Misschien vinden we dan nog ergens een klein excuus voor zijn daden. En misschien, heel misschien kunnen we dan zeggen: "Rot voor die jongen he? Dat ie door bepaalde voorvallen zo diep is gezonken. Ja heb toch een beetje medelijden". Alsjeblieft zeg.
Sinds wanneer kan een mening geen populistisch geblaat zijn?

IJzersterke redenering ook: omdat ik jouw goedkope wraakgevoelens niet goedkeur zou ik meteen voor een softe, dader-vriendelijke benadering zijn
pi_46542703
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hij is intelligent genoeg om te weten dat zijn gedrag niet door de beugel kon.
Dat zal tijdens het pbc onderzoek moeten blijken......Het heeft met intelligentie niet zo veel te maken.....Dat heeft alles te maken of zijn superego (de gewetensfunctie ) goed is ontwikkeld ......Vaak zie je bij verkrachters dat ze lijden aan ene anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Een van de kenmerken is een laag superego en een veel grote impulsiviteit......

Ook word gekeken of ersprake is of verdachte in staat is geweest om driftmatige pulsen te onderdrukken.....Bij verkrachters is dat vaker ook duidelikj minder het geval....

dat alles om slechts een vraag te beantwoorden: was ten tijde van de vermeende delicten sprake van geheel of gedeeltelikj aantasting van zijn vrije wil--------->toerekeiningsvatbaarheid. Indien aangetast heeft dat conequnties voor het vonnis en op te leggne maatregel zoals tbs met dwangverpleging.

Het PBC onderzoek zal een crusiaal zijn.....Zesweken observatie moet duidelikjheid geven...
quote:
Hij was immers ook zo slim te vluchten. Als je weet dat je drang hebt iets te doen waarvan je weet dat het niet mag, geef jezelf dan aan! Chack jezelf in bij de psych of zo. Hij wist écht wel dat 'ie iets verkeerds deed.
Nogmaals het iq speelt een ondergeschikte rol Moet trouwens blijken eea hangt dus af van het ontwikkelde superego en/of driftmatige impulsen. Dat laatste heeft met het cognitieve functioneren (intelligentie) al helemaal niet te maken.....

De psycihische gesteldheid is van crusiale betekenis. Terecht dat het dus wordt onderzocht..
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:41:32 #113
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_46542718
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet irrelevant...De rechter zal dat bij de strafoplegging naar mijn inschatting wel degelijk meenemen bij het vonnis wijzen. En terecht naar mijn idee. Immers de periode en omstandigheden aldaar maken deel uit van de voorlopige hechtenis. Deze wordt namelijk in mindering beracht met de strafoplegging. Omstandigheden lijken daarbij wel degelijk relevant...
Dan moet het nog wel bewezen worden dat het inderdaad ook zo is wat Stellingwerf is overkomen in Brazilië, heeft hij hier aangifte van gedaan?
schorriemorie
pi_46542749
ik zei het toch..... (Echtgaaf sprak het meerdere malen tegen) Maar JSF is meerdere malen dus wel verkracht door inmates, ookal had hij zogenaamde priveleges.
JSF moet natuurlijk door dit gebeuren geen lichtere straf krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46542918
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:42 schreef JohnDope het volgende:
ik zei het toch..... (Echtgaaf sprak het meerdere malen tegen) Maar JSF is meerdere malen dus wel verkracht door inmates.
Ik wil je je pleziertje niet ontnemen, maar reken er maar niet op dat Johans verhaal waar is.

Enerzijds zijn de Braziliaanse gevangenissen een hel (zeker voor zedendelinquenten, vermoed ik zo), anderzijds zijn overheden van 3e wereldlanden vaak geneigd om westerlingen wat beter te behandelen dan hun eigen uitschot. Naar de reden mag je zelf raden.
pi_46542952
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik wil je je pleziertje niet ontnemen, maar reken er maar niet op dat Johans verhaal waar is.

Enerzijds zijn de Braziliaanse gevangenissen een hel (zeker voor zedendelinquenten, vermoed ik zo), anderzijds zijn overheden van 3e wereldlanden vaak geneigd om westerlingen wat beter te behandelen dan hun eigen uitschot. Naar de reden mag je zelf raden.
priveleges of niet, als die inmates je moeten hebben, dan pakken ze je.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46543060
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:38 schreef milagro het volgende:

[..]

je bent zo op de letter, maar als Johan FS begint te miepen over VERMEENDE misdragingen daar, schiet je bekant vol en komt dan later pas, na reacties van anderen,met een slag om de arm.
Ik schiet niet vol hoor. Ik gaf ook aan dat zijn verhaal ook op zijn merities moet worden beoordeeld...ik kijk er niet van op dat het zo aan toegegaan is. Het verhaal is niet bijvoorbaat ongeloofwaardig. Bekend zijn toch wel de omstandigheden in dergelijke gevangenis. ik zie dit niet als een onwaarschijnlijke omschrijving....
quote:
die knul heeft in zijn leven ws veel moeten liegen om zo makkelijk zoveel slachtoffers te maken, incluis zijn familie, die ook slachtoffer zijn in zekere zin, dus ik zou zijn verhaal met een zak zout nemen.
Het is altijd goed om kritisch te blijven. En de rechter zal echt wel het verhaal op zijn merites beoordelen.
quote:
het verbaast me dat je veel sneller met medeleven komt voor hem, dan voor zijn slachtoffers, daarmee blijf je maar hameren dat het eerst bewezen moet worden en hou je nauwgelet het woordje vermeend en verdachte in de gaten .

apart wel.
Ik heb meerdere keren in diverse topic ook mijn medeleven betuigt van de vermeende slachtoffers. Maar als je naar de media kijkt dan zie je dat er maar amper aandacht aan de slachtoffers is besteed - tot nu toe- om de doodeenvoudige reden - en zonder ze tekort te doen- ze hebben tot nu toe nog geen gezicht......Dat is bij Johan nogal anders tot nu toe....

Over de slachtoffers kan ik dus niet melden....ik ken er namelijk niet 1......Maar nogmaals dat maakt het niet minder erg...

Vermeend: ja..

Johan is verdacht en geen dader. Slachtoffers kunnen er alleen zijn als er een dader is. Daarom spreek iig totdat de rechter tot een uitspraak komt over vermeende slachtoffers...Dat is wel zo correct....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 21-02-2007 23:01:22 ]
pi_46543306
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:41 schreef Danzig het volgende:

[..]

Dan moet het nog wel bewezen worden dat het inderdaad ook zo is wat Stellingwerf is overkomen in Brazilië, heeft hij hier aangifte van gedaan?
Dat weet ik niet........Ik neem aan dat zijn advocaat dit heeft uitgezocht en de nodige procedures in werking heeft gesteld. Lijkt mij zeer belangrijk als het aankomt tot een strafvonnis en gewogen aftrek van het voorrrest ...
pi_46543382
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:42 schreef JohnDope het volgende:
ik zei het toch..... (Echtgaaf sprak het meerdere malen tegen) Maar JSF is meerdere malen dus wel verkracht door inmates, ookal had hij zogenaamde priveleges
Nee, ik herinner me nog dat jij dit voorspelde. En je hebt het idd bij het goede eind....Maar ik heb je op dat scenario niet tegengessproken..
pi_46543468
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik herinner me nog dat jij dit voorspelde. En je hebt het idd bij het goede eind....Maar ik heb je op dat scenario niet tegengessproken..
Misschien dat hij nu (met zijn zogenaamde bovengemiddelde intelligentie) eindelijk beseft wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan......
Dit is wel het toppunt van boontje komt om zijn loontje
pi_46543518
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien dat hij nu (met zijn zogenaamde bovengemiddelde intelligentie) eindelijk beseft wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan......
Ik vraag mij af wat er nu in hem omgaat.....
pi_46543602
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat er nu in hem omgaat.....
pi_46544491
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag:

1 is er al een nieuwe procesdatum gepland?
2 Bekend of dat een weer een proformazitting zal zijn?
3 Of wordt gewacht met de inhoudelijke behandeling totdat ook die aanvullende vijf gevallen kunnne worden behandeld......
1: Nee
2: Nee
3: Ik denk dat we van dat uit moeten gaan, op het nieuws zeiden ze dat er misschien nog nieuwe feiten/ aanklachten boven tafel zouden komen daar is in de rechtzaal met geen woord over gerept.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46544595
Wat hem in Brazilie overkomen is was meer bedoeld om hem nu vrij te krijgen, zodat hij bij z'n ouders thuis kon zijn en zijn PTS kon verwerken enz. Hij heeft ook last van halucinaties gaf hij zelf aan.

Ik verwacht dat de advocaat van Johan de getuige hard gaat aanpakken en dan denk ik aan de dames die 'verk'racht' zijn. Ik neem geen positie in, niet voor en niet tegen Johan. De rechter mag aan het einde van het proces oordelen, maar de advocaat van Johan kwam al met wat twijfelachtige aangiftes/ getuigeverklaringen van één van de dames. Dit wordt een 'mooi' proces.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_46544667
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:

3: Ik denk dat we van dat uit moeten gaan, op het nieuws zeiden ze dat er misschien nog nieuwe feiten/ aanklachten boven tafel zouden komen daar is in de rechtzaal met geen woord over gerept.
Ja dat hoorde ik ook bij SBS6.....

Ik meen dat het uit de mond kwamn van iemand van de rechtbank of het OM

Nou ik ben benieuwd.

Maar zo te zien ben je niet voor niets geweest. Zeker ook omdat johan er zelf bij was.......

Ze verwachten dat de echte zaak pas ongeveer over een half jaar begint........

Nou hopelijk wat vroeger op de dag, want ik wil wel naar de inhoudelijk zitting...

En zat het bomvol? Moet je echt voreg zijn voor een plaats?
pi_46544800
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar ik heb je op dat scenario niet tegengessproken..
Wel, jij kwam zelfs nog aanzetten, dat mensen die "gestudeerd hadden" speciale rechten in de Braziliaanse gevangenis hadden.
pi_46544909
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja dat hoorde ik ook bij SBS6.....

Ik meen dat het uit de mond kwamn van iemand van de rechtbank of het OM

Nou ik ben benieuwd.

Maar zo te zien ben je niet voor niets geweest. Zeker ook omdat johan er zelf bij was.......

Ze verwachten dat de echte zaak pas ongeveer over een half jaar begint........

Nou hopelijk wat vroeger op de dag, want ik wil wel naar de inhoudelijk zitting...

En zat het bomvol? Moet je echt voreg zijn voor een plaats?
Nope, er zat denk ik een agent nast me en een groepje van 4 (3 V en 1 M) en nog een vrouw alleen.

Beneden zat het wel voller denk ik, maar dat kon ik niet zine van de publieke tribune, omdat je boven het publiek zit.
pi_46544915
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat hem in Brazilie overkomen is was meer bedoeld om hem nu vrij te krijgen, zodat hij bij z'n ouders thuis kon zijn en zijn PTS kon verwerken enz. Hij heeft ook last van halucinaties gaf hij zelf aan.
Ja, datbegreep ik ook en daar kijk ik niet van op. En dat is denk ik wel terecht. Als het klopt wat Johan in de rechtzaal vertelde, dan kan ik mij goed voorstellen dat hij daar een PTSS heeft opgelopen....daarvan moet je herstellen en de gevangenis is daar natturlikj niet de gunstigste plek. Als hij geestelijk slechtr aan toe is, dan is dat ook niet zo gunstig voor het proces zou ik zeggen. Maar ja de rechter weegt de belangen van de maatschappij zwaarder en dat begrijp ik ook... ...Maar ik begrijp dat hij in de gevangenis op ene speciale afdeling zit, vermoedelijk vanwege zijn psychische klachten.....Missichien dat ze hem daar kunnen behandelen....PTSS is moelijk te behandelen. Als het tegenzit dan kom je er nooit meer te boven.....Herbelevingen, angstaanvallen halucinaties zijn idd symptomen.....Je kan het olopen als je ernstig wordt bedreigd...
quote:
Ik verwacht dat de advocaat van Johan de getuige hard gaat aanpakken en dan denk ik aan de dames die 'verk'racht' zijn. Ik neem geen positie in, niet voor en niet tegen Johan. De rechter mag aan het einde van het proces oordelen, maar de advocaat van Johan kwam al met wat twijfelachtige aangiftes/ getuigeverklaringen van één van de dames. Dit wordt een 'mooi' proces.
Ja. Het is het meest crusiale: is er sprake van (on)vrijwilligheid van het meegaan van de dames en het vervolg....Het zijn zo ongeveer de moeilijkste strafzaken....Hoe bewijs je dat?
pi_46544924
quote:
DEN HAAG - ,,Ik ben verkracht, mishandeld en geslagen. Mijn drinkwater was vermengd met rattenurine...

Medegevangen zijn vermoord of hebben zelfmoord gepleegd. Ik houd die beelden voor altijd op mijn netvlies.’’ Dat verklaarde de van zedenmisdrijven verdachte J. Stellingwerf over zijn periode in de Braziliaanse gevangenis.

Woensdag begon voor de rechtbank in Den Haag de strafzaak tegen de 25-jarige S. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van een serie zeer gewelddadige verkrachtingen en een poging daartoe. Justitie verspreidde in april vorig jaar een opsporingsbericht waarin ze S. met naam en toenaam noemde en zijn gezicht toonde. S. vluchtte naar het buitenland. De Braziliaanse politie hield hem eind juni vorig jaar aan in de stad Curitiba. Begin november werd hij uitgeleverd aan Nederland.

,,Ik heb in Brazillië in zes verschillende gevangenissen gezeten. Ik heb samen met 26 man veertig dagen in een hok van vijf bij twee meter gezeten. We konden ons niet bewegen en we kregen bedorven rijst en graan te eten. Een gat in de grond diende als sanitaire voorziening,’’ aldus een geëmotioneerde S. Ook zouden politieagenten hem hebben verkracht en hebben geprobeerd hem te castreren.

Volgens zijn raadsman Jeroen Soeteman lijdt zijn cliënt aan een posttraumatische stressstoornis. ,,Dat wordt erger naarmate hij langer in de gevangenis zit.’’ Soeteman verzocht daarom de rechter de voorlopige hechtenis op te heffen. ,,Alleen bij mijn ouders thuis kan ik de gruwelijkheden verwerken,’’ zei S.

De rechter oordeelde echter dat het maatschappelijk belang groter is dan het persoonlijke belang van S. Bovendien kan de verdachte rekenen op psychische zorg op de bijzondere zorgafdeling van de penitentiaire inrichting in Amsterdam. De verdachte zal waarschijnlijk in maart worden overgeplaatst naar het Pieter Baan Centrum.

De rechter wees de verdediging wel zeven getuigen toe. Onder hen bevonden zich een aantal vrouwen die aangifte deden tegen S. De zaak is voor onbepaalde tijd aangehouden. (ANP)
pi_46544950
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Nope, er zat denk ik een agent nast me en een groepje van 4 (3 V en 1 M) en nog een vrouw alleen.

Beneden zat het wel voller denk ik, maar dat kon ik niet zine van de publieke tribune, omdat je boven het publiek zit.
OK, ik wil de volgende keer daar best heen...Zeker naar de inhoudelijk zitting....

Is het met openbaar vervoer redelijk bereikbaar vanaf station?
pi_46545000
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wel, jij kwam zelfs nog aanzetten, dat mensen die "gestudeerd hadden" speciale rechten in de Braziliaanse gevangenis hadden.
Ja, dat klopt. Dat las ik in de Telegraaf......Die rechten zullen ze wel formeel hebben, maar het zal daar wel zo vol zitten dat hij niet van dat privilege gebruik kon maken....

Maar je had het wel bij het goede eind, John.
pi_46545028
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, datbegreep ik ook en daar kijk ik niet van op. En dat is denk ik wel terecht. Als het klopt wat Johan in de rechtzaal vertelde, dan kan ik mij goed voorstellen dat hij daar een PTSS heeft opgelopen....daarvan moet je herstellen en de gevangenis is daar natturlikj niet de gunstigste plek. Als hij geestelijk slechtr aan toe is, dan is dat ook niet zo gunstig voor het proces zou ik zeggen. Maar ja de rechter weegt de belangen van de maatschappij zwaarder en dat begrijp ik ook... ...Maar ik begrijp dat hij in de gevangenis op ene speciale afdeling zit, vermoedelijk vanwege zijn psychische klachten.....Missichien dat ze hem daar kunnen behandelen....PTSS is moelijk te behandelen. Als het tegenzit dan kom je er nooit meer te boven.....Herbelevingen, angstaanvallen halucinaties zijn idd symptomen.....Je kan het olopen als je ernstig wordt bedreigd...
[..]

Ja. Het is het meest crusiale: is er sprake van (on)vrijwilligheid van het meegaan van de dames en het vervolg....Het zijn zo ongeveer de moeilijkste strafzaken....Hoe bewijs je dat?
Hij zit op een speciale afdeling, maar wordt geholpen door een psychiater van buitenaf (geen PI personeel) , omdat hij die niet meer vertrouwt.

En over de dames, er zijn een aantal tap gesprekken waarin Johan zegt dat ZE naar de politie is getapt, maar we horen het over eeen aantal maanden weer.

Waar kan ik eigenlijk zien wanneer het weer voor de rechter komt?
pi_46545050
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

OK, ik wil de volgende keer daar best heen...Zeker naar de inhoudelijk zitting....

Lopen 4/5 minuten, het ligt naast Den Haag CS
pi_46545178
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hij zit op een speciale afdeling, maar wordt geholpen door een psychiater van buitenaf (geen PI personeel) , omdat hij die niet meer vertrouwt.
waar zit ie eigenlijk?
quote:
En over de dames, er zijn een aantal tap gesprekken waarin Johan zegt dat ZE naar de politie is getapt, maar we horen het over eeen aantal maanden weer.
Goh, benieuwd....
quote:
Waar kan ik eigenlijk zien wanneer het weer voor de rechter komt?
Op de site van Paleis van justitie in de Haag. Dezefde linkje van eergisteren....Staat ook een telefoonnummer van de informatiebalie...

Vreemd dat ze nog niet hebben gezegd over de volgende zitting. Wettelijk moet die volgens mij binnen 90 dagen na de eerste zitting worden gehouden.....Als Johan halverwege maart naar PBC gaat, dan is ie tegen het eind van die 90 dagen weer terug waarschijnlijk met rapportage......

ik verwacht de volgende zitting rond 18 mei a.s. naar alle waarschijnlijkheid wederom een pro-formazitting. Ik begrijp namelijk dat het onderzoek nog steeds loopt....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2007 00:00:08 ]
pi_46545225
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Lopen 4/5 minuten, het ligt naast Den Haag CS
Ow, dat is goed te doen.....Das mooi, maar ja nog steeds een pokke -eind. Maar wil dat wel een meemaken...Zeker deze zaak...

Hopelijk op een iets gunstiger tijdstip, ik heb hekel aan drukke treinen in de spits...Vandaar,....
pi_46545401
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

waar zit ie eigenlijk?
[..]
Hij zit in Amsterdam ergens.
  donderdag 22 februari 2007 @ 03:08:59 #137
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_46548970
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja had ie er ook maar niet heen moeten vluchten..........
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  donderdag 22 februari 2007 @ 03:19:19 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_46549008
In ze reet
quote:
Zedenverdachte verkracht in cel

,,Ik ben verkracht, mishandeld en geslagen. Mijn drinkwater was vermengd met rattenurine. Medegevangen zijn vermoord of hebben zelfmoord gepleegd. Ik houd die beelden voor altijd op mijn netvlies.'' Dat verklaarde de van zedenmisdrijven verdachte J.S. over zijn periode in de Braziliaanse gevangenis.

Woensdag begon voor de rechtbank in Den Haag de strafzaak tegen de 25-jarige S. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van een serie zeer gewelddadige verkrachtingen en een poging daartoe. Justitie verspreidde in april vorig jaar een opsporingsbericht waarin ze S. met naam en toenaam noemde en zijn gezicht toonde. S. vluchtte naar het buitenland. De Braziliaanse politie hield hem eind juni vorig jaar aan in de stad Curitiba. Begin november werd hij uitgeleverd aan Nederland.
Ik hoop maar wel dat ie echt schuldig wordt bevonden en dat ie niet het slachtoffer is van een paar hysterische wijven, zoals in het geval Kluivert of van Persie. Anders is het wel erg triest als ie dit allemaal heeft moeten meemaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 22-02-2007 03:30:27 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_46549705
Is er inhoudelijk al iets bekend van waar hij nu werkelijk van verdacht wordt? Details etc.?
pi_46549843
quote:

[..]

apart wel.
Zo raar is dat niet, EchtGaaf heeft een héél aparte opvatting over verkrachting, en daar sluit dit naadloos bij aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46550184
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met het openbaar vervoer is het prima te doen. Naar d-h centraal en dan nog 7min lopen.
pi_46551221
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Met het openbaar vervoer is het prima te doen. Naar d-h centraal en dan nog 7min lopen.
Mooi. Bij de inhoudelijke zitting probeer ik er wel bij te zijn.
pi_46551238
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:08 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]

Tja had ie er ook maar niet heen moeten vluchten..........
Kat in het nauw maakt rare sprongen.....
pi_46551264
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet, EchtGaaf heeft een héél aparte opvatting over verkrachting,
pi_46551460
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:22 schreef Omkron het volgende:
Is er inhoudelijk al iets bekend van waar hij nu werkelijk van verdacht wordt? Details etc.?
Dat wil ik ook wel eens weten. Zijn het jonge meisjes geweest die hij iets in hun drinken gooide en verkrachtte ofzo.

En wat in Brazillie met hem is gebeurd ben ik niet rauwig om, had ie maar niet moeten vluchten daarnaartoe. Als je daar wordt gepakt ben je gewoon zwaar de sjaak. En waarom Brazilie, om daar ook nog eens wat jonge meiden ongestrafd te proberen te pakken ofzo?

Ergens moet ik er wel om lachen, eerst vrouwen verkrachten en dan wordt je zelf eens in je kontje geneukt. Kan ie ook een beetje voelen wat z'n slachtoffers hebben meegemaakt.

Verder moet wat hem in Brazillie is overkomen volledig los komen te staan wat hij zelf heeft geflikt. Hij mag hier ook nog een tijd in de bak brommen.
pi_46551673
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:22 schreef Omkron het volgende:
De Officier van Justitie (OvJ) las de aanklacht voor, daarin werd wel eea duidelijk. Ik begreep van SBS6 nieuws dat Johan verdacht wordt van 10 feiten er zouden 8 slachtoffers zijn. Ze lieten ook nog een stukje zien van dat voorlezen door OvJ .OvJ gaf aan dat verdachte daarbij veel agressie heeft gebruikt tegen degenen die aangiftes tegen Johan hebben gedaan. In vier gevallen zou ook sprake zijn van verdwelming door met verdovend middel (waarmee werd niet gezegd). Vooralsnog kunnen vier gevallen van verkrachting en een poging tot verkrachting worden behandeld. Voor de overige zaken loopt ereen aanvullend uitleveringsverzoek aan Brazillie. ls ik het goedbegrepen heb loopt het onderzoek nog steeds, maar daar heb ik weing over kunnen teruglezen.

De details zullen bij de inhoudelijke behandeling pas aan de orde komen...De inhoudelijke behandeling wordt pas over een half jaar verwacht....

@ Tongytongy: ik hoorde ook dat de zaak voor onbepaalde tijd is aangehouden. klopt dat? Of doelde de rechter daarmee op de inhoudelijke behandeling van de zaak ?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2007 10:59:22 ]
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:37:59 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46551806
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop dat de rechter inderdaad met het verblijf in Brazallie rekening houdt mocht het komen tot een veroordeling.....
Ik hoop het ook. Vluchten voor justitie is een misdaad, daar moet hij ook voor worden veroordeeld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:41:36 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46551906
quote:

[..]

apart wel.
Goed gezegd milagro!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_46552103
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Vluchten voor justitie is een misdaad, daar moet hij ook voor worden veroordeeld.
Vluchten is GEEN misdaad. Zelfs het vluchten uit de gevangenis of TBS inrichting is NIET strafbaar.
pi_46552181
quote:
donderdag 22 februari 2007
Verdachte huilt: 'Ik ben verkracht'
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

DEN HAAG - Johan Stellingwerf, verdacht van een serie verkrachtingen, heeft gisteren in de rechtbank huilend verklaard hoe ........

De van zedenmisdrijven verdachte J. Stellingwerf.

....hij zelf in een Braziliaanse gevangenis is verkracht en mishandeld. Terwijl de jonge vrouwen die in Nederland aangifte tegen hem deden toekeken, bracht hij hortend en stotend uit dat hij in Brazilië ‘kapot is gemaakt’.

,,Er is niets meer van mij over. Ze hebben me verkracht, geslagen en met een pistool op het hoofd in mijn geslachtsdelen gesneden,’’ zei hij, terwijl zijn moeder in de rechtszaal de tranen uit haar ogen veegde.

Het emotionele relaas van de boomlange leraar moest de rechter ervan overtuigen dat zijn gevangenschap op dit moment onmenselijk is.

Stellingwerfs verzoek om een voorlopige invrijheidstelling -tot aan de werkelijke rechtszaak- werd door de Haagse rechtbank echter afgewezen.

De vermeende slachtoffers van de advocatenzoon uit Sassenheim keken stoïcijns naar het betoog. Na afloop lachten ze minzaam en fluisterden met elkaar. De acht vrouwen hebben onafhankelijk van elkaar bij de politie verklaard dat de 25-jarige Stellingwerf hen eerst bedwelmde om zich vervolgens zeer agressief aan hen te vergrijpen.

Het Openbaar Ministerie maakte gisteren bekend dat de telefoon van de verdachte na de eerste meldingen over verkrachting -in maart vorig jaar- afgeluisterd werd.

Daarna zou hij op 1 april nog tweemaal hebben toegeslagen voor een opsporingsbericht verscheen en hij naar Brazilië vluchtte. Verdachte werd in dat opsporingsbericht met volledige naam genoemd en herkenbaar in beeld gebracht.

Stellingwerf, die volgens de gevangenispsychiater geen persoonlijkheidsstoornis lijkt te hebben, wordt volgende maand uitgebreid onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Als dat rapport binnen is, kan de werkelijke rechtszaak tegen hem beginnen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1111949.ece
@Tongytongy: zie vetgedrukte: was dat de reden dat Johan de gevangenispsychiater niet meer vertrouwde?

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2007 10:56:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')