abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43991140
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:15 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Naturisme vind ik dat je dat zelf moet weten... Maar met jouw punt ben ik het volledig eens, het is te geforceerd. Je kind voed je dan toch op naar jou idee van wat hoort. Als er kinderen een keer bij jou kids thuis komen, sta je toch ook niet in je nakie? En andersom krijg je misschien de vraag, "waarom hebben jullie kleding aan, bij ons thuis lopen me ouders naakt rond.." En zijn je kids dus de dupe van evetuele pesterijen... Dus wat heb je liever voor je kind...

BTW zag dit op AT en reageer daarom ff
Zoals ik eerder in dit topic aangaf, voor een klein kind is in z'n blote kont rondlopen niet geforceerd. De meesten doen dit het liefst de hele dag.
Verder kun je je kind toch uitleggen dat het bij verschillende gezinnen er anders aan toe gaat. Bovendien hebben we het hier volgens mij over naakt rondlopen op zo'n camping of strand ofzo en niet over thuis ook 24/7 naakt rondlopen.
Kinderen kunnen dat soort dingen goed scheiden hoor. Zie ze nog niet zo snel die vraag van jou stellen bij een ander gezin.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:22:14 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43991167
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:08 schreef TR08 het volgende:

[..]

Het enige verschil is eigenlijk dat je naakt gaat camperen zo af en toe.
o jee, dan mist mijn kind een stuk in zijn opvoeding
hij kampeert niet eens gekleed, laat staan naakt
  woensdag 29 november 2006 @ 14:23:09 #53
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43991204
Leuk altijd om te zien dat het gros van de mensen het oorspronkelijke doel van kleding (bescherming tegen weer en omgeving) volledig uit het oog verloren zijn
  woensdag 29 november 2006 @ 14:23:49 #54
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991221
Er heerst nog altijd een taboe op naakt merk ik.
pi_43991223
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef maaikevis het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat afgeschaft dan???
Een jaartje of twintig geleden......
pi_43991295
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:21 schreef TR08 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat meer andersom. In mijn ervaring was naturisme eigenlijk weinig meer dan naakt camperen. Nudisten waren ook veel meer met eco eten, verantwoordelijke kleding dragen, etc bezig.
Nudisme is een stroming, waarvan de beoefenaar, de nudist, graag ongekleed is en het niet nodig vindt om het lichaam te bedekken in gezelschap van vreemden, vooral niet als dat mede-nudisten zijn.

Naturisme is een levenswijze in harmonie met de natuur. Het wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid, die als doel heeft het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en eerbied voor natuur en milieu.

bron: Wikipedia.

Wiki geeft mij gelijk
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_43991319
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:23 schreef Bouddalain het volgende:

[..]

Een jaartje of twintig geleden......
Toch gek, dat ik 10 jaar geleden nog gewoon een basisschool met douches had hoor!
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_43991363
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:18 schreef TR08 het volgende:
@RudyCarell: Waaron vind je het eigenlijk een probleem om bij iemand thuis te komen die daar naakt rond loopt? Een naturist vind het ook niet raar om bij iemand thuis te komen die gekleed is.
Omdat het niet standaard is, kort door de bocht gezegd... En het ging daar niet om, maar om het feit dat als je weet dat er bezoek komt je jezelf wel aanpast aan diegene... En nogmaals ik ben er niet tegen! Maar ik begrijp de gedachtegang gewoon niet. Als het echt zo perfect was zouden er dan niet meer naturisten zijn?
  woensdag 29 november 2006 @ 14:28:20 #59
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991364
Mijn neefje van 10 douchet nu ook nog gewoon na de gym hoor. Wlliswaar gescheiden van de meisjes, maar douchen doen ze.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:30:05 #60
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991417
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:28 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Omdat het niet standaard is, kort door de bocht gezegd... En het ging daar niet om, maar om het feit dat als je weet dat er bezoek komt je jezelf wel aanpast aan diegene... En nogmaals ik ben er niet tegen! Maar ik begrijp de gedachtegang gewoon niet. Als het echt zo perfect was zouden er dan niet meer naturisten zijn?
Als er bezoek komt die niet naturist zijn, doen we UITERAARD een broek aan. Dat is niet omdat we scheinheilig zijn, maar respect voor elkaar en elkaars mening is ook naturisme. Daarom passen wij on aan aan de mensen die er niet zo over denken als ons in deze situatie. Weten wij dat de mensen het niet erg vinden, dan passen die zich ook moeiteloos aan ons aan.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:30:11 #61
14320 TR08
pi_43991425
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:28 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Invloed van vroeger uit van de kerk denk ik. Voordat de christelijke religie op kwam was naaktlopen veel gewoner. Sindsdien is het nooit meer veranderd omdat groepen mensen nu eenmaal conservatief zijn.

@Pino: Volgens mij heeft het weinig met respect te maken maar alles met traditie. Respect is iemand waarderen zoals hij/zij is. Ik zie vanuit niet-naturisten weinig respect naar naturisten toe. Andersom wordt wel "respect" maw kleding geeist.
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:30:12 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43991427
naturisme is niks voormij, ik ben nogal kouwelijk
pi_43991441
Aangezien het een excentrieke en afwijkende manier van leven is zou ik er in ieder geval op letten dat jullie kind zich daarvan bewust is. Niet dat hij op school komt en het heel raar vindt dat andere mensen thuis nooit bloot rond wandelen.

Kinderen lopen toch vaak in hun nakie dus dat maakt niet zoveel uit. Alleen het kind moet op den duur wel vrij zijn om zelf te bepalen of het iets voor hem is of niet.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43991487
Vanuit de diverse babyboeken wordt ook aangeraden een baby geregeld in z'n blootje te laten spartelen omdat ze dat erg prettig vinden, kennelijk. Je kunt je dus afvragen of het wel zo normaal is een baby aan te kleden volgens onze gewoontes.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 november 2006 @ 14:33:10 #65
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991531
Worden we niet naakt geboren?
  woensdag 29 november 2006 @ 14:33:21 #66
14320 TR08
pi_43991537
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:26 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nudisme is een stroming, waarvan de beoefenaar, de nudist, graag ongekleed is en het niet nodig vindt om het lichaam te bedekken in gezelschap van vreemden, vooral niet als dat mede-nudisten zijn.

Naturisme is een levenswijze in harmonie met de natuur. Het wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid, die als doel heeft het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en eerbied voor natuur en milieu.

bron: Wikipedia.

Wiki geeft mij gelijk
Nou Wiki spreekt mijn ervaring behoorlijk tegen. En wat daar staat is ook niet meer dan wat iemand er neergekalkt heeft. Ben jij ook naturist/nudist (geweest)?
pi_43991555
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef reese.com het volgende:
Trouwens over dat wachten totdat ze zelf kunnen beslissen enzo...
Vraag een willekeurig 2 of 3 jarige wat ie er van vindt om in zijn/haar blote billen rond te lopen en ze trekken hun kleren al uit. Kleintjes vinden dat over het algemeen veel fijner. Heb dus niet het idee dat je nou echt tegen de natuur van zo'n kind in gaat hier.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:35:39 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43991604
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:33 schreef Blauwe_Pino het volgende:
niet allemaal, sommige met de helm op
  woensdag 29 november 2006 @ 14:38:03 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43991688
quote:
Ja en? We worden toch ook geboren met een navelstreng, die knippen we ook door hoor.
Dit vind ik altijd van die drogredenaties.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43991732
quote:
Ik hoed ermee op, het blijft toch een eigen keuze.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:41:13 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43991795
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:31 schreef Jarno het volgende:
Vanuit de diverse babyboeken wordt ook aangeraden een baby geregeld in z'n blootje te laten spartelen omdat ze dat erg prettig vinden, kennelijk. Je kunt je dus afvragen of het wel zo normaal is een baby aan te kleden volgens onze gewoontes.
Of het normaal is weet ik niet, maar het lijkt me wel handig ivm bevriezingsgevaar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43991828
Het heeft meer te maken met huid op huid contact met de moeder of vader dacht ik. I.v.m het versterken van de band...
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_43991855
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Of het normaal is weet ik niet, maar het lijkt me wel handig ivm bevriezingsgevaar.
Nouja, ik heb net in een ander topic zitten ageren tegen deze 'vroeger toen we in grotten woonden...' houding, dus ik kan het niet te gek maken, maar dat is van nature toch een kwestie van tegen mama aankruipen en beschutting zoeken. Ik zeg niet dat je een baby nooit geen kleren aan zou moeten doen, maar wat van nature de bedoeling is lijkt me vrij duidelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43991882
als kind liep ik heel vaak naakt rond in huis, of op het strand en zo. Had daar nooit zo'n problemen mee hoor, dat komt juist pas later. Zolang je je kinderen nergens toe dwingt is het toch geen probleem?
pi_43991883
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:42 schreef maaikevis het volgende:
Het heeft meer te maken met huid op huid contact met de moeder of vader dacht ik. I.v.m het versterken van de band...
Nee, ook het ervaren van de diverse invloeden (warmte, kou, wind) op de eigen blote huid speelt hier in mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')