www.soundsonline.comquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:58 schreef spinor het volgende:
Kan iemand me nog een goede sample cd met orientaalse instrumenten (oosterse fluiten enzo) aanraden? Ik vind het niet erg om er één te moeten kopen maar het probleem is dat 99% van alle sample cd's volkomen waardeloos zijn, dus ik wil wel vantevoren weten of het wat is.
Ik gebruik altijd de preset ' perfect, crisp master'quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:15 schreef NiekL het volgende:
Ik vind het sowieso zelden een goed idee om presets te gebruiken bij mastering plugins.
Als je het wat breder zoekt, zou ik je Quantum Leap Ra aanraden (http://www.soundsonline.com/Quantum-Leap-RA-pr-EW-163.html), maar da's nie alleen Oostersquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:58 schreef spinor het volgende:
Kan iemand me nog een goede sample cd met orientaalse instrumenten (oosterse fluiten enzo) aanraden? Ik vind het niet erg om er één te moeten kopen maar het probleem is dat 99% van alle sample cd's volkomen waardeloos zijn, dus ik wil wel vantevoren weten of het wat is.
Die beschrijving ziet er smakelijk uit! Wel een beetje prijzig, maar wellicht is ie wat goedkoper bij Torrent.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:49 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Als je het wat breder zoekt, zou ik je Quantum Leap Ra aanraden (http://www.soundsonline.com/Quantum-Leap-RA-pr-EW-163.html), maar da's nie alleen Oosters
Ja.. maar dát is veel werk als je multitrack gemiddeld 40 sporen heeftquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 04:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ja, je moet dan gewoon de tracknaam veranderen. als je takes wilt doen, moet je die functie aanzetten, amar ik weet nou niet 123 hoe je dat ook alweer doet
Das waar, maar ik vind het juist belangrijk dat je bij grote projecten juist secuur te werk gaat anders zie je door de bomen het bos niet meer. Je kunt sneller de tracks namen geven door op de tab toets te drukken als je in een veld staat, dan gaat de cursor vanzelf naar de track eronder en kun je die benamen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:46 schreef NiekL het volgende:
[..]
Ja.. maar dát is veel werk als je multitrack gemiddeld 40 sporen heeft
Je kunt inderdaad wel met lanes en een loop steeds takes blijven opnemen achter elkaar. Dat is wel heel fijn, maar toch houdt ie volgensmij gewoon het <tracknaam>_<take nummer> format aan..
Nouja... Ik zal er maar mee moeten leren leven zeker
Eerste reactie: Monitor speakers zijn erg belangrijk, daar moet je niet teveel op bezuinigen... bla bla blaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:
Ok, ik ben dus op m'n zolderkamer een studio'tje aan het bouwen. Ben al een aardige tijd bezig met telkens dingetjes opnemen enzo, maar dat wil ik nu wat serieuzer gaan doen![]()
Ik zoek dus monitors nu, en ik zit te twijfelen tussen Behringer MS20 of MS40
of de Samson Resolv 40a
heeft iemand hier ervaring met die monitors? En maakt het uit of je nou 10 of 20 watt speakers hebt, in een vrij kleine ruimte? Ohja en budget speelt natuurlijk ook een rol, Als ik de Behringer MS20 koop, scheelt me dat weer 30 euromaar daarvoor koop ik wel weer een zooi kabels die ik ook nodig heb.
dus, help me![]()
Dat heb ik allemaal alquote:
Ja dat zijn dus dure he.. Die 130 die die Samsons kosten vind ik eigenlijk wel weer genoeg ffquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:39 schreef CoiLive het volgende:
In dat geval zou ik niet besparen op de monitoren. Koop een setje mooie KRK's. En de hoeveelheid watt zeggen niet zoveel he.
hoezo vreet het resources?quote:Op zondag 2 september 2007 19:59 schreef CoiLive het volgende:
Gebruik je gekraakte software? Daar zijn vaak rare problemen mee en het vreet ook veel resources. En je gebruikt een creative geluidskaart voor het opnemen van muziek?
Dat is het waarschijnlijk. Mijn VSTs vallen na een tijdje idlen ook om de haverklap uit, kwestie van opslaan en opniwue startenquote:Op zondag 2 september 2007 19:59 schreef CoiLive het volgende:
Gebruik je gekraakte software? Daar zijn vaak rare problemen mee en het vreet ook veel resources.
Maar het is anders, het geluid van m'n hele pc stopt!quote:Op zondag 2 september 2007 20:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat is het waarschijnlijk. Mijn VSTs vallen na een tijdje idlen ook om de haverklap uit, kwestie van opslaan en opniwue starten
ik had dat ook met een gekraakte Ableton live, dus ik denk echt dat het aan de kraak ligt, want ik heb een prima geluidskaart (audiophile 2496).quote:Op zondag 2 september 2007 20:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Maar het is anders, het geluid van m'n hele pc stopt!
en volgens mij doet ie het ook bij andere dingen dan cubase, amplitube enzo ook.
raar ..quote:Op zondag 2 september 2007 22:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik had dat ook met een gekraakte Ableton live, dus ik denk echt dat het aan de kraak ligt, want ik heb een prima geluidskaart (audiophile 2496).
Hm, probleem lijkt te zijn dat ik Asio4All als drivers heb geselecteerd. Maar als ik de drivers van m'n geluidskaart instel is mn latency ineens 52ms, en dat moet ik niet hebben natuurlijk. is dat te fixen op een of andere manier?quote:Op maandag 17 september 2007 20:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
dan moet je ook meerdere inputs op je audiokaart tot je beschikking hebben. Deze inputs met de F4 knop activeren en dan selecteren per track die je gebruikt.
Creative Audigy 2 ZS E400 dinges.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
asio4all is het beste om te gebruiken in cubase. wat voor geluidskaart heb je, want ik denk dat daar het probleem ligt....
die creative heeft ook maar 1 (stereo) ingang, dus dan houdt meerdere sporen tegelijk opnemen nu al op. Je mnoet namelijk voor ieder spoor die je in zo'n proces tegelijk opneemt een aparte ingang hebben. Als je bijvoorbeeld op de achterkant van deze geluidskaart kijkt, zie je dat deze 8 inputs heeft en dus ook 8 partijen tegelijk kan opnemen in een pc zodat ze ook allemaal op andere sporen in cubase terechtkomen:quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Creative Audigy 2 ZS E400 dinges.
er zit dus zo'n programmaatje bij waarin je dus maar 1 input voor opname kan selecteren.
maar op mijn school kunnen ze wel opnemen via een mixer op een pc met cubase.
hoe zit dat dan weer?
das inderdaad een heel fijn ding!quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:47 schreef Stupide het volgende:
Even een tvp'tje. Ik ben op zoek naar een goed masterkeyboard met knoppen én schuiven. En het moet ook nog eens minstens vier octaven hebben. Inmiddels ben ik er achter dat ik mijn budget van ¤ 300,- iets moet ophogen.![]()
Een Novation Remote SL lijkt me wel mooi. Die voelde ook lekker robuust aan.
helaas is mijn studio een kilometertje of 100 verwijderd van maastricht...................... dus kan alleen in het weekend rommelen!quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:24 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
--H-I-M-- Ik zag dat je in Maastricht woont, is daar ook je studio? Misschien wel wat om eens een kijkje te nemen en dat jij eens een kijkje komt nemen in Kerkrade
Ik heb echt wel meerdere inputs hoorquote:
quote:Op woensdag 19 september 2007 16:47 schreef CasB het volgende:
Koop dan een fatsoenlijke geluidskaart...
105 euro heb je een M-audio Fast Track idd.. die ik sowieso al wel een tijdje op het oog had.. maarja dit werkt momenteel ook wel, en het is niet zo dat ik het gelijk nodig heb om meerdere tracks tegelijk op te nemen.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
maar je moet dus ook niet daar selecteren wat je opnamespoor is, dat doe je dus in cubase. Ik zie trouwens op jouw plaatje dat je wel 2 microfooninputs hebt en een line input, dus die zou je ook in cubase moeten kunnen zien (via F4). Kanttekening: creative is wel echt geen kaart om opnamen mee te kunnen maken in een sequencer. Voor pak'em beet 90 euro heb je een kaart die dat wel kan!
4 ofzo?quote:Op donderdag 20 september 2007 08:45 schreef CasB het volgende:
Ligt eraan hoeveel sporen je van de mixer tegelijk wil opnemen...
Je vraag is wel heel onduidelijk en je bent er zelf blijkbaar ook nog niet zo zeker vanquote:
ik ben ook niet van plan er gelijk een te kopen, ik vraag me alleen af wat voor geluidskaart daar veel voor wordt gebruikt, er moet een populair type zijn ofzo, toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:03 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Je vraag is wel heel onduidelijk en je bent er zelf blijkbaar ook nog niet zo zeker vanWellicht verstandig om je eerst even in te lezen voordat je tot een aanschaf overgaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |