quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:Ok, ik ben dus op m'n zolderkamer een studio'tje aan het bouwen. Ben al een aardige tijd bezig met telkens dingetjes opnemen enzo, maar dat wil ik nu wat serieuzer gaan doen
Ik zoek dus monitors nu, en ik zit te twijfelen tussen Behringer MS20 of MS40
of de Samson Resolv 40a
heeft iemand hier ervaring met die monitors? En maakt het uit of je nou 10 of 20 watt speakers hebt, in een vrij kleine ruimte? Ohja en budget speelt natuurlijk ook een rol, Als ik de Behringer MS20 koop, scheelt me dat weer 30 euro
![]()
maar daarvoor koop ik wel weer een zooi kabels die ik ook nodig heb.
dus, help me
Eerste reactie: Monitor speakers zijn erg belangrijk, daar moet je niet teveel op bezuinigen... bla bla bla
Tweede reactie: Doe gewoon wat ik doe
![]()
Ik heb een USB geluidskaartje van Tascam (M-Audio etc. is natuurlijk ook goed) met daarop een microfoon/line-in en best wel handig een HI-Z ingang (om je gitaar rechtstreeks in te pluggen). En ik heb twee actieve Behringer B2031A monitor speakers. Dan natuurlijk nog een leuke microfoon erbij (ik heb een audio-technika AT2020).
Hiermee ben ik altijd aan het spelen. Als ik het geld had zou ik natuurlijk veel mooiere dingen kopen, maar hier kan ik al aardig mee uit de voeten. Wat ik er nog bij heb is een studiologic keyboard met 88 verzwaarde piano toetsen. Deze heb ik om piano te leren spelen, drums achter te hangen, synths etc.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wil. Als je drums wil opnemen heb je al meer ingangen nodig. Als je een hele band wil opnemen heb je meer ingangen nodig. Ik maak mijn nummers gewoon zelf en in mijn eentje. Dan heb ik aan een microfoon en een HI-Z ingang genoeg.
Dan is er natuurlijk nog de software. Ik zou voor Ableton Live gaan. Lekker makkelijk te gebruiken en zeer effectief. GuitarRig 2 erbij (als je niet via een microfoon wil opnemen)(en het is handig, want dan kun je na de tijd je gitaar geluid nog helemaal aanpassen zoals jij het wil) en klaar is IS
![]()
Maar ik denk dat HIM je verder beter advies kan geven. Wat is je buget eigenlijk? Wat voor een soort muziek wil je opnemen? Wat heb je al in huis? HOE wil je gaan opnemen (meerdere mensen tegelijk of niet?)
![]()
Nog even een goede website over van alles en nog wat over homerecording:
http://www.tweakheadz.com/http://www.tweakheadz.com/rigs.htm[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2007 17:05:48 ]