abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43994489
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:33 schreef borbit het volgende:

[..]
koffie drinken ben ik mee gestopt na het avond eten. (meestal uurtje of 4 smiddags laatste kopje)
Mischien is hardlopen goed idee, ga vanmiddag me hardloop schoenen ophalen bij me ouders. Lijkt me dat ik dan juist niet vlak voor het slapen moet gaan hardlopen. Maar zou verder uitmaken waar in de dag?
Juist wel 's avonds hardlopen, je moet tenslotte moe je bed in. Bedenk wel dat je even moet uitzweten thuis, en ook nog douchen, dus ga uiterlijk een uur voordat je wilt gaan slapen hardlopen.
quote:
heb afgelopen zomer tijdje gehad dat ik idd alleen boodschappen moest doen op een dag. Dan wordt dat zo'n groot ding en is inderdaad erg vermoeiend. (maar dat was dus enkele maanden geleden 2 weekjes)
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doen
Je bent dus een luie donder, en omdat je zoveel ligt te maffen slaap je niet meer effectief. Je bent dus al moe bij de minste inspanning. Ikzelf sport bijvoorbeeld doordeweeks 3 avonden, en altijd in het weekend. Als ik eens een weekend niks doe omdat ik nergens zin in heb, en alleen maar op de bank hang en tv kijk, voel ik me daarna alleen maar vermoeider. Gewoon kappen dus met slachtoffer spelen, zoals iedereen al zegt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 29 november 2006 @ 16:06:41 #92
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_43994505
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:59 schreef stFz het volgende:
Je zet je wekker aan de andere kant van de kamer. Dat werkt niet?

Je wilt dus serieus beweren dat je opstaat, naar de andere kant loopt om de wekker uit te zetten en dan weer je de bed instapt. En dit gebeurd allemaal in een trance waaruit je niet ontwaakt?

Dan is er iets serieus mis.
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.

Heb ook wel eens dat ik zonder het me te herineren iets gedaan heb. (af en toe zet ik de wekker uit, zet koffie apperaat aan, en strompel terug naar bed/ bank om daar weer in slaap te vallen, maar dat is heel af en toe hoor normaal blijf ik wel wakker als ik eenmaal meer dan 20 seconden rondgelopen heb ofzo.)
  woensdag 29 november 2006 @ 16:12:55 #93
68091 borbit
pi_43994749
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef Gripper het volgende:
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doen
Je bent dus een luie donder, en omdat je zoveel ligt te maffen slaap je niet meer effectief. Je bent dus al moe bij de minste inspanning. Ikzelf sport bijvoorbeeld doordeweeks 3 avonden, en altijd in het weekend. Als ik eens een weekend niks doe omdat ik nergens zin in heb, en alleen maar op de bank hang en tv kijk, voel ik me daarna alleen maar vermoeider. Gewoon kappen dus met slachtoffer spelen, zoals iedereen al zegt.
zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.

Neem boodschappen doen, wat ik bijna altijd zie bij mensen die even zonder werk/studie/ ander activiteiten zitten. Is dat als je op een hele dag alleen maar even boodschappen moet doen en eten maken. Dat dat iets heel groots word dat het eigenlijk niet is. Terwijl als je gewoon genoeg te doen hebt boodschappen iets heel kleins is wat je even tussendoor doet terwijl je naar huis loopt bijvoorbeeld.

Als ik mezelf in de slachtoffer rol zou plaatsen zou ik niet bezig zijn om over dit probleem heen te komen.
pi_43994911
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:12 schreef borbit het volgende:

[..]

zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.

Neem boodschappen doen, wat ik bijna altijd zie bij mensen die even zonder werk/studie/ ander activiteiten zitten. Is dat als je op een hele dag alleen maar even boodschappen moet doen en eten maken. Dat dat iets heel groots word dat het eigenlijk niet is. Terwijl als je gewoon genoeg te doen hebt boodschappen iets heel kleins is wat je even tussendoor doet terwijl je naar huis loopt bijvoorbeeld.

Als ik mezelf in de slachtoffer rol zou plaatsen zou ik niet bezig zijn om over het probleem dat ik heb heen te komen.
Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 29 november 2006 @ 16:28:03 #95
68091 borbit
pi_43995276
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....
Ik zei dat ik afgelopen zomer een week of 2 niks te doen had (vakantie enzo). Ik heb nu ruim genoeg te doen. En dat is dus ook niet het probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door borbit op 29-11-2006 16:33:21 ]
  woensdag 29 november 2006 @ 17:40:56 #96
159768 Katey
Snap out of it!
pi_43997643
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef borbit het volgende:

[..]

weet je nog welk topic dat was?
Nee, ik kan 'm niet meer vinden.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  woensdag 29 november 2006 @ 23:38:58 #97
11102 knep
Mountainfreak
pi_44010266
Je kunt dus ook te veel slapen, hier heb ik zelf vaker last van.
Soms heb ik meer moeite met opstaan als ik extra vroeg naar bed ben gegaan.

Zoek eens uit wanneer je niet meer in je diepe slaapperiode zit (REM slaap dacht ik) dit kun je doen met een hartslagmeter, wanneer je hartslag het hoogste is slaap je in principe het lichtste en is het makkelijker om op te staan.

Er is zelfs een horloge dat je kan instellen om je gedurende een bepaalde periode wakker te maken wanneer je hartslag het hoogste is. Hierbij moet natuurlijk van tevoren bepaald worden hoe hoog deze hartslag ongeveer is.

Ik ga dit ook nog een keer uitzoeken, helaas meet mijn hartslagmeter maar 6 uur lang .
pi_44010787
kan je inslaappillen, Valdispert etc. gewoon bij de apotheek halen zonder recept?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_44013268
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.

Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.

En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.

Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.

Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.

Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_44013279
Er is een oplossing.
pi_44013306
Op het moment dat je wekker afgaat, moeten er stroomschokken op je matras komen te staan
  donderdag 30 november 2006 @ 03:16:23 #102
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44013341
tvp

En nu ga ik naar bed
Confidence through competence
  donderdag 30 november 2006 @ 03:24:48 #103
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44013348
Vrij vervelend ja. Dit heb ik dus ook. Ik krijg het echt niet voor elkaar om vroeg op te staan. M'n natuurlijke patroon lijkt iets van 4-11 te zijn. Als ik iets anders wil dan dat, dan moet ik constant moeite doen.

Dat is op zich niet zo erg, maar het is zo irritant dat ALS ik een keer vroeg op moet, ik dus meestal een nacht heb van 3 tot 5 uur slaap. Altijd gaar dus.

Met veel verplichtingen 's ochtends wil het me na een paar gare dagen wel lukken om m'n bioritme te verbeteren. Dus 's ochtends gelijk los gaan met iets, een tentamen, een vergadering, etc. Een paar uur chillen of leren werkt hierbij helaas niet zo goed, dan voel ik me 's ochtends ontzettend loom en dan word ik juist 's avonds weer heel actief, dan lig ik tot laat te draaien.

De een zegt je moet altijd op dezelfde tijd naar bed, de ander zegt wakker liggen in bed is niet goed omdat je dan minder positieve associaties ermee krijgt, tsja...

Ik neem soms Valdispert, maar dat doet me niet veel, volgens mij. Ik rook wel eens een jointje om loom te worden 's avonds, dat is wel wat makkelijker inslapen.

Ben aan het denken over een uitgebreider wekkersysteem, misschien met afspelen van muziek. Maar het moet ook voor m'n vriendin weer niet te irritant worden. Die wil in het weekend altijd uitslapen tot 13-14 uur, ik geef haar geen ongelijk met haar baan+filerijden+overuren. Dus in het weekend heb ik wat minder opties (en daar zak ik dus vaak ook weer terug naar m'n standaardpatroon).

Dus TvP!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44014526
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:42 schreef RobinK het volgende:
puur een gebrek aan discipline.
Het is geen probleem maar een zwakte....
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik ergens de pest aan heb is het wel mezelf verslapen en daarom denk ik je onderscheid moet maken tussen de volgende 2 dingen.

1. Je verslaapt je regelmatig maar neemt geen maatregelen (zoals extra wekker, radio, medicijn, etc)
2. Je verslaapt je regelmatig maar onderneemt actie om dit te voorkomen.

Bij de eerste optie kan je denk ik met recht zeggen dat de betreffende persoon gebrek aan discipline heeft. Dat hij moeite heeft om uit bed te komen zal best waar zijn, maar het kan immers niet zo zijn dat hij gedurende de hele dag geen oplossingen voor de volgende morgen kan bedenken.

Bij de tweede persoon kun je wel stellen dat hij een probleem heeft met uit bed komen, maar kun je hem verder niet veel verwijten omdat hij er toch van alles aan doet om dit te verhelpen.

Om op mezelf terug te komen. Als ik niet een extra wekker zet waarvoor ik uit bed moet om hem uit te schakelen dan gaat het fout. Bij mij heeft het te maken met mijn dopamine aanmaak 's morgens vroeg. Hierdoor lig ik er soms echt als een zombie bij waardoor ik dingen doe, zoals mijn wekker uitschakelen, waar ik me totaal niet van bewust ben.

Het ene mens is nou eenmaal sneller wakker dan het andere. Kan je er iets aan doen als je moeilijk wakker wordt? Nee. Kan je er iets aan doen als het een structureel probleem is? Ja. Slecht wakker worden opzich heeft niets te maken met gebrek aan discipline, het probleem niet willen verhelpen wel.

Zo.

Overigens heb ik mezelf de afgelopen 2 jaar niet meer verslapen. Puur dankzij de 2e wekker, want de telefoonwekker in mijn bed schakel ik nog regelmatig uit zonder me hier van bewust te zijn.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44015017
Oeh, ik heb er net vanochtend 1 bedacht! Ook ik heb wel eens moeite met opstaan, maar als ik 's avonds voor het slapen 2 glazen water drink, moet ik 's ochtends pissen als een reiger. En als ik dan toch al op die koude plavuizen sta, dan kan ik net zo goed uit bed blijven...
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 30 november 2006 @ 09:55:00 #106
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_44015895
Als je dan opstaat, meteen felle lichten aan doen.
KISSSSSSSSSSS
  donderdag 30 november 2006 @ 12:01:27 #107
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_44019213
ik heb exact hetzelfde probleem
aantal goeie tips hier
an urge to help mankind overcomes me
pi_44023081
Voor een psychologievak dat ik heb gevolgd, moest ik een boek lezen: The Primal Teen (Barbara Strauch).

In dit boek wordt beschreven hoe de hersenen geduren de adolescentie nog steeds veranderen en wat dit voor invloed op de adolescent heeft. Ik weet niet hoe oud alle mensen hier zijn die last hebben van dit niet vroeg in slaap kunnen vallen en niet op kunnen staan syndroom, maar volgens mevrouw Strauch - en dit doe ik zo uit mijn hoofd dus ik kan iets verkeerd uitleggen - is er dus een stofje waardoor je moe wordt en dus wilt gaan slapen. In de adolescentieperiode wordt dit stofje echter uren later aangemaakt dan bij kinderen en volwassenen, waardoor adolescenten idd pas rond een uur of 2 hun bed in willen duiken en 's ochtends hun bed niet uit te krijgen zijn...

Dat biedt geen oplossing voor de problemen hier (behalve het vooruitzicht dat het misschien weer over gaat), maar misschien wel een verklaring?
  donderdag 30 november 2006 @ 14:58:09 #109
68091 borbit
pi_44024091
quote:
Op donderdag 30 november 2006 02:56 schreef Unity het volgende:
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.

Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.

En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.

Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.

Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.

Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
Ik zou best iedere dag uit willen slapen. (of niet eens zo zeer uitslapen maar later slapen en later opstaan dan de rest van de wereld vereist.)

Als ik dat doe over een paar jaar als ik geen student meer ben en een serieuze baan heb word ik waarschijnlijk ontslagen. Als ik me nu constant verslaap haal ik me studie niet. Dan kan ik dus net zo goed helemaal niet studeren/ werken en de hele dag niks doen. Maar dat lijkt me nou niet echt een leuke dagbesteding
pi_44024127
TVP
  donderdag 30 november 2006 @ 15:02:17 #111
68091 borbit
pi_44024210
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:04 schreef Gripper het volgende:
Oeh, ik heb er net vanochtend 1 bedacht! Ook ik heb wel eens moeite met opstaan, maar als ik 's avonds voor het slapen 2 glazen water drink, moet ik 's ochtends pissen als een reiger. En als ik dan toch al op die koude plavuizen sta, dan kan ik net zo goed uit bed blijven...
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werken
  donderdag 30 november 2006 @ 15:36:00 #112
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44025272
Veel water drinken is gezond, twee vliegen in 1 klap
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44029246
Zorg dat je 1 van voorgaande tips gebruikt (die met de stereo op wekfunctie op afstand is het beste) en dat iedere dag, dus ook op zaterdag en zondag. Als je die discipline kunt opbrengen dan ben je al een heel eind. Kun je dat niet, omdat je zonodig moet stappen ofzo, dan raad ik je aan om je prioriteiten te herzien. Lees het verhaal van Unity nog eens en je weet wat ik bedoel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:00:14 #114
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44029869
Ik denk toch dat het een gebrek aan discipline is. Als ik bijv. een tentamen heb 's ochtends op 9 uur, reken maar dat ik dan op kan staan. Als ik geen college heb 's ochtends, neem maar dan aan dat ik niet wakker word van zo'n kutwekker en tot 11 uur blijf liggen.
Confidence through competence
pi_44030010
tvp'tje.. heb het elke ochtend als ik naar me werk moet..
ps. Ik ben gek op mijn werk, dus daar ligt het niet aan
─_(º.0)_/─
pi_44037762
Ik zet altijd de wekker van m'n stereo; meestal een half uur tot drie kwartier van te voren;
dan heb ik nog zo'n irritante rotwekker van de hema die loeihard afgaat en op snooze gaat door het schermpje in te drukken en na vijf minuten weer afgaat. Het is op zo'n vroege ochtend gewoon te ingewikkeld om dat kreng helemaal uit te zetten dmv een schuifje achterop --> dan kom je er dus wel uit.

Wat ik ook erg geinig vind, is dat ik in m'n laatste droom dingen met de radio opfok, hoor je in je droom dus dingen die echt zijn gezegd. Erg leuk als je later verwijzingen hoort naar je "droom"
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  donderdag 30 november 2006 @ 21:45:30 #117
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44037899
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:55 schreef Fawn het volgende:
Als je dan opstaat, meteen felle lichten aan doen.
En indien mogelijk ('s winters dus niet) meteen met je neus in de zon
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44038734
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef borbit het volgende:

[..]

na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.

Heb ook wel eens dat ik zonder het me te herineren iets gedaan heb. (af en toe zet ik de wekker uit, zet koffie apperaat aan, en strompel terug naar bed/ bank om daar weer in slaap te vallen, maar dat is heel af en toe hoor normaal blijf ik wel wakker als ik eenmaal meer dan 20 seconden rondgelopen heb ofzo.)
Owww wat herken ik dit toch . Ik vind het heerlijk om 's ochtends lekker de tijd te hebben en rustig aan te kunnen doen. Maar als het eenmaal wakker word dan denk ik daar totaal anders over.. wat irritant is. Bij mij was (en nu weer is) het zo dat het puur aan mijn ritme ligt en leefgewoonte.
pi_44040137
Mijn ervaring is dat muziek het beste werkt. M'n pc start elke ochtend om 6 uur op, en begint om 6:15 mp3-tjes te spelen, steeds harder, tot ik 'm terugdraai op normaal volume. Daarvoor zal ik wel uit bed moeten. Eenmaal opgestaan moet ik niet weer terug gaan liggen, want dan ben ik ook zo weer ingedommeld.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_44040185
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef Ridocar het volgende:
Mijn ervaring is dat muziek het beste werkt. M'n pc start elke ochtend om 6 uur op, en begint om 6:15 mp3-tjes te spelen, steeds harder, tot ik 'm terugdraai op normaal volume. Daarvoor zal ik wel uit bed moeten. Eenmaal opgestaan moet ik niet weer terug gaan liggen, want dan ben ik ook zo weer ingedommeld.
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof idee .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')