Nadeel is dat ze ook zo weer verdwenen zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:40 schreef JelleS het volgende:
Hij heeft het voordeel dat zen nieuwe achterban veelal volk is dat snel op populisten stemt, en die dan ook eerst op Fortuyn hebben gestemd.
Maar...quote:Op donderdag 23 november 2006 22:40 schreef JelleS het volgende:
Toch denk ik dat CDA-PVDA-CU de enige logische oplossing is.
Ja, en D66 wilde niet met CDA en VVD in een kabinet in 2003. Goh, wat waren ze principieel toen.quote:
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:48 schreef JelleS het volgende:
Niks maarZe willen het niet, maar ze hebben niks te willen, dat is nu juist het probleem.
De VVD wou in 2002 ook niet in een coalitie stappen nadat ze genadeloos onderuit ten koste van de LPF gingen. Dit soort dingen waaien gauw genoeg over. Daarbij staat Bos toch bekend als windvaan, dus ik heb goede hoop dat CDA - PvdA - CU mogelijk wordt.quote:
Nee hoor, het volk stemt niet op coalities en al helemaal niet 1 met 't CDA en de PvdA.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:58 schreef Astoreth het volgende:
Het moet ook wel CDA PvdA CU worden. Dat heeft het volk namenlijk gekozen.
Staan we zeker denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
het is optioneel. Maar ik ben het volledig eens, CDA en PVDA in 1 regering is een lachertje. Als dat gebeurt staan we zo weer bij de stembus
Nee, het volk stemt op welke partij ze in de regering willen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, het volk stemt niet op coalities en al helemaal niet 1 met 't CDA en de PvdA.
Bij Lubbers III werkte het ookquote:Op donderdag 23 november 2006 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
het is optioneel. Maar ik ben het volledig eens, CDA en PVDA in 1 regering is een lachertje. Als dat gebeurt staan we zo weer bij de stembus
Werkte is een groot woord. Zowel CDA als PvdA implodeerden in 1994. Het rommelde 4 jaar aan een stuk. Continu conflicten tussen CDA en PvdA, en problemen binnen de partijen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:22 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Bij Lubbers III werkte het ook
Ja ik.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:21 schreef Astoreth het volgende:
of zijn er ook mensen die voor de oppositie stemmen?
het is uit de geschiedenis gebleken dat cda/pvda coalities niet de beste zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:22 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Bij Lubbers III werkte het ook
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128715/index.htmlquote:CDA wil met GroenLinks PvdA uit kabinet houden
vrijdag 1 december 2006 07:52
Een coalitie met SP en PvdA is het CDA te gortig, daarom denken de christen-democraten aan een coalitie met SP, GroenLinks en ChristenUnie.
Het CDA, zo schrijft De Telegraaf zonder bronnen te noemen, vreest te worden overvleugeld in een coalitie met de SP en de PvdA. Met de grootste linkse partij, de PvdA, in de oppositie en de ChristenUnie en de twee linkse partijen GroenLinks en SP in het kabinet, zou de positie van de christen-democraten een stuk sterker staan.
Voor informateur Rein Jan Hoekstra is deze combinatie niet de eerste mogelijkheid die wordt onderzocht. Vandaag spreekt hij voor de tweede keer met Jan Marijnissen van de SP. Vrijwel alle partijen hebben aangegeven dat de SP na deze verkiezingsuitslag in een kabinet thuishoort.
Inhoud
Maar dat is inhoudelijk wel problematisch. De verschillen met het CDA zijn erg groot, hebben Marijnissen en CDA-leider Jan Peter Balkenende al aangegeven. Na zijn gesprek met Marijnissen beslist Hoekstra wat zijn volgende stap zal zijn.
André Rouvoet van de ChristenUnie heeft overigens in zijn gesprek met Hoekstra aangegeven dat hij het 'niet logisch' zou vinden als zijn partij in een kabinet zitting neemt, CDA, PvdA en SP is logischer, denkt hij. En Femke Halsema heeft gezegd dat ze, gezien het verlies van GroenLinks, geen rol ziet weggelegd voor haar partij bij de formatie van een nieuw kabinet.
Door Jan Kooistra
Moet GL niet doenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:21 schreef Majar het volgende:
Volgens Elsevier maakt deze combi goede kans:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/128715/index.html
Als Groenlinks en CU willen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:39 schreef SjonLok het volgende:
Voorlopig maakt mijn voorspelling nog kans om uit te komen.
Moet de SP ook niet doen..quote:
Die GL wethouder uit Nijmegen is idd engquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:24 schreef KonnieKipke het volgende:
laat groen-links in godsnaam uit de landelijke politiek blijven. We hebben al kunnen zien hoe zij het de automobilisten in Amsterdam onmogelijk hebben gemaakt van hun mobiliteit gebruik te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |