http://people.zeelandnet.nl/meteoclinge/hetweerbericht.htmlquote:ORKAANKANSEN MET KERST?
Na een veel te warme herfst en een te hete zomer volgt ook een raar jaar. Evenmin, het is ook een heel raar jaar. Augustus was een buitenbeentje en in de herfstmaanden was er geen herfst te bespeuren. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat er met Kerst een serieuze zeer zware storm komt. Mogelijk zelfs enige tijd orkaan. Als de lange termijnverwachtingen kloppen, kunnen we ook meteen een streep op de winter zetten. Heel anders dan Reuter voorstelt. De Italianen houden op een winter met extreme stormen, en de eerste valt samen met kerst. Ragia Pagottie werkzaam in de Italiaanse universiteit voorspelt de weergegevens gebaseerd op het opwarmen van de aarde en het zeer afwijkende drukpatroon in de afgelopen tijd.
Lol. Dat is nog ontzettend ver wegquote:Op woensdag 6 december 2006 00:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
http://people.zeelandnet.nl/meteoclinge/hetweerbericht.html
lekkere kerst dan, als het gaat stormen
klopt maargoed ik verwacht eerder een onstuimige kerst dan een witte kerstquote:Op woensdag 6 december 2006 02:05 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lol. Dat is nog ontzettend ver weg.
Een streep op de winter zetten? Is dat dialect voor "een streep onder de winter zetten" als in, die zien we nooit meer te-rug, of betekend het dat we de rest van de winter vast zitten aan orkanen?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
http://people.zeelandnet.nl/meteoclinge/hetweerbericht.html
lekkere kerst dan, als het gaat stormen
Dat betekend dat we de rest van de winter waarschijnelijk een overheersende west of zuidwesten wind krijgen maargoed een strenge winter is natuurlijk ook niet te voorspellenquote:Op woensdag 6 december 2006 08:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Een streep op de winter zetten? Is dat dialect voor "een streep onder de winter zetten" als in, die zien we nooit meer te-rug, of betekend het dat we de rest van de winter vast zitten aan orkanen?
Ik vind het niks..
Constante sneeuwbuien plus stralingseffect gaat dus 0 wordenquote:Op woensdag 6 december 2006 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog altijd temps rond de 5 graden....sorry geen witte kerst.
De grond is nog altijd veel te warm, kortom, lang zal het niet blijven liggenquote:Op woensdag 6 december 2006 18:51 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Constante sneeuwbuien plus stralingseffect gaat dus 0 worden![]()
Dat boeit echt nietquote:Op woensdag 6 december 2006 18:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De grond is nog altijd veel te warm, kortom, lang zal het niet blijven liggen
Als je een witte kerst wilt hebben moet het toch minstens 1 dag blijven liggenquote:
al sneeuwde het vorige jaar wel lekker op 2 e kerst avondquote:Op woensdag 6 december 2006 19:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je een witte kerst wilt hebben moet het toch minstens 1 dag blijven liggenanders praat je over een onofficele witte kerst
kortom, boeit juist wel
als het sneeuwt dan moet het blijven liggen, maar dat zie ik 1,2,3 nog niet gauw gebeuren, laat het eerst maar een week vriezen
Ach ja, die irritante regeltjes van De Biltquote:Op woensdag 6 december 2006 19:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je een witte kerst wilt hebben moet het toch minstens 1 dag blijven liggenanders praat je over een onofficele witte kerst
kortom, boeit juist wel
als het sneeuwt dan moet het blijven liggen, maar dat zie ik 1,2,3 nog niet gauw gebeuren, laat het eerst maar een week vriezen
Ja, maar dan is het al te laat. Gewoon 1 dag voor de kerst gewoon lekker sneeuwen, net als in 2 maart 2005quote:Op woensdag 6 december 2006 19:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
al sneeuwde het vorige jaar wel lekker op 2 e kerst avond
Leuk kaartje. Is jammergenoeg de enige kaart met een nie westelijke stroming. De kaarten ervoor en erna zijn gewoon weer kaarten met een westelijke stroming. Het esemble ziet er wel ok uit trouwens.quote:Op woensdag 6 december 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
Geen zorgen, het gaat een witte Kerst worden:
[afbeelding]
![]()
kans zit er in voor het NWquote:
Een omslag naar iets anders dan westelijke of zuidelijke stromingquote:Op donderdag 7 december 2006 09:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Een omslag naar? Winter? Euhm, échte winter?
Ja, winter dus. Althans, ik neem niet aan dat ze op de noordpool of in rusland zitten te barbecuen..quote:Op donderdag 7 december 2006 09:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een omslag naar iets anders dan westelijke of zuidelijke stroming![]()
Idd, alleen is het nog een eindje weg. Het ziet er wel goed uit. Maar tot dan houden we een westelijke stroming.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:01 schreef -skippybal- het volgende:
En ik wil hier toch heel stiekem even melden dat het azorenhoog nu toch al een tijdje op de kaarten aan de wandel gaat.
Ver weg wel en zo maar ooit moet er toch een omslag komen....
Dat sommige mensen nog steeds met deze harde wind de paraplu's gebruikenquote:Op donderdag 7 december 2006 12:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Echt verschrikkelijk weer zeg.Net uit de trein zag ik veel slootjes tot het randje vol staan en het gaat nog wel even door.
Op school zag ik ook een prullenbak voor de ingang staan die uitpuilde van de kapotte paraplu's. Die van mij er ook maar bij stoppen vanmiddag, want die is ook niet veel soeps meer.![]()
Kortom, die dingen helpen dus voor geen meterquote:Op donderdag 7 december 2006 13:12 schreef -skippybal- het volgende:
Ik had een keer zo'n paraplu gekocht die tegen windkracht 7 zou moeten kunnen. Bij kracht 5 vloog 'ie in allemaal stukjes vlak langs iemands gezicht![]()
Daarmee lopen is ook weer zoietsquote:Op donderdag 7 december 2006 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kortom, die dingen helpen dus voor geen meter
Beste manier om je droog te houden is: juist:
[afbeelding]
mwa, doe ik regelmatigquote:Op donderdag 7 december 2006 13:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daarmee lopen is ook weer zoiets![]()
Een echte man draagt regenkleding van Jip en Janneke!quote:Op donderdag 7 december 2006 13:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daarmee lopen is ook weer zoiets![]()
Of een felgele ponchoquote:Op donderdag 7 december 2006 14:33 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Een echte man draagt regenkleding van Jip en Janneke!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |