abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 13:01:45 #51
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43926372
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:41 schreef Alicey het volgende:
Eerder beweerde je nog dat de overheid die middelen gebruikte om jou te dwingen.. Ik geloof dat ik je dna neit meer helemaal volg.
Laat maar zien waar ik beweer dat ikzelf politie of deurwaarder aan de deur heb gehad.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43926477
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Laat maar zien waar ik beweer dat ikzelf politie of deurwaarder aan de deur heb gehad.
Je beweerde dat niet, maar je beweerde wel dat de overheid ten onrechte dat middel inzet.
  maandag 27 november 2006 @ 13:22:28 #53
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43926872
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:06 schreef Alicey het volgende:
Je beweerde dat niet, maar je beweerde wel dat de overheid ten onrechte dat middel inzet.
O ja, waar dan dat ben ik me niet bewust.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43927711
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:22 schreef digitaLL het volgende:

[..]

O ja, waar dan dat ben ik me niet bewust.
"Als jij de overheid dwars ligt staan ze zo voor je deur"
  maandag 27 november 2006 @ 14:04:35 #55
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43928013
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:53 schreef Alicey het volgende:
"Als jij de overheid dwars ligt staan ze zo voor je deur"
Dat zegt toch nix over het onterecht zijn. Het kan terecht zijn, het gaat mij om het verschil in snelheid van handelen.
pi_43929140
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Dat zegt toch nix over het onterecht zijn. Het kan terecht zijn, het gaat mij om het verschil in snelheid van handelen.
Is dat verschil er wel? Een burger of burgerlijke instantie met een executoriale titel in handen zullen net zo goed tot executie over gaan wanneer er niet vrijwillig wordt voldaan aan de titel.
  maandag 27 november 2006 @ 15:00:56 #57
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43929693
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:39 schreef Alicey het volgende:
Is dat verschil er wel? Een burger of burgerlijke instantie met een executoriale titel in handen zullen net zo goed tot executie over gaan wanneer er niet vrijwillig wordt voldaan aan de titel.
Er is imo een verschil vanwege het bestuursrecht. Een burger of rechtspersoon kan ook een executoriale titel in handen krijgen. Bijv de ontruiming naar aanleiding van illegale bewoning. Dat duurt die x dat ik het met de bovenburen heb meegemaakt enkele maanden. Mijn ervaring is dat de weg via bestuursrecht een kostbare en vreselijk lange is.
pi_43931103
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:00 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Er is imo een verschil vanwege het bestuursrecht. Een burger of rechtspersoon kan ook een executoriale titel in handen krijgen. Bijv de ontruiming naar aanleiding van illegale bewoning. Dat duurt die x dat ik het met de bovenburen heb meegemaakt enkele maanden. Mijn ervaring is dat de weg via bestuursrecht een kostbare en vreselijk lange is.
Het is vaak wel complexer, daar heb je denk ik wel gelijk in. Verder heeft de overheid in een aantal gevallen de mogelijkheid om met een dwangbevel iets voor elkaar te krijgen. Aan de andere kant kan een burger daar altijd weer tegen in verzet komen en wordt er van de overheid een zekere zorgvuldigheid verwacht wanneer het voor de rechter komt (Waarbij gemeenten bij de magistratuur berucht zijn om het feit dat zij dit vaak achterwege laten).
pi_43932599
Ik kan nog leven met de gedachte dat het gezin een stabiele factor kan zijn voor opgroeiende kinderen, maar de invloed van religie neemt duidelijk af. Steeds meer mensen in Nederland zijn niet-gelovig, of rekenen zichzelf althans niet tot een religieuze stroming. Verder biedt religie geen enkele garantie op een goede opvoeding en omgekeerd bekent een niet-religieuze opvoeding ook niet dat iemand gegarandeerd ontspoort.

Wie pleidooien houdt over het belang van religie in onze samenleving (zie Balkenende) doet dat uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel.
pi_43932703
Zijn er cijfers over bekend?
  maandag 27 november 2006 @ 18:47:10 #61
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43936285
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
De persvrijheid is een fundamenteel deel van de democratie en veiligheidsdiensten zijn dat niet.
De Veiligheidsdiensten hebben bewezen dat ze maar al te vaak tegen burgervrijheden en democratie verstoten.
Macht corrumpeert, rechters worden voor het leven benoemd en hebben veel macht.
quote:
Enerzijds dekt hij het verontrustende feit, dat rechterlijke beslissingen steeds vaker onjuist zijn ("Rechter, maak het niet te gortig" NRC.1 febr.), onterecht af door te wijzen naar hoge werkdruk. Vaak is er immers sprake van onzorgvuldigheid gepaard aan onwettig machtsmisbruik en intimidatie.

Anderzijds is zijn stelling, dat de wet de rechters zou beschermen tegen inmenging van buitenaf, feitelijk onjuist. Waarschijnlijk stelt hij dit, omdat de rechters/RM zich inderdaad in een schier onaantastbare machtspositie hebben weten te plaatsen, juist door de Wet stelselmatig aan hun laars te lappen. Met zo'n onwettige werkwijze worden de burgers volstrekt rechteloos gemaakt en zijn rechters praktisch onkwetsbaar geworden voor invloeden van buitenaf
http://www.sdnl.nl/kerkhof-3.htm
Aanval op de persvrijheid in NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')