Ja, er wordt aan mij gevraagd welke voordelen ik dan zie, en die noem ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef innovative het volgende:
[..]
Milagro, als ik het over wetenschappelijk (dat woordje wilde ik later toevoegen, maar heb ik perongeluk gequote in het tweede bericht) bewijs heb, gaat het idd voornamelijk om het kind. Het hele "minder kans op allergieen, ziektes etc" verhaal. Hoewel ook blijkt dat er medische bewijzen zijn waarom moeders borstvoeding zou moeten geven (minder kans op borstkanker, enzo).
De overige argumenten zijn niet te testen, en ik heb al eerder gezegd dat elke vrouw daarin zelf moet bepalen wat zwaarder weegt. Ik kan en mag niet voor een ander bepalen hoe belangrijk het is dat papa ook kan voeden, dat ze makkelijk kunnen werken, niet hoeven te kolven etc, en dat geldt voor alle andere mensen precies hetzelfde. Daarin moet iedereen zijn eigen weg zoeken, tenslotte is het je eigen leven.
En het groenteverhaal, het is bijna altijd gevalletje balk-splinter. Elke ouder doet wel iets "fout". Is het niet dat je kunstvoeding geeft, is het wel dat je je kind idd niet genoeg verse groente voert, het zonder insmeren in de zon laat spelen, te veel laat snoepen etc. Voor een ander beslissen kan - gelukkig - niet.
Maar nogmaals, ik vind kv geen slootwater, het is puur medisch-wetenschappelijk gewoon een verschil tussen goud en zilver.
Klopt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef lady-wrb het volgende:
dat borstkankerverhaal geloof ik van geen kant.
de vrouw van een vroegere collega van me heeft elk kind zo'n 2 jaar borstvoeding gegeven (ze had 3 kinderen)
en toch is ze , net in de 40, door een razendsnel om zich heen grijpende borstkanker overleden.
en borstkanker heeft ook een erfelijke faktor.
als een iemand waar dan ook kost wat kost zegt dat Bv het allerbeste is no matter what , ga ik daar tegen in. of dat nu hier is of waar dan ook. En in dit geval was het innovative die het als een feit maakte, dwz dat bv altijd het beste is en buiten arwen om zijn daar nog zoveel meer gevallen van, dat er mensen zijn die bv willen geven/ gaven maar het gewoonweg niet het beste was voor hun kindje. Omdat er zoveel intolleranties oid zijn dat de moeder door zoveel voedingsstoffen weg te laten het onverantwoord is en ook het kind niet voldoende voedingsstoffen zou binnekrijgen. die hij/zij met kv wel binnen zou krijgen. en dan is KV wel beter voor dat kindje.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef YPPY het volgende:
[..]
Door je post kwam het op mij over alsof je het tegen die personen hebt, dat die hier meeposten.
nu ga ik slapen, zodat ik lekker wakker ben voor de volgende voeding
Ik moet altijd zo lachen om wat mensen denken van kunstvoeding en gedoe. Dat "gesleep met flessen".quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek hoe je in andere dingen voordelen kan vinden, Milagro.
Ik ben eigenlijk gewoon te lui om kunstvoeding te geven, vrees ik. Dus erg blij dat borstvoeding het beste blijkt te zijn.
Gekookt water is overal te krijgen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik zou er enorm tegen op zien. En vooral alles zo op voorhand plannen, zien dat het in huis is, letten op de hoeveelheid, op voorhand weten hoe lang je weg bent en of je het kan opwarmen, een extra tas bagage mee met al je gerief...
Petje af hoor voor kunstvoedingsmama's!![]()
Ik ben een te grote chaoot daarvoor denk ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:43 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik moet altijd zo lachen om wat mensen denken van kunstvoeding en gedoe. Dat "gesleep met flessen".![]()
Praktijk: ik pak een fles, giet er water in, draai de speen erop en als ik echt gek wil doen, ook nog een dop. Dan pak ik een poederdoosje en schep er zes schepjes in, ik draai de dop er even op. Dat knikker ik het allebei onderin de wagen.
Ik kan het echt geen gedoe noemen.
Nee, daar heb ik altijd een voorraad van zitten, die worden niet slecht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:49 schreef Sugar het volgende:
Jezus, BM, doe je ook zo moeilijk over luiers?![]()
Hier het verschil in mening tussen de extreme kv- en bv-kampen in de dop!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef milagro het volgende:
...
Een kind komt niets tekort met KV, een BV kindje krijgt er gewoon een bonus bij ms.
...
Ja tuurlijk, maar wat niet op is wordt niet slecht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nu kan ik een opmerking maken dat luiers ook wel eens aangevuld moeten wordenmaar doe het niet.
Ik geloof best dat je het wel snel gewoon kan worden, maar voorlopig kies ik voor de gemakkelijkst weg. Fonske begint zijn handjes op te eten en ik haal mijn tiet uit.quote:Bassmiss echt serieus ook ik d8 altijd een hoop gedoe, maar als je kindje er eenmaal aan zit, idd flesjes passen overal wel tussen in de tas, je heb tegenwoordig heel prima doosjes die je vol kunt scheppen per fles, gekookt water is idd ook overal wel te krijgen en ben je bang als dat niet zo zou kunnen zijn, dan kook je het lekker thuis, en men neme een thermosfles en kieper je het water in de thermosfles en je kunt weer even vooruit.
Het lijkt allemaal ingewikkeld en veel, maar nogmaals ik heb van beide mogen genieten, dat laatste tot aan het overlijden en heb daar nog nooit mee lopen sukkelen
En ik me maar afvragen waar dat 'enge' gevoel vandaan kwam. Maar nu weet ik het dus. Thanks.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier het verschil in mening tussen de extreme kv- en bv-kampen in de dop!
Hangt dus af van welke standaard je hanteert. Vergeleken met kv geeft bv "een bonus" zoals jij het uitdrukt, de (echte) bv-maffia zal hierop aanmerken "nee, de bv is de standaard, vergeleken waarbij kv minder biedt" of "nee, medisch/wetenschappelijk gezien biedt bv geen voordelen (het is immers de natuurlijke standaard) maar biedt kv nadelen".
Uiteraard is er dus niet alleen de medische kant. De praktische kant in deze maatschappij telt ook heel zwaar (in Nl moet je echt heel graag willen als je het wilt combineren met werk, dus ja, dan is kv zwaar in het voordeel). Dan is er nog de praktische kant van een zieke/afgepeigerde/gestresste moeder die de bv kan nekken, en de emotionele kant voor kind, moeder en vader.
Gek genoeg is die emotionele kant bij mij erg bizar: van het hormoon dat die toeschietreflex aanstuurt, word ik even heel naar.
Jij hebt het ook?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:58 schreef chacama het volgende:
[..]
En ik me maar afvragen waar dat 'enge' gevoel vandaan kwam. Maar nu weet ik het dus. Thanks.
Wacht maar.. als die van jou zo door gaat heeft hij volgende week tandjes!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Ok dan, ik ben iig blij dat ik het niet hoef te doen.
Eerlijk gezegd krijg ik de kriebels van al dat geslijm hier dat je zo een held bent als je bostvoeding geeft en dat zes maanden of langer kan 'volhouden'.
neem van mij nu maar aan, flesvoeding is zo gemaakt., je maakt het per 24 uur voor thuis, en of in die meeneem tas nu nog 2 flesjes extra zitten en een mini blikje poeder. maakt dus geen drol uitquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben een te grote chaoot daarvoor denk ik.Het maken is idd niets, maar je moet zien dat je het altijd in huis hebt, voldoende meehebt en klaar kan maken daar waar je bent.
Ik heb een tas klaarstaan met pampers, doekjes,draagdoek en reservekledij in en zo kunnen we altijd direct overal naartoe, maakt niet uit naar waar en voor hoelang.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij hebt het ook?
Ik heb Marga van Praag een keer hardop een nekschot toegewenst![]()
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef lcicle het volgende:
[..]
Wacht maar.. als die van jou zo door gaat heeft hij volgende week tandjes!
Ik de luie én zuunige Hollander tel daar nog bij op dat het graties ies.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar ik zei het al. Ik vind mijzelf echt niet beter dan een ander dat ik borstvoeding geef. Het doorslaggevende argument tussen de twee was wel gemakzucht bij mij.![]()
![]()
quote:Vergeet niet dat de keuzes die je maakt
de juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt.
Ook de reden dat Fons bij ons in bed slaapt trouwens. En dat is dan wel tegen de heersende regels in; in tegenstelling tot borstvoeding.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar ik zei het al. Ik vind mijzelf echt niet beter dan een ander dat ik borstvoeding geef. Het doorslaggevende argument tussen de twee was wel gemakzucht bij mij.![]()
![]()
BM, hoe ligt Fons bij jullie in bed. Ik probeer nog steeds een veilige plek voor Maud te maken. Nu ligt ze nog veel bij me op de borst....en slaap ik dus heeeel heeeel oppervlakkig. Daarintegen slaapt zij dan extreem lekker en blijft lekker warm.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:04 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ook de reden dat Fons bij ons in bed slaapt trouwens. En dat is dan wel tegen de heersende regels in; in tegenstelling tot borstvoeding.
Meestal tussen ons in(en bij andere aktiviteiten verhuist hij naar de andere kant zodat ik beter aan mn lief kan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:09 schreef chacama het volgende:
[..]
BM, hoe ligt Fons bij jullie in bed. Ik probeer nog steeds een veilige plek voor Maud te maken. Nu ligt ze nog veel bij me op de borst....en slaap ik dus heeeel heeeel oppervlakkig. Daarintegen slaapt zij dan extreem lekker en blijft lekker warm.
doe 'm in een hangmatje boven jullie, als je hem dan bij je wil, trek je gewoon aan 1 kant vd mat, en hopla,.Fons rolt zo op mamsquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Meestal tussen ons in(en bij andere aktiviteiten verhuist hij naar de andere kant zodat ik beter aan mn lief kan.), maar dan een heel stuk boven ons, in een slaapzak met mutsje op of een buitenpak met kap.'t Is nogal koud bij ons boven.
Wij dus onder de dekens en hij erboven met zijn voetjes op de hoogte van onze hoofden. Begint hij te mekkeren, trek ik hem even naar beneden op borsthoogte.
Zal ik onthouden tegen de tijd dat ik hem beu ben tssn ons in.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:20 schreef milagro het volgende:
[..]
doe 'm in een hangmatje boven jullie, als je hem dan bij je wil, trek je gewoon aan 1 kant vd mat, en hopla,.Fons rolt zo op mams
Lady-wrb, de smaak en geur vankv/fv lijken mij nou juist een groot (praktisch) nadeel daarvan, vond jij dat zelf dan lekker? Ik heb alleen ervaring met wat hypoallergene flesvoeding maar dat ruikt & smaakt echt niet prettig. En toch drinken de meeste baby's het zonder problemen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:13 schreef lady-wrb het volgende:
wat ik me nou afvraag nav dat andere topic over moedermelk.
er wordt gezegd dat het zoet smaakt als het vers is en ronduit zepig als het ontdooid is.
hoe kan je je kind dat dan nog geven? terwijl je weet dat het smerig is?
je eet toch zelf ook niet iets dat smerig smaakt?
hoe zou het komen dat baby's dat zonder te protesteren accepteren?
en voor de volledigheid: dit is geen sneer, verwijt, poging tot rellen oid.
ik vraag me dat serieus af.
hier, bevalt ons prima,quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:16 schreef owlet het volgende:
Chacama, heel OT, maar je hebt het er nu over: Zou een snuggelnest niets voor jullie zijn (even googlen, ik ben te lui om nu te knippen en plakken)?
ik heb zowel bv als kv nooit geproefd en de lucht ervan vond ik gewoon weëig. warme (koe-)melk vind ik ook smerig zowel om te ruiken als om te drinken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
Lady-wrb, de smaak en geur vankv/fv lijken mij nou juist een groot (praktisch) nadeel daarvan, vond jij dat zelf dan lekker? Ik heb alleen ervaring met wat hypoallergene flesvoeding maar dat ruikt & smaakt echt niet prettig. En toch drinken de meeste baby's het zonder problemen.Zeker als ze het vanaf het begin al krijgen en dus niets anders gewend zijn.
Wat zijn die "heersende regels "dan?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:04 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ook de reden dat Fons bij ons in bed slaapt trouwens. En dat is dan wel tegen de heersende regels in; in tegenstelling tot borstvoeding.
Gelukkig ken ik ze niet! En wat is er op tegen?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:05 schreef melonovy het volgende:
Ken je de postbus 51 spotjes niet?
Het is uit den boze je kleine bij je in bed te nemen!
Baby niet bij je in bed laten slapen. Na vier maanden mag het dan wel. Lijkt me dan juist stilaan tijd om kindlief naar een eigen bedje te verhuizen...quote:Op woensdag 29 november 2006 10:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat zijn die "heersende regels "dan?
Gaan ze dood van.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gelukkig ken ik ze niet! En wat is er op tegen?
En na 4 maanden niet meer..?quote:
Je zou erop gaan liggen, ze krijgen te warm, je gaat je kussen op hun hoofd duwen...quote:Op woensdag 29 november 2006 10:09 schreef yvonne het volgende:
En wat is de achterliggende gedachte?
niet weer he?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef yvonne het volgende:
Jullie realiseren je wel dat over pak-um-beet, een jaar of 5 al deze dingen weer volledig veranderd zijn?
Idd.Als ik foto's zie van mij vroeger, lig ik mooi op mijn buikje te slapen. Moest ivm wiegedood.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef yvonne het volgende:
Jullie realiseren je wel dat over pak-um-beet, een jaar of 5 al deze dingen weer volledig veranderd zijn?
Welja, de oudste is nu 21, wat voor veranderende denkbeelden ik in die jaren niet voorbij heb zien komenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |