Juist wel 's avonds hardlopen, je moet tenslotte moe je bed in. Bedenk wel dat je even moet uitzweten thuis, en ook nog douchen, dus ga uiterlijk een uur voordat je wilt gaan slapen hardlopen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:33 schreef borbit het volgende:
[..]
koffie drinken ben ik mee gestopt na het avond eten. (meestal uurtje of 4 smiddags laatste kopje)
Mischien is hardlopen goed idee, ga vanmiddag me hardloop schoenen ophalen bij me ouders. Lijkt me dat ik dan juist niet vlak voor het slapen moet gaan hardlopen. Maar zou verder uitmaken waar in de dag?
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doenquote:heb afgelopen zomer tijdje gehad dat ik idd alleen boodschappen moest doen op een dag. Dan wordt dat zo'n groot ding en is inderdaad erg vermoeiend. (maar dat was dus enkele maanden geleden 2 weekjes)
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:59 schreef stFz het volgende:
Je zet je wekker aan de andere kant van de kamer. Dat werkt niet?
Je wilt dus serieus beweren dat je opstaat, naar de andere kant loopt om de wekker uit te zetten en dan weer je de bed instapt. En dit gebeurd allemaal in een trance waaruit je niet ontwaakt?
Dan is er iets serieus mis.
zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef Gripper het volgende:
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doen
Je bent dus een luie donder, en omdat je zoveel ligt te maffen slaap je niet meer effectief. Je bent dus al moe bij de minste inspanning. Ikzelf sport bijvoorbeeld doordeweeks 3 avonden, en altijd in het weekend. Als ik eens een weekend niks doe omdat ik nergens zin in heb, en alleen maar op de bank hang en tv kijk, voel ik me daarna alleen maar vermoeider. Gewoon kappen dus met slachtoffer spelen, zoals iedereen al zegt.
Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....quote:Op woensdag 29 november 2006 16:12 schreef borbit het volgende:
[..]
zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.
Neem boodschappen doen, wat ik bijna altijd zie bij mensen die even zonder werk/studie/ ander activiteiten zitten. Is dat als je op een hele dag alleen maar even boodschappen moet doen en eten maken. Dat dat iets heel groots word dat het eigenlijk niet is. Terwijl als je gewoon genoeg te doen hebt boodschappen iets heel kleins is wat je even tussendoor doet terwijl je naar huis loopt bijvoorbeeld.
Als ik mezelf in de slachtoffer rol zou plaatsen zou ik niet bezig zijn om over het probleem dat ik heb heen te komen.
Ik zei dat ik afgelopen zomer een week of 2 niks te doen had (vakantie enzo). Ik heb nu ruim genoeg te doen. En dat is dus ook niet het probleem.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....
Nee, ik kan 'm niet meer vinden.quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik ergens de pest aan heb is het wel mezelf verslapen en daarom denk ik je onderscheid moet maken tussen de volgende 2 dingen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:42 schreef RobinK het volgende:
puur een gebrek aan discipline.
Het is geen probleem maar een zwakte....
Ik zou best iedere dag uit willen slapen. (of niet eens zo zeer uitslapen maar later slapen en later opstaan dan de rest van de wereld vereist.)quote:Op donderdag 30 november 2006 02:56 schreef Unity het volgende:
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.
Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.
En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.
Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.
Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.
Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werkenquote:Op donderdag 30 november 2006 09:04 schreef Gripper het volgende:
Oeh, ik heb er net vanochtend 1 bedacht! Ook ik heb wel eens moeite met opstaan, maar als ik 's avonds voor het slapen 2 glazen water drink, moet ik 's ochtends pissen als een reiger. En als ik dan toch al op die koude plavuizen sta, dan kan ik net zo goed uit bed blijven...
En indien mogelijk ('s winters dus niet) meteen met je neus in de zonquote:Op donderdag 30 november 2006 09:55 schreef Fawn het volgende:
Als je dan opstaat, meteen felle lichten aan doen.
Owww wat herken ik dit tochquote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef borbit het volgende:
[..]
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.
Heb ook wel eens dat ik zonder het me te herineren iets gedaan heb. (af en toe zet ik de wekker uit, zet koffie apperaat aan, en strompel terug naar bed/ bank om daar weer in slaap te vallen, maar dat is heel af en toe hoor normaal blijf ik wel wakker als ik eenmaal meer dan 20 seconden rondgelopen heb ofzo.)
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof ideequote:Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef Ridocar het volgende:
Mijn ervaring is dat muziek het beste werkt. M'n pc start elke ochtend om 6 uur op, en begint om 6:15 mp3-tjes te spelen, steeds harder, tot ik 'm terugdraai op normaal volume. Daarvoor zal ik wel uit bed moeten. Eenmaal opgestaan moet ik niet weer terug gaan liggen, want dan ben ik ook zo weer ingedommeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |