Behalve die.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:29 schreef broer het volgende:
De driedelige Van Dale.
Veertig procent collegiale korting.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:31 schreef wyccie het volgende:
Behalve die.
Omdat het een uitstekende manier is om een gesprek mee dood te slaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef broer het volgende:
Waarom zou je dat verzwijgen, trouwens?
Wat heeft een ziekte waarvoor je ontblote bovenlijf moet worden onderzocht dan ook in hemelsnaam met je studie te maken?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:32 schreef Claudia_x het volgende:
Het zijn lieve artsen in het OLVG. Ze willen geïnteresseerd overkomen. Maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan, als ik met ontbloot bovenlijf tegen een apparaat word gedrukt. 'Dus je studeert filosofie?' Je voelt je toch wel lullig. (Na die vraag doorgaans nog lulliger.)
Zijn mensen bang dat je zweverig of moeilijk gaat doen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat het een uitstekende manier is om een gesprek mee dood te slaan.
Het is gewoon een aanknopingspunt om een praatje met je te maken. Inmiddels word ik er overal mee geconfronteerd: de huisarts, de gynaecoloog, de internist, de longarts, de Turkse jongedame van de bloedafname, de mensen van radiologie. Misschien moest ik het maar eens gaan ontkennen. "Dus je studeert filosofie?" "Nee, hoe kom je daarbij?"quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:34 schreef broer het volgende:
[..]
Wat heeft een ziekte waarvoor je ontblote bovenlijf moet worden onderzocht dan ook in hemelsnaam met je studie te maken?
quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:33 schreef broer het volgende:
Veertig procent collegiale korting.
Sterker nog: ze verwachten het. Het is alsof ze een monoloog van me verlangen waarin ik de zin van het bestaan ontrafel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:35 schreef broer het volgende:
Zijn mensen bang dat je zweverig of moeilijk gaat doen?
Als je er last van hebt, moet je het vooral ontkennen. Dat scheelt je een hoop problemen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:37 schreef Claudia_x het volgende:
Het is gewoon een aanknopingspunt om een praatje met je te maken. Inmiddels word ik er overal mee geconfronteerd: de huisarts, de gynaecoloog, de internist, de longarts, de Turkse jongedame van de bloedafname, de mensen van radiologie. Misschien moest ik het maar eens gaan ontkennen. "Dus je studeert filosofie?" "Nee, hoe kom je daarbij?"
Je kunt natuurlijk leuk gaan vertellen wat de studie inhoudt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:39 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog: ze verwachten het. Het is alsof ze een monoloog van me verlangen waarin ik de zin van het bestaan ontrafel.
En dan ontstaat er dus een vreselijke stilte.
Dat krijg je toch? Of heb ik me (alweer) vreselijk in de luren laten leggen?quote:
Geen idee. Iets meer dan de helft.quote:Hoeveel kost zo'n ding? En hoeveel blijft er dan na die 40% over?
Ken jij de zin van het bestaan niet?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:39 schreef Claudia_x het volgende:
En dan ontstaat er dus een vreselijke stilte.
Ik studeer geen filosofie. Hoe kom je erbij!quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk leuk gaan vertellen wat de studie inhoudt.
Wat leer je eigenlijk?
Wie heeft jou iets wijsgemaakt?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:41 schreef broer het volgende:
Dat krijg je toch? Of heb ik me (alweer) vreselijk in de luren laten leggen?
Ja, dat is dus veel te veel.quote:Geen idee. Iets meer dan de helft.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:42 schreef broer het volgende:
Ken jij de zin van het bestaan niet?
Waarom studeer je dan filosofie?
Zo werkt dat niet!quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik studeer geen filosofie. Hoe kom je erbij!
![]()
Nou, áls iemand me iets heeft wijsgemaakt dan ben jij het geweest.quote:
Ik wel. Maar ik heb een oude. Eentje van vóór de nieuwe spellingregels van dit jaar.quote:Heeft iedereen in TTK De Driedelige Van Dale?
Eigenlijk vormen ze mijn specialiteit, monologen over de zin van het bestaan. Ben je bekend met het fenomeen dat mensen hun beste vrienden niet herkennen als ze ze in een onverwachte context treffen? Dat komt voor. Zo is het ook met mijn monologen. Als ik met ontbloot bovenlijf tegen een apparaat gedrukt sta, dan ben ik al mijn monologen kwijt. Dan ben ik bezig met overleven. En als ik naar de bakker ga, dan ben ik een brood aan het kopen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:42 schreef broer het volgende:
[..]
Ken jij de zin van het bestaan niet?
Waarom studeer je dan filosofie?
Ja. Sterker nog: als ik mensen buiten hun context herken wil ik ze liever niet eens herkennen. Dat is ongemakkelijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:47 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk vormen ze mijn specialiteit, monologen over de zin van het bestaan. Ben je bekend met het fenomeen dat mensen hun beste vrienden niet herkennen als ze ze in een onverwachte context treffen? Dat komt voor.
Zó nuchter is geen enkele filosofiestudent.quote:En als ik naar de bakker ga, dan ben ik een brood aan het kopen.
Klinkt als iets wat Oliver Sacks vast wel eens beschreven heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je bekend met het fenomeen dat mensen hun beste vrienden niet herkennen als ze ze in een onverwachte context treffen? Dat komt voor.
Claudia toch!quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:49 schreef Claudia_x het volgende:
Als je naar de meeting komt, dan kun je van me een kopie van de cd-rom krijgen waar de nieuwste 3-delige op staat.
Ik bedoelde de foto van Dekker. Maar achteraf gezien: ik was zelf degene die daar invulling aan gaf. Dus je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:48 schreef wyccie het volgende:
Ik heb helemaal niemand iets wijsgemaakt.![]()
Dat is over het algemeen helemaal waar.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:54 schreef wyccie het volgende:
Jij kunt je echt slecht beheersen!
Sorry, mijn schuldquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp helemaal niks meer van dit gesprek.
Nee, ik begreep het ook niet meer.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp helemaal niks meer van dit gesprek.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:59 schreef wyccie het volgende:
Oh mijn god, broer. Zal ik maar een nieuwe voor je openen?
O, ik zie nu dat ik hem om twee uur heb geopend en negen minuten later voor het laatst heb gewijzigd. Valt nog een beetje mee, dus.quote:Op zaterdag 25 november 2006 02:15 schreef wyccie het volgende:
Ik had de mijne al bijna ingevoerd. Twee minuutjes werk.
Zal ik het blond verven?quote:Op zaterdag 25 november 2006 02:43 schreef broer het volgende:
Ik dacht trouwens dat je geverfd haar had.
O, nou ben ik opeens wél snel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 02:44 schreef wyccie het volgende:
Wat was je dan snel met het aanpassen van de punten!
Nee.quote:
Ik ben één keer verdwaald. Ik stond ineens met paard in iemands achtertuin. Toch maar via het tuinpad langs het huis geglipt om de grote weg te bereiken. Het eerste bord dat ik toen tegenkwam zei 'Radio Kootwijk'.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:51 schreef k_man het volgende:
Goedemorgen.
Ik ga straks naar Radio Kootwijk.
10 maanden van het jaar is dat water gewoon koud.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wat fantastisch moet dat zijn, aan het water wonen.
Maar met de hints die ik in petto had, vast wel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:13 schreef broer het volgende:
Nee, ik heb gegoogled.
(En ik had het niet geweten, kan ik nu met zekerheid zeggen.)
Je weet niet of ze het water in wil of dat erop en eraan de bekoring is.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:12 schreef dwerg het volgende:
[..]
10 maanden van het jaar is dat water gewoon koud.
Ja, met die ene die er nu staat had het wel moeten lukken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:15 schreef Lienekien het volgende:
Maar met de hints die ik in petto had, vast wel.
Ik moet even kijken waar ik de laatste nummers heb. Mijn 15 exemplarengeschenkabo is alweer afgelopen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:13 schreef broer het volgende:
Lienekien, heeft er al een recensie van het nieuwe boek van Marcel Möring in VN gestaan?
Dan heb je hem waarschijnlijk niet. Het boek is volgens mij deze week uitgekomen. Ik zag hem van de week tenminste voor het eerst liggen. Vijfhonderd pagina's dik, voor maar liefst 25 euro. Maar HP/De Tijd is niet echt positief, dus ik wilde weten wat de rest ervan vond.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet even kijken waar ik de laatste nummers heb. Mijn 15 exemplarengeschenkabo is alweer afgelopen.
Da's ook ontzettend klote. Vooral die hoofdpijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Knallende koppijn, net verslikt dus de hele tijd hoesten, knallende koppijn. Straks nog een concert geven. Knallende koppijn
Nee.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:03 schreef Isabeau het volgende:
Ga jij nog iets leuks doen dit weekend, Lien?
Lienekien, kan jij geen kamertje voor me huren, ergens? Dan kan ik daar weg, uit dat schijthol.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
Nou ja.
Nee, je hebt groot gelijk. In ieder geval, ik hoop ergens in de loop van volgende week of de week daarop eens werk te vinden. Dan huur ik zelf wel ergens een kamertje.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:35 schreef Lienekien het volgende:
Dat kan ik niet betalen. Maar al kon ik het wel betalen.
Dat lijkt me een beter plan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, je hebt groot gelijk. In ieder geval, ik hoop ergens in de loop van volgende week of de week daarop eens werk te vinden. Dan huur ik zelf wel ergens een kamertje.
Kan dat, denk je?quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:43 schreef broer het volgende:
Spelen je moedergevoelens op als je hem ziet posten?
Nog eentje dan.quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:02 schreef broer het volgende:
Ah, mooi!
Ik ga maar eens een film kijken, geloof ik. Fok is veel te saai, vanavond.
Als jij ook zo'n kutdag hebt gehad, wil ik je ook wel een knuffel geven.quote:Op zondag 26 november 2006 00:44 schreef k_man het volgende:
Selectief knuffelen.
Offers, toevallig?quote:Op zondag 26 november 2006 00:44 schreef broer het volgende:
Gotsiedorie. Twee films achter elkaar, zonder reclame. Ik weet niet of ik dat wel ga volhouden, hoor.
Lees maar eens terug.quote:Op zondag 26 november 2006 00:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als jij ook zo'n kutdag hebt gehad, wil ik je ook wel een knuffel geven.
Oh sorry, had dat topic niet gelezen, kreeg zo al een déja vu.quote:Op zondag 26 november 2006 00:47 schreef k_man het volgende:
Lees maar eens terug.
Ja. En daarna 'Career girls'. Allebei erg goed te bekijken.quote:Op zondag 26 november 2006 00:46 schreef wyccie het volgende:
Offers, toevallig?
Hoi broer. Wat denk je nou als je dat de volgende dag terugleest?quote:Op zondag 26 november 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Vroeger waren hier nog wel eens mensen, 's nachts.
Dat jullie allemaal extreem vroeg zijn gaan slapen.quote:Op zondag 26 november 2006 11:04 schreef Lienekien het volgende:
Hoi broer. Wat denk je nou als je dat de volgende dag terugleest?
Nogal, maar na dit wordt het allemaalwat minder druk. Hoewel, dan komen juist de repetities van het orkest waarmee ik naar China ga in opmars.quote:Op zondag 26 november 2006 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt het maar druk, Erik!
Ik denk dat je bij het opstaan al behoefte hebt aan een sigaret en die smaken nou eenmaal goed bij een kop koffie.quote:Op zondag 26 november 2006 11:13 schreef broer het volgende:
Versterkt roken de koffiebehoefte dan?
Dat zou wel een hoop verklaren...
Een sigaretje kalmeert juist de zenuwen.quote:Op zondag 26 november 2006 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn ouders (vooral moeder) drinkt veel koffie en rookt niet. Dus als ze zou gaan roken dan gaat ze stuiterend door het leven.
(En ondertussen wel klagen dat ze maar zo kort kan slapen enzo...)
Kun je je dat vóórstellen, dat je straks in China bent? Ik ga dat in dit leven niet meemaken, hoor!quote:Op zondag 26 november 2006 11:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nogal, maar na dit wordt het allemaalwat minder druk. Hoewel, dan komen juist de repetities van het orkest waarmee ik naar China ga in opmars.
Ik voel me ook best bevoorrechtquote:Op zondag 26 november 2006 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je je dat vóórstellen, dat je straks in China bent? Ik ga dat in dit leven niet meemaken, hoor!
Hoe lang ben je al gestopt?quote:Op zondag 26 november 2006 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je bij het opstaan al behoefte hebt aan een sigaret en die smaken nou eenmaal goed bij een kop koffie.
Zeker 15 jaar. Heb ook maar anderhalf jaar gerookt.quote:
Volgens de Hartstichting is dat een fabeltje. Je krijgt minder zuurstof binnen, waardoor je hart je bloed sneller moet rondpompen om toch overal zuurstof te krijgen. Dat levert een hogere hartslag en dus een onrustiger gevoel op.quote:Op zondag 26 november 2006 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Een sigaretje kalmeert juist de zenuwen.
Dan zeg ik het niet goed. Maar het bevredigt op dat moment weer wel even de verslaving. Beter is natuurlijk om die verslaving dan maar niet te hebben.quote:Op zondag 26 november 2006 11:21 schreef broer het volgende:
[..]
Volgens de Hartstichting is dat een fabeltje. Je krijgt minder zuurstof binnen, waardoor je hart je bloed sneller moet rondpompen om toch overal zuurstof te krijgen. Dat levert een hogere hartslag en dus een onrustiger gevoel op.
Zeggen ze...
Nou, als je er eerder aan doodgaat dan heb je ook eerder nooit meer last van zenuwenquote:Op zondag 26 november 2006 11:21 schreef broer het volgende:
[..]
Volgens de Hartstichting is dat een fabeltje. Je krijgt minder zuurstof binnen, waardoor je hart je bloed sneller moet rondpompen om toch overal zuurstof te krijgen. Dat levert een hogere hartslag en dus een onrustiger gevoel op.
Zeggen ze...
En dan toch nog weten welke combinatie lekker smaakt.quote:Op zondag 26 november 2006 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Zeker 15 jaar. Heb ook maar anderhalf jaar gerookt.
Ik droom er nog steeds van.quote:Op zondag 26 november 2006 11:24 schreef broer het volgende:
[..]
En dan toch nog weten welke combinatie lekker smaakt.
Mooi spul is het toch.
Ik weet het. En ik vind het ook nog altijd jammer dat ik een jaar of twee geleden weer ben begonnen nadat ik anderhalf jaar gestopt was.quote:Op zondag 26 november 2006 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Beter is natuurlijk om die verslaving dan maar niet te hebben.
Ik zal mijn best doen, Erik.quote:Op zondag 26 november 2006 11:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, als je er eerder aan doodgaat dan heb je ook eerder nooit meer last van zenuwen.
Daar kies je zelf voor, toch?quote:Op zondag 26 november 2006 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je je dat vóórstellen, dat je straks in China bent? Ik ga dat in dit leven niet meemaken, hoor!
Niet exotisch genoeg.quote:Op zondag 26 november 2006 12:58 schreef broer het volgende:
Dan kun je * Groningen * toevoegen in je sig.
Jawel, hoor. En ik heb nog een paspoort ook. Ik wil het alleen wel op tijd weten, dan kan ik mijn poezenoppas nog inschakelen.quote:Op zondag 26 november 2006 13:13 schreef k_man het volgende:
Ophalen? Ik denk niet dat Lienekien uit Groningen weg durft hoor.
Lijkt je dat wat, Tunesië?quote:Op zondag 26 november 2006 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Jawel, hoor. En ik heb nog een paspoort ook. Ik wil het alleen wel op tijd weten, dan kan ik mijn poezenoppas nog inschakelen.
Bij 25 graden ligt ongeveer mijn grens.quote:
Je lijkt me de ideale LAT-relatie. Helemaal geen gedoe van.quote:Op zondag 26 november 2006 13:22 schreef broer het volgende:
Nee, ik durf Nijmegen niet uit.
Hoezo 'geen gedoe'? Onderschat jij nu hoe moeilijk ik kan doen?quote:Op zondag 26 november 2006 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Je lijkt me de ideale LAT-relatie. Helemaal geen gedoe van.![]()
Ah, dat is mooi. Daar blijven we wel onder.quote:Op zondag 26 november 2006 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij 25 graden ligt ongeveer mijn grens.
Ga je ook mee?
quote:Op zondag 26 november 2006 13:24 schreef broer het volgende:
[..]
Hoezo 'geen gedoe'? Onderschat jij nu hoe moeilijk ik kan doen?
Ja zeg!quote:Op zondag 26 november 2006 17:49 schreef broer het volgende:
Mijn antwoord alsnog goed rekenen.
En als compensatie voor de emotionele schade twee extra punten uitdelen.
En een Smart.quote:Op zondag 26 november 2006 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Hallo, goedemiddag, welkom op deze schitterende herfstdag vol prachtig zonlicht en rode/gele/bruine blaadjes
Valencia.quote:Wie heeft er ook al geregeld waar hij/zij is met oud & nieuw 2007-2008?![]()
quote:Op zondag 26 november 2006 23:39 schreef broer het volgende:
Is dat een Smart op windenergie?
Heb je dat op Wikipedia geleerd?quote:Op zondag 26 november 2006 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
Zeg k_man, wist jij dat het gemeentehuis in Zierikzee een architectonisch hoogstandje is dat geënt lijkt te zijn op het Guggenheim?
Dat lijkt me een DO2 original.quote:Op zondag 26 november 2006 23:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[[url=http://img15.imagevenue.com/loc422/th_79156_gnoom_122_422lo.JPG]afbeelding][/URL]
Jep.quote:
Het is ook te veel eer.quote:Ik kende het niet, dus ik heb het even opgezocht. Het lijkt me wat veel eer.
Ach jé, je was in het weekend al niet lekker. Beterschap!quote:Op maandag 27 november 2006 11:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is weer eens zo ver, ik zit ziek thuis.
Zou dat ook bij een bibliotheek (zoals de Haagse centrale) liggen?quote:
quote:Op maandag 27 november 2006 17:50 schreef JAM het volgende:
Zeg, heeft hier iemand ervaring met het computerprogramma Globe 2003? Als ik dat zou hebben, kan ik morgen beginnen op de FINANCIËLE ADMINISTRATIE van een restaurantketen (hiep hoi). Hoe veins ik dat, die ervaring?
quote:Op maandag 27 november 2006 17:56 schreef JAM het volgende:
Weet je wat, fuck it. Ik ga wel bouwafval sorteren.
Dat denk ik niet. (Ik kon het niet vinden.)quote:Op maandag 27 november 2006 17:54 schreef JAM het volgende:
Zou dat ook bij een bibliotheek (zoals de Haagse centrale) liggen?
Ja, daar heb ik ook wel eens gelegen. Gelukkig heb ik nu een kamer in een kraakpand zonder vloerbedekking noch elektriciteit met een matras, een oud gordijn als deken, het verzamelde werk van Kafka en een gat in de muur zit waar ooit een gaskachel zat waardoor het naar binnen waait en regent.quote:Op maandag 27 november 2006 18:03 schreef LXIV het volgende:
Laat je niet vangen JAM! Kom niet in die molen van werken, belastingbetalen, filerijden en huishouden terecht, want eenmaal daar ben je reddeloos verloren!
Probeer gewoon bohemien te worden. Moeilijk is het niet, velen gingen je voor, ik ze ze weleens op de bankjes bij het station liggen als ik een keer met de trein ga.
Nu, kijk; daar wordt een mens gelukkig van.quote:Op maandag 27 november 2006 18:07 schreef wyccie het volgende:
Jammepam, als je nou eens overdag bouwafval gaat sorteren en 's avonds dat Globe 2003 boek bestudeert én het programma installeert, dan kun je over een maandje de administratie van alle bedrijven doen.
Kafka maakt dan weer veel goed.quote:Op maandag 27 november 2006 18:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook wel eens gelegen. Gelukkig heb ik nu een kamer in een kraakpand zonder vloerbedekking noch elektriciteit met een matras, een oud gordijn als deken, het verzamelde werk van Kafka en een gat in de muur zit waar ooit een gaskachel zat waardoor het naar binnen waait en regent.
Ik heb vergelijkbare verhalen uit Weert, Tilburg en Leeuwarden.quote:Op maandag 27 november 2006 18:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kafka maakt dan weer veel goed.
Toevallig was ik dit weekeinde in Maastricht, alwaar de abrigo's voor het station mij ook herinnerden dat ik daar ook ooit de nacht had doorgebracht. Ik lag lekker totdat om zo'n uur of twee een boze zwerver me wakker maakte om te vertellen dat ik in zijn abrigo lag. De rest van die regenachtige nacht heb ik zwervend door Maastricht doorgebracht.
Mooie tijden waren dat.![]()
In de tijd van de studenten-OV kaart heb ik zonder geld maar ook zonder zwartrijden heel Nederland gezien, behalve de schoolbanken. Helaas werd het na een paar dagen, wanneer we er steeds viezer en onverzorgder uit kwamen te zien, ook steeds moeilijker om nog een deerne te vinden die met ons haar sponde wilde delen. Dan werden het verlaten panden, abrigo's of schuurtjes.quote:Op maandag 27 november 2006 18:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb vergelijkbare verhalen uit Weert, Tilburg en Leeuwarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |