abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44244643
Jordy toch
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 11:15:03 #202
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44244686
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:10 schreef Rewimo het volgende:
Jordy heeft een supermama
he dat wou ik ook zeggen
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 december 2006 @ 12:42:20 #203
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44247362
Githa, wat is het toch oneerlijk verdeeld soms he? Blijf vooral lekker van je afschrijven hoor, die vrolijke verhalen komen wel weer eens En anders post je gewoon weer even een foto van dat heerlijke ondeugende blije koppie in het fototopic ter 'compensatie'
pi_44251816
Githa Het lijkt wel of er geen eind aan komt met alles wat jullie voor jullie kiezen krijgen.

Hier ook een meisje dat vaak wakker word s'avonds en s'nachts. Het lijkt hier alsof ze dan (vervelend?) heeft gedroomt. Sinds een paar dagen doen we de dag doornemen als ze in haar bedje ligt , we vertellen haar Lollifant (haar slaapknuffel) dan wat ze allemaal heeft gedaan die dag en het lijkt te helpen.
Vanmorgen was Isis laat wakker en wilde eerst niet uit bed , toen ik later weer bij dr kwam en ze er wel uit wilde begon ze in de kamer ineens te kokhalzen. Na 1 keer wat vocht spugen (gal was het nog niet eens) bleef ze nog ongeveer 5 minuten kokhalzen maar er kwam niks meer. Ze voelde zich heel vervelend omdat ze op de grond gespuugd had en begon daarom te huilen. Zo zielig. Ondertussen lijkt ze iets beter , maar ze is nog wel onwijs bleekjes.
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 15:06:43 #205
81992 Githa
pi_44252189
Yoni, dat is een goed idee ! dat vrolijkt me altijd op, een mooie Jordy foto

Isis beterschap
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:13:14 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44254586
Githa, wat balen
Dat kan er ook nog wel bij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:24:39 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44254999
Githa
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:59:49 #208
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  Jubileum moderator vrijdag 8 december 2006 @ 20:13:30 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44260455
Ach arme Jordy Wat een ontzettende pech weer voor je mannetje Githa. Heel veel sterkte met wachten tot je afspraak want het liefst zou je nu meteen willen weten wat er mis is en wat ze eraan willen doen.
Dikke dikke
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:19:27 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44260654
githa, het zit maar niet mee, ik wens jullie echt een keer iets heel heel fijns en positiefs toe zeg en jordy, dapper ventje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 20:26:11 #211
43556 miss_dynastie
pi_44260879
Ah Jordy ... kus voor jou en je papa en mama
pi_44261146
Arme Jordy. Sterkte ermee!
pi_44270623
Sara is nog steeds elke nacht wakker, een maand lang inmiddels Ze heeft 1 of 2 keer een nacht doorgeslapen. Pfff, maandag bellen we de HA weer, om een afspraak te maken, want dit gaat gewoon niet langer.
Ze is overdag nog steeds lekker vrolijk, ze zegt nu ook 'mama', onze kat noemt ze poesjjj Juis (hij heet Luis), en ze brabbelt er lekker op los. Ze kan nu ook rennen en lekker dansen, heerlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_44270651
Jordy

Amber kan heel netjes van de bank afglijden . Ze zit regelmatig op de bank lekker tv te kijken of te spelen en eerst liet ze zich van de bank afstorten, nu gaat ze netjes op het randje zitten en glijdt ze zo de bank af.... En trots dat ze dan is.

Van de week zo gelachen. Er was een reclame met een poes op tv, Amber ziet dat, wijst naar de tv en zegt poe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44277973
Wat leuk Vicky! Vind het zo grappig om te zien dat Amber en Sara bijna gelijk gaan in hun ontwikkeling. Sara doet dat van de bank afglijden ook sinds een maand ofzo, echt leuk!
Ze kan nu sinds vandaag ook kushandjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_44278115
Githa en Jordy dikke kus van hier
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44278401
Fuente, wat lief!! Hoop dat Amber dat ook snel leert

Vandaag zijn we naar Kids Playground geweest. Amber vond het helemaal geweldig... Zal zo ff wat foto's in het fototopic posten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44280229
Hier een neuspeuteraar , maardan het liefst in mijn neus .
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:27:10 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44282380
Jordy, arm manneke, het zit je echt niet mee, maar goed dat je zo'n lieve dappere mama hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 00:01:32 #220
81992 Githa
pi_44290690
Thnx
Jordy heeft vandaag de kerstboom mee aangekleed. Hij vondt hem zó mooi en hij deed het geweldig goed ook.
Dat gefriemel met die lusjes om een takje resultaat was dan ook dat alles op één takje hing onderaan
pi_44291225
Kim doet Ernie na. GGGGGGGGGGGGG Heel grappig. En ze heeft nog nooit sesamstraat gekeken.
Ze heeft op haar verjaardag een Ernie pop gehad, het klinkt hetzelfde.
Kim wil niet " gewoon" zitten. Maar alleen op haar knieen. Volgens schoonmoe is dat slecht. Zal wel mee vallen toch?
  zondag 10 december 2006 @ 02:15:14 #222
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44293277
Schoonmoe gewoon pech gehad Ingrid Kim doet dat gewoon lekker
pi_44294873
Ingrid, laat die schoonmoeder lekker lullen... Amber "loopt" soms op haar knietjes..

Amber heeft geslapen van 20.00 tot 8.00
Ze was om 21.30 ff wakker, helemaal over de zeik, maar dat was binnen een kwartier weer over..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 09:17:47 #224
81992 Githa
pi_44294907
Hier werkt de lamp aan goed meneer heeft alweer 2 nachten door geslapen
Van de week maar eens een nachtlampje halen, hopelijk vindt hij dat ook voldoende.....

Ingrid, ik zou ook niet weten waarom het slecht zou zijn daarbij kun je het toch niet tegen houden, laat gaan ...laat gaan! Nog even en ze loopt
pi_44297833
Waarom zou dat slecht zijn? Isis zit ook vaak genoeg op d'r knieën. Gewoon zitten doet ze vanzelf wel een keer hoor. Lekker laten kletsen dus. Anderen weten het zogenaamd bijna altijd beter
pi_44308959
Tnx. Ik zat ookal te denken waarom het slecht is. En dan nog, idd je kunt het niet tegenhouden.
Schoonmoe heeft wel vaker (rare) kritiek.
  zondag 10 december 2006 @ 19:52:14 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44311100
geloof dat iedere schoonmoeder wel zo der eigenaardigheden heeft.
mijn schoonmoeder (schat van een mens overigens) zegt wel 10x op een dag als we daar zijn, Nee Demi dat mag niet van mama.
Word daar wel eens simpel van, had liever gehad dat ze gewoon zou zeggen, dat mag niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 11 december 2006 @ 10:43:52 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44322108
Als je bedoelt dat ze plat op haar knietjes zit, dus met de benen dubbelgevouwen, dan is het niet zo heel goed, dacht ik. Althans, niet als ze dat de hele dag doet. Volgens mij is het niet goed voor de banden of het kniegewricht zelf. Mijn zus zat vroeger veel zo en ook met de onderbeentjes dan nog naar buiten gedraaid en dat was ook niet goed voor haar knietjes, dacht ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 december 2006 @ 10:45:59 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44322151
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:43 schreef Sugar het volgende:
Door weer en wind met fietskar, twee kindjes tegen elkaar aan. Er kruist ons een busje. BRINKS WAARDETRANSPORT.
Ik grinnik. Bestaat er een waardevoller vrachtje dan het mijne?
Geheel off-topic:
Wat heb je een práchtig onderschrift Suug!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44322189
Sugar, ze zit niet met de benen dubbelgvouwenn, meer de onderbenen wat naar buiten gedraaid.
Maar als ik haar " gewoon" wil laten zitten, kruipt ze weg. Op de bank of op schoot wil ze het wel.
pi_44322298

Ff snel foto erbij gezocht.
  maandag 11 december 2006 @ 12:39:55 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44324495
Ja, dat is dus hoe mijn zus ook zat en dat was vroeger in elk geval "niet goed". Dus herken wat je schoonmoeder zegt. maar ik weet niet of dat inmiddels achterhaald is misschien.

Moonah . Vind ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 december 2006 @ 12:50:58 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44324654
Je schoonmoeder heeft niet helemaal ongelijk, Ingrid. Ik zat vroeger ook altijd met mijn kont tussen mijn voeten. Alleen had ik dan mijn voeten 'naar buiten wijzen'.
Nou zat ik blijkbaar heel, heel erg vaak zo en zat er ook een klein stukje erfelijkheid bij van naar buiten wijzende voeten. (als mijn knieeen recht naar voren staan, maken mijn voeten een V-vorm)
Maar ik heb later veel last van m'n knieeen, enkels en heupen gekregen.

Zulk jong bot is nog 'vormbaar' en bij aanleg en extreem vaak een verkeerde houding zou dat van invloed kunnen zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44325123
Mijn dochtertje Sterre (16-8-2005) zit ook vaak zo. Als ik op haar billen neerzet, blijft ze ook niet lang zitten. Lopen doet ze ook alleen op haar knieën.
pi_44328460
Hmmm. Zal het eens op het inloopspreekuur van het cb vragen.

Nog een vraagje; hoe doen/deden jullie dat met melk/fles.
Omdat ze nu 1 is, mag ze " gewone" (volle?) melk hebben. Maar er is ook nog Friso 3 en peutermelk oid.
Kim krijgt 's morgens een gewone fles en 's avonds een papfles.
De Friso comfort 2 hebben we nu nog, maar die is bijna op. We hebben geen idee wat we het beste kunnen doen.
  maandag 11 december 2006 @ 16:19:55 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44328622
Tja, ik ben nog een hele tijd doorgegaan met Nutrilon 3, maar dat was meer uit gemakzucht omdat je dan geen extra vitamine hoeft te geven. Ik denk dat je het besluit het beste kan laten afhangen van je portemonnee. En was Kim niet ook ergens allergisch voor?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 11 december 2006 @ 16:26:34 #237
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_44328882
Nog even een reactie op Ingrid: Ik zat vroeger ook altijd zo. En het resultaat is dat mijn knieschijven 'ernstig beschadigd' (letterlijke woorden van de orthopeed) zijn en ik heb ook x-benen.
Het is dus zeker niet ongevaarlijk.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_44328884
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:19 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ben nog een hele tijd doorgegaan met Nutrilon 3, maar dat was meer uit gemakzucht omdat je dan geen extra vitamine hoeft te geven. Ik denk dat je het besluit het beste kan laten afhangen van je portemonnee. En was Kim niet ook ergens allergisch voor?
Kim is niet allergisch, voor zover ik weet. Djeez wel, denk dat je daarmee in de war bent.

Het is niet zo dat, in dit geval, Friso nr 3, of peutermelk beter is dan gewone melk?
pi_44328950
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef zeeuwse het volgende:
Nog even een reactie op Ingrid: Ik zat vroeger ook altijd zo. En het resultaat is dat mijn knieschijven 'ernstig beschadigd' (letterlijke woorden van de orthopeed) zijn en ik heb ook x-benen.
Het is dus zeker niet ongevaarlijk.
Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.
pi_44329188
Als ze normaal eet kun je wel gewone melk geven met vitaminedruppels los erbij (of niet, als je veel buitenkomt en dat prettiger vindt). En anders is peutermelk prima, of een combinatie ervan.
pi_44329257
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:28 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ok. Ga het nu zeker op cb navragen. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe we Kim in hemelsnaam " normaal" kunnen laten zitten.
Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.
pi_44330615
Ik vind het wel altijd een schattig gezicht, van die kleintjes die op hun knietjes zitten.

Ik verbaas me er trouwens heel vaak over hoeveel die kleintjes al begrijpen. En dan ben ik zo trots. Ze zegt zelf nog niet zo heel veel na mama, papa, mauw, bal, nijn, ja en nee houdt het wel een beetje op. Hoewel ze ook dingen als ballon en sinterklaas probeert te zeggen. Maar ze begrijpt zo veel.

Pas was ik een potje met vitamine C tabletten kwijt. En een paar dagen laten zie ik ineens die kleine voorbij schuiven met dat potje in haar handen. Vind ze leuk om mee te rammelen. Dus ik zeg tegen haar "Ga ze maar terugzetten waar je ze vandaan hebt". En ze loopt naar de keuken en doet het kruidenkastje open en zet het potje daarin. Vond ik zo knap. En ze probeert steeds zelf haar sokken en sloffen en schoenen aan te trekken. En ze doet heel veel bewegingen mee op "in de maneschijn" echt zo grappig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_44330970
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Haar direct op d'r billen laten zitten met de beentjes vooruit, zodra ze op haar knietjes gaat zitten.
Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.
pi_44330985
Knap hoor, Igraine.
pi_44332931
quote:
[ hoe doen/deden jullie dat met melk/fles.
Sterre is nu 15 maanden en ze krijgt nog steeds Nutrilon 3. Ik had ergens gelezen dat gewone melk teveel zout bevat, dus zijn we nog maar niet overgestapt. Ze krijgt 's ochtends en tussen de middag een fles.

We hebben een keer zo'n proefpakket peutermelk gehad, maar die lustte ze echt niet.
  maandag 11 december 2006 @ 18:31:21 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44333072
Hier krijgt Emma (ook om geldredenen idd) sinds een week gewone melk in haar papfles. Geen probleem voor haar, ze drinkt het even goed op.
pi_44334098
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:22 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat doe ik al. Maar helpt nog niet. Lijkt me dat je neit meer kan doen dan dat.
Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.
pi_44334980
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:02 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Blijven herhalen, uitleggen en belonen wanneer ze goed zit. Het is een gewoonte die er uit zal moeten, kun je niet verwachten dat het in ene over gaat.
Het is een aantal weken aan de gang. Maar ik zal blijven corrigeren.

We hebben proefpakket peutermelk oid, zal eens kijken of ze dat lust.
pi_44339290
bij piet hebben we de peutermelk vanaf dat ie anderhalf was heel langzaam afgebouwd, door nutrilon3 te mengen met in verhouding steeds meer gewone (volle) melk. hij weigerde de gewone melk eerst, vandaar. in koude vorm (beker melk bij 't brood) gaf ik wel vanaf 't begin gewone melk. daar dronk hij eerst ook niet veel van maar langzamerhand steeds meer.

anna (22 maanden) heeft nauwelijks flesvoeding gehad, alleen borstvoeding. nu we daar min of meer mee gestopt zijn krijgt ze af en toe wel een flesje warme gewone (halfvolle) melk. ze was laatst een weekje te logeren bij mijn ouders en die deden daar dan een klein beetje suiker door maar daar wilde ik maar geen gewoonte van maken. ze drinkt het nu prima zonder suiker.
pi_44339678
Wij geven Sara ook gewone melk, en vitamine D apart. Sara lust geen gewone melk, dus daarom krijgt ze fruitmelk, halfvol, drinkt ze altijd goed op.

Morgenochtend hebben we weer een afspraak bij de dokter, Sara is nog steeds niet de oude, dus denk dat het een verwijzing naar de KNO wordt.
Sara
Merel
Ukje
pi_44340975
Vitamine D had ik nog niet aan gedacht. Ga denk ik morgen maar het cb bellen.
Het zal ook wel persoonlijk zijn denk ik.
's Morgens wil ze geen pap, alleen de laatste fles. En brood al helemaal niet 's morgens. Wel 's middags.
Vraag me af of een gewone beker melk wel genoeg vult, lijkt me niet. Voor 's morgens dan. Hmmm, ga er ff een nachtje over slapen.
pi_44347684
De vitamine D is, geloof ik, als ze minder dan 300 ml opvolgmelk drinken.

Even een ander vraagje, Sterre slaapt nog steeds in een slaapzak, maar ik zou graag overgaan naar een dekbedje. Dat raden ze echter pas aan vanaf 2 jaar. Iemand ervaringen hiermee?
pi_44347757
Amber besloot vannacht maar weer eens 2x wakker te worden. De eerste keer was rond 0.30. Ze was ineens snipverkouden gworden vanancht. Heb neusje gesprayed en binnen 20 minuten lag ze weer in d'r eigen bedje. Rond 4.30 was het weer raak. Ze lag steeds te huilen en te gillen maar als we gingen kijken lag ze gewoon te slapen... Heb dr maar wakker gemaakt omdat ik met die nachtmerrie van haar ook geen oog dichtdeed. Mevrouw besloot toen om maar lekker te gaan spelen bij ons in bed Uiteindelijk lag ze een klein half uurtje later weer in dr eigen bed en om 8.15 werd ze weer wakker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:29:57 #254
81992 Githa
pi_44347773
Jordy is nog geen 2, maar ik doe een dekentje in een dekbed hoes en gebruik dat als dekbed.
Het is niet zo stug als een dekbed, maar wel net zo makkelijk.
Persoonlijk vind ik een dekbed nog steeds een beetje eng, zo'n grote stuge lap waar ze helemaal onder verdwijnen zonder dat het opfrummelt maar goed dat zal ook wel een beetje aan het slaap gedrag van je kind liggen. Jordy rolt het hele bed door, op zijn kop en binnenste buiten
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:30:29 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347783
Ingrid, misschien is Kim er wel aan toe om de laatste fles te laten vervallen nu dan? Bij Emma begon dat er ook mee dat ze 's ochtends geen papfles meer wilde, en nu ze 's avonds geen fles meer krijgt is dat geen probleem meer en drinkt ze 's ochtends haar papfles lekker op! Ze had er gewoon niet genoeg honger voor.
Om het te gaan vervangen kun je proberen 's avonds gewoon een melkfles te geven ipv pap. Dat zou kunnen werken. Ik heb het eigenlijk niet afgebouwd, (bij Noa wel zo gedaan) maar gewoon niet meer gegeven. Dat ging bij ons goed, maar het zou kunnen dat het nodig is om het wel af te bouwen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:35:04 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347840
Vicky, hier is het elke avond een ramp met slapengaan, dus erge medelijden heb ik niet met je ...
Nee hoor, lijkt me vervelend zeg als je er niets aan kunt doen. Dan lijkt mij wakkermaken ook de enige optie (bij nachtmerries).

Aukje, ik doe hetzelfde als Githa (wollen dekentje in een dekbedhoes) en dat bevalt hier wel. Maar de slaapzak heeft Emma nog wel nodig, waarom wil je eigenlijk van die slaapzak af? Ik heb de ervaring dat ze zonder slaapzak vaak koud wakkerworden op deze leeftijd omdat ze nog zo beweeglijk zijn in bed. En je hebt hele grote slaapzakken waar ze goed inpassen... (Noa van 2 heeft ook nog een slaapzak, ik denk dat we dat pas over een jaar gaan afschaffen)
pi_44347916
Wat wel weer heel lief was is dat ze vannacht lag te zingen .. en toen er een vliegtuig voorbij vloog zat ze rechtop in bed het vliegtuig te volgen..
hebben nog geen lammellen voor de ramen hangen..

Amber ligt ook in een slaapzak en ik heb een dekentje in een dekbedovertrek zitten. Dat gaat hartstikke goed... Zonder slaapzak is een ramp hier want dan gaat ze helemaal het bed door...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:46:40 #258
81992 Githa
pi_44347985
Wat leuk Vicky
Jordy gilt bij het horen van een vliegtuig al "TIETUIG, TIETUIG" en vlugt dan naar het raam om te kijken, helemaal bezeten!
Binnenkort maar eens richting EIndhoven rijden om vliegtuigjes te spotten

En zingen doet hij ook in bed, zo lief vin dik dat "niiiiijntje, lief niiiiiijntje, kom maar niiiiiijtje" ja ja, Jordy's eigen variant op Nijntje.
Ik mag trouwens niet meer meezingen met liedjes op tv Dan krijg je echt 'maaamaaaaa, UH UH! ...neeeej! " en ik zing nog wel zo mooi
pi_44348007
whahaha gekke Jordy
Hoe is het met zijn handje??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44348072
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:46 schreef Githa het volgende:

Ik mag trouwens niet meer meezingen met liedjes op tv Dan krijg je echt 'maaamaaaaa, UH UH! ...neeeej! " en ik zing nog wel zo mooi
hahaha ik mag dat ook nooit, dan begint madam met haar handje te wapperen en schudt ""neeeeeejjjjj".
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:53:08 #261
81992 Githa
pi_44348095
Ja wel goed
Ik durf niet te hard te roepen, want voor je het weet is er weer wat mis, maar het ziet er nu erg goed uit, als het zo blijft zal het vast mooi genezen en niet weer aan elkaar groeien Verschonen hoeven we ook niet meer alleen nog spalken met silliconen en dat scheelt me toch een bulk werk!

Eigenlijk moet ik het jullie wel melden hé als het zo goed gaat maar het voelt een beetje als de goden verzoeken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:55:57 #262
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44348141
Fijn dat het zo goed gaat met zijn handje Githa

Hier mag ook niet meer worden gezongen door mama. Alle liedjes die hij zelf al kan zingen zijn onmiddellijk zijn bezit geworden. Zodra ik één noot inzet is het direct "MIJN, SELLUF"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44348149
Githa, dat is fijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44348174
Lekkere geruststelling Githa Fijn voor Jordy en voor jullie!
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:57:36 #265
81992 Githa
pi_44348177
Zelf zingen mag dan nóg wel m@x maar liedjes van tv of cd mag weer niet.... eigenwijs kind
pi_44348516
Githa, wat fijn dat het goed geneest

Wij doen sinds een tijdje ook een dekentje in een dekbedovertrekje, Sara slaapt er heerlijk onder en het frummelt nog gewoon mee naar beneden als ze het bed doorgaat 's nachts.

Vanmorgen bij de dokter geweest, Sara heeft nog steeds flinke roodheid in d'r oortjes. We hebben nu een verwijzing voor de KNO arts, dus ik ga zo bellen voor een afspraak, net gebeld, we kunnen donderdag terecht!. De dokter zei ook, gezien het hele jaar, sinds december vorig jaar, is ze zoveel ziek geweest, altijd op d;r slijmvliezen. Benauwdheid, verkoudheden, beide ook in de zomer, oorontsteking enz, dus het lijkt erop dat ze gevoelige slijmvliezen heeft.
Deze mama bleek overigens zelf ook een flinke oorontsteking te hebben. Vorige week liet ik mijn oor uitspuiten aan de linkerkant (zat dicht) en ;s nachts ging rechts heel veel pijn doen. Ben ook de week ervoor flink ziek geweest. Nou vanmorgen zei ik dus, dat rechts ook dichtzat (had er eigenlijk geen pijn meer van). Dus hij dat oor uitspuiten, nou 'k ging echt door de grond van de pijn, terwijl het normaal nooit pijin doet (het uitspuiten). Bij het nakijken erna bleek het dus flink ontstoken te zijn, dus ik zit ook aan de druppels.
Gaat lekker hier, we zijn met ons allen constant ziek (manlief is inmiddels aan zijn derde bijholteontsteking van dit jaar bezig)...

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuente op 12-12-2006 09:34:49 ]
Sara
Merel
Ukje
pi_44358356
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:30 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, misschien is Kim er wel aan toe om de laatste fles te laten vervallen nu dan? Bij Emma begon dat er ook mee dat ze 's ochtends geen papfles meer wilde, en nu ze 's avonds geen fles meer krijgt is dat geen probleem meer en drinkt ze 's ochtends haar papfles lekker op! Ze had er gewoon niet genoeg honger voor.
Om het te gaan vervangen kun je proberen 's avonds gewoon een melkfles te geven ipv pap. Dat zou kunnen werken. Ik heb het eigenlijk niet afgebouwd, (bij Noa wel zo gedaan) maar gewoon niet meer gegeven. Dat ging bij ons goed, maar het zou kunnen dat het nodig is om het wel af te bouwen.
Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.
De avondfles wil ze nog wel graag. Ze slurpt hem op.
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:24:38 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44358494
Fuente fijn dat ze zo snel terrecht kan en letten jullie ook beetje op jezelf
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44362664
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente fijn dat ze zo snel terrecht kan en letten jullie ook beetje op jezelf
Komt goed meis

Nog ff en dan is Arwen ook een dreumes
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 17:27:24 #270
81992 Githa
pi_44362809
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:21 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.
De avondfles wil ze nog wel graag. Ze slurpt hem op.
Ik denk wat Suzanna bedoeld is doordat je de avondfles laat vallen Kim s'morgens wél honger heeft doordat ze dan langer geen eten heeft gehad.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:41:56 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44364875
Dat bedoel ik idd !
pi_44367543
Aha. Nou, ik kan het proberen natuurlijk. Wie weet werkt het.
pi_44373793
Hmmmm, weet niet of het nu gaat lukken. Volgens mij heeft ze nu echt wel honger.
pi_44381467
Kan ook gewoon 'trek' zijn in haar fles he, omdat het gewenning is. Maar als je het idee hebt dat het echt nodig is, gewoon blijven doen hoor. Lijkt me gewoon lastig dat ze 's ochtends dan geen fles wil voor jou! en je kunt het eventueel met dunnere pap of melk proberen.
pi_44381853
Je zou 'm ook kunnen afbouwen, iedere dag 10 CC minder in de laatste fles. Dan is de overschakeling misschien wat makkelijker.
Sara
Merel
Ukje
pi_44383200
Isis haar rietjes beker begon te lekken en aangezien ze dat ding overal mee heen sleepte en steeds op zijn kop hield en ook overal maar neer legde zodat je gewoon een spoor kon volgen van waar ze geweest was , heeft ze maar eens een gewone beker gekregen. En terwijl ze het in de badkamer steeds omkieperde over zich zelf heen , ging het nu in 1 keer goed! Ze heeft wel 2 keer een bekertje omgegooid maar het morsen terwijl ze drinkt gebeurt eigenlijk amper en als het al gebeurd is het zo weinig. En na een paar slokken hoor je meestal "hmmmm lekka". Verder praat ze soms hele zinnen na , wat worden ze toch snel groot.
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 09:28:56 #277
81992 Githa
pi_44383240
Goed Isis
Jordy drinkt ook uit een gewone beker en dat gaat eigenlijk heel goed hier en daar wel eens en ongelukje zoals al drinkend gaan zitten * klots!* of nieuwsgierig zijn en al drinkend ineens omkijken * klots!*

Maar snel groot worden ze zeker
  woensdag 13 december 2006 @ 14:45:32 #278
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44392360
Haha Githa, herkenbaar dat omkijken terwijl ze aan het drinken zijn. Inderdaad: klots! Gevolgd door een tweestemmig: Ohoh, kloeit!

Hier vallen ze soms stil als moeders aan het meezingen is. Wel een een beetje lullig dat je zodra het lied afgelopen is je ineens een kinderstemmetje hoort dat roept: applaus! klap-klap-klap Had je even helemaal niet door dat je enige was die aan het zingen was.
pi_44393924
quote:
Op woensdag 13 december 2006 04:15 schreef Suzanna het volgende:
Kan ook gewoon 'trek' zijn in haar fles he, omdat het gewenning is. Maar als je het idee hebt dat het echt nodig is, gewoon blijven doen hoor. Lijkt me gewoon lastig dat ze 's ochtends dan geen fles wil voor jou! en je kunt het eventueel met dunnere pap of melk proberen.
Ik zie net dat ik het ms niet goed heb neergezet gisteren.
Kim drinkt 's morgens wel en "gewone" fles, maar geen pap.
Brood wil ze 's morgens niet, wel 's middags.

Gisteren had ze echt wel trek, de papfles was zeer snel leeg.
pi_44398932
Om niet meteen binnen te walsen en aan te geven dat ik een beetje bij heb gelezen:
Emma drinkt nog niet uit een beker, ze accepteerd net een tuitbeker. Nou is er ook niet zo'n noodzaak aangezien ze haar meeste vochttoevoer via mij krijgt. In bad oefenen we wel eens met een bekertje en na het tandenpoetsen drinkt ze een slokje, dat gaat meestalwel goed. Eerlijk gezegd denkik er meestal niet aan om een bekertje te proberen

We zijn vandaag naar de kapper geweest. Rondlopen daar was wel leuk en de stoel met stuur was mooi. Maar die mevrouw die haar haren nat spoot met een plantenspuit moest maar even ophouden. Ik heb bewondering voorde kapster die met zo'n draaiend hoofd alles toch nog enigzins recht krijgt. En weg is mijn babytje ! Ze lijkt meteen maanden ouder.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44399640
Morgen moet Sara naar de KNO arts, ik ben heel benieuwd wat hij zegt en hoop eigenlijk dat er nu snel een oplossing komt...
Nog steeds elke nacht op hier met Sara...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 20:17:16 #282
81992 Githa
pi_44403331
Jelief, Jordy deed dat op Emma's leeftijd ook nog niet hoor, en toch gaat het nu harstikke goed.... over een paar maandjes is tijd genoeg toch, Emma is net 1.

En dat knippen nou hé! Wij hebben sinds een paar maanden een thuis kapster en ik moet zeggen dat Jordy dat een stuk fijner vindt doordat hij haar leert kennen enzo, voorheen was het soms echt drama.

Fuente, succes morgen! Ik ben ook wel benieuwd....dat ze het idd maar snel oplossen.

Renzell, hoe is het met jullie ?
  woensdag 13 december 2006 @ 21:16:09 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44405657
Noah is ziekies Hij was steeds verkouden en hoesten enzow, en paar dagen geleden werd ie 's avonds huilend wakker, had ie bed onder gespuugd. Schrok me eerst dood, hij was eerder die dag gevallen, maar was daar zelf niet bij maar hij was blijkbaar niet op z'n hoofd gevallen hoorde ik daarna. Waarschijnlijk van het hoesten dat ie moest spugen dus. Vanochtend had ie beetje verhoging, vanavond net een beetje koorts. Morgen zou ie eigenlijk trakteren op het kdv voor z'n verjaardag, maar even aankijken hoe ie zich morgen voelt dus (vandaag is ie wel geweest en dat ging goed). En zondag is ie jarig dus hoop dat het gewoon niet verder doorzet, of anders dat ie dan weer beter is. Vorig jaar was ie ook een beetje ziekig nog van een oorontsteking met z'n verjaardag
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:37:34 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_44406582
Githa, wat fijn dat het zo goed gaat met Jordy!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 22:06:54 #285
81992 Githa
pi_44407963
Komt vast door al jullie lieve kaartjes Troel
Nee, echt! sinds deze week is het ineens zoveel geslonken, het lijken weer vingers de wond is dicht, ja, echt dicht en hij begint ze nu ook weer te gebruiken. natuurlijk staan ze nog krom, maar daar gaan we voor spalken en zoals het eruit ziet groeit het ook niet aan elkaar Ik durf nu al meer te juichen als van de week
  woensdag 13 december 2006 @ 22:07:57 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44408010
Noah, kleine kerel....
En githa.... ! Hoera voor d'n bink!!!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 13 december 2006 @ 22:24:15 #287
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44408837
Wat een goed nieuws Githa!

Noah beterschap Niet ziek zijn op je verjaardag hoor!
  woensdag 13 december 2006 @ 22:25:34 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44408908
Githa wat geweldig

Noah is nu al 2 keer wakker geworden en ik zou zweren dat we nog paracetamol hadden maar kan het nergens meer vinden... En de dienstdoende apotheek is schijnbaar alleen open als je een recept hebt!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 december 2006 @ 22:27:09 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44408989
Heb je er geen bij opa's, oma's, buren, oom's of tante's Tex?
Of in een toilettas, geheim vakje in je eigen tas?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 22:27:36 #290
81992 Githa
pi_44409010
Bij de HP kun je die zo halen/kopen, hier iig wel.
Noah, beterschap
  woensdag 13 december 2006 @ 22:41:16 #291
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44409648
Opa en oma en tante wonen allemaal niet in de buurt...
Maar Micha is toch langs gereden en ze waren toch nog gewoon open Vanaf 12 uur is het dan dat je er alleen met recept terecht kunt.

Zat idd ook te denken aan HP maar dacht dat die dan een recept zou moeten schrijven voor de paracetamol zodat we die bij de apotheek konden ophalen Dat leek me iets teveel moeite voor dit...
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 22:43:28 #292
81992 Githa
pi_44409727
Nou ik zou het niet te veel moeite vinden hoor Tex! Die mensen zijn aan het werk en Noah voelt zich niet goed, paracetamol kan helpen dus uitschrijven die handel!
Ik hoop dat hij zich snel weet wat beter voelt hoor, ziek met zijn verjaardag is gewoon niet leuk!

Heb je al cadeaus enzo gekocht? Vorige jaar heb ik ook je idee gejat
pi_44409909
Githa, ik maak mij er ook niet zo drukover hoordat drinken, van de zomer mag ze weer volop oefenen, buiten Het is alleen dat je volgens het cb (grrr) eigenlijk vanaf 9 maanden ofzo al met een bekertje moet beginnen. ( en nou herinner ik mij dat ik een tijd geleden aan iemand hier advies heb gegeven over uit een beker drinken en dat ze het cb maar moest laten kletsen, bij mij heeft het cb nog niet eens wat gezegd!) Zoals met zoveel bij Emma, we volgen zoveel mogelijk haar ontwikkeling, we bieden nieuwe dingen aan maar dringen het op.
Noah, sterkte mannetje en voor ik het vergeet, fijne dag zondag! (wel eerst even beter worden!)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 13 december 2006 @ 22:55:12 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44410202
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Githa het volgende:
Nou ik zou het niet te veel moeite vinden hoor Tex! Die mensen zijn aan het werk en Noah voelt zich niet goed, paracetamol kan helpen dus uitschrijven die handel!
Ik hoop dat hij zich snel weet wat beter voelt hoor, ziek met zijn verjaardag is gewoon niet leuk!

Heb je al cadeaus enzo gekocht? Vorige jaar heb ik ook je idee gejat
Ik bedoelde meer teveel moeite voor onszelf Bedoel echt doodziek is ie niet, en hij had maar hele lichte koorts nog (38,6 vanaf 38,5 is het koorts toch?) dus echt een ramp was het niet als we het niet konden krijgen, het is alleen wel fijn, zowel voor hem als voor ons, als ie gewoon lekekr kan slapen vannacht

Noah krijgt een keuken en die heeft Jordy al he Het is die van Karwei, dezelfde die bix ook had voor Piet (en Anna?). En van mijn zus had ie al een driewieler gekregen. Van mijn ouders krijgt ie geloof ik een garage (had ie nog niet ). De Duplo trein is ook nog even in de running geweest maar is het niet geworden, maar misschien wel een idee voor Jordy? En aan andere mensen heb ik gevraagd een kinderbaksetje en zo'n kleed met autowegen erop, voor de auto's Oh en van m'n schoonouders krijgt ie schoenen..
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 22:57:41 #295
81992 Githa
pi_44410311
Duplo trein heeft hij al van opa en oma gekregen maar die heb ik ook mooi daar laten staan, hij heeft al zoveel

Ik weet het echt niet voor zijn verjaardag, gelukkig hebik nog tot februari.
  woensdag 13 december 2006 @ 23:00:54 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44410461
Ja ik heb vandaag ook maar weer wat oud speelgoed opgeborgen om ruimte te maken voor de keuken. En met Sinterklaas issie natuurlijk ook al gruwelijk verwend

Owjah waar ik ook nog over heb lopen twijfelen is zo'n (houten) "werktafel" of hoe noem je zoiets. Met gereedschap dat ie dingen vast kan zetten en los schroeven etc.
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 23:05:47 #297
81992 Githa
pi_44410662
werkbank

Die is ook leuk! maar echt die keuken...die vindt hij zóóóó geweldig. Hij is er hele dagen meebezig.
Alles in de pan en dan met een kruidenpotje boven de pan schudden om er wat in te doen, ff roeren en dan papa of mama soep geven op een bordje of koekjes bakken in zijn oven. Hij is echt de hele dag aan het rommelen met die keuken top!
  woensdag 13 december 2006 @ 23:12:12 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44410885
Ik ben benieuwd wat Noah ervan gaat vinden. Hij mag nu ook af en toe helpen met echt koken, in een pan roeren enzow, en dat vindt ie wel heel leuk. En laatst ging ie met een theeserviesje een kopje thee brengen naar m'n zus (die drinkt de hele dag thee) Zo lief. Een pannensetje had ie al bij mijn ouders, en dat vindt ie ook leuk. Om met een lepel in te roeren, of met de deksels tegen elkaar te slaan
©Dumbo
  woensdag 13 december 2006 @ 23:14:05 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44410954
Owjah en een tijd geleden waren we in een winkel waar een fornuisje stond en Noah rende er meteen op af en het was drama toen we de winkel weer uit gingen Dat was eigenlijk de reden dat ik dacht: hij moet een keuken hebben!
©Dumbo
pi_44416242
Gisternacht was het helemaal mis hier. Amber lag er rond 20.30 uur in maar om de 5 minuten was het hoesten, ook in haar slaap... Op een gegeven nmoment werd ze wakker en toen wilde ze niet meer slapen. Zodra ze lag was het hoesten maar als ze zat ging het goed. Uiteindelijk heb ik de HAP maar even gebeld om te vragen of ze misschien nog een extra pufje mocht omdat ze zo aan het hoesten was. Ik kon echt merken dat er iets niet lekker zat. Uiteindleijk mocht ze 2 extra pufjes en toen ik haar n bed legde was het binnen 5 minuten stil.. Pufjes hadden dus goed geholpen. Gisteravond gelijk 2 pufjes gegeven en ze heeft geslapen tot vanmorgen 7.30.

Hebben straks een afspraak bij de HA want dat hoesten blijft maar aan....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44416337
Vicky, wat rot voor Amber! beterschap voor je meiske en succes bij de HA

Jelief, dat was vast ik, Sara drinkt nog steeds uit een fles. Ze heeft 1 dag uit een tuit gedronken, ze kan het dus wel, maar de dag erop wou ze niet meer. Ook een gewone beker vindt ze maar niets...
Het CB hamert er hier goed op, dat ze eigenlijk niet meer uit een fles mag, jammer dan, ze vertikt gewoon te drinken uit iets anders.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')