quote:Op donderdag 30 november 2006 00:41 schreef Cybersijp het volgende:
Was wat geklooi, maar de startpost is nu wel okay....
had marsepinjo al gemaild. srry Mars...(ik weet t :
)
bakkie?![]()
En nu me mandje in, heb om 09:00 een afspraak staan met de leerling![]()
Hell Noquote:Op donderdag 30 november 2006 09:32 schreef B.A.Trix het volgende:
Leuke OP hoor!![]()
Nog maar een maandje te gaan... ben bang dat ik last van afkickverschijnselen ga krijgen..![]()
M'n hele dag is weer goed!quote:Op donderdag 30 november 2006 13:15 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Hell No
Heb echt nog plenty of klussen op de plank liggen, zowel interieur, exterieur als (zelf) meubels maken. Die meubels kan ik echter wel pas maken als ik me "schuurtje" heb.
plenty of keuzes nog en dus nog plenty van klusupdates
Denk zelf dat het wel eens 13 delen renovatie alweer deel (insert number) gaan worden![]()
![]()
your welcomequote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
M'n hele dag is weer goed!hahaha
Wat voor muurpanelen heb je hier gebruikt, zien er mooi uitquote:Op donderdag 30 november 2006 19:41 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Overloop op deuren an, die klaar isen mocht je het zien....................................ja ik plak de scharnieren en sloten af met tape, omdat het echt giga irritant is als die dichtgeverfd zijn(lastig verwijderen enzo) dus als ik dat zelf lastig vind doet ik het bij mezelf dus ook niet
![]()
cando mdf panelen met v groef(je) breekt het net ff en kralen e.d waren naar mijn idee net ff heftigquote:Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Wat voor muurpanelen heb je hier gebruikt, zien er mooi uit![]()
Das geen geld voor een loper, t is alleen jammer dat we er een draai in hebben dat maakt het alllemaal minder makkelijk, maar anders had ik het denk ik wel geweten....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:46 schreef truttebosje het volgende:
heb je trouwens die loper nog besteld..ik liep gisteren door de kwantum en daar hadden ze best leuke kant en klare lopers op de rol voor weinig geld tussen de 5 en de 10euro p/m ik had ze bij leen bakker ook al gezien, maar die waren minder mooi(vond ik dan)
misschien is dat anders nog een ideetje?
ik kan me trouwens nog wel vaag herinneren dat je wel al een loper had besteld,, maar ja mss nuttige info voor iemand anders dan.
http://www.kwantum.nl/NL/catalog/zoekresultaat.htm?keywords=loper
in de winkel hadden ze nog meer soorten
De schets scannen wordt wat moeilijk Sijb. De tekening is zo ongeveer 1 m2. Bovendien weet ik niet hoe ik die scan hier moet invoeren. Voor afbeeldingen kan ik bij mijn weten alleen linken naar een url. Dan zou ik het dus eerst op een of andere website moeten plaatsen. Met kopieeren en plakken gaat het niet. Hoe plaats jij je foto's hier?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:19 schreef Cybersijp het volgende:
Zo effe bijgelezen in ome rob zijn verherbouwplannen...
Ben erg benieuwd hoe je gedachten zijn, dus welke bouwstijl etc. kan je niet eens die schets scannen? En het boerderijtje.... toch wel zonde hoor, dat het met der tijd tegen ze vlakte zou gaan. Ik vond het echt een leuk huisje nl![]()
Die architect van op basis van no cure no pay is echt wel een heel goed idee. Ik heb dat niet eerder gezien een architect die op die manier werkt. Meestal is het denken aan iets al kassa voor die gasten nl..![]()
En over de casa en welstandcommisie, ik heb enkel vervangen wat er al zat dus geen probleem met hun . Straks als ik me schuurtje ga bouwen, zal ik wel met ze in "gevecht"moeten gok ik
Back to the casa:
zelf bezig met het plafond van de masterbedroom, voorzien van kit in de randjes ed. zodat er minder schaduwvoegen zijn. 2/3 is gedaan starsk na t eten de rest afmaken. daarna de nieuwe sloten opvullen qua gat/uitsparing in de deuren omdat de nieuwe dus kleiner zijn. Een slotplaatje past voor geen meter(gatenkaas) dus die ook ff helemaal opvullen. daarna maar weer ordentelijk bevestigen.
vaders is op de voorste slaapkamer bezig, en die wordt roze...De familie "knots"is er niks bij
rollator![]()
Hoe ik daar aan kom? Simpel betaald account nemen op t.netquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:24 schreef OmeRob het volgende:
Ik zal eens kijken wat er te scannen valt van die reusachtige plattegrond Sijb. Ik zie aan jouw plaatjes dat je kennelijk webspace hebt bij Tweakers.net. Hoe kom je daaraan?
Overigens is het niet m'n bedoeling om hier straks een topic te starten over de bouw van m'n nieuwe huis. De hele wereld kan meekijken en ik geloof niet dat ik dat echt wil.Ik stuur je tegen die tijd wel exclusief af en toe een fotoreportage per e-mail.
![]()
Zo Rob !! das geen kattepis zeg, das een heul stuk groter dan je boerderijtje nu zeg! (zag ik op de perceelsitutaie rechtonder daar kan je bestaat en toekomstig ingetekend zien. Erg mooi hoorquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:56 schreef OmeRob het volgende:
Nou Sijb, je hebt het maar druk. Is het niet met roeren in de verf dan is het wel met roeren in de potten en pannen. Je bent in alle twee keigoed, maar het is wel een roerig leven![]()
Ik heb maar een foto gemaakt van het schetsontwerp want scannen is echt geen doen. Eens kijken of het een eerste keer lukt om het plaatje hier te krijgen.
[afbeelding]
1: zijn besteld en gemaakt bij de lokaleaannemer frans zegel bouw in oudeschild . Glas in lood is eerst gerestaureerd en daarna naar de "normale" glasfabriek opgestuurd, daar is het tussen dubbel glas ingezet. Let op kost wat knaken overigens(maar ik vond het het waard)(meer in de andere casa topics te vinden)quote:Op zondag 3 december 2006 01:21 schreef Kwelit het volgende:
Ik heb jouw Renovatie-topics met bewondering zitten doorlezen, HULDE!![]()
Dat huisje van jou heb je echt omgetoverd tot een waar paleisje.![]()
Nu sta ik zelf op het punt een jaren 30 huis te kopen. Het lijkt qua indeling best op dat van jou, alleen dat van mij is kleiner
Dit huis zal in en uitwendig geheel gerenoveerd moeten worden (nieuwe geisoleerde ramen, deuren, elektriciteit, waterleidingen etc)
En nu had ik een aantal vragen.
1. Waar heb je jouw ramen/deuren besteld? Ik zag bij een aantal ramen glas-in-lood, wat er echt GEWELDIG mooi uit ziet![]()
. Heb je dit bij hetzelfde bedrijf laten doen en wat waren hier de kosten van?? Er zit namelijk een schuif-pui in het huis waar ik ook glas-in-lood ramen in wil.
2. Ik las dat je voor HR+ glas hebt gekozen, waarom? En in hoe verre isoleert dit 'beter/meer' dan dubbel glas?
3. Welke soort en wat voor merk verf heb je gebruikt om alle kozijnen/deuren te verven? En wat voor soort rollers/kwasten?
Ik woon momenteel namelijk in een huis, waar ik vorig jaar zelf de tuindeuren heb vervangen. Hiervoor heb ik hardhouten deuren gekocht. Ik heb deze ontvet (voor het schuren, eenmalig), geschuurd (tussen elke verfbeurt) en geverfd (2x grond, 2x hoogglans van Histor) met een lakroller. En nu al zie je tekenen van slijtage, terwijl ze vorig jaar pas is gedaan. Dus vraag ik me af wat ik verkeerd doe?Ontvet ik niet goed? Schuur ik niet grof genoeg? Moet ik de verf beter laten drogen? Moet ik ‘speciale’ verf gebruiken?
Aangezien ik bij het 'nieuwe' huis alle ramen en deuren moet vervangen, wil ik graag dat het in een keer goed gebeurt en ik de komende 5 jaar niet echt naar het houtwerk hoef om te kijken.
4. Ook zie ik dat je voor Mernati-houten deuren gekozen hebt, waarom?
5. En wat voor soort lak heb je gebruikt om de voordeur mee te lakken? Kan dit ook met een lak roller?
Heb je verder nog tips of dingen waar ik op moet letten?
Ik hoop dat je mij een beetje weg wijs kunt maken. Ik ben sowieso nog wel van plan om offertes etc aan t vragen, maar ik hoor graag eerst het advies van een objectief persoon
Ben ook wel benieuwd of de verbouwing je achteraf mee of tegen gevallen is?![]()
Alvast bedankt voor alle info!!![]()
![]()
M'n ''nette'' hobbyhok heb ik rechtsvoor op de begane grond gepland. Die is het verst verwijderd van de slaapkamer achter. Op die manier kan ik gewoon blijven nachtbraken terwijl Ada zoals gewoonlijk met de kippen rond 22.30 op stok kan. Bovendien hebben we ieder boven nog een kamer waar rommel gemaakt mag worden.quote:Op zondag 3 december 2006 01:08 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Zo Rob !! das geen kattepis zeg, das een heul stuk groter dan je boerderijtje nu zeg! (zag ik op de perceelsitutaie rechtonder daar kan je bestaat en toekomstig ingetekend zien. Erg mooi hoorheb je al een idee waar je je hobby freubel ruimte wil doen?
heel wat, denk aan een liter of dertig hoooglasn op het moment(moeten er nog denk ik vijf bij). Vijftig liter latex op kleur. 20 liter grondverf ofzo(nog 3.5 liter over atm). Buiten 5 liter LBH en 10 liter grond LBH(kozijnen natuurlijk binnen en buiten met de zelfde verf gedaan)quote:Op zondag 3 december 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou vraag ik me wel af...
hoeveel liters verf heb je nou lopen weg smeren?
gewoon 48poorts gigabit switchquote:Op maandag 4 december 2006 01:13 schreef OmeRob het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag Sijb, waarom leg je de hele Casa vol met UTP leidingen? Een hoeveel poortige Router ga je daarvoor wel niet gebruiken? Was een goed beveiligd WiFi of BlueTooth niet moderner en makkelijker geweest? Ik vraag het maar, want voor hetzelfde geld zie ik iets over het hoofd straks bij mijn nieuwbouw leidingsalade.![]()
nou overdrijf ik ook wel met 48 ptsquote:Op maandag 4 december 2006 08:51 schreef Cybersijp het volgende:
Ou Tannu heeft gelijk, hoewel 48 poorts.....
Een wifi netwerk is leuk, maar je krijgt/haalt nooit de transfer rates van een goede kabelverbinding. Op die manier kan je dus een netwerkje aanleggen waar je ongeveer 100Mb per seconde binnen kan halen. Dus ff een filmpje binnen halen van je servert als je bijv. boven ff een filmpje wil kijken oid. Als je zoiets wil doen met wifi berg je dan maar en ga alvast maar slapen...
Waar je verder om moet denken(ik heb het niet nl. is een leiding van ruimte naar ruimte zodat je bijv een centrale radio oid kan installeren.Op het gebied van domotica is echt heel veel mogelijk(en rob met die handige elektronica handjes van jouw nog veul meer )
Verder is het makkelijk om overal utp te hebben, neem een netwerkprinter en je kan vanaf elke pc printen natuurlijk (ook makkelijk)
wij hebben ook een DingDonger en een Triiiiing dingquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:30 schreef Cybersijp het volgende:
Deurbel gemonteerd, lekker eenvoudig ding dong typeBeter dan een schel, daar wordt je kriegel van als men hem (te) lang vasthoud.
Dan lopen ze straks maar achteromquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wij hebben ook een DingDonger en een Triiiiing ding
DingDonger in de gang, en een triinnngg ding in de bijkeuken,
Dit omdat je de dingdong niet hoort in de schuur / tuin :p
Achterom lopen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:16 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dan lopen ze straks maar achterompoort dicht ? jammer joh !!!!
![]()
Me me me. He Syp en pa dan???????????quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:30 schreef Cybersijp het volgende:
Rapport van de makelaar binnen gekregen, we hebben een waardestijging van 115.000 weten te behalen met al dat geklus van meDas meer dan dat ik er aan uitgegeven heb dus goed resultaat gedraaid(hebben al me uurtjes naast t werk nog wat opgeleverd )
Das dus Texelsquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Achterom lopen?
wens ik je hier al vast veel succes
Dat wist ik ook welquote:Op dinsdag 5 december 2006 23:32 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Das dus TexelsDat wil zeggen via de achterkant(of in ons geval de zijkant)
Herkenbaar..quote:Op woensdag 6 december 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
Sjiek? neeh.... warm wel though. Een van de dingen die ik van vroeger herinnerde van het huis dat het so frikking koud was op het toilet dat ikzelf maar besloten heb een radiator op te gaan hangen echt
(mompeld iets over ballen en vriezen![]()
)
ff kijken:quote:Op woensdag 6 december 2006 12:29 schreef richie29 het volgende:
He Cybersijp!
Fraaie WC is dat geworden zeg!
Mag ik wat gegevens van jou? Als in merken en typen van de volgende onderdelen uit die wc
- Toiletpot + bril
- Inbouwframe + bedieningsplaat + andere scheiss die nodig is om aan te sluiten? (Geberit zag ik op foto)
- Radiator
- Fontein + kraan (Showroom model las ik, maar weluk meruk?)
Ben wel erg benieuwd, dit ontwerp staat me wel aan en ik ga zelf over een maandje ook beginnen. Denk alleen dat ik voor andere tegels kies, maar ziet er verder best tof uit.
Maakt het trouwens uit van voor inbouwframe je eigenlijk koopt? Ik neem aan dat iedere toiletpot toch zegmaar past op een inbouwframe? (Ik had zelf de Rapid SL van Grohe in gedachten)
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat ik verder moet halen behalve de grote dingen zegmaar...
Vooral die koker kitquote:Op donderdag 7 december 2006 13:25 schreef Gurb het volgende:
tegelwerk en ander materiaal om je reservoir in te bouwen
En verder nog een isolatiemat voor tussen je tegels en je pot, en wellicht wat montage-artikelen
En een koker kit
Gaat niet lukken Jan, hoewel we dan natuurlijk wel erg ver zijn. Er gaan bijv. al regelamtig bananendozen voor niet gebruikte spullen naar de casa . Je kan het alvast maar verhuisd hebben moet je maar denken...quote:Op donderdag 7 december 2006 21:16 schreef Solingjan het volgende:
Als ik die enthousiasme zo van je lees Syb dan denk ik dat jullie er met oud en nieuw al in zitten![]()
Jawel hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo te horen heb je je zelf wel weer goed vies gemaakt ja :p
hop badderen :p
hmm voor UTP kan je t zo bedraden en niet aansluiten ( patchpaneltje in je kast? ) scheelt weer een grote switch,quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:28 schreef Cybersijp het volgende:
JaStraks alle ruimtes cai, en utp, gewoon prik in en hoppa hij doet t. erg relaxed lijkt me dat. Nu kan je overal bij dus doe dan meteen maar. ff meer pijp heb je nodig maar je vreet jezelf op als je starks ergens zit je wilt iets en je kant t niet. Althans ik wel . zo dr stevig van balen zelfs,..... maar das dus niet het geval nu
Kijk je uit met buiten schilderen ivm vocht. Liever niet na 1500 uurAnders slaat de dauw op je lak. En dat is zonde.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Cybersijp het volgende:
Gedaan door de stucador tot nu toe:
2 kanten klaar, en is bezig met de laatste kant. Zelf: lampjes van de bedverlichting gefixt en opgehangen. Gefixt erbij gezet, omdat je wel een fase nodig hebt natuurlijk..... kwam ik achter nadat de lampjes al hingen, de schakeldraad kreeg geen stroom blijkbaar... (oeps gevalletje)
T is rustig weer nu, dus ff de weersverwachting bekijken en anders ff wat ramen en deuren in de hoogglans zetten.
Koffie opdrinken en we gaan weer
Ik ben het roerend met je eens annex, normaliter zou je van boven naar beneden werken. Alleen omdat de verherbouw van ons huis onder begon, ben ik in mijn eigen tijd(vorige winter) alvast begonnen met het boven voor te bereiden van e.e.a. Dan loop je niemand voor de voeten en kan je toch een oogje in het zeil houden. Daarbij kwam ook nog eens dat boven vrijwel niks op de badkamer na uitbesteed is(okay stucwerk van vandaag dan) Rest allemaal met mijn eigen handen gedaan(en hulp van vaders off course, en her en der wat handjes in de avonduren van me gabbers Stefan en Japie). En zelf doen kost gewoonweg meer tijd dan uit besteden natuurlijk...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:47 schreef AnneX het volgende:
Toch vind ik het opvallend dat je van beneden naar boven werkt.
Ik dacht dat de gewoonte was om het andersom te doen.
Wochenende ? en doe je zondag niks dan? Hup hup ...
Acht dagen in de week werken is niet niks. Dat doe je als je jong bent.
Hehe lol, denk dat t niet zo zal lopen, ervaringsdeskundig of nietquote:Op zondag 10 december 2006 17:38 schreef Solingjan het volgende:
Hai Syb. Je blijft maar door gaan.
Hou je er wel rekening mee, dat als je er dadelijk eenmaal inzit voorlopig NIETS maar dan ook echt NIETS meer doet.(Ervaringsdeskundige aan het woord)![]()
De puf zakt je als het ware ongemerkt niet in je schoenen maar door je schoenen. Ook is de inspiratio verschwunden.
Dus je kunt er beter een weekje langer over doen, zodat het "helemaal" klaar is dan dat je dadelijk nog in de rotsooi zit.
Lijkt me ook niet zo prettig voor moeders![]()
Wat lees ik nou sloophout naar de stort brengen. Heb je geen openhaard. Of dadelijk mss.
O ja en eet smakelijk![]()
Okay Rob daar komt iequote:Op zondag 10 december 2006 23:22 schreef OmeRob het volgende:
Hoi Sijb,
..........fff terug naar je Siemens Range Cooker fornuis(je). Ada en ik zijn vandaag naar een grote keuken shoroom wezen kijken. Werd eens tijd omdat we zoiets nog nooit eerder hebben gedaan.Ze hadden daar ook van die grote fornuizen maar dan voornamelijk van het Italiaanse merk Smeg. Volgens de verkoper zet dat merk z'n fornuizen momenteel extra laag in de markt om daar ook een aandeel te verkrijgen, maar zal zodra dat een feit is de prijs langzaam gaan verhogen. Het devies is dus; KOOP NU!
Ik vind dat merk eerlijk gezegd niet echt mooi en ze hebben zelfs fornuizen met een groot- en klein ovengedeelte. Jouw Siemens toont tijdlozer en ik vraag mij af wat jouw overwegingen waren om voor dat merk en type te kiezen.
![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Okay Rob,quote:Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef OmeRob het volgende:
Oke Sijb, bedankt voor de info. Was zelf ook al van plan om in Duitsland te gaan kijken voor een vergelijk.De rest komt later wel per mail.
Rob![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |