abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43916609
Het was grauw, regenachtig en vroeg donker, maar onderstaande foto's vond ik wel de moeite waard.

1.

2.

3.

4.
  maandag 27 november 2006 @ 00:49:37 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_43918986
Beetje te "ingezoomd", waardoor het overkomt als eenheidsworst, maar met subtiel kleur aanpassen en wellicht vervaging kun je het al interessanter laten lijken...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 27 november 2006 @ 16:57:03 #3
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_43933134
heb je die 3e foto ook scherp op het 'love'-boeket, want daar wordt de hele tijd mijn oog naartoe getrokken...
pi_43936107
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Beetje te "ingezoomd", waardoor het overkomt als eenheidsworst, maar met subtiel kleur aanpassen en wellicht vervaging kun je het al interessanter laten lijken...
Ik heb niet echt een idee wat je bedoelt eigenlijk.
pi_43936166
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:57 schreef sgoldie het volgende:
heb je die 3e foto ook scherp op het 'love'-boeket, want daar wordt de hele tijd mijn oog naartoe getrokken...
Nee, juist expres scherpgesteld op de voorgrond. Dat love-boeket is ook op deze manier goed te zien, terwijl het andersom - voorgrond onscherp, achtergrond scherp - vooraan een vage, onherkenbare brij van kleuren zou worden.
pi_43948586
is een mini-showcase niet gewoon een testcase?

but anyways, vind ze allemaal een beetje te rommelig en voor de rest ga ik met de anderen mee
  maandag 27 november 2006 @ 23:35:35 #7
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_43949526
Ik ben t ook met de rest eens, het sombere begraafplaats gevoel (waar ik op had gehoopt...) spreekt niet echt uit de foto's.

Over de laatste foto heb ik trouwens niks te zeiken
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_43949539
Nee, een testcase is wat anders dan een showcase. Dit is een kleine showcase.

En rommelig?

Ik snap erg weinig van de commentaren tot nu toe. Graag wat toelichting of suggesties hoe het anders had gekund.
pi_43949596
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:35 schreef WurM het volgende:
Ik ben t ook met de rest eens, het sombere begraafplaats gevoel (waar ik op had gehoopt...) spreekt niet echt uit de foto's.
Verdorde bloemen, de achtergelaten linten.. hoe somber wil je het hebben?
quote:
Over de laatste foto heb ik trouwens niks te zeiken
En juist daarvan twijfelde ik of ie wel goed genoeg is voor hier. Technisch gaat ie wel, maar de compositie is nogal rechtoe rechtaan, dus het plaatje is misschien niet al te spannend.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 23:40:32 ]
  maandag 27 november 2006 @ 23:41:02 #10
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_43949713
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Verdorde bloemen, de achtergelaten linten.. hoe somber wil je het hebben?
Dat is idd somber, maar ik mis de invloeden van de natuur, het donkere weer waar je t over had. En nu ik er nog eens beter over nadenk, ik zie weinig grafstenen...
Meer van dit
pi_43949803
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:41 schreef WurM het volgende:

[..]

Dat is idd somber, maar ik mis de invloeden van de natuur, het donkere weer waar je t over had. En nu ik er nog eens beter over nadenk, ik zie weinig grafstenen...
OK, ik snap wat je wilt, geloof ik. Een beetje de standaard plaatjes van een begraafplaats. Dat is dit inderdaad niet. Stenen, een beetje mysterieus strijklicht, zoiets?

Het duurt trouwens een tijd voor er op een graf na de uitvaart een gedenksteen komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 23:44:19 ]
  maandag 27 november 2006 @ 23:59:31 #12
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_43950185
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:

[..]

OK, ik snap wat je wilt, geloof ik. Een beetje de standaard plaatjes van een begraafplaats. Dat is dit inderdaad niet. Stenen, een beetje mysterieus strijklicht, zoiets?

Het duurt trouwens een tijd voor er op een graf na de uitvaart een gedenksteen komt.
Hmm, ja, standaardplaatjes is een goede omschrijving, denk ik
Meer van dit
  FOK!fotograaf dinsdag 28 november 2006 @ 08:25:16 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43952894
De eerste 2 zijn lekker, ben wel fan van de close ups ipv totaalplaatjes. Misschien bij de eerste wat meer de linten in je diagonaal nemen, of op 1/3e en 2/3e?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_43952985
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:25 schreef freud het volgende:
De eerste 2 zijn lekker, ben wel fan van de close ups ipv totaalplaatjes. Misschien bij de eerste wat meer de linten in je diagonaal nemen, of op 1/3e en 2/3e?
Was misschien mooier geweest ja. En zorgen dat de V er helemaal op staat.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:47:43 #15
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_43991999
De eerste 2 vind ik minder mooi. Waarschijnlijk omdat alles even scherp is, en de teksten van allebei de foto's maar half zijn vind ik het niet echt een onderwerp hebben waar mijn oog naar trekt.

foto 3 is net zo druk, maar door het verloop van scherpte veel mooier.

En ja, foto4 is misschien wel een standaard plaatje, maar wel een mooi standaard plaatje, en daar is niks mis mee
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_43992896
Ik denk dat foto 1 beter tot z'n recht zou komen in z/w. Dan wordt de aandacht minder naar de herfstbladeren getrokken en meer naar de tekst. Ik vind de compo namelijk wel mooi en ook het feit dat je 'net genoeg' tekst ziet om te weten waar het over gaat, maar ook weer niet te veel.

Verder vind ik foto 3 te druk. Ik zou 'em of anders croppen (meer ruimte voor de bloemen op de voorgrond en minder 'love') of anders gemaakt hebben met een geringere DOF zodat het boeket achter minder aandacht trekt.
pi_43994793
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:35 schreef WurM het volgende:
Grappig, ik had exact het tegenovergestelde. Toen ik de TT zag, dacht ik "Oh nee, niet weer de zoveelste begraafplaatsfotoserie". Maar de invalshoek is een stuk origineler, met behoud van de begraafplaatsidentiteit.

Petje af dus voor k_man.

en qua TT: wat is er mini aan 4 foto's? Er mogen van mij wel vaker showcases van een klein aantal foto's komen hoor.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')