Heb je al gehoord hoeveel Thermate ze nodig hadden en dat thermate OP het staal moet zijn aangebracht om dat effect te hebben?quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:45 schreef NorthernStar het volgende:
Geen vacuum. Gewoon een lagere luchtdruk dan de omgeving, na een explosie. Thermate zou bij WTC7 gebruikt zijn voor de shaped charges om kritieke steunpunten (metalen balken) door te snijden, zodat je met veel minder explosieven het gebouw daarna kunt neerhalen. Het is niet het explosief zelf.
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htmquote:12. Did the NIST investigation look for evidence of the WTC towers being brought down by controlled demolition? Was the steel tested for explosives or thermite residues? The combination of thermite and sulfur (called thermate) "slices through steel like a hot knife through butter."
NIST did not test for the residue of these compounds in the steel.
The responses to questions number 2, 4, 5 and 11 demonstrate why NIST concluded that there were no explosives or controlled demolition involved in the collapses of the WTC towers.
Furthermore, a very large quantity of thermite (a mixture of powdered or granular aluminum metal and powdered iron oxide that burns at extremely high temperatures when ignited) or another incendiary compound would have had to be placed on at least the number of columns damaged by the aircraft impact and weakened by the subsequent fires to bring down a tower. Thermite burns slowly relative to explosive materials and can require several minutes in contact with a massive steel section to heat it to a temperature that would result in substantial weakening. Separate from the WTC towers investigation, NIST researchers estimated that at least 0.13 pounds of thermite would be required to heat each pound of a steel section to approximately 700 degrees Celsius (the temperature at which steel weakens substantially). Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns, many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.
Analysis of the WTC steel for the elements in thermite/thermate would not necessarily have been conclusive. The metal compounds also would have been present in the construction materials making up the WTC towers, and sulfur is present in the gypsum wallboard that was prevalent in the interior partitions.
Nee ik weet niet hoeveel thermate en explosieven ze nodig zouden hebben gehad en dat weet jij ook niet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Heb je al gehoord hoeveel Thermate ze nodig hadden en dat thermate OP het staal moet zijn aangebracht om dat effect te hebben?
Gezien het feit dat ze 1000'den kilo's nodig zouden hebben hiervoor zou het wel heel erg op gaan vallen als ze kantoren door zouden lopen, muren zouden uitbreken om bij de stalen balken te komen etc.
Sorry, maar schokgolven door een gebouw duidt imo op behoorlijke krachten en afgezien van een aardbeving blijft er weinig anders over dan een grote of meerdere kleine explosies. Op de verschillende opnames zijn ook duidelijk knallen te horen die weinig andere verklaringen toelaat. Zeker geen balken die het begaven of iets dergelijks.quote:http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Dat er een schokgolf door het gebouw ging, hoeft niet perse te betekenen dat het explosieven waren. Het kan ook zijn dat het de eerste balken die knapten waren die dat geluid maakten en dat dat ook een schokgolf opleverde.
Zie pagina 6, vraag 4 van dit onderzoek. Sowieso is dat onderzoek wel interessant. Helaas kun je daar geen teksten uit quoten.
Elke explosie heeft direct effect op de luchtdruk. Een plotselinge extreem hoge luchtdruk (= de explosie) gevolgd door een lage luchtdruk. Heb je wel eens de beelden van een A-bom gezien waarin de schikgolf zich eerst naar buiten beweegt en kort daarop naar binnen? Of denk aan een Fuel Air Explosion die de omgeving vacuum trekt en mensen letterlijk kan laten stikken. Andere schaal, hetzelfde princiep.quote:De snelheid van instorten maakt ook niet uit. Iets valt niet sneller als het met explosieven wordt opgeblazen of wanneer het instort. Dat zijn gewoon natuurwetten.
Of heb jij bronnen waarmee je dat verschil aan kunt tonen?
Die 18 seconden was de volledige tijd van het instorten van het gebouw, eerst stortte het penthouse (gedeeltelijk) in, vervolgens geheel, en daarna de rest van het gebouw. Ik weet niet of dat 18 seconden was, ik dacht iets van 14, wat af te leiden is hieruit (dia 24 van 38). Hier wordt vanaf het begin van het instorten van het penthouse tot het begin van de volledige instorting 8,2 seconden geteld. Tel daarbij seconden voor de volledige instorting en je komt op 14.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:05 schreef Cyclonis het volgende:
mijn verklaring is dus dat die filmopname niet realtime kan zijn geweest of dat ze te vroeg zijn gestopt met tellen. ik zag namelijk nog niet door al ht stof heen dat ook echt het bovenste stuk de grond had geraakt
nee 18 secondes kan echt niet volgens mij, bron?
wtc 7 was een cd demolition naar mijn mening, en dankan je er idd meteen er van uitgaan dat de het een inside job was, want het kost teveel tijd om de explosieven te plaatsen op de dag van de aanslag.quote:Op zaterdag 25 november 2006 08:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee ik weet niet hoeveel thermate en explosieven ze nodig zouden hebben gehad en dat weet jij ook niet.
Het klopt dat het heel wat voorbereiding zou hebben gekost. De vraag of dat mogelijk is zonder dat het "op zou gaan vallen" hangt af van welke middelen de uitvoerders tot hun beschikking zouden hebben. Controle over de veiligheids en of onderhoudsdiensten bijvoorbeeld.
Het klopt dat het heel wat voorbereiding zou hebben gekost, ook gemeten in tijd. Mocht WTC7 dus met explosieven zijn neergehaald kan dat niks anders betekenen dan een inside job.
[..]
Sorry, maar schokgolven door een gebouw duidt imo op behoorlijke krachten en afgezien van een aardbeving blijft er weinig anders over dan een grote of meerdere kleine explosies. Op de verschillende opnames zijn ook duidelijk knallen te horen die weinig andere verklaringen toelaat. Zeker geen balken die het begaven of iets dergelijks.
[..]
Elke explosie heeft direct effect op de luchtdruk. Een plotselinge extreem hoge luchtdruk (= de explosie) gevolgd door een lage luchtdruk. Heb je wel eens de beelden van een A-bom gezien waarin de schikgolf zich eerst naar buiten beweegt en kort daarop naar binnen? Of denk aan een Fuel Air Explosion die de omgeving vacuum trekt en mensen letterlijk kan laten stikken. Andere schaal, hetzelfde princiep.
Het zijn inderdaad de natuurwetten aan het werk hier.
En hoe kun je nu zeggen dat de snelheid van instorten niks uitmaakt? Natuurlijk maakt dat uit. Als de valsnelheid niet in overeenstemming is met wat je mag verwachten (het gebouw valt sneller) dan is er dus iets aan de hand. Cyclonis zal het wijten aan een foute afspeelsnelheid van het clipje, ik wijt het aan een CD.
Je kunt mij wel vragen om bronnen, maar waar basseer jij op "dat iets niet sneller valt als het met explosieven wordt opgeblazen"? Het is erg vervelend als iemand domweg zegt "het is niet zo" en dan van de ander eist dat die dan maar met bronnen moet komen.
Dit is de vraagstelling:
A. Valt WTC7 sneller dan wat normaal zou zijn? (een vrije val is niet normaal)
B. Zo ja, wat zou dan een logische verklaring zijn?
over het algemeen zorgt een explosie trouwens voor een tijdelijke hogere luchtdruk door toegenomen hitte, wat voor een hogere temperatuur zorgt en dus ook hogere luchtdruk.quote:Geen vacuum. Gewoon een lagere luchtdruk dan de omgeving, na een explosie
je gaat uit van o.a. de getuigenis van een med student die 'shockwaves' heeft gezien en nog een aantal ooggetuigen die het hebben over 'shockwaves'.quote:Sorry, maar schokgolven door een gebouw duidt imo op behoorlijke krachten
die stalen balken ben ik nog aan het bekijken als dat een bijdrage kan hebben geleverd aan de 'explosies'. NIST concludeerd de bovenstaande verklaring. ik zie geen reden om het daar niet mee eens te zijn. het is geen deel van de officiele theorie maar voorlopig een hypothese van mezelf zoals ik al had aangegeven toen ik het naar voren bracht, gezien experimenten die ik heb uitgevoerd op ijzeren staven.quote:Op de verschillende opnames zijn ook duidelijk knallen te horen die weinig andere verklaringen toelaat. Zeker geen balken die het begaven of iets dergelijks.
jawel dat weet ik wel. Velen duizenden (amerikaanse) ponden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 08:22 schreef NorthernStar het volgende:
Nee ik weet niet hoeveel thermate en explosieven ze nodig zouden hebben gehad en dat weet jij ook niet.
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htmquote:Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns, many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.
Precies. Maar NIST en explosievendeskundigen sluiten uit dat er sprake is van gebruik van explosievenquote:Het klopt dat het heel wat voorbereiding zou hebben gekost, ook gemeten in tijd. Mocht WTC7 dus met explosieven zijn neergehaald kan dat niks anders betekenen dan een inside job.
Of instortende gebouwen ofzo.quote:Sorry, maar schokgolven door een gebouw duidt imo op behoorlijke krachten en afgezien van een aardbeving blijft er weinig anders over dan een grote of meerdere kleine explosies.
Waarom niet?quote:Op de verschillende opnames zijn ook duidelijk knallen te horen die weinig andere verklaringen toelaat. Zeker geen balken die het begaven of iets dergelijks.
Ik heb geen paddestoel wolk gezien boven WTC7. En dan nog. Een instortend gebouw zorgt ook voor veel luchtdruk verschil.quote:Het zijn inderdaad de natuurwetten aan het werk hier.
quote:En hoe kun je nu zeggen dat de snelheid van instorten niks uitmaakt? Natuurlijk maakt dat uit. Als de valsnelheid niet in overeenstemming is met wat je mag verwachten (het gebouw valt sneller) dan is er dus iets aan de hand. Cyclonis zal het wijten aan een foute afspeelsnelheid van het clipje, ik wijt het aan een CD.
quote:From video evidence, significant portions of the cores of both buildings (roughly 60 stories of WTC 1 and 40 stories of WTC 2) are known to have stood 15 to 25 seconds after collapse initiation before they, too, began to collapse. Neither the duration of the seismic records nor video evidence (due to obstruction of view caused by debris clouds) are reliable indicators of the total time it took for each building to collapse completely.
Het is erg vervelend als iemand er zomaar vanuit gaat dat iets sneller valt wanneer er sprake is van een explosieven, dan wanneer er geen explosieven zijn.quote:Je kunt mij wel vragen om bronnen, maar waar basseer jij op "dat iets niet sneller valt als het met explosieven wordt opgeblazen"? Het is erg vervelend als iemand domweg zegt "het is niet zo" en dan van de ander eist dat die dan maar met bronnen moet komen.
Ja tuurlijk... Ze gaan op alle verdiepingen van het gebouw explosieven aanbrengen, en ze laten dan alleen maar de explosieven van de verdiepingen waar de vliegtuigen in zijn gevlogen ontploffen....quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:07 schreef pietje77 het volgende:
[speculeer mode nooit aan geweest]
Zoals mouzzer al aangaf, was er altijd al een explosievenhond in het WTC, alleen gedurende een tijd waren er extra. Ook in die laatste 6 dagen moet je dus langs een explosievenhond.quote:Op zondag 26 november 2006 05:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja tuurlijk... Ze gaan op alle verdiepingen van het gebouw explosieven aanbrengen, en ze laten dan alleen maar de explosieven van de verdiepingen waar de vliegtuigen in zijn gevlogen ontploffen....
Welk knappen dat ze op zo'n 60 verdiepingen zoveel explosieven ongemerkt aan hebben kunnen brengen in een dag of 6 tijd (tot die tijd waren er een aantal "explosieven" honden weet je nog). Ook wel knap dat die explosieven niet voortijdig zijn ontploft toen de vliegtuigen in de gebouwen vlogen.
Nee daar is helemaal geen speculatie aan hoor
Die honden waren weggehaald weet je nog ?!quote:Op zondag 26 november 2006 05:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja tuurlijk... Ze gaan op alle verdiepingen van het gebouw explosieven aanbrengen, en ze laten dan alleen maar de explosieven van de verdiepingen waar de vliegtuigen in zijn gevlogen ontploffen....
Welk knappen dat ze op zo'n 60 verdiepingen zoveel explosieven ongemerkt aan hebben kunnen brengen in een dag of 6 tijd (tot die tijd waren er een aantal "explosieven" honden weet je nog). Ook wel knap dat die explosieven niet voortijdig zijn ontploft toen de vliegtuigen in de gebouwen vlogen.
Nee daar is helemaal geen speculatie aan hoor
Dat zegt 'ie toch, dat de honden een dag of 6 voor de aanslagen weggehaald waren.quote:Op zondag 26 november 2006 11:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die honden waren weggehaald weet je nog ?!
En die ene hond kan het hele gebouw (sterker nog WTC1,2,7, etc) bomvrijhouden? WTC 1en2 hadden maar 1 ingang? 24/7 dienst? Kan zo'n hond ieder explosief herkennen, 'n mini nuke b.v, of explosieven die verstopt zijn) Dat geloof ik niet.quote:Op zondag 26 november 2006 09:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals mouzzer al aangaf, was er altijd al een explosievenhond in het WTC, alleen gedurende een tijd waren er extra. Ook in die laatste 6 dagen moet je dus langs een explosievenhond.
Niet bomvrijhouden, maar wel ervoor zorgen dat er niet op grote schaal explosieven worden geplaatst.quote:Op zondag 26 november 2006 15:53 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En die ene hond kan het hele gebouw (sterker nog WTC1,2,7, ec) bomvrijhouden? WTC 1en2 hadden maar 1 ingang? 24/7 dienst? kan zo'n hond ieder explosief herkennen, 'n mini nuke b.v) Dat geloof ik niet.
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.quote:Op zondag 26 november 2006 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet bomvrijhouden, maar wel ervoor zorgen dat er niet op grote schaal explosieven worden geplaatst.
Bovendien als 'ie dagelijks een ronde doet, zal 'ie normaal gesproken wel opmerken of er al explosieven zijn geplaatst. En ja, het WTC is groot, maar in een dag of 3 moet 'ie toch wel het hele WTC gehad hebben. Dus dan wordt de kans groot dat 'ie explosieven ontdekt.
Een mini-nuke is trouwens wel redelijk ongeloofwaardig.
Als het gebouw op elke verdieping explosieven had wordt de kans al veel groter dat de hond ergens wat vind. Maskeren van die dingen lijkt me erg lastig. Vooral gezien de hoeveelheden die nodig zouden zijn.quote:Op zondag 26 november 2006 16:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.
Waar moet die nuke dan gezeten hebben volgens jou?quote:Op zondag 26 november 2006 16:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.
Het is wel geloofwaardig dat er op elke verdieping ongemerkt explosieven zijn geplaatst....quote:Op zondag 26 november 2006 16:55 schreef pietje77 het volgende:
Erg ongeloofwaardig dat ze de mogelijkheid hadden hoor...![]()
Nks moet, kan:quote:Op zondag 26 november 2006 17:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar moet die nuke dan gezeten hebben volgens jou?
Maar ja, aangezien het gebouw van bovenaf instortte, en niet van onderaf, gaat dat niet kloppen met de plaats waar op dat plaatje de mini-nuke gezeten zou moeten hebben.quote:Op zondag 26 november 2006 17:51 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nks moet, kan:
[afbeelding]
The thermonuclear bomb used was a 'pure' hydrogen bomb, so no uranium or plutonium at all.
http://www.serendipity.li/wot/finn/2/soldier2.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |