abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45308185
Waren zij soms bang dat vrouwen ze zouden zien in die soepjurk van een toga?
pi_45311845
Strafrecht en IER gehaald yes yes, beide met een zesje, oh wat voel ik me studentikoos
pi_45314422
Burgerlijk Procesrecht gehaald met een 9

Ik heb in één klap weer de motivatie om mezelf aan de tentamens van volgende week te zetten
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_45330551
Druk strafrechtelijke aansprakelijkheid aan het leren. Samenvatting af! Het mocht niet zoals ik 't had op de website. Zoals gewoonlijk te vinden via http://www.geocities.com/de_aantekeningen//index.html
pi_45332889
edit: ik zwijg wel

[ Bericht 80% gewijzigd door Madine op 14-01-2007 01:14:21 (oké dan) ]
pi_45344085
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:08 schreef Madine het volgende:
pi_45398367
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:08 schreef Madine het volgende:
Daar kom je als jurist ver mee
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_45399215
En een 6,5 voor Ondernemings- en Insolventierecht

5 tentamens in 2 weken gehad en ik heb ze allemaal gehaald. Ik ben nu echt trots op mezelf
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_45399267
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:38 schreef bladibladibla het volgende:
En een 6,5 voor Ondernemings- en Insolventierecht

5 tentamens in 2 weken gehad en ik heb ze allemaal gehaald. Ik ben nu echt trots op mezelf
Zozo..doe je goed

Ik heb Staatsrecht nu eindelijk gehaald en daarmee alle vakken uit mijn eerste jaar
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:57:25 #160
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_45399679
Ik heb morgen mijn laatste mastervak voor dit semester en dat is bestuurlijk organisatierecht. Een heel groot vak want literatuur + uitspraken/arresten is ongeveer 1600 pp!! Na dit tentamen ben ik klaar en ga ik eindelijk stage lopen ...
Before all else, be armed.
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:40:03 #161
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_45452307
In mijn 4 jaar studie heb ik maar 4 herkansingen hoeven doen, dus ach...
pi_45452798
Ik haat herkansingen. Natuurlijk.. iedereen haat herkansingen, maar ik haat het pas echt. Na Fok! de meest erge vorm van tijdverspilling: herkansingen. Tentamens zijn voor mij net een adventkalender, zo'n fraai ding met kleine deurtjes vol chocolaatjes en iedere dag mag je er eentje openen. Die had ik vroeger altijd En niets is zo heerlijk als het openen van een deurtje en het verslinden van een chocolaatje. Een gehaald tentamen is hetzelfde als zo'n chocolaatje. Maar een slecht verlopen tentamen is hetzelfde als een deurtje waar in plaats van een chocolaatje een vieze spin ofzo schuil gaat, een vieze chocoladeverslindende spin! En dan moet je weer zo lang wachten tot je een deurtje mag openen
pi_45457108
O&I binnen, toch ff herkansen voor een mooi punt.
pi_45465504
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:28 schreef Sessy het volgende:
O&I binnen, toch ff herkansen voor een mooi punt.
Ijverig hoor!

Ik had een 6,5 en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee. Diep in mijn hart zou ik het opnieuw willen doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor en geen zin in. Ook denk ik dat het alleen zin heeft als ik had gezien wat ik vorige keer verkeerd had gedaan, maar ik moest gisteren werken tijdens het besprekingscollege dus dan houdt het op.

Na 2,5 jaar studeren staat de herkansingteller bij mij nog steeds op 1
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:26:52 #165
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_45471378
Ik hou ook helemaal niet van herkansingen. Maar toch moet ik er de komende week 4 gaan doen, waarvan ik er 3 de 1e keer niet gemaakt heb. Als ik mijn best doe, hoef ik eigenlijk niet te herkansen en haal ik een mooi resultaat. Als ik laks ben is het net onvoldoende (een 5) of net voldoende.

Bestuursrecht van vandaag was dus zo'n voorbeeld van het laatste.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_45506145
Trouwens, UVT'ers, vanaf dit semester geloof ik gaat er een regeling in dat je je nog maar 1x per jaar voor dezelfde vaardigheid (bijv. werkstuk 3de jaar) in kunt schrijven. Dit om te voorkomen dat mensen niet ijverig genoeg of helemaal niet meedoen.
pi_45506931
Dat vaardighedentraject is ekut voor studenten die R&M doen: bij NR kun je je vaardigheden bij 15 (!) vakken doen, terwijl je als R&M-student slechts bij 6 vakken terecht kunt. Nou moeten wij 1 werkstuk minder schrijven, maar dat staat echt niet in verhouding.

Ik mag dit semester 4 werkstukken, een referaat en mijn bachelorthesis gaan schrijven. Joepie
pi_45527341
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:00 schreef Sessy het volgende:
Trouwens, UVT'ers, vanaf dit semester geloof ik gaat er een regeling in dat je je nog maar 1x per jaar voor dezelfde vaardigheid (bijv. werkstuk 3de jaar) in kunt schrijven. Dit om te voorkomen dat mensen niet ijverig genoeg of helemaal niet meedoen.
Op zich wel terecht. Vorig jaar waren een aantal studenten die de schaarse plekken voor de mondelinge vaardigheden niet hadden benut, terwijl anderen graag die gaten hadden opgevuld.
Lelijke @@p!
pi_45528130
Maar ze hebben toch reservelijsten? Bij Rechtsbescherming was het zo dat studenten die binnen een week hun opdracht niet hadden opgehaald van de lijst geschrapt werden. Ook moesten ze een aantal keer tussentijds dingen inleveren om zo controle te houden.
pi_45529113
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:53 schreef bladibladibla het volgende:
Maar ze hebben toch reservelijsten? Bij Rechtsbescherming was het zo dat studenten die binnen een week hun opdracht niet hadden opgehaald van de lijst geschrapt werden. Ook moesten ze een aantal keer tussentijds dingen inleveren om zo controle te houden.
Dat van die reservelijsten herken ik niet. Zullen ze zeker het jaar na mij hebben ingevoerd.
Lelijke @@p!
pi_45574635
Bij ons niet hoor. Misschien alleen bij R&M?

Mijn mondelinge vaardigheid heb ik overigens uiteraard wel benut. Mijn schriftelijke heb ik verzaakt afgelopen semester.
pi_45578651
Gaan er nog Tilburgse en niet-Tilburgse studenten meedoen met de Nationale SnelPleit Wedstrijden op 5 maart??
Lelijke @@p!
pi_45579641
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:06 schreef Sessy het volgende:
Bij ons niet hoor. Misschien alleen bij R&M?
Ik weet alleen dat die lijsten bestaan bij Rechtsbescherming: een NR vak dat niet verplicht is oovr R&M...
  maandag 22 januari 2007 @ 16:33:57 #174
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_45582982
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik juich de hboisering toe, je denkt toch niet dat ik op kantoor zelf de telefoon opneem?
Nee, je zou al in totale paniek raken wanneer het papier van de printer op is.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_45641921
Ik ben op het moment zo blij, heb gewoon al mijn punten en vakken gehaald dit semester, had het zo niet verwacht, heeft veel spreekwoordelijke bloed, zweet en vooral tranen gekost.
pi_45642532
jij was eerstejaars he?
positief studieadvies bijna binnen dus! Of helemaal binnen?
pi_45644339
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:40 schreef Sessy het volgende:
jij was eerstejaars he?
positief studieadvies bijna binnen dus! Of helemaal binnen?
helemaal binnen je moet 30ects hebben na het eerste jaar, die zijn nu binnen, tweede semester nog 2 vakken van 15ects maar die ga ik veel ontspannender in
pi_45658149
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:26 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

helemaal binnen je moet 30ects hebben na het eerste jaar, die zijn nu binnen, tweede semester nog 2 vakken van 15ects maar die ga ik veel ontspannender in
Wat ik me bij jou afvraag he? Vind je het wel leuk om rechten te studeren? Uit jouw posts her en der maak ik op dat het een soort survivaltocht door de Himalaya is!
Verg je niet teveel van jezelf?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_45667002
Beste Tilburgers,

Wat zouden jullie er van vinden als wij (Magister) een forum online zouden zetten/integreren met onze site voor de Tilburgse student?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:15:13 #180
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45687126
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:27 schreef Morrigun99 het volgende:
Beste Tilburgers,

Wat zouden jullie er van vinden als wij (Magister) een forum online zouden zetten/integreren met onze site voor de Tilburgse student?
Een forum is op zich wel leuk. Er is alleen wel een redelijke kans dat het veel werk kost om zo'n forum op te zetten en mensen te vinden die het forum willen moderaten en dat er vervolgens maar een klein groepje mensen is dat er vaak te vinden is. Wil je het open maken voor iedereen of alleen open voor de leden?
pi_45703096
quote:
Beste Tilburgers,

Met topics zoals "Welke uitspraak lees je nu #345" ??

Elke week een borrel zie ik ook wel zitten
Lelijke @@p!
pi_45703396
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:15 schreef Pool het volgende:

[..]
Wil je het open maken voor iedereen of alleen open voor de leden?
Ik ga niet te veel uitwijden over het forum zelf, daar er nog van alles op de planning staat. Maar het is de bedoeling dat het openbaar wordt voor alle rechtenstudenten.

Bovendien is het een bestaand forum voor deeltijdstudenten dat tamelijk succesvol bleek. De vraag is nu of wij het willen "overnemen" als het ware.
pi_45724331
quote:
Beste Tilburgers,

Die is er toch al? De Magister hyve op hyves. Loopt voor geen meter.
pi_45737857
Hihi typisch voorbeeldje van hoe leken denken over Oefenrechtbank, een citaat van m'n vriendje:
quote:
Ben benieuwd hoe mijn meid zich gaat redden in de harde wereld der advocatuur!
Ha. We kunnen wel een bedrijf oprichten samen. Ik lever ondeugdelijke producten tegen veel te hoge prijzen, en jij verdedigt de zaak succesvol ;)
Dan verdienen we vast veel geld.
LOL!!!! Nouja het is EEN ondernemingsplan. Zou je daarmee een lening kunnen krijgen bij een bank?
pi_45753162
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:35 schreef Sessy het volgende:
Zou je daarmee een lening kunnen krijgen bij een bank?
Misschien bij een bank die hetzelfde ondernemingsplan hanteert

Dinsdag weer mijn allereerste college van dit semester. Ik moet eigenlijk verstandig doen en alvast beginnen met voorbereiding van de colleges, maar ik ben echt doodop van mijn werk gisteren...
pi_45778526
Ik had donderdag na 't tentamen m'n eerste college al.
pi_45793112
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:35 schreef Sessy het volgende:
Hihi typisch voorbeeldje van hoe leken denken over Oefenrechtbank, een citaat van m'n vriendje:
[..]

LOL!!!! Nouja het is EEN ondernemingsplan. Zou je daarmee een lening kunnen krijgen bij een bank?
Het vriendje van je weblog
pi_45793515
Huh? ZO lang blijf ik niet op 1 bot kauwen, komop zeg. Op mijn weblog staat bij mijn weten alleen mijn ex vriend en die heeft gewoon Oefenhof moeten doen vorig jaar voor zijn bachelor Fiscaal recht.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:25:29 #189
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_45795657
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef Sessy het volgende:
Huh? ZO lang blijf ik niet op 1 bot kauwen, komop zeg. Op mijn weblog staat bij mijn weten alleen mijn ex vriend en die heeft gewoon Oefenhof moeten doen vorig jaar voor zijn bachelor Fiscaal recht.
Hmmm dit maakte mij uiteraard nieuwsgierig, ik heb ook een sex-vriendje gevonden van meer recenter datum op je weblog .
Nulla verba sed acta
pi_45796568
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hmmm dit maakte mij uiteraard nieuwsgierig, ik heb ook een sex-vriendje gevonden van meer recenter datum op je weblog .
Zeg! Dit is een keurig forum!
ik ben waarschijnlijk vrijdag in Utrecht, biertje?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_45797377
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ow die. Ja die heeft inderdaad duidelijk de wat minder genuanceerde meningen over rechten.
heb ik daarover op mijn weblog geschreven dan?
  maandag 29 januari 2007 @ 21:41:44 #192
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_45805884
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:52 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Zeg! Dit is een keurig forum!
ik ben waarschijnlijk vrijdag in Utrecht, biertje?
Jaaa gezellig! Ik ben vrij vrijdag! Biertje! Zullen we even verder pm'en?
[edit] OOOOH en had ik al gezegd dat mn scriptie bijna af is en ik mn begeleider heb gemeet die tevreden was! Yeah! [/edit]
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:17 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ow die. Ja die heeft inderdaad duidelijk de wat minder genuanceerde meningen over rechten.
heb ik daarover op mijn weblog geschreven dan?
He, ik ben geen stalker, verder dan je weblog ben ik niet gegaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op verzoek edit ik dat er uiteraard weer uit hoor Sessy!
Nulla verba sed acta
pi_45817393
Ja nee ik geloof dat best ik was het zelf alleen vergeten.

Opmerkzaam hoor
pi_45890114
Zo, haal mij maar uit de OP. Ik ben er klaar mee.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_45904362
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Zo, haal mij maar uit de OP. Ik ben er klaar mee.
En nu? Advocaat worden?
pi_45904419
Morgen een zaak fiscaal recht bijwonen, van ene Guus H.
pi_45906678
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef The_Duce het volgende:

[..]

En nu? Advocaat worden?
Goed plan
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_45917148
Hihi gister voor 't eerst oefenrechtbank gehad. Algemeen deel, in 10 mins met het groepje een zaak voorbereiden en dat bepleiten. De rest leek niet heel enthousiast dus toen deed ik de presentatie dus.

Ik moest bepleiten dat de baas van de modezaak Beauty BV een manipulatieve, asociale schurk was en mijn eigen "client", Klaartje Janssen, moest ik zo neutraal mogelijk neerzetten. Eerst moest je je voorstellen en zeggen voor wie je pleitte en daarna mocht je beginnen (geachte meneer de kantonrechter, etc)
Ik kom daar zo staan, ben een beetje nerveus en ik zeg:
"Ik ben ... en ik ben advocaat van Beauty"... mijn groepsgenoten zaten me aan te kijken en bij het woord Beauty vergrootten hun ogen zich met factor 5 dus toen had ik door dat ik iets verkeerds had gezegd. Dus ik zo, "Eh, ik bedoel Klaartje."

Verder ging wel goed! Ze hadden heel weinig opmerkingen bij mij, alleen dat ik minder op de tafel moest leunen eigenlijk. Over de inhoud of de voordracht hadden ze geen opmerkingen.

Bij anderen hadden ze meer opmerkingen. Zo had je een meisje dat steeds zei zo van "Uhh... ff kijken... Uh..." en een jongen die kwijt was waar hij was en toen "Godverdegodver!" uitriep en helemaal niet door had hoe verkeerd dat overkwam, want dat deed hij meermaals.

Afijn daar is oefenrechtbank voor, om te leren hoe het niet moet! Ik moet zeggen ik vind het ook erg leerzaam om te kijken hoe anderen het doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 08-06-2010 06:40:25 ]
pi_45917463
Leuk om te horen dat het goed ging! Ik ben zo blij dat ik dat vak niet heb: ik ben namelijk een combinatie van een "uhm" en "godverdegodever"-persoon
pi_45926028
Hihi ik zat donderdag in 't avondcollege van europees gemeenschapsrecht en daar zaten heel veel andere mensen bij die in mijn jaarlaag zitten en dat vak OOK voor de tweede keer doen.
En de docente zo heel droog, ja enneh als je dat vak vorig jaar hebt gehad, dit jaar moet je een nieuwe syllabus kopen en misschien ook een nieuw boek. Het zijn allebei volledig herziene uitgaves, aangepast naar aanleiding van feedback van studenten. Want in de praktijk bleek dat studenten het toch niet helemaal snapten"

ja, of helemaal niet. Grafvak. Leuke docenten, die 2 belgen, heel nuttige inhoud ook vind ik, maar het blijft een grafvak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')