abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43831687
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef venomsnake het volgende:
Bang voor de SP topic nr.1001
Begaan met de toekomst van het land, dat is iets anders als bang zijn.
pi_43831693
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat denk je van het vasthouden aan de bekrompen ontslagrecht beperking
Wat denk je van de 62% belastingsschaal
Wat denk je aan de HRA aanpassingen

Zo heb er je nu even 3 argumenten die je even kan nalezen / opzoeken. Denk er even over na.. Suc6
bekrompen ontslagrecht? Je wilt het dus versoepelen ? Zodat 50 jarige makkelijker ontslagen worden en moeilijker aan een baan komen? Ik geef toe, het is bekrompen, maar heel veel betere mogelijkheden zie ik niet.

de hra mag van mij volledig afgeschaft worden, gelijdelijk dan wel te verstaan. HRA is speelgoed voor de rijkeren onder ons.

62% belastingschaal, ik zie het probleem niet? Het is wat dieper in de buidel tasten maar je krijgt er wel een socialer nederland voor terug.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 23 november 2006 @ 20:40:31 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43831740
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bedenk dan naast je excel ook een argument voor die mensen om SP te stemmen. Die mensen geven blijkbaar zelf een hoop geld gewoon weg... Leuk hoor. Ik heb het nu nog gewoon nodig. Ik moet groeien in mijn salaris en ontwikkeling en zekerheid etc. De SP neemt voor mij zekerheid weg
Oh nee hoor, mijn voorspelling is dat politiek in zijn algemeen, mondiaal zelfs, zal groeien naar een samenleving waar in alles zeker is, gepland, vastgelegd, gejuridiseerd en wellicht ook nog veilig.

Denk bijvoorbeeld aan biometrie, het opslaan van allerlei gegevens van beweging, leesgedrag, surfgedrag, met wie je een netwerk hebt en hoe intensief, etc. etc.

Dat je dan niet zo vrij bent, dat neemt de massa voor lief, maak je geen zorgen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43831761
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik denk van niet, en vele economen en politieke partijen met mij, naast het scandinavische model.

Een ander onderwerp, wat te denken van vrijheid van gedachten, innovatie en expressie? Die is de laatste kabinetsperiode ook weer lekker flink door de mangel gehaald. Ik vind dat je voor innovatie een vrije expressie nodig hebt, het CDA heeft het, zoals bekend, het niet zo met vrijheid van meningsuiting. Ik vind dat communistisch en waardeloos.
Vrije expressie binnen respectabele normen vind ik ok.
Maar respectloos je vrije expressie ten toon te stellen is niet ok
pi_43831799
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Voor jou blijkbaar reden genoeg om goed gefundeerd te posten. Dank voor je input
Waarom zou ik, wat voegt dit topic toe aan die anderen?

bv,

Is 25 zetels van de SP niet eng?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43831817
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Geld kan je ook op andere manieren verkrijgen. Vertel mij maar hoe je mensen gemotiveerd in NL houdt als je 62% van hun zeer zuur verdiende geld af wil pakken. Te ziek voor woorden.

Lekkere motivatie als je harder werkt dan niet willende werkende mensen en als je 3x zoveel verantwoordelijkheid op je hoofd hebt dan een slaper op z'n werk.. Straffen de mensen die NL groot maken.
Is dit jou antwoord op tienduizenden mensen die keihard werken voor hun gezin en nauwelijks een fatsoenlijk bord eten op tafel kunnen brengen? Ik vind dat echt niet kunnen in een welvarend land als Nederland. En dat doe je niet door alle kinderen van 'laagopgeleide' mensen naar een school te sturen en die van de hogeropgeleide naar een andere of door het ontslagrecht

Mensen leven nu langs elkaar, groepen staan recht tegenover elkaar In dat kille Nederland wil ik niet wonen. Ik hoop dat we er gisteren afstand van hebben gedaan.

Blijf jij maar die zelfverrijking aan de top, mensen die om de 100 kilometer moeten tanken met de Hummer. Ik pas.
pi_43831818
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:34 schreef draaijer het volgende:

[..]
Slimmer werken ja. SP stemmen als je geen zin hebt om te werken. Kan je lekker uitslapen en je hand ophouden. Ik zou dan echt zoooooooo trots op mezelf zijn dat ik weer niks bereikt zou hebben
Ik werk met alle plezier van de wereld. En heb SP gestemd Dat is puur omdat ik wil dat ik het wat socialer wordt in nederland.

Je zegt .. Veel mensen met veel verantwoordelijkheid werken ook veel meer dan de gem. arbeider.

Vind je het GEK !???? Dit is zo verdomde logisch, Wie wil nou niet zn eigen plannen kunnen bedenken en het kunnen uitvoeren!! Dan wordt het ook een stuk leuker om te werken, dat merk ik ook bijmezelf. Alleen heeft niet iedereen daar de capaciteiten voor!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_43831827
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

bekrompen ontslagrecht? Je wilt het dus versoepelen ? Zodat 50 jarige makkelijker ontslagen worden en moeilijker aan een baan komen? Ik geef toe, het is bekrompen, maar heel veel betere mogelijkheden zie ik niet.

de hra mag van mij volledig afgeschaft worden, gelijdelijk dan wel te verstaan. HRA is speelgoed voor de rijkeren onder ons.

62% belastingschaal, ik zie het probleem niet? Het is wat dieper in de buidel tasten maar je krijgt er wel een socialer nederland voor terug.
Nu is het 62% en over een paar jaar 70% als we weer de bodem van onze schatkist in zicht zien komen en moeten bijlenen.
Dat betekend nu al dat ik later 2 weken van een maand voor jan de uitkeringspauper mag gaan werken.
Dank u vriendelijk!
pi_43831856
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is niet bekrompen kind. In andere landen werkt het perfect.

Huur jij? Gooi dan die markt ook maar open. Of zit je vast met je carriere dat je voor de rest van je leven in je goedkope koopwoning wilt blijven wonen.

Dat wil ik helemaal niet. Mensen moeten gewoon werken. Je gaat een hond toch geen koekjes geven als hij net een kind heeft gebeten
Sterke punten heb je... Ik ben om
pi_43831896
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:42 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waarom zou ik, wat voegt dit topic toe aan die anderen?

bv,

Is 25 zetels van de SP niet eng?
Grappig.. Het schijnt niks toe te voegen, maar je blijft lekker lezen en posten.. Leuk
Weer een sterk punt
  donderdag 23 november 2006 @ 20:46:38 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43832001
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Vrije expressie binnen respectabele normen vind ik ok.
Maar respectloos je vrije expressie ten toon te stellen is niet ok
CDA gooit het heel vaak op 'wat hebben mensen die niks fout doen te verbergen?', en drukken daar met hun coalitiepartner weer een privacyinperkende maatregel door.

Een goed voorbeeld is het volgende. Restaurant parkheuvel, 1 van de meest gerespecteerde restaurants van het land, heeft sinds kort een nieuwe eigenaar of chef-kok. De vervanging hiervan begon echter al een jaar van te voren. Echter, als dit in het jaar naar buiten was gekomen, had dat welhaast zeker een michelin-ster gekost, of op zijn minst veel reputatie. Kortom, compleet legitiem gedrag, maar deze 2 heren hadden wel wat te verbergen voor de rest van de samenleving.

Zo ook met innovatie, ik wil niet dat iemand, de staat, een (corrupte) ambtenaar, of wie dan ook, ziet wie met wie aan het mailen is geslagen. Dat staat onderhandelingsgesprekken, innovatie, vooruitgang en ontwikkeling ernstig in de weg. Maar de CDA blijft het gooien op wat ik al eerder zei. Dat soort dingen vind ik ernstig communistisch en kwalijk.

Dat soort controlerende maatregelen zijn er nationaal moeilijk door te drukken, net zoals milieumaatregelen, maarja, sinds kort hebben we dus een goede mondiale reden om onze vrijheid in te leveren om diezelfde vrijheid te beschermen. In een kluis waar het individu ook niet bij kan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43832002
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:42 schreef AminBen het volgende:

[..]

Is dit jou antwoord op tienduizenden mensen die keihard werken voor hun gezin en nauwelijks een fatsoenlijk bord eten op tafel kunnen brengen? Ik vind dat echt niet kunnen in een welvarend land als Nederland. En dat doe je niet door alle kinderen van 'laagopgeleide' mensen naar een school te sturen en die van de hogeropgeleide naar een andere of door het ontslagrecht

Mensen leven nu langs elkaar, groepen staan recht tegenover elkaar In dat kille Nederland wil ik niet wonen. Ik hoop dat we er gisteren afstand van hebben gedaan.

Blijf jij maar die zelfverrijking aan de top, mensen die om de 100 kilometer moeten tanken met de Hummer. Ik pas.
Offtopic
pas? Tankpas ! Dat is het antwoord op tanken elke 100 km.

Ontopic
Waarom geef je je zuur verdiende geld dan niet gewoon weg.
Met de SP betalen we 2x zoveel inkomstenbelasting als in Belgie

BRAVO !
pi_43832007
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

TRUE
Ik ook
pi_43832024
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Grappig.. Het schijnt niks toe te voegen, maar je blijft lekker lezen en posten.. Leuk
Weer een sterk punt
Ik vermaak me prima idd.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 23 november 2006 @ 20:48:45 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43832073
We hebben wel genoeg SP=eng topics onderhand. Slotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')