abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43970801
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef innovative het volgende:

[..]

Milagro, als ik het over wetenschappelijk (dat woordje wilde ik later toevoegen, maar heb ik perongeluk gequote in het tweede bericht) bewijs heb, gaat het idd voornamelijk om het kind. Het hele "minder kans op allergieen, ziektes etc" verhaal. Hoewel ook blijkt dat er medische bewijzen zijn waarom moeders borstvoeding zou moeten geven (minder kans op borstkanker, enzo).

De overige argumenten zijn niet te testen, en ik heb al eerder gezegd dat elke vrouw daarin zelf moet bepalen wat zwaarder weegt. Ik kan en mag niet voor een ander bepalen hoe belangrijk het is dat papa ook kan voeden, dat ze makkelijk kunnen werken, niet hoeven te kolven etc, en dat geldt voor alle andere mensen precies hetzelfde. Daarin moet iedereen zijn eigen weg zoeken, tenslotte is het je eigen leven.

En het groenteverhaal, het is bijna altijd gevalletje balk-splinter. Elke ouder doet wel iets "fout". Is het niet dat je kunstvoeding geeft, is het wel dat je je kind idd niet genoeg verse groente voert, het zonder insmeren in de zon laat spelen, te veel laat snoepen etc. Voor een ander beslissen kan - gelukkig - niet.

Maar nogmaals, ik vind kv geen slootwater, het is puur medisch-wetenschappelijk gewoon een verschil tussen goud en zilver.
Ja, er wordt aan mij gevraagd welke voordelen ik dan zie, en die noem ik.
Die voordelen zijn valide want het zijn mijn voordelen

Natuurlijk zijn er voor andere moeders met een ander karakter, fysiek, gezondheid, omstandigheid andere voordelen of ms zelfs geen, en die geeft dan dus ook de voorkeur aan bv.

Ik wil maar zeggen dat KV, wel degelijk zo zijn voordelen heeft, net zoals het ook zijn nadelen heeft, maar die liggen dan vooral op het praktische vlak.
Een kind komt niets tekort met KV, een BV kindje krijgt er gewoon een bonus bij ms.

Dat er BV kindjes met allergieën zijn en KV kindjes zonder, geeft wmb aan dat het niet onomstotelijk bewezen is dat BV kindjes altijd beter af zijn.
In de meest ideale situatie wel, maar situaties niet zelden ideaal.

Dus nogmaals, BV is beter zonder dat KV slechter is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43970892
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef lady-wrb het volgende:
dat borstkankerverhaal geloof ik van geen kant.
de vrouw van een vroegere collega van me heeft elk kind zo'n 2 jaar borstvoeding gegeven (ze had 3 kinderen)
en toch is ze , net in de 40, door een razendsnel om zich heen grijpende borstkanker overleden.

en borstkanker heeft ook een erfelijke faktor.
Klopt.

Maar, sorry het te zeggen, ik vind het eenzelfde verhaal als "ik ken iemand van 90 die rookt en die heeft nog steeds geen longkanker", of "ik ken iemand die nooit gerookt heeft en nu wel longkanker heeft, dus roken kan geen kwaad."

Zekerheid heb je nooit, met kanker en aanverwanten. Je hebt alleen grotere en kleinere kansen. Vrouwen die geen borstkankergen hebben en borstvoeding gegeven hebben, hebben simpelweg een kleinere kans op borstkanker dan vrouwen zonder gen die geen borstvoeding gegeven hebben.

Maar nogmaals, het zijn kansen, en kansen zijn geen wetten, maar gewoon het feit dat van elke 100 vrouwen die datzelfde doen, er minder borstkanker krijgen dan 100 vrouwen die net iets anders doen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:37:45 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43970933
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Door je post kwam het op mij over alsof je het tegen die personen hebt, dat die hier meeposten.

nu ga ik slapen, zodat ik lekker wakker ben voor de volgende voeding
als een iemand waar dan ook kost wat kost zegt dat Bv het allerbeste is no matter what , ga ik daar tegen in. of dat nu hier is of waar dan ook. En in dit geval was het innovative die het als een feit maakte, dwz dat bv altijd het beste is en buiten arwen om zijn daar nog zoveel meer gevallen van, dat er mensen zijn die bv willen geven/ gaven maar het gewoonweg niet het beste was voor hun kindje. Omdat er zoveel intolleranties oid zijn dat de moeder door zoveel voedingsstoffen weg te laten het onverantwoord is en ook het kind niet voldoende voedingsstoffen zou binnekrijgen. die hij/zij met kv wel binnen zou krijgen. en dan is KV wel beter voor dat kindje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43971022
Mag ik raar vinden dat men er zo heftig op reageerd....

Elke moeder, elk gezin kiest een methode die het beste bij hun past, bij de een is dat bv en de ander nou die wilt kv proberen...

What's the piont...
Ook kv kinderen worden groot, groeien op
bv kindern zullen het niet minder doen hoor.

kies een metode waarbij jij/jullie het fijnste gevoel bij hebben, luister niet naar wat anderen te zeggen hebben, het is jou/jullie keuze.
En soms ja soms lukt het niet, en pak je de ander

Ik begrijp er werkelijk niets van dat men er soms zo moeilijk over doet wat er nu beter is of niet....

Zolang je kindje tevreden is goed groeit en alerd is dan is het toch goed, al dan niet bv of kv
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:43:27 #255
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43971113
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek hoe je in andere dingen voordelen kan vinden, Milagro.
Ik ben eigenlijk gewoon te lui om kunstvoeding te geven, vrees ik. Dus erg blij dat borstvoeding het beste blijkt te zijn.
Ik moet altijd zo lachen om wat mensen denken van kunstvoeding en gedoe. Dat "gesleep met flessen".

Praktijk: ik pak een fles, giet er water in, draai de speen erop en als ik echt gek wil doen, ook nog een dop. Dan pak ik een poederdoosje en schep er zes schepjes in, ik draai de dop er even op. Dat knikker ik het allebei onderin de wagen.

Ik kan het echt geen gedoe noemen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43971129
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik zou er enorm tegen op zien. En vooral alles zo op voorhand plannen, zien dat het in huis is, letten op de hoeveelheid, op voorhand weten hoe lang je weg bent en of je het kan opwarmen, een extra tas bagage mee met al je gerief...

Petje af hoor voor kunstvoedingsmama's!
Gekookt water is overal te krijgen.
Op bezoek zeker, maar ook tijdens het winkelen, je loopt een restaurant binnen, van een warenhuis bv en klaar, of je neemt het te warm mee, en bovendien is igv force majeure té afgekoelde melk absoluut geen ramp, het drinkt enkel wat zwaarder.
De hoeveelheden kun je na 2 weken al dromen.
Als je niet weet hoe lang je weg bent, neem je mee alsof je 2 keer zolang weg bent of 3.
Een extra tas, ach, luiers moeten toch altijd mee en een verschoning wegens gekwijl , 1 of 2 of 3 flesjes met wat poeder nemen echt niet zoveel ruimte in.

Geloof me, het valt reuze mee, het zijn niet zozeer de accesoires die het "lastig" maken, het babietje zelf doet dat , omdat het nu eenmaal afhankelijk is van je, en moet slapen, dat niet overal kan soms etc etc.

En of je kotertje nu alleen zélf het handenbindertje is of je kotertje + tasje, ach, als dat de moeite is

Bovendien staat er , mits een inwonende partner, nachtjes heerlijk doorslapen voor mams tegenover.
En in mijn geval was dat hard nodig.
pi_43971225
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:43 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ik moet altijd zo lachen om wat mensen denken van kunstvoeding en gedoe. Dat "gesleep met flessen".

Praktijk: ik pak een fles, giet er water in, draai de speen erop en als ik echt gek wil doen, ook nog een dop. Dan pak ik een poederdoosje en schep er zes schepjes in, ik draai de dop er even op. Dat knikker ik het allebei onderin de wagen.

Ik kan het echt geen gedoe noemen.
Ik ben een te grote chaoot daarvoor denk ik. Het maken is idd niets, maar je moet zien dat je het altijd in huis hebt, voldoende meehebt en klaar kan maken daar waar je bent.
Ik heb een tas klaarstaan met pampers, doekjes,draagdoek en reservekledij in en zo kunnen we altijd direct overal naartoe, maakt niet uit naar waar en voor hoelang.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:49:25 #258
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43971271
Jezus, BM, doe je ook zo moeilijk over luiers?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43971330
Ok dan, ik ben iig blij dat ik het niet hoef te doen.

Eerlijk gezegd krijg ik de kriebels van al dat geslijm hier dat je zo een held bent als je bostvoeding geeft en dat zes maanden of langer kan 'volhouden'.
pi_43971360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:49 schreef Sugar het volgende:
Jezus, BM, doe je ook zo moeilijk over luiers?
Nee, daar heb ik altijd een voorraad van zitten, die worden niet slecht.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:53:13 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43971388
Een dichte doos poeder in die tas stoppen dan. Klaaarrrr.
pi_43971390
nu kan ik een opmerking maken dat luiers ook wel eens aangevuld moeten worden maar doe het niet.

Bassmiss echt serieus ook ik d8 altijd een hoop gedoe, maar als je kindje er eenmaal aan zit, idd flesjes passen overal wel tussen in de tas, je heb tegenwoordig heel prima doosjes die je vol kunt scheppen per fles, gekookt water is idd ook overal wel te krijgen en ben je bang als dat niet zo zou kunnen zijn, dan kook je het lekker thuis, en men neme een thermosfles en kieper je het water in de thermosfles en je kunt weer even vooruit.

Het lijkt allemaal ingewikkeld en veel, maar nogmaals ik heb van beide mogen genieten, dat laatste tot aan het overlijden en heb daar nog nooit mee lopen sukkelen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:54:44 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43971434
bass miss met fv vergeet je dat niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43971473
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef milagro het volgende:
...
Een kind komt niets tekort met KV, een BV kindje krijgt er gewoon een bonus bij ms.
...
Hier het verschil in mening tussen de extreme kv- en bv-kampen in de dop!

Hangt dus af van welke standaard je hanteert. Vergeleken met kv geeft bv "een bonus" zoals jij het uitdrukt, de (echte) bv-maffia zal hierop aanmerken "nee, de bv is de standaard, vergeleken waarbij kv minder biedt" of "nee, medisch/wetenschappelijk gezien biedt bv geen voordelen (het is immers de natuurlijke standaard) maar biedt kv nadelen".

Uiteraard is er dus niet alleen de medische kant. De praktische kant in deze maatschappij telt ook heel zwaar (in Nl moet je echt heel graag willen als je het wilt combineren met werk, dus ja, dan is kv zwaar in het voordeel). Dan is er nog de praktische kant van een zieke/afgepeigerde/gestresste moeder die de bv kan nekken, en de emotionele kant voor kind, moeder en vader.

Gek genoeg is die emotionele kant bij mij erg bizar: van het hormoon dat die toeschietreflex aanstuurt, word ik even heel naar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43971493
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nu kan ik een opmerking maken dat luiers ook wel eens aangevuld moeten worden maar doe het niet.
Ja tuurlijk, maar wat niet op is wordt niet slecht.
quote:
Bassmiss echt serieus ook ik d8 altijd een hoop gedoe, maar als je kindje er eenmaal aan zit, idd flesjes passen overal wel tussen in de tas, je heb tegenwoordig heel prima doosjes die je vol kunt scheppen per fles, gekookt water is idd ook overal wel te krijgen en ben je bang als dat niet zo zou kunnen zijn, dan kook je het lekker thuis, en men neme een thermosfles en kieper je het water in de thermosfles en je kunt weer even vooruit.

Het lijkt allemaal ingewikkeld en veel, maar nogmaals ik heb van beide mogen genieten, dat laatste tot aan het overlijden en heb daar nog nooit mee lopen sukkelen
Ik geloof best dat je het wel snel gewoon kan worden, maar voorlopig kies ik voor de gemakkelijkst weg. Fonske begint zijn handjes op te eten en ik haal mijn tiet uit.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:58:02 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971537
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier het verschil in mening tussen de extreme kv- en bv-kampen in de dop!

Hangt dus af van welke standaard je hanteert. Vergeleken met kv geeft bv "een bonus" zoals jij het uitdrukt, de (echte) bv-maffia zal hierop aanmerken "nee, de bv is de standaard, vergeleken waarbij kv minder biedt" of "nee, medisch/wetenschappelijk gezien biedt bv geen voordelen (het is immers de natuurlijke standaard) maar biedt kv nadelen".

Uiteraard is er dus niet alleen de medische kant. De praktische kant in deze maatschappij telt ook heel zwaar (in Nl moet je echt heel graag willen als je het wilt combineren met werk, dus ja, dan is kv zwaar in het voordeel). Dan is er nog de praktische kant van een zieke/afgepeigerde/gestresste moeder die de bv kan nekken, en de emotionele kant voor kind, moeder en vader.

Gek genoeg is die emotionele kant bij mij erg bizar: van het hormoon dat die toeschietreflex aanstuurt, word ik even heel naar.
En ik me maar afvragen waar dat 'enge' gevoel vandaan kwam. Maar nu weet ik het dus. Thanks.
pi_43971556
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:58 schreef chacama het volgende:

[..]

En ik me maar afvragen waar dat 'enge' gevoel vandaan kwam. Maar nu weet ik het dus. Thanks.
Jij hebt het ook?
Ik heb Marga van Praag een keer hardop een nekschot toegewenst
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43971592
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Ok dan, ik ben iig blij dat ik het niet hoef te doen.

Eerlijk gezegd krijg ik de kriebels van al dat geslijm hier dat je zo een held bent als je bostvoeding geeft en dat zes maanden of langer kan 'volhouden'.
Wacht maar.. als die van jou zo door gaat heeft hij volgende week tandjes!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43971602
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik ben een te grote chaoot daarvoor denk ik. Het maken is idd niets, maar je moet zien dat je het altijd in huis hebt, voldoende meehebt en klaar kan maken daar waar je bent.
Ik heb een tas klaarstaan met pampers, doekjes,draagdoek en reservekledij in en zo kunnen we altijd direct overal naartoe, maakt niet uit naar waar en voor hoelang.
neem van mij nu maar aan, flesvoeding is zo gemaakt., je maakt het per 24 uur voor thuis, en of in die meeneem tas nu nog 2 flesjes extra zitten en een mini blikje poeder. maakt dus geen drol uit

je hoeft dus geen melk aan te maken per sé, je neemt enkel de ingredienten mee.

de praktische nadelen zijn niet onoverkomelijk, zover het al echte nadelen zijn.

een voordeel bij grotere babies is dat ze zelf de fles vasthouden op een bepaald moment, de mijnen konden dat al heel snel, zeker met die "handvat" flesjes die toen net op de markt waren
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:01:30 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971642
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij hebt het ook?
Ik heb Marga van Praag een keer hardop een nekschot toegewenst
En dan niet alleen bij Maud, maar ik was gisteren bij de oppas en toen begon er een andere baby te huilen en werd ik ook helemaal juk... en dan dus niet eens Maud even aan kunnen leggen...nee die had net gehad en lag lekker te knorren (letterlijk trouwens).
pi_43971668
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wacht maar.. als die van jou zo door gaat heeft hij volgende week tandjes!

Maar ik zei het al. Ik vind mijzelf echt niet beter dan een ander dat ik borstvoeding geef. Het doorslaggevende argument tussen de twee was wel gemakzucht bij mij.
pi_43971722
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:02 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Maar ik zei het al. Ik vind mijzelf echt niet beter dan een ander dat ik borstvoeding geef. Het doorslaggevende argument tussen de twee was wel gemakzucht bij mij.
Ik de luie én zuunige Hollander tel daar nog bij op dat het graties ies.

@ milagro: hehehe, idd, ik zie mezelf nog geen mem loskoppelen nee
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 20:04:49 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43971743
Kortom, iedereen ziet zijn eigen voor- en nadelen en maakt daarop gebaseerd de keuze die voor hem/haar de juiste is... Doet me ineens denken aan een quote uit een liedje van Van Dik Hout:
quote:
Vergeet niet dat de keuzes die je maakt
de juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43971747
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:02 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ook de reden dat Fons bij ons in bed slaapt trouwens. En dat is dan wel tegen de heersende regels in; in tegenstelling tot borstvoeding.
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:09:43 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971913
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:04 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ook de reden dat Fons bij ons in bed slaapt trouwens. En dat is dan wel tegen de heersende regels in; in tegenstelling tot borstvoeding.
BM, hoe ligt Fons bij jullie in bed. Ik probeer nog steeds een veilige plek voor Maud te maken. Nu ligt ze nog veel bij me op de borst....en slaap ik dus heeeel heeeel oppervlakkig. Daarintegen slaapt zij dan extreem lekker en blijft lekker warm.
pi_43972210
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:09 schreef chacama het volgende:

[..]

BM, hoe ligt Fons bij jullie in bed. Ik probeer nog steeds een veilige plek voor Maud te maken. Nu ligt ze nog veel bij me op de borst....en slaap ik dus heeeel heeeel oppervlakkig. Daarintegen slaapt zij dan extreem lekker en blijft lekker warm.
Meestal tussen ons in(en bij andere aktiviteiten verhuist hij naar de andere kant zodat ik beter aan mn lief kan. ), maar dan een heel stuk boven ons, in een slaapzak met mutsje op of een buitenpak met kap.'t Is nogal koud bij ons boven.
Wij dus onder de dekens en hij erboven met zijn voetjes op de hoogte van onze hoofden. Begint hij te mekkeren, trek ik hem even naar beneden op borsthoogte.
pi_43972360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:17 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Meestal tussen ons in(en bij andere aktiviteiten verhuist hij naar de andere kant zodat ik beter aan mn lief kan. ), maar dan een heel stuk boven ons, in een slaapzak met mutsje op of een buitenpak met kap.'t Is nogal koud bij ons boven.
Wij dus onder de dekens en hij erboven met zijn voetjes op de hoogte van onze hoofden. Begint hij te mekkeren, trek ik hem even naar beneden op borsthoogte.
doe 'm in een hangmatje boven jullie, als je hem dan bij je wil, trek je gewoon aan 1 kant vd mat, en hopla,.Fons rolt zo op mams
pi_43972531
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:20 schreef milagro het volgende:

[..]

doe 'm in een hangmatje boven jullie, als je hem dan bij je wil, trek je gewoon aan 1 kant vd mat, en hopla,.Fons rolt zo op mams
Zal ik onthouden tegen de tijd dat ik hem beu ben tssn ons in.
pi_43975329
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:13 schreef lady-wrb het volgende:
wat ik me nou afvraag nav dat andere topic over moedermelk.
er wordt gezegd dat het zoet smaakt als het vers is en ronduit zepig als het ontdooid is.
hoe kan je je kind dat dan nog geven? terwijl je weet dat het smerig is?
je eet toch zelf ook niet iets dat smerig smaakt?
hoe zou het komen dat baby's dat zonder te protesteren accepteren?

en voor de volledigheid: dit is geen sneer, verwijt, poging tot rellen oid.
ik vraag me dat serieus af.
Lady-wrb, de smaak en geur vankv/fv lijken mij nou juist een groot (praktisch) nadeel daarvan, vond jij dat zelf dan lekker? Ik heb alleen ervaring met wat hypoallergene flesvoeding maar dat ruikt & smaakt echt niet prettig. En toch drinken de meeste baby's het zonder problemen. Zeker als ze het vanaf het begin al krijgen en dus niets anders gewend zijn.
pi_43976564
Chacama, heel OT, maar je hebt het er nu over: Zou een snuggelnest niets voor jullie zijn (even googlen, ik ben te lui om nu te knippen en plakken)?
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 22:25:20 #281
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43976857
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:16 schreef owlet het volgende:
Chacama, heel OT, maar je hebt het er nu over: Zou een snuggelnest niets voor jullie zijn (even googlen, ik ben te lui om nu te knippen en plakken)?
hier, bevalt ons prima,
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43977088
Die dus~ Merci!
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 06:59:29 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43982504
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef poemojn het volgende:

[..]

Lady-wrb, de smaak en geur vankv/fv lijken mij nou juist een groot (praktisch) nadeel daarvan, vond jij dat zelf dan lekker? Ik heb alleen ervaring met wat hypoallergene flesvoeding maar dat ruikt & smaakt echt niet prettig. En toch drinken de meeste baby's het zonder problemen. Zeker als ze het vanaf het begin al krijgen en dus niets anders gewend zijn.
ik heb zowel bv als kv nooit geproefd en de lucht ervan vond ik gewoon weëig. warme (koe-)melk vind ik ook smerig zowel om te ruiken als om te drinken.
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:03:36 #284
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984475
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:04 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wat zijn die "heersende regels "dan?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_43984518
Ken je de postbus 51 spotjes niet?

Het is uit den boze je kleine bij je in bed te nemen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:06:26 #286
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984547
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:05 schreef melonovy het volgende:
Ken je de postbus 51 spotjes niet?

Het is uit den boze je kleine bij je in bed te nemen!
Gelukkig ken ik ze niet! En wat is er op tegen?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_43984594
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat zijn die "heersende regels "dan?
Baby niet bij je in bed laten slapen. Na vier maanden mag het dan wel. Lijkt me dan juist stilaan tijd om kindlief naar een eigen bedje te verhuizen...
pi_43984619
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Gelukkig ken ik ze niet! En wat is er op tegen?
Gaan ze dood van.
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:09:45 #289
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984625
En wat is de achterliggende gedachte?

Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:10:36 #290
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984640
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:09 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Gaan ze dood van.
En na 4 maanden niet meer..?

pi_43984645
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:09 schreef yvonne het volgende:
En wat is de achterliggende gedachte?
Je zou erop gaan liggen, ze krijgen te warm, je gaat je kussen op hun hoofd duwen...
pi_43984664
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

En na 4 maanden niet meer..?
Nee, dan kunnen ze je een schop geven moest je ze plat gaan liggen.
pi_43984702
Na vier maanden zou het zelfs wiegedood voorkomen, ervoor zou het ertoe leiden...
pi_43984720
Oei, ik ben van de samen-slapen-maffia geworden.
pi_43984765
In die spot draait vader zich om, met zijn rug naar de baby en trekt hij de dekens over het kindje heen, kindje stikt. En zo schijnen er al vele kindjes te zijn overleden.

Met het instinct van een moeder zal dit niet zo snel gebeuren, maar ja die mannen he... Of ouders met alcohol/ drugs op, zijn zich ook niet al te bewust in hun slaap. Maar ja, dat lijkt me ook geen slimme combi.

Er zijn ook trucs om je kindje 'veilig' bij je in bed te laten slapen.

Overigens, Yoram heeft 8 maanden bij mij in bed geslapen (tijdens die bewuste campagne). En dat is mij prima bevallen, zo kon ik half slapend borstvoeding geven.
Remco slaapt niet goed met een kindje in bed, die sliep die periode op 't logeerbed, en kon zo ongestoord slapen. Prima opgelost voor ons.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:20:17 #296
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984832
Jullie realiseren je wel dat over pak-um-beet, een jaar of 5 al deze dingen weer volledig veranderd zijn?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 10:21:14 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43984852
Bovenop je kind belanden is ook over 5 jaar niet goed voor het kind hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43984860
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef yvonne het volgende:
Jullie realiseren je wel dat over pak-um-beet, een jaar of 5 al deze dingen weer volledig veranderd zijn?
niet weer he?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43984948
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef yvonne het volgende:
Idd.Als ik foto's zie van mij vroeger, lig ik mooi op mijn buikje te slapen. Moest ivm wiegedood.
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 10:25:22 #300
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_43984952
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:21 schreef melonovy het volgende:

[..]

niet weer he?
Welja, de oudste is nu 21, wat voor veranderende denkbeelden ik in die jaren niet voorbij heb zien komen
Wat het ene jaar geadviseerd wordt is het volgende jaar alweer uit den boze.
Ik wens jullie veel wijsheid

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')