Dat is dus ook niet zo.quote:Op zondag 26 november 2006 17:15 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je van de wet levensgevaarlijke producten mag aanbieden als je er maar een sticker op doet.
je hebt gelijk, de sticker zit alleen op produkten die binnen een bepaalde tijd (meestal 1-2 dagen) over de houdbaarheids datum heen gaan. Wat overigens niet zegt dat het daarna meteen niet meer te eten/drinken isquote:Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef flexlexie het volgende:
Vind het een raar verhaal. Naar mijns inzien plakken ze die stickers erop omdat een Ten Minste Houdbaar Tot -datum bijna is.
Dus weetje dat het produkt nog maar beperkt houdbaar is(meestal 1 of diezelfde dag).
Deze produkten zijn dus geheel veilig, en als je een voedselvergiftiging oploopt door zo'n pordukt, moet je naar mijn mening een brief schrijven naar de fabrikant!!
correct me if i'm wrong
Ik geloof er geen flikker van dudequote:Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Een neef van een vriend van mij heeft vorig jaar een ernstige voedselvergiftiging opgelopen na het drinken van een pak Milk&Fruit met 35%-sticker. Daarbij zijn zijn nieren chronisch beschadigd. Hij zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.
Toen hij bij de plaatselijke Albert Heijn verhaal kwam halen, zei men daar: "spijtig verhaal maar dat is nu eenmaal het risico van levensmiddelen met korting. Die spullen zijn gewoon niet voor 100% betrouwbaar; daar wijzen we de consument ook op door ze met korting aan te bieden. Jammer maar helaas."
Kan dit zomaar? En zijn er meer mensen wiens leven geruïneerd is door het eten/drinken van spullen waar de UVD van is verstreken?
dan vind ik het een wonder dat hij niet eerder iets aan zijn nieren heeft gehad, als je zo slim bezig bentquote:Op zondag 26 november 2006 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Mensen. Misschien heeft zijn neef het pak wel drie weken in de koelkast gezet en toen opgedronken.
quote:Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Een neef van een vriend van mij heeft vorig jaar een ernstige voedselvergiftiging opgelopen na het drinken van een pak Milk&Fruit met 35%-sticker. Daarbij zijn zijn nieren chronisch beschadigd. Hij zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.
Toen hij bij de plaatselijke Albert Heijn verhaal kwam halen, zei men daar: "spijtig verhaal maar dat is nu eenmaal het risico van levensmiddelen met korting. Die spullen zijn gewoon niet voor 100% betrouwbaar; daar wijzen we de consument ook op door ze met korting aan te bieden. Jammer maar helaas."
Kan dit zomaar? En zijn er meer mensen wiens leven geruïneerd is door het eten/drinken van spullen waar de UVD van is verstreken?
Het op kunnen drinken, yeah right...quote:Op zondag 26 november 2006 17:28 schreef Viking84 het volgende:
Producten met 35 % korting (Edah heeft ze ook) zijn producten die bijna hun houdbaarheidsdatum bereikt hebben, dus er is niets mis mee (ze zouden zelfs twee dagen na de uiterlijke houdbaarheidsdatum nog wel eetbaar / drinkbaar moeten zijn). Het lijkt mij dus een sterk verhaal (van bedorven melk in een rolstoel terecht komen, yeah right).
Nee. Zuivel mag sowieso niet na de THT datum verkocht worden. Veel andere producten wel, maar zuivel absoluut niet.quote:Op zondag 26 november 2006 17:14 schreef Djarum het volgende:
zolang ze bekend maken dat er aan die levensmiddelen bepaalde risico's zitten, mag het volgens mij van de wet wel.
geen enkel product mag na de THT-datum nog verkocht worden, al is 't bij wijze van spreken een pak suiker of een fles water.quote:Op zondag 26 november 2006 17:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee. Zuivel mag sowieso niet na de THT datum verkocht worden. Veel andere producten wel, maar zuivel absoluut niet.
Ja, dat mag wel. Zelfs vlees mag na de THT datum verkocht worden. Wordt de klant ziek, dan ben je wel aansprakelijk, maar je mag het verkopen.quote:Op zondag 26 november 2006 17:41 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
geen enkel product mag na de THT-datum nog verkocht worden, al is 't bij wijze van spreken een pak suiker of een fles water.
Het wordt niet gedaan bij de AH. Aan het einde van de dag worden alle schappen gecontroleerd en worden dingen waar de datum van die dag op staat weggegooid.quote:Op zondag 26 november 2006 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel. Zelfs vlees mag na de THT datum verkocht worden. Wordt de klant ziek, dan ben je wel aansprakelijk, maar je mag het verkopen.
Het kan inderdaad wel een fout van vakenvuller zijn.quote:Op zondag 26 november 2006 17:45 schreef ABBAfan het volgende:
Als ik een produkt tegen kom die over de uiterste verkoopdatum in het schap ligt, haal ik het eruit en geef het aan een medewerker. Vakkenvullers maken immers fouten. Dus zelf ook een beetje opletten, zeker bij beperkt houdbare waar.
Tja, daar kan je Albert Heijni niet de schuld van geven.quote:Op zondag 26 november 2006 18:17 schreef Ringo het volgende:
Volgens de artsen van de neef van mijn vriend zou het trouwens ook een allergische reactie kunnen zijn. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat-ie slecht reageert op frambozenzuur.
Correctquote:Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef flexlexie het volgende:
Vind het een raar verhaal. Naar mijns inzien plakken ze die stickers erop omdat een Ten Minste Houdbaar Tot -datum bijna is.
Dus weetje dat het produkt nog maar beperkt houdbaar is(meestal 1 of diezelfde dag).
Deze produkten zijn dus geheel veilig, en als je een voedselvergiftiging oploopt door zo'n pordukt, moet je naar mijn mening een brief schrijven naar de fabrikant!!
correct me if i'm wrong
En volgens mij doen ze ook zo'n sticker op brood aan het einde van de dag. Had laatst een zak croissanten met sticker, met de datum van die dag als verpakkingsdatum.quote:Op zondag 26 november 2006 18:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Correct
*koopt vaak 35% producten, altijd is de THT datum dezelfde of de volgende dag (heel soms in het weekend de dag daar weer na)*
Nee.quote:Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Stel dat iemand wat boodschappen heeft ingeladen en onderweg naar de kassa heeft hij zoiets van.shit ik heb nog een kilo kipfilet thuis liggen, geen zin meer om terug te gaan naar de houdbare producten en die gooit zijn kipfilet tussen de koekjes ('s morgens om 9 uur...) 's avond om half 9 komt de vulploeg een kilo gehakt tegen die zonder koeling de hele dag in de winkel heeft gelegen en plaatst het terug op de betreffende afdeling, 2 dagen erna een kortingssticker en hoppa, 1 kilo ziekmakende bacterieen met 35% korting
Dat gebeurt vast niet.quote:Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Stel dat iemand wat boodschappen heeft ingeladen en onderweg naar de kassa heeft hij zoiets van.shit ik heb nog een kilo kipfilet thuis liggen, geen zin meer om terug te gaan naar de houdbare producten en die gooit zijn kipfilet tussen de koekjes ('s morgens om 9 uur...) 's avond om half 9 komt de vulploeg een kilo gehakt tegen die zonder koeling de hele dag in de winkel heeft gelegen en plaatst het terug op de betreffende afdeling, 2 dagen erna een kortingssticker en hoppa, 1 kilo ziekmakende bacterieen met 35% korting
Het is dan ook zijn neef niet maar de neef van een vriend...quote:Op zondag 26 november 2006 18:34 schreef Ieneminie het volgende:
hmm als het echt zo ernstig zou zijn met je neef zou je wel anders reageren op al die mensen die zeggen dat het een onzin verhaal is, lijkt mij....
Ja, dat gebeurt wel.quote:
Vulploeg: Savonds laat of snachtsquote:Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee.
Daar word ZO enorm voor gewaarschuwd dat dingen die de koeling niet meer inkunnen omdat ze te warm zijn NIET meer de koeling terug inmogen. Gebeurt dat wel en de baas ziet dat, enkeltje uitgang.
Ja ok, maar ziet mijn baas of iig de verkoop medewerker (de hogere van je) het dan is het kut voor je, echt.quote:Op zondag 26 november 2006 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vulploeg: Savonds laat of snachts
Baas:......
Nee hoor, zo denkbeeldig is het niet wat Loeder schetst
Je kunt nu natuurlijk wel aannemen dat ik het persoonlijk doe, maar dat is niet het geval. Ik werk al enige tijd niet meer in een supermarkt. Toen ik er werkte deed ik het ook niet, maar het gebeurde wel.quote:
Zoals de meerderheid in dit topic, geloof ik geen reet van je verhaalquote:Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
quote:Op maandag 27 november 2006 02:47 schreef TranceAction het volgende:
Nee dit is zeker geen lulverhaal. Ik ken iemand, was een goede vriend van me, die kocht een pak krieltjes met zon 35% sticker. Een uur nadat hij ze had genuttigd kreeg hij allemaal grote bulten over zijn hele lichaam. Ze werden steeds groter en zaten vol met pus die op een gegeven moment openbarsten. Toen hij tenslotte in het ziekenhuis werd opgenomen bleek het te laat. Hij had een antibioticum-resistente bacterie opgelopen door de krieltjes en 3 dagen later begaven al zijn vitale organen het. God hebbe zijn ziel. Toen we verhaal gingen halen bij Ah kregen we hetzelfde verhaal te horen. We moesten niet zeiken want wat verwachten we dan van een product waar je 35% korting op kreeg? Vers voedsel? En ze begonnen keihard te lachen.
Dus mensen laat die stickers liggen, je weet niet waar je aan begint
wanbeleid bij die AHquote:Op maandag 27 november 2006 03:17 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gezien toen ik nog bij de AH werkte dat er dingen in de schappen lagen die vér over de datum waren. Bij Operatie Pitstop (AH-ers weten waar ik het over heb) kwamen wij ontbijtkoeken tegen die al meer dan een jaar over de datum warenMaar goed, die lagen ergens achterin het schap, en dus niet de producten waar kortingsstickers op komen... En het was niet mijn schuld want ik werkte alleen kassa
Daarom moet je ook fifo vullen hè.quote:Op maandag 27 november 2006 03:17 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gezien toen ik nog bij de AH werkte dat er dingen in de schappen lagen die vér over de datum waren. Bij Operatie Pitstop (AH-ers weten waar ik het over heb) kwamen wij ontbijtkoeken tegen die al meer dan een jaar over de datum warenMaar goed, die lagen ergens achterin het schap, en dus niet de producten waar kortingsstickers op komen... En het was niet mijn schuld want ik werkte alleen kassa
Koekjes zijn houdbare producten, die kipfilet staat bij de vers.quote:Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Stel dat iemand wat boodschappen heeft ingeladen en onderweg naar de kassa heeft hij zoiets van.shit ik heb nog een kilo kipfilet thuis liggen, geen zin meer om terug te gaan naar de houdbare producten en die gooit zijn kipfilet tussen de koekjes ('s morgens om 9 uur...)
quote:'s avond om half 9 komt de vulploeg een kilo gehakt tegen die zonder koeling de hele dag in de winkel heeft gelegen en plaatst het terug op de betreffende afdeling.
wat een lulverhaalquote:Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Zeker nooit bij een ah gewerkt he.quote:Op zondag 26 november 2006 18:47 schreef Loedertje het volgende:
Preciesquote:Op maandag 27 november 2006 09:34 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Koelproducten die in een niet gekoeld schap worden gevonden word zonder pardon weg gedonderd.![]()
AH-medewerkerstopic [deel 41] bijna salaris *O*quote:Op maandag 27 november 2006 10:32 schreef Vork het volgende:
He ja, hadden die niet een eigen slowchat topic?
Laatst kwam er een kassiere naar me toe met een pakje boter, klant wilde het toch niet hebben, zij wilde het terug leggen in het schap maar wist niet waar de boter stond, fout 1quote:Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies. Als ik een pak kipfilet tussen de schappen vind, laat ik eerst een medewerker van de vers beoordelen of t nog kan of niet. 9/10 keer word het gelijk uit de winkel gehaald. (Klanten die alles maar in het schap gooien
)
Eieren worden zelfs een week vóór tht er uit gehaald.quote:Anyway, zo'n 35% sticker is, zoals hierboven gezegd, weinig boeiends. Het is een laatste poging om nog geld te halen uit een product dat bijna de t-h-t heeft bereikt. Zodra iets over THT is, gaat het gelijk naar achteren. Beleid van de AH.
Alle topics over de ah worden meteen gemeld in HQ.quote:Op maandag 27 november 2006 10:32 schreef Vork het volgende:
Dat is een leugen.quote:Op maandag 27 november 2006 10:32 schreef Vork het volgende:
Gare pauperpinautomaten bij de AH!quote:Op maandag 27 november 2006 10:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dat is een leugen.![]()
Wij zitten op het hoofdkantoor in Zaandam, het alarm ging net af dat er negatieve publiciteit over de AH word gemaakt, en dan worden wij van het AHN er op afgestuurd, Albert Heijn Noodgevallen.
Done.quote:Op maandag 27 november 2006 10:40 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Gare pauperpinautomaten bij de AH!![]()
Het is wel tragisch dat de enige ontopic bijdrage keihard wordt genegeerd.quote:Op maandag 27 november 2006 09:59 schreef Vork het volgende:
Ik ben gestopt met lezen bij "Een neef van een vriend van mij"...
Nou nee vooruit, ik heb toch verder gelezen. En het is eigenlijk heel simpel, die sticker doet er niet toe. Er zit een THT-datum op. Bij vers-producten zoals zuivel wil dat zeggen dat de verkoop-kwaliteit (zowel microbieele veiligheid alsmede smaak e.d.) wordt gegarandeerd tot die datum. Dan is ook in weze de fabrikant verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product en alle gevolgen die het met zich meebrengt, als de kwaliteit niet voldoende is.
Bij een slecht product kan door onderzoek op een redelijk niveau de oorzaak worden herleid. Iig of de fabrikant of een andere partij (supermarkt/klant zelf) zich niet heeft gehouden aan de voorschriften. Als de supermarkt de fout in is gegaan door bijv. slecht gekoeld te bewaren, dan verandert dat natuurlijk de aansprakelijkheid. Maar de klant zelf kan ook nalatig zijn geweest natuurlijk.
Nalatigheid is een van de schadelijkste claims die een supermarkt kan krijgen, dus die zorgen er echt wel voor dat ze zich zo goed als mogelijk houden aan de voorschriften en THT-data. Natuurlijk gaat dat in de praktijk niet altijd op. En dan nog, _als_ een supermarkt een melkproduct over de datum of slechtgekoeld verkoopt, dan is de kans dat iemand daar ziek van wordt nihil. De melk zal alleenmaar verder verzuren, het zal er viezer op worden, maar er ontstaan niet ineens hele bergen met pathogene micro-organismen. Ook melk die zuur is geworden is nog prima te drinken, het is heel smerig, maar je wordt er niet ziek van. Als je dat wel wordt, dan had het product al in de fabriek bij een kwaliteitscontrole onderschept moeten worden, wegens de aanwezigheid van micro-organismen (of toxinen) die er volgens de veiligheidsvoorschriften nooit en te nimmer in hebben mogen zitten. Dan is ook de fabrikant weer verantwoordelijk. Allemaal natuurlijk niet van toepassing bij een onbekende allergie voor frambozenzuur.
Maar wat ik dus wilde zeggen,is dat die 35% kortingssticker gewoon totaal niet van belang is als het gaat om voedselveiligheid is supermarkten. Gebruik je gezond verstand, koop geen zaken die over de datum zijn (dat is op eigen risico) en geen vers gesneden groenten wanneer de zakjes bol staan.
Ik heb verder niks aan die bijdrage toe te voegen. Maar als je had gelezen, zag je dit in mijn reactie:quote:Op maandag 27 november 2006 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is wel tragisch dat de enige ontopic bijdrage keihard wordt genegeerd.
Ik verwees naar die reactie. Maargoed,quote:Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef GotC het volgende:
Precies. Als ik een pak kipfilet tussen de schappen vind, laat ik eerst een medewerker van de vers beoordelen of t nog kan of niet. 9/10 keer word het gelijk uit de winkel gehaald. (Klanten die alles maar in het schap gooien
)
Anyway, zo'n 35% sticker is, zoals hierboven werd gezegd, weinig boeiends. Het is een laatste poging om nog geld te halen uit een product dat bijna de t-h-t heeft bereikt. Zodra iets over THT is, gaat het gelijk naar achteren. Beleid van de AH.
Dat is dan ook de reden waarom zo weinig mensen steeds minder vaak een ontopic bijdrage leveren. Het is niet dat dit mij nou heel erg stimuleert om meer ontopic bijdragen te leveren.quote:Op maandag 27 november 2006 10:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is wel tragisch dat de enige ontopic bijdrage keihard wordt genegeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |