Iedereen toch Rasing ? Jij en ik en allemaal op verschillende gebieden en dus ook Hans Klok .quote:
Ogilvie laat zien wat mogelijk is voor mensen zoals Hans Klok laat zien hoe het mogelijk is om vrouwen in 2en te zagen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Iedereen toch Rasing ? Jij en ik en allemaal op verschillende gebieden en dus ook Hans Klok .
Tja, ogilvie verteld hoe het een beetje werkt en toevallig weet ik ongeveer wat hij bedoeld , als ik weet wat hij bedoeld uit eigen ervaring dan kan ik moeilijk doen alsof het niet bestaat omdat een groep mensen op aarde volgens hun methode en zienswijze tot nu toe nog niet het "bewijs" hebben gevonden .quote:Op zondag 9 december 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ogilvie laat zien wat mogelijk is voor mensen zoals Hans Klok laat zien hoe het mogelijk is om vrouwen in 2en te zagen.
Ogilvie laat vooral zien dat als mensen ergens in geloven, je ze alleen maar wat standaard dingen hoeft te vertellen die voor iedereen op gaan en ze maken er zelf wel iets bijzonders van.
Ook al is uitgekomen dat ie ronduit liegt (zeggen dat ie ergens nog nooit eerder geweest is, terwijl zijn cameraman zegt dat ie er de week ervoor langs is gegaan om even rond te kijken),
mensen willen gewoon graag geloven.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Robert van den Broeke met zijn amateuristische geest-foto gedoe;
hoe erg hij ook door de mand valt, er blijven altijd mensen die tegen beter weten in willen blijven geloven.
Geloven in iets is 1 ding, geloven tegen alle logica en bewijs in is iets anders.
Het komt neer op iemand van 40 die stug blijft roepen dat Sinterklaas echt bestaat en een oude man is, ook al tillen andere mensen zijn baard op om te laten zien dat ie nep is.
Met het paranormale ligt de bewijslast bij JEZELF , niet bij mij , niet bij wetenschappers of wie dan ook .quote:Op zondag 9 december 2007 23:35 schreef L.Denninger het volgende:
De bewijslast ligt bij degene die iets bijzonders beweert Summers
Bewijzen dat iets NIET bestaat is altijd onmogelijk.
Bravoquote:Op maandag 10 december 2007 12:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Met het paranormale ligt de bewijslast bij JEZELF , niet bij mij , niet bij wetenschappers of wie dan ook .
je ziet het zelf , ik kan honderd verhalen vertellen maar het dringt toch niet door .
Voor jezelf, ja, natuurlijk.quote:Op maandag 10 december 2007 12:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Met het paranormale ligt de bewijslast bij JEZELF , niet bij mij , niet bij wetenschappers of wie dan ook .
je ziet het zelf , ik kan honderd verhalen vertellen maar het dringt toch niet door .
er is niks wat ik kan doen om jou het te laten ervaren , dat is iets wat jouw verantwoordelijkheid is en iets is wat je met jezelf moet en kan uitvinden met je eigen geest .
Wetenschap is het enige zinnige dat we hebben so far; het is de structuur in de kennis die de mensheid als geheel opdoet.quote:al heb ik 10 pagina's met bewijs en onderzoeken , daarmee ervaar je het nog niet , die onderzoeken en papieren zijn geen voorwaarde om het te ervaren . jij bent de voorwaarde , de bron en het bewijs , jij kan het laten bestaan .
je hebt geen wetenschap nodig , je hebt niemand nodig die achter je staat , je moet achter jezelf staan .
je moet die bron in jezelf aanboren , hoe , dat moet je zelf uitvinden . als iemand met iets komt wat je zou kunnen doen om het te ervaren dan grijp je terug op de wetenschap ( iets wat niet werkt tot nu toe) en doet het NIET .
Nee, mensen die ermee naar buiten komen en zeggen dat het niet bewezen kan worden, of weigeren dat te doen (om stompzinnige redenen als "ik hoef niks te bewijzen") zijn OF dom, OF charlatans.quote:mensen die ermee naar buiten komen zijn bij voorbaat charlatans want het is niet wetenschappelijk bewezen .. daarmee is het kringetje toch rond .
Nee, ik vraag me af waarom er zoveel mensen zijn die beweren dat het bestaat maar weigeren actief mee te werken om het toe te voegen aan het 'normale', de wetenschap, zodat de rest van de mensheid er ook van kan genieten.quote:Je komt denk ik dichterbij als je je af gaat vragen waarom jij het niet ervaard terwijl het wel bestaat
Wetenschap geeft geen richtingquote:dan te kijken naar het is niet wetenschappelijk bewezen dus het bestaat niet en ik wacht wel tot de wetenschap mij een richting geeft .
Precies !quote:het is ook niet echt wetenschappelijk om vast te blijven houden aan een idee of richting die niet werkt , dan word het tijd om het op een andere manier te bekijken of een ander pad te bewandelen dan die waar je al bent .
Hoezo niet werken ? ik put acurate informatie uit een tijdloze bron , ik ervaar telepathie en voorspellende dromen en heldervoelen bijvoorbeeld , daar krijg ik correcte informatie van , informatie die op " jouw manier " niet mogelijk zou kunnen zijn . informatie die op jou manier tot nu toe niet naar je toekomt , sterker nog , je beweerd dat het helemaal niet bestaat ,quote:Op maandag 10 december 2007 23:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor jezelf, ja, natuurlijk.
Als jij daarentegen claims naar andere mensen toe gaat maken ligt de bewijslast bij jou.
Als ik jou vertel dat het een feit is dat je elke ochtend een kiwi moet offeren aan de grote onzichtbare bowlingbal omdat je anders vroeg dood gaat, heb jij dat zo maar te accepteren dan omdat ik het zeg ?
Of is het aan mij om het aannemelijk te maken ?
Je kunt nooit bewijzen dat iets NIET bestaat - ik kan nooit aantonen dat er absoluut nergens in het universum een grote roze eenhoorn met paarse billen en 3 tepels is, bijvoorbeeld.
Als ie WEL zou bestaan en jij laat 'm aan me zien kan ik niet ontkennen dat ie bestaat.
Daarom ligt de bewijslast bij degene die de claim maakt.
Kortom, als jij mij wilt vertellen dat bepaalde dingen bestaan of werken, prima - maar dan is het mijn recht om te vragen "waarom zou ik je op je woord geloven, heb je er bewijs of argumenten voor ?".
[..]
Wetenschap is het enige zinnige dat we hebben so far; het is de structuur in de kennis die de mensheid als geheel opdoet.
Als er iets ontdekt wordt wordt het toegevoegd aan de wetenschap.
MITS er argumenten zijn om dat te doen - je kunt niet zomaar van alles roepen en eisen dat het opgenomen wordt, je zult toch enigszins aanneembaar moeten maken dat je gelijk hebt.
Zeggen dat wetenschap niet werkt is zeggen dat hersenen onnodig zijn - het slaat compleet nergens op.
[..]
Nee, mensen die ermee naar buiten komen en zeggen dat het niet bewezen kan worden, of weigeren dat te doen (om stompzinnige redenen als "ik hoef niks te bewijzen") zijn OF dom, OF charlatans.
Ze zouden namelijk ook gewoon kunnen helpen om het toe te voegen aan de wetenschap, zodat de rest van de mensheid er OOK wat aan heeft.
Je weet wel, zoals ook gebeurd is met electriciteit enzo.
[..]
Nee, ik vraag me af waarom er zoveel mensen zijn die beweren dat het bestaat maar weigeren actief mee te werken om het toe te voegen aan het 'normale', de wetenschap, zodat de rest van de mensheid er ook van kan genieten.
Zijn die mensen egoistisch, of hebben ze ongelijk ? Welk van de twee is het ?
[..]
Wetenschap geeft geen richting
Je denkt blijkbaar nog steeds dat wetenschap een star instituut is dat niks nieuws wil leren, terwijl wetenschap daar juist om draait.
[..]
Precies !
Daarom heeft het dus inderdaad geen zin om onderzoek meer te doen naar klopgeesten, 'trillende' stenen etcetera !
Honderden (duizenden) jaren hebben we allerlei methodes geprobeert.
Nu, een eind later, weten we zo ongeveer wel wat werkt : we kunnen medicijnen concentreren uit planten, weten welke planten werken, kunnen de stoffen daar weer uit synthetiseren enzovoort - fantastisch !!!
We weten ook wat NIET werkt :
om een ketel dansen bij volle maan, stenen onder je kussen leggen (want ze trillen echt niet uit zichzelf, hoe hard je er ook in gelooft), advies vragen aan je dooie oma via glaasjedraaien en meer van die onzin.
Kortom, we ZIJN dingen al anders aan het bekijken dan enkele honderden jaren geleden, precies zoals jij wilt !!!!
Alleen nu wil jij opeens weer vast blijven houden aan dingen waarvan we er inmiddels al lang achter zijn dat ze niet werken !
Je maakt nu toch wat claims die je zo vaag mogelijk omschrijft - wat kan je nou eigenlijk? Kan je het ook bewijzen?quote:Op dinsdag 11 december 2007 04:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Hoezo niet werken ? ik put acurate informatie uit een tijdloze bron , ik ervaar telepathie en voorspellende dromen en heldervoelen bijvoorbeeld , daar krijg ik correcte informatie van , informatie die op " jouw manier " niet mogelijk zou kunnen zijn . informatie die op jou manier tot nu toe niet naar je toekomt , sterker nog , je beweerd dat het helemaal niet bestaat
Er zijn genoeg mensen die het WEL geloven, dus waarom zou het niet tot uiting gebracht kunnnen worden?quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:41 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Je maakt nu toch wat claims die je zo vaag mogelijk omschrijft - wat kan je nou eigenlijk? Kan je het ook bewijzen?
Nee he? Dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. En toch blijf je geloven in iets wat je nooit, maar dan ook nooit, tot uiting zou kunnen brengen. Dus het is volkomen irrelevant.
Nou ho ho.quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:41 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Je maakt nu toch wat claims die je zo vaag mogelijk omschrijft - wat kan je nou eigenlijk? Kan je het ook bewijzen?
Nee he? Dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. En toch blijf je geloven in iets wat je nooit, maar dan ook nooit, tot uiting zou kunnen brengen. Dus het is volkomen irrelevant.
Denninger , ik zal het kort en simpel samenvatten ..quote:Op maandag 10 december 2007 23:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor jezelf, ja, natuurlijk.
Als jij daarentegen claims naar andere mensen toe gaat maken ligt de bewijslast bij jou.
Als ik jou vertel dat het een feit is dat je elke ochtend een kiwi moet offeren aan de grote onzichtbare bowlingbal omdat je anders vroeg dood gaat, heb jij dat zo maar te accepteren dan omdat ik het zeg ?
Of is het aan mij om het aannemelijk te maken ?
Je kunt nooit bewijzen dat iets NIET bestaat - ik kan nooit aantonen dat er absoluut nergens in het universum een grote roze eenhoorn met paarse billen en 3 tepels is, bijvoorbeeld.
Als ie WEL zou bestaan en jij laat 'm aan me zien kan ik niet ontkennen dat ie bestaat.
Daarom ligt de bewijslast bij degene die de claim maakt.
Kortom, als jij mij wilt vertellen dat bepaalde dingen bestaan of werken, prima - maar dan is het mijn recht om te vragen "waarom zou ik je op je woord geloven, heb je er bewijs of argumenten voor ?".
[..]
Wetenschap is het enige zinnige dat we hebben so far; het is de structuur in de kennis die de mensheid als geheel opdoet.
Als er iets ontdekt wordt wordt het toegevoegd aan de wetenschap.
MITS er argumenten zijn om dat te doen - je kunt niet zomaar van alles roepen en eisen dat het opgenomen wordt, je zult toch enigszins aanneembaar moeten maken dat je gelijk hebt.
Zeggen dat wetenschap niet werkt is zeggen dat hersenen onnodig zijn - het slaat compleet nergens op.
[..]
Nee, mensen die ermee naar buiten komen en zeggen dat het niet bewezen kan worden, of weigeren dat te doen (om stompzinnige redenen als "ik hoef niks te bewijzen") zijn OF dom, OF charlatans.
Ze zouden namelijk ook gewoon kunnen helpen om het toe te voegen aan de wetenschap, zodat de rest van de mensheid er OOK wat aan heeft.
Je weet wel, zoals ook gebeurd is met electriciteit enzo.
[..]
Nee, ik vraag me af waarom er zoveel mensen zijn die beweren dat het bestaat maar weigeren actief mee te werken om het toe te voegen aan het 'normale', de wetenschap, zodat de rest van de mensheid er ook van kan genieten.
Zijn die mensen egoistisch, of hebben ze ongelijk ? Welk van de twee is het ?
[..]
Wetenschap geeft geen richting
Je denkt blijkbaar nog steeds dat wetenschap een star instituut is dat niks nieuws wil leren, terwijl wetenschap daar juist om draait.
[..]
Precies !
Daarom heeft het dus inderdaad geen zin om onderzoek meer te doen naar klopgeesten, 'trillende' stenen etcetera !
Honderden (duizenden) jaren hebben we allerlei methodes geprobeert.
Nu, een eind later, weten we zo ongeveer wel wat werkt : we kunnen medicijnen concentreren uit planten, weten welke planten werken, kunnen de stoffen daar weer uit synthetiseren enzovoort - fantastisch !!!
We weten ook wat NIET werkt :
om een ketel dansen bij volle maan, stenen onder je kussen leggen (want ze trillen echt niet uit zichzelf, hoe hard je er ook in gelooft), advies vragen aan je dooie oma via glaasjedraaien en meer van die onzin.
Kortom, we ZIJN dingen al anders aan het bekijken dan enkele honderden jaren geleden, precies zoals jij wilt !!!!
Alleen nu wil jij opeens weer vast blijven houden aan dingen waarvan we er inmiddels al lang achter zijn dat ze niet werken !
thxxxxquote:Op maandag 10 december 2007 15:02 schreef maedel het volgende:
[..]
Bravo![]()
Ook de rest van je post vind ik goed verwoord!
Wat is dit voor ontzettend geleuter ?quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Denninger , ik zal het kort en simpel samenvatten ..
Ik : er is een andere werkelijkheid .
Jij : bron ?
Ik : jij bent de bron .
Jij : waarom geef je geen bron ?
Ik : I just did .
wat grappig , dat denk ik nou precies hetzelfde van jou .quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat me zo amuseert is dat je zelf nog serieus denkt dat je een punt hebt ook
Het verschil is dat ik argumenten heb die hout snijden en aantoonbaar zijn, en jij nikszeggende uitspraken hebt als "jij bent de bron"quote:Op woensdag 12 december 2007 00:55 schreef Summers het volgende:
[..]
wat grappig , dat denk ik nou precies hetzelfde van jou .
M.a.w., je mist dus het cruciale punt...quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:34 schreef L.Denninger het volgende:
Kortom, "jij bent de bron" zegt helemaal niks.
Zolang mensen om bewijs komen vragen en met "Randi" gaan smijten wel ja.quote:Op woensdag 12 december 2007 09:01 schreef nokwanda het volgende:
Moet nou echt iedere discussie hierin eindigen?
Rasing , ik heb het paranormale niet uitgevonden , het is "slechts" iets wat ik ook ervaar .quote:Op woensdag 12 december 2007 12:26 schreef Rasing het volgende:
@ Summers:
L.Denninger, ik, en velen met ons, kunnen geen paranormale zaken ervaren (althans, wij ervaren ze niet). Dat vinden wij niet erg. Ik kan bijvoorbeeld ook niet piano spelen. Toch is het wel mogelijk dat iemand anders dat wél kan: kijk maar naar Wibi Soerjadi. Die doet niet anders, en daar is ook bewijs voor: genoeg zelfs. Dus geloof ik nu dat er zoiets bestaat als geweldig goed piano kunnen spelen. En dat terwijl ik nooit zelf ervaren heb hoe het is om meer dan Vader Jacob te spelen op de piano van mijn oma.
Kun je nu bewijs geven dat er paranormale zaken bestaan, zoals ik ook zojuist bewijs heb gegeven dat pianospelen bestaat? Ook al kan ik dat zelf niet ervaren, gezien mijn gebrek aan piano en oefening?
Dat kun je niet. Het is er gewoonweg niet.
-edit- huh? Ik dacht dat we in de Skeptic's corner zaten :p
Nee, niet waar, want je kunt jezelf nooit objectief beoordelen.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Rasing , ik heb het paranormale niet uitgevonden , het is "slechts" iets wat ik ook ervaar .
De " regels" om het te kunnen ervaren heb ik dus ook niet bedacht .
Ik kan alleen maar aangeven dat het bestaat , hoe het voor mij werkt of in welke richting je het moet zoeken .
Uit ervaring weet ik dat je het in jezelf moet vinden , het is er namelijk al .
Je roept om bewijs , ik zeg : jij bent het bewijs , jij kan het ervaren , dat betekent dus dat je er zelf iets voor moet doen , zogezegt in jezelf duiken , DAAR ligt het .
Als er 1 persoon op de wereld is die je kan vertrouwen , dan ben jijzelf toch die persoon ?
Onzin, er worden allemaal claims gedaan die makkelijk te bewijzen (of te ontkrachten) zijn.quote:Hoezo aarzelen om in jezelf te duiken ? vertrouw je jezelf niet ? is er iemand die liever van mij een naam wilt horen die een onderzoek of boek heeft geschreven ? maakt dat het meer waar ?
Het paranormale is geen kant en klaar pakket die je iemand kan aanreiken en zeggen alsjeblieft dit is het ,
het is een innerlijk proces , ergens diep in jezelf moet je die knop omdraaien .
Iemand heeft de eiffeltoren bedacht en het een plek gegeven (frankrijk,parijs) Als ik beweer dat de eiffeltoren bestaat en jij vraagt bewijs dan kan ik het aanwijzen op de kaart , route geven zodat je het zelf kan zien , ik een foto ervan laten zien enz . Ik snap dat dat zo werkt , zo werkt dat al vanaf je geboorte , zo groei je op , dat is de wereld waar we in leven , DAT SNAP IK .
Maar als iemand aan mij vraagt : waar is het paranormale ? bewijs het dan ? dan kan ik niet anders zeggen het zit al in jezelf , omdat het in jou zelf zit , kan ik geen foto laten zien of route of een plek aanwijzen of bewijs leveren omdat jijzelf het bewijs bent en de bron .
Dat is het enige antwoord die ik kan geven op die vraag ,
Iedereen kan roepen ja maar .. ja maar ... nee , ik heb het niet uitgevonden en de regels niet bedacht .
Als ik door de computer kon kruipen en met mijn vinger in jou kon duiken om het aan te wijzen
Dan had ik dat GRAAG gedaan . De "regel" en de locatie die ik niet heb uitgevonden maar wel de voorwaarde is om het te ervaren is nou eenmaal dat alleen jijzelf die plek kan aanwijzen ,
Jij hoort alleen maar dat je het in jezelf moet zoeken en toch heb je het weer over derden , andere mensen ..quote:Op woensdag 12 december 2007 23:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, niet waar, want je kunt jezelf nooit objectief beoordelen.
Jouw interpretatie van de werkelijkheid hangt af van heel veel dingen, waaronder de chemische balans in je hoofd.
Als jij drugs gebruikt, of alcohol drinkt, kun je dingen heel anders ervaren dan ze in werkelijkheid zijn.
De grap is dat dat dus niet alleen met drugs of alcohol zo is, maar ook zonder - omdat je interpretatie dus geschapen wordt door die - en andere - stoffen in je hersenen.
Dus iets kan voor jou wel echt lijken, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt is.
[..]
Onzin, er worden allemaal claims gedaan die makkelijk te bewijzen (of te ontkrachten) zijn.
Telepathie, telekinese, genezing - allemaal prima te bewijzen.
Hoe kun je in bobsnaam stellen dat dat iets is dat je in jezelf moet zoeken ?
Als jij beweert dat je iemands gedachten kunt lezen kun je dat prima aan mij aantonen.
Hetzelfde geldt voor objecten bewegen met je gedachten, of mensen genezen.
Ik hoor alleen maar dat ik het in mezelf moet zoeken, terwijl mensen claims maken die daar niks mee te maken hebben en die prima verifieerbaar zouden zijn als ze waar zouden zijn.
Natuurlijk !quote:Op donderdag 13 december 2007 01:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij hoort alleen maar dat je het in jezelf moet zoeken en toch heb je het weer over derden , andere mensen ..
Als het werkt zoals het werkt heb ik er geen enkel probleem mee.quote:Ik gaf antwoord op een vraag , ik heb mijn best gedaan het uit te leggen , dat het antwoord je blijkbaar niet bevalt of dat je niet begrijpt wat ik bedoel , (zie kaas maanverhaal ) kan ik ook niks aan doen , ik kan er ook niks aan doen dat het antwoord niet aansluit op jouw belevingswereld of bepaalde regels ,
Het werkt zoals het werkt , niet zoals jij vind dat het zou moeten werken .
Ja sorry maar <zucht> dat moet je dus zelf ervaren...quote:Op donderdag 13 december 2007 02:35 schreef L.Denninger het volgende:
Als het werkt zoals het werkt heb ik er geen enkel probleem mee.
Laat eens zien dat het werkt zoals het werkt dan ?
De dingen die hij ziet zijn niet altijd dingen die je zomaar kunt zien in de omgeving.quote:Op donderdag 13 december 2007 08:55 schreef yotha123 het volgende:
die gast doet netalsof hij met de baby praat
fucking hekel aan dat programma
hij zegt gewoon dingen die erg kwetsend overkomen als je het zegt
dus doet hij het via dat kind en als het kind later oud is dan is het dat toch wel vergeten dat hij zogenaamd een gesprek had met hem.
vieze naaier.
hij zegt gewoon wat hij ziet. hij kijkt even rond in die omgeving doet een praatje ziet problemen en doet net alsof dat kind het allemaal zegt.
leugenaar.
Sommige ouders kunnen natuurlijk best wanhopig zijn in hun pogingen problemen op te lossen of contact met hun kind te krijgen.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De dingen die hij ziet zijn niet altijd dingen die je zomaar kunt zien in de omgeving.
Maar ergens heb je wel een punt. Ik zou het niet moeten dat iemand echt kwetsende dingen zegt zo op tv en zo. Er zijn punten waarvan ik denk: moet dat zo op die manier. Kun je dat nou niet anders zeggen, of buiten de camera's. Doe dit nou niet op tv. Maar dat weet je ook wel als je daaraan gaat meedoen als ouders.
Even alleen hierop ingaan.quote:Op donderdag 13 december 2007 02:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als het werkt zoals het werkt heb ik er geen enkel probleem mee.
Laat eens zien dat het werkt zoals het werkt dan ?
Precies. Helemaal eensquote:Op donderdag 13 december 2007 09:21 schreef JamesBrownie het volgende:
Als mensen zich er beter bij voelen en erin geloven, maakt het dan iets uit of het ook ECHT is?
Al is het maar een soort placebo effect, als het werkt voor mensen, is het toch goed?
sorry een tik is ook mishandeling en vernederend , een tik is net als slaan onmacht van de ouder die beter zou moeten weten en zijn onmacht bij zichzelf moet neerleggen en niet bij het kind .quote:Op donderdag 13 december 2007 09:26 schreef yotha123 het volgende:
ja kijk een goed boek lezen over opvoeding is mischien een beter idee.
straks gaan die ouders dat kind nog verwijten toen hij baby was vervelende dingen heeft gezegt
lol dat kind helemaal verwaarloost . dankje wel baby fluisteraar.
ik zeg altijd als je kind niet luistert gewoon een tik op zijn wang (nooit op zijn hoofd) (een tik is geen mishandeling )
en bovendien daar word het kind alleen maar hard van.
maar alleen bij de dingen die echt niet kunnen.
zoals de koelkast leegeten ofzo.
Voor die mensen is het dan fijn dat ze iets gevonden hebben dat "werkt".quote:Op donderdag 13 december 2007 09:21 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Even alleen hierop ingaan.
Als mensen zich er beter bij voelen en erin geloven, maakt het dan iets uit of het ook ECHT is?
Al is het maar een soort placebo effect, als het werkt voor mensen, is het toch goed?
Goed verhaal Deninger , je verteld voor mij precies waarom we in deze tijd mensen hebben die zeggen dat het niet bestaat , waarom mensen die het wel ervaren maar als gek worden gezien .of hallucinerende wezens met een gebrek omdat ze het ervaren .. een leugen die eeuwenlang word volgehouden is idd een zeer kwalijke zaak .quote:Op donderdag 13 december 2007 23:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor die mensen is het dan fijn dat ze iets gevonden hebben dat "werkt".
Voor de mensheid in het algemeen is het een kwalijke zaak dat er leugens verspreid worden.
Als die mensen geloven dat iets om een bepaalde reden werkt (terwijl dat helemaal niet zo is - het werkt wel maar om een andere reden, of vanwege placebo) gaan die mensen het weer aan andere mensen vertellen.
Als die andere mensen ook zo goed gelovig zijn zullen die het verhaal ook weer voor waar aannemen, om de verkeerde redenen, en verder verspreiden.
Wat is het resultaat ?
Dat je na jaren hele volksstammen hebt die geloven dat een kerel daadwerkelijk met babies kan praten, dat stenen "trillingsniveau's" hebben of dat water 'geheugen' heeft om maar iets te roepen.
En ik vind het een kwalijke zaak om de toekomst te baseren op onwaarheden omdat iemand in het verleden zich er fijn bij voelde.
Maar waarom dan? Waarom is het kwalijk als het helpt?quote:Op donderdag 13 december 2007 23:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor die mensen is het dan fijn dat ze iets gevonden hebben dat "werkt".
Voor de mensheid in het algemeen is het een kwalijke zaak dat er leugens verspreid worden.
Als die mensen geloven dat iets om een bepaalde reden werkt (terwijl dat helemaal niet zo is - het werkt wel maar om een andere reden, of vanwege placebo) gaan die mensen het weer aan andere mensen vertellen.
Als die andere mensen ook zo goed gelovig zijn zullen die het verhaal ook weer voor waar aannemen, om de verkeerde redenen, en verder verspreiden.
Wat is het resultaat ?
Dat je na jaren hele volksstammen hebt die geloven dat een kerel daadwerkelijk met babies kan praten, dat stenen "trillingsniveau's" hebben of dat water 'geheugen' heeft om maar iets te roepen.
En ik vind het een kwalijke zaak om de toekomst te baseren op onwaarheden omdat iemand in het verleden zich er fijn bij voelde.
Omdat de definitie van of "het helpt" aan geen enkele restrictie gebonden is. Als 1 op de 100 mensen zegt dat iets "werkt" wordt dat uitgelicht in documentaires, als 1 van de 100 opmerkingen van de fluisteraar getoond wordt op tv en 99 weggelaten, dan is meteen duidelijk dat het heel belangrijk is om zorgvuldig te werk te gaan en de kansberkening een eh... kans te geven. Als je tenminste geinteresseerd bent in de waarheid, het verder komen van de mensheid en dat mensen niet belazered worden. Het lijkt niet echt wenselijk dat mensen ten onrechte denken dat iets helpt, terwijl dat door toeval en enkel op korte termijn is. Het gevaar bestaat dat echte oorzaken dan over het hoofd worden gezien met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:45 schreef JamesBrownie het volgende:
Maar waarom dan? Waarom is het kwalijk als het helpt?
Niet alles, alleen die dingen die niet bewezen kunnen worden in eerlijke tests. De fluisteraar is overigens inmiddels getest door James Randi, en voordat je zegt dat dat toch niet betrouwbaar is, hij had zelf van te voren getekend dat hij het met alle testmethodes eens was en zou accepteren dat hij geen gave heeft als hij niet goed uit de test kwam. Maar uiteraard toen bleek dat hij niets beter presteerde dan een dobbelsteen, heeft hij alle mogelijke advocaten in de hand genomen om te verbieden dat het resultaat gepubliceerd zou worden.quote:Als het niet helpt en er worden mensen kwaad mee gedaan(wat ook gebeurt in deze "branche", moet het aangepakt worden, maar zolang dat niet overal het geval is, waarom zou je dan alles moeten afschaffen?
NEE ,jij hebt zinnige uitspraken , daar komen we verder mee hoor in de wereld pff .quote:Op zondag 16 december 2007 10:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
De babyfluisteraar moeten ze zo snel mogelijk opsluiten in het gesticht!
Die gast heeft ze niet meer op een rij, hij is zwaar gestoord!
JA, ik heb zinnige uitspraken, dus komen we er verder mee in de wereld hoorquote:Op zondag 16 december 2007 16:09 schreef Summers het volgende:
[..]
NEE ,jij hebt zinnige uitspraken , daar komen we verder mee hoor in de wereld pff .
Omdat als de reden waarom het helpt niks te maken heeft met het verhaal wat eromheen verteld wordt hetzelfde effect ook te bereiken is zonder er een fantasieverhaal omheen te verzinnen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:45 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Waarom is het kwalijk als het helpt?
Als het niet helpt en er worden mensen kwaad mee gedaan(wat ook gebeurt in deze "branche", moet het aangepakt worden, maar zolang dat niet overal het geval is, waarom zou je dan alles moeten afschaffen?
Ik heb nog nooit op fok een fantasieverhaal verteld , altijd alles naar eer en geweten en de waarheid .quote:Op zondag 16 december 2007 23:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Omdat als de reden waarom het helpt niks te maken heeft met het verhaal wat eromheen verteld wordt hetzelfde effect ook te bereiken is zonder er een fantasieverhaal omheen te verzinnen.
En ik vind het een bijzonder kwalijke zaak om leugens te propageren omdat ze de wetenschap vervuilen,
en daardoor onderzoek naar andere dingen moeilijker maken.
Als jij een onzin-theorie als waarheid ziet, probeer je je met volgend onderzoek weer daarop te baseren.
Kortom, het is een slechte zaak voro de mensheid om leugens te propageren.
En als de leugen zoals Summers zegt is dat het wel bestaat - prima, toon het dan eens aan, dat is makkelijk zat voor de beweringen die er gedaan worden.
Als het daarentegen zelfbedrog, goedgelovigeheid en waandenkbeelden zijn zal dat een stuk moeilijker zijn, en zul je eerder terug moeten vallen op drogredeneringen als "je moet het zelf meemaken".
(Je moet tenslotte ook zelf van een flatgebouw springen om zeker te weten dat zwaartekracht bestaat)
Je kan natuurlijk ook gewoon van de grond, uit stand, springen en kijken of je weer op de grond komt met beide benenquote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit op fok een fantasieverhaal verteld , altijd alles naar eer en geweten en de waarheid .
ik heb al uitgelegt dat je dat zelf moet bewijzen omdat dat de manier is waarop het werkt , als jij daarna vraagt laat eens zien dat het werkt zoals het werkt dan heb je niet geluisterd . het is niet makkelijk zat om te bewijzen anders wist jij nu wel dat het bestond . We weten toch al zeker dat zwaartekracht bestaat ? ik neem aan dat jij net zo min als ik van een flatgebouw zijn gesprongen om dat te weten
Je haalt iets door elkaar: zwaartekracht kan iedereen je aantonen op ieder willekeurig moment. Jouw paranormale zaken zou jij niet kunnen aantonen, op geen enkele mogelijke manier. Want zodra een sceptisch iemand de boel nuchter probeert te bekijken faalt de paranormale mens.quote:, zwaartekracht is dus ook iets wat we maar aannemen en ervaren op een onzichtbaar niveau .
Nee, er zijn uitzonderingen die weten dat, wat jij intuitie noemt, gewoonweg een onderbewuste samenhang van signalen zijn die gewoon door een of meerdere zintuigen worden doorgegeven.quote:Het paranormale ligt in de diepte van je intuitie , iedereen weet dat ie intuitie heeft ,
Je bedoelt het achteraf roepen: "Ik wist het! Ik voelde al zoiets!" toevallig? Raar dat die moeders in 99.999.999 van de 100.000.000 gevallen niet eventjes zelf op onderzoek uit gaan maar het nieuws afwachten.quote:het paranormale is altijd vaag en zweverig , dat komt niet door de mensen die het wel ervaren , dat komt doordat we in een wereld leven waarin het zogenaamd niet bestaat . dat komt omdat in de wereld waarin we nu leven weinig referentiekaders zijn om mee te vergelijken of uit te leggen ... nogmaals dat ligt niet aan mensen die het ervaren maar ligt aan de eeuwenlange leugen , zelfbedrog , waandenkbeelden hebben er dus niks mee te maken .
het zelfbedrog ligt juist in mensen die zeggen dat het niet bestaat , iedereen heeft namelijk intuitie .
vraag maar aan moeders , die weten altijd of het goed gaat met hun kind op een afstand, die voelen het als er iets mis is met hun kind . dat is toch ook paranormaal ? hoe leg je dat dan uit ?
JA.quote:zijn moeders aan het hallucineren ? is het zelfbedrog ? NEE
Self fulfilling prophecy. De moeder "voorspelt" aan de lopende band onheil, waarschijnlijk niet luidkeels, en als het uitkomt is het ineens bewijs voor het paranormale? Komop.quote:want ze hadden het goed
Statistisch. Neem een test panel van 1000 Amerikaanse moeders waarvan de zoon in Irak zit. Laat ze iedere voorspelling in een computer invoeren en bekijk achteraf hoeveel procent er naas.. sorry.. hoeveel procent het wel goed had. Ik verwacht dat dit een dramatisch resultaat zal opleveren.quote:dat is dan toch het bewijs voor hun ? zodra ze iets voelen kan je praten als brugman en lopen ze over je heen letterlijk of figuurlijk om naar hun kind te gaan . moederinstinct is wel algemeen
geaccepteerd terwijl dat ook " onzichtbaar" is en informatie op paranormale wijze verkregen . er is niemand op de wereld die moederinstinct ontkent . nogmaals het is je intuitie , en als dat zo is , hoe kan ik jou intuitie aanwijzen ???
Wat jij wilt, punt blijft dat niemand het ooit zou kunnen aantonen. En zodra een wetenschapper er geld voor uit trekt om te onderzoeken waarom mensen zo nodig willen geloven in deze zaken dan zul je zien dat je spoken ziet.quote:dat lukt niet , niet omdat ik aan zelfbedrog doe of hallucineer maar door de "locatie " , het is een gevoel die in jou zit .
Dat JIJ denkt dat iets echt is wil niet zeggen dat het ook zo is !quote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit op fok een fantasieverhaal verteld , altijd alles naar eer en geweten en de waarheid .
Het is WEL makkelijk zat om te bewijzen !quote:ik heb al uitgelegt dat je dat zelf moet bewijzen omdat dat de manier is waarop het werkt , als jij daarna vraagt laat eens zien dat het werkt zoals het werkt dan heb je niet geluisterd . het is niet makkelijk zat om te bewijzen anders wist jij nu wel dat het bestond .
quote:We weten toch al zeker dat zwaartekracht bestaat ? ik neem aan dat jij net zo min als ik van een flatgebouw zijn gesprongen om dat te weten , zwaartekracht is dus ook iets wat we maar aannemen en ervaren op een onzichtbaar niveau .
Nee, het komt doordat sommige dingen nog niet grondig genoeg onderzocht zijn, en veel andere dingen gewoon onzin zijn waarvan veel mensen graag willen dat het waarheid is.quote:Het paranormale ligt in de diepte van je intuitie , iedereen weet dat ie intuitie heeft ,
het paranormale is altijd vaag en zweverig , dat komt niet door de mensen die het wel ervaren , dat komt doordat we in een wereld leven waarin het zogenaamd niet bestaat .
Er zijn genoeg referentiekaders, alleen als je die allemaal weggooit omdat ze je niet bevallen ("de wetenschap is star !"( of omdat je ze niet begrijpt ("pfff, wat weet de wetenschap nou helemaal") hou je weinig meer over inderdaad.quote:dat komt omdat in de wereld waarin we nu leven weinig referentiekaders zijn om mee te vergelijken of uit te leggen ... nogmaals dat ligt niet aan mensen die het ervaren maar ligt aan de eeuwenlange leugen , zelfbedrog , waandenkbeelden hebben er dus niks mee te maken.
O ja ?quote:het zelfbedrog ligt juist in mensen die zeggen dat het niet bestaat , iedereen heeft namelijk intuitie .
vraag maar aan moeders , die weten altijd of het goed gaat met hun kind op een afstand, die voelen het als er iets mis is met hun kind .
Ja.quote:dat is toch ook paranormaal ? hoe leg je dat dan uit ? zijn moeders aan het hallucineren ? is het zelfbedrog ?
Instinct is compleet iets anders dan telepathiequote:NEE , want ze hadden het goed , dat is dan toch het bewijs voor hun ? zodra ze iets voelen kan je praten als brugman en lopen ze over je heen letterlijk of figuurlijk om naar hun kind te gaan . moederinstinct is wel algemeen geaccepteerd terwijl dat ook " onzichtbaar" is
Nee, niemand ontkent instinct.quote:en informatie op paranormale wijze verkregen . er is niemand op de wereld die moederinstinct ontkent .
Nu haal je er weer wat anders bij !quote:nogmaals het is je intuitie , en als dat zo is , hoe kan ik jou intuitie aanwijzen ???
Precies, en gevoelens zijn niet meer dan dat : gevoelens.quote:dat lukt niet , niet omdat ik aan zelfbedrog doe of hallucineer maar door de "locatie " , het is een gevoel die in jou zit .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |