abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 00:08:09 #1
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43806601
Vervolg van: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 1

Peuters:

6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 04-01-2007 19:45:24 ]
  donderdag 23 november 2006 @ 00:09:54 #2
105888 renzell
pi_43806678
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:03 schreef renzell het volgende:
Wat een mooie verhaaltjes. Maria met 'r billen en Jolie met 'r eitje. Daar moet ik gewoon bijna van huilen, zo lief vind ik dat.

En Kai is stoer!!! Dat moest ook nog even gezegd worden!
Hiermee gooide ik hem dicht...

[ Bericht 67% gewijzigd door BE op 23-11-2006 08:14:14 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 november 2006 @ 10:54:46 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43813679
Uit Stoomafblaastopic...
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:27 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik begrijp in welke fase jij zit
Dat luier de overtreffende trap van lui is... Isa zit in de fase van zindelijk worden. Ik wil haar nergens in dwingen, vraag haar bij verschonen of ze wil plassen. Soms wil ze wel, soms niet... Dan wil ze alleen maar een 'soone luier aan'. Soms komt ze vertellen dat ze moet plassen en moet zo ook daadwerkelijk, soms moet ze niet...

Hoe gaan anderen hiermee om? Doe je aan belonen, met bijvoorbeeld stickertjes ofzo... Laat je het op zijn beloop of doe je juist aan stimulatie? Enlighten me

[ Bericht 41% gewijzigd door Sjeen op 23-11-2006 10:59:47 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43814006
Veel goedkoop ondergoed kopen (kun je het bij de echt smerige ongelukjes gewoon weggooien)? En dan gewoon de luier uit laten.. (muv dagjes weg, psz, enz als de wc niet echt binnen handbereik is). Kijken hoe ver je dan in een weekje komt, en hoe lang ze het dan kan ophouden.
(Ik was pas bij een bruiloft waar oa een kind van 20mnd overdag helemaal zindelijk was... maar wel elk half uur even op het potje moest, dus dat werd door de ouders overal mee naar toe genoemen. Vond ik niet erg praktisch eigenlijk, maar misschien wordt dat snel beter.)

En die verhaaltjes over jullie peuters zijn LB, Sugar en de rest
  donderdag 23 november 2006 @ 11:19:28 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43814267
Mijn peuter blijft echt niet op het potje zitten. Hij vindt het concept potje helemaal geweldig en weet precies waar het voor bedoeld is ("poepie, plasje, hihihi" ) en als ik aan hem vraag of hij op het potje wil dan knikt hij vrolijk ja maar als het dan zover is begint hij keihard nee te gillen. Ik hou het er maar op dat jongetjes met dat soort dingen een stuk later zijn dan meisjes (maarja dan zie je weer een stoere foto van Yoram op een potje ).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 23 november 2006 @ 12:26:52 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_43816130
m@x, Liam is precies zo dus troost je daar maar mee ik wacht het wel af, nog ruim een jaar voor ie naar school moet gelukkig.
stormy waters...
sailin'
pi_43816200
Als-ie een beetje kan leren mikken kun je misschien een plassticker in dat potje plakken?
  Jubileum moderator donderdag 23 november 2006 @ 20:26:12 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43831131
Sjeen wij zijn daar altijd heel relaxed mee om gegaan.
Op de wc: Heb je geplast? Goed zo Niet geplast? Volgende keer beter!
Wil je een luier? Is goed! Wil je liever onderbroekje? Ook goed.
Ineens wilde ze geen luier meer en deed ze alles op de wc. Ik wilde niet graag een beloningssysteem bedenken met stickertjes e.d. omdat ik dat veel te krampachtig vind. Daarbij vind ik dat je dan de druk zo opvoert en dat vond ik voor Iris niet wenselijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 november 2006 @ 21:02:53 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43832587
Hier eigenlijk net zoals bij Lois. Wil ze een luier? Prima. Geen luier? Ook prima.
Ze weet wel wanneer ze moet plassen, dus in die zin is ze (denk ik) wel zindelijk. Ze wil alleen nooit meer zonder luier Als ik dan toch een onderbroekje aantrek (zonder dwang hoor, gewoon proberen) begint ze zelfs te huilen. Dus dan doe ik de luier weer aan.
Nou ja, ze weet wanneer ze moet en ze kan het ook aangeven, dus wat dat betreft zijn we al een heel eind. Nu moet ze nog willen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:33:04 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43865800
Even een vraag: wat doen jullie bij heel erge hoest? Maria hoest nu 3 dagen en vandaag echt erg. Ze heeft er nu tijdens het slapen veel last van, wordt steeds huilend wakker. We geven wel hoestdrank, maar verder is er niks te doen denk ik? Net een zetpil gegeven omdat ze echt pijn lijkt te hebben in d'r keeltje. Misschien hebben jullie nog tips verder?
Ik vind het zó zielig. En ik ben vanavond en vannacht alleen thuis met 'r.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43865953
Wil ze misschien een luierbroekje als tussenfase LadyS? Absorbeert minder, dus misschien vindt ze de wc dan prettiger?

Myrthe kreeg soms hoestdrank maar sliep er verder gewoon doorheen Sugar. Als het aanhoudt kun je misschien de ha eens vragen volgende week?
pi_43866072
sugar, piet heeft het ook heel erg en ook al best veel dagen achter elkaar. zo zielig he! hij moet er soms helemaal van overgeven. ik geef nu bissolvon hoestdrank en dat helpt wel aardig. maar dat mag maar 3 x per dag, dat is soms wat te weinig. hij vindt het overigens niet lekker, en voor de smaak mag hij er dan een piepklein beetje thijmsiroop achter aan. dat is ook een hoestdrankje maar voor een ander soort hoest, dus eigenlijk niet zo geschikt voor deze hoest. soms voor 't slapen gaan ook nog een sinaspril (kauwtablet), want hij heeft ook wat verhoging af en toe.

anna is ook snipverkouden en was vandaag ook al behoorlijk aan 't hoesten. maar die wil niet zo makkelijk 'drankjes' innemen als piet en 't zit ook nog aardig los bij haar dus het gaat nog.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:42:00 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43866086
Sorry, geen tips verder. Wat voor hoestdrank geef je?

Over zindelijk worden, ik heb toen het mij eenmaal duidelijk was dat Freek er controle over had een stapel onderbroekjes gekocht, en gewoon geen luier meer aangedaan. Een week lang thuisgebleven, en veel gedweild .

Maar na twee dagen snapte ie het, ik denk dat ze echt even moeten leren dat die broek dan nat wordt. Ik heb er overigens geen punt van gemaakt, alleen maar iets gezegd van "Nat hè? Dat komt omdat je geen luier meer aanhebt."

Verder uiteraard zang en dans als ie op de wc geplast had, en als dat lukte mocht ie Oma bellen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:50:06 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43866345
Sugar wat naar, ik heb ook geen tips eigenlijk. Misschien stomen als het een hoest is waarbij slijm opgehoest wordt

Leah, zoiets wilde ik ook doen met Amber. Alleen ze wil echt niet zonder luier, dan begint ze te huilen (een beetje overstuurachtig zeg maar) en ik wil er ook weer niet een te groot punt van maken. Ik laat het gewoon eventjes rusten en vraag af en toe of ze een onderbroekje aanwil ("Niette onderbroekje, he? Amber luier aan" )
Poemojn, misschien ga ik wel luierbroekjes proberen en vind ze dat zo interessant dat ze het wel weer wil. (stom zeg, niet eerder aan gedacht )
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:51:43 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43866389
Tijmsiroop hadden we idd een tijd terug ook, maar heb ik nu niet meer in huis.
En we hebben nu Broomhexine HCI van Sandoz.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43866447
Je kunt 't ook allebei aan doen misschien? Onderbroek over luier om er aan te wennen, en dan later andersom zodat ze wel nattigheid voelt.
't Is nu iig wel vaak thuisblijfweer, dat heb je mee.
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:00:52 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43866662
onderbroek over de luier vind ze geen probleem, dat doe ik wel vaker. Ik ga het na het weekend nog eens proberen (druk weekend met logees voor de boeg)
pi_43867319
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:07 schreef poemojn het volgende:
Veel goedkoop ondergoed kopen (kun je het bij de echt smerige ongelukjes gewoon weggooien)? En dan gewoon de luier uit laten.. (muv dagjes weg, psz, enz als de wc niet echt binnen handbereik is). Kijken hoe ver je dan in een weekje komt, en hoe lang ze het dan kan ophouden
aanvulling: en geen schoenen aan doen, beetje jammer als die verantwoorde leren binnenzooltjes bederven
pi_43867485
misschien raar of stom hoor, maar een ui is toch niet alleen bij verstopte neus goed? toch ook wel voor hoesten? ivm de neutraliserende werking ofzoiets
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:06:36 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43868772
Weet ik eigenlijk niet Bar... wij gebruiken het in elk geval bij verstopte neus. Het heeft wel een nadeel, ik heb 's nachts zin in frikandel speciaal dan

Sugar, toen Isa erge last had van hoesten 's nachts, hebben we van de huisarts op recept een hoestdrank gekregen van Natterman waar iets in zit wat enigszins verdovend werkt. Die mag je ook maar drie keer per dag geven, werkt namelijk ook een beetje sufmakend. Wat met slapen eigenlijk wel heel fijn was...

Vanmorgen had Isa een droge luier en gaf ze aan te willen plassen, vanavond weer Ik heb van de week luierbroekjes gehald bij Etos, was drie pakken halen twee betalen. Dus daar gaan we weer mee aan de slag. Onderbroekjes heeft ze al een tijdje, dat vind ik makkelijker dan rompertjes...
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:09:18 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43868847
Die Broomhexine is idd het "heftigste" wat je nu kunt doen Sugar. Sterkte voor Maria, ik hoop dat jullie een beetje rustige nacht hebben. Ik zou anders gewoon morgen naar de HAP gaan hoor, als het niet verbeterd. Niet omdat het alarmerend zou zijn, maar gewoon omdat het zielig is, en er misschien andere maatregelen getroffen kunnen worden.

LadyS, als ze het zelf niet wil houdt het even op, denk ik. Geen punt van maken, over een poosje weer proberen .
Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van luierbroekjes ed geweest, volgens mij geeft een kind zelf wel aan wanneer het wel zou kunnen gaan lukken, en Amber is nog jong.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:12:12 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43868926
Ik vind die luierbroekjes eigenlijk wel praktisch, gewoon omdat Isa regelmatig aangeeft te willen plassen. Maar nog niet altijd... En dan is het makkelijker (luie mama, jaja ) om als ik met haar naar de wc ga, een broekje naar beneden te trekken, dan een luier uit te pulken...
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:17:52 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43869119
Ik wou nog zeggen dat het ook slechts mijn ervaring is . Freek was/is zo'n kind dat duidelijk nodig heeft, dus wel/niet luier uit. Hier werkte dat als een trein, maar dat wil niets zeggen over de "goede"methode in deze .

Overigens was ie behoorlijk vroeg zindelijk, maar heeft hij nu, met ruim 4.5, nog steeds 's nachts een luier aan . Die ie dan wèl weer zelf uittrekt 's ochtends .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:23:02 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43869297
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen manier van doen, dus kinderen ook
pi_43872213
Verkouden is rot. Wij doen hier met hoesten idd thijmsiroop geven en dan gaat het goed. En wat we ook doen is alles wat hij gebruit met eten en drinken en de slaapapeen is alles 2x per dag steriliseren. Vaak word dat vergeten en dat besmet het kindje zich zelf weer. Hier door is bij Djulian het snotneuzigerige vaak snel over.

Djulian heeft van voor het eerst van zijn leven vaste poep Nu de gluten ook uit het dieet is gaat het zoveel beter!!
Verder is hij nog steeds zindelijk als hij in zijn blote kont foor het huis heen loopt. Met kleding aan ging dat niet omdat hij door het niet praten niet kon aan geven wanneer hij moest. Sinds een paar dagen is hij aan het oefenen met zijnbroek uit doen en probeert ook te vertellen wanneer hij moet. Onderbroekjes gaan goed, maar hij wil niet altijd een onderbroek aan.Dat gedeelte ga ik ook echt niet haasten. Ik ben zo trots dat hij er al zo vroeg mee was!
Verder is het een heerlijk ondeugend jochie. Rick is nu thuis want die heeft vakantie en hij probeert Rick aan alle kanten uit. Djulian slaat bv zijn hand uit boosheid tegen de muur en zegt auw. Waarop Rick zeg eigen schuld. Dan loopt hij naar mij toe en laat zijn auw zien en ik zeg ook eigen schuld. Hij gaat dan op de grond liggen en kanlt zijn hoofd dan op de grond, maar ivm met een mogelijke BHS aanval moet hij dus op schoot dan en dat weet hij. Dus hoogfd op de grond bonken en dan zielig bij mama komen zitten, zo uitgekookd zijn ze al die kleintjes
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:42:59 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43873351
Maria zingt: ".. met wie je dansen mag! Met Karel!!!"
Ik lach en ze zegt "Karel is mijn grote vriendje. En Piet Raat!" (piet piraat, en ik heb zo'n hekel aan die knakker!)
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:54:36 #27
105888 renzell
pi_43873403
Schip ahoy piraatjes! Nee, met Piet Piraat en Berend Brokkepap kan ik nog wel leven. Ik vind vooral Steven Stil verschrrrrrrikkelijk!!!
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:42:33 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43875094
Nog zo een standaard uitspraak: Alle-wind-in-de-zeilen-nog-an-toe

Ik heb een tijdje terug een paar dvdtjes gekocht van Ome Willem... Nou, ik ken ze inmiddels uit mijn hoofd Amber zingt schreeuwt de hele dag "deze vuist op deze vuist...."
pi_43877173
ik vind die steven ook heel stom.
nee, serieus, ik vind 'm ook echt niet leuk en piet is er echt heel bang van geweest een tijdje. dan droomde hij er zelfs van en zei dat steven kindjes dood maakte oid, echt heel bizar. we kijken 't ook bijna nooit.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:03:18 #30
105888 renzell
pi_43881820
Dat snap ik heel goed van Piet! Stomme Steven met z'n te grote, irritante spel.

Hoe is 't met Marietje Sugar?
pi_43886738
Even de vraag van Lady-wrb beantwoorden in het goede topic
Met duncan gaat alles nog steeds goed hoor.
Het feit dat zijn broer z'n arm heeft gebroken maakt ie eigenlijk vrij weinig van en ook dat Damien het ziekenuis in moest vond Duncan geen probleem want ja hij mocht bij opa en oma slapen.
Het is een boef eerste klas die alles uitvreet wat zijn broer ook doet en heeft volgens mij een gespleten persoonlijkheid.
Op het KDV is hij de vrolijkheid zelve... wind alle leidsters met zijn lieve lach en behulpzame instelling om zijn kleine vingertjes heen en thuis is het de ongekeerde wereld....
Als je alleen al in je vingers knipt staat meneer te brullen en ook kan er niets normaal gevraagd worden maar juist metdikke tranen en op zo'n janktoon...
Huilen zonder reden ios bij ons ook meteen op de trap zitten en dan mag ie weer binnenkomen als hij klaar is met huilen en dan de dingen normaal kan gaan doen wat resulteerd in soms wel anderhalf uur op de trap zitten. Ook als je dan vraagt of hij al klaar is en weer normaal kan doen is het een boze/verdrietige nee en blijft stug zitten.
Als je dan aan hem vraagt wat er is of waarom hij huilt dan is het een schouderophalen een een DAAROM!!! meer komt er ook niet uit.
Zal wel een fase zijn. Niet alleen bij ons heeft ie het maar ook bij mij ex dus het ligt niet aan hier.
Die voert nu ook de consequente regel in van het trapzitten dus ik hoop dat het nu misschien meer aanslaat.
Verder is het wel een lekker ventje hoor
  zondag 26 november 2006 @ 11:57:29 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43899764
Ja, die Steven Stil, die verpest alles sowieso. Ik bedoelde ook het programma Piet Piraat, dááraan heb ik een hekel en Steven speelt daarin een bijzonder grote rol. Niet alleen irritant, ook vies is ie en naar om naar te kijken. Zo. Ik begrijp Piet dus ook.

Ome Willem is heel leuk toch, LadyS?

Maria hoest nog steeds erg, maar werd er gisteravond niet wakker van. Dus minder last denk ik. Gelukkig.
  zondag 26 november 2006 @ 12:20:40 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43900297
ja, ome willem is wel leuk ja en bijlange na niet zo irritant als bijvoorbeeld de Teletubbies, maar als het de hele dag aanstaat, dan wordt ik er een beetje gestoord van
En ome willem is natuurlijk ook wel een beetje jeugdsentiment
Net als TIK TAK
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 12:18:51 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43957347
Hier hebben we de eerste luchtweginfectie van het seizoen ook alweer te pakken Isa had al een paar dagen een vervelende hoest en sinds zondag weer hoge koorts. Net even bij de huisarts geweest... stomen, sprayen, puffen, hoestdrank en vooral veel TLC en dan zou het volgende weer over moeten zijn.

Ik vind het altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn

Verder is ze wel al drie nachten achter elkaar droog en gaat ze 's morgens meteen even plassen Ze doet het gewoon andersom
pi_43957445
Aww arme Isa
Wat goed dat ze 's nachts droog is!
Syllables govern the world
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:23:10 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43978598
Isa , wat is dat nou Ziek worden en zindelijk worden is geen lekkere combinatie.
Laat dat ziek zijn maar heel snel over zijn, dan kan je je lekker concentreren op je zindelijkheid.
Goed hoor
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 november 2006 @ 11:25:09 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44018089
De koorts is stukken minder nu en ze heeft vannacht ook weer lekker in haar eigen bedje geslapen. Ook weer droog vanmorgen, ik vind haar zo knap

Hoe gaat het verder eigenlijk met de peutertjes... het is zo stil in dit topic
pi_44021395
Beterschap Isa!

Hier gaat het wel prima, vanmorgen heeft ze Sinterklaas gevierd met de peuterspeelzaal. En afgelopen weekend met de buurt, was ook erg gezellig. Schoen zetten vindt ze ook leuk om te doen en ik mag bijna alleen nog sinterklaasliedjes van haar zingen..
www.peuterplace.nl is wel leuk trouwens, staan wat clips van kinderliedjes.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:29:33 #39
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44021814
Hier ook erg druk met de zindelijkheid, we hebben sinds zondag zo'n bril met trapje eraan de Zoë-cee zoals ze het zelf noemt. Het werkt perfect ze gaat rustig naar de wc plassen gaat megagoed alleen het poepen is nog een beetje een euvel maar we hebben nu weer een goed begin.

Verder erg vrolijk, zingt, lacht en maakt grapjes kortom mama is stapel-
  donderdag 30 november 2006 @ 20:04:05 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44033890
Wat sneu Sjeen, dat ze dat iedere keer oppikt. Lijkt me erg zielig een ziek kindje.

Mijn peutertje leeft (helaas) nog steeds van logeerpartij naar logeerpartij. Daarom heb ik zelf niet zo veel over haar te vertellen. Vandaag ben ik samen met haar naar Artis geweest. Dat ging best. Jolie heeft het in ieder geval erg naar haar zin gehad.

Ik ga iets neerzetten wat misschien heel stom is en enkel en alleen met mij te maken heeft. Maar misschien ook niet.
Het omgaan met 'mijn peuter' vind ik echt heel moeilijk, het maakt me soms helemaal in de war. Vandaag wilde ik iets doen met haar. We zijn al weken geen hele dag meer samen (alleen) geweest. Maar ja thuis komen de muren op me af en heb ik vceel te weinig geduld met haar; geen optie dus. Wat ga je dan doen? Ja misschien naar Artis? Misschien naar Ballorig? Nee ik haat donkere ruimtes met veel lawaai, maar ja, zij zal het daar zo leuk hebben. Artis dan?
Ja oke maar hoe gaat dat met een kind van twee?
Ga je dan met de buggy? Veel gesjouw eigenlijk en misschien moeten we dan ruzie maken omdat ik niet wil dat ze hem gaat duwen als ze er dan niet in zit. Ze wil vast ook gewoon op een stoel zitten in de tram.
Maar gaan we dan zonder buggy? Nee want hoe moet ik d'r dan vastbinen? En wat als ze niet meer wil lopen? En als ze in slaap valt?
Oooooh slapen. Soms kan ze makkelijk zonder te slapen. Maar ja misschien vandaag niet? Moeten we dan niet toch naar Ballorig? Misschien niet, als ze goed uitgeput is slaapt ze misschien vannacht goed. Zo zit ik dan al uren te denken over weggaan met haar?

En echt ik weet dat ik het mezelf ook aan doe maar ik kan daar gewoon even niks aan veranderen nu. Maar ik weet ook dat ik al die dingen met haar soms echt heel moeilijk in te schatten vind. Ik vind haar peuitergedrag zo druk en overheersend en dan weet ik echt niet wat voor keuzes ik moet maken. Terwijl zij het eigenlijk altijd heel goed oppakt zelf. Dan ben je eenmaal in Artis. Mama ik moet een plas doen. Ga ik dan zeggen, plas maar in je broek omdat ik weet dat we niet binnen twee minuten een wc gevonden hebben. Of gaan we dan zoeken, plast ze alsnog in d'r broek en is het sneu omdat ze het niet gered heeft en raakt ze overstuur? Ze vraagt of ze chips mag. Mag dat? Moeten we dan straks ruzie maken omdat ze d'r eten niet op kan? Of eten we wat later? Of is het gewoon een fijne dag en mag ze een zakje chips? En durf ik met haar dat winkeltje in? Het liefst zou ik d'r zo'n dierenkaart laten kiezen. Die vindt ze altijd zo mooi. Maar ja, misschien zijn er voor haar te veel verleidingen daar. Maar ja, ze moet ook leren natuurlijk. Ook heb ik het gevoel dat ik heel vaak zeg: kom nou toch! of juist, wacht nou toch even! En dat zij dan wat te vaak: ja ik doe m'n best, zegt.

Dat soort dingen vind ik zo moeilijk in te schatten, net als; wat moet ze nou kunnen? en moet ze dat dan ook zelf doen? Ze kan zelf jas aan en uit doen, maar moet dat dan steeds? Ze kan ook een mandarijn pellen en opeten zelf, maar moet ik d'r niet gewoon even helpen? Soms vindt ze dat heel gezellig, soms wordt ze zo heel kwaad.

Ik hoop niet dat jullie me een jankbal vinden of dat ik te erg zeur. Sorry voor deze stomme post. Maar ik hoop gewoon heel erg dat het niet alleen aan mij ligt. Ik vind haar wel echt heel prachtig nu hoor. Dat zeker. Maar ik vind dat aanhankelijke, alles willen wetende peuetergedrag soms zo overheersend. Het vreet al m'n energie dan. Omdat er geen moment rust lijkt te zijn. Zo bezig ziijn met die honderduizendkanten van haar. En dan is het eigenlijk gewoon een hele fijne dag geweest voor haar en ik trek net die deur dicht en ik sta gewoon te trillen; ik hoop dat er niets is wat haar bang heeft gemaakt vandaag, ik hoop dat ze gewoon kan slapen. En zo wil ik helemaal niet denken over haar
pi_44034203
Jeetje LB, waar zal ik beginnen? Eigenlijk klinken veel dingen heel herkenbaar moet ik je zeggen. Het moeilijke van een peuter vind ik dat ik hem zo ontzettend niet begrijp soms. En ook ik vraag me vaak af of ik het allemaal wel goed heb gedaan. Ben ik niet te streng tegen hem geweest, hij is nog maar 2 tenslotte. Of moet ik juist strenger zijn soms want misschien heeft hij dat nodig? Kortom, soms (vaak) is het retemoeilijk om een peuter op te voeden. Dat herken ik wel.
Ik weet alleen niet of je hier wat aan hebt...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 november 2006 @ 20:10:52 #42
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44034204
Oh en even voor de duidelijkheid. Ze had een luier om, plas maar in je broek zeggen zonder luier. Dat kan ik nog net wel zelf bedenken. En we zijn naar Artis geweest. Zonder buggy. De wc heeft ze niet meer gered. Ze heeft chips gehad maar thuis ook gewoon warm eten op. In het winkeltje ging ze op zoek naar een kaart met een olifant. De kaart was op. 'Volgende keer dan,' zei ze, een andere kaart hoefde ze niet. Uiteraard heb ik een half uur zitten denken of ik d'r wel zelf in bad kon doen of dat ze moest douchen of zo naar bed. Ze is in bad geweest want ze was natuurlijk vies. Ze heeft niet geslapen tussen de middag en had de hele dag een tophumeur. Er is eigenlijk niks om nu bang voor te zijn.
pi_44034462
O lieve luchtbel je bent echt teveel een denkerd hoor.
Ga eens van het allerergste uit. Ze plast in dr broek, ze eet chips en wil daarom geen boterham en ze zet de boel op stelten in een winkeltje omdat ze alles wil wat ze daar hebben.
Dat is juist een peuter en dat is helemaal niet erg
Lastig is het wel. Broek verschonen, bv (maar een keer geen boterham dat is wel te overzien) Haar weer meenemen uit de winkel met een driftbui is niet gezellig maar hoort er bij, ze is vast niet de enige.
En als je bedenkt dat het allergerste van t ergste helemaal niet zo erg is dan ga je aan de leuke dingen denken. Dat ze zingend in een karretje zit bv (geweldig filmpje) Dat ze de dieren waarschijnlijk leuk gaat vinden. Dat ze lekker samen met jou buiten is. Dat ze lekker rond kan rennen.

En ze zal vast heerlijk slapen zo. Ze zal echt geen nachtmerries van de aapjes krijgen. En als ze die wel krijgt, er zijn engere nachtmerries
Ik snap dat t makkelijker gezegd dan gedaan is, maar vertrouw op jezelf. Op je gevoel. Niet zo denken in regeltjes enzo. Want zoals je denkt loopt het toch niet (gelukkig niet )
Je bent zo'n warm mens ook al voel je jezelf kut en vind je niks leuk aan jezelf. Jolie voelt echt wel dat het goed zit. Jij bent niet je eigen moeder. Jij bent lieve luchtbel
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 20:17:24 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44034511
LB, ik vind het 1 en al herkenning
Soms ben ik ook bang dat ik teveel van haar verwacht, terwijl ze nog maar 2 is.. Ze lijkt zo wijs (omdat ze zo goed praat), maar moet niet vergeten dat ze natuurlijk maar een klein drolletje is
pi_44034516
Lol ik lees nu je verhaaltje van hoe het dan verlopen is. Hartstikke leuk dus. Nou troost je bij mij verlopen dagjes uit soms echt wel minder leuk
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44034556
Dat is ook zo LB. Ze zal vast heerlijk slapen na een superleuke dag met haar moeder
  donderdag 30 november 2006 @ 20:23:24 #47
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44034739
Ja maar Jessie toen ze kleiner was had ik dat echt niet. Nu is er gewoon geen touw aan vast te knopen soms, haar gedrag. En als er dan iets mis is, dan is de toon al gezet vaak. Komt het niet meer goed ofzo. En ik weet dat het aan mij ligt dat ik dat niet om kan zetten naar iets anders nu. Maar die totale onvoorspelbaarheid, dat maakt het echt moeilijk vind ik. Ik moet er gewoon ontzettend hard van huilen nu.

Gelukkig ben ik niet de enige zoals ik het nu lees.
pi_44035046
Maar nu zit je toch ook met jezelf in de knoop, dus ik kan me voorstellen dat het dan veel pittiger is.
En het gedrag van een peuter is heel pittig. Maar als je er zelf van te voren dan al zo over gaat doemdenken is het ook minder leuk om iets leuks gaan doen. Terwijl het ook heel leuk kan gaan. zoals het nu dus gegaan is.
En als het helemaal geen leuk uitje word, dan nog moet je dat niet persoonlijk opvatten. Ik bedoel dat je dan gaat denken als ze maar kan slapen en als ze maar dit dat zus enzo. Dan was het gewoon een uitje wat peuters vaker hebben. Een drein dag uitje ofzo. Maar, moeilijk om uit te leggen zo, maar laat het je eigen gevoel van die dag niet bederven. Zoals je het nu omschrijft ben je er zo ontzettend mee bezig. Ik vind je post zo verdrietig En je bent zo lief en Jolie weet dat, dus wees niet zo verdrietig. Maar daar kan je nu ook weer niks mee.
Ik wil een kus geven een lekker bakkie voor je zetten, gekke bekken voor je trekken, een liedje voor je zingen maar of dat haalbaar en om te lachen is
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 20:46:43 #49
103793 kozakken
Living the life
pi_44035539
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:23 schreef Luchtbel het volgende:
Toen ze kleiner was had ik dat echt niet. Nu is er gewoon geen touw aan vast te knopen soms, haar gedrag. En als er dan iets mis is, dan is de toon al gezet vaak. Komt het niet meer goed ofzo. En ik weet dat het aan mij ligt dat ik dat niet om kan zetten naar iets anders nu. Maar die totale onvoorspelbaarheid, dat maakt het echt moeilijk vind ik. Ik moet er gewoon ontzettend hard van huilen nu.

Wat mij betreft kunnen we elkaar de hand geven. Er is echt geen touw vast te knopen aan die peuter van me. De ene keer wil hij een knuffel, de volgende keer ben ik lucht. Dan moet het een broodje zijn om drie seconden later toch echt een mandarijn te willen. En echt alles... alles.. alles is een strijd.
Ik denk echt dat het bij de leeftijd hoort. Het verkennen van grenzen en heel moeilijk uit een 'bui' kunnen komen.
Ze zijn oh zo lief, maar oh zo lastig. Voor hunzelf, maar ook voor ons
pi_44035828
Nou ik moet zeggen dat het lijkt en leest alsof jullie wel een leuke dag hebben gehad!!!

Ik moet net als Jessie zeggen dat het hier ook regelmatig anders verloopt... Dagje weg eindigt hier negen vande tien keer in een mopperpartij omdat de kids ( ja alle drie dan) gewoonweg NIEt luisteren en met grote regelmaat weglopen.
Karretje zitten willen ze niet meer... Alleen ballorig is leuk ( ook voor ons dan) ( ja zelfs om in me eentje met 3 kids heen te gaan) omdat ze daar gewoon hun gang kunnen gaan zonder zorgen.
Maar goed er zitten ook dagen tussen dat het wel allemaal TOPPIE gaat en die momenten zijn juist dubbel leuk dan. Ik probeer zelf me altijd niet zoveel zorgen te maken en zie wel hoe het loopt maar ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt en dat dat ook helemaal niet erg is.
Voor jou!!! Omdat je een supermamma bent!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 21:15:10 #51
61800 Rottdog
pi_44036514
Lieve Lb,

Ook ik lees in en al herkenning in je verhaal.
Alleen ik denk dat je denkwijze ook een beetje een loopje met je neemt, dat daarom het uitje ook zwaarder valt en dat je daarom bij thuiskomst zo moest trillen. Dat het gewoon de ontlading van de spanning is geweest die jij gedurende de dag hebt opgebouwd. Onze peuters zijn zo onverklaarbaar als de pest en de ene dag gaat het beter dan de ander, het heeft ook absoluut niet te maken of je wel een goede mama bent. Een goede mama dat ben je daar twijvel ik geen moment aan maar omdat je ietwat niet lekker in je vel zet begin je ook over alles te twijvelen. Ik hoop zo voor je dat die dagen vlot tot het verleden zijn en je weer zo van kindje kunt genieten zoals je eerst altijd deed zonder twijvel
  donderdag 30 november 2006 @ 21:29:20 #52
61800 Rottdog
pi_44037138
Oja de poep is gezet
  donderdag 30 november 2006 @ 21:44:51 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44037867
Jessie je bent een schat echt waar en de rest ook hoor. Met eerlijke verhalen en opbeurende woorden. Ik weet ook heus dat het bij mij ligt hoor. En ik probeer wel kalm te blijven en te denken van; maakt het ook uit. Maar dat is geen optie eigenlijk nu. Stom want zij heeft eigenlijk zo'n fijne dag gehad. Weet ook dat het voor haar ook lastig is soms allemaal, zoals jij zegt Kozakken. Haar eigen gedrag, mijn gedrag. Pffff. Ik ga dat filmpje nog maar dertig keer afspelen ofzo.
pi_44041167
een voor Luchtbel en ik kan me alleen maar bij de anderen (Jessie ) aansluiten.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 november 2006 @ 23:17:47 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44041671
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:23 schreef Luchtbel het volgende:
Ja maar Jessie toen ze kleiner was had ik dat echt niet. Nu is er gewoon geen touw aan vast te knopen soms, haar gedrag. En als er dan iets mis is, dan is de toon al gezet vaak. Komt het niet meer goed ofzo. En ik weet dat het aan mij ligt dat ik dat niet om kan zetten naar iets anders nu. Maar die totale onvoorspelbaarheid, dat maakt het echt moeilijk vind ik. Ik moet er gewoon ontzettend hard van huilen nu.

Heel heel heel herkenbaar... Maar als ik dan naar dat filmpje van Jolie kijk (ze lijkt zelfs kwa stem op Isa ) Dan denk ik weer... daar doe je het dus voor.

Isa slaapt niet meer 's middags, maar vanwege de koorts was ze me dinsdag in haar stoeltje in slaap gevallen. Dat hing een beetje onhandig, dus ik wilde haar op de bank leggen met een dekentje... Daarvan werd ze wakker en ging ze huilen, ik mocht haar niet los laten. Uiteindelijk maar met haar op schoor achter laptop gaan zitten. Ze heeft heerlijk tegen me aan liggen slapen. Op zo'n moment smelt ik dus... Terwijl ik haar met grote regelmaat achter het behang zou kunnen plakken, omdat we elkaar gewoon niet begrijpen...
  vrijdag 1 december 2006 @ 00:06:44 #56
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44043141
Luchtbel, je bent echt een fantastische moeder! Hoe jij je zorgen maakt om het welzijn van Jolie... dat zou je niet doen, als je een slechte moeder zou zijn . En natuurlijk heb je zo je betere en mindere momenten (of periodes), maar dat is menselijk, daar heeft zelfs Jolie last van .

Jessie, ik vind het fantastisch hoe jij altijd zo positief bent, ook ik voel me weer wat beter door jouw posts aan Luchtbel .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:37:38 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_44045902
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:02 schreef LadyS het volgende:Ze wil alleen nooit meer zonder luier Als ik dan toch een onderbroekje aantrek (zonder dwang hoor, gewoon proberen) begint ze zelfs te huilen. Dus dan doe ik de luier weer aan.
Beter laat dan nooit.... Onze uk wilde helemaal nooit onderbroekjes aan. Maar dat ging puur om het onderbroekje. Meneer vond het raar dat hij een broek en een onderbroek zou moeten dragen. We hebben het dus gewoon gelaten (pick your battles ), en hij heeft maanden met z'n blote billen in z'n broek gelopen, wat ik een uitstekende prijs vond voor het feit dat hij met 25 mnd zindelijk was.

Verder hier ook geen beloningssysteem, anders dan een stapel complimentjes en een high five. Bij de oudste ging het helemaal mis toen ze nog steeds in haar luier poepte, en ik haar iets beloofde wat ze heel graag wilde hebben als ze het eindelijk in de wc zou doen. Tranen met tuiten, want het lukte haar gewoon niet. Jee, wat voelde ik me een mislukte moeder
pi_44065940
Vraagje: Ik heb hier een klein jongetje dat heel erg ligt te hoesten in bed. Ik heb Thijmsiroop, maar dat wil hij niet inslikken en ik ga hem niet dwingen. Maar ik vind het zo zielig, wat nu?
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:06:41 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44065973
Ik dwing dan wel, Snoop. Hoewel ik dat ook echt zielig vind, maar ja. Als het helpt... Sterkte voor jullie.
  Jubileum moderator vrijdag 1 december 2006 @ 21:09:06 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44066034
Tijmsiroop is toch voor het merendeel verzachtend? Als hij dat echt niet wil zou ik het niet afdwingen hoor, dat zou ik alleen doen met dingen die echt moeten zoals bijv. antibiotica.(onder het motto pick your battles ) Ik zou hem dan gewoon een beetje zoete vloeistof geven, suikerwater, limonade, wat dan ook. Als het maar koud en zoet is, dat smeert het keeltje.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44066087
Hij wil helemaal niks. Hij wil slapen Maar ja, hij hoest en hoest. Ik wacht het maar even af en probeer het straks eventueel nog een keer. Hij heeft wel wat te drinken gehad.
pi_44066101
UI naast zijn bed? Een halve ui in een laagje water op een schoteltje.... helpt bij de mijnen iig wel...
Theelepel honing wil ook nog weleens helpen en verder weet ik het ook niet echt...
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:22:02 #63
105888 renzell
pi_44066343
Hier precies hetzelfde verhaal Snoop. Ik heb Juultje uiteindelijk niet gedwongen, het was al drama genoeg vandaag. Heb hem gewoon een extra zetpil tussen de billen geduwd, misschien helpt dat ook iets. Als ie morgen nog zo is, ga ik het misschien met wat meer dwang proberen. Of met slimmere trucs!
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:23:12 #64
105888 renzell
pi_44066364
Misschien een klein flesje pap of melk met honing straks? Sterkte!
pi_44066620
HIj heeft al melk gehad, maar honing erbij doen is een goed idee! Jij ook sterkte met de kleine man.
pi_44067837
Ik zou even geen melk geven Snoop. Melk werkt best slijmbevorderend. Als ze hier hoesten (en ja hoor ook hier doen we mee ) geven we meestal lekkere koude siroop of waterijs.

Grijs wat lief!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 22:27:32 #67
81992 Githa
pi_44068117
Beterschap voor al die zieke kindjes hier
ik ben zo dankbaar dat Jordy er ook niet nog eens snip verkouden bij is
pi_44068285
HIj heeft geen last van slijm, hij heeft last van een heeeeele droge hoest. Gelukkig slaapt hij nu!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 december 2006 @ 23:10:33 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44069250
Stomen in de douche snoopy, dat helpt hier ook om de hoest te verzachten...
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 09:58:49 #70
81992 Githa
pi_44073976
of natte handdoeken op de verwarming en die aanzetten, zorgt voor een vochtigere lucht in de kamer
  zaterdag 2 december 2006 @ 10:39:51 #71
105888 renzell
pi_44074389
Hoe is het gegaan vannacht Snoop?
pi_44074479
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:17 schreef jessie het volgende:
Ik zou even geen melk geven Snoop. Melk werkt best slijmbevorderend. Als ze hier hoesten (en ja hoor ook hier doen we mee ) geven we meestal lekkere koude siroop of waterijs.

Grijs wat lief!!!
Als ik zelf last van mn keel heb dan drink ik vaak chocomel. Ik vind dat juist lekker omdat het een soort beschermend laagje geeft waardoor het hoesten even iets minder pijn doet...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44074612
Natte handdoeken, goed idee

Gelukkig heeft hij verder prima geslapen vannacht. Hoorde hem wel nu en dan hoesten. Vanochtend wilde hij wel gewoon Thijmsiroop. Hij heeft nu ook hele roze wangen, maar geen koorts volgens mij. We gaan er maar een rustig dagje van maken denk ik.
Renz, hoe is het met Juultje?
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:44:49 #74
105888 renzell
pi_44075417
Slecht joh. Hij is echt beroerd. Huilt aleen maar, hoest veel, loopneusje, bloedneusje, echt zielig is het. Fijn dat Morris de tijmsiroop wél wilde. Ik heb hier vanochtend geprobeerd wat Sugar gister zei (dwingen), maar dat was echt een drama. Meneer laat zich gewoon niet dwingen en spuugt alles even hard weer uit. Bovendien was het daarna een kwartier lang gillen, dus dat doe ik maar niet meer. Ga straks een waterijs proberen, misschien helpt dat iets.
pi_44075526
Ik heb gisteren de speen van Morris even in de thjimsiroop gedaan en daarna was hij wel stil
Is wel niet zo goed voor de tanden maar nah ja, voor die ene keer moet het maar.
Zielig voor Julius hoor. Bah. Dat wordt dus ook een thuisblijfdagje. En het is nog rotweer ook.
Sterkte
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:52:07 #76
105888 renzell
pi_44075581
Dank je Jij ook. Dat van die speen heb ik trouwens gisteren ook geprobeerd, maar ik kreeg het ding meteen om mijn oren gesmeten... )
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:15:39 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44076094
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:52 schreef renzell het volgende:
Dank je Jij ook. Dat van die speen heb ik trouwens gisteren ook geprobeerd, maar ik kreeg het ding meteen om mijn oren gesmeten... )
Beterschap.... maar dan weet je wel wat je straks kunt doen om de speen af te leren....

Alle andere zieken ook beterschap.

Fleur begint zich lekker af te zetten. Ik vond het al zo lang duren / goed gaan. Maar nu weet ze wel het bloed onder mijn nagels uit te peuteren. Gelukkig weet ik dat ze aan het vechten is voor haar positie binnen het gezin en dat het wennen is dat er een klein zusje bij is. Morgen Sinterklaas vieren, dus dat zal ook de nodige effecten hebben. We kijken we even hoe ze zich houdt.
pi_44076962
Dat afzetten is hier nu pas begonnen Maar nu weten we niet of het komt door het nieuwe zusje, zijn verkoudheid, een groeispurtje, zijn leeftijd of gewoon een combinatie van de eerste dingen
Toen ik mijn moeder vanmorgen vertelde dat hij zo drakerig was de laatste dagen, vroeg ze of we nog wel lief voor hem waren
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:12:29 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44078688
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:53 schreef snoopy het volgende:
Dat afzetten is hier nu pas begonnen Maar nu weten we niet of het komt door het nieuwe zusje, zijn verkoudheid, een groeispurtje, zijn leeftijd of gewoon een combinatie van de eerste dingen
Toen ik mijn moeder vanmorgen vertelde dat hij zo drakerig was de laatste dagen, vroeg ze of we nog wel lief voor hem waren
En wat heb je gezegd. Nee, mam. Hij staat alleen maar op de gang....

Het zal wel een combi zijn van alles bij elkaar. Fleur was om 12 uur al moe en heb ik naar bed gebracht. Maar mevrouw zwoor bij hoog en laag dat ze niet wilde slapen en al helemaal niet op d'r eigen kamer. Maar ik heb volgehouden en zo waar om half 2 was het toch echt stil.
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:16:03 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_44078753
hier is het afzetten na ruim 4 maanden een beetje opgehouden dus er is hoop. Liam begint nu ook iets meer aandacht te besteden aan Ezra.
Maar lastig is het, jullie kunnen je mijn posts wel herinneren hier he?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:25:24 #81
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44078929
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:16 schreef Belana het volgende:
hier is het afzetten na ruim 4 maanden een beetje opgehouden dus er is hoop. Liam begint nu ook iets meer aandacht te besteden aan Ezra.
Maar lastig is het, jullie kunnen je mijn posts wel herinneren hier he?
en het feit dat het overgaat.... daar houd ik me dan maar aan vast
pi_44078961
Oh en daar zie ik zo tegen op he.... dat Benthe gaat veranderen..... Lijkt me zo moeilijk.. Maar ja moeten maar afwachten.
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:31:13 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_44079043
het is gewoon heel erg wennen voor ze en dan al die andere dingen erbij, ze moeten een hoop verwerken die moppies van ons. ik heb echt gemerkt dat het een plekje moest krijgen.
stormy waters...
sailin'
pi_44079227
Ja eerst waren ze koning(in) in huis en nu knuffelen papa en mama met een andere baby... Ben erg benieuwd hoe het zal gaan
pi_44079280
Dat is het ook. Een plekje moet het krijgen. En ze ontwikkelen zich zo ontzettend snel. Ze gaan steeds meer begrijpen en ontdekken. Dat valt ook niet altijd mee.
En grenzen ontdekken Maar vandaag is hij bijvoorbeeld weer hartstikke lief moet ik zeggen. En het snot begint nu te lopen Dus dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:34:03 #86
105888 renzell
pi_44087643
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:15 schreef chacama het volgende:
Beterschap.... maar dan weet je wel wat je straks kunt doen om de speen af te leren....
  zaterdag 2 december 2006 @ 23:13:49 #87
61800 Rottdog
pi_44092012
Voor onze stoere rakkertjes
  maandag 4 december 2006 @ 16:04:58 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44134957
Mijn mannetje

Hij heeft voor het eerst echt Sinterklaas meegemaakt. Afgelopen zaterdag was er bij manlief op het werk een groot Sinterklaasfeest en Sinterklaas kwam ook met heel veel Zwarte Pieten. Onze Coole Piet (duidelijk herkenbaar aan zijn shirt ) vond het prachtig. Tot 11.30, want toen was meneer gesloopt. Maar ja, toen pas kwam Sinterklaas.
En met een hoop herrie en daar houdt Léon niet van. Dus hij dook onder papa's benen en met grote bange ogen kijk hij om zich heen. Wat een lawaai maakten al die kinderen!
En daar kwam Sinterklaas binnen met zijn hele entourage. En Léon moest huilen: "Wil naar huis!"
Alle kinderen zaten mooi voor Sinterklaas, maar niet Léon. Léon zat veilig op de bar tegen papa aan. Toen ben ik even met hem op de gang gaan zitten. Even wat anders. En daar bloeide hij weer helemaal op. Hij wilde wel weer terug en hij ging zelfs bij de kindjes zitten. Met zijn grote ogen en vuurrode wangen van vermoeidheid en spanning volgde hij de Pieten. Die waren toch eigenlijk best wel aardig, vooral die met die zak vol snoepjes!
Met zijn Kabouter Plopspel was hij doodgelukkig. Hij weet nog steeds niet wat hij er mee moet, maar hij is dolgelukkig.

Gister met de familie hier Sinterklaas gevierd. Onze inmiddels doorgewinterde Sinterklaasfan ging helemaal mee in het festijn. Maar toen hij die berg kado's zag was hij helemaal opgewonden. Zo lief. Hij wilde ook nog wel een sinterklaasliedje zingen. Maar hij raakt dan altijd een beetje in de war. Zie ginds komt de stoomboot en Zwarte Piet ging uit fietsen lijken zoveel op elkaar. Dus wordt: ".... Toen knapte zijn stoomboot..."

Léon gaat begin van het jaar wel naar logopedie. Hij slist. De dokter wil even horen wat de logopedist ervan zegt. Ben bbenieuwd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:55:40 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_44156005
aaaah Léon wat een indrukken he! Liam mocht nog niet mee naar het sinterklaasfeest op mijn werk, pas als ie 3 is.

Mijn oppas heeft bij de bieb een luister cd van Jip en Janneke gehaald, het is een grote hit. Liam zit doodstil te luisteren!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:02:26 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44156110
Jip en Janneke zijn hier ook een groot succes.
Gelukkig had de Sint een nieuw boek gegeven, het oude hadden we al minstens drie keer van voor tot achter gehad.

zo'n groot sinterklaasfeest is ook best een beetje eng hoor Leon
bij ons is het trouwens ook officieel vanaf 3 jaar, maar Saskia mocht toch Alleen was de afdelings-secretaresse vergeten de uitnodiging te forwarden naar mijn prive-mail en donderdag en vrijdag kon ik 'r niet bereiken toen ik erom ging vragen. Niet geweest dus en kadootje ligt op m'n werk.
Ze zit nu trouwens op het kdv sinterklaas te vieren, ben benieuwd hoe ze 't vindt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:18:00 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44156360
Dutch, fijn dat het sinterklaasfeest op het werk van de papa's leuk was! Onze pap had gisteren een Teletubbie bij, die had de sint achtergelaten. En ik hoorde dat Cas een meisje van 20 had ingepalmd. De Casanova.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:39:39 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44156715
J&J hadden we op de vakantie mee.

Goed hè van onze Cas?
pi_44180680
Mijn jongste kotertje is weer behoorlijk ziek, ik dacht dat we er van af waren maar ik vrees dat we de realiteit onder ogen moeten zien en die is dat hij een astmaklantje is
Hij hoest werkelijk waar de longen uit zijn lijf en 5 keer Ventolin per dag lijkt niet genoeg uit te halen. Hij heeft er nu behoorlijke koorts bij en ik vind het vrij zorgelijk.. Als hij donderdag nog koorts heeft wordt het waarschijnlijk een AB-kuurtje.
Hij wil de hele dag niets eten en drinkt alleen maar water..veel water. Dat is helemaal niets voor hem want normaal gesproken is hij absoluut geen nathalsje maar het water isnu niet aan te slepen.
Ik weet wel dat je het een beetje moet beperken, maar hoeveel water is teveel water voor zo`n jochie? Hij weegt nu zo`n 13 kilo.
Saartje
  woensdag 6 december 2006 @ 10:03:49 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44185833
Zielig zeg. Ik dacht dat rond één liter maximaal was. Maar ik weet dat niet zeker. Dus je hebt er niks aan. Beterschap en succes
pi_44186675
arme manekinekoter, heel veel beterschap. ik weet ook niet precies hoeveel hij maximaal mag hebben, maar ik zou er ook zeker even mee naar de huisarts hoor (al ben je waarschijnlijk al geweest). sterkte! en 13 kilo, da's geen zwaargewicht zeg!
pi_44186835
hier was gisterochtend het sintfeest op 't kdv, zonder sint maar met pieten die ze wel een beetje eng vonden maar ook wel leuk. allebei een leuk (dieren)rugzakje gekregen. (dus wij snel de rugzakjes uit de kadootjesmand voor gisteravond geplukt, anders werd 't wel wat dubbelop.).
we aten gisteravond vroeg (pannekoeken, een feest op zich) en daarna waren er dan de pakjes. wat een lol, alleen ontdekten we dat we het volgens de doos zo simpel zelf in elkaar te zetten keukentje van Karwei beter vooraf in elkaar hadden kunnen sleutelen. G is er de hele avond zoet mee geweest. Piet kon er nu echt volop van genieten, die heeft voor iedereen kadootjes uit zitten pakken en was overal even blij mee. voor Anna was ’t allemaal wat veel, die was ten eerste al onder de indruk van al het strooigoed in de gang, ze bleef maar snoepjes eten. daarna heeft ze zich vermaakt met een poppetje met gekke haren die ze zelf mocht kammen/borstelen en ook heeft ze eindeloos zitten prutsen met het serviesje dat ze bij ’t keukentje gekregen had. de andere kadootjes hoefden van haar niet meer zo nodig.
vanavond komt oma nog, vast en zeker ook met een paar 'verkeerd bezorgde' kadootjes, en zaterdag vieren we 't nog eens bij m'n broer (maar dan gaan we vooral lekker eten samen, weinig kadootjes is de afspraak...). beetje veel allemaal, maar ja.
pi_44187369
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:41 schreef bixister het volgende:
arme manekinekoter, heel veel beterschap. ik weet ook niet precies hoeveel hij maximaal mag hebben, maar ik zou er ook zeker even mee naar de huisarts hoor (al ben je waarschijnlijk al geweest). sterkte! en 13 kilo, da's geen zwaargewicht zeg!
Hij is zeker geen zwaargewicht maar met zo`n ziektekiempje zou je dat ook niet hoeven verwachten. We hebben natuurlijk al een aardige voorgeschiedenis met meneertje.
Ik ben gisterochtend met hem bij de HA geweest en ze wil ons morgenmiddag voor de zekerheid nog een keer terugzien.
Het drinken is wel verminderd en hij eet nu wel weer wat, maar vanmorgen moest hij ineens spugen (niet van het hoesten) Pfft, een mens verjaart snel op zo`n manier..

En Piet en Anna lekker verwend ^_^ Klinkt gezellig
Saartje
pi_44188884
Beterschap voor je ventje Maneki.Neko!! Klinkt erg zielig allemaal.

ik ben benieuwd hoe het met Julius is, renzell?

Oh ja, vergeet ik helemaal Noa hier aan te melden... ze is vandaag precies 2 jaar geworden! Omdat we het vandaag niet vieren (maar zaterdag hopelijk) is het een beetje een raar gevoel. Zij begrijpt er ook nog niets van. Zaterdag krijgt ze dan ook de cadeautjes... kaartjes heeft ze wel al gehad (wat vindt ze die prachtig zeg! In en uit de envelop, 'oh wow! oh moooooi! ' zeggen en proberen de 3D-plaatjes eraf te peuteren. Echt een peutertje ...

Wel grappig, hier verwacht ik niet al te veel problemen met de komende baby. Maar misschien dat ik me wel vergis, ze is natuurlijk gewend aan Emma, maar niet aan nóg een kindje. Ben benieuwd hoe dat gaat.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:13:19 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44189018
proficiat suzanne
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 6 december 2006 @ 23:28:29 #100
105888 renzell
pi_44210421
Suzanna: nogmaals gefeliciteerd met die mooie grote van je! En lief dat je naar Juul vraagt. Verkeerde topic alleen! Ik heb een verhaaltje neergezet in het dreumessentopic.
pi_44222358
Sorry renz. Ik heb al een reactie in het dreumestopic geplaatst (tja, ben soms nog een beetje in de war met die topics)

Wat is het hier trouwens superrustig....niemand wat te melden over die grote peuters van ze? ik wil verhalen!! Gezellige verhalen!!

[ Bericht 45% gewijzigd door Suzanna op 07-12-2006 16:19:24 ]
pi_44227807
Helaas, ik heb geen gezellig verhaal..wel een update.
M`n mannetje ziet er niet uit..diepblauwe wallen onder zijn ogen en hij heeft regelmatig gierende hoestaanvallen. Zojuist nog eens met hem bij de huisarts geweest en ze vond het een goed idee eens bloed te prikken op diverse allergieën.
Arm jochie
Saartje
  donderdag 7 december 2006 @ 16:59:32 #103
37150 livelink
pi_44227935
Ach, Maneki, wat zielig voor je mannetje
Het leek toch een tijdlang beter te gaan, nadat zijn amandelen eruit waren?
(of vergis ik me nu met een ander klein mannetje?)
pi_44228015
Nee je hebt het goed Het ging inderdaad beter maar tis nu weer behoorlijk mis helaas.
Hij zit aan de Ventolin maar dat lijkt ook weinig uit te maken. In de buitenlucht gaat het stukken beter met hem dus het kan geen kwaad zijn bloed eens te laten onderzoeken. Ook kijken ze dan meteen of hij geen bloedarmoede heeft want zijn eetgedrag is nog steeds niet om over naar huis te schrijven
Saartje
  Jubileum moderator donderdag 7 december 2006 @ 19:44:53 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44231937
He verdorie Maneki, ik had zo gehoopt dat hij nu eindelijk ging opknappen. Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44235729
Maneki.Neko wat zielig zeg ... heel veel sterkte voor je kleine jochie!
pi_44235966
Het zit hem niet echt mee Maneki:{ wat zielig..

Hier ook geen gezellige verhalen vandaag Suzanna, Myrthe is ziek, verkouden en 39.5 dus niet helemaal in haar normale doen.
pi_44236712
Sterkte hoor met de kleine!

Chiaartje was vandaag superlief, ik las net al iets over troostende dreumesjes, ik was vandaag een beetje verdrietig na het lezen van de link die Sugar op het stb had gepost. Ik besefte me weer hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen met 2 schatjes van kindertjes, ook al draken ze soms vreselijk.
Chiara zag de traan uit mijn oog rollen en vroeg waarom ik moest huilen, ik vertelde haar dat ik zo blij met dr was, nou zij was het ook met mij En daar boven op ging ze voor het eerst het liedje zingen wat ik altijd voor hun zing als ze verdriet hebben, dat raakte me echt diep, als je dan toch even in die jankmood zit, kon dat er ook nog wel even bij, wat was ze lief zeg.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 7 december 2006 @ 23:13:05 #109
61800 Rottdog
pi_44237085
Hier draakt Zoë nu voor de derde avond/nacht, ze zoekt haar foppie en laat mamma die nou net gewoon weggegooid te hebben. Kapotte spenen horen eenmaal in de prullenbak en ik ga geen nieuwe kopen. Alleen die papa he die wil wel overstag maar die heeft ook pech gehad, ze liggen nu samen te draken in ons bed.
pi_44237213
wat schattig melonovy!

arme zoë, verplicht afkicken dus... sterkte ermee! hopelijk is ze er snel overheen rottdog! piet is ook nog steeds aan de speen, sinds z'n duim-tussen-de-deur-ongelukje durft hij z'n duim niet meer te proberen, terwijl die nu wel ongeveer weer beter is en de nagel is ook alweer voor een groot deel terug. maar nee, hij peinst er niet over. het speentje mag hij van mij nog wel een tijdje houden hoor, voordeel is dat we die bij 't bed kunnen laten liggen.

en wat ontzettend balen manekineko, dat 't met die kleine koter van je nog niks beter gaat. sterkte!

en myrthe ook al zo koortsig, zielig! beterschap!
  donderdag 7 december 2006 @ 23:27:14 #111
105888 renzell
pi_44237383
Chiara, wat lief!
pi_44261281
Zo ik ben zo ontzettend trots op mijn kleine bink!
Vanmorgen zijn we, nadat we oudste op school hadden afgeleverd, meteen naar het behandelcentrum geweest om bloed te laten prikken.
Ik had van te voren Emla gesmeerd, al was het alleen maar voor het psychologisch effect en gewapend met een lollie en een cadeautje stapten we naar binnen. Hij had praatjes genoeg en toen we eenmaal aan de beurt waren stapte hij dapper bij me op schoot. Hij liet rustig de pleisters verwijderen, een soanbandje om zijn arm doen, maakte een stevige vuist en kletste ondertussen rustig met mij door over alles en nog wat.
Helaas lukte het niet een adertje aan te prikken dus zijn andere kant moest ook nog
Het was wel ff flink balen toen ook die kant niet wilde
Toen zijn we weg gegaan om even af te koelen, even snel langs opa en oma die in de buurt wonen.
Na een uur zou er een andere verpleegster zitten die meer ervaring heeft met kleine kinderen.
Mannetje begon te huilen toen we de auto uit stapten dat hij niet naar binnen wilde, maar na mijn belofte dat het hierna klaar zou zijn en hij dan een cadeautje van me zou krijgen droogde hij zijn traantjes en kwam mee naar binnen.
Binnen waren we meteen aan de beurt, begon de hele procedure weer van voor af aan en binnen 2 minuten was het gepiept
Kindeke was blij en moeders opgelucht. Verpleegsters en personeel waren allemaal acuut verliefd op mijn kleine man, de kanjes!
Met 5 stickers en zijn cadeautje stapten we weer naar buiten en aan iedereen die het wil horen vertelde hij vandaag dat hij bjoed heeft gepjikt
Saartje
  Jubileum moderator vrijdag 8 december 2006 @ 20:39:53 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44261315
Ah wat ontzettend goed Manekimannetje! Heel heel dapper!
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 20:42:33 #114
81992 Githa
pi_44261410
Maneki wat een stoere vant hbe jij zeg! wat dapper en ook wel een beetje ontroerend, het vertrouwen dat ze dan in je hebben en dan toch weer voor een tweede keer mee naar binnen gaan omdat jij dat zegt
pi_44261526
keistoer mannetje.neko!!
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:51:39 #116
3011 E.T.
pi_44261731
Manekimannetje, wat stoer zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 december 2006 @ 12:52:08 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44324675
Maneki hoe is het nu met je mannetje?

Jongens ik moet even weer wat gerustgesteld worden. Zeg even allemaal, dat die van jullie ook zo slecht eet en ook al zo'n hele lange tijd. Of dat je dat ook meegemaakt hebt, maar dat ze na 1 jaar toch echt normaal gingen eten. Ik wordt er nl. een beetje gestoord van.
Léon eet zo slecht en al zeker meer dan 3/4 jaar. Het enige wat hij echt opeet is pap. Dus krijgt hij noodgedwongen 's ochtends en 's avonds pap. Boterham tussen de middag gaat voor de helft op. Beker melk ook voor de helft.
Fruit eet hij ook steeds slechter, terwijl dat juist altijd heel goed ging.
Doperwten eet hij wel graag, maar om dat nu iedere avond voor te schotelen. Dan eet hij dat ook binnen no time niet meer.
Het gekke is dat hij altijd wel 's avonds heel enthousiast is als we aan tafel gaan. "Jaaaaa, eten!!" roept hij dan.
En dan kan hij niet wachten tot hij opgeschept krijgt. Maar als er dan 1 hap in gaat is het veel. Lievelingsgerechten als bami, spaghetti blijven nagenoeg onaangetast.
Dus wat eet hij nog op een dag? Ik denk dat je het zo samen kunt vatten:
- 2 x pap
- 1/2 boterham
- 1 stuk fruit
- minder dan 1 hap avondeten
We besteden er verder weinig aandacht aan aan tafel, proberen het zo ongedwongen mogelijk te houden. Ik weet van mijn nichtje dat zij dit 2 jaar volgehouden heeft en mijn andere neefje eet sindskort pas echt fanatiek. (ook tussen 2 en 4 slecht) En ik weet ook dat als hij echt honger krijgt hij vast wel gaat eten. Maarr.... het knaagt.
  maandag 11 december 2006 @ 13:22:23 #118
3011 E.T.
pi_44324956
Vul Saskia in ipv Léon en het verhaal klopt ook als een bus (alleen is het dan ipv doperwten spinazie)

Swets gaat zo even kinder-kauw-multi-vitaminen halen, krijgt ze nog wat gezonds binnen. En we noemen ze: snoepjes
  maandag 11 december 2006 @ 13:28:09 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44325065
Hé da's een goed idee. Ik moet zo toch even het gruwelijke weer in om wat te halen.

Hoe lang is dit al gaande dan met Saskia en heb jij soms ook het gevoel dat je er gek van wordt? Léon wordt zo'n gratenbaal. Woog begin dit jaar 13 kilo en nu nog.
pi_44325188
Wat drinkt hij op een dag? M'n oppaskindje zat de hele dag aan yoghi en chocolademelk, zat daardoor zo vol, dat ze geen honger meer had. Ze is 'rantsoen' gezet van aanmaaklimonade en toen had ze wel honger ineens.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 11 december 2006 @ 13:34:27 #121
3011 E.T.
pi_44325219
Ik maak me er niet meer druk om dutch.. Dat scheelt de helft van de zorgen. Het niet eten wordt niet gecompenseerd met snoep of koek. (overdag krijgt ze wel eens wat, maar het is niet zo dat als ze d'r avondeten niet heeft gegeten dat ze dan maar een boterham krijgt om geen honger te hebben).

Fruit gaat er hier nog best aardig in, dus na het warm eten doen wij vaak nog fruit eten, voordat het toetje op tafel komt. Verder heb ik zoiets van 'ooit zal ze best wel weer eens beter gaan eten, we hebben 't op alle manieren geprobeerd, ze eet toch niet.. Dan liever niet eten met een vrolijke peuter aan tafel, dan dat ze de hele boel bij elkaar gilt omdat ze moet.
Ze moet trouwens wel aan tafel blijven zitten ook al eet ze niet en er wordt niet gespeeld in dat tijdje.
  maandag 11 december 2006 @ 13:35:34 #122
3011 E.T.
pi_44325249
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:32 schreef YPPY het volgende:
Wat drinkt hij op een dag? M'n oppaskindje zat de hele dag aan yoghi en chocolademelk, zat daardoor zo vol, dat ze geen honger meer had. Ze is 'rantsoen' gezet van aanmaaklimonade en toen had ze wel honger ineens.
dat hoor je idd ook vaak (hier is het wicky of aanmaaklimonade of gewoon appelsap, dus geen 'vullende' dranken)
  maandag 11 december 2006 @ 13:37:07 #123
3142 m@x
pi_44325289
Hier een kindje wat al maaaaaaaaaaaaaaaaaanden hetzelfde naar binnenwerkt als Léon en drinken doet hij ook al amper. Ik maak me er inmiddels niet meer druk om. Als hij honger heeft komt hij wel en zo lang meneer ook koekjes/snoepjes of de pedagogisch verantwoorde soepstengel ga ik er maar van uit dat hij inderdaad helemaal geen trek heeft. De anderhalve hap die hij tijdens het avondeten naar binnenkrijgt moet bij voorkeur rond zijn (we eten ons scheel aan krieltjes, doperwtjes en gehaktballen) en sinds kort komt die er ook direct weer uit met de mededeling "Pim ook pugen". Kennelijk maken meneer en zijn vriendje Pim er op de opvang ook een sport van om alles na het goed fijngekauwd te hebben onmiddellijk weer uit te spugen
  maandag 11 december 2006 @ 13:39:09 #124
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44325332
E.T. ga door, je bent op de goede weg me weer uit mijn frustratie te halen. Soms heb je gewoon even van de momenten dat je er even gek van wordt. Vooral ook omdat hij best weinig weerstand al heeft van zichzelf en dat weinige eten helpt daar ook niet bij. We waren af van de puf, maar hij hoest weer als een zeehond en begint weer te gieren.. Combinatie van het weer, weerstand enzo.

Verder gaan we er hetzelfde mee om als jullie, maar soms...

Yppy, het drinken valt hier reuze mee. 's Ochtends diksap/thee/sapje of roosvicee en 's middags ook eentje. Dus daar ligt het niet aan.
  maandag 11 december 2006 @ 13:40:51 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44325362
M@x Sorry hoor, maar ik moet echt even heel hard lachen om Kai.
(en dat uitspugen doet Léon dus ook.. Doen we net of we het niet zien, want volgens mij is het een spelletje van hem.)
  dinsdag 12 december 2006 @ 04:48:29 #126
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347080
Als ik dat zo lees dan eet Noa nog veel op een dag! Ik ga me dus maar geen zorgen maken dat ze het avondeten niet wil (de rest van de dag eet ze redelijk tot goed (boterham tot fruit ) dus het zit hier allemaal nog wel goed dan.
Wat is dat nou toch met avondeten ... het ging er eerst altijd in als koek, wat dan ook, (zoals nu bij Emma ) en toen opeens was alles niet meer goed genoeg na 1 hap! Eten uitspugen ben ik altijd wel heel streng op, want dat mag ze echt niet doen van mij. Sindsdien gebeurt dat meestal niet meer. Maar ja, ze voorkomt het ook door al vóór het hapje in haar mond zit te zeggen: nee! met een heel eigenwijze intonatie (frustrerend.... ) terwijl ze daarvóór ook enthousiast was over het concept 'etuh!' en zelfs aan het scanderen is af en toe... 'eeeeTUH eeeTUH eeeTUH!' ... is het dan allemaal zo vies wat ik kook ...
pi_44348577
Kleine man hoest nog steeds, maar `s nachts gaat het gelukkig wel beter zodat hij in ieder geval nog aan zijn rust komt

Dat eten..ik begin er maar niet meer aan me daar druk om te maken. Alles wat naar binnen gaat is mooi meegenomen. Als er een dag echt heel slecht gegeten is wil ik wel eens 'patatjes' maken van wortel, komkommer, soepstengel en rolletjes worst en daar wordt altijd wel wat van gegeten. Op een stoeltje aan zijn tafeltje voor de tv zodat het eigenlijk ook nog ongemerkt naar binnen gaat.
Pedagogisch erg onverantwoord maar dat slaan we er wel weer uit voor zn 18e
Saartje
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:38:30 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44348935
Fijn dat het beter gaat Maneki! Scheelt altijd zo'n hoop als het 's nachts tenminste maar gaat... dat slapen is natuurlijk ook voor het herstel heel belangrijk. Weet je nog iets meer van de dokter trouwens, wat het precies is?
pi_44353953
Ik heb nog geen idee. Had van de huisarts een drankje gekregen voor hem wat anti-allergeen werkt, want ze dacht aan huisstofmijtallergie wat voornamelijk in bed tot uiting komt. Ik moet zeggen, sinds hij dat krijgt is hij `s nachts rustig en voor overdag hebben we Ventolin wat de boel aardig openhoudt.
Over een week hoor ik de uitslag van z`n bloed
Saartje
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:56:54 #130
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44355790
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

Waarom staan er soms sterretjes voor & achter de namen van die koters & aanhang?
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:57:41 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44355815
Dat zijn officiele fokbabies. Kindjes van ouders die elkaar via Fok hebben leren kennen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44456758
Maneki gaat het beter met de kleine man?

Djulian heeft weer iets vaags. Toen ik hem vanmorgen uit bed haalde zag ik dat hij een blauw oog heeft. Die had hij gisteravond echt nog niet. En het is niet om zijn oog, maar alleen het ooglid dat blauw is en niet zo'n beetje ook. Ik snap niet hoe dat zo komt. Alleen een ooglid blauw dat is toch vaag?
pi_44456853
hij zal zich wel gestoten hebben in z'n slaap neem ik aan?
pi_44457355
Hij hoest zich nog steeds het leplazerus Ik hoop maar dat er maandag een uitslag bekend wordt waar we iets mee kunnen.

Djulian, wat heb je gedaan?
Saartje
pi_44457452
Hoop het ook Maneki want dit is prut.

Bix dat denk ik ook alleen kan ik me niet bedenken waar aan. Vannacht was er nog niks toen ik bij hem ging kijken. Hij lijkt er weinig last van te hebben iig en zijn oog is niet dik, echt alleen flink blauw.
pi_44457481
he bah manekineko.
pi_44457952

vrijdag 15 december 2006 @ 15:17:43 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_44458501
Eten jullie 's avonds warm? Hier wordt er bv bij mijn ouders ''s middags warm gegeten en eet hij echt als een bootwerker. 's avonds eet hij altijd veel minder.
Mss kijken of dat wat zou kunnen schelen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:20:56 #139
105888 renzell
pi_44467150
Goed idee Kozakken! Misschien dat soep ook uitkomst kan bieden Dutch. Wij zijn er sinds kort 'aan' hier. Pompoensoep (zeer eenvoudig, superleker en erg gezond!), broccolisoep, courgettesoep. Mjummie. Het is drinken, maar toch eten, en oh zo vol van de broodnodige vitamienen. Het kan zelfs in de fles als het nodig is. Succes met al die onwillige peutertjes!
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:23:05 #140
105888 renzell
pi_44467207
Pompoensoep: pompoen (met schil, zonder pitten) in stukjes snijden en koken in niet al te veel water, met een groentebouillonblok erbij, half uurtje ongeveer, tot je het kunt pureren. Dan pureren, eventueel wat koksroom erbij, beetje bieslook, oregano of peterselie, snufje zout en peper, en klaar.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:23:31 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44470564
Soep
Toevallig van de week grote pan gemaakt omdat iedereen hier in de lappenmand zag/lag/hing en hij slurpt het echt naar binnen. Hij verheugt zich er helemaal op. Groentesoep.
Ik ga die pompoensoep ms ook nog eens proberen, klinkt goed.

En zul je net zien, deze week eet hij ineens veel beter.

Kozakken, het klinkt wel heel logisch eik van dat 's middags eten. Kinderen zijn natuurlijk 's avonds best moe, dat heeft er vast ook mee te maken.
pi_44473548
met schil, renzell!? dat wist ik helemaal niet, dat je die ook kon eten. het schillen vind ik het allervervelendste klusje van pompoensoep, en daarom maak ik 'm niet zo vaak. maar ik ben er wel dol op (en de kinderen ook). ik gooi er vaak nog veel meer groenten door, en vooral prei combineert erg goed en een scheutje witte wijn, wat gruyère (of andere kaas), hmmmm!!! soep is hier ook een van de favoriete gerechten, piet vraagt regelmatig wanneer we nou weer eens soep eten.

succes met alle slechte eters, piet begint net weer wat beter / meer te eten maar bij hem is 't ook vrij lang pet geweest (al at ie meestal wel aardig brood, dat scheelt). anna is nu juist wat kieskeuriger geworden. maar vanavond aten we patatjes en dat lusten ze allebei ERG GRAAG. ik moest zo lachen, toen we 't in de auto zeiden waren ze door 't dolle heen, en anna bleef maar 'tatjes eten! thuis! allemaal samen tatjes eten!' 'appelmoesj' roepen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 08:20:02 #143
105888 renzell
pi_44477046
Gewoon met schil ja, ik wist het ook niet, maar het kan, en is nog gezond ook, net als de schil van aardappels! Hmmm ja, met kaas ga ik ook eens proberen. Klinkt goed!
pi_44477346
Er zijn pompoensoorten die je absoluut wel moet schillen, maar die oranje pompoenen (hokaido) hoeven in ieder geval niet dacht ik! (met uitzondering van 'littekens' en harde stukjes in de schil)
Just my two cents (wij aten vroeger vaak pompoen, mjammie.... heerlijk!)
pi_44477562
nah, goed om te weten zeg!!!
pi_44477685
Mijn kinderen horen qua leeftijd niet in dit topic maar ik las de eetfrustaties van Dutchie en die herken ik zeer.

David eet ook ontzettend slecht.
Met wat geluk 2 keer per dag een halve boterham of wat ontbijtkoek. Fruit eet hij niet
Het avondeten laat hij ook vaak onaangeroerd of 1 of 2 hapjes (zodat je dan al een gat in de lucht springt).
Ik heb al vanalles geprobeerd en het frustreerd zo erg....(hij drinkt trouwens wel goed).

Ik negeer het verder maar en haal gewoon zijn volle bord na het eten weer weg.
(Terwijl wij eten pakt hij zijn volle bord al op en roept: Klaar!)

Je vraagt je af hoe ze erop kunnen leven...

Damon is trouwens ook een hele slechte eter (en dus ook een gratenpakhuis).
Voordeel bij hem is dat we hem wel makkelijk kunnen dwingen om toch iets te eten; dit en dat moet je opeten..
Dat doet hij dan ook zonder morren zodat hij wel van alles wat binnenkrijgt.
pi_44479706
dwingen lukt hier echt helemaal niet. negeren wel, en slechts héle kleine beetjes opscheppen wil ook nog wel eens helpen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:37:07 #148
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44492741
Kleine beetjes opscheppen... ook genoteerd.

Vervelend voor jullie, maar ik vind het wel een verademing om bevestigd te krijgen dat het er een beetje bij hoort. Zo af en toe heb je alleen de neiging om hem vast te zetten, zijn mond met klemmen open te zetten en met een trechter al het stukgepureerde voedsel door zijn giechel te gieten.
Goed... tot zo ver de frustratie.

Maar goed, we gaan gewoon verder met ons netjes aan de boekjes te houden. En al jullie tips ben ik erg dankbaar voor.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 21:45:36 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44492953
Isa begint nu weer vlees te eten trouwens, dat heeft ook een half jaar geduurd. Ze eet gelukkig wel graag fruit, dus dat gaat er hier met bakken doorheen...

Een tijdje terug wilde ze helemaal niets eten, ziek enzo... Toen heb ik eens gevraagd hoeveel zo'n kindje eigenlijk moet eten. Eens in de week iets van de schijf van vijf en veel peuters overleven rustig op een halve appel en een koekje per dag, maanden lang

Hoe frustrerend ook, gewoon blijven aanbieden dus... ooit vreten ze je de oren van de kop. Da's waarschijnlijk tegen de tijd dat je ze ook uit bed moet sleuren in plaats van erin
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:51:12 #150
3011 E.T.
pi_44493097
iets zegt me dat Isa net zo'n tijdrekker is als Saskia bij 't naar bed gaan

CB zei hier trouwens ooit: peuters groeien op lucht en liefde.

Saskia had vanavond een hele zere teen Ze stond met papa onder de douche, en van wat ik ervan begreep had ze een of ander bakje op d'r voet gezet en was ze daar met d'r andere voet op gaan staan.. Randje precies op de nagelriem van grote teen Ik haar een beetje afdrogen, Arniflor erop... dat moest eraf!!!!!! Dat deed nog zeerder Hele tijd brullen en huilen om d'r teen.. en als ze toch even moest lopen dan je teen wel omhooghouden!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:54:22 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44493173
Auwauwauw!
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:02:51 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44493382
Lois ik las ergens iets over Iris die iets vroeg over waarom d'r tong altijd nat was? Ik kan het alleen nergens meer vinden maar Jolie heeft het dus ook echt helemaal te pakken al Ze kan natuurlijk nog niet zo goed praten maar ze zegt echt de hele tijd; waahom? en vooral waahom niet?
Ik heb vandaag voor het eerst met haar geknutseld omdat we geen kerstboom hebben. Waahom niet????
Nou ja toen bedacht ik me dat iets maken waarschijnlijk minder moeilijk zou zijn dan uitleggen waarom we geen boom nemen

Druk aan het werk

Ze heeft ongeveer dertig ballen gekleurd en geknipt en geplakt vandaag. Hele leuke met letters maar die mochten niet in de boom. Alleen regenboogballen. Links onder is nog een plek en er liggen nog twee ballen waar ze niet uit kon kiezen welke daar geplakt moest worden. Een door haar moeder gemaakte bal of toch maar weer zo'n regenboogbal Het resultaat

En aanschouw vooral de zorgvuldig langsdoorenover de lijn uitgeknipte piek, het ronde gedeelte mocht ik doen, de rest kon ze selluf wel

Toen ik d'r naar bed bracht zei ze dat het leuk was dat we een boom hadden gemaakt maar dat het ook gek was dat er geen lichtjes in zaten................................

..............................................................

.................waahom dan niet mama?
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:04:37 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44493424
Ik vind hem gaaf!
pi_44493435
Luchtbel en jolie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44493446
Wat een superboom
Het voelt heerlijk!!!!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 22:08:37 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44493519
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:51 schreef E.T. het volgende:
iets zegt me dat Isa net zo'n tijdrekker is als Saskia bij 't naar bed gaan

CB zei hier trouwens ooit: peuters groeien op lucht en liefde.

Saskia had vanavond een hele zere teen Ze stond met papa onder de douche, en van wat ik ervan begreep had ze een of ander bakje op d'r voet gezet en was ze daar met d'r andere voet op gaan staan.. Randje precies op de nagelriem van grote teen Ik haar een beetje afdrogen, Arniflor erop... dat moest eraf!!!!!! Dat deed nog zeerder Hele tijd brullen en huilen om d'r teen.. en als ze toch even moest lopen dan je teen wel omhooghouden!!
Auw, Saskia, kusje erop... over? zou Isa zeggen

Isa is een draler, zolang we nog beneden zijn. Eenmaal boven gaat alles volgens een vast patroon en gaat ze ook heel gemakkelijk slapen (snel ongelakt hout zoekt om af te kloppen)...
pi_44493637
Jolie
Lieve boom LB
Saartje
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:47:27 #158
3011 E.T.
pi_44494411
leuk oipgelost met die boom

Dit was way beyond het stadium 'kusje erop' Sjeen
Hier wordt trouwens boven getreuzeld.. dingen die ze normaal geen blik waardig keurt, worden dan ineens belangrijk en moeten op hun plek
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:48:44 #159
3142 m@x
pi_44494434
LB, ik vind jullie boom echt te schattig voor woorden
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 22:49:52 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44494449
Snap ik ET, maar bij Isa is alles wat auw is tegenwoordig... Kus erop, over? ook als ik me in mijn vinger gesneden heb ofzo. Volgens mij zou ze in staat zijn om bij een auto ongeluk hetzelfde te doen op het moment, geen besef van ernst van een situatie...
  zondag 17 december 2006 @ 00:40:38 #161
61800 Rottdog
pi_44496976
Dat is hier ook kusje er op over en dan echt met betraande ogen naar je kijken met een glimlach.

Jolie wat heb jij mooie boompjes
pi_44497282
geweldige boom (bomen!) LB & jolie !!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 december 2006 @ 11:57:50 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44502414
Mag ik jullie even opvrolijken met het feit dat Christan met ongeveer 5,5 weer iets beter is gaan eten?

Nou, dat is goed nieuws toch?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 12:02:44 #164
81992 Githa
pi_44502508
Leuk gedaan LB en Jolie !
Een 'echte' boom kan daar niet tegenop.
  zondag 17 december 2006 @ 12:21:37 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_44502838
LB, wat een mooie boom hebben jullie samen gemaakt

Liam is ook in de "waarom" fase beland, maar dan geheel op zijn eigen manier...

wat heb je op je brood mama? "lever schat" "wat kan je met de lever doen?" "opeten mopje" "wat kan je met de lever opeten doen dan?" zucht....
zo gaat dat met alles
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 december 2006 @ 13:34:55 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44504941
Hallo Noah is 2 jaar dus hier zijn we weer

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44505624
gefeliciteerd noah, wat zie je er prachtig jarig uit!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 december 2006 @ 15:16:00 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44508533
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:37 schreef dutchie het volgende:
Zo af en toe heb je alleen de neiging om hem vast te zetten, zijn mond met klemmen open te zetten en met een trechter al het stukgepureerde voedsel door zijn giechel te gieten.
Geprobeerd... werkt niet
  zondag 17 december 2006 @ 15:29:29 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44508937
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:57 schreef Rewimo het volgende:
Mag ik jullie even opvrolijken met het feit dat Christan met ongeveer 5,5 weer iets beter is gaan eten?

Nou, dat is goed nieuws toch?

Nog maar drie en half jaar te gaan . Da's idd goed nieuws
  Jubileum moderator zondag 17 december 2006 @ 18:54:46 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44514672
Jolie Wat ontzettend leuk opgelost met die boom LB!
Dat waarom (het staat in kinderpraatjes) daar kan je echt simpel van worden na een lange dag maar eigenwijs is het wel.
Net als tijd rekken trouwens.... onvoorstelbaar wat er ineens nog moet gebeuren voor je kan gaan slapen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 17 december 2006 @ 19:21:10 #171
37150 livelink
pi_44515360
Noah, gefeliciteerd met je verjaardag! En wat zie je er mooi uit! Welkom hier.

Ik moet woensdag met Job naar het consultatieburo voor zijn 3-jaar check-up. Dat is echt wennen als je een jaar lang niks meer met het CB te maken hebt gehad. Ik moest vooraf een vragenlijst invullen waar ik het over wilde hebben. Dat is vast nieuw, want dat heb ik nooit eerder gehad. Zal wel een efficiencyslag zijn of zo.
pi_44516284
Ik moet morgen met Jans Livelink
Die lijst kregen wij de vorige keer en heb ik niet ingevuld. Domme vragen en dom gedoe vond ik het En hier was het vooral omdat je dan weer mee kon doen aan 1 of ander onderzoek ofzo. En dat wilde ik dus niet. Maar dan moest je het toch invullen want ze gingen voortaan met die lijsten werken. (ik vertrouw dat dan weer neit en denk dan dat ze het stiekum toch gaan gebruiken vandaar dat ik het niet ingevuld heb) Maar dit keerheb ik geen lijst gekregen. Waarschijnlijk toch niet zo handig, ik ben niet verbaast eigenlijk
Dus Job ook zijn ogen testen. Met Jans die gekke plaatjes een beetje doorgenomen. De fluitketel (ouderwets ) noemt ze steeds theelepel Word nog wat morgen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44516887
Gefeliciteerd met je verjaardag Noah, en welkom hier
Saartje
  Jubileum moderator zondag 17 december 2006 @ 20:04:13 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44516937
Succes morgen met de uitslag Maneki! Ik hoop dat er iets uitkomt waar je iets aan kunt doen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44517013
Dank je wel Lois
Saartje
  zondag 17 december 2006 @ 20:43:19 #176
3142 m@x
pi_44518528
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:04 schreef Lois het volgende:
Succes morgen met de uitslag Maneki! Ik hoop dat er iets uitkomt waar je iets aan kunt doen.
Dat hoop ik ook, en dan nog het allerliefst iets waar snel, makkelijk en permanent iets aan gedaan kan worden.

Welkom hier Tex. Wat een geweldig shirt heeft Noah aan. Die wil ik ook voor Kai (aangezien het Hello Kitty jurkje van Bootje hem vast niet zo leuk zal staan ). Enig idee waar ze die shirtjes verkopen?
  zondag 17 december 2006 @ 21:30:54 #177
105888 renzell
pi_44520398
M@x, hoe is het nu eigenlijk met Kai en zijn loopkunsten? Ik weet nog dat ie een paar weken geleden achter dat loopwagentje liep, maar lees niet altijd alles wat er in dit topic voorbij komt, en was benieuwd hoe ie er nu voor staat.
  zondag 17 december 2006 @ 21:39:37 #178
3142 m@x
pi_44520757
Eigenlijk gaat het nog steeds hetzelfde. Hij loopt achter zijn winkelwagen en langs de tafel. Los staan heeft hij heel even gedaan maar dat vindt hij vreselijk eng en daarom doet hij het nu niet meer. Aan één hand lopen durft hij wel steeds beter maar zijn voetjes zwikken nog heel erg naar binnen waardoor hij heel onstabiel op zijn beentjes staat. Meneer gaat wel steeds meer kruipen in minder kontschuiven en dat schijnt wel een positief iets te zijn. We houden moed, ooit gaat hij wel lopen, het is alleen jammer dat hij waarschijnlijk niet als de andere kindjes lekker sneeuwballen kan gaan gooien als het echt winter wordt en meer van dat soort dingen. Hij mist hierdoor zo veel.
  zondag 17 december 2006 @ 21:46:14 #179
105888 renzell
pi_44521011
Ja, ik kan me voorstellen hoe jammer dat is, vooral voor hem zelf. Aan de andere kant, misschien gaat het toch ineens vlug. Dat zie je zo vaak bij kindjes, ineens weer zo'n sprong. Nu weet ik niet precies hoe Kai z'n achtergrond is (fysiek dan bedoel ik), maar ik kan me toch voorstellen dat ie het straks zomaar ineens durft en doet. Ik hoop het echt voor jullie. Enne... als het zo door gaat met die ozonlaag, dan laten die sneeuwballengevechten wellicht sowieso nog een paar maanden op zich wachten.
pi_44521567
m@x, jullie geduld wordt flink op de proef gesteld, maar het is fijn dat er vooruitgang te zien is. met zijn hypermobiliteit zal 't ook wel extra lastig zijn misschien om de volgende stap (letterlijk en figuurlijk) aan te durven? volgend jaar doet ie vast wel mee met het sneeuwballengevecht.

dat shirt van Noah vind ik ook geweldig, ben ook benieuwd waar je (of die lieve suikerzus tex?) dat vandaan hebt texelonia. en anders m@x, is 't misschien een idee om 't zelf bij simply colors oid te bestellen?

[ Bericht 25% gewijzigd door bixister op 17-12-2006 22:05:02 ]
  zondag 17 december 2006 @ 22:13:33 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44522068
Wij krijgen ook voor elk consultatiebureaubezoek een lijst toegestuurd (tegelijk met de afspraak). Het wordt hier als geheugensteuntje voor de ouders gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 17 december 2006 @ 22:18:43 #182
3142 m@x
pi_44522260
De omschrijving die Jessie gaf over Bo, dat elke stap voor een kindje met hypermobiliteit een stap op een elastieken ondergrond (of zoiets) is, lijkt voor Kai ook op te gaan. Het is zo onzeker en wankel en moeilijk. Ik denk ook niet dat het opeens heel snel zal gaan. We hebben een paar weken terug twee flinke sprongen gehad met het los staan en het lopen achter een karretje en ik denk dat we nu gewoon weer een hele hoop geduld moeten hebben. Het is gewoon zowel voor hem als voor ons best frustrerend omdat hij door die achterstand als het ware een stuk kleiner wordt gehouden dan hij eigenlijk is. We proberen zoveel mogelijk dingen te doen die andere kinderen van zijn leeftijd ook doen maar bijv. naar de Efteling gaan of naar de dierentuin is al een drama omdat hij gewoon niet te lang in zijn buggy wil zitten. Dat mist ie gewoon allemaal.

Ik heb een lief neefje met een apparaat waar o.a. t-shirts mee bedrukt kunnen worden dus die kan ik altijd nog inschakelen voor een nep-Noahshirt, maar ik vind die letters die er bovenop lijken te liggen zo mooi.
pi_44522570
klopt, die vind ik ook veel mooier hoor, die dikke letters.

en logisch maar heel vervelend voor hem (en jullie) dat het nog niet lopen ook een impact heeft op andere delen van zijn ontwikkeling. ik hoop van harte dat 't snel gaat lukken, hij zit er al aardig dichtbij op zich. er gaat vast een wereld voor 'm open dan! maar dan nog zal hij 't waarschijnlijk nog niet meteen heel lang vol kunnen houden natuurlijk. ben trouwens ook heel benieuwd hoe het zal gaan met 'weglopen' enzo, of hij door z'n leeftijd sneller aanspreekbaar is op dat gebied. anna is nu nog tamelijk 'haar eigen gang-gaanderig' als ze zelf mag lopen, die moet ik er met heel veel geduld telkens weer bij roepen/bij de kraag vatten om in dezelfde richting te gaan als die ik van plan was. en daar heb ik niet altijd het geduld/ de tijd voor.
pi_44522837
Finn en ik horen hier nog lang niet thuis, maar het Noah's shirtje is denk ik van www.rainbowbabies.nl, gezien het model en de vilten opdruk.

* Tamea is helemaal dol op die site.
pi_44523279
ah, ik wist helemaal niet dat die ook een 'opdrukservice' hadden, en met zulke mooie letters dus?! die kleur komt me ook niet echt typisch rainbowbabies-achtig over, alles wat ik van die site heb is nogal eh... knal. maar ik ga kijken, bedankt voor de tip!
pi_44531494
Net de uitslag gehad; Meneertje heeft geen inhalatieallergiën maar had wel een iets te hoge bezinking wat in dit geval duidde op een virusinfectie. Niks ernstigs dus
Saartje
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:09 #187
3142 m@x
pi_44531678
Gelukkig Maneki. Krijgt hij er nog iets voor of gaat het vanzelf weer over?
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:28 #188
37150 livelink
pi_44531683
Fijn, Maneki.Neko. Dit moet hij dus gewoon uit gaan zieken, begrijp ik?
pi_44532037
Maneki dat is een hele opluchting!
pi_44532850
Hij moet het inderdaad uitzieken. Hij hoest nu nog wel maar is er niet benauwd van en zijn wallen zijn alweer iets geslonken. Gaat de goede kant op dus
Saartje
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:21:47 #191
81992 Githa
pi_44533258
Gelukkig maar Maneki, nu hopen dat hij snel weer de oude is....
pi_44533478
Maneki gelukkig maar.
Inderdaad M@x dat was ik (ik had het over een wiebelig bruggetje. Voor een hypermobiel kind voelt het lopen altijd alsof je over een wiebelig bruggetje loopt)

Jans is weer goedgekeurd. Der ene oog ziet wel meer als dat het hoeft te zien. En daar moeten we dan even op letten omdat dat het andere oog wat ook gewoon goed ziet maar niet extra zeg maar, lui zou kunnen maken. Jaja er moet ook wel iets zijn om je druk over te kunnen maken anders is het ook maar saai.
Ze was 18.8 kilo en 104 cm. Dr gewicht neemt ten aanzien van de lengte nog steeds af. En dr lengte behoort nog steeds tot de lange dames. Allemaal prima verder.
We stonden binnen een kwartier weer buiten, nog nooit zo'n snelle keurig gehad.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 12:53:52 #193
37150 livelink
pi_44534111
Dat is echt snel, Jessie. Ik verwacht niet zo snel klaar te zijn. Ik heb namelijk wel de vragenlijst ingevuld en ik heb aangegeven dat ik het wilde hebben over de zindelijkheid en over het feit dat Job niet gevoelig is voor beloning. Dus dat zal niet in een kwartiertje klaar zijn, hoop ik.

Fijn dat Jans helemaal goedgekeurd is. Geen idee hoe je trouwens op moet letten dat je kind haar beide ogen gebruikt.
pi_44534186
Nou we moeten er vooral op letten dat het de volgende keer weer getest word en dat 1 oog niet lui gaat doen. Dus niet mee beweegt als ze bv een boek bekijkt of tv kijkt, dat soort dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 18 december 2006 @ 20:09:37 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44549195
Fijn Maneki dat er niets allergisch aan de hand is

Jessie wat goed dat ze dat in de gaten houden, zo'n evt. lui oog! Wist ik helemaal niet joh, dat dat ook nog kon als je gewoon goed kan zien, of in dit geval te goed kan zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 december 2006 @ 20:12:53 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44549321
Noah's shirtje komt idd van rainbowbabies.nl vandaan Mijn zus en ik schijnen vroeger ook dat soort shirtjes te hebben gehad (ik kan het me zelf niet meer herinneren) dus daarom had mijn zus ze voor Noah besteld. Vorig jaar dus ook met 1 jaar erop
En Bix rainbowbabies heeft uitgebreid, meer kleuren, opdrukservice en mmeer soorten kleding enzow.

Maneki.neko fijn nieuws

Jessie, is dat echt altijd, voor hypermobiele mensen alsof ze over een wiebelig bruggetje lopen? Ik bedoel, dat blijft, ook als ze volwassen zijn en goed kunnen lopen, etc?
Kan me voorstellen dat je als kind dan niet "zomaar" los gaat lopen idd. Hopelijk durft/kan Kai het toch ook over niet al te lange tijd ineens.
©Dumbo
pi_44549856
Jessie, het klinkt of beide ogen wel goed zien, alleen de ene iets beter. Dat is in elk geval fijn.
Twijfelen ze aan de samenwerking van de ogen? Dat ze je hebben gevraagd of je kan opletten of dat oog wel meebeweegt?
Fake it till you make it...
pi_44551147
Waaaaahhhh, help, ze ziet gewoon goed verders hoor, niks aan het handje.

Tex, Bo word al wat strammer inmiddels. En heeft die angst ook niet zo gehad. Zij durfde bv op alles te klimmen wat los en vast zat. Dit gaf dus de problemen dat ze constant viel. Bij de fysio zeiden ze ook dat ze meestal het omgekeerde zagen dat de kinderen juist weinig tot niets durfde en uitgedaagd moesten worden. Bo moest dus soms afgeremd worden. Ze was niet echt 1 met haar lichaam zeg maar. Merkte niet echt van o die wiebelige beentjes daaronder die zijn van mij en daar ben ik de baas over.
(inmiddels heeft ze nu al en jaar last van regelmatige krampvoeten. Ik dacht steeds de groei of wat dan ook. Bij het CB was ik vandaag bij de arts en die zei dat groeipijnen juist meestal in benen en knieen zaten. Ze dacht eerder aan doorgezakte voeten eventueel combi door die hypermobiliteit. Dus maar eens een afspraak bij de huisarts maken)

Tex zijn jullie ook iets van fransigs?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44551352
Hoe was het met Job Livelink?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 23:33:38 #200
37150 livelink
pi_44556967
Job hoeft woensdag pas, maar ik was er al over begonnen om mezelf eraan te herinneren om met hem die plaatjes te oefenen. Met Katja had ik dat dus niet gedaan (ik wist niet eens dat ze een ogentest kreeg) dus dat wilde ik met Job maar wel doen. De fluitketel werd hier ook niet herkend. Daar maakt Job koffie van en de poes is absoluut zonder enige twijfel een leeuw. En de vlag kende hij niet. Maar dat maakt niet uit, zolang hij de poes maar consequent leeuw noemt en de fluitketel consequent koffie is er niks aan de hand.
pi_44557578
Fijn dat Jans goed gekeurd is! En dat ze een lange dame word zag ik van de week aan een foto waar ze naast Bo stond

Djulian is niet happy. Het is blijven kliederen met zijn eten. Ondertussen is hij ruim 2 maar heeft door allergien nog steeds 2 flessen pap en soms zelfs 3 op een dag. Want wat hij lust mag hij niet en wat hij mag lust hij niet. En iedere keer als we denken dat we nu het goede geven krijgt hij ineens weer een reactie en is het weer mis.
Zijn oog heeft hij ook last van, het is nu paars, geel en groen. Het is niet dik, maar hij heeft wel iets van hoofdpijn geeft hij aan.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:37:31 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44558451
Voor djulian een dikke wat is het toch naar
goedgekeurde kindjes ole
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:17:59 #203
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44561082
Arme Djulian...wat een narigheid zeg, die allergieën... heel veel sterkte voor jullie Anitra! Lijkt me ook supersaai voor dat jochie...wil hij die pap dan wel of heeft hij daar ook moeite mee?
pi_44564148
De pap vind hij erg lekker gelukkig en die is ook binnen 2 minuten op dan.
Hij zit nu film te kijken, Cars, hij is helemaal weg van die film
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:32 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_44567865
Psstt...LB; Ik zie dat het knutselen met Jolie goed gelukt is!

dinsdag 19 december 2006 @ 14:24:43 #206
103793 kozakken
Living the life
pi_44568869
Jonne slaapt. Hij protesteert steeds meer voor zijn middagslaapje en eigenlijk heb ik de tijd zo nodig voor mezelf of voor Romme.
Ik dacht vanmiddag: 'nieuwe taktiek'. Dus we hebben gegeten en daarna heb ik de wekker gezet en afgesproken dat hij daarna zou gaan slapen. De wekker ging, de puzzel moest nog even worden afgemaakt en er werd bijzonder getreuzeld bij de wc. Maar hij ligt toch echt te slapen
pi_44570656
Dat is lekker kozakken!!!
pi_44593765
hoera voor jonne (of eigenlijk voor kozakken). (hoe gaat 't eigenlijk met z'n wc-training, is ie nu helemaal zonder luier?).

piet is gisteren juist voor het eerst helemaal niet naar bed gegaan. tot nu toe ging hij nog wel altijd braaf naar bed 's middags maar van slapen komt het al een hele tijd niet meer. dus gisteren mocht ie van mij een keer beneden blijven, hij vond 't geweldig en heeft fanatiek geholpen met stofzuigen en opruimen.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:31:48 #209
37150 livelink
pi_44594897
Middagslaapjes ben ik al helemaal uit. Job krijg ik alleen maar in bed als hij ziek is of als Katja niet in de buurt is. Soms mis ik dat rustmoment tussendoor wel een beetje.

Vandaag met Job naar het cb geweest. Hij weigerde op elk mogelijke manier mee te werken aan het ogenonderzoek
Dus over 6 weken mogen we nog een keertje. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij dan wel mee wil werken.

Hij is 93 cm lang en zit daarmee nog helemaal onderin de groeicurve, maar hij is in ieder geval nog niet uit de groeicurve gevallen. Hij is klein en blijft klein, maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen. Gewicht was verder goed in verhouding met lengte.

Ik heb net nog even de lengte van Janneke teruggelezen en dat is wel meer dan 10 cm verschil
Het zou wel grappig zijn om ze een keer naast elkaar te zien.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:43:01 #210
103793 kozakken
Living the life
pi_44595200
Jonne is helemaal zonder luier. Na een kleine maand martelen en gedoe was hij 'opeens' zindelijk. Zelfs naar de peuterspeelzaal zonder luier. Ik ben echt blij dat we hebben doorgepakt. Heel soms gaat het nog wel eens mis, maar eigenlijk zo goed als niet. 's nachts en bij het middagslaapje wel een luier om, maar die komt dus echt droog weer af
-heul trots is-
pi_44595272
job is inderdaad een klein krummeltje dan livelink. maar ik ben dan ook wel een behoorlijk lange piet gewend. ± 1.07 geloof ik, een tijdje geleden. wat balen dat die test zo slecht ging. was hier ook geen makkie, piet wilde eerst helemaal niks zeggen (ik begon zowaar te twijfelen of ie 't misschien echt niet zag) maar op een of andere manier wist die arts hem op een gegeven moment via een omweg toch te laten meewerken. oja ik weet het weer, hij mocht de overeenstemmende plaatjes in het boekje aanwijzen. dat ging goed.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:04:58 #212
37150 livelink
pi_44595760
Ja, dat laatste hebben ze bij Job ook geprobeerd, maar ook daar wenste hij niet aan mee te werken. Ik had dit helemaal niet verwacht, Katja deed gewoon direct wat ze vroegen.

Jonne , wat goed van jou dat je zindelijk bent. Bij Job wil dat ook nog niet lukken. En laatst had hij gepoept en zegt hij met een gelukzalig gezicht "Lekker warm, mama"
  woensdag 20 december 2006 @ 13:49:25 #213
103793 kozakken
Living the life
pi_44597229
Die Job. Fijn he, zo'n luier-kindje.
Alhoewel de boodschap om vijf uur 's morgens dat hij echt echt naar de cee moet ook niet altijd even prettig is
(Of tien keer vlak voor bedtijd vanwege de extra tijd)
Offeh... wat dacht je van privacy. Meneer wil prive zijn hoopje deponeren. Wegggg mama! (uitgestoken handje) Weggggg.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:16:46 #214
37150 livelink
pi_44597978
Ja, die begintijd van net zindelijk zijn heeft ook wel zijn lastige momenten, dat kan ik me nog goed herinneren van Katja.
Die paniek van die eerste tijd. Als ze riep dat ze moest plassen, dan had je ook welgeteld 1 ( één) minuut om een wc te vinden. Ik ben wel eens cafe's of restaurants ingerend met haar. En dan was je regelmatig te laat. Maar als ze nu zegt dat ze moet plassen kan ik rustig zeggen dat ze het nog even op moet houden tot we bij een wc zijn. En dan is de zindelijkheid pas echt leuk.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:23:09 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598157
Léon hebben we ook nog niet uit de luiers hoor (is het nou zinnelijk of zindelijk? ). Meldt wel trots dat hij 'heb epoept.' En dan heeft ie geplast zeg maar. En we stimuleren het potjesgebruik, maar zonder luier durf ik echt niet aan.
Moet ie eerst maar eens zelf komen dat ie moet plassen.
pi_44598169
het is zindelijk. althans, als je 't hebt over geen luier meer nodig hebben.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 december 2006 @ 14:26:17 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44598243
Isa wil vaak geen luier aan... dat laat ik dan maar gewoon gebeuren, als we thuis zijn. Ze zit nu echt in zo'n tussenfase van heel lang gewoon droog en netjes op het potjes plassen en dan weer de luier gebruiken waarvoor het bedoeld is... Ach ja, het komt vanzelf wel denk ik
pi_44598354
knap zeg van jonne! en hehheh piet zegt ook 'laat me met rust' als ie op de wc zit alleen wil 't met poepen helaas nog niet en zonder luier is hier sowieso een drama, vindt ie maar raar voelen en veel te eng. ach, ik ben misschien ook te gemakzuchtig en laat 't dan maar weer even zo. ik zie inderdaad ook wel wat op tegen die fase dat het ophouden nog niet zo wil lukken. en haha job, lekker warm.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:33:18 #219
103793 kozakken
Living the life
pi_44598409
Ik moet zeggen dat het achteraf best meeviel. Gewoon de verwarming iets hoger en ook regelmatig lekker in de pyamabroek laten lopen (thuis). Dan kon de boel snel uit OF viel de schade mee.
(Tip voor op het toilet zijn hier de boekjes. Speciale boekjes voor op de wc waardoor hij soms echt een minuut of tien ongestoord zit te lezen op 't toilet.)

als in: nu even niet, mama. ik ben druk
  woensdag 20 december 2006 @ 14:34:45 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598451
Ja zeg nog zo'n meurdert met een boekje op de w.c. Eentje vind ik wel genoeg hoor.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:35:35 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_44598479
Dutch. Heerlijk toch, die mannen
  woensdag 20 december 2006 @ 14:36:52 #222
3011 E.T.
pi_44598521
Hier doen we luierbroekjes aan bij lange autoritten.. en dan hoor je vanaf de achterbank: "mama, mag ik luier plassen?"
Dat vindt ze machtig intressant ofzo
  woensdag 20 december 2006 @ 14:37:27 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598543
Behalve als ze stinken.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:40:47 #224
3142 m@x
pi_44600326
Goed zo Jonne

Zindelijk worden zijn we hier nog lang niet aan toe. Er wordt continu gekletst over plasjes, poepies, wc's en potjes maar als ik hem op de pot wil zetten gaat hij helemaal door het lint. Privé-poepen is wel helemaal in. Ik weet precies wanneer het zover is want dan is het hier inderdaad ook "weg mama, doei".
  woensdag 20 december 2006 @ 16:04:07 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44601002
*veel te lang niet hier geweest*

Fleur is overdag helemaal zindelijk alleen met slapen niet. Dan heeft ze een luierbroekje aan en die wordt ook gebruikt, maar alleen om te plassen.
  woensdag 20 december 2006 @ 16:14:03 #226
61800 Rottdog
pi_44601328
Zoë is sinds ze een trapje met bril heeft gekregen helemaal zindelijk. Alleen gisteren voor het eerst een ongelukje gehad, ze is niet fit en moest naarde tandarts en prompt van de spanning bij de tandarts op de stoel heeft ze een klein plasje laten lopen. S'nachts ook geen probleem ze heeft wel een luier aan maar weigert het in de luier te doen

Hier heeft dat trapje de doorslag gegeven een eigen wc volgens Zoë.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:32:32 #227
61800 Rottdog
pi_44610286
Kort nadat ik dit heb geschreven werd Zoë dus heel erg ziek ze hoestte zowat der longen uit der lijf Ze blijkt dus pseudokroep te hebben en we zitten dus samen nu geregelt tijdens een aanval in de douche te stomen.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:36:09 #228
37150 livelink
pi_44610405
Ach, wat zielig voor Zoë en voor jou, Rottdog.
Beterschap, hopelijk zie je de douche vanavond en vannacht niet meer zo vaak.

Dat trapje voor de wc wil ik ook gaan kopen. Ik zat al lang te twijfelen, want ik vind het ook zo zonde om weer wat te kopen en dat het hier ongebruikt staat, maar in mijn strijd voor de zindelijkheid wil ik alles wel proberen. Dus ik ga zo even op marktplaats zoeken.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:38:37 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44610495
Jee Rottdog, wat sneu voor Zoë. Beterschap.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:19:12 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_44612047
Och.. arme Zoe. Wat naar zeg

Hier gebruiken we een wc-verkleiner en een opstapje. Allebei worden ze zodra meneer het toilet binnentreed geinstalleerd
(laatst hoorde ik 'm zelf mompelen en bedacht ik me dat ik dat wel eens wilde 'aanzien cq aanhoren') Hoorde ik hem mompelen: "ophouden, ophouden, ophouden". (Roep ik wel eens wanneer we in vliegende vaart het toilet proberen te halen )
  woensdag 20 december 2006 @ 22:27:44 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44612379
Ach Zoë wat zielig Beterschap!

Als ik naar de wc ga gaat Noah vaak mee en gaat hij op het potje zitten (met z'n kleren gewoon aan). Laatst wilde hij zomaar uitzichzelf plassen en zitten. Wij dus nu wel alles uittrekken en op het potje zetten, maar nee, hij wilde op de wc Verder niks gedaan natuurlijk, maar toch
©Dumbo
  woensdag 20 december 2006 @ 22:55:48 #232
3011 E.T.
pi_44613426
och Zoë... Beterschap!

Tex, zo zijn we hier ook begonnen.. Gewoon ook af en toe op de wc laten zitten..

Ophouden van de plas is hier nog wel eens moeilijk. Laatst was ik boodschappen doen en toen ging 't hartstikke goed (in de rij bij de kassa 'mama ik moet plassen' toen nog inladen en naar huis en helemaal droog gebleven), maar regelmatig komt ze onderweg van de bank naar de wc allerlei intressants tegen.. en dan zit de helft dus in d'r broek..
pi_44616573
Zoe beterschap

Djulian is zo goed als zindelijk. Hij kan keurig alles ophouden en op het potje of op de wc doen, maar door zijn allergieen en de reactie van zijn darmen daarop heeft hij wel een luier om omdat als het fouteboel is hij totaal geen controle erover heeft.
pi_44621866
Duncan heeft van de week jozef gespeeld op het KDV... Het toneel stukje was een beetje de herdertjes lagen bij nachte... erg leuk. Ik heb een fotoverslag gehad. Dit is al de tweede keer dat hij op het toneel staat voor een flink publiek ( kinderen van de bso en het kdv) en hij vind het geweldig!!!!!
Misschien wordt hij wel acteur!!!
pi_44621978
Morris heeft vandaag kerstlunch op het kdv met poffertjes en chocolademelk. Ik moet altijd een beetje lachen als ik me voorstel dat mijn kind een kerstlunch oid heeft Het klinkt zo volwassen
  donderdag 21 december 2006 @ 11:52:17 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44623437
Ik ben sowieso stapel op de leidsters van het kdv, ze doen altijd zulke leuke dingen met de kinderen. En ik zou zo graag eens stiekum willen kijken hoe Léon dat meemaakt.
pi_44639623
Zoe beterschap.

WIj hebben morgen kerstdiner op de psz. We brengen Fleur om 5 uur en mogen ze om 6 uur komen halen.

Fleur vindt trouwens dat we met de doden kunnen praten Ze pakt de speelgoedtelefoon en meldt vrolijk aan mij dat het mijn mama aan de telefoon is. En dan houdt ze ook hele verhalen tegen haar oma Renate. Iemand die ze alleen van foto's kent. Maar dus wel weet dat het mijn mama is die me even wil spreken. Lief toch?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2006 @ 21:14:28 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44639689
Saskia is geindoctrineert door AH kerst reclames. Vandaag was er een reclame van zalmmoten. "Waar is pepersaus?"

Ze hebben een reclame op de tune van jingle bells... pepersaqus... pepersaus....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 17:46:22 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44685948
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 18:41:10 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44687393
Heb alleen ik nog een peuter ofzo
pi_44687581
nee ik heb er ook 1!
Die is momenteel verslaafd aan de dvd van Cars. Hij is woensdag naar de kapper geweest en zou straks eens gaan stoeien met de nieuwe camra om die leuke peuter van mij te laten zien
Donderdagavond kwam de oppas binnen en het eerste wat meneer riep was: tat eten
pi_44690676
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 23 december 2006 @ 21:04:23 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44691576
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

Visioenen heeft van McDonalds reclame Heb je ook elfenvleugeltjes Swets

Overigens, mijn peuter had vandaag een Nee-bui... niks was goed, overal kwam alleen maar Nee! op. En dat was niet echt bevorderlijk voor mama's humeur

Morris
pi_44692015
oooh morris gekortwiekt! ik kan me voorstellen dat je daar even van moet slikken snoop. maar 't staat 'm vast superstoer. en haha wat grappig en lief hoe de rollen soms ineens even omgedraaid kunnen zijn.

swets hahah doe je ook eens je best.

sjeen, lekker he, NEE-dagen. bij anna (officieel nog geen peuter maar in gedrag toch vaak al wel hoor) is 't extreme geNEE nu gelukkig weer even omgebogen naar 'IKKE IKKE IKKE'. wel handig op zich, ik hoef m'n vraag maar een beetje slim te formuleren 'wie gaat er mee naar boven?' komt anna aangerend, de armen beurtelings omhoog gooiend (waar ze dat van heeft?!) IKKE IKKE IKKE roepend. en piet wil er dan niet voor onder doen en gaat ook mee staan IKKE IKKE IKKEn, zelfde armendansje, dus ik krijg ze momenteel lekker makkelijk mee naar zo goed als waar ik maar wil!
pi_44692765
Bix, da's een goeie! Kijken hoe lang ze er in trappen.
  zondag 24 december 2006 @ 01:02:45 #246
61800 Rottdog
pi_44697200
Bix das echt een lekkere

Hier ook nog steeds een peuter maar het arme wijffie is nog steeds erg ziek. Net weer zitten stomen in de douche en meer dan een verhaal van hangjongere kom ik niet.
pi_44697287
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
Had jij ook toen ze terug kwamen zoiets van: Wat heb je met hem laten doen?
Ik werd boos bijna
  zondag 24 december 2006 @ 08:01:51 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44700041
Rottdog, wat naar voor Zoë zeg... dat duurt ook al een tijdje zo! Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor haar!

Swets, hier komen Noa en Emma mij om de beurt vaak 'voeren' met een speelgoed-soeplepeltje van het keukentje, al happend als een vis. Van de oma's geleerd ... geweldig is t! Alleen minder geweldig dat je het de hele tijd moet volhouden om 'net-alsof' te eten... (gaat vervelen op den duur)
Maar ik vind Saskia best slim hoor...er zat toch idd niets op het bordje?

Anitra, wat knap van Djulian dat hij zindelijk is terwijl hij een luier om heeft! Dan plast hij dus echt niet in z'n luier? Dat vind ik echt knap, zeker voor een jochie.

Snoopy, jammer he van de krullen... maar hij krijgt ze vast wel terug toch?
Wij willen Noa's haar lang laten groeien, maar dat is erg lastig met een meiske wat geen speldjes of elastiekjes in haar haartjes wil. Ze trekt ze er heel snel uit en zegt dan: 'oh mooie!'

Oh ja... Als Noa een kerstboom ziet zegt ze standaard 'kersjeboom' en alles wat verder glinstert is 'kersjebloem' of 'kersjebal' ... zo lief klinkt het ...
Verder begint ze zó goed te praten en dat is erg leuk. Ze is ook echt toe aan nieuwe woordjes leren, is erg leergierig als we boekjes bekijken en zegt alles wat ze niet kent na. Soms zit ze me expres voor de gek te houden en noemt alle dieren precies verkeerd op ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 18:47:13 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44714991

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels
  zondag 24 december 2006 @ 20:09:46 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716842
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels

Heb hier ook zo'n Dora-fan. Mama mag ik kleien....plies.......asjeplies! En kijk uit voor zwieber...zwieber niet stelen....oh, man.... (ze combineert de nederlandse versie nog al eens met de engelse)
  maandag 25 december 2006 @ 01:08:27 #251
61800 Rottdog
pi_44723817
Dora Zoë steekt zelfs der hand naar me op (talk to the hand) mama niet mee, mama niet mee
  maandag 25 december 2006 @ 09:31:56 #252
37150 livelink
pi_44726056
Ik heb Dora hier nog aardig buiten de deur weten te houden. Ik heb er zo'n hekel aan en ik vind het ook eigenlijk helemaal niet leuk om die kleine hummeltjes engels te horen praten. Katja zingt nu ook Jingle Bells en dat stoort me zo dat ze geen idee heeft wat ze zingt.

Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:41:59 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726105
Ik zie er eigenlijk geen enkel nadeel in dat ze al beginnen met engels? Juist nu leren kinderen heel snel en makkelijk. Kinderen van ouders met 2 nationaliteiten spreken bv ook zonder probleem 2 talen thuis en hebben daar op latere leeftijd de duidelijke voordelen van.
  maandag 25 december 2006 @ 09:47:35 #254
37150 livelink
pi_44726131
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:53:33 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726166
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:47 schreef livelink het volgende:
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
Half vind ik niet zo erg, maar ik ben wel met je eens dat ze moet weten wát ze zegt.
pi_44726743
Bij Dora leren ze dus wel wat ze zeggen, het wordt in het Engels gezegd en ook in het Nederlands. Dylan is ook helemaal gek van Dora (en Diego) en ik ben er wel blij om ook. Ik vind het vele malen minder irritant dan bijvoorbeeld de Teletubbies en de Tweenies!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 25 december 2006 @ 12:16:45 #257
61800 Rottdog
pi_44728141
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:31 schreef livelink het volgende:
Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
Op zich komen we de dag goed door tot een uur of 5 dan gaan we van start, slechte eter op moment maar gelukkig drinkt ze heel erg goed. Koorts is bijna weg en ze begint een beetje weer mijn Zoë te worden. De aanvallen nemen gelukkig wel af en zitten we nu gemiddeld 2 keer op een avond.
pi_44739144
Beterschap dan verder voor Zoë
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:04:33 #259
37150 livelink
pi_44741475
Twee aanvallen op een avond Ik hoop dat dat heel snel afneemt naar geen aanvallen meer. Kun je er helemaal niks aan doen, behalve het uitzitten in de stoom? Heel veel beterschap gewenst.
  dinsdag 26 december 2006 @ 01:11:21 #260
61800 Rottdog
pi_44743159
Er is idd niets tegen te doen dan uitzitten, zetpil en neusspray zijn de opties maar vandaag is het vrij rustig, ze hoest wel maar niet tot stikkens aan toe.
pi_44744371
Zoe

Djulian had het gehad, was moe en wou naar huiswe waren bij mijn schoonouders dus hij pakt zijn laarzen. Hij deed alleen de verkeerde voet in de verkeerde laars en toen ik dat zei pakte hij keurig de andere laars, maar ook de andere voet. Dus nog een keer zeggen dat hij zijn andere voet in die laars moest doen en promt deed hij dat ook. Maar meneer was vergeten het klittenband los te halen dus erg ver kwam hij niet. Van woede schopte hij de laars uit en riep: Dan boeffie maar binnen blijfen!
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:13:28 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744417
djulian is ook lastig allemaal

beterschap vor zoe.. wat lijkt em dat eng die pseudokroep
pi_44780768
anna (ok nog niet een echte peuter) zingt ook jingle bells zonder enig idee te hebben wat ze zingt, maar zo erg is dat toch niet? ik herinner me van vroeger dat ik ook een paar engelse liedjes alleen op klank kende (o.a. zo'n klapliedje van 'oh yes my lady'), moest ik later vooral om lachen. maar ok, een dora-fan ben ik ook niet bepaald. en we kijken 't hier ook niet vaak.

he bah rottdog, pseudo kroep is inderdaad erg eng zeg, ik hoop dat ze er snel weer helemaal vanaf is!

boeffie djulian.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:27:23 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_44787238
Liam is nu echt in zijn vraag fase beland
"waar wordt de douche gemaakt?" "waar komt het water dan vandaan?" "waar komt het bad dan vandaan?" "en deze kaarten, waar worden die gemaakt?"
Ik vind het wel leuk. Ik weet niet alles natuurlijk, maar ik vind dit wel erg grappig. we kletsen wat af zo

Rottdog, wat naar zeg de pseudekroep... pfff... ben blij dat ze alweer een beetje opknapt dan!
stormy waters...
sailin'
pi_44793392
Ik vroeg me af of iemand het volgende herkent: Morris wordt wel eens huilend wakker. Het lijkt dan net of hij niet 'echt' wakker is, maar hij huilt wel. Als je hem wil troosten lukt dat niet en gaat hij steeds erger huilen. Soms raakt hij helemaal over de rooie. Het is doodzielig maar ik kan hem dan niet troosten. Maakt niet uit wat ik probeer. Het lijkt er op alsof hij heeft gedroomd en daar niet uit kan komen ofzoiets.
Gisteren is hij uiteindelijk in ons bed in slaap gevallen.
pi_44793611
Dat is herkenbaar Snoopy.... Thijs had dat ook wel eens...

Je voelt je dan zo machteloos want idd troosten helpt niet
Wat hier nog wel eens leek te helpen was als een baby met hem dicht tegen me aan rondjes lopen...
  Vis een optie? donderdag 28 december 2006 @ 16:51:47 #267
70532 loveli
N
pi_44797730
Heel bekend. De volgende dag weten ze niet meer wat er is gebeurd. Mijn zus loste dat vaak op door een liedje te zingen (daar werd hij iets rustiger van zodat ze tegen hem kon praten) en dan te zeggen: ik ga je even toedekken en een flesje voor je halen. Als hij dan alleen was, werd hij weer wat rustiger en soms sliep hij weer als ze terugkwam.
Zo niet, dan werd er weer even gezongen en op een gegeven moment zei ze: zo, klaar. Nu ga je slapen. Meestal was hij dan genoeg tot bedaren gekomen om weer verder te slapen.
De 'truc' was iets te doen waardoor hij net even iets rustiger werd, zodat er wat tot hem door kon dringen. En daarna afleiden. Ik hoop dat je iets vindt waarmee je hem net dat beetje rustiger maakt, zodat je dat beetje contact kunt maken.
crap in = crap out
  donderdag 28 december 2006 @ 17:49:48 #268
3011 E.T.
pi_44799452
Ik ken 't niet snoop.. als Saskia d'r ogen dichtdoet ligt ze in coma tot de volgende ochtend.

Nog een dag of 3 a 4 en dan is die vuurwerkbende ook weer voorbij. Saskia zit al 1,5 uur met d'r handen voor d'r oren. Af en toe worden buiten rotjes afgestoken: "is herrie mama" Ze vindt het vreselijk.
Ik hou m'n hart vast voor de jaarwisseling. Voorgaande jaren sliep ze overal doorheen, maar nu ligt ze ook nog eens aan de voorkant van het huis.
Ik denk dat we 'r maar gewoon om kwart voor 12 gaan wakker maken zodat ze niet in paniek wakker wordt.
  donderdag 28 december 2006 @ 17:53:24 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_44799542
Liam heeft het ook soms wel eens gehad snoopy. erg zielig.

ET, ik hou ook mijn hart vast, wat dat betreft kan ik helemaal niet meer zo genieten van oud en nieuw de laatste jaren, ik maak me er meer druk om dan dat ik het leuk vind.
stormy waters...
sailin'
pi_44799656
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:08:10 #271
37150 livelink
pi_44801619
Vorig jaar heb ik echt een verschrikkelijke Oud-en-Nieuw gehad met Job. Hij was de hele avond bang en viel eindelijk na tienen in slaap. Werd hij prompt om 12.00 wakker van het vuurwerk natuurlijk.

Ik had het zo gehad, ik ben niet naar buiten gegaan, heb helemaal niemand een gelukkig nieuwjaar gewenst en lag om 00.15 in bed samen met Job. Alleen toen werd hij rustig.
Maar dit jaar verwacht ik eigenlijk geen problemen, want hij is zoveel rustiger geworden het afgelopen jaar.
pi_44802531
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:58 schreef poemojn het volgende:
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
Ik las er net iets over maar dan zouden ze vrij snel te troosten zijn. En dat is Morris niet. Die blijft wel een uur over zijn toeren. Echt heel verdrietig. En ik voel me natuurlijk ook ellendig want ik kan als moeder zijnde mijn eigen kind niet troosten en dat vind ik heel naar. Het komt trouwens maar af en toe voor. Dat jullie niet denken dat het elke avond bal is hier
  donderdag 28 december 2006 @ 20:08:41 #273
37150 livelink
pi_44803854
Snoopy, ik heb dit met Job ook regelmatig meegemaakt. Hij was dan totaal onbereikbaar en alleen maar overstuur. Het heeft 1 keer een halve nacht geduurd. Het begon om ca. 02.00 en om 06.00 lag hij nog steeds alleen maar heel zielig te jammeren. Ik ben toen 's ochtends naar de huisarts gegaan en die raadde mij aan om in het vervolg dan toch maar een paracetamol te geven en dat heeft wel geholpen.
Een hele lichte van 120, kennelijk net genoeg om uit zichzelf weer tot rust te komen en in slaap te vallen.
pi_44805226
Wij zijn van de zomer een keer om 3 uur 's nachts met hem naar de HAP gegaan omdat we echt dachten dat er iets niet goed met hem was. Hij was al anderhalf uur aan het schreeuwen en huilen. Toen we hem op de fiets zetten was ie stil Afleiden helpt blijkbaar maar ik vind het wel een beetje extreem om 's nachts met hem te gaan fietsen
Paracetamol heb ik ook wel eens geprobeerd maar hij moet natuurlijk wel meewerken met het toedienen. Dat lukt dan vaak ook niet.
Ik ben iig wel 'blij' te lezen dat we niet de enigen zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:02:28 #275
37150 livelink
pi_44805739
Nee, dat toedienen moeten we dan ook echt met z'n tweeen doen. Want hij strekt zich helemaal uit en houdt zich dan ook helemaal strak. Het is bij ons nu zo goed als over, trouwens. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren. Maar vorig jaar was het echt minimaal 1 keer per maand wel raak. Hij slaapt nu trouwens bij Katja op één kamer en zelfs kruipen ze meestal ook samen in Katja's bed en dat heeft de slaapproblemen echt enorm doen afnemen.
Maar daar is Lis natuurlijk nog wat te klein voor.
pi_44805937
Nou, je verhaal geeft me iig wel goede hoop! Dankjewel. En twee kindjes samen in een bedje lijkt me zo lief Maar ze is er nu idd nog te klein voor
  donderdag 28 december 2006 @ 22:39:34 #277
61800 Rottdog
pi_44809514
Zoë heeft dus ook die nachtelijke buien al zijn ze tegenwoordig erg afgezwakt. Dan was het gewoon vechten met je kind en zij zich overal maar tegen verzetten, huilen, slaan, schoppen. Soms na een uur of 2 zakten ze af en was ze ook echt buiten adem. Absolute herkenning dus.

Met Zoë gaat het steeds beter ze hoest nog wel maar is nu twee dagen aanval vrij. Ze begint ook weer te eten als een bouwvakker de ergste periode is dus gelukkig achter de rug

Meiden bedankt voor jullie medeleven
pi_44809778
Rottdog, precies hetzelfde dus!
Zou het toch iets te maken hebben met verwerken van indrukken?
pi_44810168
piet heeft ook wel eens van die ontroostbare buien gehad 's nachts, maar nooit zo lang als wat jullie noemen hoor. pfoeh, ik vond een half uurtje al bijna niet te harden. en 't stomme is dat je tussendoor soms denkt 'zeg zit jij hier een toneelstukje op te voeren of wat is dit!?' (het lijkt soms zo raar dat gehuil waar je met geen mogelijkheid doorheen dringt).

fijn dat 't beter gaat met zoë!
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:46:09 #280
3011 E.T.
pi_44829913
Er lag vanmiddag bij de post een brief van de basisschool..

"M.i.v. 22 februari 2008 is Saskia van harte welkom in groep 1. "

pi_44831426
Jeetje die zijn er op tijd bij
Saartje
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:39:46 #282
3011 E.T.
pi_44831760
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jeetje die zijn er op tijd bij
is nog maar iets meer dan een jaar, dus op zich valt 't wel mee.
De tweede helft van dit schooljaar proberen ze de planning voor volgend schooljaar te maken..

Vond 't ineens zo 'groot' en zo definitief enzo..
pi_44832246
Ja, het gaat ineens heel hard dan.
Jongste van mij is ook al ingeschreven en ingedeeld enzo. Ik kan eigenlijk niet wcahten tot hij ook naar school mag Hij is er zo aan toe! Schrijft zijn naam, is de hele dag van gespelde letters woorden aan het maken enzo. Hij wordt groot
Saartje
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:46:14 #284
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44841807
Het is ook heel groot ET, gek vind ik dat soms zulke dingen. Dat je weet dat is over een bepaalde tijd al. Die tijd is niet eens zo lang en waarschijnlijk weer zo voorbij. Toch weet je dat jouw kind in die korte periode nog zoveel grote dingen gaat doen voordat het dat moment is.

Jolie liet me vanavond zien hoe bijzonder lief dat ze is. Ze vroeg zich al een tijdje af wat ze toch bij een oliebollenkraam verkochten. 'Bijzondehe kjentenbollen' vond ze het. De mensen die mijn dochter echt kennen weten dat dit waarschijnlijk een soort van heilig iets is voor Jolie En ik besloot vanavond om er eentje voor haar te kopen. Met oud en nieuw eten we ze niet en ik vind het eigenlijk ook wel jammer als dat zo aan haar voorbij zou gaan.
En toen zat ze thuis met d'r 'bijzondehe kjentenbol' aan tafel. En ik zat te wachten tot ze ging eten.
'Pak dan een mesje mama'
'Nee dat hoeft niet, je kunt er zo in bijten. Probeer maar.'
'Maar mama, maar jij dan?

pi_44841858
lief Joliebolletje
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:59:35 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_44853558
ow wat lief van jolie
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:53:14 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44856912
Ah wat liefff
©Dumbo
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:52 #288
3011 E.T.
pi_44858082
wat lief!
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:52:24 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_44860822
ik heb de inschrijfformulieren voor Liam's school wel liggen, maar we gaan in maart naar de open dag en dan schrijf ik hem ook wel in.
ja, wat worden ze al groot he ET
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:58:18 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44965487
Kleine peuters worden kleuters. Hier ook. Fleur is met papa naar de schaatsbaan. Ze had het op de tv gezien en dat wilde ze dus ook. Dus mijn kleine 'ijsprinsesje' gaat kijken of ze op het ijs kan dansen of dat ze marianne Timmer achterna gaat. Helaas geen foto's, want ik zit thuis met een zeer verkouden Maud.
Ook hier staat in maart naar school gaan voor info op het programma. Vanaf half augustus gaat het toch echt beginnen...

En Jolie..samen delen zooooo

Hier kreeg ik vanochtend een door Fleur helemaal zelf gesmeerde boterham gebracht...hier mama..heb ik helemaal zelf gedaan. En ik kreeg dus helemaal verteld hoe ze het had gedaan...bordje gepakt enz..enz.
pi_44965595
en wat zat erop chacama? lief hoor!

en jolie ook al zo'n sociaal dier.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:10:35 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44965636
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:07 schreef bixister het volgende:
en wat zat erop chacama? lief hoor!

en jolie ook al zo'n sociaal dier.
'kleurtjes' oftewel vruchtenhagel.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:41:59 #293
3142 m@x
pi_44966124
Lekker, vruchtenhagel Hier een jongetje wat verslaafd is aan gestampte muisjes (muissies!)

Kai lijkt iets beter te gaan slapen. Oudejaarsnacht heeft hij geslapen van half acht tot negen uur zonder wakker te worden van het vuurwerk (terwijl het wel leek alsof we in Beiroet zaten met al die knallen) en gisteren en eergisteren werd hij pas om acht uur wakker Hij zit ook een stuk lekkerder in zijn vel. Alles is leuk, hij kletst de oren van je kop en is nog maar heel af en toe een vreselijke peuter alhoewel hij de gang al een dag of drie niet meer heeft gezien.
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:38:35 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44967287
M@x wat heerlijk. Dan kun je weer echt van Kai gaan genieten. En niet de tijd naar het slapen aftellen. (Dat had ik een paar dagen geleden....)
pi_44996287
M@x wat lekker!!! Wat heerlijk om te lezen dat Kai zo'n stuk beter in zijn velletje zit!! Wat voel je je trots dan he? Geniet er van
  donderdag 4 januari 2007 @ 07:44:37 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44996979
Fleur vond het schaatsen geweldig. Op d'r kunstschaatsjes op de 400 meter baan. En ze was maar 2x gevallen....volgens Fleur dan.

Volgende week gaan we maar nog een keer. En misschien lukt het me dan om zelf ook mee te gaan. Dan zijn er tenminste ook foto's van.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:42:13 #297
61800 Rottdog
pi_45022204
Vandaag voor de gewicht controle van Zoë naar het CB geweest. Wist niet wat ik zag, ze was namelijk maar 300 gram gegroeid in gewicht en 5 cm in de lengte Ze is nu 17,3 kg en zit dus weer goed op de lijn, er hoeven nu dus ook geen onderzoeken plaats te vinden. Ben ook echt helemaal happy het bureau uitgelopen
pi_45022282
Zo Janneke is over de 18 bij 104 cm
En hoe is het eraf gegaan. Ook gewoon vanzelf? Of heb je opgelet met dingen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45024953
Rottdog wat fijn!!! Ik zie je al helemaal brede smile op je gezicht het bureau uitlopen

Djulian weer eens in de bocht. Slapen had hij geen zin in vanmiddag en hij weet dat als hij zegt dat hij een bah broek heeft ik naar boven kom. Doe ik zijn kamer deur open staat daar een jongetje heel trots: Kijk es mama boeffie niettuh bah broek.
Meneer had dus helemaal geen luier meer aan en toen ik vroeg waar hij die luier gelaten had deed hij de ladenkast open en heel trots met een grote lach op zijn gezicht: oppehruimd mama
gelukkig was het geen bah broek de luier was gewoon schoon dus ook nog een mij voor de gek gehouden
  vrijdag 5 januari 2007 @ 07:22:58 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45029952
fijn zo Anitra..die kleine bijdehandjes. En dan maar een strak gezicht houden.

Rottdog, heerlijk als je met zo'n gevoel bij het CB weg kunt lopen.

Fleur begint het door te krijgen. Als ze 's middags gaat slapen, wordt het niet donker en als ze 's avonds gaat slapen wel. Dat betekent dat er een morgen komt. En de vraag nu is de standaard: wat gaan we morgen doen? En als ik het niet weet, dan weet zij het wel. Zoals gisteren: morgen gaan we weer schaatsen mama...Dus dat heb ik maar veranderd in boodschappen doen. Dat schaatsen komt volgende week weer....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 07:31:57 #301
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45029981
Zoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')