abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44010878
Renovatie deel 5 alweer

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het vijfde deel aangeland op het departement K&W op Fok!

• Deel 1: Renovatie
  • Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)
  • Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)
  • Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" al aardig ver gevorderd met de verbouwing. Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, nu al enige tijd verzet naar begin 2007(net na de jaarwisseling van 2006/2007 to be exact. Deze extra tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moet een boel gebeuren …..

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 900.000 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Hier begon het mee

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa

Resultaat toen de trap kompleet gestript was:

Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk

Inmiddels is de trap en hal kompleet klaar gemaakt, en zijn we bezig om de bovenverdieping af te timmeren/schilderen. Met een maand willen we verhuizen, en we hebben nog plenty of dingetjes te doen. Dus niet al te veul foto's hedentendage verwachten. Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(900.000 keer bekeken is niet niks )

En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want als straks de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan anderhalf jaar bezig houd

Have Phun

Stay tuned dus . More to come

[ Bericht 18% gewijzigd door Cybersijp op 30-11-2006 00:39:24 ]
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
      Milf donderdag 30 november 2006 @ 00:01:36 #2
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_44010990
    Mooi trap.

Heb je misschien linkjes naar andere topics van je of naar foto's?
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_44011199
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_44011839
    Was wat geklooi, maar de startpost is nu wel okay....

had marsepinjo al gemaild. srry Mars... (ik weet t : )

bakkie?

En nu me mandje in, heb om 09:00 een afspraak staan met de leerling
    pi_44014288
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 00:41 schreef Cybersijp het volgende:
    Was wat geklooi, maar de startpost is nu wel okay....

had marsepinjo al gemaild. srry Mars... (ik weet t : )

bakkie?

En nu me mandje in, heb om 09:00 een afspraak staan met de leerling
    Ik zat al te zoeken naar het probleem, maar het zag er aardig uit. En ja, ik doe het bij een bakkie
      donderdag 30 november 2006 @ 08:41:21 #6
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_44014742
    Deel vijf alweer!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_44015047
    Hier weer verder dus
    pi_44015359
    Succes met de "laatste loodjes"
    volgens mij is het streven dat het binnen ook echt áf is, voordat jullie er in gaan, en niet nog drie kamers die "bijna af" zijn, en dus nog een half jaar "bijna af" blijven
      donderdag 30 november 2006 @ 09:32:50 #9
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_44015496
    Leuke OP hoor!
    Nog maar een maandje te gaan... ben bang dat ik last van afkickverschijnselen ga krijgen..
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_44020047
    heb alle delen gelezen, ben benieuwd naar de rest
    pi_44021353
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 09:32 schreef B.A.Trix het volgende:
    Leuke OP hoor!
    Nog maar een maandje te gaan... ben bang dat ik last van afkickverschijnselen ga krijgen..
    Hell No

Heb echt nog plenty of klussen op de plank liggen, zowel interieur, exterieur als (zelf) meubels maken. Die meubels kan ik echter wel pas maken als ik me "schuurtje" heb. Wordt een kast van een schuurtje overigens denk aan iets van 13.5 m bij 3.5 m.

Over het schuurtje(en wat ik dus wil) ben ik nog niet uit:

mogelijkheden:

zowieso betonnen fundering(evt. geisoleerd)
    stalen spanten, gordingen of houten spanten en dito gordingen
    opmetselen muren vijf steens boven maaiveld, of volledig opmetselen
    in het geval van geen steen helemaal opmetselen, dan houten wanden en evt dubbelwandig amken en isoleren. In het geval van helemaal metselen evt dubbelsteens maken en isolatie ertussen.

gevelkacheltje of niet, gas leiding door trekken of niet.

plenty of keuzes nog en dus nog plenty van klusupdates

Denk zelf dat het wel eens 13 delen renovatie alweer deel (insert number) gaan worden

Net de laatste twee sloten op de overloop verwijderd(kl*** messing schroeven van vroeger , maar daar hebben we een slijptol voor ) en twee nieuwe sloten gehaald ervoor. Straks schuren plamuren en kitten op de planning staan .

sayonara maar wieder
      donderdag 30 november 2006 @ 16:38:46 #12
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_44027302
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 13:15 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Hell No

Heb echt nog plenty of klussen op de plank liggen, zowel interieur, exterieur als (zelf) meubels maken. Die meubels kan ik echter wel pas maken als ik me "schuurtje" heb.

plenty of keuzes nog en dus nog plenty van klusupdates

Denk zelf dat het wel eens 13 delen renovatie alweer deel (insert number) gaan worden
    M'n hele dag is weer goed! hahaha
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_44032485
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

M'n hele dag is weer goed! hahaha
    your welcome

Maar goed gedaan vanmiddag:

afkitten van plafond, houtwerk op de voorste slaapkamer

rondom in die kamer eerst met de cshuurmachine, en het schuurpapier geweest. kamer is dus schilderklaar!!

Morgen gaat vaders aan de slag met die kamer zodat zijn kleindochter(tje) straks een prachtige kamer heeft.

Maandag avond a.s wordt de elektriciteit in die kamer geinstalleerd(afmonteren) buizen en dozen zitten er al nl

Dinsdag avond dan de kleinste slaapkamer mee gaan beginnen, dozen boren, pijpen leggen etc. centraaldoos ophangen. kabel en utp naar de vloer doorvoeren(hangt nu nog boven het plafond nl.

En ik heb................ tada pics!! was ze haast nog vergeten te nemen zeg(echt waar) maar zag toen ik me jas aan wou trekken om te gaan de camera liggen.

Morgen meer, en zometeen wat pics dus
    pi_44032976

Trap die nu dus helemaal klaar is, laat de loperd maar komen

hoe de trapspijlen dus aansluiten op die van het traphekje

Overloop op deuren an, die klaar is en mocht je het zien....................................ja ik plak de scharnieren en sloten af met tape, omdat het echt giga irritant is als die dichtgeverfd zijn(lastig verwijderen enzo) dus als ik dat zelf lastig vind doet ik het bij mezelf dus ook niet

Trapgat welke ook klaar is(op een klein stukje latex na)

onderste helft van het trapgat, waar je het begin van de trap van boven af ziet

lekker kleurtje hé ? Is weer eens wat anders dan kenia wit(wordt muur op de kamer van onze dochter. Is een zijdeglanslatex(goed afneembaar)

Dat waren ze wieder! En gerustgesteld(alsof er nooit meer foto's zouden komen
    pi_44033508
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 19:41 schreef Cybersijp het volgende:
    [afbeelding]
    Overloop op deuren an, die klaar is en mocht je het zien....................................ja ik plak de scharnieren en sloten af met tape, omdat het echt giga irritant is als die dichtgeverfd zijn(lastig verwijderen enzo) dus als ik dat zelf lastig vind doet ik het bij mezelf dus ook niet
    Wat voor muurpanelen heb je hier gebruikt, zien er mooi uit
    pi_44034334
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Wat voor muurpanelen heb je hier gebruikt, zien er mooi uit
    cando mdf panelen met v groef(je) breekt het net ff en kralen e.d waren naar mijn idee net ff heftig
    pi_44044142
    Hoi Sijb,

Je hebt bijna een gigaklus verzet man! Je enthousiastme is bijna aanstekelijk. Zoals je waarschijnlijk wel gehoord zal hebben ben ik bezig met nieuwbouwplannen. Wat klussen betreft is het m'n bedoeling om zo weinig mogelijk zelf te doen. Ik heb daar namelijk niet zoveel aardigheid in als jij. Desondanks blijft er genoeg ander werk over. Zo ben ik al een half jaar bezig met het uitzoeken van een geschikte architekt. Bij bouwbedrijven heb ik al het nodige vooronderzoek gedaan, maar de uiteindelijke aanbesteding moet ook nog komen. Het gelul met de gemeentelijke welstand en bouwvergunning moet ook nog. Wat dat betreft mag jij met je renovatie veel meer dan ik met m'n nieuwbouw. De gemeente bemoeit zich werkelijk met alles. Zij bepalen de kleur en hoe alles moet worden en jij mag betalen! Het is echt de wereld op z'n kop.

Inmiddels hebben Ada en ik het eerste vrijblijvende schetsontwerp van een architekt ontvangen. We zijn er vanmiddag langs geweest om de wijzigingen door te spreken. Het mooie van deze architekt is dat hij werkt op no cure no pay basis. Pas als het ontwerp en de prijs aanstaan gaan we verder met elkaar in zee. Het ziet er voorlopig heel hoopgevend uit. Een heel verschil met zes andere architekten en/of bouwkundig ontwerpers. Daar zitten offertes tussen die op de totaalprijs wel meer dan 100% uit elkaar liggen en op onderdelen soms wel 500%(!). Daarbij komt dat er geen enkele consistentie is in de geboden dienstverlening. Bij de een is het ene inclusief wat bij de ander weer exclusief is. Je hebt werkelijk geen enkel beeld van wat je uiteindelijk van zo'n knakker koopt. Daarbij gaat het echt om duizenden euro's dus dan wil je bij voorkeur graag weten wat je koopt.

Ada en ik beperken ons momenteel tot het uitgraven van de boomstronken van 19 dennebomen van +/- 15 meter. Die heb ik vorig jaar herfst gerooid om ruimte midden op m'n terrein te krijgen. Een vreselijke graafklus, maar het schiet al op, we hebben er nog 7 te gaan. Het is de bedoeling om een twee keer zo groot huis te gaan plaatsen op de plek waar tijdens Ada's 50e verjaardagsfeest de legertent met lekkere hapjes en drankjes heeft gestaan. Dat is een betere plek dan waar het kleine oude boerderijtje nu staat. We kunnen daar tijdens de bouw lekker blijven wonen en hoeven het pas af te breken als we het nieuwe huis betrekken. Maar zover is het voorlopig nog niet.

Zo, dat was m'n verhaal, hoor je ook eens waar een ander mee bezig is. Ik begrijp nu ook waarom ik laatst via jou in een topic van een cafe verbouwing terecht kwam. Als een topic aan een nieuwe pagina toe is en je drukt rechtsonder op een volgende pijl, dan kom je in een andere topic terecht. Dat gebeurde me net weer bij jou omdat de eerste pagina vrijwel vol is. Toch ben ik blij dat me dat laatst overkomen is want zo vond ik een powermanager waarnaar ik op zoek was. Dankzij die ontdekking heb ik 'm inmiddels via internet besteld en hij zal volgende week wel worden afgeleverd.

Oke Sijb, nog veel succes en plezier met de laatste loodjes voor de verhuizing en dan wordt het ook eens tijd om je nieuwe woongenot te gaan beleven. Je hebt er hard genoeg voor gewerkt.

Groeten, en tot de volgende keer.

Rob

[ Bericht 0% gewijzigd door OmeRob op 01-12-2006 01:15:17 ]
    Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
    pi_44044460
    Das dus me ome Rob!!! gewoon die-hard een heule lap tekst tikken om 01:00

Maar eh ik gaat ff naar me mandje anders kan ik je zwager(als je nu eens gaat trouwen ) morgen niet aan de gang houden. vaders had er in ieder geval weer zin in!! (altijd hoor ftr)

maar nu slapen anders wonen we met een jaar nog niet
    pi_44052548
    Zo effe bijgelezen in ome rob zijn verherbouwplannen...

Ben erg benieuwd hoe je gedachten zijn, dus welke bouwstijl etc. kan je niet eens die schets scannen? En het boerderijtje.... toch wel zonde hoor, dat het met der tijd tegen ze vlakte zou gaan. Ik vond het echt een leuk huisje nl

Die architect van op basis van no cure no pay is echt wel een heel goed idee. Ik heb dat niet eerder gezien een architect die op die manier werkt. Meestal is het denken aan iets al kassa voor die gasten nl..

En over de casa en welstandcommisie, ik heb enkel vervangen wat er al zat dus geen probleem met hun . Straks als ik me schuurtje ga bouwen, zal ik wel met ze in "gevecht"moeten gok ik

Back to the casa:

zelf bezig met het plafond van de masterbedroom, voorzien van kit in de randjes ed. zodat er minder schaduwvoegen zijn. 2/3 is gedaan starsk na t eten de rest afmaken. daarna de nieuwe sloten opvullen qua gat/uitsparing in de deuren omdat de nieuwe dus kleiner zijn. Een slotplaatje past voor geen meter(gatenkaas) dus die ook ff helemaal opvullen. daarna maar weer ordentelijk bevestigen.

vaders is op de voorste slaapkamer bezig, en die wordt roze... De familie "knots"is er niks bij

rollator
    pi_44059351
    heb je trouwens die loper nog besteld..ik liep gisteren door de kwantum en daar hadden ze best leuke kant en klare lopers op de rol voor weinig geld tussen de 5 en de 10euro p/m ik had ze bij leen bakker ook al gezien, maar die waren minder mooi(vond ik dan)
    misschien is dat anders nog een ideetje?
    ik kan me trouwens nog wel vaag herinneren dat je wel al een loper had besteld,, maar ja mss nuttige info voor iemand anders dan.

http://www.kwantum.nl/NL/catalog/zoekresultaat.htm?keywords=loper

in de winkel hadden ze nog meer soorten
    pi_44061548
    Zo waren we weer, de voorste slaapkamer is volgens mijn vader: "mooi roze is niet lelijk ", maar het is nu echt een meidenkamer aan het worden hoor met dat paars staat het erg mooi me dunkt

Verder gaten gevuld zoals gezegd, plus de vliering/zolderluik geschilderd.

Morgen:

Deuren schuren op de hele bovenverdieping(worden maandag in de hoogglans gezet)(plus laagje grondverf erover)

Architraaf badkamer (randjes) nog net ff lichtopschuren, hier en daar een licht pikkeltje nog van het hout. Daarna verfen van architraaf en bovenkant traphekje

randen van plafond masterbedroom met grondverf aantippen, zo krijg je dus geen krakelee in het naadje tussen plafond en lijst

Plafond van de voorste slaapkamer voor de laatste keer in de latex zetten(randjes vanmorgen al gedaan nl )

Laatse laag hoogglans op wand grensend aan de overloop in de masterbedroom, laatste laag verf op de wand grensend aan de achterkant van het huis in eveneens de masterbedroom

Zondag dan het plafond van de masterbedroom voorzien van een laagje latex.

Zat te doen dus nog
    pi_44061581
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 16:46 schreef truttebosje het volgende:
    heb je trouwens die loper nog besteld..ik liep gisteren door de kwantum en daar hadden ze best leuke kant en klare lopers op de rol voor weinig geld tussen de 5 en de 10euro p/m ik had ze bij leen bakker ook al gezien, maar die waren minder mooi(vond ik dan)
    misschien is dat anders nog een ideetje?
    ik kan me trouwens nog wel vaag herinneren dat je wel al een loper had besteld,, maar ja mss nuttige info voor iemand anders dan.

http://www.kwantum.nl/NL/catalog/zoekresultaat.htm?keywords=loper

in de winkel hadden ze nog meer soorten
    Das geen geld voor een loper, t is alleen jammer dat we er een draai in hebben dat maakt het alllemaal minder makkelijk, maar anders had ik het denk ik wel geweten....

Thx in ieder geval voor de tip ( ps tot nu toe heeft de geplakte loperidee de beste kaarten )(voor ons dan )
    pi_44062052
    ja maar kun je hem dan niet snijden en vastnieten, en daarna de draai weer maken.
    daar zie je toch niets meer van als de roeden eroverheen zitten.
    of denk ik nu te simpel?
    pi_44062640
    he wat raar ik klik nu nog n keer op de link en ineens staan er veel minder lopers op haha
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:02:29 #25
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44062711
    Die trap is zo

Was vorige week bij vrienden die op dit moment volop aan het klussen zijn en in heb ook ineens weer zin.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')