Vader en de meiden hebben de Turkse nationaliteit. Vader heeft ook de nederlandse, de meiden niet.quote:Op maandag 27 november 2006 15:13 schreef popolon het volgende:
Nederlandse nationaliteit hebben de (pleeg)ouders.
En ik zie die meiden als Nederlanders ja, jij misschien niet maar daar kijk ik ook niet van op.
Je bent de enige die 't zegt, maar goedquote:Op maandag 27 november 2006 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen horen toch altijd bij de moeder?
Tja, dat krijgen al die huilies er nu van die altijd roepen dat kinderen bij de moeder horen.
Dan gaan deze kinderen ook naar hun moeder.
quote:Op maandag 27 november 2006 15:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Je bent de enige die 't zegt, maar goed
ze zijn zelfs in nederland geboren.. enkle de 'regels' vinden hier een gat om iemand, die niet in Turkije geboren is, daar maar en paar jaartjes tijdelijk gewoond hebben, wiens ouders beide genaturaliseerd zijn en die bij de oudste dochter tot vandaag genoeg grond was voor een legaal verblijf...quote:Op maandag 27 november 2006 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn Turkse meiden en de biologische ouders zijn (waren) allebei ook Turks. Als het Nederlandse meiden waren, hadden ze de nederlandse nationaliteit, die hebben ze niet, dus zijn en blijven het turkse meiden.
[..]
Op het vet gemaakte punt maakt de IND bezwaar... de meisjes zijn 11 jaar terug korte tijd bij hun moeder in turkije gaan wonen, en hebben dus niet de gehele periode deel uitgemaakt van het gezin van de vader... vooral ten tijde van de naturalisatie van de vader, maakten ze gen deel uit van zijn gezinquote:U bent een meerderjarig kind en uw ouder of wettelijk vertegenwoordiger woont in Nederland
– U bent een biologisch of juridisch kind van een in Nederland gevestigd persoon;
– Er bestaat een gezagsrelatie tussen ouder of wettelijk vertegenwoordiger en kind;
– Er is toestemming voor vertrek naar Nederland van de achterblijvende ouder;
– U behoort feitelijk tot het gezin van de ouder of wettelijk vertegenwoor-diger en bent steeds tot dit gezin blijven behoren;
– U gaat bij uw ouder wonen in Neder-land;
– Uw ouder of wettelijk vertegenwoor-diger heeft voldoende duurzame middelen van bestaan;
17
– Achterlating in het land van her-komst is een onevenredige hardheid. Door uw achterlating in het land van herkomst zou u in een uitzonderlijk schrijnende situatie terecht komen;
– U hebt het basisexamen inburgering afgelegd en u bent geslaagd.
quote:Op zondag 26 november 2006 11:22 schreef ErikT het volgende:
Dit kan je echt niet maken. Nu moet je de verantwoordelijkheid nemen voor 11 jaar bureaucratisch gekut, en toegeven dat het nu niet meer kan.
Waar maak jij dat uit op?quote:Op maandag 27 november 2006 15:28 schreef KroJo het volgende:
ze zijn zelfs in nederland geboren
Sinds wanneer ben je op je 15de meerderjarig?quote:vandaag is het oudste meisje meerderjarig geworden en dat betekent dat ze zelfstandig een eigen 'MVV Regulier' moet aanvragen..., of ze wordt zoals nu idd voor dinsdag aangezegd is, uitgezet.
Als ze in Nederland waren geboren, hadden ze meteen het Nederlanderschap kunnen krijgen. Vader heeft zijn kinderen destijds aangegeven en hiervan afgezien. Hij was hier dus van op de hoogte. Na de scheiding zijn de kinderen dus, zoals uit jouw verhaal blijkt, toegewezen aan de moeder, die ermee naar Turkije is gegaan. Aldus waren het Turkse kinderen die in Turkije bij hun Turkse moeder woonden. Vader heeft ze later naar Nederland gehaald en hier geen melding van gedaan. Of moeder is met de kinderen naar Nederland verhuisd, maar als illegaal.quote:De meisjes zijn 11 jaar terug korte tijd bij hun moeder in turkije gaan wonen, en hebben dus niet de gehele periode deel uitgemaakt van het gezin van de vader... vooral ten tijde van de naturalisatie van de vader, maakten ze gen deel uit van zijn gezin
Als het om het welzijn van je kinderen gaat is niks te duur.quote:en ik kan me voorstellen dat mogelijk het laatste punt ook geld, dat de vader misschien niet zoveel financiele middelen heeft.. sowieso zijn de kosten van deze procedure ook flink ¤ 830,- kost deze MVV
Tactloze zeikstraal!quote:Op maandag 27 november 2006 15:42 schreef PDOA het volgende:
Mooi zo, uitzetten die handel. Dat tuig heeft gewoon elf jaar lang op onze belastingcenten geteerd en nu ze voor de consequenties moeten opdraaien moeten we het maar allemaal accepteren? Die meisjes zijn vast niet zo onschuldig als ze eruit zien.
Prutser. Dus als de moeder dood is wil je deze stelling handhaven?quote:Op maandag 27 november 2006 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen horen toch altijd bij de moeder?
Tja, dat krijgen al die huilies er nu van die altijd roepen dat kinderen bij de moeder horen.
Dan gaan deze kinderen ook naar hun moeder.
Hee, het is niet mijn stelling, dat is wat de poltiek en de rechters in NL altijd willen.quote:Op maandag 27 november 2006 16:10 schreef MrJones het volgende:
[..]
Prutser. Dus als de moeder dood is wil je deze stelling handhaven?
Sumeyra is vandaag jarig en wordt nu zestien... Hiep Hiep...quote:Op maandag 27 november 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
Sinds wanneer ben je op je 15de meerderjarig?
Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba
ze zijn in nederland geboren, helaas betekent dat niet dat ze direkt al recht op nederlanderschap hebben.quote:Als ze in Nederland waren geboren,
Regels stel je op met een doel voor ogen. Dit lijkt mij niet het doel.quote:Op maandag 27 november 2006 17:56 schreef A_L_N_F het volgende:
regels zijn regels.
Want... dan willen alle Nederlandse staatsburgers ineens hun kinderen bij zich houden? Ja, vreselijk.quote:als je hiervoor een uitzondering maakt dan is het hek van de dam.
Normaal gesproken wel, maar dat moet degene die het kind aangeeft bij de burgelijke stand dan wel even laten weten.quote:Op maandag 27 november 2006 17:30 schreef KroJo het volgende:
ze zijn in nederland geboren, helaas betekent dat niet dat ze direkt al recht op nederlanderschap hebben.
En daar ga je weer... Je bent echt ongelooflijk.quote:Op maandag 27 november 2006 18:04 schreef Gia het volgende:
Bekruipt me ook wel het gevoel dat vader misschien wel opzettelijk heeft nagelaten te zorgen voor de juiste papieren, zodat zijn dochter weg moet uit dat verderfelijke Nederland. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt.
Ach, dat komt noooooooit voor?quote:Op maandag 27 november 2006 18:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En daar ga je weer... Je bent echt ongelooflijk.![]()
.
Of het nooit voorkomt zou ik niet weten. Ik kan me echter geen voorstelling maken van de merkwaardige gedachtenkronkels die nodig zijn om iemand eerst zonder enige aanleiding te kunnen beschuldigen van het publiek maken van de hele zaak om zo een verblijfvergunning voor zijn kinderen af te dwingen, om later op te merken dat hij waarschijnlijk wel heeft nagelaten er één aan te vragen om er juist voor te zorgen dat ze uitgezet zouden worden. Dit natuurlijk wederom zonder enig(e) bewijs, aanleiding of onderbouwing. Zie je zelf niet hoe haaks deze beweringen op elkaar staan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |