Waarom plak je jezelf dat label op? Wat is er mis met 'mens'? En over het 'volgen van Jezus':quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:44 schreef tudoros het volgende:
Waarom wil ik mij Christen noemen?Omdat ik volger van Christus ben. Omdat ik christelijk opgevoed ben in een christelijke cultuur.
*zucht* Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de liefde voor je gezin en je ouders je liefde voor Jezus niet in de weg mag staan. Daarbij kun je evenveel van Jezus houden als van je kinderen, je partner en je ouders.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waarom plak je jezelf dat label op? Wat is er mis met 'mens'? En over het 'volgen van Jezus':
Matt 10:37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
Hou jij dus meer van Jezus dan van je familie?
tja, die heb je wel, maar wat dan nog? vervelende mensen heb je overal. wmb worden die vervelende mensen ruimschoots gecompenseert door de goeden.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
imo is het ook aardig overdreven wat speknek stelt. Aan de andere kant zitten wel in iedere kerkgemeente mensen die een relatief eenvoudig leven kennen en op basis daarvan mensen die een iets minder eenvoudig leven kennen en voor dilemma's worden gezet die geloofsvragen opleveren en misschien niet precies zo handelen als zij vinden dat in de bijbel staat minderwaardig achten. Het soort mensen dat erg let op wat andere mensen doen ook..
ik kom er wel, maar ik ben niet eens lid. dus een uber-laag pitje zeg maar. maar ik ben dus wel actief in mijn vereniging (incl bijbelstudie en aanbiddingsdiensten enzo, wel prima)quote:[..]
Kom je wel in een kerkgemeente of bedoel je dat dat op een laag pitje staat op het moment?
ik vind evenveel in deze context nogal lastig te plaatsen, het zijn namelijk heel andere dingen. ik hou heel anders van mijn moeder dan mijn vriendin, dat kan ik niet vergelijken en het is allebei toch heel veel. net als met Jezus. overigens vind ik je punt verder prima, helemaal mee eens. ik denk daarbij dat je best kunt stellen dat je meer van Jezus moet houden, al blijf ik dat 'meer' dus heel apart vinden. het heeft toch iets met prioriteiten te maken.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de liefde voor je gezin en je ouders je liefde voor Jezus niet in de weg mag staan. Daarbij kun je evenveel van Jezus houden als van je kinderen, je partner en je ouders.
In de meeste gemeenten wel denk ik idd..quote:Op donderdag 7 december 2006 14:25 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
tja, die heb je wel, maar wat dan nog? vervelende mensen heb je overal. wmb worden die vervelende mensen ruimschoots gecompenseert door de goeden.
Lid zijn lijkt mij ook een beetje een formaliteit.quote:ik kom er wel, maar ik ben niet eens lid. dus een uber-laag pitje zeg maar. maar ik ben dus wel actief in mijn vereniging (incl bijbelstudie en aanbiddingsdiensten enzo, wel prima)
Ja maar er wordt niet gesteld dat je meer van Jezus moet houden. Je moet niet meer van je ouders enzovoort houden dan van Jezus. Da's wat ander.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:27 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik vind evenveel in deze context nogal lastig te plaatsen, het zijn namelijk heel andere dingen. ik hou heel anders van mijn moeder dan mijn vriendin, dat kan ik niet vergelijken en het is allebei toch heel veel. net als met Jezus. overigens vind ik je punt verder prima, helemaal mee eens. ik denk daarbij dat je best kunt stellen dat je meer van Jezus moet houden, al blijf ik dat 'meer' dus heel apart vinden. het heeft toch iets met prioriteiten te maken.
nee, ik ken die man alleen van verhalen en heb er slechts een idee over waarom hij in het christelijk gedachtegoed is opgenomen. Hij toont aan dat geen mens God kan zijn. Hij was God als mens zijnde, maar niemand kan hem daarin volgen. Dat is de troost van het christendom: je hoeft God niet te zijn. Als je wat fout doet is dat geen ramp, iedereen maakt fouten en dat wordt hen vergeven. Daar is Hij voor gestorven.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waarom plak je jezelf dat label op? Wat is er mis met 'mens'? En over het 'volgen van Jezus':
Matt 10:37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
Nee, je bent volgens sommige moslims geen Christen omdat je de bijbel naar believen interpreteert. Ik denk dat de meeste Christenen daar geen probleem mee hebben en je gewoon wel als Christen zien.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:42 schreef tudoros het volgende:
Maar punt was dat ik in de ogen van sommige christenen geen christen ben, omdat ik de bijbel volgens hen niet goed uitleg oid. Vandaar die redenatie.
Moslims moeten zich niet met de christelijke leer bemoeien.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je bent volgens sommige moslims geen Christen omdat je de bijbel naar believen interpreteert. Ik denk dat de meeste Christenen daar geen probleem mee hebben en je gewoon wel als Christen zien.
Maar moslims denken beter te weten dan Christenen hoe je Christen moet zijn.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:31 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Moslims moeten zich niet met de christelijke leer bemoeien.
Dat maken we zelf wel uit.
Precies. Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat moslims te veel in het openbaar doen en dus daarom geen goede gelovigen zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:31 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Moslims moeten zich niet met de christelijke leer bemoeien.
Dat maken we zelf wel uit.
Is het sowieso wel constructief om een andere religie te beoordelen op basis van de maatstaven van je eigen religie?quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat moslims te veel in het openbaar doen en dus daarom geen goede gelovigen zijn.
Volgens de Christelijke bijbel moet je juist zo min mogelijk laten zien hoe vroom je bent en ook met vasten net doen alsof er niks aan de hand is. Niks zielige bekken trekken van de honger of bidden in het openbaar van 'kijk eens hoe goed wij zijn'. Volgens de Christelijke bijbel is dat juist hypocriet. Zie: Matteüs 6
Nee, daarom snap ik dat commentaar van Kirmizi en Co. nooit zo goed. Laat mij gewoon geloven hoe ik dat wil. Gelukkig is er niemand die mij voorschrijft hoe en wanneer ik moet bidden en hoeveel ik in de collecteschaal gooi.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het sowieso wel constructief om een andere religie te beoordelen op basis van de maatstaven van je eigen religie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Super actie!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://images.google.nl/images?q=Pantsil+israel+flag
Vanaf nu reageren we inhoudelijk op de anders argumenten en niet over de persoon in kwestie. Gelieve iedereen te respecteren en behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.quote:Speel niet op de man
Als je het niet met iemand eens bent, val dan zijn/haar argumenten aan, en niet de poster zelf. Op de man spelen is een zwaktebod, en het leidt maar al te vaak tot een flamewar, probeer het dus niet te doen.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Zielige christenen bestaan niet.
Ben jij een fundamentalist?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |