abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 11:15:58 #101
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43923739
Wat zijn we weer lekker meelvend zeg. Even afgezien van het feit dat de ouders of het bureaucratisch systeem in deze hebben gefaald: dit zijn kinderen. Van 14 en 15 jaar. Die er helemaal niks aan hebben kunnen doen. Waarom dan juist de onschuldigen straffen? Bovendien, er is al in ze geinvesteerd in de vorm van onderwijs. Ze zouden werk hebben gevonden en mee hebben kunnen draaien in de maatschappij. Kortom, ze moeten gewoon kunnen blijven. Desnoods mag van mij worden uitgezocht of de vader blaam treft, en hem een boete opgelegd worden. Want laksheid mag wat mij betreft altijd worden afgestraft.
  maandag 27 november 2006 @ 12:30:24 #102
3542 Gia
User under construction
pi_43925501
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:15 schreef beestjuh het volgende:

[..]

De biologische moeder is dus overleden, heb ik begrepen van iemand die ermee bezig is en de meisjes stonden met hun moeder ingeschreven in Nederland.

De vader heeft verzaakt dat te veranderen toen moeder overleed (denk dat je dan ook wel wat anders aan het hoofd hebt) waardoor de meisjes nu ineens illegaal zijn!

ik denk, ik maak het even bold
Als de moeder inderdaad overleden is, dan ben ik van mening dat de meisjes bij hun vader mogen blijven. Maar uiteraard wel een fikse boete voor vader wegens nalatigheid.

Tegenwoordig heb je een uitreksel uit het gemeenteregister nodig om je op te geven op veel (alle?) middelbare scholen.
Wat ik overigens een goede zaak vind. Op die manier lopen veel illegalen tegen de lamp.
Ik vermoed dat dit ook hier het geval is geweest en dat de vader sindsdien bezig is geweest om de kinderen te 'legaliseren'.
Maar als de kinderen zoals jij zegt, legaal bij moeder ingeschreven stonden, dan moet dit toch te achterhalen zijn en lijkt me dat ze redelijk makkelijk een verblijfsvergunning moeten kunnen krijgen. Zoniet, dan denk ik dat er toch meer aan de hand is, wat wij niet weten.
pi_43925811
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:30 schreef Gia het volgende:

Maar als de kinderen zoals jij zegt, legaal bij moeder ingeschreven stonden, dan moet dit toch te achterhalen zijn en lijkt me dat ze redelijk makkelijk een verblijfsvergunning moeten kunnen krijgen. Zoniet, dan denk ik dat er toch meer aan de hand is, wat wij niet weten.
en als nu blijft dat dit precies is hoe de IND heden ten dage werkt...? er dus helemaal geen 'verzwarende' omstandigheden zijn, maar het dus enkel gaat om een verzoek wat niet op tijd ingediend werd na een overlijden en wat van twee sinds 11 jaar legaal verblijvende meisjes, opeens illegalen maakt die uitgezet moeten worden ...?

_Als_ dat zo is, ben je dan bereid te erkennen dat dan het idee dat 'regels-zijn-regels' te ver doorgeslagen is, en het wel moet gaan om de menselijkheid van procedures ...

dat het onzin is om zo moeilijk te doen over twee meisjes die hier 11 jaar legaal waren en nu opeens tot illegalen gemaakt worden door een bureaucratische papiermolen?
  maandag 27 november 2006 @ 12:54:05 #104
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43926148
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, is maar een mogelijkheid. Ik bedoel ermee te zeggen dat we gewoon heel veel niet weten, alleen maar wat dit gezin wil dat we weten.

Waar is de moeder?
Wie heeft de vader de voogdij gegeven en is de moeder het daarmee eens?
11 jaar geleden was het niet zo moelijk om in het kader van gezinshereniging naar Nederland te komen en de juiste papieren te krijgen. Waarom dat niet gelukt is, blijft gissen. Wellicht heeft pa daar niet te veel moeite voor gedaan.
Inderdaad, er zijn een hoop vragen die open blijven.

Duurt het echt elf jaar om te beslissen dat kinderen niet in Nederland mogen verblijven? of komt dit door een recente wending en was de vader dan ingelicht over de consequenties hiervan?

Wanneer zijn pa en ma gescheiden van elkaar?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  maandag 27 november 2006 @ 12:57:38 #105
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43926256
Ik hoop dat ik vanavond meer weet. inside-info
power to the people
pi_43926359
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:54 schreef Goofup het volgende:
Wanneer zijn pa en ma gescheiden van elkaar?
uhm, je nick is goed gekozen moet ik zeggen ..
de moeder is dood, waarschijnlijk overleden in de periode dat zij en de kids nog in de papiermolen zaten
pleased to meet you
  maandag 27 november 2006 @ 13:11:08 #107
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43926590
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef moussie het volgende:

[..]

de moeder is dood, waarschijnlijk overleden in de periode dat zij en de kids nog in de papiermolen zaten
Uit de openingspost en de gehele eerste pagina was dit niet op te maken en het bewijs hiervoor met bron staat ook niet vermeld, maar het is inderdaad aan te nemen dat dit de waarheid is.

Ik neem aan dat papa wel een aantal brieven en herinneringen ontvangen moet hebben dat zijn dochters momenteel volgens de wet illegaal in Nederland verblijven en dan had hij intussen actie kunnen ondernemen.
pi_43927947
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:11 schreef Goofup het volgende:
Uit de openingspost en de gehele eerste pagina was dit niet op te maken en het bewijs hiervoor met bron staat ook niet vermeld, maar het is inderdaad aan te nemen dat dit de waarheid is.

Ik neem aan dat papa wel een aantal brieven en herinneringen ontvangen moet hebben dat zijn dochters momenteel volgens de wet illegaal in Nederland verblijven en dan had hij intussen actie kunnen ondernemen.
hmz, ik vermoed eerlijk gezegd dat die meiden samen met het overlijden van hun moeder uit de nederlandse papiermolen verdwenen zijn, de aanvraagster van de verblijsvergunning is overleden en niemand die zich afvraagt wat er met de daaraan gekoppelde kinderen gebeurd ..
ik bedoel maar, we zijn nu een aantal jaren verder en geautomatiseerder, desondanks gebeuren er vandaag de dag nog steeds stommiteiten zoals baby's in hun eentje uit willen zetten, dan is zoiets zeker ook mogelijk
het is niet onwaarschijnlijk dat vader dacht dat zijn kinderen, over wie hij de voogdij heeft, gewoon net als hij nederlander zijn .. immers, die man woonde op het moment dat moeder met kids in nederland kwamen al 7 jaar hier en zal dus hoogstwaarschijnlijk toen al genaturaliseerd zijn geweest ..
misschien dat het pas op werdt gemerkt toen pa een ID-kaart wou halen voor zijn kids oid ?
pleased to meet you
  maandag 27 november 2006 @ 14:20:37 #109
3542 Gia
User under construction
pi_43928509
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:42 schreef KroJo het volgende:

[..]

en als nu blijft dat dit precies is hoe de IND heden ten dage werkt...? er dus helemaal geen 'verzwarende' omstandigheden zijn, maar het dus enkel gaat om een verzoek wat niet op tijd ingediend werd na een overlijden en wat van twee sinds 11 jaar legaal verblijvende meisjes, opeens illegalen maakt die uitgezet moeten worden ...?
Ze zijn hier dus schijnbaar al 11 jaar illegaal. Waar haal jij het vandaan dat ze hier 11 jaar legaal verbleven?
quote:
_Als_ dat zo is, ben je dan bereid te erkennen dat dan het idee dat 'regels-zijn-regels' te ver doorgeslagen is, en het wel moet gaan om de menselijkheid van procedures ...
Dat vind ik sowieso al. Er moet altijd gekeken worden naar de achtergrond. Maar zoals in 't geval van Pasic, die hier illegaal gekomen was, dienen de regels gewoon toegepast te worden. Haar ouders waren gewoon in haar eigen land. In haar geval was het niet zo dat ze daar niemand had, de taal niet sprak (wat ik overigens altijd een kul-argument vind). Maar ook in haar geval stond men te schelden op de IND. Vraag ik me af in welke gevallen de regels WEL toegepast mogen worden?
quote:
dat het onzin is om zo moeilijk te doen over twee meisjes die hier 11 jaar legaal waren en nu opeens tot illegalen gemaakt worden door een bureaucratische papiermolen?
Ze waren hier dus niet legaal. Als je op school zit, betekent dat niet dat je dus legaal bent. Je bent pas legaal als je bij een gemeente staat ingeschreven en een verblijfsvergunning hebt. En dat was in dit geval niet zo.
  maandag 27 november 2006 @ 14:22:24 #110
3542 Gia
User under construction
pi_43928567
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:54 schreef Goofup het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn een hoop vragen die open blijven.

Duurt het echt elf jaar om te beslissen dat kinderen niet in Nederland mogen verblijven? of komt dit door een recente wending en was de vader dan ingelicht over de consequenties hiervan?
Misschien had pa wel moeite met het inschrijven van de jongste op de middelbare school. Tegenwoordig moet je daarvoor een uitreksel van het gemeenteregister hebben waaruit blijkt dat de persoon in kwestie inderdaad woont op het adres wat opgegeven wordt/legaal hier woont.

Of de aanvraag van de id-kaart voor de oudste.

Het blijft gissen waarom vader niet eerder gehandeld heeft.
  maandag 27 november 2006 @ 14:23:09 #111
3542 Gia
User under construction
pi_43928589
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Goh, jij mag er wel vanalles bij verzinnen!
  maandag 27 november 2006 @ 14:27:03 #112
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43928713
Wat raar dat ze hier niet mogen blijven. Hun ouders zijn allebei Nederlands. Kun je volgens deze regels dan ook baby's terugsturen naar het land van herkomst en de ouders hier houden?
lege ton
  maandag 27 november 2006 @ 14:55:54 #113
3542 Gia
User under construction
pi_43929558
Wat vinden jullie eigenlijk van dat geval met dat kindje waar de vader de Nederlandse moeder vermoord heeft en zijn dochtertje meegenomen heeft naar (ik dacht) Syrië? De grootouders doen alle moeite om dat kindje weer hier te krijgen. Moet zij maar bij haar vader blijven?

Wat als deze meisjes bij hun moeder zijn weggehaald, toen ze nog leefde (als ze al dood is). Misschien zijn er wel grootouders die ook graag de kinderen weer terug in Turkije wilden hebben.

Iedereen gaat er maar vanuit dat de Nederlandse staat fout is in deze, maar het fijne weten we er niet van.

Iemand zei hier dat de moeder dood is, zonder bron, van horen zeggen. Wie weet heeft vader dit de meisjes wel altijd verteld en is dat helemaal niet waar. Dan weten zij niet beter en zullen zij dit ook tegen anderen zo zeggen. In dat geval is 'van horen zeggen' niet altijd de waarheid.

Als het zo is, dat moeder inderdaad is overleden in de tijd dat zij en haar dochters nog in de papiermolen zaten, zoals moussie bedacht heeft, en pa heeft al die jaren gedacht dat zijn dochters gewoon legaal hier waren, dan nog is het vreemd dat hij ze nooit op zijn adres in heeft laten schrijven.
Maar goed, desalniettemin, mogen deze meisjes niet uitgezet worden als er inderdaad geen directe familieleden (opa of oma) meer in Turkije wonen en de meisjes niet vanuit Turkije hierheen 'ontvoerd' zijn, maar al eerder hier waren samen met hun moeder. Maar dat moet terug te vinden zijn.
  maandag 27 november 2006 @ 15:05:49 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43929815
Belachelijk dat je twee 'Nederlandse' meiden, met Nederlandse ouders notabene, wilt uitzetten naar een land waar ze nagenoeg niks mee hebben.

Lang leve de o zo bekende Nederlandse tolerantie. En dan vooral sommige replies in dit topic.

Oh wacht, die tolerantie is jaren geleden al om zeep geholpen en begraven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 27 november 2006 @ 15:10:22 #115
3542 Gia
User under construction
pi_43929926
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:05 schreef popolon het volgende:
Belachelijk dat je twee 'Nederlandse' meiden, met Nederlandse ouders notabene, wilt uitzetten naar een land waar ze nagenoeg niks mee hebben.

Lang leve de o zo bekende Nederlandse tolerantie. En dan vooral sommige replies in dit topic.

Oh wacht, die tolerantie is jaren geleden al om zeep geholpen en begraven.
Het zijn Turkse meiden en de biologische ouders zijn (waren) allebei ook Turks. Als het Nederlandse meiden waren, hadden ze de nederlandse nationaliteit, die hebben ze niet, dus zijn en blijven het turkse meiden.
quote:
Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.
  maandag 27 november 2006 @ 15:12:36 #116
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43930001
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:02 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, ik vermoed eerlijk gezegd dat die meiden samen met het overlijden van hun moeder uit de nederlandse papiermolen verdwenen zijn, de aanvraagster van de verblijsvergunning is overleden en niemand die zich afvraagt wat er met de daaraan gekoppelde kinderen gebeurd ..
ik bedoel maar, we zijn nu een aantal jaren verder en geautomatiseerder, desondanks gebeuren er vandaag de dag nog steeds stommiteiten zoals baby's in hun eentje uit willen zetten, dan is zoiets zeker ook mogelijk
het is niet onwaarschijnlijk dat vader dacht dat zijn kinderen, over wie hij de voogdij heeft, gewoon net als hij nederlander zijn .. immers, die man woonde op het moment dat moeder met kids in nederland kwamen al 7 jaar hier en zal dus hoogstwaarschijnlijk toen al genaturaliseerd zijn geweest ..
misschien dat het pas op werdt gemerkt toen pa een ID-kaart wou halen voor zijn kids oid ?
Het is fout te denken dat baby's in hun eentje uitgezet worden. Het is de keuze van ouders kinderen te nemen als hun verblijf niet zeker is. Hoe hard dat ook kan klinken, je moet ergens de grens trekken
  maandag 27 november 2006 @ 15:13:12 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43930019
Nederlandse nationaliteit hebben de (pleeg)ouders.

En ik zie die meiden als Nederlanders ja, jij misschien niet maar daar kijk ik ook niet van op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43930030
gewoon executeren die apen...
  maandag 27 november 2006 @ 15:15:05 #119
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43930065
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:55 schreef Gia het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dat geval met dat kindje waar de vader de Nederlandse moeder vermoord heeft en zijn dochtertje meegenomen heeft naar (ik dacht) Syrië?
Libië.
  maandag 27 november 2006 @ 15:18:21 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43930142
Kinderen horen toch altijd bij de moeder?
Tja, dat krijgen al die huilies er nu van die altijd roepen dat kinderen bij de moeder horen.
Dan gaan deze kinderen ook naar hun moeder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')