De PVDA als enige?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef rubbereend het volgende:
de PvdA komt waarschijnlijk in de regering. De enige partij die inzette op een voetbalwet! Nu kunnen ze hun slag slaan.
mooi, alleen is dat 2005........... vervolgens doen ze zelf niks en staat er niets in hun verkiezingsprogramma!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef wonko het volgende:
[..]
De PVDA als enige?
http://blogger.xs4all.nl/panhuis/archive/2005/04/18/35870.aspx
Soort van PVDA dus....eerst zien en dan geloven.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mooi, alleen is dat 2005........... vervolgens doen ze zelf niks en staat er niets in hun verkiezingsprogramma!
dat is altijd zo in de politiekquote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Soort van PVDA dus....eerst zien en dan geloven.
Volledig mee eens!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:18 schreef DIGGER het volgende:
Mits het maar een fatsoenlijke wet is en er niet dat soort massale willekeur kan ontstaan als bij neusjes - Roda vorig jaar, of men iedereen maar oppakt zoals rond Feyenoord - neusjes vorig jaar.
Maar consequent is men niet echt in dit landquote:En dan mogen e ook andere clubs dan Den Haag eens flink aanpakken.
Alles valt en staat met het consequent optreden en straffen, anders is het kansloos.
Dat bedoel ik...feit is dat het niet verkeerd zou zijn als die wet er komt.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is altijd zo in de politiek
Had je misschien toch SP moeten stemmenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Volledig mee eens!
[..]
Maar consequent is men niet echt in dit land
SP was trouwens de enige die kamervragen stelde na 020-Roda en die het duidelijk opnam voor de Rodafans!
Nope. Dan blijf ik bij mijn blanco.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:00 schreef dndiek het volgende:
[..]
Had je misschien toch SP moeten stemmen...
Kun je je nog kinderachtiger en verongelijkter uitdrukken?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:18 schreef DIGGER het volgende:
Mits het maar een fatsoenlijke wet is en er niet dat soort massale willekeur kan ontstaan als bij neusjes - Roda vorig jaar, of men iedereen maar oppakt zoals rond Feyenoord - neusjes vorig jaar.
En dan mogen e ook andere clubs dan Den Haag eens flink aanpakken.
Alles valt en staat met het consequent optreden en straffen, anders is het kansloos.
Kun je je nog kinderachtiger en verongelijkter uitdrukken?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Kun je je nog kinderachtiger en verongelijkter uitdrukken?
Prima plan van de PvdA.
Zo snel mogelijk invoeren.
Al die mongolen het stadion uit!
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:07 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kun je je nog kinderachtiger en verongelijkter uitdrukken?
Jij hebt het over mongolen. Terwijl zijn reactie juist zegt hoe het is in dit land!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:10 schreef Robar het volgende:
[..]
![]()
t.o.v. wie of wat voel ik me dan verongelijkt volgens jou?
En wat is er kinderachtig aan mijn reactie?
En het ligt nooit aan de supporters zelf? Die stellen zich niet agressief op?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij hebt het over mongolen. Terwijl zijn reactie juist zegt hoe het is in dit land!
Wel eens als uitclub naar Amsterdam of Utrecht geweest? Vergelijk die 2 eens met de rest van het land, zul je zien dat de politie in de eerste 2 steden gewoon asociaal en sensatiebelust is.
Waarom heeft de KNVB anders alle stadionverboden na 020-Roda moeten kwijtschelden? Waarom heeft justitie Amsterdam al meerdere rechtszaken verloren? Utrecht dan, eerst knuppelen ze je de bus in en daarna moet je allemaal de bus weer uit en rennen er ineens 4 paarden door je hele groep als je bij de bus staat.
Noem je dat consequent? Als jij zulke uitwedstrijden hebt meegemaakt weet je waarom rellen ook kunnen onstaan.
Dat ze met het problemen oplossen eerst eens bij zichzelf beginnen ipv, altijd maar naar de voetbalsupporters te wijzen!
En jij, jij loopt gewoon blindelings achter de massa aan.
dat zal best wel, maar de politie is er dan om die agressie tegen te gaan en niet aan te wakkerenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:21 schreef wonko het volgende:
[..]
En het ligt nooit aan de supporters zelf? Die stellen zich niet agressief op?
Wat betreft dat kinderachtige doel ik op de uitdrukkingswijze neusjes dit, neusjes dat, neusjes zus en het is niet eerlijk! Kom op zeg, we hebben allemaal gezien wat er nu weer gebeurd is in Den Haag. En wat heeft Ajax te maken met het beleid van de lokale politie? Amsterdam treed gewoon hard op tegen relschoppers, wat mij betreft is dat volkomen terecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij hebt het over mongolen. Terwijl zijn reactie juist zegt hoe het is in dit land!
Wel eens als uitclub naar Amsterdam of Utrecht geweest? Vergelijk die 2 eens met de rest van het land, zul je zien dat de politie in de eerste 2 steden gewoon asociaal en sensatiebelust is.
Waarom heeft de KNVB anders alle stadionverboden na 020-Roda moeten kwijtschelden? Waarom heeft justitie Amsterdam al meerdere rechtszaken verloren? Utrecht dan, eerst knuppelen ze je de bus in en daarna moet je allemaal de bus weer uit en rennen er ineens 4 paarden door je hele groep als je bij de bus staat.
Noem je dat consequent? Als jij zulke uitwedstrijden hebt meegemaakt weet je waarom rellen ook kunnen onstaan.
Dat ze met het problemen oplossen eerst eens bij zichzelf beginnen ipv, altijd maar naar de voetbalsupporters te wijzen!
En jij, jij loopt gewoon blindelings achter de massa aan.
Misschien is het wel een taktiek die in het verleden positieve resultaten opleverde i.t.t. de softe aanpak van vroeger. Beetje verwarring stichten en laten zien wie de baas is om escalaties tegenover burger en particuliere bezittingen te voorkomen c.q. te verminderen. Vroeger met massaal gesloopt o.v. en de massala vechtpartijen was het echt niet beter.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zal best wel, maar de politie is er dan om die agressie tegen te gaan en niet aan te wakkeren
Dat voorbeeld van Utrecht wat ik noemde was na de 4-4 in Utrecht. Wij stonden alleen een feestje te vieren nadat we de 3de match in 8 dagen niet verloren hadden (2x winst 1x gelijk).quote:Op donderdag 23 november 2006 13:21 schreef wonko het volgende:
[..]
En het ligt nooit aan de supporters zelf? Die stellen zich niet agressief op?
als je in een combiregeling bij de Arena aankomt valt er weinig te slopen hoor, je wordt in een kooi door de ME opgejaagd!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:25 schreef wonko het volgende:
[..]
Misschien is het wel een taktiek die in het verleden positieve resultaten opleverde i.t.t. de softe aanpak van vroeger. Beetje verwarring stichten en laten zien wie de baas is om escalaties tegenover burger en particuliere bezittingen te voorkomen c.q. te verminderen. Vroeger met massaal gesloopt o.v. en de massala vechtpartijen was het echt niet beter.
Ach die zogenaamde supporters voelen zich gewoon te snel aangevallen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zal best wel, maar de politie is er dan om die agressie tegen te gaan en niet aan te wakkeren
Als er dan zo'n zware rellen waren (aldus politie Amsterdam) waarom is er dan niemand van 020 opgepakt maar alleen een 200 van Roda?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:24 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat betreft dat kinderachtige doel ik op de uitdrukkingswijze neusjes dit, neusjes dat, neusjes zus en het is niet eerlijk! Kom op zeg, we hebben allemaal gezien wat er nu weer gebeurd is in Den Haag. En wat heeft Ajax te maken met het beleid van de lokale politie? Amsterdam treed gewoon hard op tegen relschoppers, wat mij betreft is dat volkomen terecht.
En de bron van al het kwaad (rellen) zit hem in dat kleine groepje supporters dat zich niet aan de regels kan houden. Niet naar de politie wijzen als schuldige. Supporters worden als criminelen behandeld, omdat daar een aanleiding voor is. Die aanleiding, tevens de bron van deze ellende, is die groep supporters die het nodig vindt om te gaan knokken of dingen te gaan slopen!
Verplichte buscombi, op 1km van het stadion je bus parkeren en dan door de Ajaxfans naar het uitvak lopen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je in een combiregeling bij de Arena aankomt valt er weinig te slopen hoor, je wordt in een kooi door de ME opgejaagd!
Dat zal allemaal wel wezen Darkshine, maar wat is nu de aanleiding hiervan?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat voorbeeld van Utrecht wat ik noemde was na de 4-4 in Utrecht. Wij stonden alleen een feestje te vieren nadat we de 3de match in 8 dagen niet verloren hadden (2x winst 1x gelijk).
Twee jaar terug ben ik voor het laatst (en daar blijft het voor uitvak gezien iig bij!) bij Utrecht-Roda geweest. Je zit gezellig in de bus niks aan de hand, komt er op moment dat je parkeert een opgefokt peleton ME voor die bus staan, je moet daar door een enorme modderpoel heenlopen dus iedereen let op waar die loopt (wil jij compleet onder de modder zitten dan?) en dan word je in je rug geduwt/geknuppeld omdat het hun niet snel genoeg gaat. Een gast draait zich om, heeft nog niks gezegd en word hardhandig terug de bus ingedraaid en duidelijk gemaakt dat hij het uitvak niet inkomt (is vervolgens naast het uitvak gaan zitten).
Na de match (waar het overigens de gehele tijd regende) weer naar buiten weer die modderpoel in die er door de regen echt niet beter op is geworden en je word van uitvak tot in de bus weer doorgeduwt/geknuppeld door die lui.
En jij vraagt je af waar ongeregeldheden beginnen?
Ik ben niet tegen de voetbalwet, maar d'r zal toch eerst eens wat bij hunzelf moeten gebeuren!
Jij bent echt een typisch voorbeeld van altijd maar naar die supporters te wijzen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach die zogenaamde supporters voelen zich gewoon te snel aangevallen.
Als er een peleton ME naast hun plaatsneemt is het gelijk al niet goed, dat komt over alsof ze criminelen zijn en dat is niet eerlijk en daarom mogen we aggressief reageren. Ze lokken het zelf uit.
Hou toch op zeg. Er is altijd een aanleiding voor escalaties en dat is echt NIET de politie.
Natuurlijk zijn er voorbeelden van verkeerde beslissingen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als er dan zo'n zware rellen waren (aldus politie Amsterdam) waarom is er dan niemand van 020 opgepakt maar alleen een 200 van Roda?
Ik geef alleen aan dat er ook structureel iets fout zit bij hun zelf.
Je kunt wel altijd wijzen naar de voetbalfans maar leg me eens uit dan waarom dit niet de eerste keer is (en op die manier ook niet de laatste) waardoor de politie Amsterdam een rechtszaak verliest?
Ajax-Feyenoord hebben ze ook al eens een rechtszaak op verloren. Ken daar de feiten niet van, maar d'r zal best iemand op dit forum zitten wat dat kan toelichten.
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Verplichte buscombi, op 1km van het stadion je bus parkeren en dan door de Ajaxfans naar het uitvak lopen.
Er is niet eens gereld bij die matchen in Utrecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel wezen Darkshine, maar wat is nu de aanleiding hiervan?
Denk daar eens over na.
En is dit nu de reden om te gaan rellen?
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach die zogenaamde supporters voelen zich gewoon te snel aangevallen.
Als er een peleton ME naast hun plaatsneemt is het gelijk al niet goed, dat komt over alsof ze criminelen zijn en dat is niet eerlijk en daarom mogen we aggressief reageren. Ze lokken het zelf uit.
Hou toch op zeg. Er is altijd een aanleiding voor escalaties en dat is echt NIET de politie.
Dan kun je moeilijk door het 020 publiek heenquote:
Ik wijs niet naar supporters, degenen die het voetbal verpesten zijn geen supporters.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij bent echt een typisch voorbeeld van altijd maar naar die supporters te wijzen.
Gast ik kom gewoon op het voetbal voor een potje bier, wat flauwekul met me kameraden en een leuke match. En nog maak je dingen mee die echt belachelijk zijn.
Maar het ligt niet aan de politie, ze verliezen achteraf alleen de rechtszaken omdat ze fout zaten.
En jij snapt mijn punt! Thx!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij zijn er al meerdere gerechterlijke uitspraken waarbij de ME schuldig was aan uitlokking en overmatig geweld.
Die is er niet altijd. Ze lokken het zelf ook uit, niet altijd maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik wijs niet naar supporters, degenen die het voetbal verpesten zijn geen supporters.
Ik probeer alleen maar duidelijk te stellen, en dat is iedereen denk ik met me eens, dat er een aanleiding is voor het optreden van de politie.
Ik ben er gewoon van overtuigd dat deze voetbalwet veel oplost, kijk naar Engeland.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Er is niet eens gereld bij die matchen in Utrecht.
De eerste keer grijpen ze hard in omdat wij voor de bus stonden te feesten (het uitvak was nog niet eens leeg). En de 2de keer word je van je bus naar het uitvak en vice-versa zonder aanleiding gewoon doorgeduwt/geknuppeld door die gasten.
Ik ben vaker in Utrecht geweest, zowel in de huidige Galgenwaard als voor de verbouwing en altijd hetzelfde gezeik.
Waarom meen je waarom de kritiek op vooral Amsterdam en Utrecht vanuit allerlei supportersgroepen komen? Ook de petten en sjaals hebben geen goed woord over voor hun.
Maar knik jij maar vooral lekker ja.
Waarom moeten we altijd naar Engeland kijken? Kijk naar die voetbalwet in België, krijg je bij wijze van spreke al een sv als je een scheet laat!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon van overtuigd dat deze voetbalwet veel oplost, kijk naar Engeland.
Iedereen is bang voor RJC!quote:En dat jullie zo in de gaten gehouden worden en op die manier begeleid worden heeft wederom een aanleiding. Het is namelijk echt niet altijd zo geweest.
Als ze eens beginnen met iedereen weer op die manier naar een uitwedstrijd te laten gaan. Kan dat dan gaan er ook geen fans van de bezoekende club in het thuisvak zitten.quote:Vroeger kon je namelijk gewoon naar het stadion rijden en een kaartje kopen!
Je snapt mijn punt niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die is er niet altijd. Ze lokken het zelf ook uit, niet altijd maar het gebeurt wel.
20 jaar geleden was er meer geouwehoer rond het stadion dan nu.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon van overtuigd dat deze voetbalwet veel oplost, kijk naar Engeland.
En dat jullie zo in de gaten gehouden worden en op die manier begeleid worden heeft wederom een aanleiding. Het is namelijk echt niet altijd zo geweest.
Vroeger kon je namelijk gewoon naar het stadion rijden en een kaartje kopen!
Dus daarom mogen ze in die steden uitlokken? Mogen ze excessief geweld gebruiken?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:43 schreef Robar het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.
Ik wil niet zeggen dat het netjes is dat je zo naar je plek begeleid wordt.
Ik zeg alleen dat de politie het om een reden doet.
Die reden ligt in het verleden en is preventief.
99% kans dat het onnodig is, maar wat als die 1% uitkomt.
Weet je wat dat betekent voor een stad als Utrecht of Amsterdam?
Wees dan kwaad op die medesupporters die het voor jou verpesten.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarom moeten we altijd naar Engeland kijken? Kijk naar die voetbalwet in België, krijg je bij wijze van spreke al een sv als je een scheet laat!
[..]
Iedereen is bang voor RJC!
[..]
Als ze eens beginnen met iedereen weer op die manier naar een uitwedstrijd te laten gaan. Kan dat dan gaan er ook geen fans van de bezoekende club in het thuisvak zitten.
Ik zit ook vaker in het thuisvak bij uitwedstrijden van Roda, ik ben geen crimineel en laat me niet zo behandelen.
quote:Ombudsman: excessief geweld tegen voetbalfans
Politiemannen van het korps Gelderland-Midden hebben na de voetbalwedstrijd Vitesse - FC Den Bosch in februari 2002 ongecontroleerd en excessief geweld gebruikt. Dat concludeert de Nationale ombudsman in een rapport dat donderdag verscheen.
Volgens de ombudsman hebben politieagenten de supporters met hun
wapenstok verwondingen toegebracht en hebben ze autoruiten ingeslagen "zonder redelijk doel".
Volgens het rapport is er "een geweldssituatie ontstaan die niet passend is voor onze samenleving."
De supporters wilden na afloop van de voetbalwedstrijd meteen aangifte doen omdat hun auto's waren beschadigd en beklad. Daarop zette de politie honden in. Omdat de fans geen kant meer op konden, liepen ze hondenbeten op.
Bron: Omroep Brabant
Nee, daar ben ik tegen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus daarom mogen ze in die steden uitlokken? Mogen ze excessief geweld gebruiken?
Is de politiek niks voor jou? Over de rug van voetbalsupporters is het namelijk makkelijk scoren in dit land!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef Robar het volgende:
[..]
Wees dan kwaad op die medesupporters die het voor jou verpesten.
De politie maakt fouten, ben ik met je eens en er zullen vast momenten geweest zijn dat ze het verkeerd gedaan hebben en terecht teruggefloten zijn, maar de bron van het probleem is gewoon niet de politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |