abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43899270
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:07 schreef Tirion het volgende:
Prachtige uitspraak van Freek:
"Ik denk niet dat de globalisering geinteresseerd is in de mening van de SP."
Dat vond ik een beetje typisch dat dominee-achtige van Freek.

Eerlijk is eerlijk, de reactie van Van Raak was ook goed: "Ook niet in die van Freek de Jonge."
pi_43899687
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:29 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, de reactie van Van Raak was ook goed: "Ook niet in die van Freek de Jonge."
Freek gaf volgens mij geen mening maar beschreef meer de realiteit.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zondag 26 november 2006 @ 17:04:25 #53
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43908867
quote:

ja dat klopt dus niet als je voorstander van globalisering bent.
pi_43910423
quote:

[..]

Dan snap je niet wat Freek de Jonge bedoelde. Van Raak diskwalificeerde zichzelf met die uitspraak.

Als Freek de Jonge zegt dat "... de globalisering niet geinteresseerd is in de mening van de SP", dan betekent dat de globalisering voortdendert, ongeremd door het gepruttel van de SP over goedkope gastarbeiders en uitbuiting van de Nederlandsche arbeider.

Stel dat de SP het voor het zeggen krijgt en de belastingdruk loopt op, dan verdwijnen er multinationals en banen uit Nederland. Globalisering houd je niet zo maar tegen.

Van Raak's opmerking raakte kant nog wal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_43910605
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat Freek de Jonge bedoelde. Van Raak diskwalificeerde zichzelf met die uitspraak.

Als Freek de Jonge zegt dat "... de globalisering niet geinteresseerd is in de mening van de SP", dan betekent dat de globalisering voortdendert, ongeremd door het gepruttel van de SP over goedkope gastarbeiders en uitbuiting van de Nederlandsche arbeider.

Stel dat de SP het voor het zeggen krijgt en de belastingdruk loopt op, dan verdwijnen er multinationals en banen uit Nederland. Globalisering houd je niet zo maar tegen.

Van Raak's opmerking raakte kant nog wal.
Van Raak snapte dus zelf ook niet wat Freek bedoelde.
Die man, van Raak dus, gebruikt een hoop woorden, maar hoe meer hij er gebruikt hoe meer hij zich tegen spreekt.
Verder lijkt hij door zijn geratel goed op de hoogte te zijn, maar is het niet, zelfs niet inzake eigen partij, zo kwam het op mij over.
En tijdens dit gesprek leek het me ook nog eens niet de meest intelligente, iig niet van wie daar zat al.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43910644
quote:
Het was ergens wel komisch, maar het ging compleet voorbij aan het punt, zoals dat hierboven beschreven staat, dat De Jonge probeerde te maken.
pi_46872767
Kort maar krachtig mijn mening over Nova Politiek 2 maart: Marijnissen

Verder vond ik Rutte grappig en sympathiek. En goed dat hij zijn mening gaf over de Irakoorlog, veel tegenstanders van een onderzoek naar het waarom en achtergronden van de Nederlandse steun aan de oorlog durven dat al niet aan.

Edit: Topics samengevoegd, prima, ik had deze over het hoofd gezien.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bagheera op 03-03-2007 21:31:14 ]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:33:48 #58
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46872856
Tichelaar was matig, Marijnissen lepelde zijn bekende liedje weer eens op en Rutte deed het wel aardig.
Pugna Pro Patria
pi_46873922
Rutte vond ik het ook wel aardig doen. Die Tichelaar kwam niet echt uit de verf.
pi_46874466
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:16 schreef pingu_ het volgende:
prudentie
Kan met dat soort termen niet zo zitten. Ik vind het wel chique, eigenlijk. Jammer dat veel mensen het woord niet kennen en dat ze mede door dit soort kennelijk moeilijke woorden de politiek niet volgen. Dus misschien ook wel goed van Marijnissen dat hij het even vertaalde naar 'voorzichtig'.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:10:13 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46874718
Tichelaar is echt ongeschikt voor deze functie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:21:07 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46874980
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:10 schreef PJORourke het volgende:
Eens. Hij kan best aardig onderhandelen tussen gesloten deuren volgens mij, maar met een camera op zijn harses schaam ik mij elke keer een beetje dat hij volksvertegenwoordiger is.
Carpe Libertatem
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:24:47 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875067
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Eens. Hij kan best aardig onderhandelen tussen gesloten deuren volgens mij, maar met een camera op zijn harses schaam ik mij elke keer een beetje dat hij volksvertegenwoordiger is.
Je kan aan z'n gezicht aflezen als hij het moeilijk met een vraag heeft. Hij werd er gisteren op routine uitgeluld, zelfs door Rutte, ook niet echt een politiek wonder.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46875092
quote:
Goeie zet van de PvdA dus
pi_46875140
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef PJORourke het volgende:

Je kan aan z'n gezicht aflezen als hij het moeilijk met een vraag heeft. Hij werd er gisteren op routine uitgeluld, zelfs door Rutte, ook niet echt een politiek wonder.
Klopt, en hij leek bang voor Marijnissen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:02:26 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46875997
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb het gister helaas niet gezien en novatv.nl doet moeilijk!
Carpe Libertatem
pi_46877263
quote:
Ik begrijp niet wat die man doet in de politiek en in het bijzonder bij de PvdA.
De man is eerlijk en draait er niet omheen, dat kan je in de politiek niet gebruiken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 14:53:53 #69
862 Arcee
Look closer
pi_46877526
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:28 schreef Bagheera het volgende:
Tot mijn verbazing geen topic Nova Politiek, dus bij deze.

Als dit een foutje is hoor ik het wel, maar de uitzending van gisteren verdient een topic, imo.
Je hebt niet goed gezocht: Nova Politiek.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 14:54:12 #70
862 Arcee
Look closer
pi_46877533
Schop, interessante uitzending gisteren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46880377
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:53 schreef Arcee het volgende:

Je hebt niet goed gezocht: Nova Politiek.
Okee dan. Moderators, kan dit topic achter het andere gezet worden? Jullie doen dat wel eens dacht ik?

Edit: dank je Mods!

[ Bericht 11% gewijzigd door Bagheera op 03-03-2007 21:32:46 ]
pi_46880389
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:59 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Kan met dat soort termen niet zo zitten. Ik vind het wel chique, eigenlijk. Jammer dat veel mensen het woord niet kennen en dat ze mede door dit soort kennelijk moeilijke woorden de politiek niet volgen. Dus misschien ook wel goed van Marijnissen dat hij het even vertaalde naar 'voorzichtig'.
Ik bedoelde juist dat het veel meer gebruikt mag worden idd. Vond de reactie van Marijnissen wel typisch en daarom dus die smiley.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:36:20 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46880403
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:45 schreef Oud_student het volgende:

De man is eerlijk en draait er niet omheen, dat kan je in de politiek niet gebruiken.
Dat vrees ik ook.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46880428
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:45 schreef Oud_student het volgende:

Ik begrijp niet wat die man doet in de politiek en in het bijzonder bij de PvdA.
Hij is inderdaad eerlijk. Dat zou me moeten aanspreken, toch spreekt hij me (nog) niet aan. Misschien komt dat nog.
pi_46881169
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:37 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Hij is inderdaad eerlijk. Dat zou me moeten aanspreken, toch spreekt hij me (nog) niet aan. Misschien komt dat nog.
Ik vind dat hij ook zo'n verslagenheid over zich heeft, niet het aura en de uitstraling van een winnaar of iemand met een groter doel. Hij komt over als de nette en redelijke man die braaf op z'n eigen winkel past, daar kan je dan ook weer moeilijk een hekel aan hebben. Dat is bij andere fractievoorzitters wel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')