quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:38 schreef Weakling het volgende:[..]
Ik weet ook wel dat dit een vervolg is, maar vervolgens loopt ie in die reactie weer volop te speculeren en insinueren over de relatie tussen Kant en Marijnissen. Hij geeft geen objectief verslag. Hij zegt niet: hier zijn de kale beelden en maak er je eigen oordeel bij. Nee, hij levert zijn eigen (voor)oordelen er ongevraagd bij vanachter zijn PC.
Ja, waarop ik me afvraag of jij iets aan je ogen/oren mankeert.
Je kunt toch kijken, en je eigen oordeel vormen?
En als je kijkt, en je eigen oordeel vormt, krijgt Kant dan persoonlijk slecht nieuws, of lijkt het er toch op dat ze een politiek georienteerde discussie voert en die verliest?
quote:
Trauma van de manier waarop de maker van de documentaire vanalles verondersteld en insinueert, niet een trauma van de "aanvallen" van Jan. Dat Kant hier meent een trauma aan overgehouden te hebben geeft alleen maar meer blijk van haar psychische onstabiliteit als ze aangevallen wordt door een ander.
En wederom oorzaak/gevolg omdraaien.
Ik zie die journo alleen met aan camera die mensen volgen, en dat opnemen, voor de rest niets.
quote:
Het zijn kreten uit een deel van een gesprek, wie weet wat er nog meer besproken is vlak daarvoor. Ik weet het niet. Toegegeven, ze heeft hierin wel de schijn erg tegen.
Jaja, volgens het volgende scenario: eerst krijg ik slecht nieuws op het persoonlijke vlak te horen, dat vind als we het filmpje moeten geloven in een tijdsbestek van enkele seconden plaats, daarna wordt dat slechte in diezelfde paar seconden ter zijde geschoven, hebben we het even over politiek (ik denk dat je dat wel zo mag beschouwen, als er kreten als 'terechtwijzen' vallen, kun je wel stellen dat je dat in het kader van een politieke discussie moet zien, en niet het ontvangen van slecht nieuws in de persoonlijke sfeer) en vervolgens is de journalist slecht omdat'ie er van maakt dat het louter ging om politiek?
Uiteindelijk is alles mogelijk, maar waarschijnlijk is het niet. In goed nederlands, ga jezelf ens na met een end hout, als jij bv. net te horen hebt gekregen dat je beste vriend is overleden, denk je dat je dan integraal in hetzelfde gesprek nog even de dagelijkse gang van zaken door gaat nemen?
Ik denk dat je even wilt zitten, en tot jezelf wilt komen, maar wederom, alles kan.
quote:
Als het "educated" wel, maar dat verondersteld dat je je op een aantal feiten kunt baseren waarmee je iets anders kunt afleiden en die zijn er niet. Hier is het puur een subjectieve interpretatie van beeldmateriaal, zowel van mijn als jouw kant.
Wederom, we weten niets zeker, maar het heeft er alle schijn van dat Kant echt politiek afgebrand is, tenzij je wederom probeert oorzaak/gevolg om te draaien, of je graag vast houd aan een heel erg onwaarschijnlijk scenario als dat ik hierboven schets.
quote:
En velen zullen dat interpreten als Jan die een kopje koffie pakt, omdat de vergadering nog niet afgelopen is en hij dorst heeft. Zoals je zelf aangeeft, we zullen het nooit zeker weten. Ik zal ook niet beweren dat Jan en Agnes een geweldige arbeidsrelatie hebben, maar naar mijn idee is het gedrag van Agnes niet alleen aan Jan te wijten en zijn de bewoordingen en houding van Jan niet bovenmatig kwetsend.
Je mag in deze ook meetellen dat het geluid dat de SP nogal autoritair gerund word uit vele hoeken komt.
Alleen daarvoor geld ook: Dat staat helemaal nergens vermeld met daaronder een stempel van waarheid van Jan himself.
Dus het komt er uiteindelijk maar op neer wat je wenst te geloven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.