De man mist visie.
Hij kan het wel aardig brengen en heeft een heel behoorlijk IQ, maar er komt zo weinig origineels uit en hij heeft helemaal geen heldere kijk op de toekomst.
In een interview bij Elsevier liet hij zich ontvallen dat 'het milieu te belangrijk was om het aan links over te laten' en naar ik meen dat hij de film van Al Gore waardeerde. Natuurlijk heeft hij gelijk dat het milieu belangrijk is, maar haal er dan aub niet Al Gore's film bij. Kom zelf met een originele kijk op het geheel en inspireer anderen.
Exact hetzelfde probleem speelt 'm parten bij het pareren van Verdonk en Wilders. Omdat Mark Rutte niet met een doordacht plan kwam om emigratie en de fascistische tak van de islam aan te pakken, vervreemde hij VVD kiezers die juist naar zo'n aanpak smachten. Op z'n Dijkstals liet hij deze hete hangijzers hangen.
Wat mij betreft was dat idiote - wat zeg ik, debiele - plan om kinderopvang gratis te maken de spreekwoordelijke druppel.
Ik ben geen fan van Verdonk en Wilders. In beide gevallen gaat het om goedwillende mensen die helaas het talent, een denkraam en klasse missen om goede politici te worden. Zelfs met keihard werken worden ze geen Bolkestein. Maar Mark Rutte staat helaas op een nog lager podium.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson