Daar is niks kortzichtigs aan; een betaalde reis naar Marokko op kosten van de baas zonder dat daar enig nut mee gediend kan zijn is een vakantie. De problemen met dit soort jongeren liggen in de buurt waar ze wonen en zijn het gevolg van de manier hoe de Nederlandse maatschappij omgaat met immigranten. Dat heeft absoluut en volledig niks te maken met het dagelijkse leven in het koninkrijk Marokko. Als wij ons eens écht gaan verdiepen in de uitsluiting van de maatschappij waar immigranten tegenaan lopen (en dan heb ik het niet over het doodknuffelen van mensen tot het punt dat ze alleen nog maar hun handen kunnen ophouden voor een uitkering) en dát aanpakken, dan is het probleem van het 'kutmarokkaantje' binnen de kortste keren iets van het verleden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een kortzichtig gelul over die snoepreisjes en vakanties. Misschien moeten we dat maar zien als projectie.
Ik schat in dat ze hopen op ontsporende Mauritianen of zo.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:<knip> Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten? Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Waarom hebben we geen Hangjeugd uit hawaii?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik schat in dat ze hopen op ontsporende Mauritianen of zo.
Waarom niet? Als het programma maar intensief is. Globalisering, uitwisseling van zinvolle informatie?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Als je dat inzicht geeft in het gedrag van dergelijke crimineeltjes, waarom niet ? Je hoeft ook niet het gehele politiekorps op stage te sturen. Daarnaast moet je ze gewoon behandelen om wat ze zijn, Nederlander. Als een agressiever optreden zinvol is dan kan dat imho gewoon. We moeten echter ook niet vergeten dat de buurt zich leent voor raddraaiers, dat was als zo voordat er Marokkanen in dit land waren. Achterbuurten zijn van alle tijden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Tja, als iets geld gaat kosten, komen de argumenten-tegen snel op tafel.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:28 schreef gelly het volgende:
Welk grappig dat rechts Nederland nu ineens in dit topic beweert dat cultuur helemaal niks met het wangedrag van die kneuzen te maken heeft.
Ach, men blijft kennelijk liever hangen in het realistische "alluhmaal ut land uit !".quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, als iets geld gaat kosten, komen de argumenten-tegen snel op tafel.![]()
De politie heeft een goed verhaal en verdiept zich nou juist in de buitensluiting van migranten en dit is er een onderdeel van. Dit gaat om een specifieke tak van de politie die zich in multi-etnische zaken verdiept en dus niet over 1 nacht ijs gaat. Het verbaast me dat iedereen het weer beter denkt te weten. Je kan er kritiek op hebben maar het afdoen als vakantie of snoepreisjes is echt flauw.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar is niks kortzichtigs aan; een betaalde reis naar Marokko op kosten van de baas zonder dat daar enig nut mee gediend kan zijn is een vakantie. De problemen met dit soort jongeren liggen in de buurt waar ze wonen en zijn het gevolg van de manier hoe de Nederlandse maatschappij omgaat met immigranten. Dat heeft absoluut en volledig niks te maken met het dagelijkse leven in het koninkrijk Marokko. Als wij ons eens écht gaan verdiepen in de uitsluiting van de maatschappij waar immigranten tegenaan lopen (en dan heb ik het niet over het doodknuffelen van mensen tot het punt dat ze alleen nog maar hun handen kunnen ophouden voor een uitkering) en dát aanpakken, dan is het probleem van het 'kutmarokkaantje' binnen de kortste keren iets van het verleden.
Zoals we hierboven al konden lezen; in de film Babel krijg je een realistisch beeld van hoe de politie in Marokko aanpakt; en dat is per sé niet hoe ik wil dat de politie in Nederland zich gaat gedragen.
ik zie niet zo heel goed wat daar zo absurd aan isquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, om nog eens de volkomen absurditeit van deze onderneming te schetsen; het gaat hier om een groepje hardnekkige raddraaiers. De leden van deze groep weigeren zich te conformeren aan Nederlandse gedragsregels, en ''dwepen met de Marokkaanse cultuur'' - voorzover ze die al kennen.
de dames en heren agenten gaan gewoon langs bij de Marokkanen thuis hoor, ook moskeebezoek wordt niet geschuwdquote:Me dunkt dat er in Nederland een veel grotere groep Marokkanen is die ook kennis van de Marokkaanse cultuur heeft, maar zich verre houdt van dit soort gedrag. Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten?
gebeurt allang zeker naar de Antillen, de agenten voor Joegoslavie vallen officieel onder het kopje vredesmissies (EUPOL) maar op het moment zit er voor zover ik weet niemand van de politiequote:Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
de cultuur thuis is van invloed, en dat is de Islamitsche cultuur zoals je die 30 jaar of langer terug vond in Marokko.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:28 schreef gelly het volgende:
Welk grappig dat rechts Nederland nu ineens in dit topic beweert dat cultuur helemaal niks met het wangedrag van die kneuzen te maken heeft.
daar zetten ze zichzelf in, hoor, niemand meet hen die rol aan, daar schermen ze graag zelf mee, als hen gewezen wordt op bepaalde inzet of de hand in eigen boezem.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:59 schreef gelly het volgende:
Het doel is ook een beetje jongeren de kans niet meer te geven zich te verschuilen achter die cultuur Milagro, ze met hun eigen wapens pakken. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat die jongeren in niets lijken op een Marokkaan in Marokko, haal ze dan ook uit die slachtofferrol.
Ik moet dan meteen aan Reuzevuller denken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef sp3c het volgende:
waarom hoor ik nooit iemand klagen over uitwisselingsprojecten naar Duitsland of Amerika?
snoepreisjes toch, lekker vakantie op kosten van de belastingbetaler enzo
Het probleem is natuurlijk ook onze houding in onze maatschappij waar alles maar toegelaten wordt om maar vooral niet te hoeven ingrijpen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:13 schreef milagro het volgende:
het probleem zijn niet de kinderen, ja hun gedrag is waar we last van hebben, maar het probleem zijn de ouders, die moeten geholpen worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |