Ja precies, bij alles roept men nu, wie ben jij om dat voor je kind te bepalen maar sommige dingen kunnen nou eenmaal niet uitgesteld worden totdat een kind er zelf over kan beslissen.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:47 schreef pinquit het volgende:
maar rival, dan moet je dat met élke manier van opvoeden dus doen.
godsdiensten enz.
eigenlijk wel!quote:Op woensdag 29 november 2006 13:47 schreef pinquit het volgende:
maar rival, dan moet je dat met élke manier van opvoeden dus doen.
godsdiensten enz.
Maar..quote:Op woensdag 29 november 2006 13:48 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Ik ben het het meest eens met Pinquit,
we voeden ze op als naturist maar zodra ze puber zijn en niet meer willen zullen we ze natuurlijk nooit dwingen
Is dit iets waar je mee te koop loopt dan?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:51 schreef pinquit het volgende:
[..]
Maar..
wat als ze op de basisschool zitten en al niet meer willen? kindjes beginnen steeds vroeger met pesten..![]()
En ondertussen beslis je dat ze geen naturist mogen zijn?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:46 schreef rival het volgende:
ik vind (als niet naturist zijnde) dat je moet wachten tot ze een leeftijd hebben waarop ze het zelf kunnen beslissen!
just my 2 cents
Ja maar ik zie het nou niet zo een twee drie tersprake komen in de klas waardoor het kind vervolgens gepest wordt. Bovendien kun je je kind uitleggen dat er mensen zijn die het fijn vinden en mensen zijn die het niet fijn vinden en dat het ieder voor zich is en je het daarom niet op een schoolplein gaat lopen rondbazuinen.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:54 schreef pinquit het volgende:
Als je ouders je het meegeven omdat ze het iets fijns vinden, en iets normaals, hoef je het toch niet geheim te houden??
Het kan zomaar gebeuren dat er íets ten sprake komt toch?
jep daar heb je een puntquote:Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar ik zie het nou niet zo een twee drie tersprake komen in de klas waardoor het kind vervolgens gepest wordt. Bovendien kun je je kind uitleggen dat er mensen zijn die het fijn vinden en mensen zijn die het niet fijn vinden en dat het ieder voor zich is en je het daarom niet op een schoolplein gaat lopen rondbazuinen.
nee hoor. maar ik laat ze niet naakt rondlopen. als zij later beslissen dat ze dat wel willen, worden ze lekker naturist!quote:Op woensdag 29 november 2006 13:55 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En ondertussen beslis je dat ze geen naturist mogen zijn?
Wat een onzin.
Maar je beslist dan wel voor ze dat ze vanaf geboorte in kleding moeten lopen. Beetje hypocriet toch? We besluiten niet voor ze maar we besluiten toch voor ze.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:46 schreef rival het volgende:
ik vind (als niet naturist zijnde) dat je moet wachten tot ze een leeftijd hebben waarop ze het zelf kunnen beslissen!
ik ben toch niet de enige die bovenstaande als eerste dacht.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:52 schreef reese.com het volgende:
[..]
Is dit iets waar je mee te koop loopt dan?
Zoals bij mij vroeger.. We gingen ook regelmatig naar naturisten-campings/zwembaden, totdat ik in de puberteit kwam. Toen ik merkte dat er "iets" ging groeien bij het zien van vrouwelijke naakte lichamen en ik noodgedwongen in het koude water MOEST springen, wist ik dat mijn naturisten-dagen over warenquote:Op woensdag 29 november 2006 13:48 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Ik ben het het meest eens met Pinquit,
we voeden ze op als naturist maar zodra ze puber zijn en niet meer willen zullen we ze natuurlijk nooit dwingen
de mens loopt nu eenmaal in kleding?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Maar je beslist dan wel voor ze dat ze vanaf geboorte in kleding moeten lopen. Beetje hypocriet toch? We besluiten niet voor ze maar we besluiten toch voor ze.
Verder heb ik hier niets mee, vond dit toevallig in AT maar dit viel me even op
Wat dacht je van douchen na de gym en je hebt als enige bruine billen? Ik bedoel volwassenen nemen daar een dure zonnebank voor maar van je klasgenootjes krijg je de wind van voren (uit eigen ervaring). Bij mij speelde nog wel wat meer op school waardoor dat gebeurde (ik kon het beste leren + was als enige niet katholiek in de klas, heb een lichtelijk moeilijk te schrijven naam en was niet erg assertief) maar kinderen zijn daar onderling bikkelhard in.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar ik zie het nou niet zo een twee drie tersprake komen in de klas waardoor het kind vervolgens gepest wordt. Bovendien kun je je kind uitleggen dat er mensen zijn die het fijn vinden en mensen zijn die het niet fijn vinden en dat het ieder voor zich is en je het daarom niet op een schoolplein gaat lopen rondbazuinen.
Nou daarover zei ik dus:quote:Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
maar hoe voed je je kind naturistisch op? is dat anders dan niet naturistisch?
ik snap het niet zo eigenlijk.
Het enige verschil is dat in dit gezin papa en mama ook wel eens een hele dag er bloot bij lopen maar denk niet dat een kind zich daar aan stoort hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef reese.com het volgende:
Trouwens over dat wachten totdat ze zelf kunnen beslissen enzo...
Vraag een willekeurig 2 of 3 jarige wat ie er van vindt om in zijn/haar blote billen rond te lopen en ze trekken hun kleren al uit. Kleintjes vinden dat over het algemeen veel fijner. Heb dus niet het idee dat je nou echt tegen de natuur van zo'n kind in gaat hier.
Het enige verschil is eigenlijk dat je naakt gaat camperen zo af en toe.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
maar hoe voed je je kind naturistisch op? is dat anders dan niet naturistisch?
ik snap het niet zo eigenlijk.
Op de basisschool douchen ze niet na het gymen en tegen de tijd dat zo'n kind op de middelbare school zit kan ie inderdaad zelf bepalen of ie nog mee wil naar zo'n camping.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef TR08 het volgende:
[..]
Wat dacht je van douchen na de gym en je hebt als enige bruine billen? Ik bedoel volwassenen nemen daar een dure zonnebank voor maar van je klasgenootjes krijg je de wind van voren (uit eigen ervaring).
Sinds wanneer is dat afgeschaft dan???quote:Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef reese.com het volgende:
[..]
Op de basisschool douchen ze niet na het gymen
wrom nie? ast maar nie uit de klauwe looptquote:Op woensdag 29 november 2006 13:37 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Hoi hoi,
mijn naam is Bianca,
ik heb een kindje van 1 en 1e op komst in mijn buikie.
Ik (en mijn man) zijn naturisten in hart en nieren.
Veel mensen kijken er vreemd van op als we dat ergens vertellen.
Onze kinderen willen wij dus ook vrij als naturisten opvoeden.
Dit heeft natuurlijk NIETS met sex te maken.
Wie voedt zijn kroost ook naturistisch op?
En wat vinden niet naturisten hiervan?
groetjes Bianca.
![]()
Hier wel hoorquote:Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef reese.com het volgende:
Op de basisschool douchen ze niet na het gymen
ja dat wou ik zeggen... ik heb altijd gedouched op de basisschool. Nu is dat eventjes geleden, dus vandaar mn vraag wanneer het afgeschaft werdquote:
Whehe ga maar eens naturistisch camperen (bij mooi weer uiteraardquote:Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef Vivi het volgende:
Ik zal wel bekrompen zijn maar ik begrijp nu eigenlijk niet zo wat er nu zo storend aan is om een zwembroek aan te trekken..ik ben zelf absoluut niet preuts en niet opgevoed met het idee dat naakt vies is o.i.d. maar ik vind naturisme altijd zo ontzettend geforceerd en zelf een beetje ridicuul overkomen (naakt bowlen oid...:') )
Heb trouwens even op je site gekeken en "Blote kusjes van Oma Annie" deden me eerlijk gezegd ook niet erg enthousiast worden
Naturisme vind ik dat je dat zelf moet weten... Maar met jouw punt ben ik het volledig eens, het is te geforceerd. Je kind voed je dan toch op naar jou idee van wat hoort. Als er kinderen een keer bij jou kids thuis komen, sta je toch ook niet in je nakie? En andersom krijg je misschien de vraag, "waarom hebben jullie kleding aan, bij ons thuis lopen me ouders naakt rond.." En zijn je kids dus de dupe van evetuele pesterijen... Dus wat heb je liever voor je kind...quote:Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef Vivi het volgende:
Ik zal wel bekrompen zijn maar ik begrijp nu eigenlijk niet zo wat er nu zo storend aan is om een zwembroek aan te trekken..ik ben zelf absoluut niet preuts en niet opgevoed met het idee dat naakt vies is o.i.d. maar ik vind naturisme altijd zo ontzettend geforceerd en zelf een beetje ridicuul overkomen (naakt bowlen oid...:') )
Nudisten zijn alleen bloot, naturisten zijn ook bloot maar houden er ook een levensstijl op na die dicht bij de natuur staat die zijn oorsprong vindt in de Duitse Frei korper kultur. Zoietsquote:Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef melonovy het volgende:
Naakt is prima, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt.![]()
Wat is eigelijk het verschil tussen nudisten en naturisten?
Nou bij mij niet, twintig jaar geleden niet en nu nog niet. Wij douchten op de middelbare school ook geen van allen eigenlijk. Maar ik ben opgegroeid in het Gooi, dat zal het zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 14:13 schreef maaikevis het volgende:
[..]
ja dat wou ik zeggen... ik heb altijd gedouched op de basisschool. Nu is dat eventjes geleden, dus vandaar mn vraag wanneer het afgeschaft werd
Da's ook maar aangeleerd.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef rival het volgende:
[..]
de mens loopt nu eenmaal in kleding?![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:19 schreef Bluezz het volgende:
Het gezin van het schoolvriendje van mijn zoon (jaren geleden) waren ook naturisten, gewoon hun kinderen meegenomen op vakanties en andere uitjes.
Tot een bepaalde leeftijd, toen wilden ze niet meer naakt.
Broekje aan, no problem.
Ze wilden na verloop van tijd helemaal niet meer mee (puberleeftijd).
Hoe het nu is weet ik niet, maar ze zijn nooit gedwongen om hun kleren uit te trekken.
Volgens mij is dat meer andersom. In mijn ervaring was naturisme eigenlijk weinig meer dan naakt camperen. Nudisten waren ook veel meer met eco eten, verantwoordelijke kleding dragen, etc bezig.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:16 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Nudisten zijn alleen bloot, naturisten zijn ook bloot maar houden er ook een levensstijl op na die dicht bij de natuur staat die zijn oorsprong vindt in de Duitse Frei korper kultur. Zoiets![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |