Nut = mensen* effect?quote:Op donderdag 30 november 2006 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neehoor, het ging niet om mate van "belangrijkheid", maar mate van nut.
quote:
Iemand? Een menselijk paard?quote:Op donderdag 30 november 2006 14:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Paarden aanranden is iets heel anders dan een boerka dragen.
Bij paarden aanranden doe je iemand anders iets aan.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8101quote:HONGARIJE:
Hongaarse Roma vertrekken massaal naar Zweden
Zoltán Dujisin
BOEDAPEST, 30 november (IPS) - Zweden ontvangt steeds meer asielaanvragen van etnische Roma uit Hongarije, een ander EU-land. De Roma zeggen gediscrimineerd te worden in eigen land.
Hongaarse burgers kunnen vrij naar Zweden reizen, zonder visum. Dagelijks komen er met de Malmo-Budapest budgetvlucht nieuwe Roma aan in Zweden, en niets wijst er op dat die trend op korte termijn zal veranderen. Meestal komen de Roma uit de arme zuidwestelijke regio Baranyamet.
De werkloosheid onder Roma in die regio is hoog en langdurig. Veel Roma die vertrekken, zeggen dat ze in hun eigen land geen kans op werk hebben. Dat probleem bestaat al lang. De Roma maken in Hongarije 6 procent uit van de bevolking van tien miljoen mensen. Ze worden gediscrimineerd in het onderwijs en op de arbeidsmarkt en leven soms al decennialang in armoedige omstandigheden.
De Roma zouden in de veertiende eeuw vanuit Azië naar Europa zijn gemigreerd. De anti-Roma gevoelens laaiden onlangs weer op in Hongarije, nadat een groepje Roma verdacht werd van het lynchen van een onderwijzer. De Roma zouden de man hebben aangevallen omdat hij betrokken was bij een auto-ongeluk waarbij een Roma-meisje licht gewond raakte.
Een aantal Hongaarse functionarissen en vertegenwoordigers van minderheidsgroepen is inmiddels een campagne begonnen om de Roma ervan te overtuigen in Hongarije te blijven. Met hun gebrekkige talenkennis en werkervaring zijn ze kansloos op de Zweedse arbeidsmarkt, zeggen ze. De campagne leverde tot nu toe nauwelijks resultaat op.
In de Hongaarse pers vragen commentatoren zich af of het werkelijk doel van de Roma wel is om asiel aan te vragen. In feite zouden ze gebruik willen maken van de goede sociale voorzieningen in Zweden, beweren zij. Anderen bezien dergelijke analyses in de media met wantrouwen. "Ze stoken dit soort vuurtjes graag op in de media", zegt Claude Cahn, programmadirecteur van het European Roma Rights Centre in Budapest. "De dominante trend is om aan te nemen dat deze mensen profiteurs zijn en dat een land dat ze asiel verleent oerstom is."
Cahn meent dat niemand echt de moeite doet om de situatie goed te onderzoeken. "Sommige Roma zouden echte vluchtelingen kunnen zijn", zegt hij. "De vraag is of de Zweedse autoriteiten hen een eerlijke procedure gunnen en de zaken individueel beoordeelt."
Roma uit Hongarije slaagden er eerder in om in Canada een vluchtelingenstatus te krijgen. Van alle aanvragen voor asiel door Roma, werd 30 procent daar gehonoreerd, zegt Cahn.
Als gevolg van beperkingen in verband met het EU-lidmaatschap, lijkt echter onwaarschijnlijk dat Hongaarse burgers asiel kunnen krijgen in Zweden. In oktober handelde Zweden al 27 aanvragen af, waarvan er niet een werd gehonoreerd.
Het is voor het eerst in de geschiedenis dat Zweden geconfronteerd wordt met zo'n groot aantal EU-burgers dat asiel aanvraagt. Momenteel zijn er driehonderd aanvragen in behandeling. Ook deze aanvragers krijgen waarschijnlijk nul op rekest, omdat er geen wettelijk grond is waarop burgers met een Europees paspoort als vluchteling kunnen worden opgenomen.
"Als op grond daarvan geen vluchtelingenstatus kan worden toegekend, dan kan een procedure heel snel worden afgerond", zegt een Zweedse migratiefunctionaris. "Bij burgers uit niet-Europese landen ligt dat anders. Bij hen kan een procedure soms maanden duren." Alle Roma-zaken zullen individueel bekeken worden, zegt hij, maar de kans dat een aanvraag wordt toegewezen is volgens hem vrijwel nihil.
Volgens de functionaris doen geruchten de ronde dat het in Zweden erg gemakkelijk is om financiële ondersteuning en onderdak te krijgen. In een poging om de trend te keren, heeft de Hongaarse staatssecretaris Edit Rauch aangekondigd dat de regering vanaf volgende maand geld zal uittrekken om tijdelijke banen te creëren in de regio Baranya. IPS (JS/PD)(EINDE/2006)
Dat paard verneemt er al weinig van, de eigenaar wordt al helemaal niet beschadigd.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
De eigenaar van het paard.
Ik denk dat Rock het fout heeft geformuleerd.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat paard verneemt er al weinig van, de eigenaar wordt al helemaal niet beschadigd.
Dieren hebben ook rechten. En zolang een dier een persoonlijkheid heeft is het voor mij een iemand. Je kan een dier voor mijn gevoel moeilijk een ding noemen aka een iets.quote:
Dat maakt het wettelijk zo lastig.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat paard verneemt er al weinig van, de eigenaar wordt al helemaal niet beschadigd.
Ah dus voor jou staat het dragen van een burqa gelijk aan het geweldadig aanranden van paardenquote:Op donderdag 30 november 2006 14:00 schreef Napalm het volgende:
Ik verdedig de rechtse eer.
[..]
[..]
Er zijn ook niet meer dan 20 mensen die graag geweldadig paarden aanranden in de wei. Ik zie het nut van verbieden wel...
Je kan het toch gewoon een dier noemen? Een beest iemand noemen is echt misplaatst.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dieren hebben ook rechten. En zolang een dier een persoonlijkheid heeft is het voor mij een iemand. Je kan een dier voor mijn gevoel moeilijk een ding noemen aka een iets.
Denk niet dat de gemeente ervoor gezorgd heeft dat de Wallen een broedplaats zijn geworden voor criminelen. Overal gaat prostitutie samen met criminaliteit en in elke grote stad heb je prostitutie. Het beste wat je kan doen is het een beetje in de goede banen leiden.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
Eerst zorgt de Amsterdamse gemeente dat de Wallen een broedplaats kan worden voor criminelen en dan sluiten ze heldhaftig de boel.
Wat een symboolpolitiek.
Ach, zolang je er tot je oksel in mag denk ik niet dat het paard er veel boodschap aan heeft.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:09 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat maakt het wettelijk zo lastig.
Je steelt niet en je maakt ook niets stuk. Beetje oneigelijk gebruik en verboden toegang.
Daarom hebben / gaan ze de wet ook aangepast.
Iedereen met een beetje verstand weet dat de Wallen verre van koosjer business is. Dat de gemeente zoiets jaren lang gedoogd is al een kwalijke zaak dat ze nu met veel bravoure volgens de wet Bibob dit aanpakken is niet meer dan symboolpolitiek.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:23 schreef du_ke het volgende:
Denk niet dat de gemeente ervoor gezorgd heeft dat de Wallen een broedplaats zijn geworden voor criminelen. Overal gaat prostitutie samen met criminaliteit en in elke grote stad heb je prostitutie. Het beste wat je kan doen is het een beetje in de goede banen leiden.
Tja maar dat lijkt me geen reden om het te verbiedenquote:Op donderdag 30 november 2006 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zag laatst een vrouw (of man) in een boerka lopen toen het donker was. Het is een raar gezicht.
Het probleem met boerka's is dat als mensen door hun boerka geen werk kunnen vinden en een uitkering hebben dat ik de boerka's een probleem vind.
Wat zie jij dan als een bruikbare oplossing?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand weet dat de Wallen verre van koosjer business is. Dat de gemeente zoiets jaren lang gedoogd is al een kwalijke zaak dat ze nu met veel bravoure volgens de wet Bibob dit aanpakken is niet meer dan symboolpolitiek.
Kortom de gemeente heeft dit probleem zelf gecreëerd.
Ik zou zeggen: stem PvdA van Aboutaleb.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zag laatst een vrouw (of man) in een boerka lopen toen het donker was. Het is een raar gezicht.
Het probleem met boerka's is dat als mensen door hun boerka geen werk kunnen vinden en een uitkering hebben dat ik de boerka's een probleem vind.
Zolang mensen wel aanspraak denken te kunnen maken op een uitkering maar weigeren hun boerka af te doen vind ik dat je de uitkering moet stoppen. Waarom zou je mensen belonen voor zelf gekozen belemmering in het dagelijkse leven?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Tja maar dat lijkt me geen reden om het te verbieden. Iemand die onder de piercings of tattoos zit zal ook lastig werk kunnen vinden maar om zoiets daarom maar te verbieden
.
Denk dat voor hun dezelfde regels moeten gelden als voor iedereen met een uitkeringquote:Op donderdag 30 november 2006 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang mensen wel aanspraak denken te kunnen maken op een uitkering maar weigeren hun boerka af te doen vind ik dat je de uitkering moet stoppen. Waarom zou je mensen belonen voor zelf gekozen belemmering in het dagelijkse leven?
Dat is lastig. De sexindustrie en in het bijzonder prostitutie is volgens mij innig verbonden met het criminele milieu.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:
Wat zie jij dan als een bruikbare oplossing?
Gelly, ik wacht nog steeds op je..quote:Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef gelly het volgende:
Vrouwen met boerka trekken geen uitkering en zijn niet op zoek naar werk.
Zucht, vergelijkingen zijn moeilijk niet?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus voor jou staat het dragen van een burqa gelijk aan het geweldadig aanranden van paarden?
Hoe zit het met de mannen die dit hun vrouwen opleggen. Lijken me niet de meest tolerante mannen.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef gelly het volgende:
Vrouwen met boerka trekken geen uitkering en zijn niet op zoek naar werk.
Dat vind ik primaquote:Op donderdag 30 november 2006 15:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zucht, vergelijkingen zijn moeilijk niet?
ALs een boerka mag, dan heb ik ook het recht om naakt rond te lopen. DOe ik ook niemand kwaad mee.
Och.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is lastig. De sexindustrie en in het bijzonder prostitutie is volgens mij innig verbonden met het criminele milieu.
Je zou er als gemeente op toe kunnen zien dat de omstandigheden van vrouwen in deze wereld die dit vrijwillig doen, ik kan het me bijna niet voorstellen dat je als vrouw zo weinig eigenwaarde hebt maar dat even terzijde, ()
quote:In 'Voedselbanken moeten worden afgeschaft' op zaterdag 21 oktober 2006 17:00 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik moet -mede dankzij de (prachtige) benadrukking van moussie's rampscenarios opeens enorm denken aan een echte mevrouw die ik jaren geleden tweemaal ontmoette.
Ik doe een poging tot beschrijving. Lelijk! Echt *oeh* - zo lelijk zie je ze zelden. Jaar of 45, slecht verdeeld overgewicht, grauwe teint, weinig sluik en vettig haar, indrukwekkende snor en een -later verklaard- ongebruikelijk gebrek aan tanden.
Gezegend met een dochter. 13 jaar - lichamelijk en geestelijk vreselijk gehandicapt. Verstand van een 2-jarige, oftewel: niet zindelijk, niet pratend, weinig begrijpend.
Dat kind werd na 13 jaar eindelijk uit huis geplaatst. Moederlief had voor het eerst in 13 jaar dat kind niet de hele dag om zich heen. Vraag me niet wat ze gedaan heeft - maar ze had er fl10.000,- doorheen gejast.
Dat kon ze niet betalen. Nou was die mevrouw door haar ouders opgevoed met het motto:Als je schulden maakt ga je maar de hoer spelen.
Zo gezegd zo gedaan. Vandaar die tandeloosheid - ze had bedacht dat pijpen beter zonder kunstgebit kon. Awel, ze heeft een maand of 3 rondgelopen en toen had ze genoeg geld bij elkaar (echt hoor, mánnen
), daarna verdween ze weer uit het circuit.
Zoals wel meer vrouwen. Ik vind het een nogal onzinnige discussie geworden sigme.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelly, ik wacht nog steeds op je..
Er worden allerhande uitdossingen misbruikt, ik vond een verbod symptoombestrijding en onzinnig voor een groep van 150 vrouwen.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:55 schreef Monidique het volgende:
Een onzinnige discussie wellicht en er is aangetoond dat boerka's misbruikt worden.
enquote:Op donderdag 30 november 2006 15:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat vind ik prima. Maar niet gaan klagen als je op straat nagekeken wordt hoor
.
bron?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef gelly het volgende:
Vrouwen met boerka trekken geen uitkering
Je vroeg een voorbeeld, je kreeg een voorbeeld (wat je al kende, Gellyquote:Op donderdag 30 november 2006 15:54 schreef gelly het volgende:
Ik vind het een nogal onzinnige discussie geworden sigme.
Auto's ook. Een boerka-overval tegenover hoeveel ramkraken? Ik ben het met Gelly eens: symptoombestrijding.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:55 schreef Monidique het volgende:
Een onzinnige discussie wellicht en er is aangetoond dat boerka's misbruikt worden.
Dat is ongeveer even logisch als neuken verbieden omdat er wel eens verkracht wordt.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef gelly het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp, als iemand in Sint kostuum een overval pleegt, dan dient die ook verboden te worden.
Je vroeg zeer uitdrukkelijk om al was het maar 1 voorbeeld. En het is láág om een voorbeeld te vragen als je het kent, en te suggereren dat er geen voorbeeld zal zijn. Zwak.quote:Het gaat me niet om 1 enkel voorbeeld, voor een verbod dient iets regelmatig misbruikt te worden. Ik wist idd van dit voorval.
Nou ja, 9 van de 10 keer roept men maar wat, wat ook in het topic bleek. Jammer dat jij het wel wist.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Je vroeg zeer uitdrukkelijk om al was het maar 1 voorbeeld. En het is láág om een voorbeeld te vragen als je het kent, en te suggereren dat er geen voorbeeld zal zijn. Zwak.
Van Noord-Afrikaanse afkomst.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:09 schreef du_ke het volgende:
(Jonge) mannen verbieden lijkt me de beste remedie tegen roofovervallen.
Minder.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:16 schreef gelly het volgende:
Want voor hun komst bestond er geen criminaliteit.
Dat bestaat al zolang er stieren zijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:18 schreef Maerycke het volgende:
Bullshit.
Toch kun je je daarbij afvragen of het echt gelijk is gebleven of dat mensen misschien gewoon geen aangifte meer doen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:20 schreef gelly het volgende:
[..]
http://web.platformbeveiliging.nl/site/actueel/?nodeid=1179&rasterid=7692
quote:Op donderdag 30 november 2006 16:21 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Toch kun je je daarbij afvragen of het echt gelijk is gebleven of dat mensen misschien gewoon geen aangifte meer doen.
quote:Ook het feit dat er onder de bevolking een hogere bereidheid tot aangifte doen bestaat levert – zij het in geringe mate – een aandeel in de lichte stijging.
Hoelang zijn hier nu "noord-Afrikaanse jongemannen"?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:20 schreef gelly het volgende:
[..]
http://web.platformbeveiliging.nl/site/actueel/?nodeid=1179&rasterid=7692
Gelukkig bestaat er zoiets als vooruitgang.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:13 schreef Chewie het volgende:
Omdat ik toch in de wacht hang van een vervelende servicedesk ben ik maar op zoek gegaan naar leuke nutteloze weetjes.
zoals:
In 1917 stemde iets meer dan 90% van de Groningers voor een liberale kandidaat in de 2e kamer
Zoals van 3e economische stad naar de subtop bedoel je?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er zoiets als vooruitgang.
Dat komt door Amerikaquote:Op donderdag 30 november 2006 16:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals van 3e economische stad naar de subtop bedoel je?
25 jaar geleden was 1980, Nederland in een zware economische crisis en financieel op het randje. Ondanks alle vooruitgang, welvaartstoename en vergeleken met 1980 lage arbeidsloosheid geen enkele vooruitgang wbt criminaliteit. Dat zou tot gefronste wenkbrauwen moeten leiden. Met de nadruk op zouquote:Criminaliteit al kwart eeuw vrijwel stabiel
Er waren de afgelopen 25 jaar steeds vaker meldingen van geweldsmisdrijven, diefstallen en vandalisme. Toch steeg de kans om slachtoffer te worden van één van deze delicten over al die tijd slechts één procent. Dat schrijft het Tijdschrift voor Criminologie.
quote:
quote:Het globale beeld is als volgt. De verdachtenpercentages van zowel mannen als
vrouwen van allochtone herkomst zijn twee tot drie maal zo hoog als van
autochtonen. Van allochtone mannen was in 2003 het percentage verdachten
4,6% tegen 1,8% van de autochtone mannen; van de allochtone vrouwen was
0,9% geregistreerd, van de autochtone vrouwen 0,3%.
quote:De vijf herkomstgroepen met de hoogste percentages verdachten zijn
Antillianen (8,0%), Somaliërs (4,7%), Surinamers (4,4%), Marokkanen (3,9%) en
Kaapverdianen (3,5%).
quote:Veruit de meeste delicten worden gepleegd door jongeren en jong-volwassen
mannen. Dit geldt voor zowel autochtonen als allochtonen. Zowel bij de 12-17
jarigen als bij de 18-24 jarigen springen Marokkanen en Antillianen er
ongunstig uit. Is het bij Antillianen vooral de eerste generatie met rond de 15%
verdachten die veel verdachten kent — bij beide hier onderscheiden
leeftijdscategorieën — , bij Marokkanen zijn beide generaties zwaar
vertegenwoordigd in de verdachtenregistratie, maar uitschieters bij deze
herkomstgroep zijn vooral de jongvolwassenen. Bijna één op de vijf was in
2003 geregistreerd als verdachte bij de politie.
Zorgelijk zijn ook de weliswaar wat lagere, maar ten opzichte van de
autochtone jongens nog altijd hoge percentages bij Surinamers,
Kaapverdianen en Somaliërs.
Als er staat "over de laatste 25 jaar" betekent dit dat er slechts naar 1980 en nu gekeken wordt?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef Godslasteraar het volgende:
[En waarom vergelijken met 1980, één van Nederlands moeilijkste jaren? Waarom niet met de jaren 50, begin jaren 60? Het moge duidelijk zijn waarom.
schuld van D66quote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
25 jaar geleden was 1980, Nederland in een zware economische crisis en financieel op het randje. Ondanks alle vooruitgang, welvaartstoename en vergeleken met 1980 lage arbeidsloosheid geen enkele vooruitgang wbt criminaliteit. Dat zou tot gefronste wenkbrauwen moeten leiden. Met de nadruk op zou![]()
En waarom vergelijken met 1980, één van Nederlands moeilijkste jaren? Waarom niet met de jaren 50, begin jaren 60? Het moge duidelijk zijn waarom.
Overigens heb ik bovenstaande onderhand al tientallen keren gepost op dit forumpje, zonder dat het ergens toe leidt. Beetje zinloos eigenlijk.![]()
dat zegt helemaal niets. Het weerlegt niet de theorie dat er altijd in een samenleving een evenredig (naar bevolkingsaantallen) grote groep is die buiten de boot valt en de criminaliteit inrolt. Dat dit nu de allochtonen zijn is duidelijk en dat is ook niet wat wordt tegengesproken. Het lijkt mij dat dit deels komt omdat allochtonen vaak lager opgeleid zijn, kansarm(er) opgroeien, etc.quote:
Links zeker, altijd weer Amerika de schuld gevenquote:
Gas is het nieuwe graan, helaas gaat de opbrengst daarvan teveel naar het westen. Liberalen zijn niet zo sociaal en dus waren de opbrengsten voornamelijk in Groningen geblevenquote:Importverbod op graan van overzee had Groningen goed gedaan.
Net alsof criminaliteit valt goed te praten met een slechte jeugd en al dat soort zaken.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:44 schreef problematiQue het volgende:
dat zegt helemaal niets. Het weerlegt niet de theorie dat er altijd in een samenleving een evenredig (naar bevolkingsaantallen) grote groep is die buiten de boot valt en de criminaliteit inrolt. Dat dit nu de allochtonen zijn is duidelijk en dat is ook niet wat wordt tegengesproken. Het lijkt mij dat dit deels komt omdat allochtonen vaak lager opgeleid zijn, kansarm(er) opgroeien, etc.
De vraag was, is er sinds de komst van de immigranten in de jaren 60 een toename van criminaliteit te zien in de statistieken?
niet zeuren KleauwJeauw. Wat voor zin heeft het om te discussieren als mensen niet bereid zijn om te erkennen dát er uberhaupt een probleem is? Ik heb de immigranten er niet bijgehaald. Eerst maar eens zien of men in staat is een probleem onder ogen te zien. Daarna volgt stap 2.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als er staat "over de laatste 25 jaar" betekent dit dat er slechts naar 1980 en nu gekeken wordt?
het valt wellicht niet goed te praten, maar het is wel een rede, hoe krom je die ook mag vinden. Ik wilde het ook niet goedpraten, maar alleen wijzen op het feit dat de door jou geleverde statistieken de vraag niet beantwoorden.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof criminaliteit valt goed te praten met een slechte jeugd en al dat soort zaken.
Ik kan niet zo snel cijfers vinden van de jaren 50, 60 en 70.
Goed hoor.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
niet zeuren KleauwJeauw. Wat voor zin heeft het om te discussieren als mensen niet bereid zijn om te erkennen dát er uberhaupt een probleem is? Ik heb de immigranten er niet bijgehaald. Eerst maar eens zien of men in staat is een probleem onder ogen te zien. Daarna volgt stap 2.
die worden dan ook angstvallig buiten het debat gehouden. 1980 MrX1982, 1980 is hét jaartalquote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij "criminaliteit Nederland" via google images kwam ik terecht op het volgende politiek incorrecte plaatje, maar gezien de site waar dat vandaan komt ken ik de betrouwbaarheid van het plaatje niet (nog los van het cijfer over "wat het zou zijn zonder allochtonen").quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof criminaliteit valt goed te praten met een slechte jeugd en al dat soort zaken.
dát er een probleem is vind ik nog maar de vraag, zie mij reactie aan MrX een paar hierboven. Misschien speelt het immigrant zijn wel helemaal niet, of in mindere mate, mee bij het crimineel worden van een persoon. Wat voor stap 2 zou er volgen als we het door jou benoemde probleem onder ogen zien?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
niet zeuren KleauwJeauw. Wat voor zin heeft het om te discussieren als mensen niet bereid zijn om te erkennen dát er uberhaupt een probleem is? Ik heb de immigranten er niet bijgehaald. Eerst maar eens zien of men in staat is een probleem onder ogen te zien. Daarna volgt stap 2.
Goedpraten is iets anders dan verklarenquote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
zegt ook al niets. het woord 'geregistreerde' is belangrijk, en is de bevolkingsgroei wel meegenomen?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bij "criminaliteit Nederland" via google images kwam ik terecht op het volgende politiek incorrecte plaatje, maar gezien de site waar dat vandaan komt ken ik de betrouwbaarheid van het plaatje niet (nog los van het cijfer over "wat het zou zijn zonder allochtonen").
[afbeelding]
Grote onzin.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef Godslasteraar het volgende:
Criminaliteit al kwart eeuw vrijwel stabiel
Er waren de afgelopen 25 jaar steeds vaker meldingen van geweldsmisdrijven, diefstallen en vandalisme. Toch steeg de kans om slachtoffer te worden van één van deze delicten over al die tijd slechts één procent. Dat schrijft het Tijdschrift voor Criminologie.
Overigens heb ik bovenstaande onderhand al tientallen keren gepost op dit forumpje, zonder dat het ergens toe leidt. Beetje zinloos eigenlijk.![]()
De bevolkingsgroei nam in de loop der tijd juist af.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
zegt ook al niets. het woord 'geregistreerde' is belangrijk, en is de bevolkingsgroei wel meegenomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |