abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 09:27:03 #62
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_43921498
quote:
Op maandag 27 november 2006 03:17 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gezien toen ik nog bij de AH werkte dat er dingen in de schappen lagen die vér over de datum waren. Bij Operatie Pitstop (AH-ers weten waar ik het over heb) kwamen wij ontbijtkoeken tegen die al meer dan een jaar over de datum waren Maar goed, die lagen ergens achterin het schap, en dus niet de producten waar kortingsstickers op komen... En het was niet mijn schuld want ik werkte alleen kassa
Daarom moet je ook fifo vullen hè.
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Stel dat iemand wat boodschappen heeft ingeladen en onderweg naar de kassa heeft hij zoiets van.shit ik heb nog een kilo kipfilet thuis liggen, geen zin meer om terug te gaan naar de houdbare producten en die gooit zijn kipfilet tussen de koekjes ('s morgens om 9 uur...)
Koekjes zijn houdbare producten, die kipfilet staat bij de vers.
quote:
's avond om half 9 komt de vulploeg een kilo gehakt tegen die zonder koeling de hele dag in de winkel heeft gelegen en plaatst het terug op de betreffende afdeling.

Die kipfilet niet dus, dat gehakt wat er waarschijnlijk net ingelegd is, wel.
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  maandag 27 november 2006 @ 09:32:22 #63
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43921591
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Een neef van een vriend van mij heeft vorig jaar een ernstige voedselvergiftiging opgelopen na het drinken van een pak Milk&Fruit met 35%-sticker. Daarbij zijn zijn nieren chronisch beschadigd. Hij zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.

Toen hij bij de plaatselijke Albert Heijn verhaal kwam halen, zei men daar: "spijtig verhaal maar dat is nu eenmaal het risico van levensmiddelen met korting. Die spullen zijn gewoon niet voor 100% betrouwbaar; daar wijzen we de consument ook op door ze met korting aan te bieden. Jammer maar helaas."

Kan dit zomaar? En zijn er meer mensen wiens leven geruïneerd is door het eten/drinken van spullen waar de UVD van is verstreken?
wat een lulverhaal
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_43921626
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Stel dat iemand wat boodschappen heeft ingeladen en onderweg naar de kassa heeft hij zoiets van.shit ik heb nog een kilo kipfilet thuis liggen, geen zin meer om terug te gaan naar de houdbare producten en die gooit zijn kipfilet tussen de koekjes ('s morgens om 9 uur...) 's avond om half 9 komt de vulploeg een kilo gehakt tegen die zonder koeling de hele dag in de winkel heeft gelegen en plaatst het terug op de betreffende afdeling, 2 dagen erna een kortingssticker en hoppa, 1 kilo ziekmakende bacterieen met 35% korting
Zeker nooit bij een ah gewerkt he. Anders zou je wel weten wat het beleid daarover is. Van de zomer een kassiere gehad die een kapotte verpakking kip bij de houdbaar afboekingen, producten die worden weg gegooid, neer gezet inplaats bij die van vers, die in de koelcel staan. Houdbaar afboekingen staan vlak bij een deur dus het werd wat warm. 's Avonds werden de afboekingen van houdbaar gedaan en kwam er dus een stink lucht vanaf door die kip. Kassiere heeft daar zo voor op haar donder gekregen dat ze jankend naar huis is gegaan.

Koelproducten die in een niet gekoeld schap worden gevonden word zonder pardon weg gedonderd.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_43921888
Wij doen als Albert Heijn de 35 procent stickers 1 a 2 dagen van te voren erop en word iedere avond naar de datum gekeken, als morgen de code verstrekt dan word hij die avond ervoor weg gehaald.
  maandag 27 november 2006 @ 09:59:47 #66
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43922108
Ik ben gestopt met lezen bij "Een neef van een vriend van mij"...

Nou nee vooruit, ik heb toch verder gelezen. En het is eigenlijk heel simpel, die sticker doet er niet toe. Er zit een THT-datum op. Bij vers-producten zoals zuivel wil dat zeggen dat de verkoop-kwaliteit (zowel microbieele veiligheid alsmede smaak e.d.) wordt gegarandeerd tot die datum. Dan is ook in weze de fabrikant verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product en alle gevolgen die het met zich meebrengt, als de kwaliteit niet voldoende is.

Bij een slecht product kan door onderzoek op een redelijk niveau de oorzaak worden herleid. Iig of de fabrikant of een andere partij (supermarkt/klant zelf) zich niet heeft gehouden aan de voorschriften. Als de supermarkt de fout in is gegaan door bijv. slecht gekoeld te bewaren, dan verandert dat natuurlijk de aansprakelijkheid. Maar de klant zelf kan ook nalatig zijn geweest natuurlijk.

Nalatigheid is een van de schadelijkste claims die een supermarkt kan krijgen, dus die zorgen er echt wel voor dat ze zich zo goed als mogelijk houden aan de voorschriften en THT-data. Natuurlijk gaat dat in de praktijk niet altijd op. En dan nog, _als_ een supermarkt een melkproduct over de datum of slechtgekoeld verkoopt, dan is de kans dat iemand daar ziek van wordt nihil. De melk zal alleenmaar verder verzuren, het zal er viezer op worden, maar er ontstaan niet ineens hele bergen met pathogene micro-organismen. Ook melk die zuur is geworden is nog prima te drinken, het is heel smerig, maar je wordt er niet ziek van. Als je dat wel wordt, dan had het product al in de fabriek bij een kwaliteitscontrole onderschept moeten worden, wegens de aanwezigheid van micro-organismen (of toxinen) die er volgens de veiligheidsvoorschriften nooit en te nimmer in hebben mogen zitten. Dan is ook de fabrikant weer verantwoordelijk. Allemaal natuurlijk niet van toepassing bij een onbekende allergie voor frambozenzuur.

Maar wat ik dus wilde zeggen,is dat die 35% kortingssticker gewoon totaal niet van belang is als het gaat om voedselveiligheid is supermarkten. Gebruik je gezond verstand, koop geen zaken die over de datum zijn (dat is op eigen risico) en geen vers gesneden groenten wanneer de zakjes bol staan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vork op 27-11-2006 10:06:14 ]
  maandag 27 november 2006 @ 10:19:14 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_43922521
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:34 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Koelproducten die in een niet gekoeld schap worden gevonden word zonder pardon weg gedonderd.
Precies . Als ik een pak kipfilet tussen de schappen vind, laat ik eerst een medewerker van de vers beoordelen of t nog kan of niet. 9/10 keer word het gelijk uit de winkel gehaald. (Klanten die alles maar in het schap gooien )

Anyway, zo'n 35% sticker is, zoals hierboven werd gezegd, weinig boeiends. Het is een laatste poging om nog geld te halen uit een product dat bijna de t-h-t heeft bereikt. Zodra iets over THT is, gaat het gelijk naar achteren. Beleid van de AH .

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 27-11-2006 11:13:44 ]
  maandag 27 november 2006 @ 10:31:30 #68
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_43922717
Hehehe, alle ah'ers komen meteen op dit topic af.
  maandag 27 november 2006 @ 10:32:58 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43922741
He ja, hadden die niet een eigen slowchat topic?
  maandag 27 november 2006 @ 10:34:28 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_43922772
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:32 schreef Vork het volgende:
AH-medewerkerstopic [deel 41] bijna salaris *O*
pi_43922800
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Precies . Als ik een pak kipfilet tussen de schappen vind, laat ik eerst een medewerker van de vers beoordelen of t nog kan of niet. 9/10 keer word het gelijk uit de winkel gehaald. (Klanten die alles maar in het schap gooien )
Laatst kwam er een kassiere naar me toe met een pakje boter, klant wilde het toch niet hebben, zij wilde het terug leggen in het schap maar wist niet waar de boter stond, fout 1 , pakje was al wat zacht aan het worden ds maar even uitgelegd dat we zulke producten toch echt weg gooien.
quote:
Anyway, zo'n 35% sticker is, zoals hierboven gezegd, weinig boeiends. Het is een laatste poging om nog geld te halen uit een product dat bijna de t-h-t heeft bereikt. Zodra iets over THT is, gaat het gelijk naar achteren. Beleid van de AH .
Eieren worden zelfs een week vóór tht er uit gehaald.
  maandag 27 november 2006 @ 10:36:13 #72
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_43922810
quote:
Alle topics over de ah worden meteen gemeld in HQ.
pi_43922823
Wat een mooi kut verhaal weer van de geweldige user Ringo
pi_43922878
quote:
Dat is een leugen.
Wij zitten op het hoofdkantoor in Zaandam, het alarm ging net af dat er negatieve publiciteit over de AH word gemaakt, en dan worden wij van het AHN er op afgestuurd, Albert Heijn Noodgevallen.
  maandag 27 november 2006 @ 10:40:21 #75
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_43922902
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:39 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Dat is een leugen.
Wij zitten op het hoofdkantoor in Zaandam, het alarm ging net af dat er negatieve publiciteit over de AH word gemaakt, en dan worden wij van het AHN er op afgestuurd, Albert Heijn Noodgevallen.
Gare pauperpinautomaten bij de AH!
pi_43922973
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:40 schreef SilverBullet het volgende:

[..]

Gare pauperpinautomaten bij de AH!
Done.
  maandag 27 november 2006 @ 10:48:52 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43923071
Dit verhaal had een leuke samenzwering in TRUTH kunnen zijn, hoe AH met zuivel bepaalde klanten uit de winkels wegjaagt als ze een keer niet lief zijn tegen de cassiere of zo....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 27 november 2006 @ 10:53:00 #78
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43923164
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:59 schreef Vork het volgende:
Ik ben gestopt met lezen bij "Een neef van een vriend van mij"...

Nou nee vooruit, ik heb toch verder gelezen. En het is eigenlijk heel simpel, die sticker doet er niet toe. Er zit een THT-datum op. Bij vers-producten zoals zuivel wil dat zeggen dat de verkoop-kwaliteit (zowel microbieele veiligheid alsmede smaak e.d.) wordt gegarandeerd tot die datum. Dan is ook in weze de fabrikant verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product en alle gevolgen die het met zich meebrengt, als de kwaliteit niet voldoende is.

Bij een slecht product kan door onderzoek op een redelijk niveau de oorzaak worden herleid. Iig of de fabrikant of een andere partij (supermarkt/klant zelf) zich niet heeft gehouden aan de voorschriften. Als de supermarkt de fout in is gegaan door bijv. slecht gekoeld te bewaren, dan verandert dat natuurlijk de aansprakelijkheid. Maar de klant zelf kan ook nalatig zijn geweest natuurlijk.

Nalatigheid is een van de schadelijkste claims die een supermarkt kan krijgen, dus die zorgen er echt wel voor dat ze zich zo goed als mogelijk houden aan de voorschriften en THT-data. Natuurlijk gaat dat in de praktijk niet altijd op. En dan nog, _als_ een supermarkt een melkproduct over de datum of slechtgekoeld verkoopt, dan is de kans dat iemand daar ziek van wordt nihil. De melk zal alleenmaar verder verzuren, het zal er viezer op worden, maar er ontstaan niet ineens hele bergen met pathogene micro-organismen. Ook melk die zuur is geworden is nog prima te drinken, het is heel smerig, maar je wordt er niet ziek van. Als je dat wel wordt, dan had het product al in de fabriek bij een kwaliteitscontrole onderschept moeten worden, wegens de aanwezigheid van micro-organismen (of toxinen) die er volgens de veiligheidsvoorschriften nooit en te nimmer in hebben mogen zitten. Dan is ook de fabrikant weer verantwoordelijk. Allemaal natuurlijk niet van toepassing bij een onbekende allergie voor frambozenzuur.

Maar wat ik dus wilde zeggen,is dat die 35% kortingssticker gewoon totaal niet van belang is als het gaat om voedselveiligheid is supermarkten. Gebruik je gezond verstand, koop geen zaken die over de datum zijn (dat is op eigen risico) en geen vers gesneden groenten wanneer de zakjes bol staan.
Het is wel tragisch dat de enige ontopic bijdrage keihard wordt genegeerd.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 27 november 2006 @ 10:58:35 #79
153506 Captain_Fabulous
pi_43923307
Oproepen om gewoon je eigen gezond verstand te gebruiken worden meestal genegeerd. Net zoals doe voorzichtig met vuurwerk campagnes, houd 2 s afstand etc etc.
De mens is hardleers. Bovendien is een 'Killer milk form outer space' verhaal natuurlijk interessanter...
  maandag 27 november 2006 @ 11:13:47 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_43923677
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb verder niks aan die bijdrage toe te voegen. Maar als je had gelezen, zag je dit in mijn reactie:
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef GotC het volgende:

Anyway, zo'n 35% sticker is, zoals hierboven werd gezegd, weinig boeiends. Het is een laatste poging om nog geld te halen uit een product dat bijna de t-h-t heeft bereikt. Zodra iets over THT is, gaat het gelijk naar achteren. Beleid van de AH .
Ik verwees naar die reactie. Maargoed,
  maandag 27 november 2006 @ 11:57:36 #81
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43924677
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is dan ook de reden waarom zo weinig mensen steeds minder vaak een ontopic bijdrage leveren. Het is niet dat dit mij nou heel erg stimuleert om meer ontopic bijdragen te leveren.
  maandag 27 november 2006 @ 12:21:15 #82
153506 Captain_Fabulous
pi_43925263
Hoezoe, iemand bashen die onzin uitkraamt is toch altijd on-topic? Doe je en wat leuks, en je levert een nuttige bijdrage aan de wereld!
  Vis een optie? maandag 27 november 2006 @ 15:27:46 #83
70532 loveli
N
pi_43930389
Beetje sneu topic, hoort waarschijnlijk in ONZ. Hier toch nog even een serieuze reactie:

Er zijn twee soorten houdbaarheidsdata: TGT en THT.
TGT is "te gebruiken tot" en geen dag langer, bijvoorbeeld vlees. Een THT is "tenminste houdbaar tot" en wordt gegarandeerd tot de datum die erop staat, maar een paar dagen langer kan vaak ook nog wel.
Als je een pak yoghurt een weel langer (dicht) in de koelkast laat staan, is er niets aan de hand. Een fabriekscake heeft een minimale houdbaarheid van een jaar, dan maakt een dag langer echt niet uit.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')