abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43968946
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja nou kijk, daar hebben "ze"me nu nooit van kunnen overtuigen
En in terugblik zijn ze niet anders, zieker, allergischer, weetikveelwatteriger dan borstkinderen geweest of geworden.
Blijkbaar ben ik toch maffia. Als de who vind dat moedermelk gezonder is, dan geloof ik ze. Gemiddeld genomen hebben bv kinderen nu eenmaal minder allergieen enz.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:11 schreef yvonne het volgende:
Wat een jeukwoord "kv" net als ongi
"kunstvoeding"Dames, het is volwaardige voeding!
Terechte term. Het is tenslotte kunstmatig. Of je nu wilt of niet. Ze proberen zoveel mogelijk bij moedermelk in de buurt te komen, maar kunstmatig is en blijft het. Kunstvoeding dus.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:22 schreef PM-girl het volgende:

Het woord flesvoeding, oftewel fv is beter inderdaad!
Detail: in een fles kan ook moedermelk zitten. Dan is moedermelk flesvoeding.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43969034
ook niet alles gelezen overgens hoor, heb ik momenteel even de tijd niet voor.

Hier zwanger, en vanaf het begin aan gezegd ik ga bv proberen, lukt het niet, vind ik het niets of wat dan ook dan stap ik over op flesvoeding.

Maar het lukte en jawel ik vond het nog leuk ook, helemaal geen last van kloofjes, ontstekingen, stuwing of wat dan ook in die richting
Thijs is een kindje die gelijk ook goed aanhapte en goed doordrinkte.

9 maand lang heb ik mogen genieten van de bv de ene keer leuke complimenten de volgende keer weer een opmerking, maar sloeg alles in de wind.
Zolang mijn jochie tevreden was en lekker dronk vond ik het al lang best.
en soms als men een helemaal een vervelende opmerking maakte, ging ik er nog demostatieve voor zitten met Thijs lekker aan de borst (want nogmaals je ziet werkelijk geen bal als je kindje rustig aan het drinken is)

bij 9 maanden bleef hij nachtenlang terug komen om een voeding, aldoor aanleggen om proberen de produktie terug op te voeren, maar na een zware week vol weinig slaap en vaak kleine Thijs aan de borst
was ik het beu en haalde ik op een goede dag een pak poeder melk en mijn kleine grote ventje werd weer tevreden en sliep de nacht alweer snel terug door.

en bij eventueel een volgende kleine als die er ooit komen gaat, ga ik het proberen om het op dezelfde mannier te doen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43969454
Wat gaat hier mis? Ik zie twee posts, en ineens is er eentje weg...

Vergelijk het met wereldkampioenschappen schaatsen ofzo: er wint er maar 1 goud, terwijl nummer twee - die misschien 0,05 sec langzamer was - ook een topprestatie heeft geleverd. Maar ja, er kan er maar 1 de winnaar zijn.

Zo is het ook met borst- en kunstvoeding. Borstvoeding is wetenschappelijk het beste, zo veel staat vast. Dat wil niet zeggen dat kunstvoeding dan maar meteen niks is, dat is ook hartstikke goed voor kindjes, maar mist simpelweg een paar voordelen.

[ Bericht 91% gewijzigd door innovative op 28-11-2006 19:25:47 (fok spaced \'m geloof ik) ]
pi_43969528
Hoe je het verschil tussen de nummer 1 en nummer 2 ervaart is persoonlijk, de 1 vindt die paar seconden wel veel, de ander niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:59:40 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43969550
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:56 schreef innovative het volgende:

[..]

Vergelijk het met wereldkampioenschappen schaatsen ofzo: er wint er maar 1 goud, terwijl nummer twee - die misschien 0,05 sec langzamer was - ook een topprestatie heeft geleverd. Maar ja, er kan er maar 1 de winnaar zijn.

Zo is het ook met borst- en kunstvoeding. Borstvoeding is het beste, zo veel staat vast. Dat wil niet zeggen dat kunstvoeding dan maar meteen niks is, dat is ook hartstikke goed voor kindjes, maar mist simpelweg een paar voordelen.
en dat is dus onzin, want bv is niet altijd het beste
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43969672
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:57 schreef innovative het volgende:

[..]

Zo is het ook met borst- en kunstvoeding. Borstvoeding is puur wetenschappelijk het beste, zo veel staat vast. Dat wil niet zeggen dat kunstvoeding dan maar meteen niks is, dat is ook hartstikke goed voor kindjes, maar mist simpelweg een paar voordelen.
in de meest ideale situatie , ja.

en bovendien heeft het ook weer zijn eigen voordelen, die bv niet heeft.

hetzelfde als met papa en mama samen onder 1 dak.
in de meest ideale situatie is dat het beste voor het kind.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43969703
Welke voordelen zie jij milagro, die je bij bv niet hebt?
*OUD heilige*
pi_43969750
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef YPPY het volgende:
Ja, daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 19:08:27 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43969906
En niet op te warmen.
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 19:09:29 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43969922
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:59 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en dat is dus onzin, want bv is niet altijd het beste
Nee, in 99,9% van de gevallen... Er valt je niemand aan, voel je dan ook niet aangevallen svp. Jij hebt toch precies gedaan wat het beste was voor jouw kind... Nou dan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43970023
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef YPPY het volgende:
moet zeker alleen voor het kind zijn, of mag mama of papa er ook voordeel uit halen?

je kind is minder afhankelijk van jou, als kolven niet lukt, kun je toch alleen weg, als je werkt (moet werken) is het minder gedoe, papa kan voedingen overnemen en voelt zich dan meer betrokken, mama kan lekker doorslapen als het nodig is, het kind "eet jou niet op" , sommige moeders zien echt af mbt bv geven, ik zelf ervaarde destijds meer regelmaat, een bv kind lijkt veel vaker zich te melden.

een kv kind is niet per definitie slechter af, dus qua gezondheid schiet het er niet per definitie bij in.
verse groente is het best, iig qua smaak, maar een kind groeit niet in een soort B status op met diepvriesgroente, zit soms zelf meer vitamines in, en indien niet , dan altijd nog genoeg om fris en gezond door het leven te gaan.

ik zie bij beide voor en nadelen, en voor het kind zelf geen nadelen in geval van kv en ms een bonus in geval van bv.

dat bedoel ik dus met : bv is ms beter, maar kv niet slechter.
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 19:13:18 #238
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43970081
wat ik me nou afvraag nav dat andere topic over moedermelk.
er wordt gezegd dat het zoet smaakt als het vers is en ronduit zepig als het ontdooid is.
hoe kan je je kind dat dan nog geven? terwijl je weet dat het smerig is?
je eet toch zelf ook niet iets dat smerig smaakt?
hoe zou het komen dat baby's dat zonder te protesteren accepteren?

en voor de volledigheid: dit is geen sneer, verwijt, poging tot rellen oid.
ik vraag me dat serieus af.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:14:05 #239
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43970117
Tjee, het is bijna een welles-nietes discussie geworden.
The only way to be
pi_43970276
Dan zijn we het gewoon niet eens milagro. Dat kan, was ook niet de bedoeling van dit topic. We hoeven elkaar niet te overtuigen, maar ik weet nu wel meer van de kijk van een aantal kv moeders op bv.

Blijkbaar vinden baby's het wel lekker lady-wrb. Anna kan dat tenminste goed uitmaken. Ze wil namelijk absoluut geen vitamines, dan gaat ze echt gillen. Melk drinkt ze zo.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 19:20:34 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43970436
Gek hoe je in andere dingen voordelen kan vinden, Milagro.
Ik ben eigenlijk gewoon te lui om kunstvoeding te geven, vrees ik. Dus erg blij dat borstvoeding het beste blijkt te zijn.
pi_43970448
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:12 schreef milagro het volgende:
moet zeker alleen voor het kind zijn, of mag mama of papa er ook voordeel uit halen?

je kind is minder afhankelijk van jou, als kolven niet lukt, kun je toch alleen weg, als je werkt (moet werken) is het minder gedoe, papa kan voedingen overnemen en voelt zich dan meer betrokken, mama kan lekker doorslapen als het nodig is, het kind "eet jou niet op" , sommige moeders zien echt af mbt bv geven, ik zelf ervaarde destijds meer regelmaat, een bv kind lijkt veel vaker zich te melden.

een kv kind is niet per definitie slechter af, dus qua gezondheid schiet het er niet per definitie bij in.
verse groente is het best, iig qua smaak, maar een kind groeit niet in een soort B status op met diepvriesgroente, zit soms zelf meer vitamines in, en indien niet , dan altijd nog genoeg om fris en gezond door het leven te gaan.

ik zie bij beide voor en nadelen, en voor het kind zelf geen nadelen in geval van kv en ms een bonus in geval van bv.

dat bedoel ik dus met : bv is ms beter, maar kv niet slechter.
Milagro, als ik het over wetenschappelijk (dat woordje wilde ik later toevoegen, maar heb ik perongeluk gequote in het tweede bericht) bewijs heb, gaat het idd voornamelijk om het kind. Het hele "minder kans op allergieen, ziektes etc" verhaal. Hoewel ook blijkt dat er medische bewijzen zijn waarom moeders borstvoeding zou moeten geven (minder kans op borstkanker, enzo).

De overige argumenten zijn niet te testen, en ik heb al eerder gezegd dat elke vrouw daarin zelf moet bepalen wat zwaarder weegt. Ik kan en mag niet voor een ander bepalen hoe belangrijk het is dat papa ook kan voeden, dat ze makkelijk kunnen werken, niet hoeven te kolven etc, en dat geldt voor alle andere mensen precies hetzelfde. Daarin moet iedereen zijn eigen weg zoeken, tenslotte is het je eigen leven.

En het groenteverhaal, het is bijna altijd gevalletje balk-splinter. Elke ouder doet wel iets "fout". Is het niet dat je kunstvoeding geeft, is het wel dat je je kind idd niet genoeg verse groente voert, het zonder insmeren in de zon laat spelen, te veel laat snoepen etc. Voor een ander beslissen kan - gelukkig - niet.

Maar nogmaals, ik vind kv geen slootwater, het is puur medisch-wetenschappelijk gewoon een verschil tussen goud en zilver.
pi_43970482
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:18 schreef YPPY het volgende:
Dan zijn we het gewoon niet eens milagro. Dat kan, was ook niet de bedoeling van dit topic. We hoeven elkaar niet te overtuigen, maar ik weet nu wel meer van de kijk van een aantal kv moeders op bv.

Blijkbaar vinden baby's het wel lekker lady-wrb. Anna kan dat tenminste goed uitmaken. Ze wil namelijk absoluut geen vitamines, dan gaat ze echt gillen. Melk drinkt ze zo.
ik snap niet wat er niet eens te zijn valt?

ik zie geen nadelen van BV behalve praktische
ik zie geen nadelen van KV behalve praktische

Met beide komt het kind niets tekort.
Dat BV's ms net ff meer biedt, betekent niet dat KV tekort doet.

Ik zie geen "problemen" bij beide, jij blijkbaar op een bepaalde manier wel bij KV (en problemen niet te zwaar opvatten).

En dat is dus precies wat ik bedoel en voel, de een kiest voor BV en dat is wmb helemaal okay. de ander kiest voor KV en dat is toch altijd ergens een reden voor sommigen om er vooral de nadelen uit te filteren.

Er zijn geen nadelen (behalve de praktische zoals ik al zei), enkel BV heeft er een klein voordeel bij (al is niet keihard bewezen dat BV bepaalde aandoeningen of ziektes voorkomt, er is slechts aangetoond dat mogelijk de kans op.... kleiner is)
pi_43970566
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek hoe je in andere dingen voordelen kan vinden, Milagro.
Ik ben eigenlijk gewoon te lui om kunstvoeding te geven, vrees ik. Dus erg blij dat borstvoeding het beste blijkt te zijn.
mwoah, als je per 24 uur flessen aanmaakt, kost het je actief 10 minuten tijd, en inactief 20 of zo.

dus als je dat bedoelt, valt het nog wel mee met de moeite, hoor
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:28:52 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43970607
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, in 99,9% van de gevallen... Er valt je niemand aan, voel je dan ook niet aangevallen svp. Jij hebt toch precies gedaan wat het beste was voor jouw kind... Nou dan
het gaat ermij omdat er personen zijn die willens en wetens blijven aandringen dat Bv het allerbeste is het is wel beter maar niet het beste en dat is simpel weg niet zo, en 99,9 % vergis je je denk ik in.
En ik weet dat ik voor mijn kind het beste doe.
maar ik denk dat mensen best het recht hebben om te zeggen wanneer men zogezegde feiten aankomt die gewoonweg niet waar zijn.
De smiley was wellicht niet zo handig nee.

[ Bericht 3% gewijzigd door _evenstar_ op 28-11-2006 19:31:06 (edit) ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43970724
Ik zie wel meer 'nadelen' van KV dan de praktische, dat is de reden dat ik voor bv heb gekozen. Dingen die jij als praktisch nadeel van bv ziet, ervaar ik niet zo. Mijn man heeft een heel goede band met Anna, geeft haar regelmatig de fles. We hebben regelmaat en het geeft me zelfvertrouwen. Maar dat is de discussie tussen kv/bv. Het ging mij in dit topic vooral om de ervaringen tov de bv maffia en ik weet nu wel zeker dat ik daar niet bij hoor, al noem ik mezelf wel een voorstander van bv (als dat gegeven kan worden).
*OUD heilige*
pi_43970774
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

het gaat ermij omdat er personen zijn die willens en wetens blijven aandringen dat Bv het allerbeste is het is wel beter maar niet het beste en dat is simpel weg niet zo, en 99,9 % vergis je je denk ik in.
En ik weet dat ik voor mijn kind het beste doe.
maar ik denk dat mensen best het recht hebben om te zeggen wanneer men zogezegde feiten aankomt die gewoonweg niet waar zijn.
De smiley was wellicht niet zo handig nee.
Door je post kwam het op mij over alsof je het tegen die personen hebt, dat die hier meeposten.

nu ga ik slapen, zodat ik lekker wakker ben voor de volgende voeding
*OUD heilige*
pi_43970777
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:27 schreef milagro het volgende:

[..]

mwoah, als je per 24 uur flessen aanmaakt, kost het je actief 10 minuten tijd, en inactief 20 of zo.

dus als je dat bedoelt, valt het nog wel mee met de moeite, hoor
Ik zou er enorm tegen op zien. En vooral alles zo op voorhand plannen, zien dat het in huis is, letten op de hoeveelheid, op voorhand weten hoe lang je weg bent en of je het kan opwarmen, een extra tas bagage mee met al je gerief...

Petje af hoor voor kunstvoedingsmama's!
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 19:33:57 #250
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43970791
dat borstkankerverhaal geloof ik van geen kant.
de vrouw van een vroegere collega van me heeft elk kind zo'n 2 jaar borstvoeding gegeven (ze had 3 kinderen)
en toch is ze , net in de 40, door een razendsnel om zich heen grijpende borstkanker overleden.

en borstkanker heeft ook een erfelijke faktor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')