Uitgaven:quote:Per maand:
250 e van de IB groep
~340 e van mn ouders
Hoe zit het bij jullie? Ik ben er benieuwd naar.quote:Per maand:
230 e huur
360 e voor de rest: eten, kleding, uitgaan, vereniging, computer etc.
Per jaar betalen mijn ouders nog eens:
1200 e zorgverzekering (gok ik)
1500 e collegegeld
1300 e aan boeken
je hebt 90 per week om dingen te doen en te kopen? weinig als je ook kleding moet halen enzoquote:Op donderdag 30 november 2006 14:36 schreef Snuwerd het volgende:
'Inkomsten':
[..]
Uitgaven:
[..]
Hoe zit het bij jullie? Ik ben er benieuwd naar.
je verdient wel goed voor een studentquote:Op donderdag 30 november 2006 14:56 schreef Amun-Ra het volgende:
ongeveer:
inkomsten werk 2450 EUR
uitgaven allerlei: 900 EUR
vaste lasten: 780 EUR
over : 770 EUR
roken/zuipen: 170 EUR
sparen: 600 EUR
en zo houden we niets meer over
Ik zal eens aanpassen in mijn profiel dat ik geen student meer ben maar Implementatie Consultantquote:Op donderdag 30 november 2006 15:01 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
je verdient wel goed voor een student![]()
Is dat een mooie naam voor een tandarts ?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef Amun-Ra het volgende:
[..]
Ik zal eens aanpassen in mijn profiel dat ik geen student meer ben maar Implementatie Consultant
Klopt, ik koop niet al te vaak nieuwe kleren.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:56 schreef bacoman het volgende:
[..]
je hebt 90 per week om dingen te doen en te kopen? weinig als je ook kleding moet halen enzo
quote:Op donderdag 30 november 2006 17:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
stufi 380
ouders 100
werk 180
660
coll.geld 130
boeken 70
huur 215
415
Tis veel minder dan de meesten hier, maar het lukt me best redelijk (amper roodstaan).
Jij betaalt geen belasting?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:42 schreef wdn het volgende:
2000 euro bruto. 900 euro vaste lasten (incl eten)
900 wordt gespaard en 200 euro om iedere maand zo uit te geven aan leuke dingen.
Ik ben nu 3 weken bezigquote:Op donderdag 30 november 2006 18:11 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat kunnen jullie allemaal veel sparen..
Brutale vraag, maar hoelang sparen jullie al? (in de zin van, als ik zo kijk hebben jullie allemaal spaarrekeningen met BAKKEN geld)
Ik ben zelf 20, werk 32 uur per week en ik spaar sinds kort 350 euro per maand.
Meer hou ik ook niet over.
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:03 schreef scrub_nurse het volgende:
ik kan helemaal niet sparen, zo hoog zijn mijn vaste lasten..
+ 1600
- 600 huis
- 165 vve
- 70 autolening
- 120 zorg
- 110 essent @home
- 12 water
- 25 foon
- 25 goede doelen
- 150 benzine
- 323 voor eten/kleren/stappen
0 sparen
zolang je het zelf maar geloofd tochquote:Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef JediMindTricks het volgende:
Inkomsten per maand:
1200 loon
Poker winst
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 30 november 2006 20:22 schreef Pustasu het volgende:
[..]
zolang je het zelf maar geloofd toch
Neequote:Op donderdag 30 november 2006 20:26 schreef Pustasu het volgende:
misschien interpreteer ik het niet goed, maar je wilt zeggen dat je 1200 per maand verdient met pokeren?
goh raar he...quote:Op donderdag 30 november 2006 14:36 schreef Snuwerd het volgende:
Ik hoor vaak dat mensen niet rond kunnen komen. Maar toch kan ik me hier vrij weinig bij voorstellen. Tenzij je een uitkering krijgt en een aantal kinderen hebt uiteraard. Ik ben student en hoor vaak geklaag over dat studenten zo riant leven, maar volgens mij krijg je met een uitkering meer geld dan de gemiddelde student. Klopt dit?
Dit zijn mijn inkomsten en uitgaven:
'Inkomsten':
quote:
Per maand:
250 e van de IB groep
~340 e van mn ouders
Uitgaven:
quote:
Per maand:
230 e huur
360 e voor de rest: eten, kleding, uitgaan, vereniging, computer etc.
Per jaar betalen mijn ouders nog eens:
1200 e zorgverzekering (gok ik)
1500 e collegegeld
1300 e aan boeken
[..]
Hoe zit het bij jullie? Ik ben er benieuwd naar.
Ter aanvulling: Ik doe 2 universitaire studies, dit is een van de redenen dat ik ernaast niet werk. Als ik tijd had om te werken zou ik dit in mn studie steken, werken vind ik minstens net zo leuk als studeren overigens.
nee ik kies ieder jaar op 1 januari een nieuw goed doelquote:Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt jezelf iets aan laten smeren door studenten die op pleintjes staan?
als je per jaar ongeveer 8000 euro van je ouders krijgt zou ik ook wel rond komen.quote:
Als ik het niet van mijn ouders zou krijgen, maar dan had ik het gewoon van de IBG kunnen lenen. Ik denk dat ik dan wat minder boeken zou kopen en niet 2 studies zou doen. Denk er dan wel aan dat ik dat later terug moet betalen, maar ik ga er van uit dat ik later wel een goed betaalde baan krijg. Sommige boeken koop ik maar met het idee dat ik beter geen studievertraging op kan lopen omdat ik toevallig een essentieel boek niet heb gekocht. Ik studeer per slot van rekening om kennis op te doen.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef Blik het volgende:
[..]
als je per jaar ongeveer 8000 euro van je ouders krijgt zou ik ook wel rond komen.
Denk dat mensen vergeten dat niet iedereen zo gelukkig is om alles van de ouders te krijgen
Mag ik vragen hoe lang je al studeert? Nee grapje, ik bedoel hoe oud je bentquote:Op donderdag 30 november 2006 22:18 schreef Echo99 het volgende:
Werk: 3800 euro
Vaste lasten 1800 euro
Sparen 500 euro
Bullshit uitgaven... ehm.. de rest dus...
26. Nooit verder gekomen dan de HAVOquote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang je al studeert? Nee grapje, ik bedoel hoe oud je bent
Dat gaat wel overquote:Op donderdag 30 november 2006 22:42 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik vrees dat ik nog steeds redelijk zuinig ben.
Tja geen dure hobbies. Ik betaal alleen relatief veel voor mijn krot (Amsterdam he).quote:
Met een bijstandsuitkering heb je geen geld nodig voor boeken en collegegeld. Dat scheelt per maand 233 euro.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:13 schreef Wakey het volgende:
Gast, jouw inkomen is 590 euro/maand, en dan nemen je ouders ook nog 4000 euro kosten op zich - wat neerkomt op 333 euro per maand. Dat is 923 euro netto per maand, natuurlijk kun je daar royaal van leven.
Ter info: een bijstandsuitkering voor alleenstaanden is 600 euro, voor alleenstaande ouders 850 euro. bron
Dan heb je een mooi salarisquote:Op donderdag 30 november 2006 22:30 schreef Echo99 het volgende:
[..]
26. Nooit verder gekomen dan de HAVO
Of jij werk zwart, of de IB-groep gaat over een tijdje zeuren dat je te veel verdient, en dat je alles mag gaan terugbetalen... Je weet dat er een bijverdiengrens is van rond de ¤10.000 per jaar?quote:Op donderdag 30 november 2006 18:56 schreef sitting_elfling het volgende:
+ 1500 euro ( werk )
+ 200 euro ( ibg )
-40 foonkoste
-120 euro aan vrete zuipe enzo
Ja dat bedenk ik nu ook.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bovendien krijg je tegemoetkomingen in van alles, subsidies, voordeelregelingen en weet-ik-veel wat nog meer. Zo slecht ben je nog niet af.
Echo99quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:18 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Dan heb je een mooi salaris
Mag ik vragen wat je doet?
Maximale bedrag wat je kan lenen bij de IB-groep ligt rond 5000 euro per jaar (extra bovenop je stufi), dan nog krijg jij 3000 euro extra.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:22 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Als ik het niet van mijn ouders zou krijgen, maar dan had ik het gewoon van de IBG kunnen lenen. Ik denk dat ik dan wat minder boeken zou kopen en niet 2 studies zou doen. Denk er dan wel aan dat ik dat later terug moet betalen, maar ik ga er van uit dat ik later wel een goed betaalde baan krijg. Sommige boeken koop ik maar met het idee dat ik beter geen studievertraging op kan lopen omdat ik toevallig een essentieel boek niet heb gekocht. Ik studeer per slot van rekening om kennis op te doen.
Toch geef ik echt niet grof geld uit. Hou eigenlijk geen geld over voor kleren.
Klinkt als: enorm verwend...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:03 schreef Public_NME het volgende:
Inkomsten:
¤350 lening
¤35 zorgtoeslag
¤150 ouders
---------------- +
¤535
Uitgaven:
Bier, eten, telefoon ¤535
Huur, collegegeld,boeken,kleren betalen mijn ouders gelukkig...(zou het nooit kunnen betalen anders) Naja, nog 2 jaar en dan kan ik me vol op de arbeidsmarkt storten.
Hypotheekadviseur. Nou heb ik bij mjin inkomsten wel rekening gehouden met mijn voorlopige teruggave hoor. (zo'n 550 euro)quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:18 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Dan heb je een mooi salaris
Mag ik vragen wat je doet?
Zo te zien kun je al minstens 350 euro sparen per maandquote:Op donderdag 30 november 2006 20:03 schreef scrub_nurse het volgende:
ik kan helemaal niet sparen, zo hoog zijn mijn vaste lasten..
+ 1600
- 600 huis
- 165 vve
- 70 autolening
- 120 zorg
- 110 essent @home
- 12 water
- 25 foon
- 25 goede doelen
- 150 benzine
- 323 voor eten/kleren/stappen
0 sparen
Helemaal niet zo. Ik werk al sinds mijn 13e (krantenlopen) en nog vele kutbaantjes gehad. Vorig jaar een jaar in London gewerkt, toen betaalden mijn ouders helemaal niks omdat ik genoeg geld had.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Klinkt als: enorm verwend...
Kun je niet gaan werken?
hypotheek adviseur bij welke bank??quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:37 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hypotheekadviseur. Nou heb ik bij mjin inkomsten wel rekening gehouden met mijn voorlopige teruggave hoor. (zo'n 550 euro)
Heb ook bij de rabo gewerkt als hyp. adv. Daar verdiende ik dat idd niet. Werk nu bij een intermediair en daar wordt hard werken wél beloond (d.m.v. provisie.) En van die 3800 mag je nog 600 euro v.t. aftrekken...quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:19 schreef Reemster het volgende:
[..]
hypotheek adviseur bij welke bank??
ik vind 3800 wel redlijk veel voor hypotheek adviseur
ik loop stage bij rabobank, maar volgens mij heeft een hypotheek adviseur van 26 dat hier niet ;-)
ik ga waarschijnlijk na mijn mbo financial service management doen, en dan ook voor hypotheek adviseur ;-)
Maar je hebt wel gelijk: financiele dienstverlening is relatief goed verdienen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Heb ook bij de rabo gewerkt als hyp. adv. Daar verdiende ik dat idd niet. Werk nu bij een intermediair en daar wordt hard werken wél beloond (d.m.v. provisie.) En van die 3800 mag je nog 600 euro v.t. aftrekken...
oh ok ;-)quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Heb ook bij de rabo gewerkt als hyp. adv. Daar verdiende ik dat idd niet. Werk nu bij een intermediair en daar wordt hard werken wél beloond (d.m.v. provisie.) En van die 3800 mag je nog 600 euro v.t. aftrekken...
[gulden-is-beter-mode]quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:02 schreef vosss het volgende:
Er komt netto 1750 ongeveer binnen elke maand.
ps: 3 jaar geleden verdiende ik netto 300 euro minder en toen hield ik geld over.......om even aan te geven hoe belachelijk duur het allemaal geworden is![]()
Hm, misschien heb je wel gelijk. Toch heb ik het gevoel dat ik niet zo veel geld heb. Ik ga mn overige uitgaven eens noteren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Maximale bedrag wat je kan lenen bij de IB-groep ligt rond 5000 euro per jaar (extra bovenop je stufi), dan nog krijg jij 3000 euro extra.
Het doen van een tweede studie maakt mijn inziens niet bijster veel uit, alleen de uitgaven van de boeken stijgen wat meer, maar aan jou bedrag te zien valt dat ook nog best mee.
Komt er gewoon op neer dat jij geen flauw benul hebt van wat normaal is om mee te leven als student, de meeste mensen krijgen geen 8000 euro op jaarbasis van hun ouders voor studeren. Daarom hebben studenten het soms wat krapper
ja, dattes. ik weet niet of me dat te ver gaat om te doen, maar ik zit nu wel met een torenhoge schuld omdat ik geen recht heb op aanvullende beurs, tenzij ik kan overleggen dat mn ouders en ik een onverenigbaar conflict hebben. Dat hebben we niet, zij willen alleen geen cent meebetalen. Ohwell, je moet toch wat voor je toekomst.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:58 schreef Snuwerd het volgende:
economie is best wel saai :/
Als je ouders weinig verdienen, dan krijg je meer van de IB groep. En als ze niets geven kun je ook meer van de IB groep krijgen, maar dan moet je wel regelen dat ze niet echt je pappie en mammie zijn.
Maak je lange dagen voor dat salaris, of mag je gewoon een werkdag van 8 uur maken, 5 dagen per week, zonder dingen thuis te hoeven doen voor de baas? Als dat allemaal niet hoeft is 3200 euro lekker betaald. Ik werk zelf maar 16 uur per week en verdien maar 900 euro, maar ik hoef dan helemaal niets meer voor het werk te doen in mijn eigen tiijd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Fuck, ik zou zou minimaal 500 euro in de maand uitgeven aan leuke dingenquote:Op donderdag 30 november 2006 16:42 schreef wdn het volgende:
2000 euro bruto. 900 euro vaste lasten (incl eten)
900 wordt gespaard en 200 euro om iedere maand zo uit te geven aan leuke dingen.
Laat ik het zo zeggen, m'n 'startsalaris' was al hoger als wat ik in Nederland verdiende.quote:
Dat zal ik nooit ontkennen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 04:49 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Toch nog een Nederlander dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |