quote:Op maandag 27 november 2006 12:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Haar wedstrijd inzending staat er nog gewoon. Maar op het moment dat ze weer post met een disclaimer en /of sneer naar FOK!/Danny/Fa's/Mods gaat het dicht. Ze had gewoon de foto's in het topic kunnen laten staan dan was er weinig verder aan de hand geweest. Ik wens gewoon geen onderhuids gezeik over policies op FOK! hier.
Btw achter de scheremen is er helemaal geen dicussie over die FA/Mod actie. We zitten namelijk op één lijn. En het had in het FB topic gekund, maar Puckzz Robbedoes koos voor de SC, voor deze ene keer vind ik dat best.
Het copyright ligt wettelijk naar mijn mening gewoon bij de fotograaf, het is dan ook aan de fotograaf om er op te letten. Ik en de rest van de crew zijn niet van zins om te gaan letten dat andere users er met die foto's aan de haal gaan. Dat FOK! vind dat als je hier foto's post er gedaan mag worden wat je wil zijn de huis regels. Normaal gesproken als FOK! een foto wil gebruiken wordt er echt wel netjes zoals het hoort aan de fotograaf gevraagd of die foto gebruikt mag worden. In FB staan hele discussies over dat copyright gebeuren.quote:Op maandag 27 november 2006 12:57 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Maar dan nog even over die disclaimer.
Zoals ik al zei die copyright zie ik overal staan in FOT.
Ook vaak in het kader rondom een foto.
Ik begrijp dat je verbolgen raakt over de kleine letters over Danny, maar los van Danny moet je toch gewoon kunnen zeggen dat het copyright bij je zelf ligt.
Mijn fout in deze , maakt verder niet uit voor het vervolg.quote:Op maandag 27 november 2006 13:00 schreef robbedoeseos300d het volgende:
BTW puckzzz is hier niet begonnen...............
*klopje op hoofdje*quote:
Daarom zeg ik ook, doe het weer en je foto's hoef je niet weg te halen, dat doe ik dan wel voor je.quote:Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef Puckzzz het volgende:
Dat ik daarna mijn foto's weghaal vind ik niet meer dan normaal, omdat men kennelijk niet wil erkennen dat het copyright bij mij ligt.
LD, sorry dat ik misschien een open deur in trap, maar als ik hier een foto plaats, dan liggen alle rechten nog bij mij neem ik aan. Althans, FOK forum is in NL gehost toch?quote:Op maandag 27 november 2006 13:22 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, doe het weer en je foto's hoef je niet weg te halen, dat doe ik dan wel voor je.
De servers staan in Amsterdam ja.quote:Op maandag 27 november 2006 13:30 schreef freud het volgende:
[..]
LD, sorry dat ik misschien een open deur in trap, maar als ik hier een foto plaats, dan liggen alle rechten nog bij mij neem ik aan. Althans, FOK forum is in NL gehost toch?
en dit mag ik zien als een waarschuwing? ik zal het blijven zeggen hoor. copyright ligt gewoon bij mij, klaar.quote:Op maandag 27 november 2006 13:22 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, doe het weer en je foto's hoef je niet weg te halen, dat doe ik dan wel voor je.
Dit is in de huidige policy de regel waar het om gaat.quote:met het posten op FOK! verklaar je ook dat je er geen bezwaar tegen hebt als je foto's en teksten in andere topics opduiken.
dat mag je inderdaad zien als een waarschuwing, verder het stukje van NJ en Mauro zeggen meer dan genoeg.quote:Op maandag 27 november 2006 13:43 schreef Puckzzz het volgende:
en dit mag ik zien als een waarschuwing? ik zal het blijven zeggen hoor. copyright ligt gewoon bij mij, klaar.
dus vanwaar de fuzz over mijn disclaimer?quote:Op maandag 27 november 2006 13:54 schreef NJ het volgende:
[..]
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Waarschijnlijk omdat ik nu de disclaimer zag. Meer niet.quote:Op maandag 27 november 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dus vanwaar de fuzz over mijn disclaimer?
ik zei het gewoon netjes, en ik heb er gewoon ook heel netjes bijgezet waarom de disclaimer er stond.
zoals ik al zei, ik heb het in eerder gedaan, toen werd er niets van gezegd. tegen welk gevoelig scheentje heb ik getrapt vanochtend?
Je had dus gewoon pech, NJ leest niet veel fot.topics maar deze juist welquote:Op maandag 27 november 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dus vanwaar de fuzz over mijn disclaimer?
ik zei het gewoon netjes, en ik heb er gewoon ook heel netjes bijgezet waarom de disclaimer er stond.
zoals ik al zei, ik heb het in eerder gedaan, toen werd er niets van gezegd. tegen welk gevoelig scheentje heb ik getrapt vanochtend?
Dat is je goed recht, maar dát was de reden van het slotje. Niet de disclaimer.quote:Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef Puckzzz het volgende:
nee daar had ik niet zoveel zin meer in.
Check, had ik het toch goed begrepenquote:Op maandag 27 november 2006 13:54 schreef NJ het volgende:
Dit is in de huidige policy de regel waar het om gaat.
Natuurlijk wordt FOK! geen eigenaar van de foto's en ligt het copyright nog steeds bij de fotograaf. De regel is alleen bedoeld om duidelijk te maken dat wij niet achter andere users aangaan die jouw foto eventueel in een ander topic gebruiken. Dat dát het 'risico' is van het posten van een foto op FOK!.
Er is bij mijn weten slechts één keer een foto van een user door FOK! zelf gebruikt zonder toestemming (en dat was een foto die op de FOK!servers stond) en die is, als ik het me goed herinner, weggehaald na een FB-topic.
Niels. Dit is niet zoals Danny het heeft uitgelegd in een heel topic in feedback een paar maand terug na aanleiding van een gebruikte foto uit S&G op de frontpage.quote:Op maandag 27 november 2006 13:54 schreef NJ het volgende:
[..]
Dit is in de huidige policy de regel waar het om gaat.
Natuurlijk wordt FOK! geen eigenaar van de foto's en ligt het copyright nog steeds bij de fotograaf. De regel is alleen bedoeld om duidelijk te maken dat wij niet achter andere users aangaan die jouw foto eventueel in een ander topic gebruiken. Dat dát het 'risico' is van het posten van een foto op FOK!.
Er is bij mijn weten slechts één keer een foto van een user door FOK! zelf gebruikt zonder toestemming (en dat was een foto die op de FOK!servers stond) en die is, als ik het me goed herinner, weggehaald na een FB-topic.
Zou iemand even een linkje kunnen plaatsen naar dat topic.quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Niels. Dit is niet zoals Danny het heeft uitgelegd in een heel topic in feedback een paar maand terug na aanleiding van een gebruikte foto uit S&G op de frontpage.
Danny heeft gezegd dat als jij je foto op Fok plaatst Fok ze overal voor mag gebruiken en dat ze daar niet eerst toestemming voor gaan vragen. Ze halen hem pas weg als je daarom gaat zeuren. En dat is niet de juiste weg. Toestemming dient eerst gegeven te worden.
hier staan ook weer wat andere linkjes naar andere topics in volgens mij:quote:Op maandag 27 november 2006 14:15 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zou iemand even een linkje kunnen plaatsen naar dat topic.
Ik wil het nog wel eens goed na lezen.
Als het klopt wat poseidon zegt dan geef ik je op een briefje dat er dan pas echt een rel komt
Klopt, daar had ik het over.quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Niels. Dit is niet zoals Danny het heeft uitgelegd in een heel topic in feedback een paar maand terug na aanleiding van een gebruikte foto uit S&G op de frontpage.
Danny heeft gezegd dat als jij je foto op Fok plaatst Fok ze overal voor mag gebruiken en dat ze daar niet eerst toestemming voor gaan vragen. Ze halen hem pas weg als je daarom gaat zeuren. En dat is niet de juiste weg. Toestemming dient eerst gegeven te worden.
Precies. Echter heeft Danny toen aangegeven dat het geen bal uitmaakt of een foto wel of niet op een Fok server staat. Je hebt hem gepost dus mogen ze hem gebruiken.quote:Op maandag 27 november 2006 14:23 schreef NJ het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik het over.
Maar dat was een foto van Snopprinses uit d'r fotoboek en dus geplaatst op de FOK!servers en dat is weer heel iets anders dan een linkje en ik ga niet eens doen alsof ik weet hoe dat juridisch zit.
Volgens mij kwam er uit dat topic dat volgens de strikte interpretatie van de policy FOK! het recht had om die foto te plaatsen, maar dat het niet netjes was en toestemming vragen toch beter was geweest.
je mag ook naar Photophoria.net en daar in het album van de meeting kijken!quote:Op maandag 27 november 2006 14:35 schreef Ymke het volgende:
He leuk , weer deze discussie
En jullie altijd maar zeuren over dpz en nu moet ik naar dpz om de foto's van haar te gaan bekijken , vermoeiend
Ik kom me daar morgen avond even melden , ik moet nu de deur uit .quote:Op maandag 27 november 2006 14:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je mag ook naar Photophoria.net en daar in het album van de meeting kijken!staan nog veel meer leuke foto's want er waren natuurlijk meer mensen dan alleen Fem-me en ik
dankjequote:
Hier is alles primaquote:Op maandag 27 november 2006 22:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dankje
alles goed daaro?
ik heb vandaag zowaar een mede-nikonian ontdekt tussen mijn collega's... alleen ben ik íets fanatieker bezig
was er heel leuk ja.. met verbazing zitten kijken naar wat ze nu weer voor mode bij elkaar bedacht hadden...quote:Op maandag 27 november 2006 22:41 schreef prupke het volgende:
Maar het was er wel leuk?
Als een soort kleurenblinde spasten met een paddo trip zeker?quote:Op maandag 27 november 2006 22:59 schreef diedrick het volgende:
[..]
was er heel leuk ja.. met verbazing zitten kijken naar wat ze nu weer voor mode bij elkaar bedacht hadden...
Meestal zijn het van die creaties die geen kip aantrekt (ook mede omdat ze niet weten welke opening bedoeld is voor welk lichaamsdeel )quote:Op maandag 27 november 2006 23:02 schreef freud het volgende:
[..]
Als een soort kleurenblinde spasten met een paddo trip zeker?
welke bedoel je?quote:Op maandag 27 november 2006 23:30 schreef WurM het volgende:
Verdorie, ook alweer een rel gemist zie ik?
Ik las niet terug, ik scrollde er langs en zag posts met veel lettertjesquote:Op maandag 27 november 2006 23:36 schreef kwiebuske het volgende:
wurm,
niet teruglezen
zie je ook geen "verhitte discussie"
Schopje ---> R&P of LIFquote:Op maandag 27 november 2006 23:30 schreef WurM het volgende:
Verdorie, ook alweer een rel gemist zie ik?
k Heb een hekel aan de donkere winter/herfst-tijd
Ik denk dat ik maar weer gothic ga worden, lekker depressief enzo
Het Noord-Oosten ftw!quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit weer eens in het noord-oosten van het landZonsopkomst was mooi vanmorgen
Helaas geen camera mee
![]()
Jij werkte toch in het westenquote:Op dinsdag 28 november 2006 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit weer eens in het noord-oosten van het landZonsopkomst was mooi vanmorgen
Helaas geen camera mee
![]()
Crap dat ben ik dus vergeten te doen gisteren die whiskey....quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Schopje ---> R&P of LIF![]()
kon gisteravond zelfs het backlight van de tft's thuis niet meer verdragen...
Heb toen maar het aankloppende griepvirusje maar met een sloot Whiskey verzopen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |