Bron: BlikopNieuwsquote:Damesvoetbal-teams met elkaar op de vuist
Rotterdam - Maandagavond zijn na afloop van de damesvoetbalwedstrijd tussen EDS Rotterdam en UVS Leiden, speelsters en supporters van EDS slaags geraakt met de tegenpartij. Dit gebeurde in en rond de kleedkamers op het terrein aan de Spaanseweg.
Er vielen over en weer klappen maar niemand raakte ernstig gewond. De aanleiding voor deze confrontatie was vermoedelijk een eerdere clash tussen beide teams.
De gewaarschuwde politie hield 18 vrouwen en 7 mannen in de leeftijd van 11 tot 43 jaar aan (speelsters en supporters van EDS Rotterdam. Zij werden voor verhoor overgebracht naar het bureau. Vijf vrouwen zijn in verzekering gesteld, de overigen werden in de loop van de avond en nacht heengezonden.
Dan ben je toch triest????? komaan zeg whahaquote:De gewaarschuwde politie hield 18 vrouwen en 7 mannen in de leeftijd van 11 tot 43 jaar aan
Vrouwenvoetbal is dodelijkquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:46 schreef rubbereend het volgende:
voetbal is oorlog
En dat zeg jij met je Ten Cate Icon...........ik zou me sinds vandeweek schamen met dat ding!!quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:26 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Sport verbroedert
Collega van me (v) doet ook damesvoetbal, en die heb ik ook geregeld kreupel voorbij zien strompelen. Ik heb een paar jaar karate gedaan, en dat was een veiligere sport dan damesvoetbal, qua blessures, als ik 't zo vergelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:12 schreef Hathor het volgende:
Maar tjongejonge, wat kunnen die wijven schoppen zeg, die lopen echt letterlijk vol met blauwe plekken het veld af.
Dat is bij gewoon voetbal ook. Voetbal levert dacht ik de meeste blessures opquote:Op woensdag 29 november 2006 11:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Collega van me (v) doet ook damesvoetbal, en die heb ik ook geregeld kreupel voorbij zien strompelen. Ik heb een paar jaar karate gedaan, en dat was een veiligere sport dan damesvoetbal, qua blessures, als ik 't zo vergelijk.
En bij karate doe je 't erom
Dat ligt helemaal aan jezelf, ik heb 11 jaar gevoetbald en nooit noemenswaardige blessures gehad, en ik was toch niet bepaald iemand die het duel schuwde. Je hebt er figuren bij die al een kneuzing hebben zodra ze aan voetbal denken, en je hebt er bij die nooit wat hebben, ik val denk ik in die laatste categorie. Bij dames ligt het iets moeilijker, want de hele motoriek van hen is anders als bij mannen. Waar je bij de mannen nog wel eens spelers soepel een tackle ziet ontwijken, is het bij de dames meestal gewoon een frontale botsing, gewoon omdat ze wat dat betreft een stuk lomper zijn. Ik blijf erbij dat het lichaam van een vrouw niet geschikt is voor voetbal op niveau.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is bij gewoon voetbal ook. Voetbal levert dacht ik de meeste blessures op
Hier scoor je punten mee.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan jezelf, ik heb 11 jaar gevoetbald en nooit noemenswaardige blessures gehad, en ik was toch niet bepaald iemand die het duel schuwde. Je hebt er figuren bij die al een kneuzing hebben zodra ze aan voetbal denken, en je hebt er bij die nooit wat hebben, ik val denk ik in die laatste categorie. Bij dames ligt het iets moeilijker, want de hele motoriek van hen is anders als bij mannen. Waar je bij de mannen nog wel eens spelers soepel een tackle ziet ontwijken, is het bij de dames meestal gewoon een frontale botsing, gewoon omdat ze wat dat betreft een stuk lomper zijn. Ik blijf erbij dat het lichaam van een vrouw niet geschikt is voor voetbal op niveau.
Richard kraijciek had toch zo'n soortgelijke uitspraak over damestennis?quote:
Het verschil is dat Richard Krajicek zich laat afbekken door een pot als Martina Navratilova, terwijl je die gewoon als een vent zou moeten behandelen, een goeie ouwerwetse trap in het kruis dus.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Richard kraijciek had toch zo'n soortgelijke uitspraak over damestennis?
Dat besef ik maar al te goed, maar laat ze me maar eens overtuigen dat het niet zo is dan. Als je de wereldkampioen van het damesvoetbal (ik geloof dat dat of Amerika is of Duitsland, maar zeker weten doe ik dat niet) zou laten spelen tegen elke willekeurige Jupilerleague ploeg, zou het 90 minuten lang eenrichtingverkeer zijn, en de uitslag zonder twijfel in de dubbele cijfers zou lopen.quote:
Op de 100 voetballers hadden er een x aantal wel eens/vaak een blessure door het voetbal. Het was het hoogste percentage van alle sporten.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan jezelf, ik heb 11 jaar gevoetbald en nooit noemenswaardige blessures gehad, en ik was toch niet bepaald iemand die het duel schuwde. Je hebt er figuren bij die al een kneuzing hebben zodra ze aan voetbal denken, en je hebt er bij die nooit wat hebben, ik val denk ik in die laatste categorie. Bij dames ligt het iets moeilijker, want de hele motoriek van hen is anders als bij mannen. Waar je bij de mannen nog wel eens spelers soepel een tackle ziet ontwijken, is het bij de dames meestal gewoon een frontale botsing, gewoon omdat ze wat dat betreft een stuk lomper zijn. Ik blijf erbij dat het lichaam van een vrouw niet geschikt is voor voetbal op niveau.
Het KNVB-team van Zuid-Holland (de B-junioren), dus mannetjes van een jaar of 16 wonnen met 8-0 van het Nederlands Vrouwenelftal zonder ooit onder druk te hebben staan.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat besef ik maar al te goed, maar laat ze me maar eens overtuigen dat het niet zo is dan. Als je de wereldkampioen van het damesvoetbal (ik geloof dat dat of Amerika is of Duitsland, maar zeker weten doe ik dat niet) zou laten spelen tegen elke willekeurige Jupilerleague ploeg, zou het 90 minuten lang eenrichtingverkeer zijn, en de uitslag zonder twijfel in de dubbele cijfers zou lopen.
Met tennis geldt trouwens hetzelfde. Ooit waren ze van mening dat Serena Williams zo sterk was, dat ze het wel tegen een mannelijke tenniser van de ATP lijst zou kunnen opnemen, maar ze werd dus finaal kansloos van de baan geslagen. Ik weet niet meer wie die gast was, maar hij stond niet eens in de top 50.
Vrouwen die voetballen, vechten en bier drinkenquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:55 schreef Napalm het volgende:
http://www.uvsdames.nl/
[afbeelding]
maar misschien is dit het verkeerde team
Ach, je hebt twee (of vierenveertig) dingen om naar te kijkenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |