Eerst is goed, maar tweede is reciprook altruismequote:Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef wyccie het volgende:
Jezelf 'opofferen' voor een ander, of iets voor een ander doen zonder er zelf beter van te worden.
Vleermuizen.
jahquote:Op maandag 27 november 2006 19:03 schreef wyccie het volgende:
Je bedoelde toch wel welk diersoort, hè?
Dolfijnen wellicht?quote:Op maandag 27 november 2006 19:03 schreef Nembrionic het volgende:
tenzij je natuurlijk daadwerkelijke zelfopoffering dood (letterlijk, fysiek doodgaan om een ander te redden)
je zelf opofferen komt ook voor bij deze soortquote:Op maandag 27 november 2006 19:03 schreef Nembrionic het volgende:
tenzij je natuurlijk daadwerkelijke zelfopoffering dood (letterlijk, fysiek doodgaan om een ander te redden)
Mensen zijn heel sterk altruistisch, heb mn scriptie er nog over gedaanquote:Op maandag 27 november 2006 19:06 schreef Nembrionic het volgende:
mensen helemaaal niet. Bijen wel...
6 miljoen joden vergassenquote:Op maandag 27 november 2006 19:06 schreef Jayhawk het volgende:
Geld doneren aan goede dieren
Zwervers geld geven
Als er iemand in nood is helpen, zelf als dat je eigen leven kan kosten
Je ontwijkt mijn vraag: bijen zijn het dus niet?quote:Op maandag 27 november 2006 19:07 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
Mensen zijn heel sterk altruistisch, heb mn scriptie er nog over gedaan
Bijen is kin selectionquote:Op maandag 27 november 2006 19:06 schreef Nembrionic het volgende:
mensen helemaaal niet. Bijen wel...
ja om hun eigen genen te beschermen, die van de koningin!quote:Op maandag 27 november 2006 19:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
6 miljoen joden vergassen
15 miljoen russen de dood injagen
Talloze hutus of tutsis afslachten vanwege een domme indeelactie.
Het is maar waar je voor kiest.
Bijen offeren zichzelf voor de groep op. Die brengen het ultieme offer: de dood.
Misschien moet je deze link even lezen: http://staff.science.uva.nl/~dcslob/lesbrieven/so/so.htm#ALTRUquote:
Pcies..de ultieme van van onbaatzuchtigheid. Dus...voldoet dat aan je vraag? Ja.quote:Op maandag 27 november 2006 19:09 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
ja om hun eigen genen te beschermen, die van de koningin!
Is juist niet onbaatzuchtig. Als een bij haar leven geeft voor andere bijen geeft ze haar leven voor broertjes en zusjes en dus voor een groot deel voor dezelfde genen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Pcies..de ultieme van van onbaatzuchtigheid. Dus...voldoet dat aan je vraag? Ja.
.
oei wat slecht geschreven. Alle voorbeelden zijn ontzettend achterhaald, het meeste kan je verkaren met de kin selectie en reciprook altruism theoryquote:Op maandag 27 november 2006 19:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Misschien moet je deze link even lezen: http://staff.science.uva.nl/~dcslob/lesbrieven/so/so.htm#ALTRU
kin selectie, je eigen genen beschermen dusquote:Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Pcies..de ultieme van van onbaatzuchtigheid. Dus...voldoet dat aan je vraag? Ja.
.
dit is ook dus duidelijk kin selectie, ik ben geneigd om de UVA te mailenquote:Toch verspreidt ook de altruïstische vogel zijn DNA, zij het op een indirecte manier.
Dat is bij het turnenquote:Op maandag 27 november 2006 19:17 schreef Homdeck het volgende:
flikflak?
Wellicht moet je dat maar even doenquote:Op maandag 27 november 2006 19:16 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dit is ook dus duidelijk kin selectie, ik ben geneigd om de UVA te mailen
De Sjoukje Dijkstra?quote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef wyccie het volgende:
Kom op mensen, jullie kennen geen kunstschaatssprongen meer?
ja hoor ik ken er nog tientallen, maar ik kan niet kiezenquote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef wyccie het volgende:
Ik ken enkel de Siberische Dribbelpas. Zoals heel lang geleden door "Tim en Tina Daktegel" uitgevoerd.quote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef wyccie het volgende:
Dat is echt een compliment.quote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef wyccie het volgende:
Nee, ook geen flip.quote:Op maandag 27 november 2006 19:26 schreef RoofingBurner het volgende:
Cherryflip?
Ja, dat ook.quote:Op maandag 27 november 2006 19:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Boefjes misschien ook nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |