Veel. Alleen maar kritiek leveren op anderen en zelf nauwelijks iets hoeven waar te maken past haar vast welquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:07 schreef KroJo het volgende:
[..]
ik ben toch best wel benieuwd hoe ze het als kamerlid zal gaan doen ... hoeveel Fans zouden overblijven als ze en paar keer in de kamer als oppositielid interrupties doet of haar mening moet geven over thema's?
Dat zou toch volgens velen 'makkelijk' scoren moeten zijn?
Ja, ik zie haar ook niet echt een rol spelen in de Kamer. Discussieren enzo, argumenten gebruiken, dat zijn zaken die Verdonk niet liggen. Zo gauw ze elders een leuke functie kan krijgen is ze weg.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:06 schreef SCH het volgende:
Ik meen het serieus. Haar rol is uitgespeeld.
Je hebt gelijk, ik neem het terugquote:Op vrijdag 24 november 2006 08:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zo zit het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorkeurstem
Daarnaast zal Kamp in de verste verte niet in de buurt van het aantal voorkeurstemmen van Rita Verdonk komen
Is het nieuwe kabinet al gevormd dan?quote:
Ze zouden minder zetels hebben verloren. Maar dan zou Wilders niet zo groot geworden zijn denk ikquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:28 schreef du_ke het volgende:
Het zou misschien een paar zetels hebben gescheeld. Maar ook een overwinning van Verdonk zou nipt geweest zijn. De partij is nu eenmaal ietwat verdeeld.
Ik ook om precies dezelfde redenenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:34 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb Verdonk gekozen inderdaad.Puur omdat ik vind dat zij veel duidelijker is dan Rutte bijvoorbeeld.
![]()
Ook in het geval van vrouwen? Die christenunievrouwen die altijd met voorkeursstemmen in gemeenteraden en de kamer komen, bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:08 schreef freako het volgende:
Het is uniek dat een lijsttrekker minder voorkeursstemmen haalt dan een kandidaat lager op de lijst.
Misschien heb ik het gemist, maar doet het er technisch gezien toe?quote:Op zondag 26 november 2006 18:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het zal idd spannend worden.
Den Haag: Rutte 15406, Verdonk 16584
http://www.denhaag.nl/verkiezingen/
Nee, dat niet, maar vleiend voor Rutte zou het niet zijn.quote:Op zondag 26 november 2006 18:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist, maar doet het er technisch gezien toe?
Nee, inderdaad. Dat is het nu al niet.quote:Op zondag 26 november 2006 18:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar vleiend voor Rutte zou het niet zijn.
Da's waar.quote:Op zondag 26 november 2006 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Dat is het nu al niet.
Nee dat niet maar heel gek is het ook weer niet. Het is nauwelijks eerder voorgekomen dat een kandidaat op nummer 2 zo expliciet campagne voorzichzelf heeft gevoerd. In die zin is die uitslag ook wat bedriegelijk en eigenlijk heel vreemd. Rita ging meer voor Rita dan voor de VVD. Iemand die op camapgne gaat met Stem VVD maar dan wel op nummer 2 - dat is echt heel merkwaardig. Voor een nummer 27 of 45 is het wat minder gek maar de top 5 gaat meestal gewoon voor de partij en niet voor zichzelf. In die zin heeft ze denk ik haar hand ook overspeeld. Het zou me echt verbazen als ze over een jaar nog in de kamer zit, of in de Haagse politiek sowieso.quote:Op zondag 26 november 2006 18:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar vleiend voor Rutte zou het niet zijn.
Ik heb het hier niet over gemeenteraden.quote:Op zondag 26 november 2006 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook in het geval van vrouwen? Die christenunievrouwen die altijd met voorkeursstemmen in gemeenteraden en de kamer komen, bijvoorbeeld?
quote:Verdonk kreeg meeste VVD-stemmen
` VVD-minister Verdonk heeft woensdag
bij de parlementsverkiezingen meer
stemmen gekregen dan haar lijsttrekker
Rutte.620.000 kiezers stemden op nummer
twee Verdonk en 540.000 op Rutte.Het is
voor het eerst in de geschiedenis dat
een lijsttrekker van een partij niet de
meeste stemmen krijgt.
Die Asscher is zo'n zelfde soort zouteloze lul als Rutte en Bos.quote:Op maandag 27 november 2006 15:46 schreef Kozzmic het volgende:
Het is overigens niet helemaal uniek. Bij de gemeenteraadsverkiezingen had de nummer 2 van de PvdA (Aboutaleb) in Amsterdam ook meer stemmen dan zijn lijstaanvoerder (Lodewijk Asscher).
Wat maakt dat nu uit - het zijn allemaal stemmen op de VVD.quote:Op zondag 26 november 2006 21:08 schreef SCH het volgende:
Nee dat niet maar heel gek is het ook weer niet. Het is nauwelijks eerder voorgekomen dat een kandidaat op nummer 2 zo expliciet campagne voorzichzelf heeft gevoerd. In die zin is die uitslag ook wat bedriegelijk en eigenlijk heel vreemd. Rita ging meer voor Rita dan voor de VVD. Iemand die op camapgne gaat met Stem VVD maar dan wel op nummer 2 - dat is echt heel merkwaardig. Voor een nummer 27 of 45 is het wat minder gek maar de top 5 gaat meestal gewoon voor de partij en niet voor zichzelf. In die zin heeft ze denk ik haar hand ook overspeeld. Het zou me echt verbazen als ze over een jaar nog in de kamer zit, of in de Haagse politiek sowieso.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |