![]()
quote:
Paardengeluid was maar niks
De internetredactie belt met André, de man die in de afgelopen uitzending ‘Wat ben je lelijk van dichtbij’ zong. De jury vond zijn performance niets. Henkjan verzekerde André zelfs: “We zijn je vergeten voor je de auditieruimte verlaat.”
Dat is niet helemaal het geval, want de internetredactie was toch benieuwd hoe deze artiest het vond zichzelf op tv terug te zien. En wat blijkt? Hij heeft een hoop reacties gehad en is binnengehaald door hetzelfde artiestenbureau als Roef en Marian.
Paardengehinnik achter zijn lach
“Ik vond het een heel leuke uitzending”, begint André enthousiast. Maar met één puntje was hij minder blij. “Ik vond het niet leuk dat er zo’n paardengeluid achter mij zat. Bij die anderen was zoiets ook niet gedaan, dus ik snap niet waarom bij mij wel. Ik hoorden ook van mensen dat ze het raar vonden dat het bij mij zo was uitgezonden. Jammer.”
Mag alleen Henkjan aan het woord?
Ook had hij nog veel meer dingen gezegd, en dat was eruit geknipt. “Henkjan zat in z'n eentje tegen mij te praten en toen reageerde ik: Goh, mogen die anderen niets zeggen? Ik vind dat zulke negatieve dingen tegenover de jury ook mogen worden uitgezonden.”
Telefoon roodgloeiend
Over zijn optreden was hij redelijk tevreden. “Hoewel, ik zag dat ik zenuwachtig was. Ik kreeg een heel rood gezicht. Bij mijn optredens heb ik dat normaal niet.” Hij keek zaterdag samen met zijn vriendin. “Ja, ze is heel trots op me. Ze gaat ook bijna altijd met me mee naar optredens. De telefoon stond opeens roodgloeiend, daar stond ze wel even van te kijken. Ik heb nog nooit zoveel reacties gehad!”
Vrijdag bij Jensen
Eén telefoontje was wel erg welkom. “Een artiestenbureau belde mij. Het is dezelfde als waar Roef en Marian zitten. Ik heb er lang over nagedacht, en besloten erbij te gaan." En er is nog iets leuks uitgekomen: “Ik ben vrijdag bij Jensen te zien! Roef en Marian zijn er dan waarschijnlijk ook.”
NiX Factor
André deed eerder mee met de Nix-factor. Vindt hij van zichzelf dat hij goed zingt? “Voor de Nix-factor zochten ze mensen die zo slecht waren als wat. Ik zong nog te goed, maar wilde wat meer bekendheid en deed daarom aan dat programma mee. Nee, ik vind niet dat ik heel goed kan zingen. Maar qua entertainen is het echt geweldig. Ik maak er een feest van en ga op tafels staan en zorg dat de polonaise in gang wordt gezet.”