abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 13:37:40 #1
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43989651
Hoi hoi,

mijn naam is Bianca,
ik heb een kindje van 1 en 1e op komst in mijn buikie.
Ik (en mijn man) zijn naturisten in hart en nieren.
Veel mensen kijken er vreemd van op als we dat ergens vertellen.
Onze kinderen willen wij dus ook vrij als naturisten opvoeden.
Dit heeft natuurlijk NIETS met sex te maken.
Wie voedt zijn kroost ook naturistisch op?
En wat vinden niet naturisten hiervan?

groetjes Bianca.
pi_43989787
ik ben geen naturist, maar iedereen moet nogsteeds zelf weten hoe die zn kinderen opvoedt.
Alleen zou ik zelf op een gegeven moment mijn kind de keuze geven hoe hij/zij verder wil. geen idee op welke leeftijd eigenlijk...
Maar probeer mee te geven wat jij hen mee wil geven, met de gedachte dat ze na een tijdje zelf weten wat ze ermee doen.

(nu keek ik ook wel vreemd op toen ik dit las hoor )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43989867
Ik denk dat het kind het zelf wel aangeeft dat het op een leeftijd komt dat het niet meer mee wil. Als je kind niet beter weet, is het normaal.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43989898
ik vind (als niet naturist zijnde) dat je moet wachten tot ze een leeftijd hebben waarop ze het zelf kunnen beslissen!

just my 2 cents
pi_43989931
maar rival, dan moet je dat met élke manier van opvoeden dus doen.
godsdiensten enz.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:48:06 #6
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43989951
Ik ben het het meest eens met Pinquit,
we voeden ze op als naturist maar zodra ze puber zijn en niet meer willen zullen we ze natuurlijk nooit dwingen
pi_43990040
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:47 schreef pinquit het volgende:
godsdiensten enz.
Ja precies, bij alles roept men nu, wie ben jij om dat voor je kind te bepalen maar sommige dingen kunnen nou eenmaal niet uitgesteld worden totdat een kind er zelf over kan beslissen.
Syllables govern the world
pi_43990054
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:47 schreef pinquit het volgende:
godsdiensten enz.
eigenlijk wel!

maar ik heb makkelijk praten, ik heb geen kinderen
pi_43990056
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:48 schreef Blauwe_Pino het volgende:
we voeden ze op als naturist maar zodra ze puber zijn en niet meer willen zullen we ze natuurlijk nooit dwingen
Maar..
wat als ze op de basisschool zitten en al niet meer willen? kindjes beginnen steeds vroeger met pesten..
pi_43990102
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Maar..
wat als ze op de basisschool zitten en al niet meer willen? kindjes beginnen steeds vroeger met pesten..
Is dit iets waar je mee te koop loopt dan?
pi_43990132
Als je ouders je het meegeven omdat ze het iets fijns vinden, en iets normaals, hoef je het toch niet geheim te houden??

Het kan zomaar gebeuren dat er íets ten sprake komt toch?
pi_43990144
thuis lopen we gewoon naakt rond (wij zijn geen naturisten) als het zo uitkomt. de douchedeur is nooit dicht en we doen heel natuurlijk over naaktheid.
Zolang jouw kind het verschil weet tussen jullie situatie en de wereld is er geen probleem.
Mijn zoon weet ook dat ik in BH niet naar buiten ga...
uit een aspergernest
pi_43990165
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:46 schreef rival het volgende:
ik vind (als niet naturist zijnde) dat je moet wachten tot ze een leeftijd hebben waarop ze het zelf kunnen beslissen!

just my 2 cents
En ondertussen beslis je dat ze geen naturist mogen zijn?
Wat een onzin.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_43990206
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:54 schreef pinquit het volgende:
Als je ouders je het meegeven omdat ze het iets fijns vinden, en iets normaals, hoef je het toch niet geheim te houden??

Het kan zomaar gebeuren dat er íets ten sprake komt toch?
Ja maar ik zie het nou niet zo een twee drie tersprake komen in de klas waardoor het kind vervolgens gepest wordt. Bovendien kun je je kind uitleggen dat er mensen zijn die het fijn vinden en mensen zijn die het niet fijn vinden en dat het ieder voor zich is en je het daarom niet op een schoolplein gaat lopen rondbazuinen.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:57:20 #15
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43990235
Als ze oud genoeg zijn (en dat voel je als moeder aan) om zelf te beslissen, dan respecteren we dat. Ze weten heus wel het verschil tussen naturisme en sex. Kinderen zijn slimmer dan ouders vaak denken.
pi_43990239
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ja maar ik zie het nou niet zo een twee drie tersprake komen in de klas waardoor het kind vervolgens gepest wordt. Bovendien kun je je kind uitleggen dat er mensen zijn die het fijn vinden en mensen zijn die het niet fijn vinden en dat het ieder voor zich is en je het daarom niet op een schoolplein gaat lopen rondbazuinen.
jep daar heb je een punt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 13:58:27 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43990275
Als het voor jullie normaal is, is het dat voor je kinderen ook Jullie zullen zelf ook geleerd hebben waar je wel en niet naakt loopt en dat leer je je kinderen ook. Volgens mij gaat dat heel vanzelfsprekend hoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43990298
denk inderdaad wel dat het helemaal vanzelf gaat, net als alle andere "opvoedstijlen"
pi_43990343
Trouwens over dat wachten totdat ze zelf kunnen beslissen enzo...
Vraag een willekeurig 2 of 3 jarige wat ie er van vindt om in zijn/haar blote billen rond te lopen en ze trekken hun kleren al uit. Kleintjes vinden dat over het algemeen veel fijner. Heb dus niet het idee dat je nou echt tegen de natuur van zo'n kind in gaat hier.
pi_43990345
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:55 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

En ondertussen beslis je dat ze geen naturist mogen zijn?
Wat een onzin.
nee hoor. maar ik laat ze niet naakt rondlopen. als zij later beslissen dat ze dat wel willen, worden ze lekker naturist!

ff dimmen he!
pi_43990371
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:46 schreef rival het volgende:
Maar je beslist dan wel voor ze dat ze vanaf geboorte in kleding moeten lopen. Beetje hypocriet toch? We besluiten niet voor ze maar we besluiten toch voor ze.

Verder heb ik hier niets mee, vond dit toevallig in AT maar dit viel me even op
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:02:12 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43990382
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:52 schreef reese.com het volgende:

[..]

Is dit iets waar je mee te koop loopt dan?
ik ben toch niet de enige die bovenstaande als eerste dacht.

het staat toch niet op je voorhoofd? of loop je ook in geboortekostuum door de tuin?
pi_43990397
Het kan nooit kwaad je kinderen van alles zo veel mogelijk mee te geven, en ze zelf de keuze laten. Zo leer je je kind immers uiteindelijk ook respect te hebben voor mensen met andere voorkeuren en gewoontes.
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
  woensdag 29 november 2006 @ 14:03:15 #24
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43990413
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:48 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Zoals bij mij vroeger.. We gingen ook regelmatig naar naturisten-campings/zwembaden, totdat ik in de puberteit kwam. Toen ik merkte dat er "iets" ging groeien bij het zien van vrouwelijke naakte lichamen en ik noodgedwongen in het koude water MOEST springen, wist ik dat mijn naturisten-dagen over waren
Wat je vindt, ...
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:04:28 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43990451
maar hoe voed je je kind naturistisch op? is dat anders dan niet naturistisch?
ik snap het niet zo eigenlijk.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:04:47 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43990464
Ik zal wel bekrompen zijn maar ik begrijp nu eigenlijk niet zo wat er nu zo storend aan is om een zwembroek aan te trekken..ik ben zelf absoluut niet preuts en niet opgevoed met het idee dat naakt vies is o.i.d. maar ik vind naturisme altijd zo ontzettend geforceerd en zelf een beetje ridicuul overkomen (naakt bowlen oid...:') )

Heb trouwens even op je site gekeken en "Blote kusjes van Oma Annie" deden me eerlijk gezegd ook niet erg enthousiast worden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43990550
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Maar je beslist dan wel voor ze dat ze vanaf geboorte in kleding moeten lopen. Beetje hypocriet toch? We besluiten niet voor ze maar we besluiten toch voor ze.

Verder heb ik hier niets mee, vond dit toevallig in AT maar dit viel me even op
de mens loopt nu eenmaal in kleding?
  woensdag 29 november 2006 @ 14:06:49 #28
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43990558
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef reese.com het volgende:

[..]

Wat dacht je van douchen na de gym en je hebt als enige bruine billen? Ik bedoel volwassenen nemen daar een dure zonnebank voor maar van je klasgenootjes krijg je de wind van voren (uit eigen ervaring). Bij mij speelde nog wel wat meer op school waardoor dat gebeurde (ik kon het beste leren + was als enige niet katholiek in de klas, heb een lichtelijk moeilijk te schrijven naam en was niet erg assertief) maar kinderen zijn daar onderling bikkelhard in.

Toch zou ik ze wel gewoon meenemen naar de camping. Naturistencampings zijn veel relaxter en kinderen zijn er onderling veel aardiger dan op textielcampings. Verder heeft het gepest worden met een aantal dingen mij wel verder gebracht, met name over dat je beter leert nadenken over jezelf, waarom mensen op een bepaalde manier dingen doen, etc.

Kortom: Ik zou gewoon blijven doen wat je nu ook doet, het is op de lange termijn een eye-opener voor je kinderen. Mensen die niet weten wat naturisme in houdt hebben er erg enge beelden bij (sex vies eng om tegen naakte oma's aan te kijken etc) en iemand die het wel gewend is gaat gewoon veel relaxter om met naaktheid.
pi_43990627
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
Nou daarover zei ik dus:
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef reese.com het volgende:
Trouwens over dat wachten totdat ze zelf kunnen beslissen enzo...
Vraag een willekeurig 2 of 3 jarige wat ie er van vindt om in zijn/haar blote billen rond te lopen en ze trekken hun kleren al uit. Kleintjes vinden dat over het algemeen veel fijner. Heb dus niet het idee dat je nou echt tegen de natuur van zo'n kind in gaat hier.
Het enige verschil is dat in dit gezin papa en mama ook wel eens een hele dag er bloot bij lopen maar denk niet dat een kind zich daar aan stoort hoor.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:08:19 #30
14320 TR08
pi_43990631
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
Het enige verschil is eigenlijk dat je naakt gaat camperen zo af en toe.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:09:55 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43990700
Mijn vader is nog steeds naturist, mijn moeder nadat ze hetrouwde niet meer, en ik 1 keer per 10 jaar of zo.
Maar ik vind het wel fijn dat ik niet opgevoed ben met een 'bloot is vies' mentaliteit. Scheelt weer wat complexen.

(Maar naakt voleyballen blijft er gewoon belachelijk uitzien, doe dat je kinderen niet aan)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_43990717
Naakt is prima, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt.

Wat is eigelijk het verschil tussen nudisten en naturisten?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43990718
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef TR08 het volgende:

[..]

Wat dacht je van douchen na de gym en je hebt als enige bruine billen? Ik bedoel volwassenen nemen daar een dure zonnebank voor maar van je klasgenootjes krijg je de wind van voren (uit eigen ervaring).
Op de basisschool douchen ze niet na het gymen en tegen de tijd dat zo'n kind op de middelbare school zit kan ie inderdaad zelf bepalen of ie nog mee wil naar zo'n camping.
pi_43990743
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef reese.com het volgende:

[..]

Op de basisschool douchen ze niet na het gymen
Sinds wanneer is dat afgeschaft dan???
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_43990773
Lijkt het je ook niet makkelijk om eens bv contact op te nemen met de Nederlandse Naturisten Federatie ?? Die hebben toch ook meer antwoorden op dit soort vragen.

Naturisten Federatie Nederland
Villawal 25, 3432 NX Nieuwegein
Postbus 1146, 3430 BC Nieuwegein
Telefoon (030) 602 54 10, fax (030) 602 54 36
E-mail office@nfn.nl
pi_43990804
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:37 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Hoi hoi,

mijn naam is Bianca,
ik heb een kindje van 1 en 1e op komst in mijn buikie.
Ik (en mijn man) zijn naturisten in hart en nieren.
Veel mensen kijken er vreemd van op als we dat ergens vertellen.
Onze kinderen willen wij dus ook vrij als naturisten opvoeden.
Dit heeft natuurlijk NIETS met sex te maken.
Wie voedt zijn kroost ook naturistisch op?
En wat vinden niet naturisten hiervan?

groetjes Bianca.
wrom nie? ast maar nie uit de klauwe loopt
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 14:12:51 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43990818
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef reese.com het volgende:
Op de basisschool douchen ze niet na het gymen
Hier wel hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43990853
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier wel hoor
ja dat wou ik zeggen... ik heb altijd gedouched op de basisschool. Nu is dat eventjes geleden, dus vandaar mn vraag wanneer het afgeschaft werd
  woensdag 29 november 2006 @ 14:15:15 #39
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43990902
Wat een discussie ben ik begonnen zeg. Wel is het ontzettend fijn om eens alle meningen te horen hier.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:15:23 #40
14320 TR08
pi_43990904
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef Vivi het volgende:
Ik zal wel bekrompen zijn maar ik begrijp nu eigenlijk niet zo wat er nu zo storend aan is om een zwembroek aan te trekken..ik ben zelf absoluut niet preuts en niet opgevoed met het idee dat naakt vies is o.i.d. maar ik vind naturisme altijd zo ontzettend geforceerd en zelf een beetje ridicuul overkomen (naakt bowlen oid...:') )

Heb trouwens even op je site gekeken en "Blote kusjes van Oma Annie" deden me eerlijk gezegd ook niet erg enthousiast worden
Whehe ga maar eens naturistisch camperen (bij mooi weer uiteraard ) en vergelijk de hoeveelheid was die je vies maakt met hoe het anders gaat
Verder is een zwembroek aantrekken natuurlijk geen "probleem" maar zonder heeft op zich wel voordelen. Het enige nadeel is dat je leuter gaat stuiteren bij het rennen eigenlijk.

Even kort de voordelen op een rijtje:
-Je hoeft bijna geen kleren mee te nemen op reis
-Je hoeft bijna geen kleren te wassen
-Naar de douche hoef je alleen je handoek + shampoo mee (want geen kleren)
-Douchen is erg gezellig met zijn allen
-Je wordt mooi overal egaal bruin

Dus is het geforceerd? Nee het is juist extra relaxed. Alleen voor mensen die het niet gewend zijn komt het geforceerd over. Maar als je goed nadenkt zijn de mensen die perse kleren aan willen (en ook willen dat een ander dat doet!) juist veel geforceerder bezig. Op een naturistencamping ben je vrij om kleren aan te doen wanneer handig (koud, ziek, ongesteld, verbrand door de zon, etc), op een normale camping MOET je kleren dragen. Niemand kijkt je raar aan als je af en toe kleren draagt op zo'n camping maar als je ergens anders 1x naakt loopt is er meteen ophef.
pi_43990920
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:04 schreef Vivi het volgende:
Naturisme vind ik dat je dat zelf moet weten... Maar met jouw punt ben ik het volledig eens, het is te geforceerd. Je kind voed je dan toch op naar jou idee van wat hoort. Als er kinderen een keer bij jou kids thuis komen, sta je toch ook niet in je nakie? En andersom krijg je misschien de vraag, "waarom hebben jullie kleding aan, bij ons thuis lopen me ouders naakt rond.." En zijn je kids dus de dupe van evetuele pesterijen... Dus wat heb je liever voor je kind...

BTW zag dit op AT en reageer daarom ff
pi_43990951
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:10 schreef melonovy het volgende:
Naakt is prima, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt.

Wat is eigelijk het verschil tussen nudisten en naturisten?
Nudisten zijn alleen bloot, naturisten zijn ook bloot maar houden er ook een levensstijl op na die dicht bij de natuur staat die zijn oorsprong vindt in de Duitse Frei korper kultur. Zoiets
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_43990971
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:13 schreef maaikevis het volgende:

[..]

ja dat wou ik zeggen... ik heb altijd gedouched op de basisschool. Nu is dat eventjes geleden, dus vandaar mn vraag wanneer het afgeschaft werd
Nou bij mij niet, twintig jaar geleden niet en nu nog niet. Wij douchten op de middelbare school ook geen van allen eigenlijk. Maar ik ben opgegroeid in het Gooi, dat zal het zijn
pi_43991016
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef rival het volgende:

[..]

de mens loopt nu eenmaal in kleding?
Da's ook maar aangeleerd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 november 2006 @ 14:18:34 #45
14320 TR08
pi_43991020
@RudyCarell: Waaron vind je het eigenlijk een probleem om bij iemand thuis te komen die daar naakt rond loopt? Een naturist vind het ook niet raar om bij iemand thuis te komen die gekleed is.
pi_43991052
Het gezin van het schoolvriendje van mijn zoon (jaren geleden) waren ook naturisten, gewoon hun kinderen meegenomen op vakanties en andere uitjes.
Tot een bepaalde leeftijd, toen wilden ze niet meer naakt.
Broekje aan, no problem.
Ze wilden na verloop van tijd helemaal niet meer mee (puberleeftijd).
Hoe het nu is weet ik niet, maar ze zijn nooit gedwongen om hun kleren uit te trekken.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:20:04 #47
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991082
helemaal mee eens
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Da's ook maar aangeleerd.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:20:47 #48
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43991112
en zo doen wij het nou ook!
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:19 schreef Bluezz het volgende:
Het gezin van het schoolvriendje van mijn zoon (jaren geleden) waren ook naturisten, gewoon hun kinderen meegenomen op vakanties en andere uitjes.
Tot een bepaalde leeftijd, toen wilden ze niet meer naakt.
Broekje aan, no problem.
Ze wilden na verloop van tijd helemaal niet meer mee (puberleeftijd).
Hoe het nu is weet ik niet, maar ze zijn nooit gedwongen om hun kleren uit te trekken.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:21:24 #49
14320 TR08
pi_43991133
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:16 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nudisten zijn alleen bloot, naturisten zijn ook bloot maar houden er ook een levensstijl op na die dicht bij de natuur staat die zijn oorsprong vindt in de Duitse Frei korper kultur. Zoiets
Volgens mij is dat meer andersom. In mijn ervaring was naturisme eigenlijk weinig meer dan naakt camperen. Nudisten waren ook veel meer met eco eten, verantwoordelijke kleding dragen, etc bezig.
pi_43991138
Ik denk dat het wel belangrijk is je kinderen het verschil te leren met wat voor jullie (als in, het gezin) normaal is, en wat maatschappelijk gezien 'normaal' is. Maar goed, zo bijdehand zul je zelf ook wel zijn neem ik aan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')