Ik geloof er dus niks van dat het zo werkt. Stigmatisering heeft zichzelf in het verleden namelijk nog nooit op die manier opgelost. Mijn boventoon in de vorige discussie was dat polarisatie nooit voor oplossingen zorgt, en de maatschappij alleen maar meer schade aanbrengt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:36 schreef Ayepocsz het volgende:
Misschien moeten de mensen eens stoppen met zeiken dat iemand de "hogere risico groep" alszodanig aanwijst: De groep waar het om gaat duid zichzelf zo aan, identificeert zichzelf als of dat land of dat geloof.
Wil je dat nederlanders anders gaan denken over dat geloof of dat land? dan ben je bijzonder DOM bezig als je dat beeld naar de mensen die de fout niet maken probeert over te brengen terwijl er nog altijd mensen van JE groep zich misdragen uit naam van JE groep. pak DIE 1 of 10 of 50% dan maar aan en zodra dat compleet is zien de nederlanders geen problemen meer en veranderd hun mening VANZELF.
Het goedpraten, tolereren of accepteren van zaken die duidelijk in strijd zijn met onze wetten, regels, normen, waarden en gezond verstand.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:36 schreef tvlxd het volgende:
Tegen welk cultuurrelativisme concreet ageert Wilders?
Dat is nou juist niet concreet.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het goedpraten, tolereren of accepteren van zaken die duidelijk in strijd zijn met onze wetten, regels, normen, waarden en gezond verstand.
Behandeling van vrouwen, homosexuelen en ongelovigen, eerwraak en extremisme bijvoorbeeld. Concreet genoeg?quote:
Nee, dat is nog niet concreet genoeg.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Behandeling van vrouwen, homosexuelen en ongelovigen, eerwraak en extremisme bijvoorbeeld. Concreet genoeg?
Wilders heeft het over die paar gekken die streng islamitisch leven, dom doen tegen vrouwen etc. 9 zetels mensen, 9 zetels.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:44 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Nee, dat is nog niet concreet genoeg.
Ik weet niet hoe ik het concreter moet brengen hoor, help me eens op weg... Welk punt wil je maken?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:44 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Welke partij is daar wel voorstander van dan ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Behandeling van vrouwen, homosexuelen en ongelovigen, eerwraak en extremisme bijvoorbeeld. Concreet genoeg?
Was dat mes dat in Theo van Gogh verdween concreet genoeg voor je of ga je daar ook weer op afdingen op de meest onmogelijke manieren, zoals de meeste linkse idioten in dit land?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:44 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met dat stuk in de koran eigenlijk, over dat liegen en bedriegen mag als het is om de islam te laten overwinnen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dan heb ik nog veel meer respect voor de echte nazi's van de NVU. Die komen er recht voor uit en draaien er niet om heen. Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me, dan 1 die me van achteren of van zijlangs besluipt.
En de kogel in Fortuyn was precies het bewijs van .... ? Een achterlijke Nederlandse cultuur zou je dan toch zeggen. Of niet ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Was dat mes dat in Theo van Gogh verdween concreet genoeg voor je of ga je daar ook weer op afdingen op de meest onmogelijke manieren, zoals de meeste linkse idioten in dit land?
van het fanatisme van links en de wanhoop als er eens een andere wind gaat waaien.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
En de kogel in Fortuyn was precies het bewijs van .... ? Een achterlijke Nederlandse cultuur zou je dan toch zeggen. Of niet ?
Dat mes in Theo van Gogh was gewoon een door de wet verboden misdrijf, waarvoor Mohammed B. is opgepakt en veroordeeld. Wat heeft dat met toegestaan cultuurrelativisme te maken?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Was dat mes dat in Theo van Gogh verdween concreet genoeg voor je of ga je daar ook weer op afdingen op de meest onmogelijke manieren, zoals de meeste linkse idioten in dit land?
Die doen ze af als ze binnen komen uit de regen, en ze dragen ze al zeker niet in publieke functies waar het belangrijk is om neutraal voor de dag te komen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:40 schreef DrDentz het volgende:
Wilders heeft het over hoofddoekjes. Ik zie anders ook genoeg oude Nederlandse vrouwtjes met hoofddoekjes, bederven die het straatbeeld? Laat ze lekker
het probleem met Wilders is dat zijn kiritek op de islam niet voldoende onderbouwd isquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Geef de man een paar jaar in de oppositie en dan gaan de scherpe kantjes er vanzelf van af. Er is ook helemaal niets mis meet een beetje onderbouwde kritiek op de islam, cultuurrelativisme is gewoon naief.
daarom is het ook een burkaverbod en geen hoofddoekjesverbod.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:47 schreef DrDentz het volgende:
Kom op, wat voor last heb je er nu serieus van.. je weet dan alleen dat ze moslim zijn. Dan moeten we ook de What Would Jesus Do-bandjes verbieden.. want zo zie je ook meteen dat je met een christen te doen hebt
Ik vind het een beetje uit frustratie afgeven op dingen waar je eigenlijk geen last van hebt
Jahaaaaa, in werkelijkheid wil hij de treinen weer naar Westerbork laten rijden met een uitgekiende Endlosung......quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik weet het, jij weet het, iedereen weet het. Iemand die op Herr Wilders stemt, stemt op hem omdat hij ook geen moslims duldt in NL. Het hele gehannes over vrouwenrechten, eerwraak, homofilie, abortus, enz is niets meer dan verbloeming. De enige reden dat hier omheen gedraaid wordt, is het feit dat de koppeling met de nazi's snel is gemaakt. Een terechte overigens. Deze mensen willen wel moslims haten, maar willen niet geassocieerd worden met jodenhaters.
Dan heb ik nog veel meer respect voor de echte nazi's van de NVU. Die komen er recht voor uit en draaien er niet om heen. Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me, dan 1 die me van achteren of van zijlangs besluipt.
welke partij is daar wel voor?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Loop jij met een bivakmuts door de Appie Heijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:41 schreef VandenBerg het volgende:
Wie heeft het alleen over de Boerka ? Moslims. Je hoort verder niemand over de integraal helm en bivakmuts. Als ik met een bivakmuts de albertheijn binnen loop wordt ik er op aangesproken. Wanneer ik een Boerka draag niet.
Waarom werd me gevraagd de bivakmuts af te doen ? Omdat ik onherkenbaar was. Waarom moeten moslims hun Boerka thuislaten ? Zelfde reden. En het is niet eens een verplichting van het geloof, dus doe niet zo moeilijk.
Omdat met een een bivakmuts en integraalhelm regelmatig overvallen zijn gepleegd ? Je hebt een valide veiligheidsreden om die zaken te verbieden, het verbod op de boerka is enkel op anti-islam argumenten gebaseerd. Dat is het verschil. Je bent net zo onherkenbaar met een enorme zonnebril, capuchon en sjaal voor je wokkel. En ook dat is niet verboden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:41 schreef VandenBerg het volgende:
Wie heeft het alleen over de Boerka ? Moslims. Je hoort verder niemand over de integraal helm en bivakmuts. Als ik met een bivakmuts de albertheijn binnen loop wordt ik er op aangesproken. Wanneer ik een Boerka draag niet.
Waarom werd me gevraagd de bivakmuts af te doen ? Omdat ik onherkenbaar was. Waarom moeten moslims hun Boerka thuislaten ? Zelfde reden. En het is niet eens een verplichting van het geloof, dus doe niet zo moeilijk.
Nee, ook niet met een Boerka. Om dezelfde reden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Loop jij met een bivakmuts door de Appie Heijn![]()
Denk je dat er nog mensen met een bivakmuts overvallen plegen ? Ik zou een Boerka opzetten. Noem een anti islam argument om het ding te verbieden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat met een een bivakmuts en integraalhelm regelmatig overvallen zijn gepleegd ? Je hebt een valide veiligheidsreden om die zaken te verbieden, het verbod op de boerka is enkel op anti-islam argumenten gebaseerd. Dat is het verschil. Je bent net zo onherkenbaar met een enorme zonnebril, capuchon en sjaal voor je wokkel. En ook dat is niet verboden.
Geef eens 1 voorbeeld waarbij de boerka misbruikt werd....quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:57 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Denk je dat er nog mensen met een bivakmuts overvallen plegen ? Ik zou een Boerka opzetten. Noem een anti islam argument om het ding te verbieden.
Volgens mij heeft Wilders geen 9 zetels behaald door het bekritiseren van het dragen van skipakken op straatquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:57 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Feit is ook nog dat wanneer ik m'n vriendin dwing in ski-pak over straat te gaan, ik op m'n flikker krijg van heel westers nederland. Maar wanneer een moslim man zijn vrouw dwingt gesluierd over straat te gaan krijst er geen haan naar.
Wat is dat voor argument? Guns dont kill, people do?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Geef eens 1 voorbeeld waarbij de boerka misbruikt werd....
Waaruit blijkt dat ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Boerka's zijn een gevaar voor de openbare orde.
Niet alles nee, daarom verwacht ik dus ook dat de scherpe kantjes er vanzelf afslijten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:45 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
het probleem met Wilders is dat zijn kiritek op de islam niet voldoende onderbouwd is
jij bent een beetje in de war met de armeense en koerdische kwestiequote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik weet het, jij weet het, iedereen weet het. Iemand die op Herr Wilders stemt, stemt op hem omdat hij ook geen moslims duldt in NL. Het hele gehannes over vrouwenrechten, eerwraak, homofilie, abortus, enz is niets meer dan verbloeming. De enige reden dat hier omheen gedraaid wordt, is het feit dat de koppeling met de nazi's snel is gemaakt. Een terechte overigens. Deze mensen willen wel moslims haten, maar willen niet geassocieerd worden met jodenhaters.
Welk stuk mag dat dan wel niet zijn, o Korankenner? Een dergelijk stuk bestaat namelijk niet in de Koran. Waarschijnlijk ben je met een ander boek in de war. Maar het staat je uiteraard vrij om het betreffende stuk op te zoeken en met ons te delen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:16 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met dat stuk in de koran eigenlijk, over dat liegen en bedriegen mag als het is om de islam te laten overwinnen?
Je laat er geen gras over groeien, he desiredbard? Alvast wat klonen ingeslagen op het moment dat het je te heet onder de voeten werd met je andere kloon John_Pershing?quote:
Gek eigenlijk dat jij Wilders niks vindt. Turken zoals jij zijn meestal ook er goed in dingen als racisme, xenofobie en conservatisme.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
ik ga ervan uit dat jij een ander voor je hebt. ik heb geen andere identiteiten hier en nooit gehad, sindskort heb ik alleen deze naam en heb nooit eerder met een ander nick hier gezeten. dus excuses zullen dan nog volgen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je laat er geen gras over groeien, he desiredbard? Alvast wat klonen ingeslagen op het moment dat het je te heet onder de voeten werd met je andere kloon John_Pershing?
:w
in het algemeen is dit bizar. in turkije, afrikaanse landen, schurken staten, fundamentalistische landen en communistische landen is het dood normaal dat je gematigd nationalistisch tot extreem fundamentalistische nationalistisch bent.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:23 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Gek eigenlijk dat jij Wilders niks vindt. Turken zoals jij zijn meestal ook er goed in dingen als racisme, xenofobie en conservatisme.
![]()
Wie zei er werd ? Ik zei wordt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit vroeg je niet aan mij, maar het heet taqijya o.i.d.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welk stuk mag dat dan wel niet zijn, o Korankenner? Een dergelijk stuk bestaat namelijk niet in de Koran. Waarschijnlijk ben je met een ander boek in de war.
Dat mag ook. 1 Voorbeeld a.u.b.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:59 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Wie zei er werd ? Ik zei wordt.
Is het echt verbóden een put te dempen voordat het kalf verzopen is?quote:
Het is nogal onzinnig een put te dempen zonder ook maar enige aanwijzing dat er een kalf in gaat verdrinken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het echt verbóden een put te dempen voordat het kalf verzopen is?
Oh. Er zijn anders voldoende aanwijzingen dat totale vermomming een handig uiterlijk is voor mensen die iets te verbergen hebben.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is nogal onzinnig een put te dempen zonder ook maar enige aanwijzing dat er een kalf in gaat verdrinken.
Ik vind dat we ook het politieuniform moeten verbieden, want er zijn dus mensen die daar misbruik van maken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 04:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Er zijn anders voldoende aanwijzingen dat totale vermomming een handig uiterlijk is voor mensen die iets te verbergen hebben.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat mensen die snode bedoelingen hebben niet terugschrikken voor het gebruik van een vermomming die door anderen zonder enige kwade bedoeling gebruikt wordt.
Maar ik begrijp dat omdat de vermomming 'boerka' tot voor kort nog niet gebruikt kon worden als soort van onopvallende vermomming, je daarom de boerka niet mag beschouwen als een vermomming. Of zo.
Dank je. Zo zie je maar:quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:36 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik vind dat we ook het politieuniform moeten verbieden, want er zijn dus mensen die daar misbruik van maken.
Voorbeelden??quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:11 schreef tvlxd het volgende:
Het is in Nederland nog niet voorgekomen, maar in het buitenland zijn boerka's wel gebruikt omwille van snode doeleinden.
Hoe kan ik een voorbeeld geven van wat nog gaat komen ?quote:
Het had wat voeten in aarde, maar ik heb een voorbeeld voor je. Van een paar jaar geleden.quote:
quote:Bron: AT5
In Amsterdam-West hebben gistermiddag twee gesluierde vrouwen om half één een vestiging van Blokker overvallen. Of het overigens om vrouwen gaat is niet zeker, daar het gezicht van de overvallers totaal bedekt was.
De twee gesluierde figuren hadden gewaden aan en bedreigden het personeel van de Blokker vestiging aan de Johan Huizingalaan met een vuurwapen en een stroomstoot-apparaat. De daders verlieten de winkel met buitgemaakte spullen in een rode Dirk van den Broektas. Een zoekactie van de politie leverde niets op.
Laatst liepen Palestijnse militanten nog rond in boerka's, zodat de Israëliërs niet zouden durven schieten en volgens mij zijn er in Irak ook gijzelaars of terroristen in dergelijke dingen geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:26 schreef annoh het volgende:
[..]
Voorbeelden??
Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Ik weet dat heleen van rooijen eek keer in een boerka bij B&vD heeft gezeten. Maar was volgens mij (nu net eens een keer) geen snood (??) plan.
Vandaag een interview in de Telegraaf. En wat blijkt: een volledige immigratie stop voor niet-westerlingen hoeft al niet meer, want "bijv. Chinezen zijn van harte welkom" aldus blondie. Tja, het regeringspluche heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Neem maar aan dat volgende week de eis van opheffing van de vrijheid van godsdienst ook van tafel gaat.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Geef de man een paar jaar in de oppositie en dan gaan de scherpe kantjes er vanzelf van af. Er is ook helemaal niets mis meet een beetje onderbouwde kritiek op de islam, cultuurrelativisme is gewoon naief.
Maar hoe moet dat dan met mijn dikke, lange winterjas en mijn ijsmuts?quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:11 schreef tvlxd het volgende:
Het is in Nederland nog niet voorgekomen, maar in het buitenland zijn boerka's wel gebruikt omwille van snode doeleinden.
Zoals ik al zei: uit een verbod op vermomming volgt niet dat je naakt over straat moet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:30 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Maar hoe moet dat dan met mijn dikke, lange winterjas en mijn ijsmuts?
Ik ben bang dat het in januari wel erg koud wordt op de fiets in een T-shirtje.
Sterker nog, hij begint nu al zijn standpunten bij te draaien. Tja, minister is natuurlijk een erg aanlokkende post.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Een burka is ook geen vermomming maar gewoon een functioneel kledingstuk voor iemand van zeer conservatief islamitische huize. Met een vermommingsverbod ga je juridisch geen burka's verbieden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: uit een verbod op vermomming volgt niet dat je naakt over straat moet.
Op heel veel plaatsen (en ook enigzins algemeen) is er al lang (al jááááren) een vermommingsverbod van kracht. Dat heeft nog nooit iemand verhinderd een jas en een ijsmuts te dragen. En het verhindert ook geen carnaval, en ook geen sinterklaas.
Spreek voor jezelf. Ik heb geen enkele last van moslima's, laat staan die in boerka, en ik betoog al ruim een jaar dat de geldige reden voor boerkaverbod het vermommingsverbod is met beroep op openbare orde.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:59 schreef DrDentz het volgende:
Oja, nu zijn ze ineens gevaarlijk. Ik dacht dat ze verboden moesten worden omdat het geen emancipatie uitstraalt? Allemaal drogredenen om tegen iets aan te schoppen waar je eigenlijk helemaal geen last van hebt
Leuk maar een boerka is bedoeld als functioneel kledeingstuk, niet als vermomming.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb geen enkele last van moslima's, laat staan die in boerka, en ik betoog al ruim een jaar dat de geldige reden voor boerkaverbod het vermommingsverbod is met beroep op openbare orde.
Toch welquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:59 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een burka is ook geen vermomming maar gewoon een functioneel kledingstuk voor iemand van zeer conservatief islamitische huize. Met een vermommingsverbod ga je juridisch geen burka's verbieden.
Het is symboolwetgeving - maar hou voor ogen dat de symbolische werking twee kanten op werkt. Dat handjevol wat nu in boerka loopt doet dat óók om symbool te staan voor iets, om een voorbeeld te stellen. Overigens is in veel islamistische landen een boerka verboden.quote:Overigens is die hele burka-discussie een non-discussie, want over hoeveel mensen hebben we het?
Typisch Verdonk, die geen hoofd- en bijzaken kan onderscheiden.
Een bivakmuts is ook bedoeld als functioneel kledingsstuk, en een verbod daarop (en op vermomming) is allang een juridisch feit.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Leuk maar een boerka is bedoeld als functioneel kledeingstuk, niet als vermomming.
Wat jij wil gaat juridisch nooit lukken.
Ik had niet anders verwacht, zolang zijn partij maar een eigen identiteit bewaard lijkt me dat ook niet zo'n probleem. Hij heeft een redelijke kamerfractie, als die nou ook nog blijken samen te werken wordt het misschien toch een interessante nieuwe rechtse partij.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:27 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Vandaag een interview in de Telegraaf. En wat blijkt: een volledige immigratie stop voor niet-westerlingen hoeft al niet meer, want "bijv. Chinezen zijn van harte welkom" aldus blondie. Tja, het regeringspluche heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Neem maar aan dat volgende week de eis van opheffing van de vrijheid van godsdienst ook van tafel gaat.
Ja, nutteloze symboolpolitiek daar is Verdonk altijd al goed in geweest. Herinner je je nog de affaires Taida Pasic en Hirsi Ali en ook hoe die geeindigd zijn?quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:21 schreef sigme het volgende:
Het is symboolwetgeving - maar hou voor ogen dat de symbolische werking twee kanten op werkt. Dat handjevol wat nu in boerka loopt doet dat óók om symbool te staan voor iets, om een voorbeeld te stellen.
Een bivakmuts is alleen functioneel voor iemand die op bivak gaat, een uniform alleen voor iemand cvoor wie dat uniform bedoeld is. Daarom mag een treinconducteur in zo'n pak rondlopen en ik niet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Een bivakmuts is ook bedoeld als functioneel kledingsstuk, en een verbod daarop (en op vermomming) is allang een juridisch feit.
Een uniform is ook bijzonder functioneel, toch kennen we al zo'n 80 jaar een uniformverbod.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:26 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, nutteloze symboolpolitiek daar is Verdonk altijd al goed in geweest. Herinner je je nog de affaires Taida Pasic en Hirsi Ali en ook hoe die geeindigd zijn?
Nou, zullen we Verdonk dan maar op onderwijs zetten komende kabinetsperiode? (quote:Als het over integratie gaat wordt het tijd de echte problemen aan te pakken, zoals mensen die na twintig jaar nog steeds geen Nederlands spreken of de 20.000 allochtonen jongeren die jaarlijks zonder diploma van school komen. Daar heb ik Verdonk, Wilders, etc. nog nooit iets aan zien doen.
Natuurlijk. Als het op papier niet mag, doet niemand het.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:14 schreef annoh het volgende:
Denkt iemand nou echt dat er ook maar 1 overval voorkomen gaat worden door het verbieden van burka's?
Wat ik alleen wilde zeggen is dat Verdonk haar energie te veel heeft gestoken in prestigezaken (omdat die het zo lekker doen in de publiciteit) en te weinig in de echt belangrijke zaken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:38 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Dat heeft niets met nieuwe wetgeving te maken gehad.
Dat waren individuele zaken, incidenten. Dat is totaal iets anders dan zoiets als het maken van een nieuwe wet. Overigens zal uitwerking van een nieuwe wet waarschijnlijk pas onder een volgende minister zover zijn dat deze wordt ingediend, zoals ook een deel van de wetgeving ingevoerd door Verdonk uitvloeisels waren van beloofde wetgeving die was ingezet onder het vorige kabinet (met Cohen op vreemdelingenzaken). Denk aan de wetswijziging op het gebied van ontnemen van verblijfsvergunning bij strafbare feiten.
Je loopt een jaar te betogen om wat? Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.. ohoh straks gaat er iemand een overval plegen met een burka over z'n hoofdquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb geen enkele last van moslima's, laat staan die in boerka, en ik betoog al ruim een jaar dat de geldige reden voor boerkaverbod het vermommingsverbod is met beroep op openbare orde.
Nee Dr, ik loop niet al een jaar te betogen: ik gebruik al sinds het begin van deze discussie (ongeveer een jaar gelden) het argument van de vermomming.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je loopt een jaar te betogen om wat? Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.. ohoh straks gaat er iemand een overval plegen met een burka over z'n hoofd
Een jaar? Zinloos om zoveel tijd te besteden aan zo'n non-item.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee Dr, ik loop niet al een jaar te betogen: ik gebruik al sinds het begin van deze discussie (ongeveer een jaar geleden) het argument van de vermomming.
De meeste redenen die worden aangevoerd door voor- én tegenstanders van een verbod zijn drogredenen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:52 schreef DrDentz het volgende:
Ik had het ook niet specifiek tegen jou, maar over burka-tegenstanders in het algemeen. Al die verschillende redenen die je noemt zijn wel langsgekomen, iedereen heeft z'n eigen persoonlijke [drog]reden tegen de burka
Hier sukkelquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Zegt niets over een boerka,quote:Op zondag 26 november 2006 13:03 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier sukkel
Four Iraq insurgents killed, one cross-dresser captured
26/11/2006 08h09
An Iraqi woman rushes her wounded child into a hospital.
©AFP - Ali YussefBAGHDAD (AFP) - US forces have killed four insurgents and detained 11, including one disguised as a woman nursing a baby, in a raid north of Baghdad, said the military.
The four insurgents were killed immediately in a gunbattle that erupted when US forces arrived at the house near the restive city of Baquba, a common site for sectarian violence and killings.
US forces rounded up 11 other men in the house and confiscated a number of weapons, including a mortar, machine guns, rocket-propelled grenades and assault rifles.
"One of the terrorists was hiding in a house dressed as a woman, pretending to nurse a baby," said the statement.
http://www.afp.com/englis(...)080947.2gd8e2kv.html
En nou graag je bagatellisatie van dit en ook het voorbeeld van Sigme niet vergeten te bagatelliseren of voor altijd zwijgen over dat een burka niet misbruikt wordt.
..quote:Op zondag 26 november 2006 13:03 schreef typtypo het volgende:
En nou graag je bagatellisatie van dit en ook het voorbeeld van Sigme niet vergeten te bagatelliseren of voor altijd zwijgen over dat een burka niet misbruikt wordt.
800%quote:Op zondag 26 november 2006 13:04 schreef JohnDope het volgende:
Jongens het is weer zo ver, iedereen wordt gefeliciteerd, zelfs de partij voor dieren!
Nee mensen, er 1 is maar 1 echte winnaar en dat is Wilbers met 900% winst!
Als we zo gaan rekenen dan is het ook geen 900%quote:Op zondag 26 november 2006 19:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn partij bestond hiervoor nog niet.
De meeste vrouwen zien er toch als kerels met snor uit.quote:
Helaas ben jij nog steeds niet volwassen voor dit debat. Het is geen unilineair proces, vriend. Oude doemdenker van mequote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deze mensen willen wel moslims haten, maar willen niet geassocieerd worden met jodenhaters.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Volkskrant, vandaag.quote:Gezochte man gevlucht in nikab zus
LONDEN - De Britse oppositie heeft een onderzoek geëist naar verhalen dat een Somaliër die wordt verdacht van moord op een politieman, met behulp van een nikab uit het land is gevlucht.
Britse media meldden gisteren dat Mustaf Jamma zich vorig jaar in vrouwelijke moslimkleding met gezichtssluier had gestoken en met behulp van een paspoort van zijn zus via Heathrow het land kon uitkomen. Jamma zou betrokken zijn bij de moord op de politie-agente Sharon Beshenivsky. Mustaf Jamma is de broer van Yusuf Jamma die deze week al vanwege deze moord werd veroordeeld.
De politie die Mustaf Jamma niet kan vinden, noemt het een theorie waar serieus naar wordt gekeken. Maar de oppositie heeft al geroepen dat de Britse grenzen niet alleen poreus zijn maar eigenlijk helemaal niet bestaan.
De Labourregering wil nu haast maken met biometrische gegevens op paspoorten waardoor in 2009 grenscontroles elektronisch kunnen worden gedaan. De beweringen in de media hebben het debat over gezichtssluiers in Engeland opnieuw doen oplaaien. Dit najaar zeiden verscheidene politici het niet prettig te vinden dat moslimvrouwen hun gezichten volledig bedekken en spraken de angst uit voor toenemende segregatie.
Wat is een unilineair procesquote:Op zondag 26 november 2006 23:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Blabla Het is geen unilineair proces blabla
Bij gebrek aan RL vrienden pap je nu maar aan met virtuele entiteiten? Ik voel met je mee, maar ik zie niets in internetrelaties. Probeer het eens bij een ander zou ik zeggenquote:vriend.
Hallo desiredbard. Is je ban al afgelopen?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:45 schreef desiredbard het volgende:
kirmizibeyaz zelf ben je geen steek beter.
Loop naar de winkel, jat een boek en lees het zelf maarquote:
Iemand die het Nederlands beheerst weet dat dit een cynische opmerking is, sarcastisch. In een ander boek, een woordenboek, kun je opzoeken wat dat zijn, cynische opmerkingen.quote:Bij gebrek aan RL vrienden pap je nu maar aan met virtuele entiteiten? Ik voel met je mee, maar ik zie niets in internetrelaties. Probeer het eens bij een ander zou ik zeggen![]()
Ik begrijp dat internet een nieuw fenomeen is in jouw buurt. De Van Dale en Prisma is ook op internet te raadplegen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Loop naar de winkel, jat een boek en lees het zelf maar
Prisma:quote:U hebt gezocht op unilineair:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
En nu?quote:Woordenboek Nederlands
Gezocht naar unilineair, maar geen overeenkomst gevonden.
Woord niet gevonden? Zoek dan met een wildcard.
Iemand die de nederlandse taal beheerst, weet dat dit geen cynische opmerking was, maar een sarcastische.quote:[..]
Iemand die het Nederlands beheerst weet dat dit een cynische opmerking is, sarcastisch. In een ander boek, een woordenboek, kun je opzoeken wat dat zijn, cynische opmerkingen.
Is die buitenlanderhaat een gevolg van een traumatische ervaring uit je jeugd? Ben je misbruikt door een grote neger? Heb je je VMBO niet afgemaakt en weet je gewoon niet beter? Wat is het?quote:Voorts benadruk ik pro forma dan maar geen enkele intentie te hebben een vriendschap met jou aan te gaan, te onderhouden of op welke andere manier dan ook jou toe te laten tot zelfs maar de periferie van mijn sociale leven.
Wat leuk, hihihihi.. Onze troetelturk denkt dat een woord niet bestaat wanneer het op internet niet te vinden is... Ik vind het aandoenlijk om te zien hoe iemand zich zonder feitelijke argumenten in een discussie begeeft, zijn eerste stapjes in een publieke discussie. Nog niet eens goed en wel droog achter de oortjes... Ben blij dat ik hiervan mag meegenieten. Ik ben ook blij dat jij begrijpt dat Internet een nieuw fenomeen is in mijn buurt (?), maar gelukkig weten wij hier al wél dat de wereld niet ophoudt bij de online Van Dale.quote:Ik begrijp dat internet een nieuw fenomeen is in jouw buurt. De Van Dale en Prisma is ook op internet te raadplegen.
Jij bent een schrijnend voorbeeld van een doodgeknuffelde allochtoon. Waar baseer jij op dat ik buitenlanders haat? Ik ben geen xenofoob, alleen maar omdat ik jou een seniel figuur vind. Ik ben alleen kritisch, en daar reageer jij een beetje raar op. Je gaat nergens op in, je komt alleen maar met beschuldigingen, etiketten die jij ergens op plakt, een gebrek aan feitelijke kennis, een gebrek aan argumenten.quote:Is die buitenlanderhaat een gevolg van een traumatische ervaring uit je jeugd? Ben je misbruikt door een grote neger? Heb je je VMBO niet afgemaakt en weet je gewoon niet beter? Wat is het?
quote:Op donderdag 21 december 2006 19:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
blabla troetelturk blabla
[..]
blabl een doodgeknuffelde allochtoon blabla blabla ik haat buitenlanders blabla Ik ben xenofoob blabla seniel figuur blabla blabla negers blabla buitenlanders blabla ik heb VMBO wel afgemaakt.
Ja goed hè. Je kan zien dat er niet op de man gespeeld wordt en dat het heldere diepgaande discussie is waarin ruimte is voor verschillende meningen en invalshoekenquote:Op maandag 25 december 2006 13:49 schreef jaoka het volgende:
Het niveau is weer overweldigend, zeg.
Hoewel ik wel moest lachen een paar keer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |