abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44133138
quote:
Op maandag 4 december 2006 08:51 schreef Cybersijp het volgende:
Ou Tannu heeft gelijk, hoewel 48 poorts.....

Een wifi netwerk is leuk, maar je krijgt/haalt nooit de transfer rates van een goede kabelverbinding. Op die manier kan je dus een netwerkje aanleggen waar je ongeveer 100Mb per seconde binnen kan halen. Dus ff een filmpje binnen halen van je servert als je bijv. boven ff een filmpje wil kijken oid. Als je zoiets wil doen met wifi berg je dan maar en ga alvast maar slapen...

Waar je verder om moet denken(ik heb het niet nl. is een leiding van ruimte naar ruimte zodat je bijv een centrale radio oid kan installeren.Op het gebied van domotica is echt heel veel mogelijk(en rob met die handige elektronica handjes van jouw nog veul meer )

Verder is het makkelijk om overal utp te hebben, neem een netwerkprinter en je kan vanaf elke pc printen natuurlijk (ook makkelijk)

nou overdrijf ik ook wel met 48 pts

k kom hier in huis met 2x8 pts ruim toe

als de infra het toe zou laten had 1x 8 pts nog gelukt

een draadloos netwerkje is leuk voor er bij, voor laptop enzo
pi_44138215
idd ou tannu, een wifi netwerkje is idd makkelijk voor bijvoorbeeld een laptop in de tuin/op het terras. De keukentafel etc, etc, rest doen we dus gewoon bedraad

Maar goed nieuws we zijn vroeg terug vandaan, dus vanavond nog naar de casa om daar met stroom te knutselen

Lijk we gek dat ik na een dag rijden kijken, eten en nog meer rijden dat nog leuk vind maar goed dat ben ik hé? Gek op verbouwen Doet wonderen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_44150234
Tada we zijn weer thuus

Vanavond gedaan:

bij de gammel een lamp gehaald voor de voorste slaapkamer. Dus morgenochtend ff ophangen en er is licht aldaar. Verder ff een enkelpoligelschakelaar halen, we hadden alleen nog een dubbele liggen in de casa maar dat moest dus ff een enkele worden.

Verder de brandmelders opgehangen(en doorgelust zoals nu tegenwoordig verplicht) een gat om de centraaldozen is wat ruim, dus ff opgelost maar nu moet er her en der een beetje kit langs en wat latex zie je er niks meer van strakies .

Wcds voorste slaapkmer en twee blinde dozen afgemonteerd , blinde dozen zijn voor een keuze mogelijkheid in de toekomst om daar de cai en utp te alten komen, nu zitten ze gesitueerd aan de andere kant van de kamer.

Wcd en schakelaar kap in badkamer vervangen voor witte exemplaren, staat beterder bij de witte tegels.

Verder had mijn vader de deuren in de verf gezet, aleen nu zijn we vanavond her en der wel tegen t verfwerk aangekomen..... Nou ja het was het eerste laagje hoogglans geen man overboord dus

Morgen vroeg om 07:30 komt er iemand om het toilet af temonteren, ik ga hem daar om 09:00 bij helpen (t wordt anders wel heul vroeg )

Morgen dus maar weer een update met pics

Nou slapen dan wel de binnenkant van mijn ogen even bekijken .;)
pi_44150862
je gaat nog afkick verschijnselen krijgen als je klaar bent joh
pi_44150939
neuh niet echt heb al een weekje centerparcs geboekt, een week nadat we de overdracht hebben gehad van ons huis, dus qua ontspanning komt t wel goed En nou echt slapen Okay shaggie nog dan, nog eentje .....
pi_44154326
Veel succes nog de komende weken! Het is alles bij elkaar zo mooi geworden. En goed gekozen hoor, een bedraad netwerk. Dat heb ik hier ook gemaakt, inclusief CAI verkabeling.

Better safe than sorry!

Laatste loodjes, Cybersijp. Centerparcs is in zicht!
pi_44169704
Zow de dag is weer voorbij en zoals altijd ff bijkletsen met het meubilair alhier......

Gedaan vandaag:

Klein spul gehaald bij de installateur

Toilet is afgemonteerd

vloerverwarming staat nu te snorren (thermostaat zit er nu eindelijk op nl.) verder is de pomp via de cv geschakeld zodat de nalooptijd van de vloerverwarming de zelfde is als die van de cv. Anders taat de pomp 24/7 te draaien . En stroom wordt langzamerhand duurder en duurder natuurlijk....

Voorste slaapkamer voorzien van verlichting, nothing fancy gewoon een plaatje met drie spotjes van de gamma. En geschuurd aldaar van de eerste laag hoogglans op de wanden. Vanmiddag voorzien van laag twee

Deuren op de overloop plus architraven allemaal voorzien van laatste lagen verf zodat dat nu ook klaar is.

Deurbel gemonteerd, lekker eenvoudig ding dong type Beter dan een schel, daar wordt je kriegel van als men hem (te) lang vasthoud.

Rapport van de makelaar binnen gekregen, we hebben een waardestijging van 115.000 weten te behalen met al dat geklus van me Das meer dan dat ik er aan uitgegeven heb dus goed resultaat gedraaid(hebben al me uurtjes naast t werk nog wat opgeleverd )

Straks ff foto's uploaden (ja heus ! ) maar nu eerst ff hapje eten
pi_44176559
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:30 schreef Cybersijp het volgende:

Deurbel gemonteerd, lekker eenvoudig ding dong type Beter dan een schel, daar wordt je kriegel van als men hem (te) lang vasthoud.
wij hebben ook een DingDonger en een Triiiiing ding

DingDonger in de gang, en een triinnngg ding in de bijkeuken,

Dit omdat je de dingdong niet hoort in de schuur / tuin :p
pi_44177738
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wij hebben ook een DingDonger en een Triiiiing ding

DingDonger in de gang, en een triinnngg ding in de bijkeuken,

Dit omdat je de dingdong niet hoort in de schuur / tuin :p
Dan lopen ze straks maar achterom poort dicht ? jammer joh !!!!
pi_44177764
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:16 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dan lopen ze straks maar achterom poort dicht ? jammer joh !!!!
Achterom lopen?

wens ik je hier al vast veel succes
pi_44178876
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:30 schreef Cybersijp het volgende:
Rapport van de makelaar binnen gekregen, we hebben een waardestijging van 115.000 weten te behalen met al dat geklus van me Das meer dan dat ik er aan uitgegeven heb dus goed resultaat gedraaid(hebben al me uurtjes naast t werk nog wat opgeleverd )
Me me me. He Syp en pa dan???????????
pi_44180530
Die heeft geen werk die is met pensioen
pi_44180554
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Achterom lopen?

wens ik je hier al vast veel succes
Das dus Texels Dat wil zeggen via de achterkant(of in ons geval de zijkant)
pi_44180588
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:32 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Das dus Texels Dat wil zeggen via de achterkant(of in ons geval de zijkant)
Dat wist ik ook wel

alleen we hebben hier geen doorgang naar de tuin achter
pi_44180855
Oh ja de foto's natuurlijk......

De wand van de voorste slaapkamer , welke Donderdag a.s zijn laatste laagje verf zal krijgen. De deur is nu aan de binnen en buitenkant ook geschilderd(voor de duidelijkheid de kleur die erop moet maar ff met een stukje afplaktape erop gezet ) Binnen kant is geschilderd met het halve recept van de kleur van de wanden.

De kleur van de wanden in die kamer is om het makkelijk uit te leggen heel licht roze Maar dat kan je vast wel zien denk ik. En ja t wordt een meisjes kamer

Toielgedeelte nu ook klaar, toiletzitting is overigens een "softclose uitvoering van pressalit", wou dat ik die eerder ontdekt had dan had hij nu ook boven gezetten op het toilet aldaar. Geweldig geen bril meer die naar benden sodemieterd

Er kommen nog wat accesoires in het toilet, maar zoals je ziet is er voor een kleurstelling van zand en wit gekozen. Niet te gek qua kleur(redelijk tijdloos) plus een reine look

Dat waren ze weer Donderdag waarschijnlijk meer
pi_44181096
ken jij ff lekker sjiek en warm schijteh zeg
pi_44182994
Sjiek? neeh.... warm wel though. Een van de dingen die ik van vroeger herinnerde van het huis dat het so frikking koud was op het toilet dat ikzelf maar besloten heb een radiator op te gaan hangen echt

(mompeld iets over ballen en vriezen )
pi_44183021
Vind het ook sjiek hoor!

Mooie facet geslepen stenen, niks mis mee!
Bling bling pot!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 6 december 2006 @ 09:23:48 #69
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44185096
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
Sjiek? neeh.... warm wel though. Een van de dingen die ik van vroeger herinnerde van het huis dat het so frikking koud was op het toilet dat ikzelf maar besloten heb een radiator op te gaan hangen echt

(mompeld iets over ballen en vriezen )
Herkenbaar.. ( behalve dat ballen gedeelte dan.. )

Kamer ziet er leuk uit met dat roze!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  woensdag 6 december 2006 @ 12:29:27 #70
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44189424
He Cybersijp!

Fraaie WC is dat geworden zeg!
Mag ik wat gegevens van jou? Als in merken en typen van de volgende onderdelen uit die wc

- Toiletpot + bril
- Inbouwframe + bedieningsplaat + andere scheiss die nodig is om aan te sluiten? (Geberit zag ik op foto)
- Radiator
- Fontein + kraan (Showroom model las ik, maar weluk meruk? )

Ben wel erg benieuwd, dit ontwerp staat me wel aan en ik ga zelf over een maandje ook beginnen. Denk alleen dat ik voor andere tegels kies, maar ziet er verder best tof uit.

Maakt het trouwens uit van voor inbouwframe je eigenlijk koopt? Ik neem aan dat iedere toiletpot toch zegmaar past op een inbouwframe? (Ik had zelf de Rapid SL van Grohe in gedachten)
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat ik verder moet halen behalve de grote dingen zegmaar...

[ Bericht 4% gewijzigd door richie29 op 06-12-2006 12:51:21 ]
pi_44190797
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:29 schreef richie29 het volgende:
He Cybersijp!

Fraaie WC is dat geworden zeg!
Mag ik wat gegevens van jou? Als in merken en typen van de volgende onderdelen uit die wc

- Toiletpot + bril
- Inbouwframe + bedieningsplaat + andere scheiss die nodig is om aan te sluiten? (Geberit zag ik op foto)
- Radiator
- Fontein + kraan (Showroom model las ik, maar weluk meruk? )

Ben wel erg benieuwd, dit ontwerp staat me wel aan en ik ga zelf over een maandje ook beginnen. Denk alleen dat ik voor andere tegels kies, maar ziet er verder best tof uit.

Maakt het trouwens uit van voor inbouwframe je eigenlijk koopt? Ik neem aan dat iedere toiletpot toch zegmaar past op een inbouwframe? (Ik had zelf de Rapid SL van Grohe in gedachten)
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat ik verder moet halen behalve de grote dingen zegmaar...
ff kijken:

Laufen closetcombinatie inclusief walkon reservoir. Is submerk van geberit overigens(exact hetzelfde) plus bedieningspaneel geberit wit.(totale set incluesief toilet zitting kostte mij ¤250,- waar ik ¤30,- terug kreeg omdat ik een andere toiletzitting wou. Heb overigens idd alleen de geberit onderdelen gehad, ik weet niet waarom maar t was zo. Maakt ook niks uit anders had er een ander stickertje opgezeten nl.

Zitting: pressalit new scandinavia wit (¤81,-)

sphinx 360 fonteintje(wit idd showmodel, wordt lastig aankomen denk ik. Of je moet snel nog ergens eentje vinden ¤43,-)

hansa nova fonteinkraan( ¤82,-)

Radiator Herad everest 500/400 type 11(¤125,-)

Em ja dacht het wel, maten zijn volgens mij universeel
  donderdag 7 december 2006 @ 13:15:41 #72
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44220766
Thaaaanks!

Op basis van jou gegevens de samenstelling van mijn WC-tje to be wat gewijzigd.
Nu ziet het er als volgt uit:

Zwevend toilet SPHINX 390
Toiletzitting SPHINX 390

Inbouwelement Geberit duofix frontbediening

Bedieningspaneel Geberit Samba matchroom

Fontein SPHINX 390

Fonteinkraan SPHINX UNIQ

Sifon Geberit Bekersifon Chroom

Afvoerplug Alape VT2

Radiator design Global 440 x 320
Radiator aansluitset Global

Totaal SANITAIR bruto 1.195,71

Oke, inderdaad...het volgende kan ik nog opkomen. Onder andere door post hieronder

- Cell beton blokjes om reservoir in te bouwen
- Vloer en wandtegels (tot aan plafond)
- Verlichting voor toilet
- Membraam tussen pot en tegels...anders doet potje van *knap*

MAAR....wat voor aansluitmateriaal (behalve inbouwdoosje en leidingwerk) heb ik verder nog nodig?

[ Bericht 16% gewijzigd door richie29 op 07-12-2006 13:59:45 ]
pi_44221034
tegelwerk en ander materiaal om je reservoir in te bouwen

En verder nog een isolatiemat voor tussen je tegels en je pot, en wellicht wat montage-artikelen

En een koker kit
  donderdag 7 december 2006 @ 14:00:10 #74
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44230201
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:25 schreef Gurb het volgende:
tegelwerk en ander materiaal om je reservoir in te bouwen

En verder nog een isolatiemat voor tussen je tegels en je pot, en wellicht wat montage-artikelen

En een koker kit
Vooral die koker kit Ja dat doet het hem Gurb !!!

Kit heb je nodig om de haakse kanten van je tegelwerk op elkaar aan te laten sluiten, daar kan je geen voegen doen omdat het ongetwijfeld werken gaat en dan knapt je voeg snappie Richie?

In de casa het volgende gedaan, en het gaat rap de komende dagen(maar meer verklapt ik niet):

laatste laag paars voorste slaapkamer, afplaktape meteen verwijderd

Beslag was binnen gekomen, dus meteen drie sets bevestigd 9vierde nog niet maar dat heeft te maken met dat rap van net

Slopen van het laatste slaapkamertje wat nog gedaan moet worden.

vanavond weer terug , we gaan de infrastructuur van inbouwdozen, cai, en utp aan leggen aldaar.

vanavond om 21:30 komt de stucadoor nog ff langs om een offerte te maken.

Ik heb er weer helemaal zin an

eerst ff happen en dan weer te klussen woei!!!
pi_44233766
Als ik die enthousiasme zo van je lees Syb dan denk ik dat jullie er met oud en nieuw al in zitten
pi_44239187
Net thuis.... Maar veul gedaan vanavond

Eerst nog ff gauw alle zooi eruitgesloopt(plafond nog plus wat wandpanelen)
Alle leidingen gefreesd
dozen geboord(19 stuks) en t is de kleinste kamer in huize weltevree ;P
leidingen erin gemaakt(10 lengtes 2m en 3 lengtes 4 mtr )

Vastgezet, pur was op anders was dat nu ook al gedaan

Morgen to do list:

restant behang verwijderen
purren(ff pistool halen bij de baas, erg makkelijk nl. )
verder vastmaken leidingen
plafond mee beginnen(vooral de rand welke de hoogte aangeeft van het plafond is van belang, maar rachelen zal ook wel al een stukje kunnen

Morgenmiddag komt de stucadoor dan alvast wat betokontakt aanbrengen voor een goede hechting van e.e.a. Zaterdag overdag gaat het er al in!!!

Kan ik Maandag ofzo verder met afwerken van die kamer, das wel erg lekker dat het allemaal op zo'n korte termijn nog kon. Helemaal mooi was de offerte(op een stuk karton )

Laatste noot voor vandaag :

Stefan waar zouden we zijn zo zonder jou ( en Willem zijn bus....)
pi_44239216
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:16 schreef Solingjan het volgende:
Als ik die enthousiasme zo van je lees Syb dan denk ik dat jullie er met oud en nieuw al in zitten
Gaat niet lukken Jan, hoewel we dan natuurlijk wel erg ver zijn. Er gaan bijv. al regelamtig bananendozen voor niet gebruikte spullen naar de casa . Je kan het alvast maar verhuisd hebben moet je maar denken...

Maar nu.... Naar me mandje, morgen weer genoeg te doen chop chop hurry hurry. T wordt mooi !!!
pi_44248709
tada ! :p

Waren we weer.....

Gedaan:

rotzooi van gisteren weggehaald uit de kamer
behang afgestoken
pur tussen de pijpen muur gespoten om leidingen te fixeren.

Straks komt de stucadoor, en dan gaat hij met grondering, en wapeningsgaas aan de gang.

Zelf ga ik naast eerst eens ff op te ruimen de naadjes van het plafond in de masterbedroom doen. Verder twee lampjes nog ophangen en boutjes m3 halen om een schakelaar weer vast te zetten(andere boutje is tussen de voorzetwand gevallen )

En nou weer hurry hurry naar de casa toe ,

pi_44263822
Zo ff de menjes hier op de hoogte stellen

Gedaan vanmiddag:

Foto's gemaakt van hetgeen ik mee bezig ben (worden straks geupt)
Plafondrand al uitgeracheld(hangt nog niet waterpas maar dat komt wel als het stucwerk erin zit. heb nu in ieder geval "vlees"om mee vast te zetten )
Kamer stucklaar gemaakt(stucadoor kwam langs waren nog wat plekken die niet echt lekker vast zaten(bij spant) dat er afgebikt en opgevuld met stucplaat

Daarna de muur en de leidingen in de primer gezet(had stucadoor achter gelaten) en nu kan het drogen tot morgenvroeg 07:00. dan gaat zoon van de stucadoor aan de gang. En zo vader zo zoon was het vroeger al, hij is ook stucadoor geworden

Morgen :

Eerst maar eensheftig opruimen, wordt echt kriegel van de troep op de bovenverdieping nl. daarna licht schuren op onze kamer twee lampjes doen(zou ik nog) en een wandje in de hoogglans zetten( en ja dat zou ik ook al eerder doen

Nou eerst ff in bad, ik kan wel een lekker bad gebruiken.

hasta la pasta
pi_44265396
zo te horen heb je je zelf wel weer goed vies gemaakt ja :p

hop badderen :p
pi_44267161
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo te horen heb je je zelf wel weer goed vies gemaakt ja :p

hop badderen :p
Jawel hoor stukjes stucwerk zaten zelfs in me pendek

Nou ff pics bekijken, en daarna uppen brb
pi_44267341
t ruikt weer stukken frisser int topic
pi_44267503

Om te beginnen eerst maar ff een plaatje van het beslag op de overloop, plaatje had ik al eerder laten zien. maar nu in het echie dus

Wand kamertje direct grensend aan de overloop. Voeding van centraaldoos via schakelaar naar wcds, naar wcds. In de uiterste hoek utp(dubbel)

Wand grensend aan de slaapkamer aan de voorkant( het "roze"kamertje zak het maar ff noemen)
Cai komt naar beneden, kan evt doorgelust worden naar die in de andere hoek van de kamer. daarnaast komt 220 naar beneden, en gaat verder naar de hoek, daarna verder naar de andere kant zie hieronder. De schuine kant wordt afgetimmerd met een knieschotje nog.

wand grensend aan de slaapkamer van het "ouder"stel Hier komt een cai en twee wcds

Gadverdakke alweer een roze kamer...... nee hoor, das dus de primer en die hopen we niet meer terug te zien

Fear my 1337 bekledingstechniek met stucplaat Zo kon het best zei de stucadoor, dat laat k me geen 2 keer zeggen natuurlijk .

Dat waren ze weer, nou nog ff bakkie drinken en horizontale dienst houden, morgen weer genoeg te doen (as always...... ) maar we vinden het nog steeds leuk (geloof ik.... )
pi_44267560
hm ik denk al, gaat die nou weer van die rare constructies met PVC maken, maar dr komt een ander draadje in dan 220 volts geleiderts
pi_44267630
Ja Straks alle ruimtes cai, en utp, gewoon prik in en hoppa hij doet t. erg relaxed lijkt me dat. Nu kan je overal bij dus doe dan meteen maar. ff meer pijp heb je nodig maar je vreet jezelf op als je starks ergens zit je wilt iets en je kant t niet. Althans ik wel . zo dr stevig van balen zelfs,..... maar das dus niet het geval nu
pi_44267659
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:28 schreef Cybersijp het volgende:
Ja Straks alle ruimtes cai, en utp, gewoon prik in en hoppa hij doet t. erg relaxed lijkt me dat. Nu kan je overal bij dus doe dan meteen maar. ff meer pijp heb je nodig maar je vreet jezelf op als je starks ergens zit je wilt iets en je kant t niet. Althans ik wel . zo dr stevig van balen zelfs,..... maar das dus niet het geval nu
hmm voor UTP kan je t zo bedraden en niet aansluiten ( patchpaneltje in je kast? ) scheelt weer een grote switch,

maar de CAI.. hmm? de hele boom er in leggen en overal door lussen ( en natuurlijk een phat ass versterker ( zal je dan wel nodig hebben denk ik ) )
pi_44273775
Gedaan door de stucador tot nu toe:

2 kanten klaar, en is bezig met de laatste kant. Zelf: lampjes van de bedverlichting gefixt en opgehangen. Gefixt erbij gezet, omdat je wel een fase nodig hebt natuurlijk..... kwam ik achter nadat de lampjes al hingen, de schakeldraad kreeg geen stroom blijkbaar... (oeps gevalletje)

T is rustig weer nu, dus ff de weersverwachting bekijken en anders ff wat ramen en deuren in de hoogglans zetten.

Koffie opdrinken en we gaan weer
pi_44274264
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Cybersijp het volgende:
Gedaan door de stucador tot nu toe:

2 kanten klaar, en is bezig met de laatste kant. Zelf: lampjes van de bedverlichting gefixt en opgehangen. Gefixt erbij gezet, omdat je wel een fase nodig hebt natuurlijk..... kwam ik achter nadat de lampjes al hingen, de schakeldraad kreeg geen stroom blijkbaar... (oeps gevalletje)

T is rustig weer nu, dus ff de weersverwachting bekijken en anders ff wat ramen en deuren in de hoogglans zetten.

Koffie opdrinken en we gaan weer
Kijk je uit met buiten schilderen ivm vocht. Liever niet na 1500 uurAnders slaat de dauw op je lak. En dat is zonde.
Voor buiten kun je beter tot het voorjaar wachten. Voooooorjaaarrr oh waar blijf je
Of anders vroeg beginnen.
pi_44282101
Deuren slaapkamer aan de binnen kant zitten er nu een keer in, ramen aan de binnekant zitten er nu een keer in, wand grensend aan de buitenmuur zit er nu voor de laatste keer in.

Morgen:

Betimmering spant laatste keer hooglans, wand grensend aan de overloop voor de laatste keer erin. ramen aan de binnenkant laatste laag(2e). Ik ga op tijd beginnen dus misschien ook de deuren voorde tweede keer doen(hangt van het weer af)

Verder: vullen van een gaatje op de voorste slaapkamer, dan kan dat maandag geschuurd worden, en als het kamp weer is dan ook daar de deuren voor de eerste keer te grazen nemen...

Als de deur daar klaar is en het gaatje geschuurd en weer geverfd is de kamer klaar voor het laminaat daar

Stucwerk was trouwens om 14:00 klaar en hoewel het nu nog grijs is, is het zo strak als een snaar erin gezet hoor. hulde voor de stucadoor

En nu?

Wochenende
pi_44288769
Toch vind ik het opvallend dat je van beneden naar boven werkt.
Ik dacht dat de gewoonte was om het andersom te doen.

Wochenende ? en doe je zondag niks dan? Hup hup ...

Acht dagen in de week werken is niet niks. Dat doe je als je jong bent.
pi_44290699
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:47 schreef AnneX het volgende:
Toch vind ik het opvallend dat je van beneden naar boven werkt.
Ik dacht dat de gewoonte was om het andersom te doen.

Wochenende ? en doe je zondag niks dan? Hup hup ...

Acht dagen in de week werken is niet niks. Dat doe je als je jong bent.
Ik ben het roerend met je eens annex, normaliter zou je van boven naar beneden werken. Alleen omdat de verherbouw van ons huis onder begon, ben ik in mijn eigen tijd(vorige winter) alvast begonnen met het boven voor te bereiden van e.e.a. Dan loop je niemand voor de voeten en kan je toch een oogje in het zeil houden. Daarbij kwam ook nog eens dat boven vrijwel niks op de badkamer na uitbesteed is(okay stucwerk van vandaag dan) Rest allemaal met mijn eigen handen gedaan(en hulp van vaders off course, en her en der wat handjes in de avonduren van me gabbers Stefan en Japie). En zelf doen kost gewoonweg meer tijd dan uit besteden natuurlijk...

Vandaar deze keuze, nadat beneden klaar was qua uitbesteed werk(okay trap kwamen we tegen, maar dat hebben we mooi tussendoor gedaan) zijn we beneden het "af"gaan maken. Puur om eerst ruimte voor ruimte klaar te maken(of vrijwel klaar). Boven kon ik ook niet verder vanwege timmerwerk etc aan kozijnen etc.(jammer als je net een wandje gemaakt hebt, bouwvakker komt en haalt het weer uit elkaar of verrabbezakt het geheel)

En wochende is voor mij de Zaterdagavond, en de Zondagmorgen, morgenmiddag van 12:00 tot 16:30 aan de knutsel in de Casa dus "hup hup"is niet nodig....

En acht dagen in de week? Ach klinkt heel groot, maar weet niet beter doe het al tig jaren hard werken weinig vrij zijn. Straks als ik oud ,grijs, en rimpellig ben heb ik nog genoeg tijd om achter de geraniums te zitten.... Laat mij maar lekker werken, hoeft niet altijd superhard , maar wat doen is altijd lekker , ik ben een "doener" heb graag wat reuring om me heen.

Straks kan ik wel met een gerust hard op me loveseatje zitten met een glas lekkers in de hand, neem dat maar van me aan
pi_44307248
Zo klus voor vandaag die ik gepland had staan is gedaan.

Ramen masterbedroom geschuurd, en de tweede en laatste laag te pakken

wand grensend aan de overloop geschuurd, en de laatset laag verf te pakken

bekleding spant in masterbedroom heeft de laatste laag nu ook te pakken, na eerst licht opgeschuurd te hebben natuurlijk

Morgenochtend om 09:00 weer present om een karretje sloophout naar de stort te brengen.

Voor vande week wil ik eigenlijk het volgende klaar hebben(op plinten na) kamertje van onze dochter aan de voorkant van het huis.

Nieuw plafond, buizen en centraaldoos in de kleinste slaapkamer. Beginnen met afmaken van die kamer qua wand werk. Architraven, plinten, en plafond platen zelf. Als dat gedaan is dan kan de vloer van de masterbedroom er ook in omdat daar nu zelf maar voorraad klusmateriaal ligt voor die kamer. De overloop is groot voor Nederlandse begrippen maar niet zo groot....

Zat te doen nog dus

Nu ff een bakkie doen en straks eten koken , sayonara allemaal
pi_44307917
Hai Syb. Je blijft maar door gaan.

Hou je er wel rekening mee, dat als je er dadelijk eenmaal inzit voorlopig NIETS maar dan ook echt NIETS meer doet.(Ervaringsdeskundige aan het woord)
De puf zakt je als het ware ongemerkt niet in je schoenen maar door je schoenen. Ook is de inspiratio verschwunden.
Dus je kunt er beter een weekje langer over doen, zodat het "helemaal" klaar is dan dat je dadelijk nog in de rotsooi zit.
Lijkt me ook niet zo prettig voor moeders

Wat lees ik nou sloophout naar de stort brengen. Heb je geen openhaard. Of dadelijk mss.

O ja en eet smakelijk
pi_44310998
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:38 schreef Solingjan het volgende:
Hai Syb. Je blijft maar door gaan.

Hou je er wel rekening mee, dat als je er dadelijk eenmaal inzit voorlopig NIETS maar dan ook echt NIETS meer doet.(Ervaringsdeskundige aan het woord)
De puf zakt je als het ware ongemerkt niet in je schoenen maar door je schoenen. Ook is de inspiratio verschwunden.
Dus je kunt er beter een weekje langer over doen, zodat het "helemaal" klaar is dan dat je dadelijk nog in de rotsooi zit.
Lijkt me ook niet zo prettig voor moeders

Wat lees ik nou sloophout naar de stort brengen. Heb je geen openhaard. Of dadelijk mss.

O ja en eet smakelijk
Hehe lol, denk dat t niet zo zal lopen, ervaringsdeskundig of niet

En een weekje langer kan niet, omdat we ons oude huis nog knappies moeten opleveren natuurlijk.

Straks heb ik wel degelijk een openhaard (een echte op stroom ) dsu daar me houtjes in levert naast een hoop rotzooi geen warmte op dan wel rotzooi minder natuurlijk.

Morgen weer verder sijpo signing off
pi_44315946
Hoi Sijb,

..........fff terug naar je Siemens Range Cooker fornuis(je). Ada en ik zijn vandaag naar een grote keuken shoroom wezen kijken. Werd eens tijd omdat we zoiets nog nooit eerder hebben gedaan. Ze hadden daar ook van die grote fornuizen maar dan voornamelijk van het Italiaanse merk Smeg. Volgens de verkoper zet dat merk z'n fornuizen momenteel extra laag in de markt om daar ook een aandeel te verkrijgen, maar zal zodra dat een feit is de prijs langzaam gaan verhogen. Het devies is dus; KOOP NU! Ik vind dat merk eerlijk gezegd niet echt mooi en ze hebben zelfs fornuizen met een groot- en klein ovengedeelte. Jouw Siemens toont tijdlozer en ik vraag mij af wat jouw overwegingen waren om voor dat merk en type te kiezen.

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_44317311
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:22 schreef OmeRob het volgende:
Hoi Sijb,

..........fff terug naar je Siemens Range Cooker fornuis(je). Ada en ik zijn vandaag naar een grote keuken shoroom wezen kijken. Werd eens tijd omdat we zoiets nog nooit eerder hebben gedaan. Ze hadden daar ook van die grote fornuizen maar dan voornamelijk van het Italiaanse merk Smeg. Volgens de verkoper zet dat merk z'n fornuizen momenteel extra laag in de markt om daar ook een aandeel te verkrijgen, maar zal zodra dat een feit is de prijs langzaam gaan verhogen. Het devies is dus; KOOP NU! Ik vind dat merk eerlijk gezegd niet echt mooi en ze hebben zelfs fornuizen met een groot- en klein ovengedeelte. Jouw Siemens toont tijdlozer en ik vraag mij af wat jouw overwegingen waren om voor dat merk en type te kiezen.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Okay Rob daar komt ie

De keuken winkels zijn over het algemeen erg ondoorzichtig in Nederland, beginnen met de volle pot(=adviesprijs voor alles) en dan stapsgewijs door je budget af te tasten op nog steeds een (te) hoog bedrag uitkomen. Ik kan je alleen maar aanraden om:

NOOIT je budget te noemen onder geen beding !! En als je je budget toch moet noemen gewoon 2 á 3 duizend eronder gaan zitten. geeft je ruimte omdat ze natuurlijk je hele budget op willen snoepen

Eens een kijkje nemen op het forum van tros radar! (zeer leerzaam)

Je eens via die website te verdiepen in keukenzaken in Duitsland, echt een wereld van verschil in prijs! Zelf heb ik hier op Texel mijn keuken gekocht, bij t keukencentrum, maar doormiddel van echt harde onderhandelingen heb ik daar een prijs bedongen waar ik mezelf niet voor de kop hoef te slaan ( draaide het spel ff om ) ( kan nl. best een robbertje onderhandelen, ook geleerd door schade en schande in mijn werk overigens...)

Voor het fornuis:

De meeste mensen werken maar met drie pannen per kookbeurt, dus je hebt drie grote branders nodig welke ook op een plekkie zitten waar je de pan ook fatsoenlijk nog neer kan zetten. de sudderbrander is echt een nutteloos ding, maag van mij echt achterwege gelaten worden. Hou je effectief vijf pittten over...

De overnruimte: zelf hou ik van een grote oven omdat dan gewoon 1/1 gastronorm erin kan , dus als ik eens lekker kook voor een cluppie mensen dan zit ik niet te klooien... Indelingen van 2 / 3/ 4 verschillende ovens met dito temp. verstellingen heb ik niks mee op. Gewoon een combimagnetron erbij nemen. Meeste mensen nemen nl. ook een magnetron erbij, voor een klein bedrag extra heb je dan bijv. een combi magnetron. Voordeel is dat je bijv op twee verschillende temperaturen tegelijk kan bakken(kan ook met twee ovenruimtes onder je fornuis dat weet ik) maar als je maar een klein beetje hebt of een paar broodjes dan zet je alleen de combi aan het werk. Sneller warm!

Verder is Smeg! een knap merk, neem alleen dan wel alles van smeg! omdat anders de series niet echt bij elkaar passen qua looks. Zelf hebben we de koel/vries van liebherr(betere koel/vries in die prijsklasse is er naar mijn idee niet en de afzuiger van Itho (120cm vlakscherm) omdat deze laatste via vlakscherm afzuigt, dus via de randen das een veel effectievere manier van afzuigen dan de normale roosters. Verder een afzuig met flink wat pur want moeders wil geen geurtjes natuurlijk. Kan ik eindelijk frituren in huis zonder dat ik steeds naar buiten moet voor me pannetje(hell heb zelfs een dedicated wcd laten aanleggen voor die pan(nou 4 wcds op een groep dan) Merk pan is fritel 3200 watt! lekker rap en geen problem met terugval van temperatuur.

Voor meer info kan ik je aanraden mij ff een mailtje te sturen dan wordt dit topic niet vervuild met andere topics in topics

Verder vor het siemens fornuis gekozen omdat:

De prijs die ik moest betalen gunstig was ten opzichte van andere merken, Aeg en smeg gekeken o.a

het meer aansluit met mijn idee hoe een fornuis hoort te zijn( werk er natuurlijk op een andere manier mee)(functie boven vorm)

De grote oven, en idd het minder poespas uiterlijk waren dingen die mij over de streep trokken
pi_44317579
Oke Sijb, bedankt voor de info. Was zelf ook al van plan om in Duitsland te gaan kijken voor een vergelijk. De rest komt later wel per mail.

Rob
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_44318447
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef OmeRob het volgende:
Oke Sijb, bedankt voor de info. Was zelf ook al van plan om in Duitsland te gaan kijken voor een vergelijk. De rest komt later wel per mail.

Rob
Okay Rob,

Ik wacht geduldig af maar nu ook ff tukken voor we t weten is het weer een nieuwe klusdag ( is het al officieel
pi_44320136
We gaan morgen t karretje lossen, waaid ons ff te heftig.... kan je straks de helft opnieuw opladen(onderweg) Dat willen we naturlijk niet hé? Straks naar de casa dus (10:00) maar eerst ff een bakkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')