abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2006 @ 15:18:25 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43905887
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:03 schreef clowncloon het volgende:
ik wil de fokkers hier 1 ding realiseren. Stel je eens voor dat JIJ 1 van die meisjes bent.
Hoe rechtvaardig en eerlijk zou JIJ het vinden
Goed betoog, maar sommige mensen denken alleen in kleurtjes en cultuurtjes, die vinden dat voor henzelf hele andere regels gelden dan voor de rest. Bij hen komt dit niet aan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 26 november 2006 @ 15:21:22 #82
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_43905946
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:18 schreef soylent het volgende:

[..]

Goed betoog, maar sommige mensen denken alleen in kleurtjes en cultuurtjes, die vinden dat voor henzelf hele andere regels gelden dan voor de rest. Bij hen komt dit niet aan.
Dan maak je jezelf het gemakkelijk. Iedereen die dit zogenaamd rechtvaardig en consequent vind heeft een bord voor zijn kop maar jij bent het gelukkig met mij eens. We moeten juist die mensen overtuigen die vanuit hun emotie en domheid roepen dat het correct is de realiteit doen beseffen vanuit de ratio in plaats van de emotie.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  zondag 26 november 2006 @ 16:12:01 #83
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43907298
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:03 schreef clowncloon het volgende:
ik wil de fokkers hier 1 ding realiseren. Stel je eens voor dat JIJ 1 van die meisjes bent.
Hoe rechtvaardig en eerlijk zou JIJ het vinden als jij hier bent opgegroeid, goed je best doet om een opleiding te volgen en niet eens de taal van je ouders spreekt terug moet gaan naar een land dat je niet kent, niet wil kennen maar van de Nederlandse overheid maar moet gaan beschouwen als je vaderland.....Denk eens na
Vind jij jezelf net zo zielig als die meisjes?
  zondag 26 november 2006 @ 18:54:21 #84
3542 Gia
User under construction
pi_43911915
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ach, kruip toch uit je zielige slachtofferrol.
Ikke, in een slachtofferrol?

Geloof niet dat ik in deze een slachtoffer ben!
pi_43912464
Hoewel ik 11 jaar ook belachelijk vind, twijfel ik er geen moment aan dat dat niet grotendeels het gevolg is van eindeloos in beroep gaan. En daar heb ik al helemaal geen sympathie voor, dat is puur parasiteren. Je wil niet weten wat dat kost.

Wegwezen dus. Jammer maar helaas, een goede toekomst in Turkije gewenst.

En al die Fokkertjes die "zielig! dat kun je niet maken!" lopen te roepen: x 10. Alsof "zielig" een argument is. Er zijn honderden miljoenen zielige kindertjes. Moeten we die nu allemaal Nederland in halen? Volgens jullie vast wel ja...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 26 november 2006 @ 19:21:59 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43912725
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ikke, in een slachtofferrol?

Geloof niet dat ik in deze een slachtoffer ben!
Je speelt het, je doet alsof er allemaal ellende is, en dat je je mag verdedigen via een machiavellistische weg. Dat je wat fantasietjes ertegenover mag zetten omdat hunnie dat ook doen. Ik noem dat spelen als slachtoffer, om medelijden op te wekken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43912797
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:13 schreef StefanP het volgende:
Hoewel ik 11 jaar ook belachelijk vind, twijfel ik er geen moment aan dat dat niet grotendeels het gevolg is van eindeloos in beroep gaan. En daar heb ik al helemaal geen sympathie voor, dat is puur parasiteren. Je wil niet weten wat dat kost.

Wegwezen dus. Jammer maar helaas, een goede toekomst in Turkije gewenst.

En al die Fokkertjes die "zielig! dat kun je niet maken!" lopen te roepen: x 10. Alsof "zielig" een argument is. Er zijn honderden miljoenen zielige kindertjes. Moeten we die nu allemaal Nederland in halen? Volgens jullie vast wel ja...
Buiten het feit om dat het inderdaad zielig is, kun je het gewoon niet maken om kinderen bij hun ouders vandaan te halen, dat is zoals ik al eerder zei gewoon onmenselijk. Als ze er al zo lang zitten, doe daar dan niet zo moeilijk over. Pleur gewoon die brandstichters van schiphol eruit, maar laat die kinderen gewoon lekker zitten waar ze zitten. Criminelen worden hier beloond met een verblijfsvergunning, en zulk soort mensen worden geslachtofferd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 november 2006 @ 19:29:49 #88
3542 Gia
User under construction
pi_43912967
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je speelt het, je doet alsof er allemaal ellende is, en dat je je mag verdedigen via een machiavellistische weg. Dat je wat fantasietjes ertegenover mag zetten omdat hunnie dat ook doen. Ik noem dat spelen als slachtoffer, om medelijden op te wekken.
Ik zeg alleen dat ik er niet meer bij verzin als degene die het allemaal maar zielig vinden.

Ik heb een sterk vermoeden dat vader de kinderen nooit aangegeven heeft in Nederland en pas sinds vorig jaar, omdat de tijd begon te dringen voor de oudste, is begonnen met het verkrijgen van de nodige papieren. Als pa hier 11 jaar geleden al mee was begonnen, had hij toen al geweten waar hij aan toe was. Maar nu kun je lekker slachtoffer spelen.

Denk dat de achtergrond nog wel aan 't licht zal komen. En tot dit tijd ga ik geen oordeel vellen over de beslissing van de IND. Zij weten zeker meer dan wij.
  zondag 26 november 2006 @ 19:30:59 #89
3542 Gia
User under construction
pi_43913009
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Buiten het feit om dat het inderdaad zielig is, kun je het gewoon niet maken om kinderen bij hun ouders vandaan te halen, dat is zoals ik al eerder zei gewoon onmenselijk.
En wat als die kinderen 11 jaar geleden bij hun moeder weg zijn gehaald?
  zondag 26 november 2006 @ 19:32:48 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43913059
quote:
Bedankt, maar we kunnen zelf wel praten, je hoeft ons niet te vertellen wat jij denkt dat we vinden.

De cruciale denkfout die je hier maakt: voor deze "zielige kindertjes" zijn we medeverantwoordelijk, voor de andere niet (of hoogst indirect). Je hoeft je niet druk te maken om alle berovingen, om toch iets te willen doen aan die ene beroving die op jouw terrein plaatsvindt. We hebben de reele mogelijkheid om dit probleem op te lossen.

Sterker nog, je kan verder gaan en zeggen: we zijn volledig verantwoordelijk, want wij zijn het die de regels opstellen. Dat is niet de houding die Verdonk heeft, zij doet vaak alsof de regels een eigen leven leiden en zij daar niets aan kan doen. Maar sommige anderen denken wel weer zo. Is dat volledig onbegrijpelijk, of?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_43913221
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:30 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat als die kinderen 11 jaar geleden bij hun moeder weg zijn gehaald?
Als ik het goed begrepen heb heeft de vader in dit geval de volledige voogdij, en woont de moeder niet eens in Nederland, dus wat heeft het voor zin om het die kant op te sturen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43913479
quote:
Ja, zielig is een argument. En al die honderden miljoenen andere zielige kinderen moet ook geholpen worden.

Maar je moet het per geval bekijken. Een kindje in Afrika heeft er veel meer aan om dáár geholpen te worden. En kinderen die al 11 jaar in Nederland zijn hebben er geen enkele baat bij om nu opeens terug te moeten.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 26 november 2006 @ 21:19:57 #93
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_43915252
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Vind jij jezelf net zo zielig als die meisjes?
ik ben een verwende rijke hollander dus ik heb niks te klagen? Jij wel?
En nu weer inhoudelijk of is dat te moeilijk voor je
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_43917138
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Gia het volgende:
Denk dat de achtergrond nog wel aan 't licht zal komen. En tot dit tijd ga ik geen oordeel vellen over de beslissing van de IND. Zij weten zeker meer dan wij.
hmz, over dat meer weten van de IND, daar heb ik na al die rare stunts van ze maar weinig vertrouwen in, meerdere baby's formulieren sturen dat ze in hun eentje het land uit moeten suggereerd op z'n minst onzorgvuldig werken

maar is het in dit geval nodig om meer te weten dan dat die kinderen vrijwel hun hele leven hier door hebben gebracht, dat ze, zo uberhaupt, nauwelijks herinneringen hebben aan hun land van oorsprong, ze spreken de taal niet (zegt op zich ook al iets niet waar), ze kennen daar niemand .. en daar wil je dan kinderen naar toe sturen, een kind dat hier in nederland voor haar examen staat ?

we hebben het hier potverdorie over kinderen .. geen miljoenen maar maar 2, en die worden gewoon door hun nederlandse ouders van allochtone oorsprong verzorgt en vallen voor de rest niemand lastig ..

trouwens Gia, als die moeder idd nog leeft in turkije, en jij die moeder was en je kinderen zijn 11 jaar geleden tegen je zin aan je man toegesproken .. zou jij die uit hun vaste omgeving rukken na al die tijd omdat jij ze zo graag terug wil hebben ?
pleased to meet you
  maandag 27 november 2006 @ 04:53:12 #95
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_43920292
Lijkt mij een typisch geval van een eenzijdig verhaal. Advocaat die wat dingen in het nieuws brengt om zo sympathie te krijgen. (zal niet de eerste keer zijn).

Overigens als het komt door eindelooos procederen moeten ze maar weg gaan. Zou wat zijn als je dingen maar vaak genoeg uitsteld en in hoger beroep gaat e.d krijg je zelf je zin ook al heb je geen gelijk. Iedereen die aldoor maar zeurt dat die kinderen alleen zullen zijn, de vader kan ook mee hoor. Hij hoeft hier niet te blijven.

Maar goed we weten niet alles helaas, maar het moet niet zo zijn dat de regels overtreden beloond wordt.
mai pen rai
  maandag 27 november 2006 @ 07:10:41 #96
3542 Gia
User under construction
pi_43920410
Dat argument dat ze de taal niet spreken houdt ook geen stand. Toen ze 11 jaar geleden hierheen werden, gehaald spraken ze ook geen Nederlands, maar dat was toen niet zielig. Als ze 5 jaar lang in Turkije hebben gewoond, dan weten ze echt nog wel genoeg van de taal. Daarbij is vader van Turkse komaf, en die zal echt niet alleen maar Nederlands gesproken hebben al die jaren.
pi_43920419
Ze kunnen beter via een Nederlandse man hier proberen te wonen.

Hoe huwt een Turks meisje een blonde kaaskop?
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_43921954
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze zijn hier illegaal! Boeie wat ze verder daar in Turkije doen, er zijn honderden miljoenen zielige kindjes op aarde, waarom moeten wij wakker liggen van deze 2, alleen omdat ze toevallig illegaal hier verblijven?
Wat een naastenliefde. Hoop dat je morgen onder een bus loopt.
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:14 schreef R0ADKILL het volgende:
Zijn hier 11 jaar illegaal.
Waarom zou illegaal ineens legaal moeten worden als je het lang genoeg vol weet te houden.
Nogmaals, opzouten. En neem anders je familie ook maar mee.
Met hem ernaast.
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn gewoon regels, en ik zou niet weten waarom ze niet terug kunnen naar turkije, desnoods gaan die ouders mee.
befehl ist befehl, open die gaskraan!
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:04 schreef Oksel het volgende:

[..]

1 woord:

ILLEGAAL.
1 woord:

MENS

Te triest, de reacties van sommigen. Moge een langzame dood jullie deel zijn
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43923569
Het hele principe is belachelijk. Boeiend dat volgens de letter van de wet deze meisjes illegaal in Nederland verblijven. De praktijk is dat Nederlandse staatsburgers hier hun kinderen wordt ontnomen om deze vervolgens in het buitenland te droppen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling van die wet zijn. De taak van de overheid zou in dezen dan ook moeten zijn, de ouders helpen alles zo snel mogelijk voor de wet in orde te maken.
  maandag 27 november 2006 @ 11:15:33 #100
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43923725
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:00 schreef Gia het volgende:

Ik snap niet dat niemand medelijden heeft met de moeder van die meisjes, die al 11 jaar haar kinderen moet missen.
De biologische moeder is dus overleden, heb ik begrepen van iemand die ermee bezig is en de meisjes stonden met hun moeder ingeschreven in Nederland.

De vader heeft verzaakt dat te veranderen toen moeder overleed (denk dat je dan ook wel wat anders aan het hoofd hebt) waardoor de meisjes nu ineens illegaal zijn!

ik denk, ik maak het even bold
power to the people
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')