abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43858787
Kut, moet ik het topic openen zekers... En als het niet hoefde, fok dat.

En hier weer verder in deeltje zes.

Vorige topics:
Linkjes heb ik geen zin in.
Opleidingen Journalistiek
Opleidingen Journalistiek Deel II
opleidingen journalistiek deel III
opleidingen journalistiek deel IV
opleidingen journalistiek deel V
Opleidingen Journalistiek deel VI

Een compleet overzicht van de opleidingen, inclusief links, op http://www.villamedia.nl/journalist/n/opleidingskaart.shtm
pi_43859443
Utrecht hier. Iedereen naar 't LeF feest van volgende week ?
// Last.fm
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 19:55:50 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43860759
[[centrael]]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43862634
T to the V to the P
pi_43863926
tvptje, ben benieuwd wat mijn mede studenten allemaal vinden
pi_43874692
ik ga volgende week mijn eerste achtergrondfilm maken heb er zo'n zin in
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_43912135
Een vraagje aan de journalistiekers van Windesheim die M. Knol hebben gehad: Wat heeft iedereen tegen haar? Ik heb al verschillende mensen negatief over haar horen praten en ook op dit forum staan er in een bepaald topic (weet even niet meer welke) niet al te positieve dingen over haar. Ik ben er alleen nog niet achter waarom mensen haar niet leuk vinden, op mij komt ze namelijk wel aardig over.
You can either agree with me or be wrong
pi_43921035
ik kan wel een berg negatieve verhalen over Liesbeth L. opnoemen, mrs. knol ken ik niet
pi_43928186
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:02 schreef Carolina123 het volgende:
Een vraagje aan de journalistiekers van Windesheim die M. Knol hebben gehad: Wat heeft iedereen tegen haar? Ik heb al verschillende mensen negatief over haar horen praten en ook op dit forum staan er in een bepaald topic (weet even niet meer welke) niet al te positieve dingen over haar. Ik ben er alleen nog niet achter waarom mensen haar niet leuk vinden, op mij komt ze namelijk wel aardig over.
ik kan ook niet zo heel goed over weg met haar.. ik ga hier niet op een forum gooien waarom allemaal niet, maar het komt erop neer dat we nogal botsten
pi_43939722
Over Liesbeth L. heb ik inderdaad ook niet al te positieve verhalen gehoord.... Hebben we nog wel goede docenten op Windesheim?
You can either agree with me or be wrong
pi_43960610
ja zeker vooral tussen de docenten die ouderejaars lesgeven zitten echt wel toppers
pi_44007729
Mag ik eens iets positiefs zeggen over de leraren van Windesheim? Ik vind Tjeerd de Jong (taalbeheersing), Willem de Haan en Binne Keulen (Journalistiek) en Gonnie Eggink heulemaal top. Bob Bouhuijs (Cultuur) is ook al een topper. Ik vind het serieus leuke leraren die je weten te motiveren, zeker Bob.

Helaas ben ik al wel voor 3 van de 4 tentamens gezakt. Te veel aandacht aan mijn werk besteed en te weinig aan school. Van 2 tentamens wist ik al dat het net wel of net niet zou worden (TBH spelling 4,8 en massacommunicatie 5,2). Tekstanalyse heb ik echt zwaar verkloot en ik snap echt helemaal niet waarom. Volgens Tjeerd heb ik punten laten liggen op de definitie van het referentiele aspect van een boodschap en heb ik een tekstthema geformuleerd dat niet helemaal correct was. Zal het morgen wel zien, ik had een 3,7. Snik. Als ik de hertentamens in januari niet haal, krijg ik een bindend negatief studieadvies.
pi_44008147
Oh ja: hoe is die vereniging, Waltertje of zo? Heb je daar iets aan of is het alleen maar onzin waar je niets mee doet?
pi_44020287
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oh ja: hoe is die vereniging, Waltertje of zo? Heb je daar iets aan of is het alleen maar onzin waar je niets mee doet?
Waltertje is wel oke. Je bent niks verplicht. Ze organiseren feesten enz. maar verder niet veel bijzonders, het is ook geen studentenvereniging.

Bob Bouhuijs van cultuur is niet mijn favoriete docent. Ik snap vooral niet hoe je kunt zeggen dat hij je weet te motiveren. Hij weet veel van de stof af en kan een boel vertellen maar daar gaat het ook meteen mis. Hij zegt dat het allemaal tentamenstof is en als je een keer geen aantekeningen maakt (4-5 kantjes per uur) dan gaat ie je vragen waarom. "Omdat mijn hand er bijna afvalt!"
pi_44020673
Whehehe, wij deeltijders hebben een betere reputatie. Hij is echt behoorlijk relaxt tegen ons hoor, maar wij hebben geen mensen in de klas die aangespoord moeten worden, iedereen doet erg zijn of haar best. Dat zal voor de meeste leraren wel leuk zijn om les te geven. Als ik geen aantekeningen maak krijg ik geen commentaar van hem. Ik stel wel heel veel vragen in de les. Gonnie zei ook al dat de voltijdmensen na 2 uur studeren denken dat ze heel veel gedaan hebben. Sorry jongens, maar jullie hebben wel een beetje een imagoprobleem ten opzichte van de deeltijdstudenten.

En over Bob, hij weet inderdaad ontzettend veel van de stof, het zal wel schelen dat ik sociologie een interessant vakgebied vind. Hij zei tegen ons dat de collegestof in hoge mate ook de tentamenstof is. Wees blij dat hij dat erbij verteld voordat je het hele boek Samenlevingen gaat stampen. Hij gaat wel snel door de stof heen dus soms heb ik moeite hem bij te houden maar ik kan toch elke keer weer goede aantekeningen maken.

Enne: als journalist zul je tijdens een langdurig interview ook moeten schrijven als de techniek je in de steek laat . Misschien probeerde hij wel een punt te maken.
pi_44073716
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Enne: als journalist zul je tijdens een langdurig interview ook moeten schrijven als de techniek je in de steek laat . Misschien probeerde hij wel een punt te maken.
Ik schrijf juist altijd.

Zo veel zelfs, dat mensen na een interview opmerken dat ik wel een lamme hand moet hebben. Nee hoor, ik ben het gewend. En geschreven tekst is voor mij achteraf veel duidelijker dan een opname.

Ik ben trouwens net klaar met stage! Drie maanden op een redactie was een geweldige ervaring. Nu terug naar Utrecht... Even wat anders, dus ik ben benieuwd hoe het me (weer) bevalt.
pi_44139772
Hier een vijfdejaars uit Zwolle

Vraagje voor de 5e/6e/7e/8e-jaars onder ons:
Is het nu echt zo dat je een tentamen maar 1x per jaar mag herkansen? Ik had me ingeschreven voor 3 hertentamens vorige week (2e jaar ), maar ik heb er 1 niet gemaakt. Mag ik die nu nog een keer herkansen dit jaar?
Ik wil toch wel heel graag dit schooljaar afstuderen...
pi_44607321
Goh, alweer het zevende topic. Dat de opleidingen journalistiek nog niet zijn opgehouden te bestaan.

Tilburg, 3e jaars hier.
pi_44607754
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Hier een vijfdejaars uit Zwolle

Vraagje voor de 5e/6e/7e/8e-jaars onder ons:
Is het nu echt zo dat je een tentamen maar 1x per jaar mag herkansen? Ik had me ingeschreven voor 3 hertentamens vorige week (2e jaar ), maar ik heb er 1 niet gemaakt. Mag ik die nu nog een keer herkansen dit jaar?
Ik wil toch wel heel graag dit schooljaar afstuderen...
Volgens mij valt dat dik mee. Ik heb nog nooit wat van die regel gemerkt.

Over Bob, ik had hem tijdens zijn allereerste lessen (en verder) en toen deed hij neerbuigend over hbo-ers en dus ook tegen ons. Was nogal nerveus en idd immens aantal aantekeningen. Maar hij was wel weer heel schappelijk tijdens mijn herkansingstijd van een paper of twee (struikelvak toentertijd: statistiek). Dus tja, plus- en minpunten, zoals elke leraar.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_45293221
hoi, ik heb een vraagje

ik doe eind Maart mee aan de selectie-toets in utrecht. nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden, en wat kan ik ongeveer verwachten?
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_45312672
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef Californian_dreamer het volgende:
hoi, ik heb een vraagje

ik doe eind Maart mee aan de selectie-toets in utrecht. nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden, en wat kan ik ongeveer verwachten?
Een koude hal met erg veel mensen

Je krijgt volgens mij nog een beschrijving vanuit de HU maar ik kan het wel even kort voor je samenvatten.

De toets bestaat uit vier onderdelen, elk duren ze volgens mij 20 min.
1. Meerkeuzevragen over de actualiteit.
2. Meerkeuzevragen over het medialandschap
3. Een betoog van een x aantal woorden over een onderwerp. Bij mij was dat 'de toekomst van de krant'.
4. Je CV opschrijven en, dit is volgens mij elk jaar anders, twee goede en twee slechte eigenschappen van een journalist opschrijven en toelichten.

Het niveau van m'n 'concurrenten' viel mij erg mee. Ondanks dat ik actualiteit, tegen mijn verwachtingen in, slecht had gemaakt, en voor de rest ook niet bijster goed, werd ik 81ste. Dus met een beetje schrijftalent en wat interesse in de journalistieke wereld kan je het volgens mij vrij makkelijk halen.
// Last.fm
pi_45319682
okay, moet op zich dus wel te doen zijn.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  zondag 14 januari 2007 @ 22:53:52 #23
131278 moemoe
#teampanda
pi_45358604
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
pi_45358618
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:53 schreef moemoe het volgende:
Een tip: koop/leen/lees ''basisboek Journalistiek'' van Kussendrager. Als het aankomt op media inzicht, komen veel vragen uit dit boek terug in de selectietoets.
psssssssssssssst
  zondag 14 januari 2007 @ 22:55:52 #25
131278 moemoe
#teampanda
pi_45358665
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef veldmuis het volgende:

[..]

psssssssssssssst
It was you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties