Blijkbaar ben ik toch maffia. Als de who vind dat moedermelk gezonder is, dan geloof ik ze. Gemiddeld genomen hebben bv kinderen nu eenmaal minder allergieen enz.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja nou kijk, daar hebben "ze"me nu nooit van kunnen overtuigen
En in terugblik zijn ze niet anders, zieker, allergischer, weetikveelwatteriger dan borstkinderen geweest of geworden.
Terechte term. Het is tenslotte kunstmatig. Of je nu wilt of niet. Ze proberen zoveel mogelijk bij moedermelk in de buurt te komen, maar kunstmatig is en blijft het. Kunstvoeding dus.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:11 schreef yvonne het volgende:
Wat een jeukwoord "kv" net als ongi
"kunstvoeding"Dames, het is volwaardige voeding!
Detail: in een fles kan ook moedermelk zitten. Dan is moedermelk flesvoeding.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:22 schreef PM-girl het volgende:
Het woord flesvoeding, oftewel fv is beter inderdaad!
en dat is dus onzin, want bv is niet altijd het bestequote:Op dinsdag 28 november 2006 18:56 schreef innovative het volgende:
[..]
Vergelijk het met wereldkampioenschappen schaatsen ofzo: er wint er maar 1 goud, terwijl nummer twee - die misschien 0,05 sec langzamer was - ook een topprestatie heeft geleverd. Maar ja, er kan er maar 1 de winnaar zijn.
Zo is het ook met borst- en kunstvoeding. Borstvoeding is het beste, zo veel staat vast. Dat wil niet zeggen dat kunstvoeding dan maar meteen niks is, dat is ook hartstikke goed voor kindjes, maar mist simpelweg een paar voordelen.
in de meest ideale situatie , ja.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:57 schreef innovative het volgende:
[..]
Vergelijk het met wereldkampioenschappen schaatsen ofzo: er wint er maar 1 goud, terwijl nummer twee - die misschien 0,05 sec langzamer was - ook een topprestatie heeft geleverd. Maar ja, er kan er maar 1 de winnaar zijn.
Zo is het ook met borst- en kunstvoeding. Borstvoeding is puur wetenschappelijk het beste, zo veel staat vast. Dat wil niet zeggen dat kunstvoeding dan maar meteen niks is, dat is ook hartstikke goed voor kindjes, maar mist simpelweg een paar voordelen.
Ja, daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef YPPY het volgende:
Welke voordelen zie jij milagro, die je bij bv niet hebt?
Nee, in 99,9% van de gevallen... Er valt je niemand aan, voel je dan ook niet aangevallen svp. Jij hebt toch precies gedaan wat het beste was voor jouw kind... Nou danquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:59 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
en dat is dus onzin, want bv is niet altijd het beste![]()
moet zeker alleen voor het kind zijn, of mag mama of papa er ook voordeel uit halen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef YPPY het volgende:
Welke voordelen zie jij milagro, die je bij bv niet hebt?
Milagro, als ik het over wetenschappelijk (dat woordje wilde ik later toevoegen, maar heb ik perongeluk gequote in het tweede bericht) bewijs heb, gaat het idd voornamelijk om het kind. Het hele "minder kans op allergieen, ziektes etc" verhaal. Hoewel ook blijkt dat er medische bewijzen zijn waarom moeders borstvoeding zou moeten geven (minder kans op borstkanker, enzo).quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:12 schreef milagro het volgende:
moet zeker alleen voor het kind zijn, of mag mama of papa er ook voordeel uit halen?
je kind is minder afhankelijk van jou, als kolven niet lukt, kun je toch alleen weg, als je werkt (moet werken) is het minder gedoe, papa kan voedingen overnemen en voelt zich dan meer betrokken, mama kan lekker doorslapen als het nodig is, het kind "eet jou niet op" , sommige moeders zien echt af mbt bv geven, ik zelf ervaarde destijds meer regelmaat, een bv kind lijkt veel vaker zich te melden.
een kv kind is niet per definitie slechter af, dus qua gezondheid schiet het er niet per definitie bij in.
verse groente is het best, iig qua smaak, maar een kind groeit niet in een soort B status op met diepvriesgroente, zit soms zelf meer vitamines in, en indien niet , dan altijd nog genoeg om fris en gezond door het leven te gaan.
ik zie bij beide voor en nadelen, en voor het kind zelf geen nadelen in geval van kv en ms een bonus in geval van bv.
dat bedoel ik dus met : bv is ms beter, maar kv niet slechter.
ik snap niet wat er niet eens te zijn valt?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:18 schreef YPPY het volgende:
Dan zijn we het gewoon niet eens milagro. Dat kan, was ook niet de bedoeling van dit topic. We hoeven elkaar niet te overtuigen, maar ik weet nu wel meer van de kijk van een aantal kv moeders op bv.
Blijkbaar vinden baby's het wel lekker lady-wrb. Anna kan dat tenminste goed uitmaken. Ze wil namelijk absoluut geen vitamines, dan gaat ze echt gillen. Melk drinkt ze zo.
mwoah, als je per 24 uur flessen aanmaakt, kost het je actief 10 minuten tijd, en inactief 20 of zo.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek hoe je in andere dingen voordelen kan vinden, Milagro.
Ik ben eigenlijk gewoon te lui om kunstvoeding te geven, vrees ik. Dus erg blij dat borstvoeding het beste blijkt te zijn.
het gaat ermij omdat er personen zijn die willens en wetens blijven aandringen dat Bv het allerbeste is het is wel beter maar niet het beste en dat is simpel weg niet zo, en 99,9 % vergis je je denk ik in.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, in 99,9% van de gevallen... Er valt je niemand aan, voel je dan ook niet aangevallen svp. Jij hebt toch precies gedaan wat het beste was voor jouw kind... Nou dan![]()
Door je post kwam het op mij over alsof je het tegen die personen hebt, dat die hier meeposten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
het gaat ermij omdat er personen zijn die willens en wetens blijven aandringen dat Bv het allerbeste is het is wel beter maar niet het beste en dat is simpel weg niet zo, en 99,9 % vergis je je denk ik in.
En ik weet dat ik voor mijn kind het beste doe.
maar ik denk dat mensen best het recht hebben om te zeggen wanneer men zogezegde feiten aankomt die gewoonweg niet waar zijn.
De smiley was wellicht niet zo handig nee.
Ik zou er enorm tegen op zien. En vooral alles zo op voorhand plannen, zien dat het in huis is, letten op de hoeveelheid, op voorhand weten hoe lang je weg bent en of je het kan opwarmen, een extra tas bagage mee met al je gerief...quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:27 schreef milagro het volgende:
[..]
mwoah, als je per 24 uur flessen aanmaakt, kost het je actief 10 minuten tijd, en inactief 20 of zo.
dus als je dat bedoelt, valt het nog wel mee met de moeite, hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |